B1 blogcsalád



7 ok, miért nem csap oda Orbánnak Brüsszel

2016. október 12. - Mr Flynn Rider

„Brussels, we still love your money” – hirdetik a Kétfarkú Kutyapárt matricái szerte a városban. Valóban: tény, hogy az EU pénzeli az országunkat és az EU nélkül Magyarország visszamenne a ’70-es évekbe. Vagy még korábbra.
hi_brussels.jpg

(Forrás: Kétfarkú Kutyapárt )

De miért folytatja tovább az EU a maffiaállam pénzelését? Miért nyugszanak bele „Brüsszelben” abba a helyzetbe, hogy az Orbán-rezsim lopja a pénzüket, ha úgy tetszik, pénzünket? Közben meg folyamatosan harcol „Brüsszellel”?  Miért nem büntetik meg Orbánékat, miért nem zárják el a csapokat? (Lehet, hogy fogják: erről korábban itt írtunk.) 

Sokan sürgetik is egyébként, hogy legyen már vége. Hisz abban a pillanatban, hogy az ország leáll, a rezsim is összeomlik, nemde?

Nos, a kérdés nem ennyire egyszerű.

1. Nincs olyan, hogy „Brüsszel”, meg „brüsszeliták”. Csak a Fidesz-propagandában.

Sokan, megdöbbentő módon még most is úgy gondolják, hogy „Brüsszel” úgy néz ki, hogy három kaftános faszi egy sötét alagsori szobában összedugja a fejét és országok sorsáról döntenek, kiszámolós alapon. Ezt sugallja legalábbis a Fidesz-propaganda. Sajnos, az EU végtelenül bürokratizált és bonyolult működése nem könnyíti meg a dolgunkat, ha a kérdést valóban meg akarjuk vizsgálni.

A brüsszeli döntéshozatal tényleg nehezen átlátható, de az biztos: ha elkezdenék megbüntetni Magyarországot látványosan, annak mindenki számára beláthatatlan következményei lennének. Pontosan az EU vezetői (ön fel tudja őket sorolni?) sem tudják megmondani, mi történne, ha nekiállnának huzakodni egy tagországgal. Nagy-Britannia kilépésével ugyanis az EU sokat gyengült, amúgy sem volt soha rózsás helyzetben.

Most képzeljük el, hogy az EU gyakorlatilag kizárja Magyarországot is a tagjai közül, miközben menekültválság van, a gazdaság kínlódik, mindenhol növekszik a társadalmi feszültség – csak olaj lenne a tűzre.

2. Az Európai Unió, mint a politika általában, az érdekek egyeztetésén alapul.

Ezért olyan lehetetlen feladat, a 27 tagországot közös platformra hozni. A görögöknek egészen más érdekeik vannak, mint a cseheknek, ugyanakkor más ügyekben meg boldogan szavaznak együtt.

Az EU egyik lényeges alapköve, hogy a tagországok közösen oldják meg a problémáikat. Nyilván, ez egy átlagos magyar politikafogyasztónak szokatlan dolog. 

Odakint a politikusok alapvetően konszenzusra törekszenek egymással. Néha-néha felbukkan egy-egy Orbán, aki becsörtet, és odaveri a sáros csizmáját az asztalra – legfeljebb kinézik maguk közül. De alapvetően mindenki abban érdekelt, hogy a hajó egyben jusson el A-ból B-be. Ha útközben valakit kidobnak, vagy megbüntetnek, az lehet, hogy a legénység lázadásával járna – és a felfordulás még jobban meggyengítené az EU-t.

3. Az EU nagy és lassú.

És bonyolult. Ezt is említettük már. Az eljárások bonyolultak. Sok embert kell bevonni, sok szempontot meghallgatni. Ilyen körülmények között az EU lassan mozdul, főleg, ha egy kis ország miniführeréről van szó.

Mindig lesz valaki, aki odaszól, hogy gyerekek, mégse kéne. És akkor megakad a folyamat.

4. Nem vagyunk annyira fontosak. Pontosabban: Orbán nem az.

Tetszik, vagy sem, Magyarország nem akkora, hogy számottevő súlya lenne a nemzetközi politikában. Gondoljunk csak bele, hogyan bánnak Szijjártóval, amikor nyilatkozik. A riporterek feltörlik vele a padlót. (Bizony, ez nem a 80 milliárdból fenntartott lakájmédia, ami boldogan közvetíti a kormány gyűlöletpropagandáját.)

A botrányainkkal talán be tudunk kerülni a világsajtóba, de ez önmagában nem azt jelenti, hogy számít is valamit a véleményünk. Az EU-ban Magyarország az önző, neveletlen kisgyereket játssza. Más gyerekét meg nevelje, aki szülte. Vagyis: a mi dolgunk lenni Orbánt büntetni, nem az EU-é. Hiszen mi hoztuk őt létre, és mi hagytuk, hogy elkanászodjon.

Ha az EU nekiáll megbüntetni Orbánt és Magyarországot, könnyen csinálhat belőle fajsúlyosabb figurát, vagy akár mártírt is. Mindjárt melléállnak az euroszkeptikusok, vagy az oroszok és a példastatuálás elsülhet visszafelé is.

5. Magyarország fontosabb, mint Orbán.

Ez is egy fontos érv: ne szívjon egy egész tagállam, mert egy hataloméhes diktátort választott magának vezetőnek. Elég szégyen nekünk önmagában Orbán Viktor.

Kár, hogy erről nem tud 2-3 millió honfitársunk, akik vakon követik ezt a felfúvódott pulykakakast.

6. Nem biztos, hogy Orbán elbukik, ha elzárják a pénzeket.

Vagy az is megtörténhet, hogy jön helyette valami (valaki?) rosszabb. A változtatás, a bizonytalanság sokkal rosszabb, mint Orbán Viktor, akit ki lehetett ismerni és kezelni lehet valahogy. Jönne helyette egy Vona, vagy ki tudja, kicsoda, az sem lenne jobb, nemde? Vagy: Orbán megúszná a válságot és még erősebben támadna fel?

7. Nem teljesen állna le az ország.

Ha elzárják a fejlesztési pénzeket, még azért működnénk egy darabig, de valószínűleg az összes nagyobb beruházás leállna és meredeken visszaesne a GDP. Megnőne a munkanélküliség.

Ennek pedig rossz hatása lenne egész Európára. Ha egy alma rohadt a kosárban, a többi is könnyebben megrohadhat. Tehát: azt is mérlegelnie kell az EU döntéshozóinak, hogy ők mit veszíthetnek. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3411790445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Advanced Flight 2016.10.12. 13:15:15

"Most képzeljük el, hogy az EU gyakorlatilag kizárja Magyarországot is a tagjai közül, miközben menekültválság van"

Háááát ezzzz azzzz, tisztelt nagyérdemű! Itten van az eb elhantolva XD Az osztrák szárnyasbetét meg lassan készül :-P

Sexual Harassment Panda 2016.10.12. 13:15:42

Hihetetlen!
Orbàn egy olyan jelentèktelen Politikus,
aki szètveri az Eu-t!

Sexual Harassment Panda 2016.10.12. 13:17:17

@Advanced Flight: megdöbbentő tèny lehet a ballibàk szàmàra, hogy nincs olyan, hogy egy tagorszàgot kizàrnak5

monddazigazatmar 2016.10.12. 13:28:08

Annyira jó ez a nyekergés, hogy brüsszel elzárja a pénzcsapot. Akkor esetleg nekünk sem kötelező befizetni ugye?

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.10.12. 13:53:34

Nem. Az igazi ok: Mo-ról a brüsszeliták sok pénzt porszívóznak ki. Hülyék lennének erről lemondani.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.10.12. 13:54:10

S miért kellett e hozzászólásom miatt kitiltani, gágogó blogger?

lavór 2016.10.12. 13:54:14

És ezeket a szempontokat Brüsszelből üzenték? Vagy spekuláció?

VT Man 2016.10.12. 14:00:42

@Sexual Harassment Panda:
"Orbàn egy olyan jelentèktelen Politikus,
aki szètveri az Eu-t!"

Hat, ez azert eleg ellentmondasos allitas. Ha jelentektelen, akkor hogyan tud egy 500 millios allamkozosseget szetverni?

VT Man 2016.10.12. 14:01:28

@monddazigazatmar:
"Annyira jó ez a nyekergés, hogy brüsszel elzárja a pénzcsapot. Akkor esetleg nekünk sem kötelező befizetni ugye?"

Na meg gondolom akkor az se kotelezo, hogy nyugati cegek nyerjenek sok palyazaton (Siemens, stb.)

chrisred 2016.10.12. 14:24:33

Az igazi ok: az Európai Néppártnak szüksége van a Fideszre. Amíg a brancsba tartozó irányítja az országot, addig sortüzeket is vezényelhet itthon, ezt láttuk már Gyurcsánnyal és az európai szocikkal is eljátszva.

nyünyüge 2016.10.12. 14:31:48

@a BircaHang Média szerk.: Azt mondod sok pénzt szivattyúznak ki, ezért hagyják Orbánt.
De akkor Orbán miért asszisztál ehhez a pénzszívattyúhoz?
Azért, mert az országnak ez mégy így is megéri?
Vagy mert a jelen támogatási rendszert az ún. nemzeti tőkésosztály felépítésére jól ki tudja használni?
Vagy mert hülyére vesz mindenkit?
Vagy mindegyik együtt?

Killary Fucking Clingon 2016.10.12. 14:51:45

fuck you all of you on the left
lying cocksuckers

vajdasagi 2016.10.12. 15:09:23

@Sexual Harassment Panda: Illetve eddig nem volt rá példa. De a lehetőség megvan.

Jakab.gipsz 2016.10.12. 15:09:33

a 8. ok Orbánnak és a magyaroknak van igaza és helyes politikai látás módja. Ezért nem tud oda csapni az Brüsszel ahova te gondolod.

luis5 2016.10.12. 15:26:23

A blog kituno pelda OV es az orszag viszonyanak felreismeresere.
Balos nedves vagyalmok

TBone 2016.10.12. 15:32:36

@a BircaHang Média szerk.: Akkor a Nemzeti tőkésosztály miért nem fektet be külföldön, hogy onnét szivattyúzzák haza a pénzt? Azért mert sem tehetségük, sem hozzáértésük nincsen. Csak az állam csecsén lógnak, és szívják el a pénzt.

conchita wurst 2016.10.12. 15:40:27

@TBone: befektetnek, lásd MOL, OTP, NorbiUpdate, Fornetti, Prezi, Cserpes stb.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.10.12. 15:42:29

@TBone:

A paralimpiai versenyzők miért nem indulnak inkább az igazi olimpián?

Quentin vagyok Montargisból 2016.10.12. 15:47:50

Röhej, hogy a Kétfarkú Kutya Párt nevét egyik barom sem tudja leírni.

Aki ennyire hülye, miért akar blogot írni?

Voznyák Pista2 2016.10.12. 16:24:06

Hogy az EU lemondjon az egyik hátsóudvaráról, ahol hugyért szarért dolgoztathat ?
Előbb lesz Huxit, mint hogy az megtörténjen.
Egyébként meg ha nem az eu, akkor jöhet Kína, a befektetéseivel.

Yorgi! 2016.10.12. 16:43:28

Végtelenül ostoba írás...

Ad Dio 2016.10.12. 16:54:41

Ezek többsége minden bizonnyal igaz, de hozzátennék egy nyolcadikat is, ami voltaképpen Schultz mondott ki a napokban: Orbán egy többségi véleményt képvisel, ami (Schulz szerint) téves. Így a Brüsszel nem Orbánnal menne szembe, hanem egy többségi véleménnyel, ami bizony az amúgy is ingatag belpolitikai helyzetükben nem látszik túl jó ötletnek.

1ghost 2016.10.12. 17:15:45

Hú vazze! Szeretem ezt a blogot, korrekt tárgyilagos írásai vannak! Nem véletlen, hogy a sok orbánista bérhazudozó, állandóan itt ontja a gazdája ótvarságait.

Egyszerűen idegesíti őket, hogy a szabad sajtónak még vannak szigetei Magyarországon! Be vannak szarva, de nagyon, mert a fideszes mocsok már átlépte a magyarok tűréshatárát.

Na tessék: a korábbi évek mindenhol ott lévő gerinctelen bérhazudozja Blogger Géza ma ezeken a nickeken bérhazudik itt minekünk: @Voznyák Pista2: @monddazigazatmar: @Ad Dio:

KCB 2016.10.12. 17:30:23

Az EU egy töketlen banda, azért tudnak mini diktatúrát kiépíteni az ilyen fütyülve is hazudó miniszterelnökök.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.10.12. 17:32:18

Pár éve még a fideszesek vidáman voltak brüsszeliták a moszkoviták ellenében.
Most meg vidáman moszkoviták a brüsszeliták ellenében.

KCB 2016.10.12. 17:32:23

Milyen érdekes hogy mindig ugyanazok a fidesz trollok lepik el az összes kormánykritikus blogot. Nem tudom melyik a rosszabb, ha közpénzből csinálják vagy ha lelkesedésből...

Behajtó70 2016.10.12. 17:32:46

Na lássuk!

"Brussels, we still love your money”

Ballib polulista hazugság, mert Magyarország nem ingyen kapja az EU pénzeket! Beadtuk a teljes magyar piacot, feladtuk a cukorgyárakat, a mosóporokat, a nekik olcsó ingatlanjainkat már jórész külföldiek birtokolják. És főként: az ide áramló EUs pénzeket külföldi cégeknek fizetjük vissza, lásd Alstom, BAU izék, Siemens, Auchan, Tesco, satöbbi, és ha véletlen 1-2 magyar vállalkozó is kap, akkor a ballib média mindjárt korrupciót, csalást emleget. Szégyelhetitek magatokat!

Na és a többi? Sorjában:
1. Nincs olyan, hogy „Brüsszel”, meg „brüsszeliták”
- akkor kik marasztalgatják el folyamatosan az országot? Kik találták ki a menekült kvótákat?

2. Az Európai Unió, mint a politika általában, az érdekek egyeztetésén alapul
- Főleg amikor Merkel a schengeni országok megkérdezése nélkül kikiáltotta a szabad beáramlást üdvözlő mondatait, anélkül, hogy erről az érintett vezetőkkel egyeztett volna, és nem utólag kellene tüzet oltani!

3. Az EU nagy és lassú.
- Mert a döntéseket pénzügyi lobbi befolyásolja és az sok egyeztetéseel jár! (ti: korrupt banda)

4. Nem vagyunk annyira fontosak.
- De annyira azért igen, hogy a magyar eseményeket olvasás nélkül elmarasztalólag említsék, ahogyan hazaáruló magyarok tálalják saját hatalomra kerülésüket remélve ettől

5. Magyarország fontosabb, mint Orbán.
- Mivel demokratikus (fura szó, mi?) választásokon nyer a Fidesz, így nincs Orbán-téma. Ezt csak a magyar balliberálisok próbálják hazudni odakint, meg itthon is. Orbánnal vagy nélküle, ti itt soha nem lesztek már hatalmon!

6. Nem biztos, hogy Orbán elbukik, ha elzárják a pénzeket.
- Biztos, hogy nem! Sőt, hanlezárják, akkor mi meg újra nyitjuk a cukorgyárakat, és betegre adóztatjuk az EUs vállalkozásokat.

7. Nem teljesen állna le az ország.
- Semennyire sem állna le! Viszont a saját (német, francia, olasz, stb) cégek magyarországi leányai egy garas beruházási pénzt sem kapnának, lásd pegelső mondat: az EU pénzeket német, olasz, francia cégek leányai kapják minálunk!

Szóval...7+1 : 0 ide. Mondjatok még valami!

(azon gondolkodom csak, hogy tudatosan hazudtok-e, vagy tényleg ilyen ostobák vagytok. nem tudom melyik rosszabb)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.10.12. 17:33:44

@1ghost: Pont most akartam a másikon kérdezni ettől a monddigazatmár-tól,hogy ő melyik volt régebben.
A stílus ismerős de nem ezekkel a nevekkel.

gmihaly621 2016.10.12. 17:40:12

Egészen jó helyen kapiskál, Kedves B1. Minden esetre az jó lenne, ha egy sarkos kijelentés után nem kellene a pontosításnak, helyesbítésnek következnie. Inkább ne sarkos, csak "sachlich" (tárgyszerű, szakszerű, objektív) az a vélemény. Az eurobürokraták finyáskodó alattomos sértegetősdije pedig rájuk üt vissza. Nehezen megoldható helyzet van, ezért "kérdés" a menekültek-bevándorlók-migránsok ügye. Van válasz ? Lesz válasz ? Ilyen pökhendi, finnya-ninnya modorral aligha. Tudta? Magyarország a törökök 15-16. sászadi nyomulásának történelmi tapasztalatából vonta le a kerítésépítést, mint megoldást, ez fáj olyan nagyon Európának, amely meg akarta ismételni az akkori kisded játékokat. Nem sikerült, sőt...Kéretik ezt is figyelembe venni.

chrisred 2016.10.12. 17:48:28

@gmihaly621: "Tudta? Magyarország a törökök 15-16. sászadi nyomulásának történelmi tapasztalatából vonta le a kerítésépítést, mint megoldást, ez fáj olyan nagyon Európának, amely meg akarta ismételni az akkori kisded játékokat."

Tudta? A magyar kormány volt az első, aki kiállt a jelenlegi török szultán mellett, amikor politikai leszámolásba kezdett az ellenzékével szemben.

Flúgatlan 2016.10.12. 17:52:48

Béna egy cikk.

Csak egy dolog: az EU-s pénzeket valamiért kapjuk. Pl. azért a szabad átjárásért, amit arra használnak, hogy az Audi nyugodtan dolgoztassa itt az embereket, az azonos munkát végzőknek (azonos vagy nagyobb hatékonyság mellett) töredék pénzt adva, mint a német gyárakban és a hasznot nyugodtan szivároghasson oda. Vagy hogy az itt felnevelt emberek, akikben sok állami támogatás van (egészségügy, oktatás) korlátok nélkül mehessenek ki oda, pótolva azt a munkaerőt, akit nem szültek meg és nem neveltek fel nyugaton az utóbbi 50 évben.

Szóval: az EU-s pénzek nem könyöradományok. Kell nekik az olcsó munkaerő akár itt marad, akár kimegy hozzájuk. Kell ehhez a nagy nyitottság, átjárhatóság.

Nem a magyar emberek iránti felelősségvállalás tartja vissza őket bármitől, hanem a saját zsebre dolgozás. Ez végül is érthető, csak legyünk tisztába vele és ne jóságos nagybácsit lássunk az EU-ban, aki miattunk nem csap ide a gonoszOrbán miatt. Szövetséges, akivel birkózni kell az érdekeink érvényesüléséért.

Juncker-Luxemburg-adószivattyú. E témakör jól mutatja a brüsszeli elit származását és hozzáállását.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 18:46:20

Bem számít a brüsszeli alamizsna. A lényeg: Magyarországra nem jöhet migráns, aki elveti az itt élők munkáját, így a szűk munkapiacon egyre magasabb bérek lesznek, az itt élő magyar embereknek.
Ill. olyan migráns jöhet csak , akinek pénze van és tőkét tud befekteti... A jövőben egyre több nyugati cég és állampolgár fog Magyarországa telepedni a stabil, nyugodt társadalmi-gazdasági viszonyok miatt...Nem kell aggódni, Magyarország fejlődésre van ítélve, olyan kedvező körülmények vannak. A károgóknak meg kellene nézni, hogy milyen ütemben nőnek a reálbérek- és az ingatlanok árai! Ez számít, nem Brüsszel.

Egéridomár 2016.10.12. 19:07:05

@conchita wurst: Ennyit sikerült kiizzadni magadból? :D
Apám, hihetetlen mekkora géniusz vagy! :D
Ez a hsz úgy odab@szott, hogy mindenki kábultan bámulja a plafont hanyatt fekve! :D:D

Egéridomár 2016.10.12. 19:09:03

@Yorgi!: Na itt a másik érv bajnok! :)))))))

Egéridomár 2016.10.12. 19:15:51

@Peter Götz: Nem hazudik. Ez a marhaság cunami a valós énje. Tuti, hogy így is gondolja. Egyszerűen nem kell elolvasni és kész. Eleinte még próbáltam vele vitázni, érvelni, de minden replikája pár szavas mantra. Kb. olyan vele diskurálni, mint nyávogni a kutyának.

morph on deer 2016.10.12. 19:26:14

@Behajtó70:

"Beadtuk a teljes magyar piacot"

Adtuk?
A piacot!
Ráadásul 'be'!
Te tényleg ennyire hülye vagy?
Hajts be inkább..!

midnight coder 2016.10.12. 19:31:45

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "A jövőben egyre több nyugati cég és állampolgár fog Magyarországa telepedni a stabil, nyugodt társadalmi-gazdasági viszonyok miatt..."

Ez bizony egy elég valószínű forgatókönyv. A szomorú valóság ugyanis az, hogy a globalizáció egyik hosszú távú mellékhatása a bérek kiegyenlítődése. És ez nem annyira úgy fog bekövetkezni, hogy a kicsi kínai, indiai fog annyit keresni mint ma egy európai, hanem az utóbbi bére fog lemenni a kínaiak szintjére.

Ez azt jelenti, hogy a mi pénzünk is stagnálni fog - jó esetben - mert mi ugyan nem keresünk sokkal többet mint a kínaiak, viszont kicsit távol vagyunk a világ következő gazdasági és kulturális centrumától. De ez a bukta nyugaton sokkal látványosabb lesz, és olyan társadalmi feszültségeket generál majd, amit a 20-as évek óta nem látott Európa. Ehhez még adj hozzá pár tízmilliónyi migránst, és máris meg fogod érteni, hogy miért költözik majd a tehetősebb európai inkább a keleti végekre, netán Putyin Oroszországába.

morph on deer 2016.10.12. 19:35:58

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

"Magyarországra nem jöhet migráns, aki elveheti az itt élők munkáját.."

Ja!
Mert a 'rohatt migráncsok' miatt lett annyi munkanélküli kecskepásztor, mi?

Mert akitől a nyelvet nem beszélő, írástudatlan fgán/szír/pakisztáni/stb. bevándorló valóban el tudja venni a munkát, annak nem igen tudom elképzelni, hogy mitől- és milyen munkája lehetett egyáltalán..?

Jéééézus!

glinolid 2016.10.12. 19:36:15

Egy lengyel tanulmány szerint a felzárkózásra adott minden egyes euróból a nyugati cégek 1,5 euró hasznot húznak ki. Ezért vicces az, amikor az uniós vezetők a támogatások megvonásával fenyegeti Mo-t: a német cégek szépen helyre rakják az ugra-bugráló ballibcsi politikusokat.

dunántúli gyerek 2016.10.12. 20:09:06

most hogy mégsem bukott meg orrrrbán, nagyon jaó lenne ha már vki jaól odacsapna a gecinek!

hehe

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 20:10:07

@midnight coder: "a globalizáció egyik hosszú távú mellékhatása a bérek kiegyenlítődése."

Hú! Hányat kell még aludnom, míg a németeknek és nekünk azonos lesz a bérünk?

"költözik majd a tehetősebb európai inkább a keleti végekre, netán Putyin Oroszországába."

:)) Te már indulsz? Vagy még gyűjtöd a pénzt?

Bedobok egy kis ökörséget, és tízszer annyit kapok vissza. Jó móka!

L von Richthoven 2016.10.12. 20:33:34

@Behajtó70:
A 2. ponthoz
Rádférne, hogy visszatekints egy kicsit az egy évvel ezelőtti eseményekre...
Ha Merkel nem mondta volna ki a hívó szavait, akkor népszavazás ide vagy oda, most lehetőséged lenne rá, hogy, bármilyen borzasztó is, de eggyüttélhess mintegy hatszázezer menedéket kérővel az országban
Annak ellenére, hogy az ország 'remekül' fel volt készülve, mint azt állítják, mégis naponta mehetnének kuncsorogni a rohadék Brüsszelbe egy kis pénzért elllátásra, elhelyezésre stb.
Magyarország nemhogy a menekültkérelem elbírálására, de még a fizikai kitoloncolásukra sem rendelkezik megfelelő eszközökkel...
Ugyhogy jobb ha este elrebegsz az Orbánért való imád után egy Danke schön, Frau Merkel-t is...

CSL 2016.10.12. 20:45:07

Azért ez a "kizárunk az EUból" kicsit erős.. melyik vezető eu bürokrata örülne egy kitett országnak európa majden közepén am egy geopolitikai helyzet miatt azonnali orosz befolyási övezetté válna. A Ruszkiknak igen jól jönne a sok ezer volt magyar eu-s bürokrata sok sok infóval na meg egy NATO tagállam akit felfegyverezve nyugodtan basztathatná az ukránokat és a románokat.. ezeket valahogy mindenki elfelejti.. nem vagyunk mi olyan jelentéktelenek és igenis lehet verni azt az asztalt ott brüsszelben..

L von Richthoven 2016.10.12. 20:54:25

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
"A jövőben egyre több nyugati cég és állampolgár fog Magyarországa telepedni a stabil, nyugodt társadalmi-gazdasági viszonyok miatt...."
Ez az amit bővebben ki kellene fejtsél...
Nyugodt társadalmi viszonyok? Az idetelepült németeknek, hollandoknak az a szerencséjük, hogy a nyelvet nem beszélik... Nem én mondom hanem ők.... Anyagi megalapozottságuk révén függetleníteni tudjá magukat a mindennapi eseményektől, leszarják magasról, hogy mit böfögnek itt a politikusaink...
Kiegyensúlyozott gazdasági viszonyok....
Ha októberben megtudod, hogy milyen új hadiadót vetnek ki a vállakozásodra januárig visszamenően, akkor lehet, hogy ez eszedbe fog jutni...

dunántúli gyerek 2016.10.12. 20:56:14

@L von Richthoven: 'Nem én mondom hanem ők.... Anyagi megalapozottságuk révén függetleníteni tudjá magukat a mindennapi eseményektől, leszarják magasról, hogy mit böfögnek itt a politikusaink...'

pont mint a magyarok külföldön

midnight coder 2016.10.12. 21:01:12

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: "Hú! Hányat kell még aludnom, míg a németeknek és nekünk azonos lesz a bérünk?"
Olyan 4-5 ezret. De nem fogsz nagyon örülni neki.

Szelid sunmalac 2016.10.12. 21:05:29

@CSL: "na meg egy NATO tagállam akit felfegyverezve nyugodtan basztathatná az ukránokat és a románokat" - MUHHAHAHAHAHAHAAAAAAAA....AAAHAHAHAHAHAAAHAHAHAAHHAAA....jajjj...istenem...
a Magyar hadsereg.....aztan mit csinalsz az ukranokkal meg romanokkal? Hidat epitesz nekik vagy kitisztitod a csatornajukat vazze?

CSL 2016.10.12. 21:13:09

@Szelid sunmalac:
Kb amit a donyecki néphatsereg csinál kelet ukrajnában.. orosz fegyver orosz katona egy nato egyenruhában. Persze ez csak fikció de az EU ezeketis mérlegeli amikor itt néhány eszement arról fantáziál, hogy az EU miért nem bünteti Mo.-t Azért mert geopolitikailag fontosak vagyunk nekik.
Egyébként nem kell mindjárt háborúra gondolni de pl ha lezárod a keleti határt vagy csak magas tranzit díjjat vetsz ki máris egy csomó kárt okozol..

Helyszíni zsemle 2016.10.12. 21:13:12

Szanalmas libbant blogger, a "merjunk kicsik lenni" , meg a "bocsanat hogy letezni merunk" filozofiajaval.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 21:35:15

@L von Richthoven: Bocsi, csak paródia volt. A visszamenőleges törvénykezés országában, kézivezérelt gazdaság esetén nem lehet stabil gazdasági környezetről beszélni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.12. 21:44:51

@L von Richthoven: "eggyüttélhess mintegy hatszázezer menedéket kérővel az országban"

:)) Annyi eszed van, mint egy marék molylepkének. Az EU átvette volna őket a szolidaritás jegyében. Tudod, ugyanaz a szolidaritás, amit 3,3 M agyhalott gyűlölködő fideSS rajongó leszavazott. Mert nekünk kellenek a menekültek, nem adunk belőlük senkinek.

Gerilgfx 2016.10.12. 22:00:45

,,az EU pénzeli az országunkat és az EU nélkül Magyarország visszamenne a ’70-es évekbe. Vagy még korábbra''
első bekezdésben máris egy hazugság - a tipikus forrás nélküli gőgös liberális internacionalista kinyilatkoztatás.

,,Miért nem büntetik meg Orbánékat, miért nem zárják el a csapokat?''
mert nem tudják, hisz nem a csodálatos európai szovjet unió szponzorálja az orbánkormány ámokfutását, hanem sajnos mi, magyar emberek.

,,Sokan sürgetik is egyébként, hogy legyen már vége. Hisz abban a pillanatban, hogy az ország leáll, a rezsim is összeomlik, nemde?''
na most kérem attól még, hogy a brüsszeli ki és befizetések leállnak, magyarország nem áll le. a nép ezekből eddig sem kapott - hisz te is azt állítod, hogy ezeket direktben a fidesz lopta el. ezen a ponton mindenképpen önellentmondásba keveredtél, mert akkor vagy jutnak olyan eu-s források a jónépnek is (nem, nem jutnak) aminek leállításával megfingatható az ország, vagy nem jutnak (tényleg nem jutnak), aminek lefingatásával maximum az általad fideszmaffiának nevezett entitás buktatható meg. ez a gondolatmenet már közelebb jár az igazsághoz, de az eu-s forrásokat és jelentőségüket túlmisztifikálni nettó baromság, ezzel nem tudod seggbekúrni a fideszt annyira, hogy összeomoljon a katyvasza.

azzal meg, hogy a saját kékzászlós liberális terrormaffiádat ülteted a fidesz helyére, 9 millió ember élete nem lesz jobb, cserébe elég lesz egyfajta zászlót égetni a tüntetéseken, amitől az életszínvonal még nem fog emelkedni érezhetően.

,,Tetszik, vagy sem, Magyarország nem akkora, hogy számottevő súlya lenne a nemzetközi politikában''
oké, ez tény, de azért északkorea sem akkora, hogy számottevő súlya lenne a nemzetközi politikában, de aztán közben mégiscsak számottevő súlya van a politikában. tehát nem önmagában méret kérdése az, hogy egy országnak mekkora világpolitikai jelentősége van, hanem ez különböző tényezők kombinációjától függ. kissé irrelevánsnak látom ezt a pontot, hisz az eu ennél jóval jelentéktelenebb szarfészkek miatt is cringelni szokott (krím, novorusszia), szóval ezt az okot sem igazán lehet legitim gondolatnak elfogadni.

,,ne szívjon egy egész tagállam, mert egy hataloméhes diktátort választott magának vezetőnek''
ne szívjon északkorea, mert kim jong un.

majd az utolsó két pontban cáfolod is az előtte leírt blődségeket. szóval, lássuk, miért nem tud mit kezdeni az eu orbánnal (a valóságban):

1. attól még, hogy te azt hiszed, hogy a nagy és csodálatos emberiségmentő európai unió majd oda fog csapni orbánnak azért, mert te azt mondtad, ez még nem feltétlenül működik így.

2. mert nincs rá semmi eszköze, max a kizárás, amivel saját magát szalámizná le, és az a britek elvesztése után nagyon masszív arcvesztés lenne. az úgynevezett szent grál eu-s pénzek jelentéktelenek, országok ellen bevethető összeurópai hadsereg pedig nincs, a magyar termékek eu-ból való kitiltása pedig egyet jelentene magyarország orosz kézre hullásával, aminek még a gondolatától is összeszarják magukat nyugateurópában.

3. nincs kire kicserélni orbánt. magyarország egy kiszolgáló-megszakértgetős kóklerország, ahol a hozzáértést gyűlölik, a szorgalmat leköpik. magyarország egy olyan hely, ahol a tudás bűn, ahol a tenni akarás, a vállalkozás a bűnözéssel egyenlő, a 9 millió házmester országában istennek nem tetsző dologként értelmezne a társadalom bármilyen olyan mozgalmat, ami elküldené a lakosságot DOLGOZNI. innentől kezdve esélytelen, hogy olyan párt kerüljön még csak a hatalom közelébe is, amelyik egy rendes, normális piacgazdaságot, szabad terméklétrehozáson, és szolgáltatáson alapuló elvek alapján létrehozzon. marad tehát a fidesz, vagy a többi leszerepelt gittegylet. az mszp/együtt/dk és hasonló júdeainépfrontok nem képviselnek komolyan vehető erőt, a jobbik minden nap mást hazudik és utoljára 10 éve voltak képesek helyesen reagálni a felmerülő politikai kihívásokra, így hát marad a fideszmaffia, ami a legtöbb embert be tudta vonni a többi ember kirablásába, és ez még legalább 6 évig így is marad.

igazi hős 2016.10.12. 22:28:08

@Sexual Harassment Panda: Valóban, de a szavazati jogát felfüggeszthetik (erről már volt szó hazánk kapcsán), a támogatásokat befagyaszthatják (valami hasonló van éppen) és akár a schengeni övezetből is kiléptethetik. És továbbra is kötelező ránk nézve minden kötelezettség, amit a többség (értsd: németek és franciák) meg tud szavazni.. Vízumkényszer és munkavállalási tilalom nem lesz, hiszen azzal a németek rosszabbul járnának, mint mi, akiket büntetnek vele.

morph on deer 2016.10.12. 23:31:42

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
"De azért dumának jó, nem?"

:0)))
Már plakát korában is imádtam, azóta méginkább kirtistályosodott..:)

Már majdnem olyan, mint a gyémánt, csak pár atom hiányzik!
Na nem olyan értékes, csak olyan sötét, mint a szén..!

morph on deer 2016.10.12. 23:45:10

@Gerilgfx:
"oké, ez tény, de azért északkorea sem akkora, hogy számottevő súlya lenne a nemzetközi politikában, de aztán közben mégiscsak számottevő súlya van a politikában"

Hát, ha Magyarország ugyancsak sikeres - vagy lényegében akármilyen - nukleáris kisérleti robbantásokkal rakná bele az idegbajt minden szomszédjába, akkor talán jogos lenne a megállapítás.
Addig viszont csak a "human(!) factor" az, amivel hasonlóképpen vagyunk ellátva, azaz 50% a siker!
Vagyis elmebeteg megalomániásunk már van, atomrakétáink még nincsenek..!

De a kardunk már éles, a fegyverünk erős, (nemcsak a kisüstink) szóval haladunk, haladunk!
Már csak pár száz év, és bárki megtalál a térképen...

Ja, és tudni fogják, hogy a fővárosunk nem Bukarest!
Hanem Felcsút!
Lesz.

morph on deer 2016.10.12. 23:56:58

@CSL:
"..és igenis lehet verni azt az asztalt ott brüsszelben.."

Hát persze!
Amíg jó nem lesz!
Az asztalnak.

Hát, ha csak úgy nem...

2016.10.13. 00:05:53

"3. Az EU nagy és lassú." - a migráns és a terrorista pedig gyors. Ezért sose lesz az EU-nak megfelelő válasza az illegális migrációra. Az uborka lassan nő, lehet görbe uborkákat kirekesztő jogszabályokat alkotni.

Gerilgfx 2016.10.13. 00:11:58

@morph on deer: ha orbán venne egy 20-30 atombombát, meg kínai ballisztikus rakétát, ami cipelni tudja, akkor lehet, hogy nem ugrálna ennyire az eu sem

gizmo26666 2016.10.13. 00:13:23

Orbán a rendszerváltás utáni legjobb vezető, a Fidesz pedig a legjobb párt, legalábbis ha azt vesszük, hogy a legjobban képviselik hazája érdekeit. Kár, hogy a napi szintű politikusi korrupció teljesen elhomályosítja ezt a teljesítményt.

2016.10.13. 00:14:50

"ne szívjon egy egész tagállam, mert egy hataloméhes diktátort választott magának vezetőnek" - demokratikus választáson nyert. Nem egyszer. Orbán lehet, hogy egy hataloméhes g*ci, de tudja, hogy meddig mehet el. A szomszédos államokkal szemben sose ellenséges, a választásokat nem csalja el olyan módon, hogy az nemzetközi páriává tenné. Az EU-nak illene lenyelni, hogy a magyarok nem úgy ikszelnek, ahogy a brüsszeliták akarják.

2016.10.13. 00:20:06

"2. Az Európai Unió, mint a politika általában, az érdekek egyeztetésén alapul."

Nem, pont az utóbbi időben volt téma a Brexit kapcsán, hogy a britek nem kérnek a brüsszelita diktátumokból, ezért lépnek ki. Pedig a britek sok EU-s jogszabály esetében kaptak mentességet. De senki nem érzi, hogy működne az egyeztetés. Merkel folyton beleugat EU-s szintű ügyekbe, pedig nem EU-s vezető, senki nem választotta meg az EU Führerének. Nesze neked egyeztetés.

2016.10.13. 00:23:20

@igazi hős: "És továbbra is kötelező ránk nézve minden kötelezettség, amit a többség (értsd: németek és franciák) meg tud szavazni" - hát akkor ennyit az egyeztetéseken alapuló EU-s döntéshozatalról... az van, hogy a német hegemónia, kontinentális nagyhatalmi szerep trójai falova lett az EU.

chrisred 2016.10.13. 06:04:05

@igazi hős: A pályázati pénzek kifizetésének felfüggesztése nem befagyasztás, és nem is vonják meg Magyarországtól. Csak a nemrég megváltoztatott pályázati rendszerünk értékelése zajlik, és ha a vizsgálat során az derül ki, hogy nem felel meg az uniós feltételeknek, csak annyi retorzió lehet, hogy meg kell változtatni. Ami legfeljebb időbeli késedelmet jelenthet, mondjuk nem lehet a 2020-ig tartó programozási időszakra jutó forrást 2018-ig lehívni, ahogy a kormány tervezte.

chrisred 2016.10.13. 06:10:26

@csentecsa: A cukorgyárak többsége már a rendszerváltáskor külföldi tulajdonba került, a többit meg a kilencvenes években privatizálták.

apro_marosan_petergabor 2016.10.13. 07:43:03

Nem unjátok már a 7 ok, 5 ok, 3 ok, 12 ok, hogy miért nem mentem tegnap du. WC-re típusú elcsépelt sablont?
De ha már ez bevált (s nem sikerült mást kitalálni a "kreatív" cspatnak, akkor probálkozzatok meg a 7 ok, 5 ok, 3 ok, 12 ok, hogy miért süllyedt az Index és bloggerei a béka alsó fertálya alá? típusú sablonokkal.
Szerintem egy-két hónapig el tudna vegetálni belőle a csapat, az olvasók lehet, hogy észre sem vennék az új, önkritkus hangot - mert azt gondolom, a többségük dislexiás...

midnight coder 2016.10.13. 07:56:17

@karandash: Aki nem hataloméhes, az nem politikusnak áll, hanem szerzetesnek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.13. 09:34:36

@midnight coder: "Aki nem hataloméhes, az nem politikusnak áll, hanem szerzetesnek. "

De vannak más országok, más pártok, nem csak a fideSS maffia.

Amíg a fideSSnél követelmény a gerinctelenség, normális helyeken kizáró ok.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.13. 09:39:06

@chrisred: "A pályázati pénzek kifizetésének felfüggesztése nem befagyasztás,"

Nyugi, az EU-t nem érdekli a fideSS tolvajlása. Ők kifizetnek, a mi dolgunk eldönteni, hogy hasznosítjuk, vagy hagyjuk mindet ellopni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.13. 09:42:20

@karandash: "demokratikus"

:)) Mint a népszavazás. 30 millió magánpénz az MKKP oldalán, 20000 millió közpénz a fideSS által ellopva.

gmihaly621 2016.10.13. 22:37:47

@chrisred: Mert Merkelék nem nekik gazsulálnak, ugye?

chrisred 2016.10.14. 09:56:44

@csentecsa: Nem látok ellentmondást a két állítás között.
süti beállítások módosítása