B1 blogcsalád



Orbán és a halál: az utolsó esély

2015. április 28. - Egyenlítő blog

Dési János írása az Egyenlítő blognak.

Érdekes politikai átrendeződés tanúi vagyunk. Miközben a Jobbik „cukisodik”, és próbál középre behúzódni, az orbánista Fidesz egyre inkább szélsőjobbról próbál előzni.

Itt van rögtön Orbán úgynevezett nemzeti konzultációs íve. Azt most hagyjuk, hogy a négyes pontjukon csak egy csúnya helyesírási hibával sikerül túljutniuk ("hússzorosára nőt a bevándorlók száma"). Mert aki nemzeti konzultál, az nyilván hibázik is. De a szöveg amúgy a Jobbik legvadabb periódusát idézi.

Nem felmérés ez, hanem színtiszta uszítás.

A valamennyi menekült őrizetbe vételéről való vízió is körülbelül a Betyársereg által képviselt szakmai színvonalat üti meg. Képtelen, embertelen, megvalósíthatatlan, de az egyszerű nép bizonyára örül, ha mást vegzálnak és nem őt – vélik.

desij.jpg

És akkor itt a halálbüntetés visszaállításának a kérdése. Természetesen, amíg Magyarország az európai intézményrendszer része, addig képtelenség visszaállítani ezt. Ugyanakkor az is biztos, hogy főleg a nagy vihart kavaró, tragikus gyilkosságok idején sokakat elkap az indulat ez ügyben. A halálbüntetés visszaállításáról vizionálni semmibe sem kerül, ráadásul lehet megint Brüsszelre meg Strasbourgra mutogatni, hogy az elpuhult nyugatiak nem engedik. Bezzeg az úgy irigyelt keleti nyitás országaiban egy kis akasztás, lefejezés vagy igény esetén megkövezés színesíti a szürke mindennapokat.

Ahogy egy 2009-es cikkében Vona pártelnök fogalmazott:

Minősített esetekben vissza kellene állítani a halálbüntetést.

És akkor most Orbán maradjon le a nagyotmondási versenyben:

Minél szigorúbbak a büntetések, annál kevesebb a bűnözés, visszatartó ereje van a súlyos ítéleteknek. Az EU tiltja a halálbüntetést, pedig ez is megérne egy misét.

Ezt tavaly májusban mondta egy rádióinterjúban. Most Pécsen megint előjött ezzel.

Miközben a Jobbik már annyira megerősödött, hogy ki meri hagyni az effajta ziccereket. Eltekintve attól, hogy pontosan tudható,

a halálbüntetés és a bűncselekmények elkövetésének gyakorisága között az égvilágon semmiféle összefüggés nincs.

Bizonyos szempontból, és felettébb cinikusan, azt kell mondanunk, hogy sőt.

Igazolásul vegyük ezt: 2009-ben egy jobbikos fiatalember Kalocsán lefejezte a barátnőjét, a holttest hátába egy horogkeresztet vésett. Jogerősen életfogytiglant kapott. Az ítélet hallatán azt mondta, egyetért párttársaival, ami a halálbüntetést illeti, végezzék csak őt is ki. Talán ő már tudta, miről beszél.

De ne próbáljunk meg elsüllyedni az észérvek mocsarában. Orbán és társai az indulatok felkorbácsolásával próbálkoznak. Az utolsó esélyük, a csodafegyverük. Az az Orbán, aki igazi politikai karrierjét ártatlanul kivégzettek koporsója mellett elmondott beszédével kezdte. És hova jutott?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr827406006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dodi83 2015.04.28. 16:05:32

Valaki magyarázza már meg nekem, hogy egy elvileg keresztény értékrendet követő ember, párt, csoport, stb hogy a jó fenébe tudja helyeselni a halálbüntetést! Itt most nem csak Orbánra gondolok, hanem azt egész világon jelen lévő jelenséget próbálom megérteni, hogy általában a jobboldali-szélsőjobboldali-jobbradikális erők állnak ki a halálbüntetés mellett....s szinte ugyanezen erők állnak ki teljes mellszélességgel az abortusz ellen....

Éhes ló 2015.04.29. 05:11:26

@dodi83: Ha nem érted mi a különbség egy magzat és egy bestiális gyilkos között sokunk számára, akkor kérdezd meg a rebét.

netnepper 2015.04.29. 10:37:18

A halálbüntetés visszaállítását abban az esetben tudom támogatni, ha kizárólag korrupt tisztviselőkre és politikusokra vonatkozna.

Brix 2015.04.29. 10:41:02

Demagóg faszág a halálbüntetés visszaállítását rebesgetni. Nem is lehet EU tagországban halálbüntetést alkalmazni. Orbán most rá akar ígérni a Jobbikra minden téren, de nagyon rossz úton jár! Onnan nem fog visszahozni egy szavazót sem , de középről veszít...Habony most rossz tanácsot adott!

vajdasagi 2015.04.29. 10:50:23

@Brix: Habony már egy ideje rossz tanácsokat ad, ha én jól látom.

Kivlov 2015.04.29. 11:11:58

el se kellett volna törölni. úgyse lógattak fel senkit már régesrég.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.04.29. 11:26:34

Poharamban aranyhal áll!
Ez most már vajon a halál,
Vagy csak illuminált vagyok,
S vízióm egy részeg agy ok?

Kezemben remeg a kancsó,
Leng az arénám, a Pancho,
Asszem, kicsit rossz a hetem...
Halálbüntit bevezetem!

fradyendre.blogspot.hu/ :)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.04.29. 11:45:02

"A halálbüntetés MEGÉRNE EGY MISÉT." (kiemelés tőlem)

Ha ez a faszi normális, én vagyok teljesen hülye.

Gyűrött Papír 2015.04.29. 11:56:49

Vannak ország, ahol a kábítószer csempészésért halál jár. Mégis csempészik. Biztosan van ennek azok között visszatartó ereje, akik lelkiismeret furdalás nélkül képesek ölni?

Netuddki. 2015.04.29. 11:56:52

A fideszes "konzultáció" semmi más mint a fidesz támogatottságának a felmérése közpénzen, sikkasztás.

A halálbüntetés felvetése meg egy újabb gumicsont. Inkább erről beszéljenek mint a fideszes "konzultáció" költségeit, és forrását firtassák a zalattvalók.

Konklúzió? Annya picsáját a tolvaj fideszes pártvezéreknek! Halálbüntetés? Még mit nem! Rohadjanak meg a börtönben még jó hosszú ideig, életük végéig!

Netuddki. 2015.04.29. 12:02:05

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Nem normális. Különben nem mondana ilyeneket, meg saját magára terhelő "elszólásokat". Emlékszik még valaki a "ne mi nyerjük a legtöbbet" elszólásra? Ez gyakorlatilag annak beismerése, hogy a föld, trafik és egyéb pályázatok mind meg vannak bundázva. Na most ez egy miniszterelnök szájából elhangozva, normális országokban, egyenes út a börtönbe.
Mellesleg az orbán által annyira ajnározott Kínában golyó jár érte...

BiG74 Bodri 2015.04.29. 12:06:28

Sajnos tényleg semmi kapcsolat a halálbüntetés és a bűnesetek száma között. Kedves vezírünk próbálja a szélsőséget alkalmazni, némi konszolidációval. A halálbüntetés keveseket rettent el, de nagyon sok normális, becsületes embert háborít fel, hogy aljas gyilkosok élnek a pénzünkön a börtönökben ( szegények szörnyű körülmények között), esetleg szabadulnak 10-15-20 év múlva, mert ennyi egy ember élete. Viszont kimondva, hogy a minősített gyilkosok rohadjanak meg a börtönökben rettenetes körülmények között, vagy takarítsuk el őket gyorsan, oda a polgári pátosz.

KUHULIN 2015.04.29. 12:45:30

Volt egy riport "életfogytosokkal" és egytől-egyig azt nyilatkozták, hogy inkább a halálbüntetést választanák. Szóval, szvsz. ne legyen halálbüntetés, rothadjanak meg. Inkább gyakrabban kéne alkalmazni a tényleges életfogytot, vagy mint az USA-ban, kaphatnak nyugodtan 100 éveket, aztán, ha sikerül letölteniük, tőlem nyugodtan szabadulhatnak...

Nemzeti konzumtáció (törölt) 2015.04.29. 13:01:56

Undorító egy aljas uszítás ez is. Az pedig tény, bármilyen ellentétes illúzió ellenére, hogy a büntetések szigora egy ponton túl semmilyen visszatartó hatással nem rendelkezik.

Csábító populizmus az ellenkezőjét hirdetni, persze, hisz laikusként könnyű lehetne valamiféle visszatartó hatást feltételezni, ami azonban nincs. Bizonyítékként meg lehet nézni, hogy az USÁ-ban (amit állítólag utálunk, most meg mégis követni akarunk) a halálbüntetés visszaállítása után a bűnözés töretlenül nőtt tovább.

Az okok pszichológiaiak és teljesen racionálisak. Egyrészt a túlságosan szörnyű fenyegetést az ember irreálisnak érzi és elhessenti (senki nem a májrákra gondol sörözés közben...). De az igazi visszatartó hatása egyrészt a büntetés BIZTOS tudatának, másrészt annak közeliségének van.

Egy biciklilopásért 2 évet lehet kapni, ez európai összehasonlításaban viszonylag szigorú, és kötve hiszem, hogy bárkinek megérné. Először persze egy próbára bocsátással meg lehet úszni, de hamar "ki lehet pontozódni", aztán leülheti még a felfüggesztetteket is a tolvajunk. Mért lop mégis? Mert tudja, hogy úgyse kapják el. Aki rendszeresen bűnözik, eleve valamilyen szinten szociopata, így viszonylag nagyobb kockázatot vállal. MÁrmost ha tudja, úgy érzi, hogy a lebukás esélye igen csekély, akkor el fogja követni.

El is jutunk ezzel a valódi összefüggésig: a valódi visszatartó hatása a FELDERÍTÉSNEK van. Mármost sokkal egyszerűbb és rövid távon népszerűbb is büntetési tételeket emelgetnie egy politikusnak, mint egy hatékony bűnügyi rendőrségre költeni és az eljárási szabályokat ehhez faragni. Ami meg a gyorsaságot illeti, lehet ekézi a bírókat, de amíg nincs a romos épületekben szabad tárgyaló, iroda, 150+ ügyben ítélezik egy-egy bíró, aki az egész EU-ban a legalacsonyabb fizetést kapja (igen, a románok, bulgárok is jóval előttünk), addig csodát kár várni. Új státuszok, megfelelő épületek és bérezés nélkül nem lesz változás, ez meg szintén pénzbe kerül.

Pipas 2015.04.29. 13:04:12

@KUHULIN: "Volt egy riport "életfogytosokkal" és egytől-egyig azt nyilatkozták, hogy inkább a halálbüntetést választanák."

Mer jah, te meg simán elhitted nekik. Nevetséges!

Pipas 2015.04.29. 13:13:05

@Nemzeti konzumtáció: "Csábító populizmus az ellenkezőjét hirdetni, persze, hisz laikusként könnyű lehetne valamiféle visszatartó hatást feltételezni,"

Akkor te nem laikus vagy. Tudsz mutatni valami bizonyítékot arra, hogy a halálbüntetésnek nincs visszatartó ereje? Szívesen elolvasnám.

Pipas 2015.04.29. 13:24:23

@Nemzeti konzumtáció: "Eighty-eight percent of the country's top criminologists do not believe the death penalty acts as a deterrent to homicide"

Szóval a kriminológusok 8%-a veled ért egyet, 92%-a pedig Orbánnal. Már megint mekkorát hazudott ez a szemét!

Na jó, ez a cikk is megért vagy három percet az életemből. Kösz az ötletet amúgy, tényleg elég könnyű utánanázni. :)

Pipas 2015.04.29. 13:28:09

Oh, bocs, 88%. Akkor valóban jelentős vélemény ez. Félreolvastam. :(

Nemzeti konzumtáció (törölt) 2015.04.29. 13:34:41

@Pipas: Akkor jó, egy pillanatra megleptél :D

De tény, hogy van 12 % aki Orbánnal ért egyet vagy nem tudja. A 7,5 millió találat és a 63400 tudományos cikk, amit a gugli kiköp azért mutatja, milyen élénken foglalkoztatja ez a szakmát ott, ahol valódi jelentése is van.

De az is tény, hogy amerikában a büntetés ugyanúgy nőtt a halálbüntetés visszaállításával, mint előtte. Persze erre mondja azt az ellenoldal, hogy a nélkül meg még jobban nőtt volna, amit sose fogunk megtudni...

Természetesen vannak az általam írtakon túl egyéb morális érvek mindkét oldalon is, valamint szakmaiak is, pl. az ellenzők szerint a halálbüntetés és a tész. egyaránt fanatizálja az elkövetőt, mert ha nincs mit vesztenie, nem számít, hogy hány embert öl meg, stb. Aztán ott a justizmord kérdése, a móri ügy, stb.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 13:37:59

@dodi83: A magzat nem tett semmi olyat, amiért lakolnia kellene.. Én egyébként kizárólag egyetlen ok miatt nem támogatom a halálbüntetést. Mégpedig azért, mert egy minimális százalékban téved az igazságszolgáltatás a bűnös megállapítását illetően. így fennállhat a lehetősége, hogy egy ártatlant végeznének ki.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 13:40:32

@netnepper: Tehát a gyilkosokra ne vonatkozzon, de a korrupt politikusokra igen. Sok eszed van..

medium size devil 2015.04.29. 13:40:50

@Pipas: Eighty-eight = 88, szoval a kriminologusok 12%-a erthet egyet Orban allitasaval.

Pipas 2015.04.29. 13:45:23

@Nemzeti konzumtáció: "De tény, hogy van 12 % aki Orbánnal ért egyet vagy nem tudja."

Azért szerintem 88% az már elég komoly egyetértés, főleg egy ilyen témában, ahol a vallás, a világnézet, a szubjektív vélemény ennyire hangsúlyos.

Olyan ez mint a vasárnapi záratartás: a kormány szembe megy az országgal, a politikai célok miatt feladja a józan észt. :(

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 13:48:38

Az a gond, hogy ez Orbán részéről csak duma. Ilyen alapon hazudhatná azt amit pld. Karácsony, mindenki kap 50.000 Ft.-ot

Meg kell csinálni, aztán rá lehet mutatni a világ legnagyobb demokráciájára, hogy tőlük loptunk.

Pipas 2015.04.29. 13:49:07

@medium size devil: Igen, második olvasásra leesett. Tipikus példája ez annak, hogy ha valami hiszünk és valami mást látunk, akkor általában élből elvetjük amit látunk annak érdekében, hogy megtarthassuk amit látunk.

Simán feltételeztem, hogy alacsony számot fogok találni és az agyam gond nélkül ki is javította amit olvastam. :D

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 13:49:25

@Pipas: Az országgal tutira nem megy szembe, ugyanis senkit nem érdekel az, ha valami rablógyilkost felhúznak. Sőt, nem kell évekig etetni.

netnepper 2015.04.29. 13:49:50

@A megvalósult amerikai ólom..:
Így van. A gyilkosokra nem vonatkozhat. A bíróságok olykor tévednek, a rendőrség is többnyire csak valamilyen eredményt akar produkálni, ezért az elítélteknek meg kell hagyni a fellebbezés lehetőségét. A korrupt politikusok és tisztviselők társadalmi károkozása viszont semmivel sem menthető, ezért Kínai mintára kegyelem sem járhat nekik.

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 13:51:40

@Nemzeti konzumtáció: Tévedés, ma szinte naponta van rablógyilkosság, míg régebben eseményszámban ment.

Sokakat visszariaszt ám az, hogy akár fel is húzhatják.

nu pagagyí 2015.04.29. 13:56:04

A lopásért járó kézlevágást vajon mikor szándékoznak visszaállítani? Ez is egy kibeszéletlen dolog. Pedig lenne haszna, mert rögtön látnánk egy politikusról, hogy lopott-e már és ennek tudatában választhatnánk.

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 13:57:16

@nu pagagyí: Nem örülnél te ennek. Csupa félkezű cigány.

nu pagagyí 2015.04.29. 13:58:54

@♔bаtyu♔: Meg amúgy is, milyen diktatúra már az olyan, ahol még halálbüntetés sincs? Te meg nyilván szívesen lennél hóhér, ezért lobbizol.

nu pagagyí 2015.04.29. 14:01:43

@♔bаtyu♔: Pedig nem a cigányok lopnak a legtöbbet. A Quaestoros pofa egy csínnyel annyit tett zsebre, amennyit az összes megélhetési bűnöző száz év alatt el tud lopni.

turista a saját országában 2015.04.29. 14:04:15

@♔bаtyu♔: "...míg régebben eseményszámban ment. "

Baromság.

Khonsu 2015.04.29. 14:08:34

A halálbüntetés ellen igazából kevés racionális érvet lehet felhozni, de az mindent visz, azt, hogy igazságszolgáltatás nem tökéletes. Halálbüntetés esetén a tévedés nem megengedett és ezt jelenleg nem tudják garantálni. Legkorábban akkor lehetne visszatérni a témára, ha majd teljes bizonyossággal megállapítható lesz az elkövető személye és az elkövetés körülményei. Ezt csak akkor tartom megvalósíthatónak, ha már rendelkezünk olyan technológiával, mellyel közvetlenül olvashatunk az emberi agyban.

Ez úgy 30 éven belül tartom lehetségesnek, akkor visszatérhetünk a kérdésre, de még akkor is megmarad a második legkomolyabb ellenérv. Nem egyértelmű, hogy nagyobb visszatartó ereje lenne a tényleges életfogytiglannál.

Sok gyilkos végez magával a gyilkosság után és az életfogytigosok is hangoztatják, hogy inkább a halált választanák. Ezek után egyáltalán nem biztos, hogy nagyobb büntetés lenne számukra a halál (amit akár megváltásként is fogadhatnának) mint a szembenézés a tettükkel és az életfogytig tartó bűnhődés miatta.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 14:09:30

@netnepper: Áruld már el, hogyha egy korrupt politikust kivégeztetnél, akkor egy gyilkost miért nem? Az emberölés nagyobb bűn mint a lopás..

nu pagagyí 2015.04.29. 14:09:54

Ha már lesz halálbüntetés, akkor már ruganyosan lehet bővíteni a potenciális áldozatok körét. Előbb a gyilkosok, majd a hazaárulók, majd a csúnyát mondók, majd a csúnyán nézők, majd a nem lelkesek, majd az akinek van valamije és nem adja, majd végül akire rámutatnak.

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 14:10:47

@turista a saját országában: Miért baromság? Szóval a kádár rendszerben naponta voltak rablógyilkosságok mint ma?

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 14:11:38

@nu pagagyí: Ilyen baromságot én is tudok írni, te pedig azért ellenzed, mert legszívesebben rablógyilkos lennél?

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 14:12:59

@nu pagagyí: Ne kínlódjál már, Japánban, az USA-ban nagyon jól működik.

Tudod a lberálisok uralma nem volt valami nagy szám, de azért még nem süllyedtünk el a kábítószerekben.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 14:13:32

@♔bаtyu♔: Nyilván csak egy kommunikációs húzásról van szó, a Jobbik túlzott tematizálási mozgásterét szűkítendő..Az EU-n belül nem lehetséges a halálbüntetés bevezetése..

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 14:14:53

@Khonsu: Az, hogy az érintett mit érez, eleve lényegtelen, a másik, pedig hogy az USA és Japán humánus példáját kell nyilván követni, a kivégzés előtt évtizedekre a sitten marad. Ha ártatlan, akkor az menet közben azért kiderül.

nu pagagyí 2015.04.29. 14:20:11

@♔bаtyu♔: Az USÁ-ban állami szinten szabályoznak ilyesmit. Van ahol van, van ahol nincs, de a tendencia az, hogy inkább nem lesz. Éppen nemrég derült ki például, hogy például a hajszálakra alapozott bizonyítékok szart sem értek, kb 80%-ban hamisak voltak. Az USÁ-ban egyébként nem kell attól fosni, amitől egy kelet-európai szokott. Nálunk könnyen előfordulhat, hogy a halálbüntetés élharcosa fogja bitófán végezni, aztán még csak gyilkolnia se kell hozzá.

MACISAJT 2015.04.29. 14:22:39

Az Egyesült Államok Utah állam kormánya arra készül, hogy visszaállítja a halálos ítéleteknél a kivégző osztagot, amely sortűzzel szerezne érvényt a jognak. Utah szenátusa 18 igen és 10 nem szavazattal döntött a kivégző osztag rehabilitálása mellett a krónikus vegyszerhiányra hivatkozva.

Az injekcióval végrehajtott kivégzéseknél az európai szállítások kiesése miatt sok helyen új koktélokra álltak át az állami gyilkosságoknál. Ez azonban komoly vitákat eredményezett, miután tavaly áprilisban Oklahamában egy kivégzés rosszul sikerült. A halára ítélt Clayton Lockett haláltusája több mint 40 percig tartott, amikor végül szívinfarktusban meghalt. A teljesen antihumánus halálbüntetés humánus végrehajtása lehetetlen. A kivégző osztag ismételt munkába állításával Utah állam nyilvánosan elismeri, hogy a humánusságnak a látszatára se kíván adni. Utahban egyébként 2004-ben állították le a kivégző osztagot, az utolsó golyó általi halálos ítéletet 1996-ban hajtották végre egy gyermekgyilkoson. Az Egyesült Államok 50 tagállamából 32-ben van érvényben a halálbüntetés. Egy államban, Oklahomában a kivégzést máig sortűzzel hajtják végre.

Az USA 32 államában és Japánban van érvényben halálbüntetés. Az egyetlen európai ország Fehéroroszország, ahol még alkalmazható a halálbüntetés és továbbra is hajtanak végre kivégzéseket. A világ 74 országában engedi meg a törvény a halálbüntetést. (Az USA, Japán és Fehéroroszországon kívül, Afrika, a Közel-Kelet, Ázsia és a Karibi térség egyes államaiban). A legtöbb országban k gyilkosság illetve háborús bűncselekmény miatt szabják ki. ezenkívül a kábítószerrel való kereskedelmet is halállal büntetik (Kína, Indonézia, Malajzia, Szaúd-Arábia, Szingapúr és Vietnam.)

MACISAJT 2015.04.29. 14:27:45

Azt látni hogy hazaárulóék megint elindultak a szokás "nemzetközi ballib" bejárt úton, idézem a Szabad Nép cikkéből:

"Martin Schulz EP-elnök már odaszólt Orbán Viktornak a halálbüntetés ügyében – legalábbis ez derül ki Ujhelyi Istvánnak, a Magyar Szocialista Párt EP-képviselőjének Facebookon közzétett posztjából.

A szöveg így szól: „Jörg Leichtfried osztrák szociáldemokrata képviselőtársam az imént felháborodásának adott hangot a plenáris ülésen,"

már csak ezt látni, ezért megérte Orbán tegnapi mondata.
Priceless.

Arról már nem is beszélve hogy az sem kutya, hogy azok verik magukat most a földhöz, akik nemrég még torkuk szakadtából 23 millió beözönlő románoztak , illetve mindent megtettek a 2004 december 5-i népszavazás lyukra futtatásáért...
Igaz, hogy "csak" szerencsétlen határon túli magyarokról volt szó...

nu pagagyí 2015.04.29. 14:32:27

@♔bаtyu♔: Kádár országában nem nagyon volt mit ellopni. Ennek ellenére voltak próbálkozók. A halálbüntetések zömét mégsem ez utóbbi kategória érdemelte ki, hanem az 56-os "sajnálatos események" utáni koncepciós perek vádlottjai.

Khonsu 2015.04.29. 14:32:51

@MACISAJT: A "leghumánusabb" módszer szerintem a tarkón lövés. Garantáltan nem szenved a delikvens egy másodpercet sem, a halál azonnali. Ha engem akarnának kivégezni én biztosan azt választanám.

nu pagagyí 2015.04.29. 14:39:12

@MACISAJT: Látom jól felkészültél. Remélem, te leszel az első, akin kipróbálják a törvényt, ha sikerül visszabarbárosítani az országot. A gyilkolási hajlam alapból megvan benned, úgyhogy nagyon nem tévedhetne a vérbíró.

Khonsu 2015.04.29. 14:44:41

@♔bаtyu♔: "Ha ártatlan, akkor az menet közben azért kiderül. "

Ha meg nem, akkor pechje volt...

És ha csak utólag derül ki? Akkor végezzék ki a bírót, mert az ítéletével tulajdonképpen megölt egy ártatlan embert? Ilyen feltételekkel se sűrűn alkalmaznák, az biztos...

"Az, hogy az érintett mit érez, eleve lényegtelen"

Egyáltalán nem. A büntetés lényege pont a bűnös bűnhődése, hogy mit érez.

Ha az én hozzátartozómat ölnék meg persze én is a halálát kívánnám a gyilkosnak, de egyáltalán nem biztos, hogy azzal bűnhődne legjobban, csak én érezném pillanatnyi elégtételnek. Hosszabb távon talán még nagyobb elégtétel lenne a tudat, hogy egy sötét lyukban fog elrohadni az illető.

nu pagagyí 2015.04.29. 14:47:14

@♔bаtyu♔: Na, de akkor etetni kell a bűnöst. Pedig az lenne az egyik fő érvetek, hogy olcsóbb kivégezni a delikvenst, mint évekig költeni rá. Történelmi tapasztalatom szerint, nálunk igenis sietni szoktak a kivégzéssel, mert gyorsan változik a politikai helyzet, de még így is előfordult párszor, hogy az eredeti elítélt végzi ki végül a korábbi hatalom képviselőit.

MACISAJT 2015.04.29. 14:54:46

@nu pagagyí: ("Látom jól felkészültél. ")

Ez a ti vesztetek..:P
Amúgy én személy szerint halál büntetés ellenes vagyok mert a nyomozásokban ,vádemelésekben , ítéletekben is bőven vannak tévedések, így aztán ártatlanok is visszafordíthatatlanul lakolnának...

na de az agyonvert ballibák hiszterikus reakcióit látva, akik amúgy naponta bezzeg az usa és goofrioend mint a demokrácia csúcsa
jelszavakba fürdöznek, bezzeg az ottani barbár halálbüntetések ügyében kussolnak...

meg a bevándorlás ügyében , amikor ugyanők nemrég még a határon túli magyarok ellen uszítottak...
szóval mindezt látni tanulságos.
És megfizethetetlen.

recommented 2015.04.29. 15:18:15

@Éhes ló: Na éppen ez az, hogy semmi.
A magzat és a bestiális gyilkos is ugyanolyan emberi lény, halhatatlan lélekkel. Keresztény ember nem veheti el másik ember életét - és nem keresztény sem.

recommented 2015.04.29. 15:28:11

@♔bаtyu♔: Azért nézegess statisztikákat is, mielőtt ilyen határozottan kinyilatkoztatsz valamit.
Pár száz évvel ezelőtt jóval több rablógyilkosság történt, mint most, pedig a büntetések a maihoz viszonyítva sokkal szigorúbbak voltak. Miért? Mert nem maga a büntetés az elrettentő, hanem a lebukás esélye. Aki lop, és tudja, hogy ha elkapják, akkor levágják a kezét, de erre minimális esély van, az lopni is fog.

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 15:30:07

@nu pagagyí: Hagyd már ezt az érvetek, én nem vagyok ballibsi. KI nem szarja le, hogy előtte 20 évet ül. Sőt, épp ez a jó.

Négyes_ 2015.04.29. 15:32:10

Esik a népszerűség és a Fideszes elvtársak vezetők gázban vannak. Köllene valami új ötlet, amivel visszabillenthető az egész.

Nekidurálták hát magukat és jött is rögtön két ötlet: csináljunk idegengyűlöletre alapozó demagóg nemzeti konzultációt (tuti a siker) plusz hozakodjunk elő a halálbüntetéssel (ezzel is fixen királyok leszünk)! Mindkettő jobbikos téma, tehát számítani lehet a fiatalság többségének támogatására, amihez hozzájön a korlátolt, idegengyűlölő, beszűkült nemzetieskedő, nyugat-ellenes magyarkodók széles bázisa is, nettó 2 millió jómagyarral. Tudjátok azokkal, akik 4 évente egymást tapossák, hogy behúzkodják az X -et a Fidesznek.

Fel lesz tehát rendesen dobva a Fidesz imidzs! Májusban meggyőzik a szavazókat arról, hogy ők aztán kellően őrködnek a haza felett és nem engedik ide a büdös arab meg fekete külföldieket, aztán meg bebizonyítják, hogy vasmarokkal sújtanak le a mocsok bűnözőkre, akik kötelet érdemelnek. Na, ... pontosan ezekkel a szólamokkal lehet ma Magyarországon népszerűséget növelni. Azért ez se semmi!
Forrás: nemhiszemhogy.blog.hu/2015/04/28/orban_biztosra_megy_most_a_halalbuntetessel_jon

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 15:34:27

@recommented: Szerintem ne ragozd, mert a Kádár rendszerről beszélek, oda is írtam.

" büntetések a maihoz viszonyítva sokkal szigorúbbak voltak. Miért? Mert nem maga a büntetés az elrettentő, hanem a lebukás esélye."

Ezt pedig ne terjeszd, mert a büntetés volt az elrettentő. Egyébként régebben nem azért volt több bűnelkövetés mert nem rettentek meg a büntetéstől, hanem azért, mert primitívebbek voltak az emberek, gyengébb az igazságszolgáltatás, nehezebben kapták el a bűnöst.

Khonsu 2015.04.29. 15:43:22

@Existimator: Az emberek egy idő után belefáradnak a "permanens forradalomba" és már csak legyintenek mindenre.

A komcsik is ebbe belebuktak.

Előrángatják a nagy hívószavakat, hogy feltüzeljék a választókat, de 5 év szűntelen harc után néhány blogger kíételével ezek a témák, már egyszerűen meg el sem érik a választók ingerküszöbét akkora apátia van már a saját táborukban is.

Khonsu 2015.04.29. 15:45:15

@Khonsu: *A komcsik is ebbe buktak bele.

Nemzeti konzumtáció (törölt) 2015.04.29. 15:49:36

@recommented: örülök, hogy egyetértünk.

@♔bаtyu♔: Nem, nem a büntetés az elrettentő, hanem a felderítés hatékonysága, lásd a fenti linket. Az igazságszolgáltatás is egy szakma (mégpedig igen ősi), aminek vannak kívülről nehezen látható törvényszerűségei, de amihez ugyanúgy mindenki érteni szeret, mint a focihoz. A kérdésből szerintem nem kell politikát csinálni és direkt nem is írtam sem politikai, sem morális érveket. Bevezetni nem lehet, mert Mo. nemzetközi jogi kötelezettségeibe és alaptörvényébe ütközik, ezért felhozni sem volt értelme, de ez más kérdés.

Ahhoz pedig, hogy több lenne az erőszakos bűncselekmény, be kell vallanom, hogy nem szoktam bűnügyi statisztikát olvasni, ezért nem tudom, hogy igazad van-e, szerintem mondjuk te se tudod, az eltérés nem lehet szignifikáns. Ha a híreket nézi az ember, akkor könnyen lehet ilyen érzése, az tény. Ha a saját szubjektív, de mégiscsak igencsak kézzelfogható tapasztalatomra hagyatkozom, akkor ezek mennyisége nagyjából állandó. Az egész biztos, hogy a trafikrablás nagyon "menő" lett, mert könnyű célpontok, de ez csak annyit jelent, hogy korábban mást raboltak ki helyettük.

♔bаtyu♔ 2015.04.29. 15:55:46

A Jobbik helyében már holnap beadnám törvényjavaslatként.

Rögtön kiderülne, hogy Orbán komolyan gondolja, vagy csak a szája jár.

Khonsu 2015.04.29. 16:05:06

@♔bаtyu♔: A Jobbiknak meg van annyi esze, hogy nem ül fel ennek. Egyrészt mert nem illik az új, néppárti képbe, másrészt inkább hátradőlnek és jót nevetnek azon, hogyan csinál magából hülyét (ismét) a Fidesz a legújabb néphülyítő képtelenségeivel (halálbüntetés és bevándorlók).

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 16:33:18

@Khonsu: "..hogyan csinál magából hülyét (ismét) a Fidesz." A két megnyert általános választásra gondolsz?
Egyébként a Jobbik azért nem adja be törvényjavaslatként, mert most cukiságkampány van, és azért túl nagy cirkuszt nem akar a halálbüntetés körül..
Persze az impulzust el kellett küldeni a törzsbázisnak. Orbán pedig ugyezt az impulzus saját pártjának radikálisabb szavazói felé küldte.
De egyik sem gondolja komolyan a halálbüntetés bevezetését..

A megvalósult amerikai ólom... (törölt) 2015.04.29. 16:48:15

@Khonsu: @A megvalósult amerikai ólom..: mondjuk a szocik is megnyertek 3 választást is, aztán mi lett belőlük...

Khonsu 2015.04.29. 17:08:00

@A megvalósult amerikai ólom..: Három, ha az EU-sat is beleszámoljuk, de...
Ott nagyjából el is fogyott a lendület, már az akkori eredményhez is lejős pálya, rezsicsöki és komoly ellenfél hiánya kellett, azóta meg csak a töketlenkedés megy, ugyanott tartunk mint Gyurcsány idejében. Komoly ember már csak röhög a "mesteren".

Ha ma lenne választás, akkor a Jobbik úgy megnyerné mint a huzat, ebben biztos vagyok.

Khonsu 2015.04.29. 17:10:19

@Khonsu: *lejtős

Nem megy ma nekem az írás... :D

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 18:59:30

@Khonsu: Mégis a legerősebb párt az országban, 10 százalékos fölényben vannak a baloldali tömbbel szemben, amely képtelen volt bővülést felmutatni 2014 áprilisa óta, és ugyanazon a 25- 26 %-nyi szinten toporog, mint akkor, a Szonda és a Medián szerint is.
A komoly népszerűségi intézkedések pedig még hátra vannak a kormány részéről..

"Ha ma lenne választás, akkor a Jobbik úgy megnyerné mint a huzat, ebben biztos vagyok."

Nem nyerné meg, koalíciós kényszer lenne, mivel egyik párt sem volna képes többséget szerezni parlamentben.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 19:05:11

@A megvalósult amerikai ólom...: A kétpontos az igazi.. ( Csakhogy további feladatot adjak ;) (Fárasztó életed lehet, de Soros bácsi biztos jól fizet..)

nicklopó (törölt) 2015.04.29. 19:22:52

@A megvalósult amerikai ólom..: hogyne rajta vagyok a listán. te is, csak egy másikon.

Khonsu 2015.04.29. 19:31:04

@A megvalósult amerikai ólom..: Az lehet, hogy patthelyzet lenne, mert nehezen tudom elképzelni, hogy a Jobbik, Fidesz, ballibek hármasból bármely kettő is koalícióra lépne. A választási rendszer mondjuk a győztes felé torzít, így egy kis győzelemből is könnyen nagy győzelem lehet.

A kétpontost is nekem szántad? Mert akkor fejtsd ki, mert nem értem. :)
Amúgy megnyugtatlak, hogy semmi közöm Soros-hoz vagy bárki máshoz. Örök ellenzéki és örök független vagyok és sajnos senki sem fizet érte. :D

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 19:33:15

@nicklopó: Ahhoz talán többet kellene " dolgoznom". A rendszeres munkáért fizetnek gondolom.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 19:37:24

@Khonsu: Torzít, de annyira közel sem hogy három kb. egyenló erő esetén bárki is többséget lenne képes szerezni. ennek csak matematikai esélye van esetleg.
Az általad vázolt felállás szerint Fidesz - Jobbik koalíció lesz, mert Magyarországon a kisebbségi kormányzás nem képzelhető el. a szocik pedig nem kompatibilisek egyikkel sem. 3 év hosszú idő, a Jobbik sokat fog változni..

nicklopó (törölt) 2015.04.29. 19:38:34

@A megvalósult amerikai ólom..: mondom a másik listán, a feketén.

(Nem ismered a viccet a medve halállistájáról?)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.29. 20:39:30

@nicklopó: Ja, hogy te sorozat nicktolvaj vagy?( Én meg már azt hittem hogy egy másik fizetési listára gondolsz..) Ezzel az egész nicklopással az a gond, hogy kb. 3 másodperc alatt rá lehet jönni a turpisságra.
Maxwall lopott nickjeit is gyorsan fel lehet ismerni.
És te tartod magadat konzervatívnak... röhejes. Hát így viselkedik egy " konzervatív úriember "..? ;)

Éhes ló 2015.04.29. 20:49:48

@recommented: számodra tehát nincs különbség.
Számomra és a békés többség számára pedig van.
Tanulgass és talán egyszer megérted a különbséget.

Arról pedig, hogy keresztény ember mit tehet és mit nem komoly viták vannak évezredek óta.
Minden esetre a gyilkosból öltek meg többet évszázadokig és nem magzatból.
Az arány mostanában fordult meg.
A gyilkosokat éltetik a magzatokat gyilkolják.
A keresztények is.

netnepper 2015.04.29. 22:43:36

@A megvalósult amerikai ólom..:
A korrupció nem csupán lopás.
A korrupció a társadalom alapvető szövetét roncsolja azzal, hogy az arra alkalmasak helyett csak egy kivételezett, a hatalmi helyzetével visszaélő szűk kör számára nyitja csak meg az érvényesülés lehetőségét.
A korrupció kontra szelektál és elveszi a többség minőség és teljesítmény iránti motivációját.
Teszem azt a többség kidolgozza a belét napi 16 órában és éppen hogy megél, míg mások a kisujjuk megmozdítása nélkül sok száz milliót "kapnak" csak úgy. Lehetne még részletezni...
A korrupcióval fertőzött társadalom nem képes érdemben fejlődni, inkább csak vegetál.
A korrupció lényegében hazaárulás.
A Kínaiak nem véletlenül büntetik halállal a korrupt tisztviselőket. Tisztában vannak azzal, ha hagyják a korrupciót elterjedni, a rendszer és a hatalmas állam szétesne.
Nem elriasztani akarják a korrupciótól az érintetteket, hanem egyszerűen kivonni őket a rendszerből. Végleg.
Itt is csak ez lenne a megoldás a problémára.

medium size devil 2015.04.30. 05:42:34

@netnepper: Tokeletesen leirtad a lenyeget de Kinat nem volt jo otlet belekeverni alatamasztasnak. Olvasol neha egy-egy ilyen kivegzeses esetrol, gondolod ossz-vissz csak ennyi korrupt hivatalnok van egy masfel milliardos orszagban? Akit kivegeznek ott a korrupcio inkabb csak urugy, valojaban utban van az illeto. Kina az egyik legkorruptabb orszag. Ha a korrupcioert a penzbuntetestol kezdve a halalos iteletig tart a buntetesi skala, akkor ez egy kivalo eszkoz arra, hogy az illeto "szemelyre szabott" iteletet kapjon egy diktatura kezivezerlesu igazsagszolgaltatasi rendszereben.

medium size devil 2015.04.30. 06:11:57

@MACISAJT: Mackotestver, lehet neheztelni fogsz, de valakinek fel kell vallalni, hogy szovategye a merhetetlen ostobasagot ami a demagog primko kommentjeidbol arad. Pl.: Demokracia es halalbuntetes mar miert lenne ellentmondasban, beleertve a kivegzes modjat? Ezek teljesen kulonbozo dolgok. Vagy feszegeted az USA kivegzesi modszerek humanussagat. Egy kivegzes az de facto szandekos emberoles, igy termeszetenel fogva eleve soha nem humanus viszont mindig brutalis. A "ballibeknek" nincs erkolcsi vagy logikai alapja, hogy ellenezzek a halaluntetest mert ok eleve USA baratok (szerinted) es az USA viszont nem humanusan vegez ki, es emiatt a ballib akkor kussoljon - mifele elbaszott idiotahala zagyvalas akar ez lenni?! Meg az se ugasson a halalbuntetes ellen aki nem adna valasztojogot a kulmagyaroknak - mi van?!

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.30. 14:51:11

@netnepper: Ok, de ez nem tekinthető nagyobb bűnnek, mint mondjuk nyereségvágyból megölni valakit. Akkor ebben az esetben is követelned kell a halálbüntetést.
süti beállítások módosítása