B1 blogcsalád



Csalni kell, hogy a tb-fizető polgár bejusson a szakorvoshoz

Ha nincs ismerős, még mindig csak várnék az időpontra

2015. július 27. - Csák Gergely

Csütörtök délután. Egy rossz mozdulat, kicsi roppanás és éles fájdalom a lábamban, ami ugyan idővel enyhült, de nem múlt. Nem vagyok orvoshoz járó típus, de elgondolkodtam, hogy jó lenne, ha szakember látná, mert mégis, na hát fájt, nem tudtam rendesen lépni. Valószínűleg az anatómiai ismereteim szélesebbek, mint átlag állampolgárnak, ezért a törést és az ödémát ki tudtam zárni, de ezen túlmenően nem vagyok egy diagnoszta sportorvos.

Ekkor elkezdtem számba venni a lehetőségeimet, és a végére rájöttem, többek között miért is nem vagyok orvoshoz járó típus. (Köztudomású, hogy a magyarok nagy része nem megy el orvoshoz, ha beteg, vagy fáj valamije. De nézzük csak tovább a saját esetemet.)

doctor.jpg

Első, legkézenfekvőbb, hiszen a jövedelmemből szépen vonják az egészségbiztosítási járulékot, hogy elmegyek a területileg illetékes ortopéd orvoshoz. De ez nem ilyen egyszerű.

A kerületben, ahol lakom, háziorvosi beutaló és előjegyzés szükséges. Amíg ezt kiderítem, addig azt is elolvashatom, hogy az ortopédia fő profilja a műtéti kezelés. Csodálatos. Nekem egy manuális vizsgálatra, egy diagnózisra és egy gyógytornasorra lenne szükségem, nem sebészkésre. Elengedem az előítéleteimet, és végiggondolom, ha másnap elmegyek háziorvoshoz, akkor kapok beutalót, ez ugye péntek. Annak az esélye, hogy hétfőre kapok időpontot az ortopédiára, szinte nulla:

jobb esetben következő hét szerda és péntek között jutok be egy szakemberhez.

(Egy ismerősömnél most diagnosztizáltak vesekövet. A műtétet augusztus 15-ére tűzték ki. Addig képtelen két korty levesnél többet enni egyszerre, ráadásul iszonyatos fájdalmai vannak. Viszont mehet magánorvoshoz, egy vérvétel 5 ezer (az olcsóbbik orvosnál), a műtét száz ezer felett van. Inkább vár és szenved.) 

De én mit csináljak a jövő hétig, míg egyáltalán megvizsgálnak? Kenegetem zúzódás és húzódás ellen, betapaszolom, jegelem és pihentetem - amit logikusan az orvos is mondana.

De nekikezdhetek a hosszú várakozási idő alatt a Google-lal is keresni, hogy mi lehet ez, és szerdára már attól fogok tartani, hogy le kell vágni a lábam. (Néhányan ellenőrizetlen gyógyszert rendelnek gyorsan, mert bedőlnek a marketingdumáknak, mások a homeopatához és egyéb kuruzslókhoz fordulnak - az is pénzbe kerül, de legalább nem kell várni rá.) 

Mivel a fájdalom elég ijesztő, ezért körülnézek a magán ortopéd-szakorvosok között is. Azért itt is durva összegek forognak,

félóra tizenpárezer forint.

Ami egy kicsi tapizásért és egy diagnózisért elég sok, ha csak nincs kitömve a zsebem húszezresekkel, de mint tudjuk, a legtöbb magyar embernek nincsen. Talán, ha holnapra sem múlik, akkor elindulok ezen az úton.

(Az embernek olyan érzése van, hogy az összeomló magyar egészségügy és a mellette kiépülő magánszektor nagyon szépen kihasználja azt, hogy hajlandóak vagyunk az egészségünkért fizetni. Viszont az átlagembernek a magánrendelésben elkért összegek iszonyatosan drágák, ha csak nincs akut krízishelyzet. Néha az "állami" kezelés se olcsó: a legolcsóbb szülés 60 ezernél kezdődik.) 

Ezért maradt a jól bevált módszer, a telefonálás. Felhívtam egy gyógytornász ismerősöm, aki mondott pár gyakorlatot, amit azóta is végzek, pihenek és jobb. De ha nincs egy ismerős, akkor

még mindig csak várnék az időpontomra.

Eljátszottam a gondolattal, hogy szépen várok és elérkezik a nagy nap - valaki egy hét, két hét után megvizsgál.

  1. Egyik lehetőség, hogy eddigre nagyon fáj, odasántikálok, és a szolgáltatói szemléletről közismert orvos leszúr, hogy miért nem jöttem hamarabb.
  2. Rosszabb esetben rögtön ott is tartanak és vágnak.
  3. A másik lehetőség, hogy okosan, ügyesen pihenek, minden házi gyógymódot bevetek és a nagy napra teljesen elmúlik a dolog (minél később van ez a nap, annál nagyobb ennek az esélye), így hát oda sem megyek. Persze ekkor is én vagyok a rossz, mert lefoglaltam más rászorulók elől az időpontot.

Most épp felpolcolt lábbal várom a megváltást, és azon tűnődöm, hogy a bruttó fizetésem jelentős hányadát képező (lánykori nevén)

tb egészen addig jó, amíg nem akarom igénybevenni.

A veseköves ismerősömnek azt tanácsolták az orvosok: tettesse, hogy iszonyatosan fáj, és akkor sürgősségivel beviszik és operálják. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr977657468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rövid G. atya 2015.07.27. 10:57:42

Az a legnagyobb baj mindezzel, hogy nem TB-t fizetsz, hanem adót. Amit akkor is behajt rajtad ez az emberiség söpredéke, ha nincs miből fizetned. Legfeljebb rádküldik a végrehajtót.
Nálunk a háziorvoshoz nem lehet bejutni, mert heti 16 órát hajlandóak rendelni, szemben a korábbi 20 órával.
Amikor olyan derékfájásom volt, hogy a budira nem bírtam kimenni, akkor négy-hat héttel későbbi időpontot kaptam az ortopéd orvoshoz. A szakértelmét, segítő készségét nem is részletezem.

blist 2015.07.27. 11:21:27

A derékfájásommal nekem is ez a bajom. Menjek azzal az orvoshoz, hogy egy hónapja úgy fájt a derekam, hogy két napig mozdulni se tudtam, de már több mint két hete elmúlt!?
Ezt már nem kell kezelni, a következőt megelőzni nemigen tudja...

Rövid G. atya 2015.07.27. 11:29:01

@blist: nekem kb. fél évig tartott :(
Egy ideggyógyász hamarabb fogadott, kaptam tőle gyógyszert. Aztán sorra kerültem az ortopédián. De időpocsékolás volt :(

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.07.27. 16:05:38

Bezzeg a szocik idején.
Amikor még a frissiben privatizált kórházakban a folyosókon helyezték el a betegeket.
Akkor nem volt TB, csodás volt az EU rengeteget kerestek az ápolónők, maga volt a menyország.

Nem is értem miért kergették el az elkúrókat az emberek.

www.origo.hu/itthon/20080110-vizsgalodnak-a-betegeket-a-folyoson-kezelo-korhazban.html
A folyosón fektették le a betegeket a gyöngyösi kórházban

2015.07.27. 16:19:53

Magyarországon állami egészségügyi ellátáshoz, leszámítva a sürgősségit, kizárólag az urambátyám rendszeren keresztül lehet jutni, úgyhogy én már eleve azzal számolok, hogy nincs állami egészségügy, így amellet, hogy fizetem a rekord magas adókat, gyűjtök az esetleges lebetegedésemre (nem annyira esetleges, tekintve a rákban elhúnyt őseim arányát).

Rövid G. atya 2015.07.27. 16:36:09

@Trompf: és bezzeg a szocik idején nagyságrendekkeel jobb volt még így is az e.ü.
Pl. te is maradhattál volna a sárgaházban.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2015.07.27. 16:37:30

@Trompf: Mondd, teljesen lökött vagy? Mi köze ehhez a szociknak? Ami akkor rossz volt, annak rossznak is kell maradni? Ez azután a logika.

Dr_utcai_arcos 2015.07.27. 16:38:53

@Trompf: bla-bla-bla. Takarodj légy szíves ahova legtöbben gondoljuk. (Lefordítom:ki nem szarja le, mi volt 8-10-12 évvel ezelőtt?)

nem várt fordulat 2015.07.27. 16:41:04

@Trompf: Azt vágod, hogy azóta eltelt hét év, melyből az utóbbi öt évben jelenlegi kormány regnál?

Egy1 2015.07.27. 16:42:45

A magyar beteg olyan buta, tudatlan hülye, nagypofájú, hogy párja nincs!!!!!
ha a bokáddal van baj AZONNAL mehetsz/vitetheted magad a SÜRGŐSSÉGIre, ha veseköved van, van HÁZIORVOSI ÜGYELET!!!!!
ÉS NINCS ELŐJEGYZÉS AKUT ESETBEN !! CSAK nem ismered a rendszert, azért hazudozol!!!
LÖKÖTTEK, VEGYÉTEK MÁR TUDOMÁSUL:
Háziorvos naponta 8 órát RENDELKEZÉSETEKRE ÁLL ( és NEM a rendelési időben csak!!) telefonon is hívható, s kötelessége segíteni, megoldani a gondokat. A napi rendekezésre állás után ott a KÖZPONTI HÁZIORVOSI ÜGYELET, ÚGYAN EZ A FELADATA!!!
A rendszer meg van szervezve, csak lusták vagytok utána nézni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sírni/pofázni/mocskolódni könnyebb ugye?????

Rövid G. atya 2015.07.27. 16:44:32

@nagybalfasz: nekem volt szerencsém a "sürgősségihez".
T.I.A. gyanúval vittek be úgy délután hat körül, és hajnali háromkor úgy küldtek el, hogy szakorvos nem látott.
Amikor egy évvel később hasonló problémával mentem hozzájuk, nem akartak fogadni, mondván, nem oda tartozom. Pár nappal később a háziorvosom mondta, hogy igenis oda tadtozom. Ha nem a kórház környékén lettem volna, akkor is ők az illetékesek, mivel az elvtársak megszüntették az Árpád kórházat.

Rövid G. atya 2015.07.27. 16:46:25

@Egy1: te degenerált korcs, legalább magyarul tanulj meg, mielőtt fröcsögni kezdesz! Hazudni az egész mást jelent.

halaloszto 2015.07.27. 16:50:38

ha baleset ért, akkor a baleseti ügyeletre kell menni, nem szakrendelésre. ilyen egyszerű. ott is kell várni, de max pár órát.

Vajk

shred 2015.07.27. 17:03:16

@Trompf: na és azóta mennyivel lett jobb a helyzet, a szocik elkergetői jobb minőségű ellátást tudnak biztosítani?

shred 2015.07.27. 17:06:20

Egyébként maga a TB intézménye egy normális (azaz tiszta, átlátható, nem tolvajbandák által menedzselt gazdaságú) országban teljesen jó választás volna: mindenki befizet a bruttó jövedelméből valamennyit a közösbe, amit lehet hogy sosem fog igénybe venni (megjegyzem, ez a jobbik eset), de így van elég fedezet arra, hogy kisebb jövedelmű rászorulók is megfelelő színvonalú kezelést kapjanak.

nem várt fordulat 2015.07.27. 17:08:46

@Egy1: én pünkösd hétfőn szerettem volna bemenni a pszichiátriára, alkohol elvonással. mondták, beutaló kell. Ok, kedden körzeti, de délután a másik háziorvos volt. Így szerdán délután sikerült megszereznem a beutalót, de a háziorvos az addiktológiára írta, sürgösségivel. Este amikor mentem, azt mondták a pszicihiátrián, hogy ők nem vesznek fel, mert ez nem oda szól.

Csütörtök reggel irány az addiktológia, oda sem vesznek fel, oda beutalóval nem mehetek, nem úgy van az.

Végül csütörtök délelőtt elmondtam mindezt a háziorvosnak, akitől megkaptam sürgősségivel és területi illetékességgel a pszichiátriára, ahol rögtön felvettek, és nagyon csodálkoztak az egészen. Az egyik ápoló hölgy mondta, hogy ebből baj is lehetett volna, delerium tremensnél a hirtelen alkoholmegvonás akár halálos is lehet. Az volt a mákom, hogy volt pár altatóm, így valahogyan sikerült túlélni azt a 4 napot, persze az elvonás összes tünetével.

Paul Summers 2015.07.27. 17:15:49

@Rövid G. atya: Szerintem az útszéli anyád maradhatott volna a sárga házban.

Rövid G. atya 2015.07.27. 17:17:22

@Paul Summers: elfelejtettél nikket váltani, tetvecske? Még egy ok, amiért jobb helyed lenne a zárt osztályon. :D

Paul Summers 2015.07.27. 17:17:33

@Rövid G. atya: Szerintem az anyád degenrált korcs.

2015.07.27. 17:19:05

@Egy1:
Már bocs, de onnantól, hogy felhívom a kórházat időpont foglalásért, ott felveszik a foglalást felvevő recepciósok, majd közlik, hogy csak 9 és 13 között lehet telefonon időpontot egyeztetni, nem tudom mi a francról beszélsz. Ha bemész bárhová, 30 helyre küldenek oda-vissza, mire a szükséges szakorvoshoz talán eljutsz. Persze én tudom hülye vagyok, mert nem ismerem a trükköket, mikor kinek mit kell mondani, én azt gondolnám, a neten utánajárok, majd telefonálok/bemegyek, megmondom mit akarok, intézik módszernek működbie kellene. El sem tudom képzelni mi lenne ha komolyan beteg lennék, és úgy kéne átverekednem magamat a kórházi bürokrácián.

Paul Summers 2015.07.27. 17:22:28

Kedves liberálbolsevik patkányok, nem tetszik a magyar egészségügy? Lehet menni Romániába vagy Szerbiába, vagy bármerre. Senki sem fogja kinyalni a retkes seggeteket.

Rövid G. atya 2015.07.27. 17:22:58

@Paul Summers: szerinted? Egy degenerált tetű véleménye nem számít. :D

2015.07.27. 17:23:33

@Rövid G. atya:
Nem azt mondtam, hogy a sürgősségi jó, hanem hogy az létező, elvileg igénybe vehető szolgáltatás. A szakorvosi rendelések viszont nem azok, ha nem ismersz senkit sem a kórházban.

Rövid G. atya 2015.07.27. 17:24:03

@Paul Summers: mégis mi lenne te takonygerincű, rühes náci, ha mennél a petédet lerakó anyatetű után a pöcegödörbe?

2015.07.27. 17:25:22

@Paul Summers:
Olyat nem lehetne, hogy ti komcsik húztok el, mondjuk Észak-Koreába vagy Oroszországba, mi magyarok meg maradnánk?

Rövid G. atya 2015.07.27. 17:25:25

@nagybalfasz: erre írtam, hogy az is csak elmélet. Ha haldokolsz (szó szerint) akkor megpróbálnak életben tartani, egyéb esetben... :(((

DR. Smit Pal 2015.07.27. 17:49:57

A fasiszta Orban Viktor a hibas mindenert, mert nem engedi be a menekulteket. Majd ha lesz meg itt 60 millio afrikai bevandorlonk, akkor sokkal jobb lesz az egeszsegugyi elatasunk, es aki mast mond a FASISZTA .

Megoldó 2015.07.27. 17:52:03

Az a megoldás, hogy a politikusok is csak normál ellátást kaphatnak, vagy esetleg golyót...

Csatos Bambi 2015.07.27. 18:12:20

"félóra tizenpárezer forint. Ami egy kicsi tapizásért és egy diagnózisért elég sok, ha csak nincs kitömve a zsebem húszezresekkel, de mint tudjuk, a legtöbb magyar embernek nincsen."

Tapizd meg magadnak. Az ingyen van.

Csatos Bambi 2015.07.27. 18:14:39

"Ha nincs ismerős, még mindig csak várnék az időpontra"

És most, hogy lett egy gyógytornász ismerős? Most előbb jut szakorvos elé?

Mert azt a részt nem találom a posztban, hogy a háziorvoshoz is elmentél beutalót "rendelni".

Csatos Bambi 2015.07.27. 18:25:26

"Egy rossz mozdulat, kicsi roppanás és éles fájdalom a lábamban, ami ugyan idővel enyhült, de nem múlt. (...) Valószínűleg az anatómiai ismereteim szélesebbek, mint átlag állampolgárnak"

Biztosan ezért vagy képtelen PONTOSAN leírni, hogy "a lábad" melyik része sérült meg. Combtő? Térd? Sarok? Lábfej valamelyik kis csontja? Valamelyik ujjperec? Valamelyik izom, vagy ín?

A másik lehetőség persze az, hogy a poszt úgy, ahogy van, egy ordas kamu, és azért hallgattad el a részleteket, hogy nehezebb legyen a hazudozást észrevenni.

Erre utal az is, hogy a háziorvosnál se tetted tiszteletedet.

Advanced Flight 2015.07.27. 19:05:30

@Csatos Bambi: ez elég nyilvánvaló. Végül is a poszt maga merő feltételezés, poszter az égvilágon semmit nem csinált, csak hergelte magát, mint a nyuszika abban a bizonyos viccben.
Nálunk is volt ilyen eset a családban: egy rossz lépés, éles fájdalom a bokánál, kissé fel is dagadt. Kihívtuk a mentőt, kijöttek, be a traumára, röntgen, manuális vizsgálat --diagnózis: részleges szalagszakadás. Kapott egy fekvőgipszet, orvosi javaslattal ellátva: három hét ágynyugalom, recept hasbaszurira a trombózis ellen, kontrollra/gipszleszedésre visszarendelve. Hát tényleg rohadt bonyolult. És ez 2-3 éve volt, nem 30. (ja, parát senki nem fogadott el)

kvadrillio 2015.07.27. 19:30:21

NU...EGY JAVASLAT: HA HOLOKAUSZT-TÚLÉLŐ VAGY, AZONNAL MEHECC A HON VÉDBA ! :)

sanyix 2015.07.27. 19:35:01

tehát Tiszteletem Brüsszelet=Trompf=Paul Summers

baldoc 2015.07.27. 20:13:57

@Paul Summers: Emlékszik még rá, hogy 2010.-ben az volt a Fidesz egyik főigérete:MEGMENTJÜK AZ EGÉSZSÉGÜGYET!
5 éve csak romlás.
Sebaj, megmentjük, mint a Manyup-ot!

sovesztomesz 2015.07.27. 20:18:41

No, az utóbbi 25 évre visszatekintve elmondhatom, hogy az egészségügyi rendszer megtépázását én tudatosnak érzem az összes eddigi kormányok részéről; hadd hulljon a "férgese"! Viszont az unio-nak jó, ha csak 5-7 millió magyar van szerintem, szóval, még lehet lejjebb; mondjuk, ha kötelezővé tesznek egy védőoltást, amibe az ország fele belehal, de ez már csak afféle konspirációs teória. A lényeg, hogy az unió szarik ránk, a nagyjaink meg 25 éve azok seggét nyalják és úgy lesz, ahogy a felsőbb érdekek kívánják. Általános sztrájk kellene, ala '56!!! Bár, valamire való hatalom éhes politikus tudja, hogy a magyarok nem összetartók, szóval csak a szenvedés marad; kérdés, akarunk-e tovább szenvedni!!!!!?????!!!!

mihavit 2015.07.27. 21:03:54

nem értem a blogíró mit nem ért?
a tb-fizető polgár vagy hülye (mert dolgozik és fizeti) vagy csóró (mert dolgozik és fizeti, mert nem telik neki többre)

aki nem dolgozik és nem fizeti,
annak ad az állam segélyt vagy ingyen biztosítást vagy ingyen vonatjegyet debrecenig (lásd a bevándorlók)
vagy
az állam lehetővé teszi neki, hogy annyit csaljon, lopjon és sikkasszon, hogy soha többé ne kelljen tb-t fizetnie (lásd magyar milliárdosok, akik többé-kevésbé lelécelnek miamiba miután megszedték magukat)

mit nem ért a blogíró? aki hülye, fizessen!
így van ez az usa-ban is, sőt az átlagpolgár ellátása még rosszabb!
nyugatról járnak haza kezeltetni magukat!
klm gépből ferihegyen kitolják a kerekesszékes nénit és láss csodát, minden ellenőrzés nélkül már tolják is át a vámon a várakozó magyar mentőig!

lehet ettől rossz az ellátás? külföldiek előnyben? csak mert gazdagok és élősködni képesek?

Zweig 2015.07.27. 21:09:28

Következő történet az enyém, és csak azért írom le, hogy nehogy azt higgyétek, máshol jobb. Évekig éltem Kanadában, ahol hasonló a rendszer elviekben mint a miénk, csak rengeteg dolog pl. Ultrahang és társaik ki vannak adva magánkézbe, így nem a kórházban vagy a rendelőben végzik ezeket a vizsgálatokat, hanem egy pizzás és egy fodrász közötti helyiségben a sorházak alatt. Mikor kiderült, hogy terhes vagyok háziorvosom közölte, a terhességem 20. Hetéig nőgyógyász nem is fog látni. Majd adott időpontot vérvételre és 2 héttel utána ultrahangra. Mint ahogy említettem ultrahang a pizzás és a fodrász között. Nagyon vártuk már ezt a vizsgálatot a párommal érthető okokból. Először csak én mentem be, azt mondták a férjemet majd behívják. A nö már matatott bennem vagy 5 perce mikor közölte, hogy mivel ő nem orvos, így nem mondhat semmit és majd az orvosom felhív az eredménnyel. Páromat be sem hívták azt mondták nem látszik semmi. D.u. épp a munkahelyemen vagyok mikor hív a háziorvosom az eredménnyel. Sajnos nincs szívhang a magzat nem él. Így a telefonba nesze neked. Ja meg még közölte, hogy leküldet a gyógyszertáramba egy abortusztablettához való receptet amit váltsak ki, otthon szedjem be aztán várjam meg még magamtól elvetélek. Ja de ha nagyon véreznék akkor azért menjek majd be a kórházba. Na itt volt az a pont amikor inkább repülőre ültem és a sokat szidott magyar egészségügyre bíztam magam.

sutyerák 2015.07.27. 21:09:34

sürgősségi osztályra kell menni,-persze ott várni kell,de el nem küldik már az embert. szépen továbbküldik röntgenre,meg ilyesmikre.

tőlem is kérdezte a sürgősségi orvos,hogy ki küldte ide? amikor bedagadt a könyököm.
mondtam egy kollégám ajánlotta. aztán elláttak,majd később műtét,-persze félmaszekban,-nem a kórházban.

sutyerák 2015.07.27. 21:12:40

@mihavit: nem. az állam vezetését bitorlók havi 5 millákat keresnek és leszarják,hogy mizujság a nyugdíjjal,vagy orvosi ellátással.
mondjuk,mint főügyészné.

quisum 2015.07.27. 21:13:12

@Trompf: Csak nem valami trollhoz van szerencsénk?

sutyerák 2015.07.27. 21:17:42

@baldoc: ahány milliárdot elkölt pl. a kancsal főbankár,-annyiszor kéne mondani,hogy ez annyi ezer ember magán-nyugdíja.
(3e mrd 3milliióé volt,tehát ahány mrd Ft-ot költ vackokra az annyiszor ezer ember ellopott pénzével egyenlő)

kvadrillio 2015.07.27. 21:23:46

ebben a kapzsi kapitalizmusban csak így megy az egészségügye ! nem tom minek akkor ez a rencer ? térjünk vissza a cocilizm usba, mert akkor asokkal jobban működött az egészségügy !
A MAGYAROK MEGSAVAZZÁK A VISSZATÉRÉST !!!
KI VAN ELLENE ??? :o)

Rotoxis 2015.07.27. 21:25:04

Bezzeg Ausztriában! A háziorvos legkésőbb másnap fogad, szakrendelés, kétágyas fürdőszobás szoba, műtét azonnal. Ja, majd elfelejtettem, alig 750 €-t fizettek érte havonta a három tagú családra. Ha nem fizetsz extra biztosítéka biztosítást, ott is ülhetsz 4-5 órát a sebészeten és egy rezidens fog megvizsgálni.

Mégis mire számított a poszter? Lábnyikkanással professzori konzultációra?

sutyerák 2015.07.27. 21:25:05

@sutyerák: a félmaszek az olyan,hogy ugyanaz az orvos,vagy kollégája műt egy nonprofit eü-központban,-tb támogatott műtétként,-ahol egy vizsgálat 5ezer,-meg amennyit gondolsz a nem hetekkel későbbi ellátás honorálásaként.
-úgy 25-re jön ki.

sutyerák 2015.07.27. 21:28:13

@kvadrillio: az eü-ben pont ott járunk. a legsötétebb szoci rendszerben,-állami ellátásban.
a maszekban,meg szárnyalunk.
-abban amit ez a tetves fideSS őrjöngve támadott,-hogy a TB-pénzünk felhasználható lenne profitérdekelt gyógyászatban is.

kvadrillio 2015.07.27. 21:32:48

-2015. május 15., péntek
Betegen és becsapva – lányok HPV oltás után - A dán TV bemutatta a gyógyszeripart leleplező filmet

“TV2 Denmark valami olyat tett, amit az USA vezető média hálózatai nem mernének megtenni: megvizsgálták a HPV oltás ellentmondásait, amiről sokan azt állítják, hogy oly sok fiatal nő életét tette tönkre, és közzétették kutatásuk eredményét.

A cikkben a dán TV2 országos TV csatorna által nemrég bemutatott dokumentumfilmet találjátok magyar felirattal a HPV oltástól károsodást szenvedett fiatal dán lányokról.
4 dolgot emelnék ki:
1. A HPV elleni védőoltás nem kötelező Magyarországon. Reméljük, ez így is marad.
2. Magyarországon a Merck másik készítményét, a Cervarix nevűt használják. Nem tudom, mi a különbség, és van-e, a Gardasil és a Cervarix között. A leírás szerint ugyanazon törzsek elleni oltás.

3. A Dániában végzett kutatás szerint 100,000 főre 2500 oltási mellékhatás jut szemben a 12.1 megelőzött rákos megbetegedéssel. Tényleg megéri?

4. Az oltás dániai bevezetése után nőtt a méhnyakrákos esetek száma. A gyártó tanulmánya szerint azoknál, akik korábban már átestek a HPV azon vírustörzsei általi fertőzésen, ami az oltóanyagban benne van, az oltás után 44.6%-kal nagyobb az esély rákot megelőző állapot diagnózisának. (Merthogy a HPV-t rutinból nem vizsgálják, és lehet panaszmentes, nem vizsgálják az oltás beadása előtt sem, hogy fennáll-e fertőzöttség, és 1-2 év alatt a szervezet egyedül is leküzdheti, tehát lehet, ki sem derülne, hogy valaki átesett már a fertőzésen. És az oltás csak néhány törzs ellen véd (?), de sokkal több van.)

A film fordítása elkészült. Magyar feliratért klikk a felirat gombra !

“TV2 Denmark valami olyat tett, amit az USA vezető média hálózatai nem mernének megtenni: megvizsgálták a HPV oltás ellentmondásait, amiről sokan azt állítják, hogy oly sok fiatal nő életét tette tönkre, és közzétették kutatásuk eredményét.

2013 decemberében Katie Couric készített egy műsort a HPV elleni Gardasil oltásról, ahol meg merte interjúvolni annak a lánynak az édesanyját, aki nem sokkal az oltás beadása után meghalt. Couric műsorát nem lehet éppen oltáspártinak nevezni.
Az érme mindkét oldalát megmutatta, és nagy hangsúlyt helyezett a gyógyszeripari oldalra, akik azt állították, hogy az oltás biztonságos. A vezető médiától mégis éles támadások érték, és bocsánatkérésre kényszerítették azért, mert kérdéseket mert feltenni a HPV oltás lehetséges kockázatairól.

A hivatalos amerikai médiában tapasztalt ennyire nyilvánvaló cenzúra mellett üdítő azt látni, hogy a dán média elkészítette ezt a dokumentumfilmet angol felirattal, hogy a világ többi részén is megnézhessék. Családokat és orvosokat kérdeznek benne, és a kemény kérdések nincsenek cenzúrázva. Az USA-hoz hasonlóan ezek az oltáskárosult lányok nem kapnak segítséget a kormányuktól, mert a kormány hevesen tagadja az oltási károsodások létét is, ezzel őket és szüleiket is becsapja és cserbenhagyja.
Ezen a linken Név szerint olvashattok azon lányokról, akik belehaltak a Gardasil - Cervarix oltásba
A képen szereplő lányok mind a HPV-oltás beadása után, azok "mellékhatásaként" haltak meg. Az esetekről szóló beszámolókat mind megtaláljátok a keresőbe beírva kulcsszavakat, de segítségül néhány link: Autoimmun betegségeket okoz a HPV-oltás LINK 1 - LINK 2 - LINK 3 - LINK 4

2015. március 25-én a dán TV2 nemzeti televíziós csatornán mutatták be a HPV oltásról szóló dokumentumfilmet, amelynek címe:
A beoltott lányok – betegen és becsapva.NEMTOM A KORMÁNY MIKOR FOGJA FÖL ? AMI NEM JÓ, AZ NEM KELL A NÉPNEKL ! SEM 1 HÓNAPIG, SEM FÉL ÉVIG, SEM 1 ÉVIT ! 4 ÉVIG MEG PLÁNE !!! ŐK SEM KELLENEK !!!!!
FÖL KELL OSZLATNI A PARLAMENTET, ELÉG KÁRT OKOZTAK MÁR EDDIG ! MENJENEK A POLITIKUSOK IS MÁS SZAKMÁBA DURUZSOLNI ! SENKINEK NEM HIÁNYOZNÁNAK, HA ELTŰNNÉNEK !
TELE VAN AZ ORSZÁG ÁFA-B IKKFA-CSALÓKKAL, HEMZSEGNEK A KORRUPCIÓBAN FETRENGŐK..., A NÉP MEG TELJESEN LEGATYÁSODOTT !

kvadrillio 2015.07.27. 21:42:47

@sutyerák: nem ! AZ ÁLLAMI RENDSZER JÓ VOLT ! EZ AZ EGÉSZ SOKMILLIÁRD KIVONÁSOS JÁTÉK AZ EÜ-BŐL, CSAK AZ EÜ FIZETŐSSÉ TÉTELÉHEZ KELLETT ! DE, RENGETEG EMBERÁLDOZATTAL JÁRT ! ÉS MÁRA ALJASAN KISZOLGÁLTATOTTÁ TETTE A BETEG EMBEREKET ! AKI KITALÁLTA SZÍVESEN FÖLKON COLNÁM, MEGSKALPOLNÁM !
ÁGYÉKI CSIGOLYÁIMBÓL KETTŐ SÉRVES LETT CSIGOLYASZALAG SZAKADÁSSAL, HÁROM SÉRV MEGELŐZŐ ÁLLAPOTBA KERÜLT, ISZONYÚ FÁJDALMAKKAL..., ÉS 2 HÓNAPOS HATÁRIDŐT ADTAK ???! MAJDNEM BELEHALTAM BAZDMEG ! SEGÍTETTEM MAGAMON, DE SOKAN BIZTOSAN MARHA ROSSZUL JÁRTAK HASONLÓ HELYZETBEN ! NU, Ő ÉRTÜK DÖGÖLJÖN MEG, AKI EZT A RENDSZERT LÉTREHOZTA ! DE PUSZTULJON EBBŐL AZ ORSZÁGBÓL A BÜDÖS PICSÁBA !!! ORVOSHOZ NEM TUDTAM JUTNI, MERT 2X HÍVTAM AZ "SZTK"-T ÉS MINDIG CSAK SAJNÁLKOZVA MONDTÁK NEM TUDNAK SEGÍTENI ! FASZOMAT NEM ! MI A FENÉNEK VANNAK AKKOR ??? ELŐSZÖR VOLT ILYEN BETEGSÉGEM, MOST MÁR TUDOM, MERRE KÉNE MENNI, HA ÚJRA JELENTKEZNE...DE BASSZA MEG AZ EÜ A KITALÁLÓJÁT MEG AZ A NYJÁT IS !

mihavit 2015.07.27. 21:47:56

az usa-ban viszont csodálatos az egészségügyi ellátás
fizetted az ottani tb-t mint a katonatiszt, bekerülsz a korházba, oszt jobban lesz*rbak mint magyarországon, hiszen nem futja a magánbiztosításra
három nap múlva kiengednek, gyógyult még nem vagy, de kapsz eg ypárezre dolláros számlát a "kezelésért", a többire úgysem futja az ottani biztosításodból
kell a pénz obamának és haverjainak azújabb háborúra...

mit tesz ilyenkor a magyar?
hazarepül kezeltetni magát, mint az isteni kertész imi
majd amikor meggyógyul, akkor visszarepül és ír egy könyvet, amelyben jól lealázza az otthoni egészségügyet

úgyhogy hagyjuk
a ráknak sajnos nincs ellenszer és az emberi alávalóságnak sem sok

kvadrillio 2015.07.27. 21:51:05

@kvadrillio: HPV-OLTÁSHOZ...A film 3 lány állapotát mutatta be részletesebben, akiknek újfajta súlyos tünetei lettek miután a Gardasil nevű HPV elleni oltást megkapták. Egy dolog közös bennük – a világon több ezer lányhoz hasonlóan – hogy egészségesek voltak, mielőtt megkapták az oltást, és most súlyosan betegek.

Mind a három lányt megvizsgálták tetőtől talpig, és semmilyen diagnózist nem tudtak megállapítani, és nem tudnak segíteni a tüneteiken, ahogy más országokban élő lányoknak sem, akik megbetegedtek a HPV oltás után.

A dokumentumfilmben a Frederiksberg Kórház 2 dán orvosa nyilatkozik, akik azt mondják, hogy soha ehhez hasonlót nem tapasztaltak egész eddigi praxisuk során. Mindkét orvos elmondta, hogy összesen 4 alkalommal küldtek levelet a Dán Egészségügyi és Gyógyszerészeti Hatóságnak az elmúlt évben, amelyben figyelmeztették a hatóságot a HPV oltás lehetséges szövődményeire.

A Frederiksberg Kórházból Dr. Louise Brinth személyesen vizsgált meg 80 lányt, akikről azt gyanította, hogy a HPV oltás szövődményeitől szenvednek. Azt mondja:
„Mindannyian szédülnek, elájulnak, és a többségüknek súlyos fejfájásai vannak – gyakran krónikus fejfájásuk. Hasfájásra, és hányingerre panaszkodnak. Furcsa izommozgást tapasztalnak, amit nem tudnak kontrollálni. És nagyon fáradtak.”

Egy égbe kiáltó mintát látunk ismétlődni, amit alapos kutatásnak kellene alávetni.

A dán Egészségügyi Igazgató Henrik G. Jenson egyetért, azonban azt mondja:

„Igen, van egy jellegzetes kórkép, de ez nem ugyanazt jelenti, mintha azt mondanánk, hogy összefüggés van. Ha egy ismétlődést látunk a beszámolókban, akkor van alap arra, hogy jobban megmagyarázzuk, és beleássuk magunkat a témába. Nos, mivel az oltást az Európai Gyógyszerészeti Ügynökség jóváhagyta, ők azok, akik a biztonságosság kérdését értékelik.”

Amíg a dokumentumfilm elkészítését megelőzően a kutatásokat végezték, a TV2 megkérte a Dán Egészségügyi és Gyógyszerészeti Hatóságot, hogy bocsásson rendelkezésre minden, a dán HPV oltási programmal kapcsolatos dokumentumot. Sajnos Henrik G. Jenson igazgató úr, és alkalmazottai „elfelejtették” a hírstábot informálni a Dán Egészségügyi és Gyógyszerészeti Hatóság által dán szakorvosoktól kapott négy figyelmeztető levél bármelyikéről is.

A HPV vakcináról szóló dokumentumfilmnek óriási hatása volt.

Egy zárt Facebook csoport, amit Dániában a Gardasil szövődményeivel gyanús áldozatok hoztak létre, 398 tagot számlált a dokumentumfilm bemutatása előtt. Rövid 2 héttel később a tagok száma 938-ra nőtt. Mivel ellenőrzési célból az adminisztrátorok minden csatlakozási kérelmet benyújtóval személyesen fölveszik a kapcsolatot, még további 40-en várják a tagfelvételt.

Legyen a dán egészségügyi hatóságok javára írva, hogy erőfeszítéseket tesznek, hogy megfelelő módon válaszoljanak a HPV oltási programjuk által keltett válságos helyzetre. Dánia 5 orvosi ellátási körzetre tagozódik. Létrehoztak egy egyablakos rendszert, ahol bárkit fogadnak, és megvizsgálnak, aki arra gyanakszik, hogy a Gardasil miatt negatív reakciót tapasztalt. Egyelőre nem hoztak létre hivatalos protokollt a felvett páciensek vizsgálatára és kezelésére.

A dán hatóságok felismerték, hogy a mellékhatások különösen súlyosak és több kutatást akarnak elvégezni. Sajnos ez a kutatás hónapokat (ha nem éveket) fog igénybe venni, amíg megtalálják, hogy mit történhetett ezekkel a lányokkal, és hogy sikeres protokollokat dolgozzanak ki a kezelésükre, globális szintű együttműködés nélkül. Mi lesz addig a túlélőkkel?
Fel kellene-e függeszteni a HPV elleni oltási programot, amíg ezt a kutatást befejezik?

Kész-e a Dán Egészségügyi és Gyógyszerészeti Hatóság kockáztatni azt a 100,000 oltottra jutó 2500 súlyos mellékhatástól szenvedő beteget, amit a Merck a legutóbbi gyógyszerleírásában közzétett, annak érdekében, hogy elkerüljön 100,000 főre jutó 12.1 méhnyakrákos esetet?

A dán nők is hajlandóak ugyanezt a kockázatot vállalni? Úgy gondolják-e a dán nők, hogy ésszerű ár 2500 potenciális súlyos egészségügyi állapot azért, hogy 100,000 emberből megmentsünk 12-t, egy jól kezelhető rákfajta diagnózisától?

Ami azt illeti, Dániában 2009-ben vezették be a Gardasilt. 2008-ban 30 éves volt a legfiatalabb nő, aki Dániában méhnyakrákban meghalt. 3 évvel a Gardasil bevezetését követően (2012-ben) a legfiatalabb méhnyakrákos nő, aki meghalt, csupán 20 éves volt. Vajon miért?

Miért nő olyan gyorsan a méhnyakrákban elhalálozott esetek száma AZUTÁN, hogy a Gardasilt bevezették? Nem lehet, hogy ez egy biztonságossági jelzés, amit meg kellene vizsgálni?

A Merck által készített egyik tanulmány, amit a Merck azelőtt nyújtott be az FDA-nak, hogy marketingelte volna a jóváhagyást, azt tartalmazta, hogy azoknak, akiknek korábban volt a vakcinában található HPV törzsekkel való fertőzése, 44.6%-kal nagyobb esélyük van arra, hogy rák előtti elváltozásokat diagnosztizáljanak náluk. Lehetséges lenne, hogy a méhnyakrákos halálesetek megnövekedett száma azt mutatja, hogy ennek a tanulmánynak igaza volt?

kvadrillio 2015.07.27. 21:53:25

@kvadrillio:
A dán hatóságok felismerték, hogy a mellékhatások különösen súlyosak és több kutatást akarnak elvégezni. Sajnos ez a kutatás hónapokat (ha nem éveket) fog igénybe venni, amíg megtalálják, hogy mit történhetett ezekkel a lányokkal, és hogy sikeres protokollokat dolgozzanak ki a kezelésükre, globális szintű együttműködés nélkül. Mi lesz addig a túlélőkkel?
Fel kellene-e függeszteni a HPV elleni oltási programot, amíg ezt a kutatást befejezik?

Kész-e a Dán Egészségügyi és Gyógyszerészeti Hatóság kockáztatni azt a 100,000 oltottra jutó 2500 súlyos mellékhatástól szenvedő beteget, amit a Merck a legutóbbi gyógyszerleírásában közzétett, annak érdekében, hogy elkerüljön 100,000 főre jutó 12.1 méhnyakrákos esetet?

A dán nők is hajlandóak ugyanezt a kockázatot vállalni? Úgy gondolják-e a dán nők, hogy ésszerű ár 2500 potenciális súlyos egészségügyi állapot azért, hogy 100,000 emberből megmentsünk 12-t, egy jól kezelhető rákfajta diagnózisától?

Ami azt illeti, Dániában 2009-ben vezették be a Gardasilt. 2008-ban 30 éves volt a legfiatalabb nő, aki Dániában méhnyakrákban meghalt. 3 évvel a Gardasil bevezetését követően (2012-ben) a legfiatalabb méhnyakrákos nő, aki meghalt, csupán 20 éves volt. Vajon miért?

Miért nő olyan gyorsan a méhnyakrákban elhalálozott esetek száma AZUTÁN, hogy a Gardasilt bevezették? Nem lehet, hogy ez egy biztonságossági jelzés, amit meg kellene vizsgálni?

A Merck által készített egyik tanulmány, amit a Merck azelőtt nyújtott be az FDA-nak, hogy marketingelte volna a jóváhagyást, azt tartalmazta, hogy azoknak, akiknek korábban volt a vakcinában található HPV törzsekkel való fertőzése, 44.6%-kal nagyobb esélyük van arra, hogy rák előtti elváltozásokat diagnosztizáljanak náluk. Lehetséges lenne, hogy a méhnyakrákos halálesetek megnövekedett száma azt mutatja, hogy ennek a tanulmánynak igaza volt?

A dán egészségügyi hatóságok és a politikai képviselők meg kell, hogy értsék, hogy a Gardasil-lal kapcsolatos tapasztalataik nem egyedülállóak az országukra nézve. Minden országban hasonló eseteket tapasztalnak a HPV oltással kapcsolatban. Ez egy globális probléma.

Az oltások egy egészségügyi beavatkozást jelentenek az egészséges lakosságon. Az elővigyázatossági elveket alkalmazni kellene. Józan megítélés szerint a HPV oltási programot ideiglenesen fel kellene függeszteni addig, amíg a biztonságosság és hatásosság kérdése nincs tisztázva.

Be kell azonosítani, számszerűsíteni, és értékelni kell azokat az egyéneket, akik a leginkább ki vannak téve a súlyos mellékhatásoknak, és őket ki kell zárni a HPV oltási programból.

A HPV oltási károsodás túlélőit be kell azonosítani, el kell ismerni, és megfelelő orvosi kezelésben kell részesíteni.

Abba kell hagyni a gyerekek feláldozását a „nagyobb jó” szlogen érdekében!
A profit soha nem lehet fontosabb a gyerekeink egészségénél!”

Kisfilm a Gardasil beadása után meghalt lányokról :

Forrás

További alátámasztó linkek :
LINK 5 : Truth and Gardasil: Interview with Dr Deirdre Little
LINK 6 : Sisters' HPV vaccine injury claim heads to federal court

LINK 7 : Gardasil Vaccine: Spain Joins Growing List of Countries to File Criminal Complaints
LINK 8 : Supreme Court in India to Rule on Merck Fraud Regarding HPV Vaccine Deaths
LINK 9 : French Medical Professionals ask: Are HPV vaccines necessary?
LINK 10 : Merck’s Former Doctor Predicts that Gardasil will Become the Greatest Medical Scandal of All Time
LINK 11 : Japan Halts HPV Vaccine and Begins Full-Scale Probe over Safety Issues
LINK 12 : 10 More Young Women File Criminal Complaints due to Injuries from Gardasil Vaccine in France
LINK 13 : HPV Vaccine: Israel Health Ministry Considers Canceling Vaccination Due to Side Effects

ÉS AKKOR BEADATTÁK A MAGYAR GYEREKEKNEK EZT A GYILKOS OLTÁST ? A MAGYAR EÜ NÉPIRTÁST KÖVETETT EL VELE !!!

Egy1 2015.07.27. 22:44:22

Már bocsánat NEM NEKED kell rohangálni - a HÁZIORVOSNAK intézni. Ez a dolga, ezért kap finanszírozást - ami persze közel sem fizetés, a praxis működésére megy a java.
És TUDOMÁSUL KELL VENNI: A háziorvos BÁRHOVA küldhet beteget - ha indokolt - csak rá kell írni a beutalóra: SÜRGŐS!!!
Igaz, ezt meg is kell indokolni. És az a SÜRGŐS, amit a háziorvos annak véleményez, nem amit a beteg.
Az egész rendszer attól is rossz, hogy a magyar beteg NEM ismeri a lehetőségeit, a jogait, s nem t6artja be a KÖTELESSÉGEIT.

babbaba 2015.07.28. 04:31:37

Ahogy az ember megöregszik és elkezd betegeskedni, rájön, hogy a magyar állami eü ellátás valóban csak addig jó míg nem vagy beteg. Ez a szomorú valóság.

babbaba 2015.07.28. 04:33:13

@Egy1: Ez nem így van, személyes tapasztalat. Nem mindenki hülye és te sem, vagy helikopter. Sőt...

♔bаtyu♔ 2015.07.28. 08:14:39

@nagybalfasz:

"Magyarországon állami egészségügyi ellátáshoz, leszámítva a sürgősségit, kizárólag az urambátyám rendszeren keresztül lehet jutni"

Ezt a baromságot. Te egyáltalán itt élsz? Szép is lenne.

♔bаtyu♔ 2015.07.28. 08:18:23

@mihavit: Az összes külföldön élő és dolgozó ismerősöm itt kezelteti magát és nem azért mert nem beszélnek jól az adott nyelven. Csak egy EU kártyát kell kiváltania és mindenre jogosult.

Ha itt be sem lehet jutni, akkor ennek mi értelme lenne.

zsoci 2015.07.28. 08:24:09

Én, annak ellenére, hogy fizeteme a TB-t, nem megyek állami intézménybe, csak ha nagyon muszáj. Szeencsére ritkán van rá szükség. Viszont a magánrendeleseken és messze nem találkoztam ekkora díjakkal. Egy vizsgálat 4-6000 Ft szokott lenni, és ez most pont mozgásszervi sérülés kezeléásére vonatkozik, igaz nem láb volt, hanem vál, de végül is az már mindegy.

Rövid G. atya 2015.07.28. 08:59:50

@♔bаtyu♔: nekem úgy tűnik, te vagy az, aki külföldről tolja a náci mocskát és akinek fingja sincs, mi folyik itthon a TB-s egészségügyben.

kovizozo 2015.07.28. 09:03:30

Erről a szösszenetről másnak nem jutott eszébe a nyuszika kölcsönkérné a fűnyírót a rókától vicc?

♔bаtyu♔ 2015.07.28. 09:04:17

@Rövid G. atya: Persze, hogy neked úgy tűnik, nézz már magadra seggfej, amekkora gyökér zsidrák gyurcsánycsicska vagy, ez nem is csoda.

Advanced Flight 2015.07.28. 09:43:22

@kovizozo: de, utaltam is rá az előző kommentenben :-)

kovizozo 2015.07.28. 09:59:38

@Advanced Flight: Ok, megtaláltam! Bocs, de mind nem olvastam el... Tied az elsőség!

2015.07.28. 10:14:54

@shred: A helyzethez kell igazítani a megoldást, azaz tolvajországban nem szabad állami TB-t működtetni, mert ez az eredménye. Egyéként semmi államit nem szabadna, ld. MÁV.

2015.07.28. 10:22:42

@Paul Summers: Menjetek ti a jó büdös francba!

2015.07.28. 10:24:39

@baldoc: Ja, ja, megmentették az egészségügyet. A betegektől.

2015.07.28. 10:30:43

@♔bаtyu♔: Itt, mert olcsóbb a jatt, mintha otthon megfizetné a normális díjat. Az őket kezetlő orvosok pedig a közösből lopjál el a hozzávalóka (hely, műszerek, anyagok, személyzet). Ezt normáli helyen hűtlen kezelésnek hívják, és büntetőjogi tényállás.

Csokáv 2015.07.28. 10:52:49

A kötelező TB mindenütt szar. Más-más országban más-más okból, de szar. Ha van pénzed, akkor vehetsz jót bárhol. Magyarországon ehhez képest annyi az extra, hogy urambátyám rendszerben is kaphatsz jót.

Scagnetti 2015.07.28. 14:06:23

@Trompf: Ez már elég gyenge érv 5 év Fidesz-KDNP után. Ennyi idő alatt, főleg kétharmaddal, meg lehetett volna mutatni, hogyan kell jól csinálni, de nem sikerült, mert ezek még a szociknál is nagyobb kretének. Csak annyit sikerült elérniük a fiúknak, hogy az akkor szar egészségügy mára még szarabb lett.

Edina B. 2015.08.01. 03:43:10

Tudna vki csinálni/tatni olyan facebookos profilmódosítást, amely felvehető és annyira látható egyből mint kb. a prideos volt?
Azt kellene visszaadnia h ellenezzük a sportberuházásokat és az MNB műkincs és ingatlan vásárlásait, a közpénzt az egészségügy rendbetételére és a mélyszegénység felszámolására akarjuk h költsék?

Egy1 2015.11.10. 17:31:03

@babbaba: Szia, kár, hogy nem ismered a rendeleteket.
Ha ismernéd, kivernéd a háziorvostól, s akkor rend lenne. De szenvedni jobban szerettek.
Sok sikert
süti beállítások módosítása