B1 blogcsalád



Május 9-ikén eldőlhet Orbán és Magyarország sorsa

2015. február 18. - nickgrabowszki

Az orosz birodalmi politika véget vet a magyar pávatáncnak: a hintapolitika - így vagy úgy, de - elbukik. Orbán Viktornak a következő hónapokban el kell döntenie, milyen irányban viszi Magyarországot, melyik geostratégiai övezetbe kíván tartozni. Mert ő és országa csak egér az elefántok között.

Tévedés volna azt gondolni, hogy Putyin diadalmas budapesti bevonulása mindössze azt volt hivatott demonstrálni, hajlandók fogadni egy uniós fővárosban is, nem elszigetelt nemzetközileg. Egyfelől Orbán nem számít fajsúlyos vezetőnek (mert országa nem hatalom), másrészt, aki imperátorként gondol magára – mint Putyin –, és országát katonai, gazdasági és politikai tekintetben is nagyhatalomnak tekinti, az természetesnek vesz egy effajta gesztust, és nem eredménynek.

Nem jelentett motivációt az sem, hogy egy európai fővárosból üzenhessen a világsajtónak: a média ugyanúgy figyelte volna minden szavát, ha Moszkvában áll eléjük. Arra figyeltek, mit tesz Magyarországgal.

Orosz belpolitikai céljai nyilván voltak a látogatásnak (szimbolikusan Budapest elfoglalásának 70. évfordulójára időzítve), de az orosz mediánszavazót is nehéz meggyőzni az elnök politikájának sikeréről, ha annak nincs kézzelfogható hozadéka.

orvol.jpg

Ha csak szimbolikus lett volna a látogatás, akkor nem lett volna szükség a kétórás tárgyalásra, vacsorával együtt háromórásra. A hosszú tárgyalás a diplomáciában azt jelenti, hogy a felek nem értenek egyet, vagy sok mindenről beszélnek. A közös vacsora ténye mellett azonban a nyilvános megjelenés hangulata is kizárja a zárt ajtók mögötti konfrontációt.

A szimbolikus helyett (részben mellett) Putyin budapesti vizitjének nagyon is gyakorlati céljai kellett, hogy legyenek. És ezek nem a konkrét megállapodásokban manifesztálódtak (azok voltaképp szót se érdemelnek), hanem azokban a jövőt érintő tervekben, melyek részletei még kidolgozatlanok, de a célokért való együttműködésre ígéreteket kapott.

Vlagyimir Vlagyimirovics azért jött, hogy gazdasági előnyökért cserébe az orosz geopolitika érdekszférájába vonjon egy NATO- és EU-tag országot. (Ugyanúgy, ahogy szerinte az amerikaiak és a nyugat-európaiak próbálták és próbálják tenni Ukrajnával.)

Minden bizonnyal egy új hosszútávú szerződés ajánlatával érkezett Magyarországra, amiért cserébe Orbánnak el kellett köteleznie magát a Török Áramlat gázvezeték terv mellett. Az orosz elnök ajánlatot tett az európai gazdasági szankciók és az orosz válaszlépések kijátszására vegyesvállalatok útján. Ezzel egyfelől piacot ígért a magyar cégeknek, valamint erősen emlékeztet a Cocom-listákkal meglévő régi trükkökre.

Megerősítette elkötelezettségét Paks2 megépítése mellett, ami a szankciók és az energiaárak esése miatt kétségessé vált korábban. (Nem mintha az annyira egyértelműen előnyös volna Magyarország számára, mint amilyen kedvező üzletnek állította be Putyin.) Ezenkívül újabb olaj- és gázbányászati koncessziót ígért a MOL-nak is.

A  kormány- és Fidesz-közeli oligarchiának persze kecsegtető lehetőséget kínál majd a „gazdasági együttműködés szélesítése”, mit nekik az ország euroatlanti elkötelezettsége.

Gazdasági előnyökért cserébe odaígérni Magyarország függetlenségét. Ez már tiszta gyurcsányság. 

Az új hidegháború korában azonban nem kevés washingtoni, brüsszeli, berlini rosszallással kell majd szembenézni az akár átállásnak is tekinthető együttműködésért. Az orosz kapcsolatoknak mindig politikai ára van, a mostani helyzetben ez igen drágának tűnik.

Orbán minden bizonnyal ezért volt kevésbé lelkes a távlatokat tekintve, és kereste a jól kommunikálható konkrétumokat. Illetve azt az egyet.

Magyar részről mindenképp siker, hogy – a nyugati neheztelés mérséklése érdekében – hivatalos rangról munkalátogatássá tudták lefokozni a vizitet (nem kellett például föllobogózni Budapestet). Hogy Putyin nem a Szabadság téren demonstratívan, hanem a magyar kormány nélkül, a Fiumei temetőben, csak az orosz sajtó előtt, mondhatni eldugva koszorúzott.

Hiába hangoztatta a magyar miniszterelnök, hogy nem kell tőle félteni az Unió egységét, nem arra kell figyelni, hanem arra, amit tesz.

Orbán nyilván úgy gondolja: pragmatikusan tárgyalt, és sikerült is kézzelfogható eredményeket elérnie. Nem becsülnék le a gázszállítási megállapodást. A Gazprom hiába tanúsított „ráutaló magatartást” a take or payből való kilépésre azzal, hogy elfogadta az ígérvényt a fennmaradó mennyiség majdani lehívására és akkori kifizetésére, politikai pecsét nélkül nem sokat ért volna az új megállapodás.

A 20 éves szerződésből bentmaradó 22 milliárd köbméternyi földgázt mindenképp ki kellett volna fizetni, akkor is, ha nem vesszük át, márpedig nem tudjuk. Ez kb. 9 milliárd dollárt jelentett volna, ami csaknem egy atomerőműnyi összeg, vagy egy harmad olimpiai rendezés. Gyakorlatilag romba döntötte volna Magyarországot, ha az oroszok ragaszkodnak a szerződés betűjéhez.

Az mindenképp komoly eredmény, hogy ezt a mennyiséget Magyarország utólag hívhatja le és fizetheti ki, nem kellett elköteleznie magát az orosz gáz mellett újabb évtizedekre a Putyin kínálta új, kedvező árú, hosszútávú megállapodással. Orbán annak megkötését el tudta tolni a Török Áramlat megépüléséig, amelynek megépülését cserébe támogatnia kell. És mivel Magyarország már csak évi ötmilliárd köbméternyi orosz gázt használ, a fentmaradó mennyiség 5-6 évre simán elég, alkalmasint ezért kell az elhelyeznie a Gazpromnak magyar tározókban.

Ugyanakkor minden erőfeszítése dacára Orbán nem kapott ígéretet arra, hogy Magyarország „ésszerű áron” hívhatja le a fennmaradó 22 milliárd köbmétert, pedig nagyon nem mindegy, hogy tudna-e nyerni kb. 100 dollárt ezer köbméterenként. Ez 600-800 milliárd forintos tételt jelent.

A kedvező ár azonban majd csak a következő hónapok fejleménye lehet: ha Orbán paríroz, és ahogy ígérte, együttműködik, akkor lehet szó róla.

Az orosz-magyar politikai kapcsolatoknak egy finom, de egyértelmű jelzése lesz majd a május 9-edikei Győzelem napi parádé.

A kremlinológusok végre visszatérhetnek eredeti hivatásukhoz, és abból következtethetnek az orosz szándékokra, hogy ki hol áll az első számú vezetőhöz képest. Orbán – ha elmegy – minden bizonnyal közvetlenül Putyin mellett kap majd helyet. A dolgok jelenlegi állása szerint más európai vezető nem vesz részt a II. világháború lezárását és Kelet-Európa annexióját egyaránt ünneplő eseményen. Legfeljebb valamelyik görög vezető, esetleg Lukasenka fehérorosz diktátor. Kim Dzsong-Un Észak-Koreából már jelezte, hogy elfogadja majd a meghívást.

Ez lesz, ami egyértelműen jelzi majd a világnak Orbán (és vele Magyarország) pozícióit a politikai szövetségi rendszerekben. Ez igazi csapdahelyzet: a meghívást nem a magyar állam vagy kormány képviselőinek, hanem név szerint kifejezetten Orbánnak címezte Putyin, nehezen küldhetne maga helyett mást, vagy mondhatná le az orosz kapcsolatok befagyása, és az ezzel járó gazdasági hátrányok, valamint politikai arcvesztés nélkül.

Orbán politikai híd szerepe Nyugat-Európa és Oroszország között eleve kudarcra ítéltetett. A nemzetközi kapcsolatok elmélete nem ismeri a pávatánc fogalmát, talán mert olvastak Thuküdidészt, különös tekintettel a méloszi dialógusra.

A hintapolitika nem azonos a pávatánccal, nem lehet minden oldalnak tetszeni, több vasat is tűzben tartani. A hintapolitika azt jelenti, hogy az egyik oldalra elkötelezettnek mutatom magam, miközben valójában a másikra vagyok az (lásd még: Kállai-kettős).

Május elejére Orbán saját kárán tanulja majd meg, hogy ahol elefántok párzanak, ott nem jó egérnek lenni. Csak az a baj, hogy vele együtt Magyarország is.

(Kép: Orbán Viktor/Facebook)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr787185715

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rászorult Dzsoni és Árnika 2015.02.18. 19:39:10

Egyes hírek szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma kiradírozza néhány kifejezésünket - először a hivatalok és Európai Uniós pénzeket elnyerő szervezetek szótárából, majd várhatóan máshonnan is - így a szegény és a stadion szavakat is. Orbán Vikto...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2015.02.18. 17:29:17

ki szervezte ezt a hülye békamenetet...putyin ellenes mezben ?????

MAGYARORSZÁG SOHA NEM VOLT PUTYIN-OROSZ ELLENES ! SOHA NEM IS LESZ !!!!! :)

ezt csak kb "10" emberke mantrázza !!! :O)))))

no comment ! :O)))))))))))
egy innen kitiltott...:DDDDDDDDDD

kvadrillio 2015.02.18. 17:39:43

A MAGYAROK SZABADSÁG TERÉT KISAJÁTÍTOTTÁK A TACEPAOIKAT ODARAGASZTGATÓK !!!

ERRŐL TÖBBET NEM ÍROK, MERT GYŰLÖLETET ÉRZEK IRÁNTUK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SINtelen 2015.02.18. 17:51:41

Éljen Vlad Putyin és Rákosi Viktor elvtársak. De ha lehet valahol 6 láb mélyen arccal a föld felé temetve. Nem kérünk többet az oroszokból elég volt 48-ban, 56-ban. Egyszer és mindenkorra meg kellene érteni a sok szellemi fogyatékosnak, hogy nem azt kell szajkózni amit a kisfönők ugat hanem végre el kellene kezdeni gondolkozni. Tudom nehéz mert az iskolában sokan fejfájásra panaszkodtak emiatt. De vegyük figyelembe Nyugat felé kell menni nem vissza a sztyeppék írányába. Nuke for russia

SINtelen 2015.02.18. 17:52:39

"49-ben" nem 48-ban.

vajdasagi 2015.02.18. 17:58:16

@SINtelen: Azért nem "Nuke". De valóban nyugat felé kell menni.
Csak sajnos a töketlen politikusaink azt hiszik, hogy ott ők senkik lesznek, míg a keleti vezetőkhöz való hasonlításból kevésbé kedvezőtlenül jönnek ki - tán ezért (is) mennének ők inkább keletre.

LaMettrie 2015.02.18. 18:00:50

Értelmes elemzés lenne a szokásos fröcsögésekhez képest, de a vége elszállt. Látható, hogy ezer milliárdok forognak kockán. Ha Orbán elmegy, ezért teszi. A Nyugat ne csodálkozzon, ők is megkötik a maguk üzleteit. Orbánt Obama még csak nem is fogadja. Mégis mit gondolnak? Én viszont azt gondolom, hogy az orbáni külpolitika nagyságrendekkel múlja felül a ballibét.

kewcheg 2015.02.18. 18:23:51

Nem értem,mi a baj Putyinnal? Nekem akkor vált szimpatikussá,amikor aláiratta az oligarchával a gyár újraindítását, és még a tollat is visszakérte. Az se rossz dolog, hogy hívő ortodox, akkor amikor európa nyugati fele gyakorlatilag kezd ateistává válni,beleértve minket is. Inkabb vennék tőle autót, mint mondjuk Junckertől vagy Porosenkótól.Ez utóbbitól még egy százezres Zsigulit se.Apropó, Porosenko,Jacenjuk nem sorköteles? Kb. 18-60 közötti férfiakról van szó,bár ez utóbbi Jacenjuknál lehet hogy kérdéses.A május 9.-cel semmi probléma nincs, remélem elmegy a min. elnök.Ha tisztelettel meghívnak valahová,mi okból ne mennék? Nem pedofil partira, weedes bulira hívják,hanem egy pozitív esemény évfordulójának a megünneplésére. Nem kell ott neki semmit se mondania,csak jelenlétével megtisztelni az eseményt. Egyébként ez óvodás dolog ez a kiközösítés, eleve kérdőjeleket vet föl, hogy Ukrajna mindent jól csinál? Ő egy fehér bárány? Mert a nyugati támogatói szerint ebben a konfliktusban csak Oroszország és a szakadárok lehetnek a rosszfiúk,ha Kijev főterén hathónapos orosz csecsemőket sütnének nyárson, Merkel és társai akkor is mellettük állnának...

röf 2015.02.18. 18:49:55

Szándékolt ballib csúsztatás, hogy a mai totálisan kapitalista Oroszország egyenlő a korábbi Szovjetunióval.
Magyarország és Orbán sorsa természetesen nem májusban fog eldőlni, hatásvadász ostoba cím.
Sírhattok még sok éven át....

bogyo112 (törölt) 2015.02.18. 18:54:38

@kewcheg: Nem Putyinnal van baj, hanem Viktorral... :-(

zobod 2015.02.18. 18:56:15

Nálunk rezsicsökkentés, Ukrajnában 280%-os lakossági gázáremelkedés.

P.Guszti 2015.02.18. 19:08:21

Közölték, hogy hibásan fordított a tolmács: Putyin nem Orbánt, hanem Ádert hívta meg a májusi parádéra.
Így sajnos az egész bejegyzés elvesztette címadó témáját.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.18. 19:10:01

Orbán nyilván ezen a napon is meg fog bukni, mint mindig :DDD

vNHM 2015.02.18. 19:10:58

Semmi önálló gondolat, más forrásokból összelopkodott gondolatok értelmetlen fröcsögéssel leöntve.

Gazz 2015.02.18. 19:18:43

@kvadrillio: Sürgősen keresse fel az orvosát!

Gazz 2015.02.18. 19:20:11

@kewcheg: Menj oroszországba élni, majd meg tudod, mi a baj putyinnal.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.18. 19:22:40

@röf: Pedig de. Az eszközök mások, a cél ugyanaz. Viktorunk pedig asszisztál, a kis hülye.

profilo 2015.02.18. 19:41:06

Május 15.én pedig írtok egy újabb cikket,egy újabb dátummal,hogy mikor,miért és ki keze által hal majd szörnyű halált és bukik meg Orbi et Urbi...
Valószínűleg politológusoknak tanítani fogják a "Most bukik meg Orbán" időszak legjobb írásait és legmenőbb jóslatait.

Ma Baker 2015.02.18. 19:55:22

Tökéletes időzítéssel intézte ezt a meghívást/tárgyalást a kormány. Soha máskor nem tárgyalhatott volna Orbán ennyire egyenrangú félként, mint most, amikor Putyinra fujjol a nyugati média. Ez olyan, mintha 1300-ért vettünk volna OTP-t a válság közepén.
Sajnos a világgazdaság nem a nemes és magasztos elvek mentén működik, így van amikor az ország gazdasági érdeke köszönő viszonyban sincs a személyek szimpátiamutatójával. Ez van.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.18. 20:28:22

@röf: Veszélyes álláspont, de igen, meglátjuk. Csak ez nem olyan, mint egy számítógépes játék, hogy ha nem tetszik a játék menete, akkor visszatöltöd.

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.02.18. 20:30:54

Szántsa már be sóval valaki ezt a hülye kvadriliót!

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.02.18. 20:32:09

@Ma Baker: nem ez olyan, mintha annyiért adnánk el. Egy lóért. Egy tál lencséért.

Bambano 2015.02.18. 20:56:58

@kewcheg: annál jobb, hogy európa kezd ateistává válni, nem történt velünk az elmúlt 2000 évben.

"Nem pedofil partira, weedes bulira hívják,hanem egy pozitív esemény évfordulójának a megünneplésére. ": ahhoz, hogy az orosz érdekszférába kerülést meg az oroszok 40 éves itt-tartózkodását pozitívnak tekintse bárki is, annyira nagyon mélyen hülyének kell lenni, hogyha kimoderálnak, akkor is leírom.

a poszthoz: remek gondolat, nekem tetszik. következő kampányban elég csak lehozni egy kádárista stílusú fotót az emelvényről.

kewcheg 2015.02.18. 21:14:27

@Bambano: az ateista reagálásodra:azért lehetett az elmúlt 2000 év,mert európa nem volt ateista,most hogy az lesz,már nem lesz még 200 év se...május 9 pedig nem Magyarország felszabadítása vagy megszállása hanem a háború vége az eu.hadszíntéren,ez megvan neked..? Hazánk felszabadításának ünnepét április 4.-én ünnepeltük,de akkor még te folyékony se voltál...május 9.nemcsak az oroszok ünnepe egyékkén,hanem a szövetségeseké is...

Bambano 2015.02.18. 21:27:45

@kewcheg: május 9-et többek között azért sem ünneplik sehol, mert a győzelem napja május 8-ra esett. tanulj kis történelmet.

hazánk "felszabadításának" ünnepét egyébként pont egy jobboldali törölte el, már nem ünnepeljük április 4-ét.

persze egy olyan országban, ahol hortit meg vassalbertet dicsőítik, meg mindenféle hisztérika óvodapedagógusokat, ott nem tűnik ki a vörös téren való sétálgatás.

gmihaly 2015.02.18. 21:30:28

Ha a quattrocento (1400-as évek) idején a Nyugat nem fosztja ki,majd hagyja martalékul a török nyomulásnak Európa délkeleti felét, a rabolt pénzből nem megy Amerikát felfedezni, nem kezd el gyarmatosítani, miközben az orosz-lengyel "érdekszférára" nem figyel eléggé, az ottani történéseket elbambulva, az elkövetett disznóságok palástolására pedig bizáncozik, balkánozik, a harmincéves háborúban (1618-1648) nem saját kisded játékaival játszik, akkor nem találta volna magát hirtelen szembe Nagy Péter nagyra nőtt, erős Oroszországával, amellyel azóta sem tud mit kezdeni, és állandóan félreérti.. Már az Antantba sem kellett volna őket bevonni, mert ennek "védőernyője alatti öszszláv kavarásai vezettek el Európa máig ható elqrásához, két világháború szenvedései árán. Más: Galícia, Gácsország nem volt a Kievi Rusznak, a vikingek által megteremtett orosz "őshazának" a része, a nyugati és keleti országrész a média által sulykolt egyszerűsített sémánál sokkal összetettebb, tagoltabb. Ukrajna egy igazi "foltvarrás-ország". A budapesti memorandummal a kelleténél jobban meggyengítették Ukrajnát, igaz, így atomfenyegetés sincsen. A tatár-orosz népességű Krím annektálása miatt is lagymatagon berzenkednek, mert már az 1954-es, Sztálin halála utáni "odacsatolás" nem volt egészen kóser. A "narancsos forradalmat" sem kellett volna "elindítani" ilyen fokú tudatlanság mellett. És: "Bagoly mondja verébnek: nagyfejű".

Bambano 2015.02.18. 21:35:08

@kewcheg: a 2000 évre: majd kérdezz meg pár embert, mit gondol az elmúlt kétezer évről pl. Giordano Bruno.

Egéridomár 2015.02.18. 21:41:16

@kewcheg: Ezt a vallásos töltetű megjegyzést az elmúlt 2000 évre, mint a fenmaradás zálogát, talán hanyagoljuk.
Nyilván vallásosnak tetszik lenni nem is kicsit, de ennek okaként kinyilakoztatva okoskodni, finoman szólva is árulkodó.

Netuddki. 2015.02.18. 22:00:23

Látom megint ellepték a blogot az orbán felszopólányai. Hogy nem sül le a pofájukról a bőr!

_most_ 2015.02.18. 22:00:52

@zobod: Ukránoknál jóval olcsóbb volt a gáz mint nálunk, amíg az oroszok bábja vezette az országot, remélem nem ezt akarod itt is, hülye komcsi.

_most_ 2015.02.18. 22:06:08

mekkor volt Putyin idejött, úgy hogy nem is hívta senki, és megkoszorúzta az 56-os ellenforradalom emlékművét, asszem ennél jobban nem lehetett volna megalázni Orbánt és az országot, de a legviccesebb, hogy az agyhalott jobboldaliak továbbra is a kgb-s Putyin faszát szopják, hihetetlenen mekkora kommunisták lettek :D

serpentin 2015.02.18. 22:23:13

1. ha már feltételes mód van a címben, fölösleges elolvasni, hiszen utána csak találgatások jönnek ... "eldőlhet..."
2. eddig sem jött be semmi, amit az Orbán-t b@sztatók szerettek volna
- Goodfriend már a régmúlt, gyorsan elpaterolták, nyilván háttéralku következtében ... haj, pedig de szerettétek volna még vezéreteknek...
- Merkel sem hozta a selyemzsinórt .. ismét nagy bukta
- hol vannak a tüntetők, akik megígérték, hogy állandóan az utcán lesznek?
- Putyinra sem tudtok köpni-nyelni ...nem történt semmi különös, hacsqak az nem, hogy lesz olcsó gázunk ... akinek nem tetszik, ne azzal főzzön ...
- nagy bukta volt az, hogy Orbán kutyaszorítóba került Putyin meghívása miatt ... mára kiderült, hogy Ádert hívta meg... platty, aki nem fog elmenni, csak ha Merkel is ott lesz ...
- nem nőtt még be a fejetek lágya, abba kéne hagyni ezt a sok szerencsétlenkedést, mert ez csak gyűlölet szítás, mármint a tanulatlan csőcseléket lehet etetgetni a hasonló cikkekkel...

Tudományos libsizmus 2015.02.18. 22:40:47

Elvtársak. Orbán már meg sem bukik? Hát Orbán már szart sem ér? Ne gyere itt Orbán politikájának bukásával, baszod. Orbán bukásával gyere, már szerda van és ezen a héten még nem bukott Orbán. Nem ezért fizetnek ksifiam!

Bundesregierung unter alles in der Welt 2015.02.18. 22:44:43

@röf:
A faterom már csak tudja, ÁVH-s tiszt volt, aztán '59-ben átküldték a Kádárék a külügybe, mert finomodtak a módszerek a Cégnél és a fater nagyon durva tudott ám lenni az osztályellenséggel.

zobod 2015.02.18. 22:48:41

@_most_: Most, hogy az amerikaiak bábja vezeti Ukrajnát az oroszok bábja helyett, 280%-al drágább lesz. Jó bolt.

Tudományos libsizmus 2015.02.18. 22:51:17

Már kezdi az ember azt hinni, hogy a tudjátokkik helyett Ukrajna lett a libsik kedvenc országa. Ebből nagy baj lesz még fiúk. Lesztek ti még holotagadó faszisták, figyeljétek meg:)

_most_ 2015.02.18. 23:05:27

@zobod: az ukránok szerint jobb, de gondolom neked jobban tetszett a kommunizumus, csak mert olcsó volt a gáz :D

_most_ 2015.02.18. 23:13:10

@Tudományos libsizmus: szerintem minden egészséges értékrenddel rendelkező magyar ember szimpátiát érez egy olyan hányatott sorsú ország iránt, melyet megtámadnak az oroszok, mert mi pontosan tudjuk milyen az, de a magyar jobboldal totál megzakkant, nagy Izrael, meg a USA utálatban önként álltak a magyar gyilkos oroszok szolgálatába, de nem hibáztatom őket, hisz nagy részük szellemi fogyatékos, az orosz propagandának gyerekjáték volt behálózni őket.

Tudományos libsizmus 2015.02.18. 23:18:21

@_most_:
Ez mind rendben van, leszámítva azt, hogy ti libsik
sem egészségesek,
sem értékrenddel rendelkezők,
sem magyarok,
sem emberek
nem vagytok.

Figyelj: úgy áll rajtatok ez a "mi magyarok" ócska duma, mint tehénen a gatya bazdmeg. Totál hülyét csináltok magatokból.

zobod 2015.02.18. 23:24:01

@_most_: nyilván jobb... hogy is gondolhatja bárki, hogy hogy rosszabb nekik most, hogy 280%-al többet kell fizetni ugyanazért a termékért. Tiszta hülye, aki azt hiszi, hogy ezzel most nekik rosszabb. Természetesen jobb így nekik, és legyél boldog, mert sok ilyen jó dolog vár még rájuk a következőkben. Azzal viszont tisztában lehetnél, hogy a kommunizmus ott is véget ért negyed százada. Ne legyél már ilyen maradi, lépj ki bátran ezekből a hidegháborús klisékből.

Erő e-meló 2015.02.18. 23:35:04

A ballibsi média remekül megél a saját maga által kitalált álhíreken, lassan már nem isl foglakozik mással

Mint a kis gyerkőc aki felfedezi a saját fütyülőjét, és boldog mosoly ragyogja be az arcát amint önfeledten játszik vele

_most_ 2015.02.18. 23:35:20

@zobod: nem értesz semmit, lehet hogy papíron olcsó volt a gáz, de nem jószívűségből adták olcsóbban a gázt nekik az oroszok, hidd el kegyetlenül behajtották a különbözetet. Ukrajnában eddig is kurva szarul éltek, semmit enm fejlődtek a kommunizmus óta, most megpróbálják a nyugati irányt, nincs nagyon mit veszíteniük, majd meglátjuk.

_most_ 2015.02.18. 23:41:13

@Tudományos libsizmus: csak sajnálni tudlak, jobboldalon nincs semmilyen értékrend, ott a gyűlölet az egyetlen összetartó erő, nektek ez jutott, szar lehet.

Tudományos libsizmus 2015.02.18. 23:42:58

@_most_:
Gyűlöletileg sajnos szintén a libsik viszik a primet barátom, ne is haragudj.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.18. 23:59:50

Az meg sem fordul a nageszű blogger fejében, hogy a "török áramlat" magyar érdek is? Mégis honnan a rákból szerezzük be a szükséges gázt a fűtéshez és a gázerőműveink működtetéséhez???

mikka 2015.02.19. 00:01:06

Nem Orbán-t hívta meg hanem Ádert, a Magyar Köztársaság elnökét..
De mindegy kit hív meg, el kell menni. Ott kell lenni mert a tisztesség úgy kívánja. És egyébként is..Mi a faszért vagyunk még az EU-ban..

_most_ 2015.02.19. 00:59:41

@mikka: jaja, inkébb be kéne lépni a Szovjet, vagy Eurázsia Unióba, azt hittem a komcsi fajtátok mér el lett zavarva :D

tralalala 2015.02.19. 01:09:30

No, kiderült, nem is Orbánt hívta meg.

tralalala 2015.02.19. 01:11:02

@_most_: "ott a gyűlölet az egyetlen összetartó erő, " Szemben például az ellenzékkel, akik egyetlen közös vonása, hogy orbántakaroggy, de az egyik alapjövedelmet akar, a másik meg vadkapitalizmust. Ott szerencsére nem a gyűlölet az összetartó erő :D

Orbán Viktor (törölt) 2015.02.19. 01:21:31

nem vagyok páwa

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.19. 05:47:05

Mikor fogjátok Horthyt hőssé nyilvánítani? Ez lesz a ballibák következő lépése.

altimus 2015.02.19. 06:05:05

@mikka: putyint, es a jelenlegi oroszorszagot bojkottalni, elszigetelni kell. ez az egyetlen lehetseges reakcio az ukrajnai agressziora. ami az eu tagsagot illeti talan tajekozodj mielott butasagokat irnal. magyarorszag az eu nelkul igen nagy bajban lenne. magyarorszag tortenelmi eselyt kapott az eu tagsaggal. jelenleg nem el ezzel az esellyel jol. (de azert csak van vilagutleveled es csak vannak olyan gyarak, uzemek mo teruleten mint az audi, vagy epp a mercedes, ge).

altimus 2015.02.19. 06:09:10

@zobod: tavaly 300% volt ukrajnaban az inflacio, ugyhogy a 280%-os aremeles 20%-os rezsicsokkentest jelent.

Nzoltan 2015.02.19. 07:00:52

@_most_: Szerintem meg nem. Ahogy a nemzetiségeikkel bánnak....

Nzoltan 2015.02.19. 07:08:46

@altimus: Oroszország felsorakozott a határain, az USA meg a határaitól sokezer kilóméterre. Vajon melyik az agresszívabb?
Jelenlegi felállás, hogy az ukrán bábkormány löveti az Oroszország felé húzó orosz kisebbségi tömböt a saját határain belül. Mivel az ukrán lakosság nem túl motivált, lévén seggfejek vezetik az országot, a katonai morál igen csak csökkenti a hadsereg hatékonyságát. Az ukrán nép nagyon sokat veszített a nyugat befolyásával.

midnight coder 2015.02.19. 07:36:34

@Nzoltan: Arról nem is szólva, hogy az ukránok addig kellenek, amíg el nem dől így vagy úgy a Putyin megdöntésére tett kísérlet. Utána szépen mennek a levesbe. Ha Putyint megdöntik, akkor az amcsiktól kapják majd a gázt piaci áron - amit nem tudnak kifizetni. Ha nem - és ez a valószínűbb - akkor a dolgok szépen visszaállnak az eddigi kerékvágásba, az ukránokat szépen elfelejti az EU és az USA -de a gázt Putyinéktól kell hogy vegyék. Túl jól ebből nemigen fognak kijönni.

midnight coder 2015.02.19. 07:38:27

Amúgy pedig jelenleg a honi liberósok azért a neonáci ukrán kormányért sírnak, akik anno nem csak az ottani orosz kisebbség életét tették pokollá, hanem a kárpátaljai magyarokét is. És nem mellesleg meggyaláztak egy-két magyar emlékművet is.

konrada 2015.02.19. 08:04:21

@altimus:
Oksi!
Ezek szerint te majd megveszed azt a terméket, amit az orosz piac vesz fel, illetve dotálod azt az árat, ami az oroszoktól jövő energiahordozók, és a többi között van, beleértve a szállítókapacitás kiépítését is.

...majd ha felmutatod a csekket, amiken te ezeket befizetted, lehet erről szó, de addig hagy legyünk amerikaiak saját hazánkban, akik a nagy bojkott-felhívásban 7%-kal növelték szállításaikat Oroszországba, többek közt a mi kárunkra.

er.miki (törölt) 2015.02.19. 08:42:30

@Tudományos libsizmus:
"Ez mind rendben van, leszámítva azt, hogy ti libsik
sem egészségesek,
sem értékrenddel rendelkezők,
sem magyarok,
sem emberek
nem vagytok.

Figyelj: úgy áll rajtatok ez a "mi magyarok" ócska duma, mint tehénen a gatya bazdmeg. Totál hülyét csináltok magatokból."

Akkor hajrá, kis fasszopó, nyújts be népszavazási indítványt, hogy
-- vonják meg az állampolgárságot attól, akit te libsinek tartasz
-- szabadon megölhető legyen, akit te libsinek tartasz
-- akit megölsz libsit, annak a vagyona rád szálljon
-- és kitüntetést kapj minden megölt libsi után.

Hajrá! Látod, ezért van egy hosszú-hosszú sor a kivándorolt ÉS sikeres magyarokról. És ezért nincs hosszú lista az itt élő ÉS sikeres magyarokról az elmúlt 100 évből.

Jó seggnyalást/faszszopást, akármelyiket is preferálod.

soarvány 2015.02.19. 08:58:37

@maxval bircaman szerkesztő: Horthy-kultusz egy csali, amit Orbán előtt meglengettek, (Ungváry méltatása pl) de ő óvatosan kikerülte horgostul.

szvsz 2015.02.19. 09:50:25

@midnight coder: "Utána szépen mennek a levesbe"
Dehogy mennek, Ukrajna egy hatalmas piac rengeteg nyersanyaggal, olcsó munkaerővel. Ezzel még évtizedekig fenntartható a nyugati életszinvonal. A levesbe majd csak azután mennek, hogy mindent kiszipkáztak onnan is.

csababácsi 2015.02.19. 10:10:22

@röf: Mikor voltál Oroszországban, vagy csak a szád jár?
Nézz körül és a csillogás mögött meglátod az elképesztő nyomort, az ázsiai barbarizmust.
Mi tőlük csak elnyomást, igénytelenséget és halottakat kaptunk 1849 óta, meg azt, hogy ez a nép is európai helyett ázsiaivá vált. Tisztelet a kivételnek.

2015.02.19. 10:59:17

jó látni, ahogy a balosok sínylődnek és orbánoznak. ahogy számolom, többször is napjában. kérlek folytassátok:)

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.19. 11:04:46

Az egyébként mit jelent a címben, hogy "május kilencikén" ?

Spiritmonger 2015.02.19. 11:42:21

a poszt írója tipikusan megélhetési rettegő, az általa elmondottak köszönő viszonyban sincsenek a valósággal...

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 11:50:18

A nyugati hasonlókon is ott van pld. Netanjahu és mégsem bukik bele a magyar kormány.

Most Ádernak mi köze van hozzá kiket hívnak még meg?

Amúgy pedig Orbánnak most kedden kellett megbuknia, legalábbis a múlt heti jóslatod szerint.

chepunk 2015.02.19. 11:51:54

@röf:

És ott még mindig olcsóbb lesz a lakossági gáz, de akkor idáig mi mit fizettünk? Ruszki atombombákat?

chepunk 2015.02.19. 11:54:51

@mikka:

Igen és ott a mostani "magyar" államfő megünnepelheti a magyarok rabszolgának elhurcolását (málenykíj robot), asőt pár vagon magyart ígérhet is oroszországi közmunkákra, megkoszrúzhatja Rákosi sírját, stb. egyéb "nemes gesztus".

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 11:58:05

@chepunk: És akkor mi van ha a németekhez megy? megünnepelheti a náci párt megalakulását?

chepunk 2015.02.19. 11:58:47

@kewcheg:

"Nem értem,mi a baj Putyinnal?" Na ez épp egy nagy baj putyinnal, ha enyém egy vállakozás vagy gyár akkor adom el vagy zárom be ha akarom! Egy poltikusnak meg semmi köze hozzá! Esetleg megveheti vagy dotálhatja ez viszont előbb utóbb a rendszer csődjéhez vezet...

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 11:59:07

@chepunk: Hornék sziveskedtek egy nagyon előnytelen gázszerződést kötni, Erre ráadásul rátelepedett egy német cég is. Na azt fizetted.

chepunk 2015.02.19. 11:59:50

@♔bаtyu♔:

Meg a brutálisan drága ruszki energiát...

chepunk 2015.02.19. 12:03:53

@kewcheg:

Ja még ami tetszik: " egy pozitív esemény évfordulójának a megünneplésére"

Ja pozitív biztos így értékelte az a pár százezer megerőszakolt lány, nő, nagymama, fiú, férfi is meg a málenykíj robotosok, meg a hadifogolynak elhurcolt civilek is, ja meg rákosi pajtás is pozitív volt, meg hogy pont 40 évvel sikerült lemardnunk a világtól, meg, hogy a Marshall tervből is kimaradhattunk stb. pozitívum... Ezt mind lehet majd ott ünnepelni...

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 12:06:23

@chepunk: Nekünk inkább az volt a gond, hogy a szerződésünk olyan volt, hogy a fel nem használt mennyiséget is ki kellett fizetni. Végül is így együtt lett ez ilyen drága.

Most óriási szerencséje lett Orbánnak. Egyszer megtakarítottunk 3 milliárd eurót, ennyit kellett volna pluszban fizetni, másrészt eleve olyan a helyzet, hogy olcsóbb lett a gáz 30%-al.

Amúgy pedig az orosz gáz a legolcsóbb. Nekünk pláne, hiszen máshonnan csak nagyon drágán lehetne idejuttatni.

konrada 2015.02.19. 12:06:27

@chepunk:
...ha olyan brutálisan drága volna, nem vennék a németek, meg nem hagyták volna megépíteni az Északi Áramlatot...

...az meg, hogy brutálisan drága lett, azt kérd számon attól, aki így kötötte meg annak idején a szerződést, meg azoktól is, aki úgy adták el a közszolgaltatót mellé, hogy kötelező haszont is beépítettek a kissé túlspilázott működési költség mellé...

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 12:08:04

@chepunk: Ne kínlódjál már, akkor a németekhez sem szabad menni?

Sőt USA-Vietnam.

chepunk 2015.02.19. 12:08:13

@♔bаtyu♔:

Ja és hornék orosz szopkodása mivel rosszabb vagy jobb? Szóval orbán hornot utánozza akkor ezek szerint orbán hornista a fideszesek meg régi mszp-sek... Egyébként tényleg így néz ki...

chepunk 2015.02.19. 12:08:55

@konrada:

Németeknek olcsóbb! Sőt! A nyugat felől érkező gáz per pillanat is olcsóbb!

chepunk 2015.02.19. 12:11:01

@♔bаtyu♔:

Én kínlódok? Nem nyaralni megy oroszországba az államfő érted? Német állam, se szövetségi kormány, meg nem ünnepli az általad mumusnak felhozott nácikat... Így ilyen ünnepségre oda nem is tudják meghívni érted már? (dehogy érted 2 bites faszparaszt)

konrada 2015.02.19. 12:17:05

@chepunk:
Na ja. Ki mondta, hogy jó szerződést kötöttek annak idején???
...de azzal kell főzni, ami van. A németeknek az orosz gáz is olcsóbb.
...igaz, nem is egy pufajkás-szovjet diplomás írta alá náluk a szerződést...

Lurian 2015.02.19. 12:18:13

Olvasva ezt a sok okosságot itt a hozzászólásokban, az ember már szinte kívánja a háborút, hogy legalább az egyik oldal végre bekussoljon... Fotelkommunisták, meg fotelnácik értekeznek a világpolitikáról. Vicces. Főleg annak tükrében, hogy még az uccsó világháború kirobbanásának okairól is max feltételezések vannak.

Trackers 2015.02.19. 12:19:05

Baromság..

Csak a ballibek szeretnék úgy beállítani a dolgokat, hogy Magyarországnak döntenie kell az EU és az Oroszok között.
A valóságban nem kell.
Gazdasági érdekünk fűződik ahoz, hogy mindkettővel, és még ezen kívül lmégtöbb országgal jó viszont ápoljunk.

Beszédes számadat pl, hogy az EU-s orosz ellenes szankciói óta, az EU exportja 3%-al romlott.
Miközben kinek növekedett az exportja 3-5%-al, az oroszokhoz ?? Na kinek ??
Hát persze hogy annak az USA-nak, aki az EU-t rávette a szankciókra.

Trackers 2015.02.19. 12:22:35

@chepunk:

A jelenlegi gázárakról a Horn kormány kötött hosszú távú szerződést az oroszokkal.

Éppenhogy az akkori szoci szerződés balfaszságainak (amiről a posztban is olvashatsz) egy részét orvosolták most Orbánék, amiből kijön Paks2, ha az oroszok gecik lettek volna.

chepunk 2015.02.19. 12:28:36

@konrada:

Mert szerinted ennyire ruszofil vezetés majd biztos jó szerződést fog kötni, amit majd 20 év távlatából is jónak látunk? Paks 2 már most láthatóan bukta... Ez mért lenne más?

chepunk 2015.02.19. 12:32:09

@Lurian:

Részben igazad van, de én nagyon nem kívánom a háborút... Pont ezért aggazstó az orosz politika, mivel nem nagyhatalom (világhatalom meg valójában sosem volt...) ráadásul rogyadozik a gazdasága, fogy a levegője, és ezt a világhatalom, világ igaza stb., marhaságot adják be a polgáraiknak, így szinte érdekük egy háború, pont úgy ahogy Németorszáhnak is az volt 39-ben az nélkül ugyanis a csődközelébe jutottak volna 41-re, de egy háborúban sok mindent le lehet tolni a polgárok torkán...

chepunk 2015.02.19. 12:34:54

@Trackers:

Részben igaz, de az a gond, hogy valójában pont politikailag szopkodjuk a ruszkikat azok meg belénk törlik a lábukat. Gazdasági eredmény semmi vagy mínusz. Mások meg szopkodják őket politika meg vezetői szinten, nem agitálnak ruszki vallást, hanem hagyják a kereskedőiket kereskedni...

chepunk 2015.02.19. 12:36:50

@chepunk:

kimarad egy nem! helyesen: "Mások meg nem szopkodják őket politika meg vezetői szinten,

Trackers 2015.02.19. 12:39:13

@chepunk:

Ha ennyire nem csíped a háborút, akkor miért tartod jobbnak egy olyan ország barátságát, aki feszt háborúzik folyamatosan.

Rendszerint választási kampányokhoz kötik a nagyobb inváziókat.

Ahová eddig segíteni mentek, demokráciát csinálni, ott máig aktív fegyveres konfliktus van, és az adott ország jelentős darabjai idegen kezekben vannak.

Az országok akiknek eddig "segítettek": Vietnám, Korea, Afganisztán, Irak, Szerbia, Ukrajna, ...

Bizony.. Az USA-ról van szó.

konrada 2015.02.19. 13:00:00

@chepunk:
...egyébként pont ezért kell üzletelni velük, mert az energiaszállítás miatt minuszos a gazdasági kapcsolat.

...persze lehetne nyugattal is üzletelni energiáért, csak azzal az az apró bibi, hogy túltermelnek, meg minőséget is tudnak gyártani, így nekik nincs mit eladni, hiszen a vállalatainkat már rég megvették, és amelyiknek a helyét nem sóval hintették be - mert csak piac miatt nyelték le - azokban innováció nélküli összeszereldék lettek.
...vagy olyan szolgáltató cégek voltak, melyekből a közszükség miatt tudják kitalicskázni a pénzt...

Lurian 2015.02.19. 13:06:47

@chepunk: Az oroszoknak lassan nem lesz hova hátrálniuk, és ez baromi veszélyes. Libsi-sírás ide, vagy oda, aki ezt nem látja az szimplán elmebeteg. Szerintem nem is olyan sokára háború lesz, én meg csak figyelem a sok idiótát, akiknek az egészből csak annyi esik le, hogy személy szerint neki mennyibe fog fájni a gáz jövőre, meg rezsicsökkentés. De mindegy is, itthon ehhez is mindenki veszettül ért. Szép tömegsírunk lesz akárki indul meg előbb.

Lurian 2015.02.19. 13:09:53

@Trackers: Attól, hogy az USA geci, ugyan miért kéne a másik hasonlóan geci hatalom farkára ráépülnünk? Ja igen, mert nekünk mindig kell egy gazdatest.

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 13:51:48

@Lurian: Nekünk egyszerűen csak ki kellene lépni a NATO-ból. És e mellett mindenkivel jóban lenni.

Lurian 2015.02.19. 14:08:34

@♔bаtyu♔: Kérdés, hogy a mostani helyzetben egyáltalán elképzelhető-e ilyesmi? Egyik szomszédunkban háború van. És mint minden háború, ez is felvet morális kérdéseket a sok gazdasági, meg politikai, meg földrajzi mellé. Nekünk, átlagembereknek sokkal több eszünk és tartásunk kéne, hogy legyen annál, hogy az egész konfliktust leredukáljuk a gázkérdésre, meg az orosz hegemónia kérdésére. Az a politikusok dolga. Nekünk meg a lelőtt civilekkel kéne foglalkoznunk, meg a hozzánk hasonlókkal, és nem tapsikolni, hogy Putyin mekkora faszacsávó, mert a hívei megint tönkrebasztak egy kórházat, vagy egy utasokkal teli buszt (és ugyanez a másik oldalról is). Benne vagyunk nyakig mi is. Belevittek a vezetőink, pedig a délszláv háborúban még ruhát meg kaját gyűjtöttünk a menekülteknek. A sok idióta meg hol ennek, hol annak az oldalnak tapsikol, pedig egy konfliktusban jó eséllyel tömegsírban végezzük - meg a családunk is. Ezért is írtam.

konrada 2015.02.19. 14:14:28

@♔bаtyu♔:
Ez nem Svájc, hogy a hadak azért kerüljenek ki, mert itt a bankbetétük.
...sőt: nem is akarták soha kikerülni a Kárpát-medencét....

Ezért nem volna jó, ha háború esetén nekünk kéne az ütköző államot játszani, és arra akkora haderőt felfejleszteni, hogy ez a vonulás tovább tartson 1 napnál...

konrada 2015.02.19. 14:18:01

@Lurian:
...nem akar kekec lenni, de abba ennél sokkal jobban belekeveredtünk, hiszen innen induló tankerek etették a rajtunk keresztül vonuló bombázókat....
...szóval hogy mennyire mélyen vagyunk mi benne...

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 14:22:15

@Lurian: Ez az egész oroszellenes hiszti azért van, hogy az embereknek ne a kézenfekvő alternatíva jusson az eszébe, kilépni a NATO-ból. Ehhez nem kell igazat adnunk egyik fél számára sem.

A háború oka pedig az, hogy az USA közvetve megdöntve az ukrán kormányt, orosz befolyási övezetből USA befolyási övezetet kreált.
Ezen nincs mit rágódni, az oroszok nem hagyják, ahogy az USA sem hagyná, ha az oroszok pld. Kolumbiából csinálnának orosz befolyási övezetet.

Nekünk az az érdekünk, hogy jóban legyünk az USA-val és az oroszokkal is, de legfőképpen az oroszokkal, mert gáz nélkül megbaszhatjuk, de USA cégek nélkül túl lehet élni,
Nem kell ehhez az oroszok seggét nyalni, elvégre azok meg el akarják adni a gázt, csak nem kell a kemény csákót játszani.

Egy háború esetén pedig egyértelműen rábasztunk, na ezért is kellene kilépni idejében a NATO-ból.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2015.02.19. 14:24:47

Félig bírtam elolvasni ezt a sok okoskodó marhaságot.

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 14:27:46

@konrada: Pontosan így van. A lehető leghamarabb haladjanak át rajtunk, természetesen élelmiszer az van eladó:))

Ráadásul az oroszok első lépése éppen a periférián lévő gyengébb NATO tagállamok megtámadása lenne. Erre egyébként szét is esne a NATO, hiszen a francia nem fog az Alföldért harcolni. Azonnal megkezdődnének a béketárgyalások, csakhogy úgy, hogy az oroszok a periféria országaiban állnak.

Ha mi kilépnénk a NATO-ból, ugye Ausztria eleve nincs is benne, Németország lenne az első olyan pont, ahol az orosz egységek ellenállásba ütköznének és német területen folyna a háború.

Lurian 2015.02.19. 14:33:56

@konrada: Pont erről beszélek, hogy én, mint kisember rohadtul nem vagyok benne. A fejem felett döntögetnek az én sorsomról. Meg a tiédről is. Meg a többiekéről is. De persze itt mindenki tudja, hogy hol a hiba, hogy ki kezdte ésatöbbi.

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 14:43:15

@Lurian: A fejed felett biztosan nem Orbánék döntenek, tulajdonképpen lényegtelen is, hogy Orbán mit csinál.

Szerepünk alapvetően az, hogy az oroszokat fékezzük egy konfliktus esetén. Valójában nekünk ezért Ukrajna NATO tagsága és egy ottani béke lenne a legjobb, de épp ezt nem engedik az oroszok. Másrészt az ukrán oligarchák minden pénzt ellopnak, tehát az az ország nem írható le olyan paraméterekkel mint mi vagy akár Hollandia. Ott egyszerűen bármi megeshet. Akár még egy komoly diktatúra is, USA-al a háttérben.

Lurian 2015.02.19. 14:47:54

@♔bаtyu♔: Rendben, az USA kezdte ezt az egészet... De ezt honnan tudod? Az orosz jelenlétre van némi bizonyíték, az USA jelenlétre van pár elmélet (ami elég hihető persze), de perdöntő bizonyíték nagyjából semmi. Ha jól számbavesszük, akkor ugyanannyi szól az USA beavatkozás mellett, mint ellene.
Azt a kort éljük (megint), amikor sajnos döntenünk kell, hogy jobb vagy bal. A történelmünk eddig bebizonyította, hogy gyakorlatilag képesek voltunk mindig a rossz oldalra állni. Sem a hintapolitika, sem a mindenkivel haverkodós politika nem műxik jelenleg. És különben is, ha kilépünk a NATO-ból, akkor mi lesz? Belépünk egy orosz szövetségbe, NATO országokkal körülvéve? Az EU meg tovább pumpolja belénk a lóvét, miközben az oroszok farkát szopkodjuk? Nem túl valószínű. És ha nem, akkor mi lesz? Majd jönnek az orosz dollármilliárdok? Ez sem túl valószínű.
Az amcsi cégeknek meg sok barátjuk van nyugaton. Mi nem az amcsikkal vagyunk jóban, hanem a haverjaikkal. Akkor most lássuk: Audi - irány Csehország, Mercedes - irány Szlovákia, Suzuki - irány valamelyik. Aztán próbálkozhatunk a nemlétező semlegességünket bizonygatni.

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 14:48:59

Most olvasom, szerencsére az oroszok figyelmeztetés gyanánt nem a periféria államait basztatják, hanem brit konyhák ablakain néznek be.

Így a NATO nagyhatalmainak talán leesik, hogy ma ők is komolyan veszélyeztetettek.

♔bаtyu♔ 2015.02.19. 14:55:39

@Lurian: Onnan, hogy a Majdant a CIA szervezte.

Tökmindegy egyébként ki kezdte, mert ilyen alapon az orosz biztonsági érdekszféra fenntartása ugyanilyen jogokba vágó. Ezért nekünk nem kell foglalkozni azzal, hogy ki kezdte.

Hagyd már ezt az orosz fasz-szopkodást? Mi a problémád, hogy Putyint nem rúgta Orbán seggbe? Olvasd már az Indexet és cseréld ki a Washington szavakat Moszkvára, az Obama szavakat Putyinra, csak így az elmúlt 1 hónapban. Na az valóban fasz-szopkodás.
Azzal együtt ennek sincs jelentősége.

Te tényleg komolyan gondolod, hogy a Mercédesz azért van itt, mert az USA a haverjuk?????? És az osztrákok? Nem NATO tagok.

Lurian 2015.02.19. 14:56:56

@♔bаtyu♔: Hát, azért mondjuk Paks 2 se nem lényegtelen, se nem a beleegyezésemmel meghozott, majd szarrá titkosított döntés volt. Meg persze még akad egy csomó.

Az oroszokat sehogyan sem tudnánk fékezni. Egy bazinagy alföld az egész ország, amin még tankkal is max 4 óra alatt lazán át lehet kelni, és ebben már benne van az útba eső lefosott laktanyák lemészárlása is.
Nagyonnagyonnagyon nagytőkéseink meg nekünk is vannak. Semmivel sem kevésbé korruptak, mint az oroszok, csak egyelőre még kisebb a tárházuk fegyelmező eszközökből. Néha jó, hogy ilyen megosztottak vagyunk, mert így nehezebb igazi diktatúrát kialakítani. De dolgoznak rajta serényen - annyi szent. Ezt mindenki látja, aki szopóágra került mostanság.

Lurian 2015.02.19. 15:07:43

@♔bаtyu♔: Rendben, elhiszem. Amint lesz rá valami igazán perdöntő. Van egy elmélet, mely szerint a CIA nyakig benne volt. Nem vagyok akkora USA fan, hogy ne higgyem el, hogy így történt, csak támogasd meg valamivel!

A problémám döntően az, hogy az oroszokkal mi eddig csak szívtunk, és semmiféle garancia sincs rá, hogy most jobb lesz. Csak ennyi. Putyin legszívesebben visszahozná a SZU-t. Nekem nem hiányzik. Talán neked sem. Amiről meg írsz, az a hintapolitika. Na az nem fog működni sokáig a jelen keretek között.

Nem, a Mercedes nem azért van itt. De nagyon hamar eltűnhet innen, ha megszűnik a jelenlegi felállás. Az USA elég nagy Merci piac, elég erős külpolitikailag, és hatékonyan tud lobbizni (többek között Merkelnél is). A gyártás elköltöztetése meg pár hónap alatt kivitelezhető, a nálunknál stabilabb gazdasági és politikai háttérrel rendelkező, kiszámíthatóbb és nyugatbarátabb országok meg a határ túloldalán vannak. Gyártó cégnél dolgozom. Láttunk már hasonlót, még ha kicsiben is.

konrada 2015.02.19. 15:16:11

@Lurian: Az orosz jelenlétre bizony van bőven, az igaz!;)
Elég a kievi rusz területén folyó ásatásokra gondolni, vagy arra, hogy a donyeck medence soha nem volt a Litván Nagyfejedelemség része, és a kozákok is legfeljebb mint határőr értelemben tekintettek magukat u-krajina-iaknak magukat, de a Krimben is 1954 előttről - de utána is - jóformán csak orosz jelenlétre utaló nyomok vannak.,))

Lurian 2015.02.19. 15:46:38

@konrada: Ebből a logikából kiindulva mi is megindulhatnánk tökön-babon át minden irányba, és annektálhatnánk az elcsatolt területeket. Ami persze elméletben igazán nagyszerűen hangzik, de a következmények már kevésbé lennének viccesek.
Az ukránok amúgy honnan szublimáltak oda? Nem tudom, azért kérdem.

konrada 2015.02.19. 15:52:06

@Lurian:
...hát onnan, mint nálunk a palócok, matyók, székelyek, vagy a németeknél a bajorok, szászok...

Ugyanazon nép helyi csoportjai, melyeket a történelem szakított le-szét.

Lurian 2015.02.19. 15:55:00

@konrada: Akkor viszont csak egy dolog az orosz jelenlét, nem? Végülis az egész Krímet annektálták, és Ukrajna keleti része is el fog tűnni nemsokára. Az ottani ukrán ukránokkal mi lesz? Annyira azért nem lehetnek kevesen ők sem...

Tudományos libsizmus 2015.02.19. 16:07:34

@er.miki:
Tévedésen vagy barátom. Jómagam senki állampolgárságát nem kívánom megvonni. Megölni pláne. Erre a következtetésre hogy jutottál, ha meg szabad kérdezni?

Leírtam a véleményemet rólatok. Mi a gond?

chepunk 2015.02.19. 16:44:11

@Trackers:

Ez bezony egy nettó ökörség! Mire az USA oda eljut, hogy háború ezt azt az érintett letesz az asztalra Irakban az volt a nagy hiba, hogy az első öbölháborúnál nem pucolták el Szaddámot... Oroszok semmivel sem háborúznak kevesebbet vagy inkább ők bizonyos helyeken kisebb intezitással folyamatosan. Amúgy a válasz egy minket is érintő háborúról szólt, a konyharuhafejek meg úgyis állandóan háborúznak ha mással nem egymással...

chepunk 2015.02.19. 16:46:20

@konrada:

Na ez is egy nettó hülyeség. A vállalatokat a komcsi elvtársak játszották át, és az eladó a bűnös ha herdál nem a vevő (mindenki jó áron akar venni). Amúgy a csődös állami vállalatok is nekik köszönhető leginkább a KGST nevű ocsmányságnak!

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.02.19. 16:46:47

@Lurian: "Az ukránok amúgy honnan szublimáltak oda?"

Először ők voltak az oroszok. Mármint a kijevi nagyfejedelemség volt az első orosz állam, csak a tatárok feldúlták, így a moszkvai fejedelemség önállósodott, és mivel a tatárok kevesebbet zaklatták őket, ők lettek az erősebbek, de annyi ideig voltak külön, hogy önálló nemzettudatuk lett. Képzeld el, hogy a székelyek és mi két külön népként gondolunk egymásra, és mivel szomszédok vagyunk, idővel háborúzunk egymással és jól meg is utáljuk egymást.

chepunk 2015.02.19. 16:50:32

@Lurian:

Pedig az oroszoknak előbb-utóbb igy vagy úgy fel kell fogni, hogy nem világhatalom! Persze hibázott a nyugat is, hogy amikor padlón voltak akkor (sokadszorra!) segített és baráti jobbot nyújtott, hiba volt! Akkor kellett volna az atomfegyveriket teljesen leszerelni, gyarmataiktól megfosztani őket, és most nyugi lenne. Mint mindenben a gyarmatbirodalom szétesésében is pár évtized késéssel követik a nyugatot, de bekövetkezik, csak így mindenkinek jobban fog fájni. De a háborút továbbra sem kívánom. (persze kit érdekel mit kívánok én...)

chepunk 2015.02.19. 16:55:04

@♔bаtyu♔:

Kilépni a NATO-ból? Na megint az agytröszt! Seregünk nincs akkor méár tényleg semmiben sem bízhatnánk, ha nem lenne az orosz-ukrán balhé a kisantant akkor is ránkugrana, csak úgy!

chepunk 2015.02.19. 16:58:02

@♔bаtyu♔:

Aha és az USA, Német, Eu pénzek cégek nélkül ki tudnád fizetni az orosz gázt? Ja egyébként pont az ország abszolút szükségtelen elgázosítása volt az egyik legnagyobb hazaárulás! Simán le lehet szakadni róla! Ja még valami ha még nem jöttél volna rá az oroszok szemében is csak NATO és EU tagként van valamicske értékünk! Ezek nélkül nagy ívben sz tennének ránk!

chepunk 2015.02.19. 17:01:31

@♔bаtyu♔:

Na még egy álom: "A lehető leghamarabb haladjanak át rajtunk, természetesen élelmiszer az van eladó:))" Nem venne! Elvenne! Mi meg éhen is dögölhetnénkl!

zobod 2015.02.19. 17:02:33

@altimus: 24,9%-volt 2014-ben az infláció Ukrajnában. Majd az idén magasabb lesz.

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.02.19. 18:17:17

@Tudományos libsizmus: én is leírtam egy párszor terólad, te szarevő

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.02.19. 18:18:06

@chepunk: igen, de ez a barom batyu boldogan döglene éhen, vannak akik akkor is képesek talpat nyalni, ha épp a fejükre taposnak vele

Tudományos libsizmus 2015.02.19. 19:09:12

@Maxvall a kloáka:
Hozzád ki szólt, libsi gané nicktolvaj?

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.02.19. 19:52:09

@Tudományos libsizmus: mert engedély kell hogy megszólaljak, baszkikám?

egyébként olvasom itt-ott végtelenül kártékony, primitív és uszító hozzászólásaid és valóban nem bánnám, ha visszamásznál a csatornába, valamennyi vélt és valós neveddel egytt

egyébként az is mániád, hogy valaki ellopta a nicked, rémlik, hogy valahol magadban beszéltél, illetve kommenteltél, mármost kurvára leszarom, hogy mit hiszel, de az nem én voltam, én a bircátlanító vagyok, bár te is éppenolyan kretén vagy

és kurvára nem vagyok liberális se, szerintem a hozzádhasonló anyaszomorítóknak nincsenek jogai

Tudományos libsizmus 2015.02.20. 00:09:51

@Maxvall a kloáka:
A norvégok fizetnek, hogy lenyúld mindenki nickjét, libsi gané. Áruld már el légyszi, olyan sokszor kérdeztem már.

Lurian 2015.02.20. 15:19:06

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Ez azért nem hangzik túl jól. Mármint az erdélyes párhuzam. Viszont ennyi erővel (jó, nyilván nem) az ukránok is betámadhatták volna az oroszokat, és abból kiindulva, amit írsz, a szakadároknak (szerintem) nincs túl sok jogalapjuk önállósodni. Vagy rosszul látom?

Lurian 2015.02.20. 15:23:16

@chepunk: Igen, van ebben valami. Nehéz eldönteni, hogy egy egypólusú nyugati világrend, vagy egy egypólusú keleti világrend a rosszabb. Mondjuk én talán inkább az elsőben élnék - mondom ezt úgy, hogy nem vagyok mondjuk iraki, akik meg biztosan máshogy látják a dolgot. Viszont a leszerelés nem történt meg, a pólusok fennmaradtak, és most elkezdett elindulni valamiféle átrendeződés, ami elég nagy valószínűséggel háborúkba fog torkollni. Én csak azt remélem, hogy nem atomháború lesz. Azt még szerencsével sem nagyon lehet túlélni...

2016.10.18. 12:50:24

@Tibi !: "Apa! Mi dűlt el az éjjel? Semmi! Miért fiam? Anya azt mondta, no ez se áll fel egyhamar!"
süti beállítások módosítása