B1 blogcsalád



Bűncselekmény a marketing?

2014. december 16. - Ficsúrfi

Ne ijedjenek meg, természetesen nem számít bűncselekménynek marketingre költeni - legalábbis abban az esetben, ha az Orbán-kormány csinálja. Azonban amit szabad Jupiternek…

magicbox_0003_3.jpg

Megszokhattuk már, hogy mióta a Fidesz hatalomra jutott gyakorlatilag mindent megcsinálhat, amit nem szégyell. Pontosabban, semmit sem szégyellve lopják szét az országot az Alaptörvénybe erőszakolt törvényeikre hivatkozva. Gondoljunk csak a trafik-, föld-, vagy tankönyv-mutyira, hogy tényleg csak egy pár példát említsek. Mindeközben az “elszámoltatás” jelszava alatt, légből kapott indokokra hivatkozva hurcolják meg az előző kormány politikusait.

A leghátborzongatóbb azonban mégis az, amikor valami olyasmivel vádolják meg a korábbi városvezetőket, amit a Fidesz azóta is ugyanúgy csinál, mint elődei.

A legjobb példa erre a BKV-botrány, ami azért robbant ki, mert a Magyar Nemzet szerint “feleslegesen megkötött szerződések voltak a BKV-nál”. Később azonban kiderült, hogy ezeket a - ügyészek által feleslegesnek titulált - szerződéseket a fideszes BKK a mai napig megköti.

Az egykori főpolgármester-helyettest és társait ellenben megvádolták, hogy százmilliós károkat okoztak a BKV-nak azzal, hogy feleslegesen költöttek marketingre. Az ügyészség szerint ugyanis “szükségtelen a monopol helyzetben lévő közösségi közlekedés népszerűsítése.”

A vádirat ezen része több sebből vérzik:

  • Először is hogy jelentheti ki tényként a vád, hogy a marketing szerződések szükségtelenek voltak, ha erről nem kérdezett meg marketing szakértőt? (Bár az is elég lett volna, ha az ügyészek kitekintenek a nagyvilágba, ugyanis a világ valamennyi nagyvárosában reklámozzák a közösségi közlekedést.)

  • De rendben, tegyük fel, hogy szükségtelen volt a marketing. Akkor e logika alapján az összes közműcégnél fölösleges marketingre költeni, sőt marketing és kommunikációs osztályokra sincs szükség?

  • Abba meg már tényleg ne is menjünk bele, hogy mekkora hülyeség az, hogy a BKV-nak “nincs versenytársa”. Ott vannak a MÁV és a Volán budapesti járatai is, de konkuránciának számít az annyira ellenzett belvárosi autós közlekedés is. Marketingre például azért is költ a BKV, hogy erre alternatívát kínáljon.

De nem, nem, hát tudja jól a Fidesz is, hogy úgy ahogy van hülyeség ez az egész “felesleges BKV marketing” szöveg. Hiszen a BKK ma is ingyen osztogat lufikat, strandlabdákat, pólót, bögrét és egyéb BKK logójával ellátott, közpénzből megrendelt ajándéktárgyakat. A BKK jelenleg is költ rendezvényekre, utastájékoztatásra, jegy- és bérletkampányra, honlapfejlesztésre és népszerűsítő kiadványokra.

A BKV marketing tevékenysége úgy tűnik, csak abban az időszakában minősül bűncselekménynek, mikor épp nem ők voltak hatalmon. Azóta persze nyilvánvalóan hasznosak és megalapozottak a közösségi közlekedés népszerűsítésének ugyanezen eszközei. Hiszen tudjuk jól: amit szabad Jupiternek, nem szabad a “kis” ökörnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr666987023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajdasagi 2014.12.17. 10:04:41

Az idő mindent megszépít ugye? Egy frászt. Nagyon is jól emlékszünk a Hagyó-korszakra és a Nokiás dobozra. Nyugodj bele: tudjuk, hogy akkor a BKV volt az egyik kifizetőhelye a szociknak és az SZDSZ-nek.

Ez akkor is tény marad, ha időközben a Fidesz emelt a téten, és még többet lop (de nem a BKV-n keresztül), mint a régiek.

Ez az írásod nem becsületes. Az újak bűneivel kezded, és aztán szeretnéd a régiek bűneit letagadni. Nem fog menni. Jól emékezünk mi ezekre is meg azokra is.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.12.17. 10:08:38

Mindenki tudja hogy a BKV-s marketing és sikerdíjak csak a lopásról szóltak.

Tök mindegy ki csinálja.

És kinek jó ha lopnak ?