B1 blogcsalád



Hogyan döntötte be Orbán a brókercéget, amelyet Szijjártó közpénzből finanszírozott?

2015. március 25. - nickgrabowszki
  • Orbán rendelte el, hogy vonják ki a közpénzt a Quaestorból. 

  • Ezzel praktikusan fölmentette Szijjártót a bennfentes kereskedelem gyanúja alól.

  • Ellenben saját magát gyakorlatilag meggyanúsította.

A bennfentes kereskedelem (Btk. 410. §) akkor merült föl, amikor kiderült, hogy a Külügyminisztérium bankja (MNKH) éppen a csőd napján vonta ki a pénzét, 3,8 milliárd forintot a Quaestorból. Kézenfekvő, hogy fülest kaptak a likviditási problémáról, esetleg arról, hogy a csalás (fedezetlen kötvények kibocsátása) miatt a felügyelet be is zárja a brókercéget. 

A külügy elszántan tagadott: a döntés már március 5-én, négy nappal a csőd előtt megszületett (ami akkor még nem is volt csőd), annak technikai okai voltak, hogy a pénzkivétel 9-éig húzódott. Ergo: nem volt bennfentes értesülés, nem tudtak a csődről.

Én rendeltem el, akkor, amikor láttuk, hogy a Buda-Cash bedőlt, és a befektetett pénz nincs biztonságban, hogy minden minisztérium nézze meg, van-e közpénz a brókercégeknél. Amennyiben igen, akkor intézkedjenek. Félő volt ugyanis, hogy elindul egy lavinahatás, és úgy járnak mint az a 67 önkormányzat, amely jelentős összeget helyezett el egy másik ilyen cégben

Ezt Orbán mondta Sopronban. A lavinahatás - mint a bankpánikoknál szokott - nincs, nem is volt, nem kellett ettől tartani.

Ha mégis tartottak ettől, akkor tökéletesen inkompetensek. Nem dőlt be egyetlen másik brókercég sem, csak az, amelyiknek fedezetlen kötvényei voltak. És az is csak akkor, amikor az állam kivonta belőle a pénzét.

Tehát Orbán és Szijjártó gyakorlatilag bedöntötte a Quaestort.

A Matolcsy-féle MNB - amelyik magába olvasztotta a korábbi PSZÁF-ot - éppen akkor kezdett vizsgálódni a brókercégnél. Az ellenőrzés minden bizonnyal maga után vonta volna a csődöt. Életszerűtlen feltételezni, hogy Matolcsy nem értesítette erről volt főnökét és politikai szövetségesét. Az Index szerint a Fideszben már napokkal korábban erről beszéltek.

Az ügy amúgy kizárólag a Külügyi és Külgazdasági Minisztériumot érinti. Pillanatnyilag nincs arra adat, hogy bármelyik másik állami szerv belekeveredett volna. Orbán a fenti idézetben, melyben általában beszél minden minisztériumról, csak kedvenc embere felelősségét próbálja elkenni.

orbszijj.jpeg

(Kép: Népszava)

Más kérdés, hogy a Quaestor a piramisjátékra hajazó üzleti stratégiája miatt meg is érdemelte, hogy bedőljön.

De akkor a külügy bankja miért tartott csaknem négymilliárdot Tarsoly cégénél?

  • Akit Szijjártó 15 éve ismert meg még a győri önkormányzat sport-albizottságának alelnökeként.
  • Akinek odaadta a moszkvai magyar vízumközpontot, amelyik annak ellenére is fialja a pénzt, hogy a Quaestornak semmilyen tapasztalata nem volt a területen. (És ezért még egy diplomatát is kirúgott a tárcától, aki ezt nem volt hajlandó szignálni.)
  • Aki részt vehetett a kormány letelepedési kötvény-programjában.
  • Aki az isztambuli kereskedőházat üzemeltethette.
  • Akinek a kommunikációs főnöke, Orbán egykori elnöki tanácsadója, Bende Gyöngyi volt.
  • Aki a fiktív kötvényekből finanszírozta a miniszterelnök fociálmának egyik szeletét.

És miért tartaná egyáltalán a magyar állam kockázatos vállalati kötvényekben a pénzét?

  • Ezek vagy jó hozamot hoznak.
  • Vagy az egészet bukja az ügyfél.

Az Áht. 79. §-a tiltja, hogy az államkincstáron kívül máshol és állampapírokon kívül másban tartsák pénzüket az állami intézmények. Bár ez az irányításuk alá tartozó szervezetekre nem vonatkozik, a köztisztviselő nem részesül a profitból akkor sem, az első változat jön be.

Ráadásul a magyar államnak nincs szüksége ilyen módon szerzett néhány 100 millió forintra, mikor egy tizedesszám megváltoztatásával az adótörvényben vagy az alapkamaton is 10 milliárdokhoz juthat. A néhány milliárdos veszteség viszont érzékenyen érintheti. Pláne a kockáztató tisztviselő állását.

Arra, hogy mégis megtörtént nincs más magyarázat, minthogy az MNKH felsőbb utasítást kapott a gazdájától, a külügytől. A Szijjártó és Tarsoly, valamint az Orbán és Tarsoly közötti kapcsolatok ismeretében ennek kézenfekvő indoka a haveri segítség.

A helyzet tehát úgy áll, hogy Szijjártó csaknem négymilliárd közpénzzel segítette ki a haveri brókercég piramisjátékát. Azután az MNB vizsgálni kezdte a Quaestort, és az infók valamiképpen eljutottak a kormányhoz és a Fideszhez. Ezek alapján Orbán kivonatta az állami pénzeket, amivel összedöntötték a céget. Ami maga alá temette a kisbefektetők pénzét. A keményen dolgozó kisemberekét, akiket a magyar kormány elfelejtett értesíteni.

A közpénz végül meglett, de a simlis húzásokkal Orbán és Szijjártó egyszerre keverte magát

  • illegális finanszírozás
  • és bennfentes kereskedelem gyanújába.

Az egyetlen szerencséjük, hogy az esetet a Matolcsy MNB-je alá rendelt pénzügyi felügyelet és - esetleg - a Polt Péter vezette Legfőbb Ügyészség fogja vizsgálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr557304306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisrigó 2015.03.25. 20:55:14

Mindezt meg lehet úszni ebben a "gyönyörű" szép jogállamnak csúfolt országban?!

to:rppapa 2015.03.26. 10:39:17

Milyen 4 milliárdról ír a blog? Az Eximbank 18 milliárdjával mi a helyzet?
Azzal (is) egyébként is nagy kavarás folyik. A Külügy azt állítja, hogy azok forgalomképtelen részvények voltak... És azok pontosan hogyan is keletkeztek? Hát úgy, hogy a Külügy befizetett 18 milliárdot, aminek ellenében a Quaestor "legyártott" 18 Md értékű dematerializált részvényt. Tehát annak konkrét megjelenési formájától függetlenül az pont ugyanolyan valós, materiális pénzbe került, mint bármilye más befktetés.

Gyorgy Nagy 2015.03.26. 13:35:43

Mikor szabadulunk meg tölük ?

Rwindx 2015.03.26. 13:47:51

"Tehát Orbán és Szijjártó gyakorlatilag bedöntötte a Quaestort."

Ez még tőletek is rendkívűl gyenge :D

Mészáros Laci 2015.03.26. 14:46:15

ez a poszt ugye az első betűtől utolsóig szarkazmus.

Bobby Newmark 2015.03.26. 14:46:33

@Rwindx: Ugye neked a leghalványabb fingod nincs róla, hogyan működik egy brókercég?

Mondjuk vállig a Fidesz seggében elsüllyedve nem sok látszik a világból, azt elhiszem.

Rwindx 2015.03.26. 14:57:04

@Bobby Newmark:
Az érvied alapján kiderült te teljesen tisztában vagy vele, úgy ahogy az természetesen úgy ahogy az mszp pártblogja leírja, felsorakoztatva minden szakmai érvet. :D :D Ez esetben pedig nyilván nem az mszp seggéből...

Ne faszkodj már légyszi, hanem olvasd el újra ezt az rakás összefüggéstelen, egymásra hányt mondatot, amit poszt néven kényszerből, durva hónaljszaggal összehoztak, majd idézz belőle egy korrekt állítást, ami a brókercégek működésére utal. Kösz.

Szelid sunmalac 2015.03.26. 15:18:10

@Rwindx: A mocskos kurva anyad, hogy a valasztok nyilvanvalo 150 milliardos lerablasahoz tapsikolsz es vigyorogsz rajta! Bar igaz, megtortent mar ez 3000 milliarddal is, nem igaz te faszfej?

Rwindx 2015.03.26. 15:22:30

@Szelid sunmalac: Te simán hülye vagy, vagy csak a kettőspontnál és a D betűnél jártál iskolába?

truthful.shepherd 2015.03.26. 15:40:50

"A lavinahatás - mint a bankpánikoknál szokott - nincs, nem is volt, nem kellett ettől tartani.
Ha mégis tartottak ettől, akkor tökéletesen inkompetensek."

idáig olvastam, sötétek vagytok mint a kurvaélet.......

Bobby Newmark 2015.03.26. 16:00:26

@Rwindx: Nyilvánvaló, mert ugye tudást azt csak politikusi seggből lehet kinyalni, ahogy te teszed, máshogy nem elképzelhető.

KIZÁRT, hogy valaki ismerje egy picit is, hogyan működik egy brókercég, a pénzvilág, meg a piramisjáték.

CSAK az van, amit a pártiroda irányként kijelöl.

(Azért azt valahol kurvára szánom, hogy EZT kell csinálnod a megélhetésedért. Bár gondolom másra nem vagy alkalmas, úgyhogy végülis megérdemled.)

Rwindx 2015.03.26. 16:15:36

@Bobby Newmark:
A bibi ezzel az hogy semmit sem sikerült összekukáznod, ami csak kicsit alátámasztaná azt amit mondani szeretnél:
1. propagandista lennék
2. a cikk bármiféle említést tesz a brókercégek működéséről, így megkövetelve az én ilyenirányú hozzáértésemet
3. te értesz hozzá legalább annyira, mint egy marék szárított lepke.

Összességében:
1. kurvára fingod sincs az egészről, de mondanivalód az van
2. a mondanivalódat csak fröcsögve tudod előadni, akármi is legyen az
3. megkockáztatom: álmaid középpontjában egy pártpropagandista állás van. Túl sokat beszélsz róla.

Bobby Newmark 2015.03.26. 16:44:02

@Rwindx: Eszem ágában sincs droidnak érvelni.

Rwindx 2015.03.26. 16:49:47

@Bobby Newmark:
Mindjárt gondoltam..., de látod én elkövettek ilyen hibát.

kentauri 2015.03.26. 17:07:57

@Rwindx: Legyél kedves kifejteni mi az elenvetésed a poszban elhangzottakkal.

Rwindx 2015.03.26. 17:27:07

@kentauri:
1. A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt mióta a külügy bankja? Ugyan az ő cége, de nem bank...
2. Nem aznap vett ki pénzt, hanem 4 nappal korábban született döntés
3. De ha aznap vette volna az nem bizonyíték benfentes kereskedelemre
4. Amit Orbán-Szijjártós bedöntéses dologról ír teljességgel értelmezhetetlen katyvasz
5. "Az Áht. 79. §-a tiltja, hogy az államkincstáron kívül máshol és állampapírokon kívül másban tartsák pénzüket az állami intézmények." Készpénzről nem is volt szó, ugyanis külügy szerint elhelyezett állampapírokat vontak ki onnan.
6. "És miért tartaná egyáltalán a magyar állam kockázatos vállalati kötvényekben a pénzét?" - Állampapírban tartotta, nem vállalati kötvényben, a Questorban elhelyezve. Elkölteni sem lehet, csak fedezetként felhasználni.
7. Mivel a felépített alapok között semmiféle kohézió nincs, egy része pedig nettó hülyeség, nemhogy azt amit következtetésként levont, de tulajdonképpen semmit sem lehet levonni ebből.

Nagyjából ennyi.

Az egyetlen dolog amivel egyet tudok érteni az hogy "Más kérdés, hogy a Quaestor a piramisjátékra hajazó üzleti stratégiája miatt meg is érdemelte, hogy bedőljön."
Valóban kár, hogy egy ilyen cég 25 évig meg tudott élni Magyarországon.

Bobby Newmark 2015.03.26. 17:31:47

@Rwindx: Figyuka, itt nincs miről beszélgetni.

Ezt az egész szarkavarást csak az védi, akit megfizetnek érte, vagy maga is sáros, vagy teljesen idióta.
Mindenki másnak teljesen egyértelmű mi történt. Nyilván csak így utólag, mert honnan a faszból kellett volna róla tudnom?

Havercég, piramisjáték ügymenettel, állami milliárdokkal, bukta után bődületes simliskedéssel.

Nincs az a nyelv, amivel EZT a szaros segget tisztára lehetne nyalni, hiába is próbálkozol vele.

Rwindx 2015.03.26. 17:37:28

@Bobby Newmark:
Tényleg nincs. Miről lehetne beszélgetni veled, szarról, seggről? Túl sok mást még nem írtál. Kösz, ez nekem nem.

vajdasagi 2015.03.26. 18:07:37

@truthful.shepherd: Lavinahatás bankpánikoknál, vagy tőzsdepánikoknál szokott lenni. Itt azonban értéktelen vállalati kötvényeket bocsát ki egy Fidesz-közeli gengszter. Ez miért váltana ki lavinahatást? A rendes brókercégek miért csődölnének be ettől?
Épp ma voltam a rendes becsületes brókercégemnél, ahol rendes becsületes részvényeket tartok - még véletlen sincs ott pánik.

Amúgy meg: hogy a fenébe vásárolhat az állam bóvli vállalati kötvényeket? Még csak nem is részvényeket, hanem kötvényeket. Egészen biztosan hűtlen kezelésnek minősül, amikor az én adópénzemen haveri cégek bóvli kötvényeit veszik meg. Mennyi időt is töltött börtönben a Wall Street farkasa? És melyik állami vezetőnk fogja ezt most leülni? Vagy egy illiberális országban szabad ilyet tenni?

Röviden: elmentek Te is és a gazdáid is a francba.

Szelid sunmalac 2015.03.26. 18:08:39

@Rwindx: Te vagy az uj bertrollnev? Mindig vannak ilyen szarjankok akik vedik a vedhetetlent, es csurik-csavarjak. Problema, hogy ezzel csak azt tudod megvezetni, akik szinten Istenkent hisznek Viktorban. Na nem ugy mint te. Te pusztan anyagiakert teszed. Neked ahhoz nincs eleg gerinced, hogy higgy valamiben.
De....magyarazd meg nyugodtan, hogy az allam tarthatta egy brokercegnel akar az adofizetok penzet, akar kotvenyeket, mert erre szukseg volt. Magyarazd csak , hogy de hat ne mtudtak rola, hogy bedol, nem voltak bennfentes informaciok, azert pont akkor (negy nappal elotte, am legyen) vettek, ki, mert olyan kurva jok a Viktor megerzesei. Igaz...hetekkel elotte meg nem voltak jok.
Magyarazd csak, hogy a Szijjarto gyerek puszipajtasa reven nem tudott arrol, hogy egy koztorvenyesnek adjak oda a vezerigazgatoi posztot. Stb. HAJRA FIDESZ!

Szelid sunmalac 2015.03.26. 18:38:23

@Rwindx: Megvagy te kis szarcsimbok! Netes cookie ugyben is kibaszottul okos voltal, aztan ugy szenne egetel, hogy el is tuntel jo idore. Most meg azt hiszed senki nem emlekszik rad?

orulunkvincent.blog.hu/2013/03/21/a_sutis_gyilkosok?fullcommentlist=1#c19346715

Na persze aki Kocsis Mateet vedi, attol sokat nem lehet varni.

Furusina 2015.03.26. 19:33:09

Álláspontom szerint a poszt írója azért beszél kockázatos vállalati kötvényekről, mert a külügy cége készpénzt kapott vissza, ami kötvény vásárlásra utal. Amennyiben államkötvény járt volna vissza a külügynek, akkor ezért az összegért elő lehetett volna keríteni államkötvényeket. Ebből az következik, hogy valójában kötvény vásárlásról volt szó. Az, hogy a külügy mit állít a döntés időpontjáról, irreleváns információ, mert jelenleg nem ellenőrizhető, másrészt eddig Orbán a külügy, és a cég részéről ellentmondásos információk érkeztek a témával kapcsolatban, tehát hiteltelen a teljes állami kommunikáció. Bízom benne, hogy arról a bizonyos banánhéjról beszélgetünk most.

Netuddki. 2015.03.26. 20:08:43

"És miért tartaná egyáltalán a magyar állam kockázatos vállalati kötvényekben a pénzét?"

Igen, ez a legfontosabb kérdés ebben a témában. Ezt kellett volna ma megkérdezni a lézergirosz kispajtásoktól!
Ebből következik a következő lényeges kérdés. Ki a felelős, ki adott utasítást, hogy az állam a közpénzt kockáztassa?

Netuddki. 2015.03.26. 20:13:56

@Rwindx: Olyan hülye vagy mint az orbán segge! Miféle állampapírokról hadoválsz?

Bobby Newmark 2015.03.26. 20:26:54

@Rwindx: Mint ahogy te sem írtál másról. Csak pont annyira.

zobod 2015.03.26. 21:28:48

@vajdasagi: de miből gondolod, hogy a quaestor bóvlikötvényét vették meg, és abban volt a közpénz? A cégregiszter szerint jó néhány quaestor cég van, van köztük vagyonkezelő cég is, ami magánszemélyeknek és intézményeknek nyújt vagyonkezelési szolgáltatást.

vajdasagi 2015.03.26. 21:33:28

@zobod: Jogos a kérdésed - illetve igazad van, és én tévedtem: a Questoron keresztül nemcsak az ő szaros kötvényüket lehet venni. Elnézést kérek. Ennek ellenére ezek gengszterek, és egyszersmind Szíjjártó meg az Orbán haverjai - de visszavonom az előző hozzászólásomat.

Merlot 2015.03.26. 21:49:33

"Az egyetlen szerencséjük, hogy az esetet a Matolcsy MNB-je alá rendelt pénzügyi felügyelet és - esetleg - a Polt Péter vezette Legfőbb Ügyészség fogja vizsgálni."

Most még!
De ha megbukik Orbán rendszere, jönnek a szekatúrák, mint ahogy Gyurcsánynak is jöttek bukása után.

De valószínűtlen, hogy ezek a maffiózók olyan könnyen megússzák....

Arcade Macho 2015.03.26. 22:10:22

@Rwindx: "Állampapírban tartotta, nem vállalati kötvényben, a Questorban elhelyezve. Elkölteni sem lehet, csak fedezetként felhasználni."

erdekes...
amikor meg szoltak hogy adjak vissza az allampapirt, akkor meg penzt kaptak vissza...

Álom Polgár 2015.03.26. 22:14:22

Ez most akkora adag sz...r kezd lenni, hogy maga alá temeti a fideszt,
tekintet nélkül, hogy tudtak vagy nem tudtak arról amiről most tudni sem akarnak.

Arcade Macho 2015.03.26. 22:15:42

a Quaestor az simlis ez egyertelmu, nem kellett hozza a csuti vezer kozremukodese a bedonteshez, bukott volna elobb-utobb

a penz meg merre is van?
pl. mult evben 200 Mrd -re fizettek ugynevezett kamatyot, ami PLUSZ 6% volt azaz 12 Mrd
na pl. ott van a penznek az egyik resze!!!
ja hogy vetyus mar nyakig van a szarban es nem mer korrektul odaallni elmondani hogy fijjuk ez valojaban piramisjatek volt es akkor legalabb mi allami cegek adjuk vissza onkent a TISZTESSEGTELEN kamatot? na hat ez a valodi patkanysag!!!

zobod 2015.03.26. 22:30:57

@Arcade Macho: pár milliárdnyi állampapírt simán pénzzé lehet tenni, vagy az is lehet, hogy volt annyi likvid eszközük hogy állambácsit kifizessék. Ez annyira nem kardinális kérdés szerintem. A kérdés sokkal inkább az, hogy vajon milyen csontvázak vannak még? Egy negyedév alatt elbukott két, ha korábban nem is kétely nélkül való, de azért megbízhatónak tartott nagy cég. Kiderült róluk hogy nemzetgazdasági szinten is értékelhető nagyságrendben lopnak-csalnak már a kilencvenes évek második fele óta. Ha nincsen a külső sokk, az eurchf küszöb eltörlése generálta krízis, akkor még ki tudja meddig folyhatott volna a tovább a csalás.

Egyébként meg Vonáék dörzsölhetik a markukat. Ha tényleg igaz, hogy ez a quaestor és budacash pilótajáték tizensok éve zavartalanul folyik, akkor a fidesz és mszp közti felelősség tologatási cicaharcnak ők lesznek a nyertesei.

Bobby Newmark 2015.03.26. 22:37:05

@zobod: Nem az ő kötvényeiket vették meg. Csak belepumpáltak a cégbe pár milliárdot, hogy mehessen tovább a piramisjáték. Mert ugye annak az a lényege, hogy minél jobbnak LÁTSSZON, legyenek, akik tényleg profitot raknak zsebre, hogy a sok szerencsétlennek lehessen mutogatni, hogy "há' nézd, ő is mekkora nyereséget csinált!" Aztán a svájci frank árfolyamgát megszűnése elvitte a zsetont, megingatta annyira az egész csalásgépezetet, hogy közel került a bukta, nem tudták tovább fenntartani a látszatot, hogy valóban van profit és kifizetések, mert nem maradt, miből. Erre Viki kivette a pénzt, ami végleg bedöntötte az egészet.

Ez annyira tiszta és egyértelmű dolog, hogy nem értem, Viki miért nem lengedezik a szélben már egy lámpavason.

Bobby Newmark 2015.03.26. 22:38:43

A másik kérdés az, hogy akkor most honnan lesz Vikinek pénze? Egyik pénzes haver legecizte, a másik kettő-három meg belebukott a simlisségbe.

Igen komoly finanszírozási problémák lesznek így a Fidesznél.

Bobby Newmark 2015.03.26. 22:40:07

@Merlot: Gondolod, nem abban a pillanatban hagyja el az országot a geci és a sleppje, amint elbuknak egy választást?

zobod 2015.03.26. 23:07:30

@Bobby Newmark: kizártnak tartom, hogy akár a fideszben, akár az államigazgatásban tisztában lett volna vele bárki, hogy a quaestor egy csaló cég. A Tarsoly és bűntársai átvertek, és lenyúltak mindenkit akit csak le tudtak, de az államot konkrétan és közvetlenül lenyúlni már nem merték, ebben kicsit visszafogottabbak voltak, mint annak idején - hozzájuk képest kétségtelenül kispályás - elődük, Lupis.

Rwindx 2015.03.27. 00:35:42

@Szelid sunmalac:
Na figyi tahókám, te meg a másik idióta együtt az összes felvetésemre csak annyit tudtatok kierőlködni hogy bértollnok vagyok meg a kurva anyám. Ja te egyedileg még arra is képes voltál, hogy amikor kiröhögtem a pojácát abból annyit sikerült kiolvasnod hogy a károsultakon röhögök. Hát ne haragudj, de agyilag egy háromhetes büdös zokni jobban teljesít mint te.

Most idejössz valami cookie-s faszsággal, hogy eltüntem azóta. :D Tájékoztatlak hogy nem tűntem el, max a szemed előtt levő kis átmérőjű cső szélén kívül kerültem, nem érdekel hogy lelki törést okozok neked ezzel, de kimondom: a világ annál kicsit szélesebb mint amit felfogsz belőle. Ráadásul ha nincs véleményem valamiről akkor nekem nem kell kurvanyáznom egy blogon csak azért, hogy felhívjam magamra a fogyelmet és látszólag pótoljak egy elbaszott életet, úgy ahogy azt te teszed.

Rwindx 2015.03.27. 00:39:11

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
No, újjabb agyrokkant tűnt fel. Kiskomám tájékozódni kell:
www.napi.hu/magyar_gazdasag/giro-szasz_nem_a_kulugy_dontotte_be_a_quaestort.595520.html

"A kormányszóvivő szerint nem a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) döntötte be Quaestort, mert a tárca állampapírokat és „nem piacképes értékpapírok” tartott a Quaestornál – vagyis ezek kivonása a cég likviditását nem befolyásolta – mondta Giró-Szász András."

Azért természetesen sejtem te ezt jobban tudod bárkinél ergo Gíró-Szász egyértelműen hazudik.

Rwindx 2015.03.27. 00:40:33

@Arcade Macho:
Pénzt kaptak volna vissza? Honnan veszed? Adsz valami konkrétumot?

Bobby Newmark 2015.03.27. 09:25:50

@zobod: Naívka vagy. Már a BrokerNet időben voltak pletykák róla, hogy nem teljesen oké a cég. Nyilván nem kézzelfogható dolgok, de én kaptam olyan tanácsot, hogy oda nem szabad pénzt vinni. Nagyon nem számított, mert nem volt pénzem, amit odavihettem volna.

Mondjuk lehet, hogy akkor még csak annyiról volt szó, hogy úgy simlisek, hogy folyton hívogatnak, hogy ezt vegyél meg azt adj el, és nem azért, mert az neked jó, hanem mert ők tranzakciónként kapják a jutalékot.

Mindenesetre ha én úgy hallottam erről, hogy közöm nincs hozzájuk, gondolod, hogy Szíjjártó, akinek évszázados spanja ez a Tarsoly, ne tudott volna róla?

Bobby Newmark 2015.03.27. 09:37:00

@Rwindx: Talán olvass híreket, faszfej!

Arcade Macho 2015.03.27. 11:33:23

@Rwindx: www.origo.hu/gazdasag/20150326-atverte-a-quaestor-a-kulugyminiszteriumot.html
"A Kereskedőház vezetőit is meglepte, hogy a Quaestortól a számlájukra nem állampapír, hanem készpénz érkezett, tudta meg az Origo a Külgazdasági és Külügyminisztériumtól."

Arcade Macho 2015.03.27. 11:36:04

@zobod: "pár milliárdnyi állampapírt simán pénzzé lehet tenni, vagy az is lehet, hogy volt annyi likvid eszközük hogy állambácsit kifizessék."

ezek kozul barmit mondanak ez BŰNCSELEKMÉNY, allami ceg csak es kizarolag allampapirt tarthatna, ahhoz meg nem szabadna semmikeppen nyulni, legfokeppen meg spekulalni nem szabadna vele!!!

nem melleselg tudni lehet hogyha RENDESEN vezettek volna es nem az orbani kezivezerlessel, akkor egyaltalan nem kellett volna idegeskedni ugyanis az allampapirjuk a sajat szamlajukon lett volna, amihez semi koze senkinek hiaba csodol be a kvesztorka

Arcade Macho 2015.03.27. 11:43:59

@Bobby Newmark: ez nagyon durva hogy bemasolja a meg regnalo kurmany leadott nyilatkozatat es el is hiszi!!!
sot meg azt prezentalja bizonyitekkent :)))

van nehany TÉNY!!!
1., Orban spekulalt
2., orbani kezivezerlessel elobbre lettek sorolva bizonyos kifizetesek, igen meg a kemenyen dolgozo kisemberek ele is
3., Orban nem a kemenyen dolgozo kisemebreknek hanem a piramisjatekot masszivan tolo geciknek szolt, hogy lehet kivenni a zsetont
4., az elmult 5 evben beken hagytak a ceget

Rwindx 2015.03.27. 13:12:07

@Bobby Newmark: úgy tűnik kettőnk közül csak én olvasok, te meg itt röföfsz magadban.

Rwindx 2015.03.27. 13:16:33

@Arcade Macho:
Ebbe még nem futottam bele, ezek szerint ez így van. Viszont a cikk szerint is állampapírt tartottak a Quaestornál, ami mint információ megegyezik azzal amit én linkeltem. De ezt a részét már nem hiszed el saját linkednek. Nem olvasol kissé szelektíven? Dehogynem.

Rwindx 2015.03.27. 13:44:25

@Arcade Macho:
Még valami. Te a következtetéseidet írod le tényként, ami ugyanaz a szar mint amit az egyenlítő csinál. A céget meg szemlátomást az elmúlt 25 évben hagyták békén, mit szólnak ehhez az egyenlítő gazdái?

Bobby Newmark 2015.03.27. 14:07:36

@Rwindx: Ez csak neked tűnik így, a tények meg azt mutatják, hogy kérdezel hülyeségeket a tájékozatlanságodból kifolyólag.

Rwindx 2015.03.27. 14:10:47

@Bobby Newmark: aha :D Miért miit tettél eddig a témához? :D

Bobby Newmark 2015.03.27. 14:47:15

@Rwindx: Visszaolvashatod, ha már nem emlékeznél.

Rwindx 2015.03.27. 15:56:58

@Bobby Newmark: visszaolvasva, semmi sem változott, érdemben egy büdös szót nem szóltál a szenélyeskedésen kívül, ami csak amiatt lehet mert fogalmatlan vagy a témához, ellenben szeretsz röfögni. Ergo egy olcsó kis troll vagy.

Bobby Newmark 2015.03.27. 16:46:26

@Rwindx: Neked nem is, mással beszélgettem. Téged csak oltalak, mert ostoba vagy mint a segg, kár beléd a rád szánt idő.

Arcade Macho 2015.03.27. 18:27:01

@Rwindx: "Még valami. Te a következtetéseidet írod le tényként,"

az a helyzet hogy fing gyenge vagy ahhoz, hogy az allitasaimat cafold, de tessek legyszi, ott van 4 pont... cafold legyszi
az nem cafolat hogy leirod a 4. pontomra hogy de korabban is beken hagytak... ugyanis kotvenykibocsatas 70 Mrd valos es 150 Mrd fiktiv az mind most tortent... az elmult 5 evben, ahhoz nem kell elmult 25evezni...

Arcade Macho 2015.03.27. 18:50:21

@Rwindx: "Nem olvasol kissé szelektíven? Dehogynem."

igen elmeletileg allampapirban tarthattak volna csak, ez tiszta sor, csak az a helyzet hogy nem abban tartottak, es ez TÉNY, hiszen penzt kaptak vissza!!!

de itt van a hozzaszolasom amikor szoltam eloszor akkor ezzel kapcsolatban en a fenti TÉNYT irtam le:

------------------------
Arcade Macho 2015.03.26. 22:10:22
@Rwindx: "Állampapírban tartotta, nem vállalati kötvényben, a Questorban elhelyezve. Elkölteni sem lehet, csak fedezetként felhasználni."

erdekes...
amikor meg szoltak hogy adjak vissza az allampapirt, akkor meg penzt kaptak vissza...

Arcade Macho 2015.03.27. 18:53:19

@Rwindx: ami meg a spekulans es bennfentes reszet illeti...

Fot es Alsonemedi pont igy tartott allampapiros penzt mashol 1Mrd - 1Mrd -t !!!
ok nem kaptak vissza, pedig hivatalosan allampapir volt!!!
most meg az orbano kezivezerlessel, valoszinuleg egy hatteralku reszekent valaki mas meg visszakapta, sot a kulugy a sorban hatul kellene hogy legyen hiszen a hamarabb beerkezett kemenyen dolgozo kisembereket kellett volna kifizetni

Rwindx 2015.03.27. 20:40:28

@Bobby Newmark: Aztán mégis kivel te szerencsétlen? :D Ugyanis az első hozzászólásomra már röfögtél, előtte meg meg sem szólaltál. Kérdőre vontál, amikor meg választ várok hogy ez mi, akkor meg azt írod mással beszélgettél :D Biztos valami hang volt a fejedben...
Beszélgess az ápolóiddal, amíg nem szedálnak.

Rwindx 2015.03.27. 21:06:11

@Arcade Macho:
Mit cáfoljak olyan állításon amit előbb valahogy alá kellene támasztani?

részleteiben:
1., Orban spekulalt - Mit spekulált?
2., orbani kezivezerlessel elobbre lettek sorolva bizonyos kifizetesek, igen meg a kemenyen dolgozo kisemberek ele is.
-Ha két nap az átfutási idő, 5-én adták be, hozzáadva a 7-8-a hétvégét, 9-én kapták meg a pénzt, amikoris megindult az MNB vizsgálat. Mégis mi ebben az előbbre sorolás?

3., Orban nem a kemenyen dolgozo kisemebreknek hanem a piramisjatekot masszivan tolo geciknek szolt, hogy lehet kivenni a zsetont
-Ezen mit cáfoljak? Írjam az hogy de nem úgy van? Szerinted ennek lenne értelme? Pont annyi mint a 3. pontodnak. Semmi.

4., az elmult 5 evben beken hagytak a ceget + "ugyanis kotvenykibocsatas 70 Mrd valos es 150 Mrd fiktiv az mind most tortent... az elmult 5 evben, ahhoz nem kell elmult 25evezni... "

Pedig az elmúlt 25 évben hagyták békén a céget. Ugyanis a fiktív kötvény kibocsátás nem az elmúlt 5 évben kezdődött, és nem is most lett volna vége ha nem buknak be vele. Tudod ennek a pilótajáték lényege amire bobby elvtárs valami hanggal beszélt meg, hogy az új kiadott kötvényekből fedezik a régi beváltott kötvényeket és a hozamokat. Ezért egyre több és több fiktív kötvényt kell kibocsátani, mivel valós teljesítmény nincs mögöttük.

"igen elmeletileg allampapirban tarthattak volna csak, ez tiszta sor, csak az a helyzet hogy nem abban tartottak, es ez TÉNY, hiszen penzt kaptak vissza!!!"
Nem, az általad linkelt cikkben azt írták állampapírt vártak vissza, de helyette pénzt kaptak. Ez a tény. Olvasd el újra.

"Fot es Alsonemedi pont igy tartott allampapiros penzt mashol 1Mrd - 1Mrd -t !!! ok nem kaptak vissza, pedig hivatalosan allampapir volt!!!"
Az egy dolog, feltételezem (nincs infóm Fótról) ők a fizetésképtelenség bejelentése után akarták kivenni a pénzt. Vélhetően azokat az állampapírokat rég eladta a Quaestor egy harmadik félnek, ezért nem voltak meg, ahogy azok sem amit az mnkh zrt-é voltak, és gyanítom ezokból kaptak vissza ők kp-t. A Quaestor csak fedezetként használhatta volna őket, ehelyett eladta őket, ez hűtlen kezelés további büntetési tételként.

"most meg az orbano kezivezerlessel, valoszinuleg egy hatteralku reszekent valaki mas meg visszakapta, "

Na beszélj nekem kicsit erről a háttéralkuról, olyan információkkal, amik borítják azt amit eddig állítottak. MErt ez így nem kicsit lóg a levegőben.

"sot a kulugy a sorban hatul kellene hogy legyen hiszen a hamarabb beerkezett kemenyen dolgozo kisembereket kellett volna kifizetni "
Miért is? Ha valóban 5-én adták be a kivételi kérést, akkor csak azok előzhetik meg, akik 5-én vagy az előtt adták be szintén. Nem ez a logikus? De.

Arcade Macho 2015.03.28. 22:15:01

@Rwindx: eloszor is nem tudtad hogy PENZT utaltak vissza a kulugynek, en kuldtem egy linket erre elkezdtel ossze-vissza kombinalni hogy de ott allampapirrol is szo van, bocs de ez serti az intelligenciamat ilyenbe belemenni

masodjara szoljal ha megint nem tudsz valamit mert kisegitelek: www.portfolio.hu/vallalatok/ki_fizet_a_quaestor_helyett.211971.html
"Morálisan már az is egy szép gesztus lenne, ha az állam a BEVA rendelkezésére bocsátaná azt a 3,8 milliárd forintot, amelyet gyaníthatóan a kifizetési sortartás megkerülésével kapott vissza a Quaestortól,"

azaz MEGKERULTEK a kifizetesi sorrendet mert Orban kezivezerelt egyet, most mirol beszeljek tovabb? hogy ez hogyan tortenhetett meg hogy meg tudtak kerulni? en sem tudom....

2015.03.29. 09:08:03

Jók ezek a Questor-os cikkek. Még nem tudjuk pontosan, hogy miért, de a Fidesz a hibás! :D

Valaki írja már le, hogy mégis mit kellett volna tennie a kormánynak az elmúlt években, hogy ez ne történjen meg!

Zoltan Hazafi 2015.06.16. 20:15:58

"Valaki írja már le, hogy mégis mit kellett volna tennie a kormánynak az elmúlt években, hogy ez ne történjen meg!"
...mondjuk HATÉKONYAN ellenőrizni - az immár Matolcsy MNB-je alá rendelt PSZÁF által!
Mert egy múltkori cikk pölö azt taglalta, hogy olyan embereket küldtek ellenőrzőnek, akiknek f...juk sem volt munkájuknak ahhoz a részéhez, ami a brókerház informatikájának átlátását jelentette. Enélkül, ugye - manapság...

Zoltan Hazafi 2015.06.16. 20:37:15

Mit keresett egyáltalán MAGYAR ÁLLAMPAPÍR a Quaestornál? Kamatozott 6,55%-kal? :-) ...mármint az, amit Forintban adott ki. Hová lett a papír, ha "csak" pénzt kapott vissza a Külügy?

Zoltan Hazafi 2015.06.16. 20:56:14

Nem, hogyan is lehet a Fidesz hibás - vagy akárcsak érintett is az ügyben? Egy párt nem lehet hibás - egy kormány annál inkább.
A titkosszolgálatok sem tudtak semmit semmiről, de ők azért is vannak, hogy ne tudjanak semmit semmiről. Azért ki is rúgta Orbán a főnöküket - megjegyezve, hogy nem a botrányok miatt tette. Á, nem.

bakula 2015.06.16. 21:50:33

Miért kapott a külügy készpénz vissza? Szijjártó így nem folytatott bennfentes kereskedelmet, mert ov. magára vállalta.Vagyis úgy tudom Tarsoly akart ov-nal beszélni. Segítséget kért, de nem kapott. Orbánnak a Tarsoly pénze azért kellett, hogy legyen eto stadion? Már megint a rögeszme, a futball? Ilyen sokat ér a magyar futball. Ebben az esetben is ov hibás, nem teljesen a fidesz. Ha lenne igazságszolgáltatás, akkor már ov-nek és szijjártónak is a börtönben kellene csücsülnie.
süti beállítások módosítása