B1 blogcsalád



Orbán akkor is megnyeri a választásokat, ha mindenki beledöglik

2016. november 24. - B1blog

Szokásához híven eljátszotta a kormány a kurucos szuronyrohamot, mert csak így lehetett kiharcolni a radikális béremelést. Ostoba színjáték volt ugyan, de a legszegényebb rétegnél biztos szerzett néhány százezer szavazatot, hogy kinyírják a kisvállalkozói szektort.factory-2.jpg

Ami már biztos: jövőre – vagyis január egytől – 25 százalékkal nő a minimálbér, 25-tel a garantált bérminimum, majd egy év múlva még 8 és 12 százalék(pont) lesz a növekmény. Hogy ez 

másfél év múlva konkrétan mennyi szavazatot jelent majd a Fidesznek,

azt nehéz pontosan megmondani, de annyi biztos: jelen pillanatban a 4 millió aktív munkavállalóból legalább másfél millióan minimálbérre vannak bejelentve. A garantált bérminimumot keresők számát megsaccolni is nehéz, de ha félmillióra becsüljük őket, nem tévedhetünk nagyot. Vagyis: legalább kétmillió ember érzi majd a bőrén a kormány jótéteményét.

Orbán azzal küldte csatába Varga Mihály gazdasági minisztert, hogy „menjen el a fali”, vagyis harcoljon ki akkora béremelést a munkaadókkal és munkavállalókkal folytatott tárgyalásokon, amekkorát tud. A konkrét számokat is jó előre közölték. És azt is: nem engednek belőlük. 

A nagy csatazajban talán csak azt nem lehetett jól hallani: a minimálbér és a garantált bérminimum összegét minden év elején a kormány határozatban hirdeti ki. Vagyis:

nem volt itt semmiféle csata, hisz a kabinet olyan béremelést fogad el, amilyet csak akar, nem kell ahhoz senkinek a beleegyezése.

Újabb fényes győzelmet aratott hát a kedves vezető egy nem létező csatában a nem létező ellenség felett.

Ki örülhet feltétlenül e győzelemnek? A gyári munkás és a hipermarket árufeltöltője, a hozzájuk hasonló állásokat betöltők. Hagyományos politikai felosztással bíró országokban őket tartanánk a baloldali szavazóbázis magjának. Nekik ad jelentős – és jogos! - béremelést a kormány.

Azonban ennek a győzelemnek komoly ára van – ezt pedig az egész társadalom és a gazdaság fizeti meg.

(Kivéve – mert mindig vannak kivételek – a kormánnyal jó viszonyt ápoló multik.)

A cégek számára 5 százalékos szociális hozzájárulás-csökkentést ígért a kormány, plusz módosított néhány kisadó bevételi limitjén. Majd azt harsogja – 27 százalékra emelt ÁFA-mellett –, hogy a Fidesz az adócsökkentés kormánya. Persze. Jelenleg a bérjellegű kifizetéseket – munkaadói és munkavállalói oldalon összesen - 48,25 százalékos adó terheli. Ezzel lényegében az egyik legnagyobb adóztatók vagyunk Európában. De ha 2022-re tényleg képesek lenyomni az elvonás mértékét 41,4-re, azzal is kimagaslunk majd a régióból. Úgyhogy aki adóparadicsomnak igyekszik beállítani Magyarországot, az nem látott még paradicsomot.

Míg a dolgozó örül, a gaz tőkés szomorkodik, hisz csökken a profitja - valahogy így igyekszik beállítani a helyzetet a feketeöves populista kormány.

A valóság némileg más azonban. A most is komoly versenyképességi hátránnyal küzdő

kis- és közepes vállalkozások számára szinte kigazdálkodhatatlan a kötelező emelés,

még az 5 százalékos adócsökkentés mellett is. Hisz utóbbinál sokkal nagyobb lesz a plusz kiadás. Ez pedig két dolgot jelenthet: áremelést és/vagy elbocsátást. Az áremelés pedig inflációt generál, és máris oda 3-5 százalék – szerencsés esetben csak ennyi – a béremelésből.

A legnagyobb terhet az emelés a legnagyobb munkáltatóknak jelenti: autógyárak (Mercedes, Suzuki, Audi), egyéb összeszerelő üzemek és a hipermarketek (Tesco, Aldi, stb.). Csupán ezek a vállalatóriások tízezreket foglalkoztatnak, olyanokat, akik beleesnek az emelés körébe. Vagyis számukra milliárdos tételt jelent a béremelés. Mégsem hallani, hogy Kecskeméten pakolják össze a gyárat és az Audi sem költözik még Győrből.

Ők ugyanis külön ajándékot kaptak a kormánytól.

Magyarország úgy válik adóparadicsommá – Orbán szerint –, hogy a társasági adót, vagyis azt a terhet, amit a profit után kell fizetni 19 százalékról 9 százalékra csökken. Ez valóban tetemes engedmény.

Csakhogy! Csupán azok a cégek fizettek eddig 19 százalékos adót, amelyeknek az adózás előtti eredménye (profitja) meghaladta az 500 millió forintot. Nagyjából 1200 vállalkozás. A többiek eddig 10, jövőre 9 százalékot fizetnek majd.

Hogy jobban értsük a számokat:

  • Tavaly a kis- és közepes vállalkozások 2900 milliárd forint társasági adót fizettek. Ők jövőre 28 milliárddal fognak kevesebbet adózni.
  • A legnagyobbak 1630 milliárdot tettek a közkasszába - náluk 163 milliárd marad 2017-ben.

Nem nehéz kiszámolni, hogy a legnagyobb foglalkoztatók, vagyis

a kkv-k alig járnak jól, míg előre láthatóan a hatalmas multik a be nem fizetett adójuknál kevesebbet kell, hogy béremelésre fordítsanak

Pedig állítólag Orbán és kormánya a multik esküdt ellensége.

Összességében: a magyar kisvállalkozások belerokkannak a hatalmas emelésbe, a multik nettó haszonélvezői lesznek a helyzetnek, az infláció meglódul, elbocsátások várhatóak, miközben a munkaerő elszivárgása nem áll le, hisz a megemelt bér sem közelíti meg az európai átlagot – ez Orbán újabb, fényes győzelmének mérlege.

ashwood

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr811994414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 05:01:18

Marha vicces egyébként ez a cikk: egyszerre mondja, hogy miért nem emelik a béreket és azt, hogy miért emelik a béreket.

Netuddki. 2016.11.24. 11:43:45

Gyengébbek kedvéért.

Gyakorlatilag ez nem más mint adóemelés. Ha átlag 15%-al kell emelni a bruttó béreket, az gyakorlatilag 7%-8% -os adóemelésnek felel meg a munkával kapcsolatos világbajnok magyar adók miatt. De majd a szakemberek kiszámolják a pontos összeget.
Beszélnek ugyan valamilyen 9%-os társasági adóról és 5% járulékcsökkentésről, de az nem most lesz. Addig is az orbán "emeli" a cégek adóját, juhé!

A kiskereskdők képviselője már belengette az áremelkedést. Nem mintha évről évre nem többet fizetnénk ugyanazért.
A kiskerben 80% a minimálbéresek aránya, főleg a magyar cégeknél. A multi kereskedelmi cégeknél ez nem annyira jellemző. Tehát megint kiket szívat az orbán?
Nem baj, majd marad a teszkó meg az aldi, a kóp meg a cba meg megy a levesbe.
Azért a tolvajfidesz trollok csak örömködjenek a "fizetésemelésnek".

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.24. 11:47:32

El kéne végre dönteni, hogy a baloldal béremelést akar vagy sem? Mert ez így szánalmas.

metal · http://electric.blog.hu 2016.11.24. 11:48:42

@Tibi !: "Beszélnek ugyan valamilyen 9%-os társasági adóról és 5% járulékcsökkentésről, de az nem most lesz. "

De pontosan együtt lesz az emeléssel, nem kellene ennyire szemellenzősnek lenni:)

Sir Galahad 2016.11.24. 11:52:36

Szerintem a kisvállalkozónak számító munkaadónak két lehetősége van: ha jól megy neki, akkor egy kicsit többet enged át a haszonból a pocsékul fizetett alkalmazottnak, ha rosszul, akkor becsukja a boltot. Ez utóbbi sem nagy baj, mert nagyon sok területen munkaerőhiány van, a dolgozók találnak állást máshol.

Szóval mi a baj?

BéLóg 2016.11.24. 11:54:45

Rohadjon meg ez a kormány hogy képes felemelni a minimálbéreket! Remélem elviszi őket a Zőr Dög!

@Tibi !: Komolyan mondom, ilyennek mint te (rohadék) kizárólag kemény munkával lehet válni.
A legnagyobb minimálbéres hányad éppen a MULTIKNÁL (teszkósansatöbbi) van, ahol rabszolgaként foglalkoztatják a képzetlen munkaerőt.
A magyar "kisvállalkozások", ahol a mászek sír, rí, de azért merdzsóval jár és évi háromszor nyaral, ZSEBBE adják a pénzt és megspórolják a járulékot, amit természetesen helyettük te fizetsz ki. Plusz a dolgozóknak lófasz nyugdíja lesz.
A magyar vállalkozót ez annyiban érinti, hogy valamivel KEVESEBB adót és járulékot tud ellopni a KÖZÖSBŐL. A dolgozó egy fillérrel nem kap se többet, se kevesebbet, az összeg nem változik, egyszerűen a zsebbe pénze lesz megkurtítva.
CSERÉBE viszont ha beteg lesz, többet kap majd és persze a nyugdíja is egy kicsikét jobb lesz.

Vagyis hát, kedves Tibi!nick, görény vagy te alapjában véve. Orbánfóbiád és fideszutálatod oly mértékű, hogy még a világot is tudod a magad képére képzelni, csak hogy passzoljon a gyűlöletedbe. Remélem egyszer majd eldurran valami a fejedben.

Algopirin 2016.11.24. 11:56:34

Csóri kisvállalatok. A szív szakad meg.

nick papagiorgo 2016.11.24. 11:59:14

Az a vicces, hogy a baloldal eddig azon vergődött, hogy nettó 100 ezres minimálbér legyen, meg alapjövedelem, meg mittudomén.

Most meg az a baj, hogy emelik a minimálbért.
Szerintem ők maguk se értik saját magukat :)
Mit kellene tenni, szarér-hugyér dolgoztatni az embereket, 50 ezres minimálbérrel, hogy az ország "még versenyképesebb legyen" és a kisvállalkozók (akik jellemzően minimálbérre jelentik be az embereket, még ha nem is annyit adnak nekik ugye) többet kereshessenek?

Az összegzésben meg szépen össze van írva, hogyan fog rövid időn belül bedőlni az egész gazdaság. A gond csak az, hogy ezt már kb 2010 óta lehet hallani, a gazdaság meg mégse dőlt be. Ez az Orbán egy feketemágus :)

erol 2016.11.24. 12:01:33

A kisvállalkozás szóról mindig a Mancika kozmetika és a kisbolt - ahol lehet kapni száraz kenyeret, meg sört - jut eszembe, ha ezeknek be kell zárni nem fogok sírni. Millió ok van arra, hogy utáljuk a fideszt, de ez nem tartozik közéjük.

Mérnork 2016.11.24. 12:02:13

Tuggyuk, szerintetek a kúrmányok feladata a "gazdagok" (balfasz értelmezés szerint aki bejelentve dolgozik és minimálbérnél többet merészel hazavinni), szarrá adóztatása lenne.
De hálisten esélyetek sincs kormányra kerülni.

nick papagiorgo 2016.11.24. 12:02:17

@Sir Galahad:
ki van ez találva már szépen, "okosba" a szerencsétlen, nyomorgó kisvállakozóknál:
nem 8 órában fogják belejelenteni az embert, hanem csak 6-ba (vagy 4-be, 2-be stb).
És akkor papíron kevesebb bért kell neki adni, ugye.

Eddig is ezt csinálták.
Csak a posztíró jött a falvédőről, hogy erről nem tud :)

Mérnork 2016.11.24. 12:03:51

@nick papagiorgo:
Há de a patásorbán emeli a minimálbért és az _csakis_ rossz lehet!!!

Sexual Harassment Panda 2016.11.24. 12:04:57

@Mérnork: ez a ballib adópolitika.
Aki 170k nettót keres, azt "gazdag" ként szétadóztatni, a muktiknsk meg adóengedményt adni.

Sexual Harassment Panda 2016.11.24. 12:07:00

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: mert te ezt nem érted.
Először az a baj hogy alacsonyak a bérek, és már a régiós országokban is magasabb, nyugaton meg pláne.
Most meg az a baj hogy emelkednek a bérek.

nick papagiorgo 2016.11.24. 12:07:31

@Mérnork:
persze, bármit csinál, csak rossz lehet :)
Ha pl. lemondana, az is rossz lenne, mert még ördögibb figura jönne a helyére :)

nick papagiorgo 2016.11.24. 12:09:14

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: @Sexual Harassment Panda:

Egyszerű a magyarázat, hosszan íródott a cikk (évek alatt).
Amikor elkezdte, még az volt a baj, hogy nem emelték a béreket, most fejezte be, most meg már ugye az a baj, hogy emelték :)

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 12:11:10

@Sexual Harassment Panda: @nick papagiorgo:

Most válságstábülés van a ballib agytrösztnél. A csúnya, cigány Orbán már megint nem azt tette, ami jó lett volna Sorosnak, Mertkellnek, s a Nobel-háborúdíjas bukott Obamának.
Szóval nem lennék most a ballibák helyében.

Jakab.gipsz 2016.11.24. 12:11:56

És tegyük hozzá, mekkora pofátlanság az ha a magyarok nagy része havi 50-60 euróval (15 000-20 000Ft-tal) havonta többet keres, a nyugat ebbe ez esztelen tékozlásba fog tönkre menni a világgazdaság pedig össze omlani, halál-hörgés és siralom, ó jaj.

Hála az égnek vannak közöttünk nagyon okosok aki előre szóltak ebből még baj lesz, a "zorbán kormány" elmozdíthatatlan lesz, és akkor nem lesz pluralizmus ó jaj.

Sexual Harassment Panda 2016.11.24. 12:12:25

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: szerinted a jobbik mive reccsent meg?
A Fidesz szalámizta le őket, vagy saját magukat nyírták ki?

Sexual Harassment Panda 2016.11.24. 12:15:06

@Jakab.gipsz: szerintem sokkal jobb volt amikor szarérthugyért elkótyavetyélték a kulcsfontosságú szolgáltatókat, majd szerződésben tögzített 8%-os extraprofitot kaptak, azzal a kitétellel, hogy a lehető legtöbb pénzt kuvigyék az országból!
Én akkor sokkal nyugodtabb voltam!

Sexual Harassment Panda 2016.11.24. 12:17:00

@nick papagiorgo: én még azt sem értem, hogy hogyan lehet az, hogy Orbán egy jelentéktelen porszem, aki teljesen marginálus alak, és ugyanakkor fasiszta diktátor, aki szétveri az Eu-t?

Sir Galahad 2016.11.24. 12:27:41

Azon gondolkoztam, mitől lett ilyen belterjes a bejegyzés utáni kommentfolyam, aztán rájöttem, hogy azért, mert akik más véleményen vannak, jelen esetben nehezen tudnak előállni értelmes érvekkel.

Nzoltan 2016.11.24. 12:29:36

Már nagyon kevés cég van, ahol minimálbéren dolgoznak. Persze papíron igen, de a valóságban már nem. Nem lesz itt tömeges csőd.

Ugyanakkor a baloldal miért nem áll ki a dolgozók mellett? Miért fáj neki a béremelés?
Vagy most is csak akkora balosok mint a vasárnapi boltzár esetében?

chrisred 2016.11.24. 12:30:42

@Sexual Harassment Panda:Aki 170 nettót keres, az szarrá van adóztatva.

konrada 2016.11.24. 12:31:45

@Sexual Harassment Panda:
ccc... ezt hogy nem lehet megérteni??? A zorbán egy porszem, de olyan, amiből egyre több lesz, ha nem takarítanak az erre felesküdtek.
...s tudod mire képes már sok kis porszem, ha az bekerül a porfúvógépbe??

konrada 2016.11.24. 12:33:05

@chrisred:
De nem eléggé! Hol van már az a nettó 130 feletti jó kis 36%??!

konrada 2016.11.24. 12:36:42

@Sir Galahad:
Egyébként ez igaz. ...mert sajnos előfordul, hogy egy blognak igaza van (a.rogán.sal pl. nem tudnak mellé nyúlni;), és olyankor jobb csendben maradni, mint hülyének lenni...;)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.24. 12:37:16

"A többiek eddig 10, jövőre 9 százalékot fizetnek majd.

Hogy jobban értsük a számokat:

Tavaly a kis- és közepes vállalkozások 2900 milliárd forint társasági adót fizettek."

- ez volt tehat a 10%

" Ők jövőre 28 milliárddal fognak kevesebbet adózni"

- ez itt pedig a 9% es a 10% kulonbsege, ugye, a szerzo szerint.

szerintem a 9% a 10%-nal eppen egytizedevel kevesebb, igy 2900mrd helyett ennek egytizedevel, vagyis 290mrd-dal kevesebbet fognak adozni. csak hogy ertsuk a szamokat. es ilyenek irjak az mszp-nek a gazdasagi posztokat...

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 12:37:35

@Sexual Harassment Panda:

Nincs életterük, ez a fő gond velük.

Vagy populista vagy vagy liberális. Más opció nincs.

Esetleg elhatárolódsz mindenkitől? Ez oké, de ezt az LMP már levédte, nem lehet ismételni.

Szóval a Jobbik téma nélkül maradt. Ami jó volt, azt rég átvette a Fidesz. Ami meg maradt, azzal nem lehet népszerűséget növelni.

Netuddki. 2016.11.24. 12:38:37

@BéLóg: Te csak ne rohadékozzál másokat, te mocskos tolvaj fidesztroll!

Mielőtt meg ostobaságokat kommentelnél, jobb lenne ha tájékozódnál!
"A legnagyobb minimálbéres hányad éppen a MULTIKNÁL (teszkósansatöbbi) van, ahol rabszolgaként foglalkoztatják a képzetlen munkaerőt."

A mocskos fideszrádiótokban hallottam amikor sírt a kiskereskedelmis meghívott, hogy a tőkeerős multiknál fizetnek minimálbér fölött, és a magyar kiskereskedelmi láncok fizetnek minimálbéren. Reklamálj nála lúzer balfasz!

Netuddki. 2016.11.24. 12:41:47

Robbant a fidesztroll bomba!

Múltkor azt írtam, kíváncsi vagyog a migráncsozás után mi lesz a következő fideszes fasság ami még a csapból is folyni fog. Hát ez. Muhaha!

A fideszesek köztudottan fel voltak mentve matekból, ezért nem lehet elvárni, hogy egy ostobenkó tolvajfidesz troll megértse a gazdasági összefüggéseket, mit jelent ha a kormány belerúg a gazdaságba.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.24. 12:53:38

es persze a kkv-k altal fizetett tarsasagi ado osszege maga a baromsag, hogy lenne mar az afa bevetellel azonos nagysagrend. persze biztos csak beragadt neki a 0, es ha beragadt, akkor nem is baj, mennyivel jobban lehet lefikazni a 2900-bol 28 engedmenyt nem?

nick papagiorgo 2016.11.24. 12:55:55

@Sexual Harassment Panda:
úgy hogy hol porszem, hol véreskezű tömeggyilkos diktátor.
Ravasz ám az az Orbán!
Mint a pom-pom: hol szobafestőpemzli, hol papucs orrán pamutbojt :)

nick papagiorgo 2016.11.24. 12:56:42

@Tibi !:
persze. "Köztudottan" :)
Tudod, ha mindenki hülye, csak te vagy helikopter, akkor talán neked kellene megvizsgáltatnod magad :)

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.24. 12:57:46

@Sexual Harassment Panda:

Marad kispárt. Aztán a ballibek koalíciós partnere lehet egy évtizeden belül.

nick papagiorgo 2016.11.24. 12:57:55

@droid_:
ne legyünk a számok rabjai :)
Megmondta ez a Tibi is: a fideszesek fel voltak mentve matekból, csak a balosok tudnak számolni. Akármilyen számot írnak is le, az jó lesz. Fodadd el és kész :)

Zsoltbacsi 2016.11.24. 12:58:04

@Tibi !:
"Gyengébbek kedvéért.

Gyakorlatilag ez nem más mint adóemelés. "

Igazad van. Mennyivel jobb volt Qrcsanyodek alatt, amikor minden ceg szlovak s.r.o.-t csinalt.... Ja nem

KunnHalmiAgnes 2016.11.24. 13:00:18

" 25 százalékkal nő a minimálbér, 25-tel a garantált bérminimum, majd egy év múlva még 8 és 12 százalék(pont) lesz a növekmény. "

Ez bizony fasizmus, nacizmus, megszunik a sajtoszabadsag meg a demokracia.
Es holokauszt lesz az biztos.

konrada 2016.11.24. 13:09:35

@Tibi !:
Ebben igazad van: nem kap a tecsó minmálbérért - sőt tovább megyek, a majd emelt minimálbérnek megfelelőért se - alkalmazottat, olyan nagy a bérverseny.

...az más kérdés, hogy aki kereskedelemben dolgozik, és a tecsóhoz, lidihez, madarashoz annyiért felvennék, az minek marad ott minimálért a kisboltban????
(...és igaz ez most már az iparban, építőiparban...)

...most ötletelhetünk, hogy igaza van azoknak, hogy hülyék az emberek teljesen, vagy esetleg valamiféle csodás módon az ott keresett a minimálbérért valamiért több árut-szolgáltatást adnak a piacon..

konrada 2016.11.24. 13:12:44

@Zsoltbacsi:
Dedede!!!
Gondold csak végig! Ha emelik a fizetésed, akkor többet vásárolsz, ha többet vásárolsz, több adót fizetsz, és már meg is van...!

Zsoltbacsi 2016.11.24. 13:19:02

@konrada:

Igazad van, rosszul valasztottam idezetet. Arra akartam finoman ravilagitani Tibinek, hogy az altala szerelmesen imadott elQro alatt menekultek a cegek innen, nem most, amikor obegat.

TizenötmiIIió Magyarok 2016.11.24. 13:45:37

Teahat akkor foglaljuk ossze az ellenzek elmult 6 evet.

Ha csokken a rezsi az ROSSZ !!
Ha fel ev alatt kifizetik baloldal altal felvett hiteleket az ROSSZ !!! (de minimum felhaborito)
Ha nyereseges a Nemzetibank az ROSSZ !!!
Ha a munkanelkuliseg kozel 0 az ROSSZ !!!
Ha az inflacio 0 az ROSSZ !!!
Ha az allamhaztartasi hiany 0 az ROSSZ !!!
Ha csokkenek az adok az ROSSZ !!!
Ha emelkednek a berek az ROSSZ !!!
Ha a mezogazdasagi termeles rekordot dont az ROSSZ !!!
Ha felminositik az orszagot az ROSSZ !!! (de minimum nem er semmit)

Ez a baloldal :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Es biztos lenne meg mit odairni, de hirtelen ezek jutottak eszembe.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 13:48:07

@Zsoltbacsi: "Tibinek, hogy az altala szerelmesen imadott elQro alatt menekultek a cegek innen, nem most"

Értelmes ember nem lehet szerelemes a gyurcsányba úgy, mit te az orbánba. És Tibi nagyon is értelmes, szóval ez a része a mondatodnak nettó hülyeség. Arra vagyok kiváncsi, hogy a másik fele is hülyeség-e, mint megszoktuk, vagy alá tudod valamivel támasztani, hogy a fasz gyurcsány idején menekültek a cégek, és a tovaj hazaáruló orbán alatt nem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 13:54:46

@TizenötmiIIió Magyarok: Hát nemtom, nagy hülyeségeket írtál, de majd a baloldal megvédi magát. Bár én nem tudok létező baloldali pártról.

Ha az orbán lop, az jó.
Ha szétlopja az országot, az mégjobb.
Ha diktatúrát is kiépít, az a legjobb.
Ha a gazdaságot is tönkreteszi, és utolsók vagyunk, az a legeslegjobb.
Ez a gyűlölködő szélsőjobb fideSS.

Zsoltbacsi 2016.11.24. 13:55:09

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:

"Értelmes ember nem lehet szerelemes a gyurcsányba"

Ebben kivetelesen egyetertunk, kerlek kozold ezt a tenyt Tibivel is!

"alá tudod valamivel támasztani"

Erre szokott begetni egy nagy klasszikus valami reteket meg talan ko alatt is szerepel a mondatban...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 13:56:48

@Zsoltbacsi: Igen, gondoltam, hogy megint hülyeséget mondtál, csak akartam adni egy lehetőséget. :(

Zsoltbacsi 2016.11.24. 14:06:40

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:

Az en cegem is szlovak volt akkoriban (marmint ahol dolgoztam). Valahogy nem akarozott 11-12 szazalekert hitelt felvenni, ha ugyanezt a harmadaert meg lehetett tenni kinnt...
(sajat teruleten piacvezeto ceg kb 3500-4000 alkalmazottal) Es ez csak egy elony volt a sok kozul

ulpius66 2016.11.24. 14:08:35

@droid_: ""A többiek eddig 10, jövőre 9 százalékot fizetnek majd.

Hogy jobban értsük a számokat:

Tavaly a kis- és közepes vállalkozások 2900 milliárd forint társasági adót fizettek."

NYILVÁNVALÓ, HOGY EGY VADBAROM ÍRTA A CIKKET!

Ha elővette volna a 2016. évről szóló költségvetési törvényt, akkor olvashatta volna, ha tudna olvasni, hogy 2016. évre tervezett társasági adóbevétel 690 milliárd forint!
Aminek 95%-t a nagy cégek fizetik!!!!

Tényszerűen megállapítható, hogy a cikkíró "mindössze" kétnagyságrendet tévedett a kis- és közepes vállalkozások társasági adójával kapcsolatban, mert az nem 2.900 milliárd forint évente, hanem 29 milliárd forint..........

Hát kb. ennyit a cikk valóságtartalmáról..................................

ulpius66 2016.11.24. 14:12:11

Ashwood!

Komolyan kérdem!

Te tényleg ennyire barom vagy, vagy fizetnek érte, hogy barom légy?
(egyébként a számokat ismered?????)

hümhüm 2016.11.24. 14:16:36

"Nem nehéz kiszámolni, hogy a legnagyobb foglalkoztatók, vagyis
a kkv-k alig járnak jól,"
Ó, ashwood, te marha!
A kkv-k már 2011-től jól jártak! Azóta az addigi 16% társasági adó helyett csak 10%-ot kell fizetni. Jövőre még további 10%-kal csökken a befizetendő adójuk (gyengébbek kedvéért: a 9 a 10-nek 90%-a, azaz a 9 10%-kal kisebb, mint a 10). Nem olyan kevés az, ha valaki nem nullára játszott, azaz nem költségelte el a nyereségét. A mi cégünknél ez pl. azt jelenti, hogy mindenkinek 10000 Ft-tal nőhet a havi fizetése. Csak emiatt. A szociális hozzájárulási adó csökkenés miatt pedig még további 4%-kal, és a tulajdonosokat semmi hátrány nem éri 2015-höz képest.
Igaz, senki nincs a cégnél átlagbér alatt...

ulpius66 2016.11.24. 14:20:43

Az az alapvető baj Magyarországon, hogy minden írástudatlan agyatlan vadbarom írogathat blogokat, a SAJTÓSZABADSÁGRA HÍVATKOZVA!!!!

Itt van pl. ez az Ashwood, aki még a számokat sem ismeri, és blogot ír......

Behazudja a kis és közepes vállalkozások 2.900 milliárdos társasági adóját, holott az mindössze 29 milliárd ......

A sok ész és értelemnélküli még a blogírónál is százszor hülyébb ballibsi kommentelő meg benyalja ezeket az adatokat!!!!

Igaza van Merkelnek abban, hogy az ilyen hazudozó ballibsiket EL KELL TILTANI A BLOGÍRÁSTÓL!!!!

Bárki írhat blogot, de aki hazudik, azt EL KELL TILTANI!

nick papagiorgo 2016.11.24. 14:38:00

@ulpius66:
amúgy nem csak a számokkal nincs tisztában, a logika sem erőssége :)

pl. aszondja: nem is volt csata, hiszen "a kabinet olyan béremelést fogad el, amilyet csak akar, nem kell ahhoz senkinek a beleegyezése". Persze, a kormány kézzel vezérli az összes vállalkozást, hogy kinek mennyi legyen a bére :) Ez még a szocializmusban sem volt teljesen igaz.

A kormány két dolgot tehet, meghatározhatja a bért az állami szférában, illetve fixálhatja a minimálbért, a szociális partnerekkel (munkáltatók és munkavállalók érdekvédelmi szervezetei). Ez az a "csata", ami szerinte nem létezik.

Lehetne sorolni még egyébként a többi kisebb-nagyobb logikai bakit, de minek? Szemmel láthatóan alapvető dolgokkal nincs tisztában, nyilván kiadták neki, hogy "írj egy gyújtó hangú cikket, nem baj ha hülyeségek vannak benne, a mi szavazóinkat úgysem ez érdekli", aztán megtette, amit tudott :)

Ballib cenzúrázók réme 1 2016.11.24. 14:49:18

Sok gyűlölködő Soros által kitaníttatott álcivil, hát nektek nem elég hogy támadjátok a felcsúti kisvasutat, a Kóbor Jánost ábrázoló úszóolimpiai jelképünket, most már a minimálbér emelést se kímélitek?

Soha ilyen jólét teremtés nem volt az országban mint most Orbán Viktor uralkodása alatt, amikor is a minimálbért kereső magyar családok aránya világrekordot döntve elérte a munkavállalók 50%-át és Orbán Viktor egy húzásal a fél magyarság bérét emeli meg!
Soha ilyen jólét nem jött még a magyarokra, de persze a liberálisok megint csak jajveszékelnek, meg nem akarják megszavazni Orbán Viktor 100 napos programját.

Annak se örülnek az álnihilista balliberálisok, hogy az 500 milliós forgalom feletti cégek adóz´ása a pincébe zuhan. Mert ez is a magyarságott emeli fel.
Ezzel a 9%-os cégadóval Orbán Viktor végleg levette a multinacionalista cégek által a magyar családokra, kis és közepes vállakozásokra helyezett béklyót és most már semmi akadálya nincs, hogy az igaz magyar vállalkozók kiszabaduljanak a multik adópréséből és Mészáros Lőrinc, Tiborc István, Garancsi István és Tarsoly Csaba cégei végre szinte adófizetés nélkül tudják növelni a magyar termelést és hogy ezután ezen magyar nagyvállakozóink minden nyereséget magukkal tudjanak vinni.

BéLóg 2016.11.24. 16:58:43

@Tibi !: Én nem másokat rohadékozok hanem azokat akik rohadékok. Téged például.
Szerencsére azt szokták mondani, hogy a szövegkörnyezetükből kiragadott dolgok általában nem azt jelentik, mint amit az idéző egyén belemagyaráz.
Ki vitatkozott azon, hogy a multik fizetnek a minimálbér fölött IS? Ezért van különbség a körmendi pénztáros meg a méhkeréki pénztáros fizetése között.
A multi annyit fizet amennyiért még dolgoznak nála. Ez pedig a leginkább a MINIMÁLBÉR.
Plusz, elyükeregy orbánfóbiás, rengeteg juttatás használja a minimálbért mint alapszorzót, tehát annak emelése mindenképpen pozitívan hat a dolgozókra. A multi ugyanis nem teheti meg hogy zsebbe fizessen.
Mindamellett méginkább elyühkeregy, hát nem tökmindegy akkor, hogy a magyar kiskereskedelmi láncoknak is MUSZÁJ lesz emelni bért? vagyis te azon vered a nyálad, hogy mocskoskormány bért emel KIKERÜLHETETLENÜL?
Ejh....

Ezen felül meg mivel azér' van verseny, akármekkora árat is akar emelni akárki, akármire hivatkozva, ha két fillérrel olcsóbb a szomszéd bóóót, hát odamennek az emberek.
Vagyis még ebben is orbitális marha vagy, mondhatnám kapitális.

Netuddki. 2016.11.24. 18:24:52

@BéLóg: Osotoba balfasz! Az mondtam, hogy ADÓT EMEL a béremeléssel. Tanulj meg olvasni és szöveget értelmezni!
Az meg kijafaszomat érdekel, hogy egy hazug fidesztroll nyomatja a tolvajfideszes agitpropot? Úgyhogy elmész anyádba! Szórakozz a viktor.hu-n!

Netuddki. 2016.11.24. 18:35:55

@konrada: Nem én találtam ki.
A fideszes kossuthon, a kádéenpés halászzsuzsa műsorban, tegnap délben a Coop-nak valakije kesergett azon hogy hogyan kibaszott velük az orbán a minimálbér és bérminimum emeléssel.
A sok ostobenkó tolvajfideszes agitprop troll meg rögtön rábukott mint gyöngytyúk a takonyra.

Felőlem meg eljátszhat az orbán a pöcsével, engem nemigen érint ez a qrva nagy "béremelés". Csak akinek van egy csöpp esze, az belátja, hogy amit béremelésnek propagálnak, az valójában megint egy burkolt adóemelés. Amit megint nem a zemberek fizetnek meg.
Lófaszt nem! Az orbán is belengette a magasabb inflációt. Csak a sok ostoba ezt valahogy nem hallotta meg. Biztos szar ment a fülükbe.

Becker Gyurka 2016.11.24. 20:21:24

Biztosan megsugták Orbánnak: a sürű fillér többet hoz mint az ritka forint !

Becker Gyurka 2016.11.24. 20:31:22

Biztosan megsugták Orbánnak: a sürű fillér többet hoz mint az ritka forint !

19540511 2016.11.24. 20:50:26

Birca, te tényleg birka vagy, mert semmit nem értettél a fenti írásból. De hát, aki bérkommentelő, az nem olvas, csak ostobaságokat írkál.

19540511 2016.11.24. 20:51:49

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Birca, te tényleg birka vagy, mert semmit nem értettél a fenti írásból. De hát, aki bérkommentelő, az nem olvas, csak ostobaságokat írkál.

Lengyel 2016.11.24. 21:06:02

@TizenötmiIIió Magyarok:
Ha csokken a rezsi az ROSSZ !! Sajnos nem csökkent. A nullás bankszámlám 15 000-be kerül évente az átr nem hárítható bankadó áthárítása miatt.

Ha fel ev alatt kifizetik baloldal altal felvett hiteleket az ROSSZ !!! (de minimum felhaborito) Nem fizették ki a hiteleket, az államadósság nőtt, és még eltünt 3000 milliárd(!) Ft.

Ha nyereseges a Nemzetibank az ROSSZ !!! Az a rossz, hogy a nyereséget az MNB alapítványokon keresztül kivezeti a semmibe, mert átváltozik a közpénz nem közpénzzé.

Ha a munkanelkuliseg kozel 0 az ROSSZ !!! A munkanélküliség nőtt, de a kiszámolása megváltozott. A 8 órás munka két négyórásra bontása erősen megváltoztatta a statisztikát. Tudod?

Ha az inflacio 0 az ROSSZ !!! Az infláció nem nulla, így hát nem is lehet rossz, sőt kifejezetten jó, mert ha nyugdíjat kell fizetni, a svéd és a nyugdíjas kosár helyett adunk 0,9-et így hamarabbb éhendöglik a nyuggere. Több marad stadionra.

Ha az allamhaztartasi hiany 0 az ROSSZ !!! A számítása hoz ki nullát, mert év végén kihozzák a nullát, aztán év elején jön a feketeleves.

Ha csokkenek az adok az ROSSZ !!! Nálunk nem csökkennek az adók. Ha 1-et csökkenne 3-at vetnek ki más, új módokon. Pl. ma már nem lehet ingyen parkolni a kórházak előtt, mert a parkoltató maffia zsebe nagy, és üres.

Ha emelkednek a berek az ROSSZ !!! A bérek nem emelkednek. Az adóztatás az folyamatosan nő. A rezsi is nő. Az életszínvonal folyamatosan csökken, kivéve a fideszes gyevi bírót.

Ha a mezogazdasagi termeles rekordot dont az ROSSZ !!! Az tényleg rossz, mert nem tudják hova tenni az árut, és dömping ár helyett drága tárolás után drágábban kapjuk a búzát. Hol van már a 3,60-as kenyér? Ma már 360 Ft-os van.

Ha felminositik az orszagot az ROSSZ !!! (de minimum nem er semmit)
A hamis adatok miatt. meg az ellopott nyugdíjvagyon miatt való felminősítést senki se veszi komolyan. A 3000 milliárdot beszámulták aztán elsíbolták. Van erről a pénzről bármilyen hiteles elszámolás? Nincs. Az baj.

Lengyel 2016.11.24. 21:24:20

@TizenötmiIIió Magyarok:
A kisvállalkozókat kötelezik pénztárgép beszerzésére. Ez 200 000 Ft-ba kerül, de a jóságos kormány 50 000 Ft-ot ad csak rá, viszont azt kommunikálja, hogy ő veszi a gépet, így az ingyen van. Ez azért gusztustalan ugye? Ugyanakkor a Horváth András által leleplezett ÁFA csalókat nem fogták meg. Mi van itt? A Vajna kaszinók nem adóznak. A jövedelem külföldre megy, nem marad itthon. A dohányboltokat tizesével vették át a fideszes haverok, megölve ezzel pl. a hadirokkantakat. Most meg azt látjuk, hogy nyomtalanul tűnnek el a Nemzeti Dohányboltok. A felelősöket nem kéne megtalálni és elszámoltatni?

Zsoltbacsi 2016.11.24. 21:28:46

@Lengyel:

Csak nem a zold dosszie a nagyi receptjeivel?

a nagy hohoohooo 2016.11.24. 22:31:04

@Sir Galahad: Apád faszát...hehee ..annyira agyhalott vagy a többi takonynáci jobbikuSS orbánribanccal együtt.....,hogy már hullagyalázás titeket helyrerakni...
Béremelés/munkaadói járulékcsökkentés. Közeleg a választási év.
Azért ügyesen ki van ám számolva.
És ebből a 25 illetve 15 százalékból mennyi kerül a dolgozók zsebébe? Közel fele visszavándorol a költségvetésbe. És ennyi béremelés talán visszatart akár egy embert is attól, hogy külföldre menjen dolgozni? Kizárt!
Nem az állam adja, bocsika, a munkáltató, állambácsi csak az adót vonja le. Most az fog itt-ott pár százalékponttal csökkenni. A mértékkel vigyázva, nehogy rosszul járjon. Jusson azért a focira, helikopterre...Azt amúgy érezzük, hogy mennyire siralmas, hogy minimálbér-emelés jelenti a nagy jóságot ebben az országban? Örülni kell a minimálbérnek, mint a mennyei mannának? Ez tényleg azt üzeni, hogy gazdaságilag minden a legnagyobb rendben van az országban?
Ha csökkennek a járulékok és a vállalati nyereségadó is, akkor az államháztartásból kieső összeg honnan fog hiányozni? Gondoljuk át: mit nem fog finanszírozni a kormány ezentúl? Mert a bevétel csökkenése együtt jár a kiadások csökkentésével is, ez világos.A költségvetés bevétele nő, hiszen az adó alapja jobban nő, mint a csökkentés. A többin rágódjanak, úgyse értik.
Ez a rögvalóság. Elhisszük, hogy a minimálbér emelésének kikényszerítésénél nagyobb szívjóságot nem várhatunk egy kormánytól. Elhisszük, hogy vívmány, ha a FideSSkádéenpé kormány áldásos tevékenységének következtében immár sok százezer gyerek kap ingyen ebédet a közétkeztetésben, akár iskolai szünnapokon is.
Hogy az alapkérdés az volna, hogy miért dolgozik az ország lakosságának jó része minimálbéren (miközben állítólag munkaerőhiány van), hogy miért szorul sokszázer gyerek és szülője ingyenebédre? Kit érdekel.
Merthogy folyamatosan kvalifikált alkalmazottat igénylő munkával ellátott, nem adócsalásra kitalált-berendezkedett kis cégek képtelenek kitermelni a diplomás minimálbért, akkorák a vállalkozói terhek ! (-5% most a semminél több, de a kicsiknél közel van a semmihez)
Mindenki nyugodjon le! A munkavállaló + 5.500.-Ft-tal, a munkáltató + 15.000.-Ft-tal több járulékot fizet, mint 2016-ban. Szürkülni, feketedni fogunk.
Viszont az adó és járulékcsökkentésnél meg képződik plusz Az államnak!
A 25%-os vállalkozói minimálbér emelésével az eddigi TB járulék a 69 ezer Ft-ról havi 86 ezer Ft-ra emelkedik (a vállalkozói minimálbér után) miközben a vállalkozóknak nem lesz béremelés,bevétel növekedés maximum 1% amit az infláció megenged. Ennél többet a lakosság nem fogadna el. Tehát a kisvállalkozásokra még több teher fog esni és ezért tönkre mennek, megszűnnek. A minimálbér emelés legnagyobb nyertese az állam mert magasabb adó és járulékbevételhez jut amit a vállalkozásokkal fizettet meg.
Az emelt bérből a munkáltatói járulékcsökkentés utáni befizetés kb.ugyanannyi lesz.
Az emelt bér után a munkavállaló többet visz haza. Ami öröm, de többet is fizet be. Mondjuk kb. 10.000 rel többet visz haza és kb. 5.000 rel többet fizet be.
Tehát az állam nem jár rosszul.
Most már csak két kérdés van:
- hány munkahely fog az emelt minimál bérre hivatkozva megszünni?
- hány %-os lesz ennek okán az áremelés?
Kiszámoltuk, már a megállapodás alapján mennyi pénz jöhet nettóban, és mennyit fizetnek a munkáltatók jövőre és azután
azenpenzem.hu/.../nezze-meg-mit-hoz-a-beremeles/3644/
Minimálbér 2016
Bruttó havi munkabér: 111.000 Ft
Munkaadó összes havi költsége: 142.635 Ft
Havi összes nettó jövedelem: 73.815 Ft
Minimálbér 2017
Bruttó havi munkabér: 127.650 Ft
Munkaadó összes havi költsége: 164.030 Ft
Havi összes nettó jövedelem: 84.887 Ft
Na ki a buzi...hehee...
És nemcsak Tump óta tudjuk, mennyire hitelesek....
A nem megszorítások kormánya ebben az évben plusszos költségvetést ért el > marad pénz stadionokra!
A nem megszorítások révén annyira ügyesnek és okosnak érzik magukat, hogy elbizakodottságukban jövőre mindent felrúgnak még a saját szabályaikat is egy jól megtervezett költségvetés keretében amit csak annyiszor kell módosítani mint a tökéletes alkotmányukat!!
Félreértés ne essék a béremelést támogatom-, de ésszerű módon.
Ha adóbevétel kiesik azt valahonnan pótolni fogják , olyan még nem volt hogy ne emeltek volna adót!
A kormány egyik kezével ad- a másikkal elvesz.
Eddig csak azt közölték mit adnak--- nemsokára jön a feketeleves amikor megtudjuk mit vesznek el!

chrisred 2016.11.25. 05:52:08

@konrada: Ahol a minimálbér alatti 0. A 200 alatt keresőket melyik érintette inkább?

chrisred 2016.11.25. 06:17:48

@konrada: De természetesen ilyen nem is volt. A 2010. évre érvényes adósávok:

1. Az összevont adóalap, adóalap-kiegészítéssel növelt összege után 5.000.000,- Ft jövedelemig 17%, az 5.000.000,-Ft feletti jövedelemtől 850.000,- Ft és az 5.000.000,-Ft feletti rész 32%-a az adó mértéke.

2. Adójóváírás összege az adóévben történő bérkifizetés 17%-a, jogosultsági hónaponként maximum 15.100,-Ft Jogosultsági határ: 3.188.000,-Ft Az adójóváírás évi 4.698.000,- Ft összes bevallott jövedelemig jár, de 3.188.000,- Ft feletti éves jövedelem esetén a levonható adójóváírás összegét csökkenteni kell a 3.188.000,- Ft feletti rész 12%-ával. A 4.698.000,- Ft-ot meghaladó éves jövedelem esetén az adójóváírás „elfogy”, igénybevételére lehetőség nincs. Az adójóváírás nem érvényesíthetı az adóelőlegnél, ha a magánszemély adóelőleg alapját képező jövedelem összege meghaladja az 3.188.000,- Ft-t.

Vagyis bruttó havi 410-ig 17%-nál magasabb adókulccsal nem kellett adózni.

És akkor a cafeteria szóba sem került.

BéLóg 2016.11.25. 16:22:54

@Tibi !: Ha már, akkor jobbfasz. A BALFASZ az te vagy.
Adóemelés, mondod. Akkor ezt kijabalfaszom írta?
"A mocskos fideszrádiótokban hallottam amikor sírt a kiskereskedelmis meghívott, hogy a tőkeerős multiknál fizetnek minimálbér fölött, és a magyar kiskereskedelmi láncok fizetnek minimálbéren."

Meg ezt is ki a mégbalszamomabb írta:
"A kiskereskdők képviselője már belengette az áremelkedést. Nem mintha évről évre nem többet fizetnénk ugyanazért.
A kiskerben 80% a minimálbéresek aránya, főleg a magyar cégeknél. A multi kereskedelmi cégeknél ez nem annyira jellemző. Tehát megint kiket szívat az orbán?
Nem baj, majd marad a teszkó meg az aldi, a kóp meg a cba meg megy a levesbe."

Cseszd meg, VALÓBAn írtál adóemelésről, de lénegében teljesen igaz az, hogy AZON keseregsz, hogy az emberek több pénzt fognak kapni!
Én ugyanis NEM az adókérdéshez szóltam hozzá, hanem ahhoz a legbalfaszobbabb véleményedhez, hogy (ugyan az emberek jobban járnak), de a geciorbánkormány ADÓT emel.
Szóval, ajánlom ennyi faszoskodáshoz az autofellációt.

Úgy van, ahogy más is írta. TÖKMINDEGY ez a kormány mit csinál. Megmenthet a rohadék bűnöző migráncsoktól, visszafizetheti az ájemef hitelt, fölminősíttetheti az országot, minimálbért emelhet, akármit is csinálhat, a magadfajta orbán és fideszfóbiás rohadékoknak SEMMI, de még azon túl is SEMMI ÉS SOHA nem lesz jó.
Hát, nyugodtan rohadj meg ahol vagy, végülis ha neked jó akkor nekem is.

BéLóg 2016.11.25. 16:29:47

@a nagy hohoohooo: Na, te sem változtál, szegényke teisorbánfóbiás kaplaszaf!
De tényleg, mit is lehet várni tőled is? Semmit. itt minden addig volt rendben, amíg 25% volt az infláció, 42% volt a standard banki kamat (kábé 2000 a providentcofidiszé), adóztunk 32%-ot meg még 4% szolidaritásból, volt évi két gázáremelés meg villanyemelés, bóvliban voltunk és az ájemef faszát szoptuk.
Na AZ volt a fasza (tényleg), legalábbis szerinted.
Milyen jó, hogy egyre kevesebb a levegő körülöttetek. Igazából meg kell hogy köszönjük, hogy írtok, nélkületek sosem lesz meg az öthatod 2018-ban!

Én külön is imádom mikor látom, hogy valaki az ostobaságot a végtelen szorgalommal párosítva éjjel-nappal nyomja ki magából a szart és bárgyún nézeget hogy mijjjen illatos is vagyok...

ciooo1 2016.11.29. 09:40:01

@Sir Galahad: a baj az, hogy a kommentedből ítélve fogalmad sincs milyen vállalkozni, mégis szükségét érzed, hogy provokálj.

ciooo1 2016.11.29. 10:11:39

A cikk - még, ha itt-ott pontatlan is, lényegét tekintve - teljes mértékben igaz. A kormány - már megint - más fütyijével veri a csalánt. Ugyanis 2017-re ez 14%-os adóemelést jelent. A - meglepően - sok ezt cáfolni akaró kommentelő nyugodtan számoljon utána. Szocialista beállítottságú kormányunk azt gondolja a kényszerített minimálbér emeléssel jön el a kánaán. Kéremszépen, rá kellene jönni, hogy munkabér emelés természetes módja az, hogy valódi adócsökkentést hajtunk végre, hogy a vállalkozók az így megspórolt pénzt 1) béremelésre fordítják, 2) beruháznak, 3) több munkavállalót vesznek fel. (Szűklátókörű megjegyzés az is, hogy a csúnya magyar kisvállalkozók kizsigerelik a munkavállalókat. Biztos van ilyen is, de ezzel szemben 10-ből 8 esetben az ellenkezője igaz.) Döbbenet, hogy 48,25% adóteher van egy munkavállalóra (nem beszélve a 27%-os áfáról), amely pénz bemegy egy nagy fekete zsákba... ahonnan nem az egészségügybe és oktatásba megy (hogy valamit vissza is kapjunk belőle)... hanem, khm, sajnos ellopják. És fárasztó már az "elmúlnyolcév"-re mutogatás is... igen, valóban, az a kormány is fogalmatlan volt... de sajnos ez a mostani sem jobb (maximum szemfényvesztésben), cserébe többet lopnak.

Sir Galahad 2016.11.29. 10:52:36

@ciooo1: Tény, hogy nem a vállalkozók szempontjait vettem figyelembe, hanem az általuk foglalkoztatott alkalmazottakét. Ugyanis 1: ők vannak lényegesen többen, 2: előbbiek élnek az utóbbiak által megtermelt haszonból és nem fordítva.

Szerintem ez egy érthető szempont, nem látom, mi a baj vele.

ciooo1 2016.11.29. 11:36:46

@Sir Galahad: valójában a kettőnek ugyanaz - kellene, hogy legyen - az érdeke. Ez belátható. 1) valóban így van. 2) szó szerint igaz, csak meglehetősen pejoratív az áthallott mondanivaló. Ugyanis a vállalkozó azért élhet az munkavállaló által (is!) megtermelt haszonból, mert a vállalkozó 1) valamilyen formában képzettebb, 2) kockáztatja a saját vagyonát, 3) jó eséllyel a vállalkozás indulásakor saját maga (akár egyedül) elvégezte mindazt a munkát, amit a munkavállalók később csinálnak. Ha mindezt belátjuk és elfogadjuk (és nem élősködő, kizsigerelőként tekintünk a vállalkozókra, mert - bár nyilván van olyan is, de - a legtöbbje tisztességes), utána elindulhat egy diskurzus arról... hogy miért tisztességtelen és aljas dolog a két csoportot egymás ellen kijátszani. Ugyanis most ez történik... lásd Orbán nyilatkozat mondanivalójának sunyisága...

Sir Galahad 2016.11.29. 12:18:33

@ciooo1: Az egy jó kérdés, hogy milyen arányban vannak az általad felsorolt tulajdonsággal rendelkező, valóban tisztességes vállalkozók (kalapot emelek előttük, ismerek ilyet is, de sajnos nem sokat...) illetve a hozzá nem értők, az alkalmazottat kizsigerelők, rövid távon gondolkozók. Ha igazad volna és tényleg becsületes volna a többségük, szerintem nem is sikerülne a vállalkozókat szembeállítani az alkalmazottakkal, hiszen akkor tényleg ugyanaz lenne az érdekük. De, mint látjuk, sikerül, és gyanítom, ennek az az oka, hogy sajnos a tisztességesek jelentik a kivételt.

ciooo1 2016.11.29. 12:33:48

@Sir Galahad: Na most a rosszhiszemű feltételezésnek kb annyi esélye van, mint a jóhiszeműnek: fifti-fifti. Környezetemben a tisztességesek vannak sokkal nagyobb arányban. Az egyes esetében megfigyelhető rövid távon gondolkozásnak pedig jórészt az is az oka lehet, amilyen a magyar jogi-, gazdasági és intézményi környezet - amely jelenleg nyomokban sem tartalmaz ilyeneket: "kiszámíthatóság", "jogbiztonság", "vállalkozóbarát adókörnyezet". Ha ezeket megteremtenénk, talán volna esély rá, hogy a fekete- és szürke gazdaság fehérbe váltana, a rövid táv, hosszúra változna, stbstb. Ehelyett megy az uszítás - megint a sunyi magyar kisvállalkozók a téma, nem az, hogy mit tehetne a kormányzat azért, hogy olyan feltételeket teremtsen a vállalkozóknak, ami esélyt ad nekik, hogy azzal pozitívan éljenek. Ilyen intézkedések, mint ez is, amelyben a vállalkozókkal adóemelésével fizettetik meg sunyin a minimálbér emelését (természetes, hogy az érdekképviselet tiltakozott), épp arra jók, hogy rá lehessen kenni a munkáltatókra, hogy a szemetek nem akarnak nagyobb bért adni. De a költségvetés le nem mondana egy centről sem... hja mer' úgy kevesebb ellopható marad. Undorító. Bárcsak felnyílna az emberek szeme...

Sir Galahad 2016.11.29. 12:44:57

@ciooo1: Az, hogy ki mit lát a maga környezetében, szubjektív dolog. Maradjunk annyiban, hogy ezt a kérdést ilyen alapon nem lehet eldönteni. Ezt félretéve azért lehet mondani általános példát arra, hogy a vállalkozók nem szívesen osztoznak meg a nekik adott kedvezményeken. Biztos emlékszel rá, hogy amikor csökkent a sertéshús áfája, mindenki találgatta, vajon olcsóbb lesz-e a boltban is? No, azóta kiderült, hogy nem, a felszabaduló plusz pénzen a vállalkozók (kereskedők) nem osztoztak - ez esetben a vevővel. Tartok tőle, hogy egy nagyobb arányú adó- vagy járulékcsökkentés esetén is hasonló lenne a helyzet: nem az alkalmazottak bére lenne annyival több, hanem a vállalkozó haszna. Jó lenne, ha az lenne a természetes, hogy adó- és járulékcsökkentéssel önmagában béremelést lehetne elérni, de lehet, hogy az történne, mint a sertéshús áfacsökkentésével. Szerintem ez indokolja azt, hogy e helyett inkább kikényszerítik a béremelést. Igazad van, ez nem jó, de úgy tűnik, a magyar valóság sajnos ez.

ciooo1 2016.11.29. 13:09:47

@Sir Galahad: valóban, ez egy "nehéz" téma - átfogó. Igen, az említett példád helytálló. Rendben, kikényszerítik. Kérdésem költői: miért nem lőtték be úgy a béremelés-járulékcsökkentés kombót, hogy az éppen egálban legyen? Tehát, hogy ugyanannyiba kerüljön egy ember munkájának összterhe 2017-ben, mint 2016-ban? Hogy esetleg a nem, vagy kevéssé nyereséges cégeknek ne kelljen még többet adózni...ne kelljen még jobban "kreatívkönyvelni", esetleg embert elbocsátani...

Sir Galahad 2016.11.29. 13:43:45

@ciooo1: Jó kérdés, nem tudom. Csak tippelni tudok: szerintem úgy gondolkoztak, hogy érezhető béremelést akartak, de úgy, hogy a költségvetés helyzetét ez ne veszélyeztesse. Azzal nyilván tisztában vannak, hogy a - mint írod - "nem, vagy kevéssé nyereséges cégeknek" ez rossz, de valószínűleg úgy voltak vele, ez kisebb veszteség annál, mintha a költségvetés megbillen vagy ha a béremelés nem jelentős.
süti beállítások módosítása