B1 blogcsalád



A pökhendi kis semmi KDNP-s ficsúrok akarják végképp eltörölni a lázadó nevét

2015. május 09. - Egyenlítő blog

A szegedi Ságvári Gimnáziumtól a hatalom elkobozta a nevét.

Bizonyára abból a megfontolásból, hogy nyilván komcsi volt, zsidó, büdös. És még derék csendőrökre is lövöldözött.

Mint tudjuk, a történelem felettébb viszonylagos ügy, különösen, ha a közelmúlt eseményeit vizsgáljuk. Mert ugye a politika számára annyira kézenfekvő, hogy a múltból hozzon példákat, jókra és rosszakra.

Szenteket és ördögöket kreáljon.

sagvari-endre.jpg

1990 után a korábbi munkásmozgalom történet inkább tűnt röhejesnek – sok szempontból teljes joggal -, mint komolyan vehető olyan tudománynak, ami segít eligazítani a világ történései között. A dolog rettentően leegyszerűsödött, akit addig szeretni kellett, azt ezentúl nem szabad tisztelni, legjobb elfelejteni, de ha mégsem, akkor legalább rosszakat mondani, buzgóbbaknak, gondolni is kell róla. Árnyalt elemzés, és egyéb úri huncutság teljesen fölösleges. A tetejében az 1945 előtti mondjuk munkásmozgalomban, nyilas- és németellenes tevékenységben résztvevőket úgy szokás értékelni mostanában, mint a kommunista terror szálláscsinálóit. Még akkor is, ha az illető meg sem érte mondjuk a háború végét, mint Ságvári.

Eljátszhatnánk ugyan a gondolattal, mi lett volna ha.

Mi lett volna, ha ott a Budakeszi úton, a Nagy-cukrászdánál – ahol utolsó szavaival a legenda szerint azt mondta, harminckét nevem volt nem lövik agyon Ságvárit. Szép játék.

  1. Lehetett volna komoly kommunista funkcionárius, aki belesodródik az önkényuralmi apparátusba, s az áhított szabadság helyett a zsarnokság szolgálatába áll?
  2. Lehetett volna.
  3. Lehetett volna nagyon gyorsan Recsk foglya, az Andrássy út 60. tömlöceibe elvtársai által bezárt rab?
  4. Lehetett volna.

Csakhogy, ha nem szépírói fantáziánkat mozgatjuk, akkor semmi értelme nincsen a „lehetett volna” típusú gondolkodásnak. Ha Ságváriról próbálunk véleményt formálni,

nem érdemes találgatnunk azt a jövőt, amit sohasem érhetett meg.

Ám mondhatunk véleményt arról az akciójáról, amikor társaival 1937. szeptember 16-án szétverték a Tompa utcai nyilasgyűlést. Vélhetjük úgy, ez csúnya dolog volt, még akkor is, ha a nyilasok ellenszenves eszmék képviselői már 1937-ben is, ám nem szép dolog verekedni. De juthatunk arra a következtetésre, hogy milyen kár,

a magyar társadalom többsége akkor még abban az illúzióban ringatta magát, hogy a nyilasok nem igazán számítanak, hőzöngő kisebbség.

Mert ha az a többség már akkor belátja, hogy az efféle nyilasgyűlésekből később még nagy baj lehet, akkor sokkal inkább Ságváriék pártját fogja.

De beszélhetünk arról is, hogy Ságvári, mint a szociáldemokrata párt ifjúsági szervezetének, az Országos Ifjúsági Bizottságnak vezetője, az egyik kezdeményezője és szervezője az 1941. október 6-ai, Batthyány téri örökmécses melletti és az 1942. március 15-ei, Petőfi téri függetlenségi tüntetéseknek, amelyek mégiscsak azt mutatták, létezik egy másik Magyarország is. Akkor, amikor a politikai és gazdasági elit jelentős része legalábbis beletörődött a német szövetségbe, s mindabba, amit ez hozott magával.

A Magyar Front: a Békepárt, a Független Kisgazdapárt, a Kettőskereszt Szövetség és a Szociáldemokrata Párt csatasorba szólít minden magyart, aki kész küzdeni a náci zsarnokság ellen. Bárhol is volt, bármit tett is eddig. Ma még mindenki szövetségesünk lehet, aki fegyvert ragad és szembe száll a német elnyomással.

– írta a Béke és Szabadság című lap 1942. július 15-i számában, ami azt mutatja, a célért túl is tudott lépni a korra jellemző szűkkeblű frakció- és pártharcokon is.

Ságvári pökhendi kis semmi KDNP-s ficsúroknak lehet, hogy az emlékezetből kitörölni való szereplő. Pedig mégiscsak ő az, aki

tett valamit a zsarnokság ellen.

Kétségtelen, könnyebb együtt élnie ezeknek a gőgös és buta maiaknak azoknak az emlékével, akik hagyták magukat családostul kifosztani majd lemészárolni.

De amikor magyar tanügy jelszavai: a rend, csend, fegyelem – akkor aztán végkép el kell törölni a lázadó nevét.

Csak, hogy tudjuk, hol élünk.

Dési János

(Kép: magyarnarancs.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr267445072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Punxsutawney Mormota 2015.05.10. 00:39:09

@mortullus: Szerintem Mátyás, de ez csak egy tipp, Deáknak nem volt zsoldos serege.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 01:32:28

@maxval bircaman szerkesztő: Nagyon nincs igazad..Ságváriról éppúgy nem kell iskolát elnevezni, mint az őt letartóztatni akarókról . Egy féldiktatúra képviselői őrizetbe akartak venni szovjet típusú diktatúra kialakításán munkálkodó egyént, aki a tűzharc mellett döntött.. Miért kellene róla iskolát elnevezni..?

J.R. Ewing 2015.05.10. 05:42:23

Dési János bármit is ír, az biztos, hogy hülyeség.

nu pagagyí 2015.05.10. 06:04:05

@Blogger Géza: Az MTA humántudományos részlegeinek hatalmi megszállása óta alkalmatlanná vált objektív kutatások végzésére. Ezek a területek a hatalom csimbókjaként funkcionálnak, kivénhedt rasszisták, a tudományt csak adminisztratív oldalról ugató félművelt seggfejek és minden rendszert kiszolgáló cinikus alakok gyűjtőhelye lett. Aki szólt annak idején a kormány abszurd megrendelései ellen már rég nincs ott.

nu pagagyí 2015.05.10. 06:07:58

@A megvalósult amerikai ólom..: Minden véget ér egyszer, bár gyanítom, ha fordul a kocka, te leszel a legvéresebb szájú kommunista.

Hefe 2015.05.10. 06:28:16

orban g. viktor a kommunista diktatura kiepitesen faradozott, kisz-titkarkent. Az apja ugyanezt tette parttitkarkent.
Kukaban a helyuk!

Háló Őr 2015.05.10. 06:42:25

1. Valójában nem is létezik olyan, hogy Ságvári, mert az idiótát úgy hívták, hogy Spitzer.

2. Egy csendőrgyilkos zsidó terroristáról beszélünk.

Igen, lehetett volna belőle rendes ember is, de nem lett az.

akist 2015.05.10. 07:40:50

hvg.hu/velemeny/20150317_Sagvari_Endre_kommunizmusa
Egy kis adalék Ságváriról - saját elvtársaitól...

nemszólokmégegyszer 2015.05.10. 08:10:22

@eloi: Akkor te csendőröknek szorítottál volna?

nemszólokmégegyszer 2015.05.10. 08:12:09

@Háló Őr: Nem. Halott ember lett. Mennyivel jobb. Ugye:Szép gondolatmeneted van.

nemszólokmégegyszer 2015.05.10. 08:15:43

@A megvalósult amerikai ólom..: Persze. Legyen inkább Hothy vagy Gömbös. A legitim-

luis5 2015.05.10. 08:28:34

Sagvari egy milliók eletet kiolto diktatorikus idologia híve volt, aki gyilkolt is. Tehat .megérdemelten a golyot. Baromira erdekelne, hogy a Ho
rst Wessel Gimnazium atnevezese ellen is igy pruszkolne-e a poszter. Ot is agyonlottek, igaz, nemet volt.

hanta boy 2015.05.10. 08:34:12

Én azon csodálkozom, hogy mért csak most változtatják meg a gimi nevét!

Már 25 évvel ezelőtt meg kellett volna változtatni!

Az összes kommunista (és mellesleg zsidó) tömeggyilkosról elnevezett intézményt át kell nevezni!!

Lásd Kohn Béla, Szamuely, Kilián, stb, stb....

Persze ismereteim szerint Szegeden nem ez a fő gond a gimik átnevezésével, hanem az, hogy a Rákosiék az ötvenes években átnevezték a Klauzál Gábor gimnáziumot Radnótira.

Persze fogalmam sem volt mi volt a rossz Klauzálban, de kellett a zsidó költőnek, Radnótinak is találni egy gimit!

Szerintem sokkal fontosabb lenne a Radnótit visszanevezni Klauzálnak!!!!!!!!!!!!!!

jog-ász 2015.05.10. 08:38:26

nem is tudom Szent Istvánról Koppány vagy Vazul leszármazottjainak és az MTA-nak mi a véleménye?és a KDNP-nek??

hanta boy 2015.05.10. 08:45:52

@Háló Őr: Igazad van kapja meg az eredeti nevét!

Legyen Spitzer Gimnázium!

Persze ennyi erővel a Radnóti Miklós Gimnáziumot is elnevezhetik a költő eredeti nevéről!

Legyen Radnóti helyett Glatter Béla Gimnázium!
(ez Radnóti születéskori neve.....)

Measurer 2015.05.10. 08:46:27

Az MKP-s, Békepártos Ságvárit 1944 július 27-én lőtték le, a német megszállás időszakában, Folyt a zsidó állampolgárok deportálása. Az akkor fennálló rend saját állampolgárait szolgáltatta ki háborús célokra, vagy likvidálás céljából, megszegve a nemzeti konszenzust Miért ne lett volna jogos és példaszerű mindenféle ellenállás, beleértve a kommunista szervezkedés is?
Mások máshonnét jutottak el ugyanerre a meggyőződésre. Pl. Bajcsy-Zsilinszky fajvédő volt.

Még a mai Magyar Alaptörvény is biztositja az ellenállás jogát C ) cikk (2) .

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.10. 08:47:20

@Blogger Géza:

"Szerintem ha ma az USÁ-ban tenné azt, amit akkor Magyarországon, simán fenn lenne a legkörözötetbb terroristák listáján."

Ez természetes. Ságvári is terrorista volt. De ez nem változtat a lényegen.

különvélemény2 2015.05.10. 08:48:03

Senkit sem érdekelne ez az ember, ha csak szimplán komcsi lett volna, de mivel zsidó is volt, rögtön beindulnak a fajvédők.

"Csak, hogy tudjuk, hol élünk.
Dési János"

Leptis Magnaq 2015.05.10. 08:48:18

Csak virágokról szabadna bármit is elnevezni, abba senki sem tudna belekötni. ...vagy igen? A történelem alapos ismerete azonban alapvető dolog az efféle vitákhoz!

eloi 2015.05.10. 08:59:33

@nemszólokmégegyszer: Ha ma egy szélsőséges (eszme képviselője) a rendőrökkel vívna utcai tűzharcot, te kinek drukkolnál?

netnepper 2015.05.10. 09:07:37

A harc az mindig harc, az ideológia aminek a nevében harc zajlik az adott pillanatban csak másodlagos.
Ebből a szempontból lényegtelen, hogy kommunista, vagy fasiszta ideológát képviselnek az ellenfelek. A lényeg mindig a másik oldal egyedeinek a hatékony semlegesítése. Az események utólagos magasztos, vagy éppen vérgőzös magyarázgatása, az akkori szereplők piedesztálra emelése, vagy elsüllyesztése pedig mindig az utókor aktuális érdekviszonyainak a mentén zajlik.
Kár ezen az egészen túl sokat lihegni...

midnight coder 2015.05.10. 09:14:15

Helyes! Javaslok továbbá iskolákat elnevezni Pol Pot-ról, Oszama Bin Laden-ről is. Elvégre ők is csak a "zsarnokság" ellen lázadtak.

Vagy legalább valami kisebbről. Itt van Pl. a lázadó Che Guevara, a hazai baloldal kedvence. Ő csak néhány falura való embert gyilkolt meg. De ne égessük magunkat holmi Ságvárival. Kis ország, kis terrorista az igaz, na de ennyire ?

midnight coder 2015.05.10. 09:16:28

@netnepper: Ja. Nyilván, szegény Hitlernek, Sztálinnak, Leninnek is csak a sajtója rossz. Az az pár millió ember akinek a halála a lelkükön szárad, igazán bagatell.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2015.05.10. 09:37:03

Hitler is tök jó arc volt! Utálta a büdös zsidókat.

Muad\\\'Dib 2015.05.10. 09:41:44

Külön aranyos, ahogy a bejegyzés önmagában ellentmondó kijelentéseket tesz. De ezt hagyjuk is, az értelmes fogalmazás nem mindenkinek erőssége. Viszont amellett már nem lehet elmenni, hogy szokás szerint undorító, sunyi patkány módon előveszi a zsidó témát, és bunkósbotként hadonászik vele:
"...nyilván komcsi volt, zsidó, büdös..."
Hát nem, ezt a fajta sunyi utalgatást már nem kell elviselnie azoknak, akik momentán nincsenek oda a Ságváriról elnevezett intézményekért.
Ugyanis NEM azért van probléma a róla elnevezett intézménnyel, mert zsidó volt. Értelemszerűen nem is azért, mert fellépett az elnyomás ellen. Hanem AZÉRT, mert kommunista ideológia alapján tette ezt, kommunista szervezet tagjaként, ami akkor egyenlő volt a sztálinista nézetekkel.
Aki azt mondja, hogy az elnyomás ellen fellépő embereknél teljesen mindegy, amúgy mit képviselnek, az nyugodtan javasolja azt is, hogy állítsanak szobrot az ismeretlen IS katonának, hiszen ők is harcolnak elnyomó rezsimek ellen. Ugye fura lenne?

élveteg 2015.05.10. 09:42:10

Ismerve a kommunista mitológiát ahol a lump tekergő munkanélküli Kádár műszerész volt A Marosánról azt hazudták hogy pék pedig kifutó volt de kivágták mint a macskát szarni mert sosem tudott elszámolni a kiflivel ( ellopta ) Valamint : Az Auróra nem lőt A téli palotának nem volt semmiféle ostroma április 4.én még harcok folytak és így tovább és így tovább sorolni lehetne a végtelenségég az égrebőgő hazugságaikat , hamisításaikat Szóva erről a hatalmasnagy hősről is l simán el tudom képzelni hogy berúgott a cukrászdába mint a disznó a cehet nem tudta kifizetni ellenben balhézni kezdett A személyzet kihívta a rendőrséget erre elkezdett lövöldözni

Saxum 2015.05.10. 09:44:09

@luis5: Wessel eleg jo analogianak tunik, mert alakja sokban hasonlit Sagvariera. De azert van nemi elteres is, es ez eleg lenyegesnek mondhato a jelen kerdesben. Ha Sagvarit azert lottek volna le, mert fizetes nelkul akar lelepni az alberletbol, valoszinuleg nem lett volna rola elnevezve iskola, vagy ha megis, akkor jogosabb lenne az atnevezest forszirozni.

Muad\\\'Dib 2015.05.10. 09:49:03

@különvélemény2:
Senkit nem érdekel, hogy zsidó volt rajtad - meg a hozzád hasonló alakokon kívül, akik minden vitánál előhozzák a témát, hogy terelhessenek -, meg teljesen elvakult nácikon kívül. Ahelyett, hogy értelmes véleménycsere lenne, mehet a büdüs'zsigyó vs. náczifszista beszélgetés. Büszkék lehettek magatokra...

Saxum 2015.05.10. 09:51:54

@élveteg: Ez esetben mar stimmelne is a Wessel pelda. :)

BitPork 2015.05.10. 09:52:16

Megint arra pontra jutottunk ahol érzelmek csapnának össze érvekkel.
Ha valaki gyűlöli a kommunistákat, tegye. Semmi kivetnivalót nem látok benne -ha csak azt nem hogy ezen a szinten nem kellene megnyilvánulni felnőtt értelmes embernek mert az érzelmek otthonra az asszonnyal valók. Ugyanakkor nem tudom felfogni, hogy az aki arra mutogat hogy mert hogy a későbbi kommenista rendet támogatta hogy tehet felelőssé valakit olyanért, amiben nem is vett részt?! Egyszerűbben: ha valaki tesz valamit jóhiszeműen -hiszen az ég egy adta semmi nem bizonyítja ellenkezőjét!- egy elnyomó hatalom ellen, az miért lenne felelős a halála után olyan emberek tetteiért amire nem hogy befolyása de még csak kósza szándéka sem volt?
Ezen az alapon lehetett volna mondani OV kordonbontásáról, hogy már akkor tudta hogy tönkre akarja tenni az országot és diktatúrát épít, és lehetett volna fejbe lőni ( sajnos nem történt meg a számonkérése, de ez más kérdés )!
Az meg egyszerűen LOL indok hogy Matyi király azért fizette a zsoldos elnyomókat mert ha nem ő, akkor más :D Pontosan emellett a gondolat mellett lopnak Vityáék!
A zsidózók meg jobb ha először családfát kutatnak, mert mint tudjuk mindenkiben folyik fekete és zsidó vér is csak max nem tudnak róla...

Muad\\\'Dib 2015.05.10. 10:04:48

@BitPork:
Én például nem akarom felelőssé tenni a későbbi dolgokért. Semmi köze hozzá. Sőt, az is lehet, hogy meg volt tévesztve az eszme iránt. Sőt azzal sincs baj, hogy a történelem oktatásban helyén kezelve tanítsák, fellépett az elnyomás ellen. Viszont azt nem tartom normálisnak, hogy intézményeket nevezzenek el olyan valakiről, aki nem titkoltan kommunista (sztálinista, hiszen ekkor minden ország ellenálló csoportjának vezetői Moszkvában kapták a képzést, és ezt vitték haza, és terjesztették az otthoni szervezetben) nézeteket vallott.

mortullus 2015.05.10. 10:05:36

@Punxsutawney Mormota: Szerintem meg Szent Istvánra gondolt az ökörje.
Csak tudnám, hogy ezek az emberek, hol tanulták a történelmet. Jó elfogadom, hogy 1989 előtt nem tanították normálisan a magyar történelmet, de könyörgöm, eltelt azóta 25 év, lehet művelődni és utána olvasni tényeknek.
Azt viszont tudom, hogy bizonyos körökben nagy divat Szent Istvánt valami szörnyetegnek tartani, aki behívta az idegeneket, meg behódolt Rómának, meg kiirtotta a magyarság, meg egyéb baromságokat is szoktam olvasni.
Fel kellene már végre fogni, nem lenni itt sem magyar élet se magyar ember, ha Szent István nem teszi meg azokat a dolgokat, amiket megtett.
De aki olyan hazug módon megírt, teljesen hamis szrságokból alkot képet magának, mint a szörényi-bródy féle "István a király", az meg is érdemli, hogy hülye maradjon.

midnight coder 2015.05.10. 10:06:12

@BitPork: A post elkövetője kezdte a zsidózást. Az, hogy valaki utálja a kommunistákat valóban érzelmi kérdés. Ahogy az is, hogy valaki utálja a nácikat. Akkor most nevezzünk el Hitlerről iskolát ?

Az országot pedig Megyó tette tönkre. Ha Orbán olyan eredményeket produkált volna a gazdaságban, amit Megyó és Fletó 2002 és 2009 között, azóta lassú tűzön piriították volna meg a liberósok.

KUHULIN 2015.05.10. 10:09:03

@midnight coder: Ha Ságvári történetesen épp nem zsidó lett volna, vajon ekkor hősnek tartaná a posztoló most is? Kétlem...

midnight coder 2015.05.10. 10:11:10

@mortullus: Ja. István elpusztította a magyar kultúra nagy részét, a vallást, helyette felvetette az idegent. A magyarok pedig szépen beolvadtak az itt élő népek közé. Hol vannak már azok az apró termetű, barna bőrű magyarok akik anno bejöttek a Kárpát-medencébe ? István nem megmentette a magyarokat, hanem elpusztította. Ami maradt az a nyelv, de az is annyit változott azóta, hogy aligha tudnál ma elbeszélgetni egy honfoglaló magyarral.

élveteg 2015.05.10. 10:14:00

@midnight coder:

"István nem megmentette a magyarokat, hanem elpusztította."

Elpusztította ? Akkor magában mely nép jeles fiát tisztelhetjük itt?

2015.05.10. 10:14:44

"Bizonyára abból a megfontolásból, hogy nyilván komcsi volt, zsidó, büdös. És még derék csendőrökre is lövöldözött."

És ezek közül amivel semmi baj nincs az : a zsidó és a büdös.

A kommunista nézetek és a hivatalos személy ellen elkövetett halált okozó erőszak miatt pedig egy birka-akolt sem kellene elnevezni róla, nemhogy iskolát. Pont.

midnight coder 2015.05.10. 10:15:25

@KUHULIN: A fene jobban tudja. Lehet hogy a postoló sima kommunista, és ezért szereti. Csak azt nem fogja fel, hogy a nemzeti szocialista és a nemzetellenes szocialista között annyira nagy érdemi különbség soha nem volt, és az egyik mögé beállni legalább annyira gáz mint a másik mögé.

KUHULIN 2015.05.10. 10:21:44

@midnight coder: Szerintem meg qrvára gáz, hogy a rendszerváltás után 25 évvel valaki Ságvárit élteti és azért meri megtenni, mert ha valaki szóváteszi, akkor előhúzhatja a "náci kártyát"!

BitPork 2015.05.10. 10:22:06

@midnight coder: Az a rész a post-tolóra is vonatkozott.
És megint ott vagyunk hogy csak azért mert valami kommenista nem lehet jó. Így nincs értelme vitázni, mert ez nem több szajkózásnál.
Ugyanakkor megjegyezném hogy OV már régen túlszárnyalta a gazdasági mutatókat amiket "Megyo" produkált: több a szegény, rosszabbak a körülmények, lassan de biztosan leáll az egészségügy és az oktatás, a tanult cselekvőképes fiatalság meg már nagyobb részt elhagyta az országot. Ezek valóban nagy eredmények, nem is beszélve arról, hogy csúcson van az államadósság.
Meg kell jegyeznem hogy nem értek egyet azzal, hogy mindenki csak mutogat a másikra hogy mit tett rosszul. Cselekedjen, és a tettei és eredményei majd beszélnek: én nem propagálja magát. Jelen pillanatban a legnagyobb eredménye a regnáló kormánynak hogy soha senki ennyi önreklámra nem költött.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 10:24:36

@nemszólokmégegyszer: Idézve magamat: "Nagyon nincs igazad..Ságváriról éppúgy nem kell iskolát elnevezni, mint az őt letartóztatni akarókról . Egy féldiktatúra képviselői őrizetbe akartak venni szovjet típusú diktatúra kialakításán munkálkodó egyént, aki a tűzharc mellett döntött.. Miért kellene róla iskolát elnevezni..?"

midnight coder 2015.05.10. 10:27:44

@élveteg: Jó kérdés. Az vagyok, akit ma magyarnak hívunk, aki ma magyarnak nevezi magát. De nem sok közös van bennem, és a honfoglaló őseinkben. Az amit ma magyarnak hívunk, az nagyrészt István _óta_ keletkezett.

hanta boy 2015.05.10. 10:28:14

@Muad\\\'Dib:

Már ne is haragudj, de ezt a"büdös zsidó" témával a Désikém hozakodott elő a cikkében.....

KUHULIN 2015.05.10. 10:31:43

@BitPork: "lassan de biztosan leáll az egészségügy és az oktatás, a tanult cselekvőképes fiatalság meg már nagyobb részt elhagyta az országot."
Én meg még azt is hallottam a Klub Rádióban, hogy naponta húznak fel egy stadiont, miközben négy millióan éheznek és a hátrányos helyzetű kisebbségeket pedig rabszolgaként dolgoztatják! :P

hanta boy 2015.05.10. 10:35:02

Persze tény, hogy Spitzer zsidó volt.

Ez nem bűn, ez tény!

Szintén tény, hogy komcsi volt!

Az is tény, hogy Rákosi alatt szinte mindent utcákat, intézményeket vállalatokat csak és kizárólag zsidó komcsikról neveztek el!

Ekkor az volt a módi! Lelkük rajta...

Azt nem értem, hogyan lehet ma, 2015-ben támogatni egy zsidó terrorista komcsiról egy gimnázium elnevezését!!!

KUHULIN 2015.05.10. 10:36:56

@hanta boy: Dési a legbátrabb ember a világon, mert ezt a fél-fasiszta Orbán rezsimben meg meri tenni, kockáztatva az életét is! :D

hanta boy 2015.05.10. 10:38:36

Persze nehéz is lett volna nem "zsidó komcsikról" elnevezni bármit is, hiszen a kommunista párt a zsidók gyűjtőpártja volt!

Csak emlékeztetőül!

1919-ben a Kommunisták Magyarországi Pártjának 18 tagú Direktóriumából 17 zsidó (izraelita) volt.
Egyedül Garbai Sándor nem volt zsidó!!
(ekkor még kötelező volt mindenkinek feltüntetni a vallását is...)

hanta boy 2015.05.10. 10:41:14

@KUHULIN:

Látod, látod, Dési is Spitzer babérjaira tör!!

Azt hiszi, hogy azért az ellenállásért amit a nácifasisztanyilas Orbán-rendszer ellen kifejt, róla is gimnáziumot fognak elnevezni, ha győznek a ballibsik!

Mondjuk Désikém eddig rendőrt még nem ölt.....
(egyéb "adottságai" viszont megvannak...)

midnight coder 2015.05.10. 10:43:34

@BitPork: A "több a szegény" elég szubjektív. Kellő számú adattal, statisztikai módszerekkel bármit be lehet bizonyítani. Az egészségügyet még Fletóék vágták haza, az ő nevükhöz kötődnek a nagy kórházbezárások, és a méretes várólisták kialakulása is. Az oktatásban ugyan elég szarul működnek a dolgok, de az irány alapvetően jó. Az önkormányzatokhoz rendelt oktatás egy borzasztóan rossz ötlet volt anno: az önkormányzat előbb rúgott ki egy szigorúbb pedagógust mint egy renitens és hülye gyereket, mert hogy a Szent Fejkvótától függött az iskola sorsa. Ugyanezért jobban szerettek felvenni tapasztalatlan, de olcsó pedagógust mint képzettet.

Ami pedig a kivándorlást illeti, kinn ma kb. 5x annyit lehet keresni ugyanazzal a munkával mint itt. Ez igaz volt 2006-ban is, meg előtte is. Az, hogy a népek kimennek a nyugati munkaerőpiacok megnyílása miatt van. És az, hogy a képzettek mennek ki elsősorban azért van, mert nekik van nyelvtudásuk, ők keresettek a munkaerőpiacon, és az itteni informatikus fizetés ötszöröséből kacagva ki lehet fizetni a kinti lakhatási és egészségügyi költségeket, és utána is jóval több marad mint itt a bruttód, míg ugyanez egy nyelvet beszélő segédmunkás esetén már nincs így.

És őszintén szólva, azt nem igazán hiszem, hogy a következő 20 évben ez a 4-5x-ös különbség változni fog - hacsak össze nem omlik az EU gazdasága, ami azért elég esélyes.

fhdgy 2015.05.10. 10:45:54

nagy imrét (sic!) is levakarni mindenről, az is véreskezű bolsevik volt!!!

midnight coder 2015.05.10. 10:47:52

@fhdgy: Ez amúgy pontosan így igaz. Nagy Imre történelmi szerepe legalább olyan kétértelmű mint Horthyé.

mortullus 2015.05.10. 10:51:41

@midnight coder: Ezeket a baromságokat, hol tanítják? Csak kíváncsiságból kérdezem.

hanta boy 2015.05.10. 10:54:21

@midnight coder: Hát most jó nagy baromságot mondtál!

Horthy történelmi szerepe egyértelmű!

Ő volt a XX. század legnagyobb magyar politikusa, aki Trianon után felvirágoztatta az országot!
Ő vállalta a németek mellett a legnagyobb áldozatot, hogy nekiment a földreszállt gonosz, a Sztálin kommunista államának!

Nagy Imre az egyik legfőbb sztálinista volt, szétverte a kulákságot, elrendelte a begyűjtést! Már a Szovjetunióban zsidó kommunista tömeggyilkos volt!!! Erre itthon már csak rátett egy lapáttal!

hanta boy 2015.05.10. 11:00:12

Nagy Imre életrajz szemelvények:

"1951. március 2-án az MDP II. kongresszusa után a KV újfent a PB, s egyidejűleg a Titkárság tagjai közé választotta. 1952. november 14-én megkapta miniszterelnök-helyettesi és begyűjtési miniszteri kinevezését az országgyűléstől.

1953-ban, Sztálin halála után Nagy Imre szenvedélyes beszéddel illette a szovjet diktátort, és felszólította az országgyűlést Sztálin emlékének törvénybe iktatására."

csaba03 2015.05.10. 11:02:25

Fel kéne állítani egy egyszerű szabályt: tudósok, művészek kivételével emberről csak min. 200 évvel a halála után nevezzünk el utcát / intézményt

Szélmalomharcos 2015.05.10. 11:04:44

Ságvári sokkal inkább kötődik a kommer rendszerhez -annak is a legsötétebb dolgaihoz - mint Szegedhez

Hogy mást ne mondjak, 2 csendőrt végeztek ki miatta, akiknak nem volt egyéb tényleges bűnük, mint hogy a letartóztatására parancsot kaptak, és azt túlkapás nélkül igyekeztek végrehajtani. A harmadik csendőrt is halálra ítélték, de mivel Németországban maradt rajta nem tudták végrehajtani. A negyedik csendőr, akit Ságvári lőtt le - elsőként használva fegyvert - más eset, harctéri veszteségnek számít, de a többi nyilvánvaló kommer bosszú Ságváriért

Ezek után komolytalan érvelés úgy interpretálni az ügyet, mintha lezárult volna 1944-ben. A Ságvári név még a halála után 15 évvel is emberéleteket oltott ki, a viselőjének lenni nem érdem és dicsőség

nemecsekerno_007 2015.05.10. 11:19:09

Két hatalmi tömb ütközőzónájában voltunk. Harc folyt a kommunizmus és a nácizmus között. Voltak akik ebben részt vettek, ki-ki melyik oldalon. (lőttük a pártházat. Mikor? Melyiket? Mikor, melyiket.)
Ha a csendőrökről nem akarunk iskolát elnevezni, akkor Ságváriról se kéne. Minimum vitatott figura.
Legyen inkább Chuch Norris...

fifibá55 2015.05.10. 11:46:48

Nem tudtam követni az eseményeket. Szálasira nevezik át?

BitPork 2015.05.10. 11:54:47

@KUHULIN: Valóban mondani ilyeneket, de én ott is a szándékot nézem. Lehetne a stadion építés jó is a gazdaság szempontjából.

BitPork 2015.05.10. 12:01:53

@midnight coder: Gyurcsányra akkor mutogass ha OV elkezdni megnyitni az új kórházakat: megvan mindene, de nem teszi.. Tapolcán ő záratta be, és csak választási ígéretként vette elő megint a kérdést- szánalmasnál is lejjebb van ez a hozzáállás. ÉS lesz@rom hogy milyen politikai oldal csinálja. Az oktatás teljesen tönkrement, és nem nem jó az irány. Az állam ne szóljon bele hogy ki mit akar tanulni. Pláne ne akarja központilag meghatározni hogy melyik tanár miből tanítson. Elsiklasz a tény fölött h Te is felnőttél, és ŐK is felnőttek a régi rendszerben, és semmi bajuk nem lett belőle, pusztán csak az hogy szeretnék megakadályozni hogy valaha is olyan aktív gondolkodó generáció nőjön fel mint ők voltak.
A külföldi bérezés egy kérdés. De kérlek, olvass utána és beszélgess kivándorlókkal. A többségük a bér mellett a magyar mentalitást és helyzetet ugyanannyira fontosnak tartja a kivándorlás szempontjából.
Azt gondolom hogy ideológiai alapon nem szabad országot vezetni, mert könnyen Lukasenka lehet belőle - és nagyon afelé tartunk sajnos.

Punxsutawney Mormota 2015.05.10. 12:20:04

@mortullus: Ne már! :) Ilyen baromságokról még nem hallottam. De tudván, hogy milyen elmebetegek vannak ebben az országban, simán elhiszem.

mortullus 2015.05.10. 12:40:41

@Punxsutawney Mormota: Pedig tele van az internet, tele van a blogszféra olyanokkal, akik azt vallják, hogy Szent István véreskezű szörnyeteg volt, aki kiirtotta a magyarokat, elpusztított mindent, behívta az idegeneket, odadobta az országot Rómának stb., stb.
Na ezek az emberek életükben egy történelemkönyvet el nem olvastak. Különben nem beszélnének ekkora baromságokat.

Itt van fentebb is egy példány azok közül, akik ezeket elhiszik és terjesztik.:

midnight coder 2015.05.10. 10:11:10

"Ja. István elpusztította a magyar kultúra nagy részét, a vallást, helyette felvetette az idegent. A magyarok pedig szépen beolvadtak az itt élő népek közé. Hol vannak már azok az apró termetű, barna bőrű magyarok akik anno bejöttek a Kárpát-medencébe ? István nem megmentette a magyarokat, hanem elpusztította. Ami maradt az a nyelv, de az is annyit változott azóta, hogy aligha tudnál ma elbeszélgetni egy honfoglaló magyarral."

mortullus 2015.05.10. 12:50:55

@mortullus: Illetve lehet hogy olvastak valamiféle marxista történelemkönyveket. Vagy az "István a királyból" tájékozódnak, és elhiszik azt a hamis és hazug képet, amit ez az Aczél rendelésére készült tákolmány sugall.

mortullus 2015.05.10. 13:03:17

És még Orbánt vádolják, hogy így meg úgy megosztotta a magyarságot. Ezt már megtették 83-ban ezzel a "rockoperával".
Ti vagytok az istvánosok, a keresztények, fúj tűnjetek el, tönkretettétek a magyarságot.
Ó ti meg vagytok a koppányosok, igaz magyarok, dalia vitézek, de levágott benneteket az esztergomi hiéna, mert ti csak a magyar kultúrát védtétek.

Na 1983 óta még nagyobb katyvasz van az emberi fejekben. És minden év augusztusában mi jön? István a király! Nesze magyar idén is megkapod a néphülyítést. A gyomra fordul fel az embernek.

Punxsutawney Mormota 2015.05.10. 13:31:54

@mortullus: Köszi ;-) Az ilyen zsenikben az a vicces, hogy nem látják be, egykor mi is bevándorlók voltunk. Barna bőrű, alacsony emberek? Hehehehe, mi voltunk a kor pakisztáni bevándorlói.

És ez a faszság, hogy nem értenék meg egymást. Az idióta! Nem hiszem, hogy akad olyan nemzet, amelynek fiai az ezer évvel ezelőttiekkel megértenék magukat. Legalábbis nagyon komoly nehézségeket okozna.
Szerintem, akárcsak egy reformkori értelmiségivel kerülnénk össze, olyan cirkalmas, cikornyás nyelvezetet használtak, megtűzdelve latin és német szavakkal, hogy sokáig csak a szemöldökünket ráncolnánk.

mortullus 2015.05.10. 13:40:12

@Punxsutawney Mormota: Szerintem meg az igenis nagy dolog, hogy a majd 450 éve élt Balassi Bálint műveit, itt ma 2015-ben mindannyian el tudjuk olvasni és meg is értjük. :)
Más nemzeteknél lehet ez tényleg nem működne.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 14:53:34

@élveteg: Hülyeség. Az akkori Magyarországon ugyanaz zajlott le, mint annyi más helyütt nyugaton a korábbi évszázadokban. Vagyis a legerősebb törzsfő felvette a kereszténységet, és beintegrálta a többi törzset is erőszakosan, ha az nem volt hajlandó meghódolni magától, ezzel párhuzamosan feudális egyház valamint birtokszervezetet hozott létre.
Hogy Szent István mennyire nem volt német báb jól mutatja, hogy még az ő életében egy jelentős hadjáratott indított az ország ellen II. Konrád császár, de véres fejjel voltak kénytelenek visszavonulni..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 14:56:45

@midnight coder: Hülyeség. Az akkori Magyarországon ugyanaz zajlott le, mint annyi más helyütt nyugaton a korábbi évszázadokban. Vagyis a legerősebb törzsfő felvette a kereszténységet, és beintegrálta a többi törzset is erőszakosan, ha az nem volt hajlandó meghódolni magától, ezzel párhuzamosan feudális egyház valamint birtokszervezetet hozott létre.
Hogy Szent István mennyire nem volt német báb jól mutatja, hogy még az ő életében egy jelentős hadjáratott indított az ország ellen II. Konrád császár, de véres fejjel voltak kénytelenek visszavonu

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 14:59:48

@BitPork: Ungváry kutatásai szerint Ságvári a keményvonalas sztálisnisták közé tartozott..

mortullus 2015.05.10. 15:10:59

Történelmi, régészeti, tudományos tény, honfoglalás kori sírok leginkább jellemző, elterjedt, gyakori lelete az az (ereklyetartó) mellkereszt.
Kérdésem akkor igen nagy tisztelettel a következő: akkor miről mire térített Szent István?

mortullus 2015.05.10. 15:14:26

@A megvalósult amerikai ólom..: Nem csak a németeket hanem mindenkit megvert akivel hadakozott. (Egész életét végig hadakozta). Egy vesztes csatájáról nem tudunk.

Punxsutawney Mormota 2015.05.10. 16:12:32

@mortullus: Azt azért ne felejtsd el, hogy a köznyelv és az irodalmi nyelv sokszor nagyban különbözik :) De amúgy igazad van.

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 17:12:44

A csak hogy +felsz. módú ige összetételben NEM kell vessző a hogy elé.
(Ahogy a több egymást követő kötőszó esetén soha nem kell.)

@maxval bircaman szerkesztő:
Orbán nem aljas bűnöző gazember volt, Orbán aljas bűnöző gazember. Most is.

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 17:15:40

@A megvalósult amerikai ólom..:
Nem, seggfejkém, Ságváriék a náci megszállók országból való kitakarításán dolgoztak.
Szó sem volt arról, hogy helyettük oroszokat akarnának az ország nyakába.

Tudom, túl hülye vagy te ahhoz, hogy ezt felfogd.

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 17:16:28

@maxval bircaman szerkesztő:
Sajnos, nem.

Bár a hozzád hasonló narancskomcsi barmok azt gondolják.

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 17:54:09

@Háló Őr:
Belőled is lehetett volna, de csak egy szar alak lettél.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 17:54:20

@keményen drogozó kisember: Ostoba vagy és tájékozatlan. Ha már véleményt formálsz valamiről, legalább elolvashatnád a korszakkal foglalkozó történész munkáit. Nyilvánvaló, hogy a teljes kommunista mozgalom a német megszállás megszűntetésén munkálkodott. Enélkül ugyanis nem valósulhatott volna meg a szovjet típusú politikai berendezkedés a későbbiekben. Ilyen alapon az összes komcsi gazembert hősként kellene kezelni.
A Ságvárihoz hasonló keményvonalas sztálinisták pedig még az illegális kommunisták között is a legrosszabbak közé tartoztak, akikről nem lehet iskolát elnevezni. Kénytelen leszel ezt elfogadni..;)

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 17:55:42

@luis5:
Mintha egy milliók életét kioltó diktatúra ellen harcolt volna, ráadásul azok épp megszállták az országot, seggfejkém.

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 17:58:34

@A megvalósult amerikai ólom..:
Jaj, hagyjuk már ezeket a történészeket...
Amiket a Kádár-rendszerről írnak, az is egytől egyig szemenszedett hazugság.
Csak akkor életem, és meg tudom ítélni.
Ők meg egyik rendszer idején sem éltek, csak könyvekből szerezték az elég kétes tudásukat.

Gondolom, a régi rendszerben, ha éltél, te voltál a legvéresebb szájú kommunista, a hozzáállásod nagyon olyan. Tök mindegy, kinek a seggét nyalhatod, csak nyalhasd.

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 18:01:59

@hanta boy:
Killián mióta volt zsidó, te ostoba barom?
És mikor volt tömeggyilkos, seggfejkém?

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 18:13:21

@Leptis Magnaq:
A kék hajnalka pl. erős kábítószer.
Pedig egyébként szép, ártatlannak tűnő kis virág.

@eloi:
Tedd hozzá, hogy ha azok a rendőrök az országokat megszálló idegen hatalom kiszolgálói lennének. Mondjuk a te szempontodból nézve izraeli megszállókéi. Kinek drukkolnál?

@Muad\\\'Dib:
Tök mindegy, hogy egy megszálló hatalom ellen ki milyen szervezet nevében tevékenykedik.

@mortullus:
Mondjuk genetikailag magyar nem is nagyon van egy sem az országban.
És ebben bizony István is hibás.
Ő volt a németek első seggnyalója, tulajdonképpen ő a bűnös a két világháború elvesztéséért és Trianonért is.
Legalább annyira, ha nem jobban, mint Ságvári a kommunista rendszer bűneiért.

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 18:26:05

@midnight coder:
Nem, faszikám, az országot Orbán tette tönkre.
Kezdve azzal, hogy tönkrekúrta a Hornéktól jó állapotban átvett gazdaságot, és folytatva azzal a ámokfutással, amit 2010 óta csinál.
Csak a hozzád hasonló gondolkodásképtelen narancskomcsik túl hülyék ahhoz, hogy ezt belássák, csak annyit tudsz fújni, hogy "de a Gyurcsány a hibás". Ennyi eszed van.

Ami a nyelvet illeti:
Egy olasz sem tudna elbeszélgetni egy latinnal, egy görög sem egy Homérosz korabeli göröggel, egy orosz sem egy 1000 évvel ezelőtt élt orosszal, az angolok sem a Hódító Vilmos-korabeli angolokkal, de ez minden nyelvre elmondható, nem magyar sajátosság. Fejlődik a nyelv.

@hanta boy:
Ja, ő vállalta az áldozatot, csak mások döglöttek bele.
Horthy egy mocskos fasiszta háborús bűnös tetű volt, ki kellett volna végezni.
Miatta került orosz megszállás alá az ország 45 évre, és miatta halt meg közel 1 millió magyar. A gazdaságot meg tönkretette, nem felvirágoztatta. Gondolod, hogy az Amerikába kitántorgó 1,5 millió ember a nagy gazdasági fellendülés elől menekült, nem bírták hova tenni a pénzt?

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 18:36:34

@mortullus:
Mondjuk ezt a "faszságot" az a Nemeskürthy István nevű történész szakértette, akinek Orbán is nyalta éveken át a seggét.

De azért végeztess el magadon egy genetikai vizsgálatot, hogy hány százalék ősmagyar gén van benned. És ne lepődj meg, ha kereken 0.

Az 1500-as években írt műveket mely nemzetek mai leszármazottai nem értik legalább annyira, mint a magyarok Balassit?

@Punxsutawney Mormota:
Jaja, az akkori történészek mind hazudnak, akik ilyennek írták le a magyarokat. Pedig daliás termetű szőkék voltak mind. Te már csak tudod, ott voltál.

Punxsutawney Mormota 2015.05.10. 18:42:47

@keményen drogozó kisember: Próbáld már meg kontextusában értelmezni a dolgokat. Ezt írtam:

... Barna bőrű, alacsony emberek? Hehehehe, mi voltunk a kor pakisztáni bevándorlói...

Ezzel mintegy jelezni kívántam, hogy mennyire is hasonlítottunk azokra a keletről - délről menekültekre, akik ellen most a társadalom ágál.
Természetesen tudom, hogy így néztünk ki. Nem véletlenül eredeztettek minket a hunoktól. Hiszen mind külső megjelenésünk, mind harcmodorunk erőteljesen emlékeztetett a hunokéra.
Persze az alacsony termetű pusztai lovakon egy 190 centis ember jelentős hátrányban lett volna.

Éhes ló 2015.05.10. 18:46:36

"Szokjatok hozzá, hogy ócska kommunista terroristákról nem lesznek elnevezve iskolák, a továbbiakban, bármennyire is szeretnétek. Más idők járnak mostanság ballerkáim.. "

Copyright by A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 00:19:09

Punxsutawney Mormota 2015.05.10. 18:46:43

@keményen drogozó kisember: Tudom, hogy ezt nem nekem címezted, de meglátásom szerint az a magyar, aki annak vallja magát.

Sokszor felmerült annak a kérdése, hogy az USA atomprogramján tucatnyian dolgozó zsidó származású magyar zsenik közül miért nem telepedett le egy sem Izraelben annak megalapítása után. A válasz egyszerű, mert magyarnak vallották magukat.

Ugyanezt Enrico Fermi nevéhez köthető történet is megerősíti.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 19:02:41

@keményen drogozó kisember: Te monomániás idióta. Talán az ezzel foglalkozó szakemberek jobban ismerik ezt az időszakot mint te..
Éltél '44-ben? Hány éves voltál 2? Egyébként is attól hogy valaki élt az adott időszakban még korántsem biztos hogy teljes mértékben tisztában van a lezajló folyamatokkal. Téged minősít, hogy nem vagy hajlandó elfogadni egy korszakkal foglalkozó történész véleményét. Ismerted Ságvárit?? Ugye hogy nem te kretén ! Akkor milyen alapon pofázol bele? Sajnos a hozzád hasonló vadbarmok a mai napig elhiszik a Kádár rendszer propagandáját 25 évvel a rendszerváltás után. A jó kis tábortűz körüli éneklések az úttörőtáborban.. Ugye elvtárs ?De sebaj hozzá kell szoknotok , hogy szépen lebontódnak az idoljaitok. Nyilván " véres szájú kommunista voltam", amikor a 80-as években születtem, te hülye állat..:)))

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.10. 19:11:03

@keményen drogozó kisember: Te nem vagy normális.. Orbán tette tönkre a gazdaságot?? Még a szocik is elismerték a 2002-e kampány során, hogy jó állapotban van a gazdaság.
2010 óta került rosszabb helyzetbe az ország? 2005-2010 között itt voltál te szerencsétlen? Beleböfögsz ilyen emeletes baromságokat az éterbe, persze semmi konkrétumot nem írsz, mert az már meghaladja a szellemi képességeidet. Hát ki alatt szállt el 30 szálaékponttal a GDP arányos államadósság, ki alatt kúsztak föl az állampapírok kamatai 10 % körülire, ki kényszerült az IMF hitel felvételére, amit egyébként az utolsó fillérig az Orbán kormány fizetett vissza? Ki alatt emelkedtek évente átlagosan 10 %-kal a villany, gáz, és tömegközlekedési költségek?? Nem a Gyurcsányod alatt te vadbarom?
De megkaptátok a jussotokat.. Szépen el lettetek zavarva az egyharmados zónába 2010-ben.

keményen drogozó kisember 2015.05.10. 19:24:05

@Punxsutawney Mormota:
Ebben egyet is értünk (magyarázd ezt meg a zsidózóknak stb.-knek), de genetikailag tiszta magyar egy sincs Magyarországon.

@A megvalósult amerikai ólom..:
Nem éltem, seggfejkém, de ők sem.
Viszont a Kádár-korban éltem elég sokat, még felnőttként is, és egyértelműen faszságokat írnak róla a történészek, akik akkor SEM éltek.
Akkor miért írnának kevésbé faszságokat más korokról? Hisze azok mind régebben voltak, kevesebb irattal, ráadásul irattárba is csak az uralkodó osztály nézőpontját tükröző iratok kerültek, mint most, a narancskomcsik idején. Csak akkor még internet sem volt, ami más nézőpontok megismerésére is lehetőséget ad, nemcsak a hazudozásokéra.
Te is egy olyan faszfej vagy, aki nem éltél abban a korban, de ugatsz róla. Olyanoknak, akik meg éltek már akkor.
És ahogy most véresszájú komcsi lettél Orbán seggét nyalva, akkor is az lettél volna, csak akkor Rákosiét nyalod, még nagyobb vehemenciával.

"Még a szocik is elismerték a 2002-e kampány során, hogy jó állapotban van a gazdaság."
Mutass már erre valami írásos bizonyítékot, mert addig csak narancskomcsi hazugságnak kell tartanom, amit hozzád hasonló idióták gyártanak.
Az államadósság jóval magasabb, mint 2010 előtt volt, és akkor volt gazdasági válság, most meg nincs, és azóta elrabolták a mnyp-k 3000 milliárdját (3 billióját), előtte meg nem.
Az IMF-hitel csaknem 50%-át Orbánék hívták le és tőzsdézték el, seggfejkém.
Így ugass, hogy milyen eredmények, te fasz!

Muad\\\'Dib 2015.05.10. 22:56:56

@keményen drogozó kisember:
Ezért a véleményedért az iszlám állam nyilván nagyon hálás neked, de a világ egyéb részei már kevésbé.

Punxsutawney Mormota 2015.05.10. 23:14:35

@keményen drogozó kisember: Tudod, hogy hányszor próbáltam? Volt olyan is, akinek felajánlottam, hogy fizetem a genetikai vizsgálatát :) Szerettem volna ott lenni, amikor kiderül, hogy - mondjuk - tipikus askenázi zsidó markerei vannak.

Andy73 2015.05.10. 23:45:47

@J.R. Ewing: Ott a pont. Ezzel az erővel írhatna egy cikket arról is, hogy a Tréfortot nevezzék vissza Ságvárira. Az ELTE Ságvári Gyakorlót már 1991-ben átnevezték Tréfortra, Szegeden csak 24 éves fáziskésésben vannak a rendszerváltással.

különvélemény2 2015.05.11. 06:56:26

@Muad\\\'Dib: "Senkit nem érdekel, hogy zsidó volt rajtad - meg a hozzád hasonló alakokon kívül"

Mint például a poszt írója, aki rögtön a második mondatban felhívja erre a figyelmet? Vagy a wikipédia, ahol az egyetlen rassz, amit minden esetben kiemelnek a származásnál az a zsidó? Vagy a hollywoodi filmek, sorozatok, ahol mindegyikbe raknak egyet, még ha a történet szerint lényegtelen is?

Tényleg csak én képzelegtem abban, hogy ha nem lenne zsidó, akkor nem lenne fontos, igazad van, ez a mai világban teljesen irreleváns...

Vagy te is átmentél egybitesbe, hogy ha valaki leírja, hogy zsidó, akkor náci?

netnepper 2015.05.11. 09:42:50

@midnight coder: "Ja. Nyilván, szegény Hitlernek, Sztálinnak, Leninnek is csak a sajtója rossz. Az az pár millió ember akinek a halála a lelkükön szárad, igazán bagatell."

Ha így nézzük, akkor már a "béke nóbeldíjas" Barack is lazán felzárkózott az említett "urak" mellé. Mármint az elpusztított civil lakosság létszáma tekintetében...

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.11. 13:27:53

@keményen drogozó kisember: Tehát akkor te a történelemtudományt, úgy ahogy van, egyszerűen nem tartod mérvadónak. Gratulálok! Nem gondolod , hogy egy korszakkal foglalkozó, azt kutató történész, aki nem melleseleg igen sok időt tölt levéltárakban is, jobban tisztában van Ságvári politikai vonzalmaival, elképzeléseivel mint te?? Aki csak a révffülöpi úttörőtáborban hallottál róla propaganda szövegeket a tábortűz körül? Milyen alapon gondolod, hogy ott az igazságot mondták neked?
A véresszájú komcsi pedig nem én vagyok te patkány, hanem te , aki egy ilyen szemét görény sztálinistát védesz még most is, aki már 1940-ben otthagyta a szocdemeket és átment a kommunistákhoz, hogy hódolhasson a nagy Joszif Visszarionovicsnak..

"Mutass már erre valami írásos bizonyítékot, mert addig csak narancskomcsi hazugságnak kell tartanom," Erről szólt Megyó egész kampánya. Vagyis: a jó gazdasági ereményekből az embereknek többet kell juttani. Persze ilyen kampánytémákkal te nyilván nem foglalkoztál, mert zsigerből szavaztál már akkor is automataként..

"Az államadósság jóval magasabb, mint 2010 előtt volt, és akkor volt gazdasági válság, " Láthatóan sötét butaságodban még azzal sem vagy tisztában, hogy a GDP arányos államadósság számít. Ez pedig barátocskám a szocialisták alatt 30 százalékponttal nőtt:

4.bp.blogspot.com/-yELnXe3u96Q/UNBRZZRkfwI/AAAAAAAAA_c/HpJXED0bUXg/s1600/%C3%A1llamadoss%C3%A1g+5.jpg

Sajnos a tények makacs dolgok..

"Az IMF-hitel csaknem 50%-át Orbánék hívták le és tőzsdézték el, " Hazugság. Legalább a saját sajtótokat olvashatnád te sötét segglyuk.. Hetekig azon rugóztatok, hogy Orbánék nem hívták le a hitelkeretből még meglévő kb. 3 milliárdos összeget, így az "elveszett". Gondolom akkoriban ezen pörögtél csak mostanra kiment a fejedből..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.05.11. 13:38:44

@Andy73: Valóban Ságvári Ágnes az ÁVÓ főhadnagya volt. Dehát ugye a bátyó egész biztosan nem tett volna így.. Sőt biztos lebeszélte volna a hugit erről az ÁVÓ-s dologról.. :)

nemecsekerno_007 2015.05.11. 14:21:18

@Andy73: Szegeden a Komócsinok uralkodtak egy ideig :) Pedig '56-ban még ott volt az első egyetemi gyűlés...
süti beállítások módosítása