B1 blogcsalád



Viszlát kézműves sörök, helló szar magyar borok a CBA-ból!

2014. november 20. - ng.pontkukac

szarbor.jpg

Ha szereted a különleges kézműves söröket, a jó olasz és spanyol borokat, a kis prémium alkohol márkákat, esetleg ezekkel kereskedsz, akkor ma is tett valamit ellened a kormány. De ne csüggedj, ez újabb siker például a CBA-nak, így a kormánynak, a Pártnak, és természetesen az egész magyar hazának.

De mi történt? A kormány most úgy döntött, hogy a kisebb alkohol nagykereket teszi tönkre a jövedéki törvény módosításával, hogy az eddig színes és Ö-N-S-Z-A-B-Á-L-Y-O-Z-Ó piacon csak 5-6 nagy cég maradhasson, például a CBA italkereskedője. Ha egy italkereskedés csak kisebb kézműves söröket árult, vagy 2 raklap prémium pezsgőt egy-egy étteremnek, ugyanúgy 150 milliót kell biztosítékként letennie. Ergo: vagy behódolnak a nagy cégeknek, vagy bezárják a boltot, és a kínálat szegényebb lesz.

Úgyhogy kedvenc kis kézműves sörözőinkről lemondhatunk, de a polcaikra majd kitehetik a Kőbányait és a Sopronit, ha nem akarnak megszűnni. A köztudottan, nemzetközileg elismerten és hivatalosan is kiszámíthatatlan, ingadozó minőségű, szar magyar termékek, mint a tokaji borok és Törley jól fognak járni, mert más nem nagyon lesz a piacon. Ergo: a nép vegye a magyar hulladékot.

A lépés ismét nem abba az irányba mutat, hogy a gyártókat jobb termékek előállítására ösztönözze. A szutykos CBA üzletek úgyis nagyobb mennyiségben tudják majd eladni például a Törley húgyait, mert nem lesz választék. Az Index összefoglaló cikkéből az is kiderül, hogy a kisebb termelők már kétségbeesetten hívogatják a velük szerződő kisebb kereskedőket, hogy hogyan tovább.

És hogyan tovább? Be lehet zárni a boltot. Magyarország tehát jövőre még vacakabb hely lesz. A kormány ugyanis a helyén van, és dolgozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr156917913

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megbuherált vírusokkal csinálnak zombit belőlünk a dokik? 2014.11.20. 11:43:19

Génmódosított HIV-vírussal próbálják a rákos sejteket kiirtani a betegek testéből egy amerikai klinikán. Pont, mint a Legenda vagyok című poszt-apokaliptikus sci-fiben, csak ott a bárányhimlő vírusát hackelték meg. Ha valósággá válik a filmbéli szcenár...

Trackback: Miért nyit ki vasárnap is a multi? 2014.11.20. 11:39:54

Nem azért, mert szeret minket, és a kedvünkbe akar járni, hanem azért, mert nem akar a fogolydilemma nevű játékban veszíteni. A fogolydilemma nevű játékelméleti kérdés lényege ugyanis, hogy kooperációval közepes mértékben lehet nyerni, míg aki nem műkö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qtyasorsu 2014.11.20. 10:44:22

Röviden! Elmennek a kommunista jó édes anyjukba ezek a mocskos tetvek!!

Brix 2014.11.20. 10:46:29

"Magyarország tehát jövőre még vacakabb hely lesz..." Igen, az lesz, de az ilyen intézkedések is egy újabb koporsószeget jelentenek az Orbán-rendszernek....

Nancsibacsi 2014.11.20. 10:49:12

A szar magyar kézműves sörökért nem kár...

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 10:52:13

@Nancsibacsi:
Mihez képest szar? Mert ha szerinted nem elég jók, akkor ha ennek tapsikolsz, akkor pont ellenkezőjét éred el, hiszen ha alapjaiban fojtják el az elvtársak a kézműves söripar előretörését, akkor soha nem lesznek jó magyar kézműves sörök.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 10:55:16

@Brix:
A faszt. Szerinted a zombi törzsszavazó prolikat érdeklik a kézműves sörök? Vagy érdekelte őket a magánnyugdíjak államosítása? Esetleg felfogják, hogy ha különadókkal baszogatják az elvtársak az általuk multikat, akkor hosszútávon ők is szopni fognak, mert ebben az országban nem lesz ki beruházzon?

Nem, nem, ezek az intézkedések arra jók, hogy egyre kevesebb értelmes ember maradjon az országban, így egyre jobban bebetonozzák a hatalmukat, mivel a zombik azok maradnak.

Nancsibacsi 2014.11.20. 11:01:57

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Hát ha a tokajit lehet szarozni, akkor azokat miért ne?

Amúgy meg ez csak a szokásos drámázás. Akinek az éves forgalma 100MFt alatt van, az nem nagykereskedő, hanem egy sima sörnepper, amire nincs szükség. 100 MFt forgalom a kereskedelemben az lófasz. Az egy kisbolt a panel földszintjén lévő 20 nm-es üzlethelyiségben. Nehogy már ilyenek nevezzék magukat "nagykereskedőknek".
A 150MFt-s biztosítékot bárki le tudja tenni, bankgaranciaként. Nem adó, nem kell hogy saját tőkéből tegye le. Ennek a díját egy normálisabb forgalmú nagyker simán kigazdálkodja (és nem csak az 5-6 nagyobb).

banatibor 2014.11.20. 11:03:15

@Brix: Az a baj hogy az a koporó már több szeget tartlamaz mint deszkát de a sok majom fideszpárti még most se akarja elásni.

dadddd 2014.11.20. 11:04:12

"szar magyar termékek, mint a tokaji borok"

Te okos lehetsz.

Bicepsz Elek 2014.11.20. 11:08:08

Anyad picsaja de b..nyak blogger!!!! A sz.r kulfoldi soreidet megrendelheted onnan meg a vizezett spanyol/olasz boraidat is(megjegyzem azokat jobb inni meleg mediterran kornyezetben, de nem a magyar eghajlaton). Termeszetesen kivizsgaljak majd a tokaji borhamisitast, de az nem jelenti azt, hogy minden magyar bor hamis!!!

dadddd 2014.11.20. 11:12:37

Az tisztán látszik, hogy utálsz mindent, ami a magyar. Az más kérdés, hogy általad felsorolt termékek milyen százalékban nevezhetők magyarnak, köszönhetően a ballib kormányzatoknak. A helyi kézműves sörfőzdéket pedig a szocik fojtották meg, mielőtt túlzottan megerősödhettek volna.

nnnnnnnn 2014.11.20. 11:14:20

„A jövedéki biztosíték változtatása nem vonatkozik az adóraktárak, keretengedélyesek, felhasználói engedélyesek, bejegyzett kereskedők elkülönülő tevékenységére és a szőlőbor, a sörfőzdében előállított sör, a szeszfőzdében főzött párlat, a kenőolaj, üzemanyag adalék és egyes cseppfolyós gáz termékekre”

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 11:14:22

@Nancsibacsi:
A nagykereskedő nem azt jelenti, hogy nagy kereskedő, hanem azt, hogy a kiskereskedőknek ad el.

Egyébként az újkommunisták hasonló módon próbálták ellehetetleníteni a kisebb nyelviskolákat is, miután létrehozták a haverok a sajátjaikat állami pénzekből.

Eleve logikátlan ez így, hiszen az a biztosíték mérettől függően sok és kevés is lehet. Ez nyilvánvalóan a kiszorítósdiról szól, aminek a levét egyébként a kiskereskedők és a fogyasztók isszák meg, hiszen ha egy ágazatban a belépési küszöböt növeled, akkor a versenyt is gyengíted (pont ez a problémája az oligopol piacoknak, ami miatt más esetben az újkomcsik extraprofitról beszélnek).

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 11:15:05

@Nancsibacsi:
"Hát ha a tokajit lehet szarozni, akkor azokat miért ne?"

A lényeg nem az, hogy mit nevezünk szarnak. Amúgy tokajiból van szar és jó is.

Nancsibacsi 2014.11.20. 11:19:54

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: "A nagykereskedő nem azt jelenti, hogy nagy kereskedő, hanem azt, hogy a kiskereskedőknek ad el."

De ő azért nagykereskedő, hogy könnyebben megfogható legyen, mint egy kiskereskedő, ha például élelmiszer-biztonságról van szó. Ha 30ezer "nagykereskedő" van, akkor a Jóisten se győzi őket végignézni. Volt az elmúlt években annyi botrány, hogy világos legyen, hogy csökkenteni kell a számukat, mert sok a botrány. Ha megiszod a kézműves sört, aztán megdöglesz tőle, mert ciános volt, akkor meg majd te hisztizel, hogy miért nincs ellenőrizve, ugye?

Nancsibacsi 2014.11.20. 11:20:32

@Nancsibacsi: "mert sok a botrány" helyett "mert sok a kontár"

Muad\\\'Dib 2014.11.20. 11:25:00

Ez egy újabb debil döntés, ami szembe megy az értelmes dolgokkal, hogy osztogathasson a megfelelő embereknek.

"...szar magyar termékek, mint a tokaji borok ..."
Ez meg egy értelmezhetetlen baromság. Melyik pincészet, melyik évjáratú boráról beszélsz?
"...a jó olasz és spanyol borokat..."
Értelmezhetetlen baromság 2. Melyik vidék, melyik pincészetének milyen borairól beszélünk?
Jó volna egy felháborító döntés kapcsán nem sötét agyatlanságokkal kampányolni...

Zak 2014.11.20. 11:26:42

@Nancsibacsi: "Akinek az éves forgalma 100MFt alatt van, az nem nagykereskedő, hanem egy sima sörnepper, amire nincs szükség." - miért nincs? Miért csak az létezhet, akinek 100M felett van a forgalma? SEMMILYEN indok nincs rá, csak annyi hogy CSAK. Ja nem. A haverok.
Nagyon remélem minél hamarabb megrohad az összes kormánytag, akik kitalálták ezt és az összes basztatást. Már minden napra jut egy geciség tőlük, de már nem sokáig.

qtyasorsu 2014.11.20. 11:26:51

@Nancsibacsi: Szerintem a a nagykereskedő nem ellenőriz minőséget,az a gyártó felelőssége,Az hogy ha a nagykereskedő megveszi a bizonytalan eredetű,nem megfelelően ellenőrzött,dokumentált stb. terméket,na az az ő felelőssége.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.20. 11:28:25

Én még NEM ittam JÓ magyar kézműves sört.

A poszter meg jobban tenné, ha körbenézne a piacon, mielőtt a magas lóról mindenféle ismeret nélkül kezdi osztani az eszet a hozzá hasonlóknak.

Nem kell picsogni, senki nem fogja a kezéből kiverni a márkás és drága itallal töltött poharat.

Egy átlagos vidéki, kis alapterületű üzlet (<600 nm) - a multikat is beleértve - tele van hazai gyártású kommersz töményekkel, aromás szeszes italokkal, pancsolt bor jellegű készítményekkel és "made in EU" feliratos, sörösdobozba töltött, ihatatlan szarokkal.

Na, ezeket kellene kitakatírani a piacról, és rávenni az embereket, hogy igyanak KEVESEBBET, de SOKKAL JOBBAT.

És igen, a dohányboltok után tereljük a szeszesital-kiskereskedelmet is az élelmiszer jellegű boltokból a szeszes italokat árusító boltokba. És kössük a polcra kerülés feltételét ahhoz, hogy feleljen meg a termék egy viszonylag magasra rakott mércének.

Még mielőtt belefullad az ország a gyümölcsaromával tuningolt krumpliszeszbe.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.20. 11:32:09

@dadddd:

"Az tisztán látszik, hogy utálsz mindent, ami a magyar."

Lehet, hogy a poszter is a svájci emigrációból írogat, mint egykor Lenin elvtárs :)

nnnnnnnn 2014.11.20. 11:33:17

arra gondoltam ha a 150-ből csak 7 nagykereskedő marad, akkor kinek van kedve csinálni velem egy 8-adik nagykert? szerintem szarrá keresnénk magunkat.

♔bаtyu♔ 2014.11.20. 11:34:31

Látszik, hogy nem sok magyar bort ihattál. Magasan jobbak a "szar magyar borok" mint az itt elérhető külföldiek, azonos árfekvésben pedig nem is kérdés.

Vili Doli 2014.11.20. 11:34:51

A Törley pezsgő és a megbízható helyről származó tokaji borok JÓK.

A CBA-üzletek viszont szarok, így igaz.

♔bаtyu♔ 2014.11.20. 11:35:04

@polyvinyl: Libsiknél ez valahogy alapelv.

Nancsibacsi 2014.11.20. 11:35:12

@qtyasorsu: "Szerintem a a nagykereskedő nem ellenőriz minőséget,az a gyártó felelőssége"
Viszont a nagykereskedőt ellenőrizni az egyszerűbb, ha nem sokszáz van belőle, hanem néhány tucat. Mármint hogy olyan terméket árul-e, amik megfelelőek.

phaidros 2014.11.20. 11:36:05

@polyvinyl: én ittam már jó magyar kézműves sört.

Mérnork 2014.11.20. 11:36:51

Vajon az alkoholisták is csinálnak akkora tüntetést, mint a netespornó és faszbúk cset függők? ;-)))

Mérnork 2014.11.20. 11:37:33

@phaidros:
Ja, az ötödik korsó után már én is.

phaidros 2014.11.20. 11:37:37

@Muad\\\'Dib: a Tokaj Kereskedőházról szoktak beszélni szar tokaji esetén, bár tény, hogy mivel ezt külön nem hangsúlyozzák, a tokajit szarozzák le magát. Pedig a tény az hogy van szar tokaji, meg jó is.

phaidros 2014.11.20. 11:38:15

@Mérnork: nem, első korsónál is jó. Pl. nekem a fótiak közül pár bejön.
Én kérek elnézést. :)

qtyasorsu 2014.11.20. 11:39:26

Szó sincs itt semmiféle minőségről,meg magyar borokról,sörökről! Egyetlen cél a haverok,támogatók kitömése pénzzel! Nincs itt semmi látnivaló !!

phaidros 2014.11.20. 11:39:40

@dadddd: és most a nemzetiek csinálják ki a magyar önálló sörfőzdéket végleg. Hisz már úgyis döglődtek, ez inkább olyan, mint a kegyelemdöfés, nem? :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.11.20. 11:40:30

"szar magyar"
furcsálottam is, hogy ma még nem szerepelt ez a kifejezés az index címlapján

de szerencsére az mszp székházból szerkesztett blog szállította a megrendelést...
sok sikert 2018-hoz elvtársak!
XD

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 11:43:35

@polyvinyl:
Azután, hogy az egészségügyi feltételeknek megfelel, a minőség egy szubjektív dolog, így nem jó ha hatóság határozza meg, mi a jó. Nyilván ti kádáristák ezt nem értitek, milyen amikor az igények határozzák meg a minőséget.

qtyasorsu 2014.11.20. 11:44:29

@Nancsibacsi: Értem,de ha tegyük fel a nagykereskedésben találnak nem megfelelő minőségű terméket,akkor irány a gyártó és ott is ellenőrzés.Ezért azt gondolom egyszerűbb a gyártót rákényszeríteni-meg egyébként jól felfogott érdeke is-hogy megfelelő minőségű,előírásoknak megfelelően dokumentált terméket dobjon piacra és akkor a nagykereskedőt ilyen irányú vizsgálatokkal nem kell "vegzálni" .

Izo 2014.11.20. 11:46:01

"vagy behódolnak a nagy cégeknek, vagy bezárják a boltot"
Vagy összefognak, és mondjuk 10 kicsi, kézműves sört és társait áruló cég összefog. Csak az összefogás egy kicsit nehezen megy a magyar embernek.

Dr Gregory House 2014.11.20. 11:46:09

Állítsátok meg Arturo Uit!
Röff!
(Sajna a műveletlen disznók úgysem értik. Meg a birkák sem.)

Nancsibacsi 2014.11.20. 11:49:52

@qtyasorsu: Tudod hány gyártó van? Ott kell a láncot ellenőrizni, ahol a legkevesebb a szereplő. Az nyilvánvaló, hogy ha szart találnak akkor mindkét irányba tovább kell menni (hogy a polcokról is lekerüljön/visszahívják a kiskereskedők).

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.20. 11:53:06

@Mérnork:

"Vajon az alkoholisták is csinálnak akkora tüntetést, mint a netespornó és faszbúk cset függők? ;-)))"

LOL, én is ezen gondolkoztam tegnap, hogy ki lehet-e vinni a libsi egyetemistákat az utcára, hogy tüntessenek a "Matróz jellegű szeszes ital" megmaradása mellett :)))

qtyasorsu 2014.11.20. 11:58:22

@Nancsibacsi: Tudom hogy sok,de eddig se a nagykereskedésekben tartottak minőségellenőrzést hanem a gyártóknál.Mert ott már csak azt tudják kideríteni,hogy a termék nem megfelelő,azt hogy mi az oka, azt a gyártónál kell keresni.Ha a nagykereskedésben megfelelőek a tárolási feltételek,a szállítók betartják a szállítási előírásokat akkor szerintem ott a minőséget felesleges ellenőrizni,csak plusz kiadásként jelentkezne állami szinten.

oszt jónapot 2014.11.20. 11:59:15

@polyvinyl: Pont ezek fognak megmaradni, te faszszopó. A fidesz csak úgy hoz döntéseket, hogy a proli fajtádnak jó legyen.

feketehun 2014.11.20. 12:11:12

@Nancsibacsi: "Akinek az éves forgalma 100MFt alatt van, az nem nagykereskedő, hanem egy sima sörnepper, amire nincs szükség"

Ez egy roppant magvas gondolat. És nagyon szép tőled, hogy aggódsz az élelmiszerbiztonság miatt. Viszont tudod az a rút helyzet, hogy ezek az általad "sörnepperek, aikre semmi szükség"-nek beállított gyártók ilyen kis családi vállalkozások, akik azon vannak, hogy megéljenek, sőt esetleg valami kis hasznot (ó, borzalom) is generáljanak egy olyan foglalkozásból, amit szeretnek csinálni. Ha annyira fontosak ezek az élelmiszerbiztonsági megfontolások, akkor az én véleményem szerint lehetne hozni olyan intézkedéseket is, amelyek célzottan az élelmiszerbiztonsági kockázatokat hivatottak csökkenteni.

Ez a jelenlegi intézkedés-tervezet - a a te logikád szerint vizsgáljuk meg a hatását - a következőket eredményezi: hmmm gyerekek, elképzelhető, hogy egy kézműves sört gyártó cég termékei veszélyesek az egészségre? Nos, akkor lehetetlenítsük el az ÖSSZESET. Vegyük el én nem tudom hány embertől a vállalkozását! Tegyünk tönkre még néhány tucat embert, és mellesleg vegyük el a ballibsi-tüntető-semmirekellőegyetemistáktól azt a lehetőséget, hogy évente egyszer elmenjenek a kézműves sörök fesztiváljára, és jól érezzék magukat.

Az én olvasatomban mindez azt jelenti, hogy elveszítünk valami egyedit, ami igenis érték volt. Voltak jó magyar kézműves sörök és rosszak is, de számomra élmény volt megkóstolni őket, és eldönteni, hogy ez most éppen jó, vagy nem jó. A kézműves sör (volt) a hungarikum, és nem Pécs ókeresztény temetője.

A másik, és engedelmeddel súlyosabb probléma az, hogy megint bebizonyosodott, hogy s - o - h - a nem lehetsz biztos abban, hogy a vállalkozásodat nem törtlik el a föld színéről egyetlen tollvonással. Én egy huszonéves ember vagyok, és fel-felmerül bennem, hogy ha összeszedem rá a tőkét, akkor milyen jó lenne vállalkozást indítani. Őszintén sajnálom azokat az embereket, akik pénzt és időt áldoztak azért, hogy a vevők megismerjék és megszeressék a termékeiket, jelen esetben pl. a fóti sörgyárra gondolok, és most tönkreteszik őket, mert nem elég nagyok, hanem csak sörnepperek, akikre semmi szükség nincsen. Nyilván jobb helyen lesz a profitjuk a nagy haveri cégeknél. Védeted ezeket az intézkedéseket, de annyit megtanultam, és rajtam kívül is rengetegen megtanultak, hogy ha vállalkozást indítasz, azt soha, semmilyen körülmények között ne Magyarországon tedd.

Kecso3111 2014.11.20. 12:16:25

@Nancsibacsi: Csak mert olyan okos vagy és jól informált, vess egy pillantást erre a néhány linkre:
zips.hu/#aktualis-87
www.rothbeer.com/

És ezek csak a legismertebbek, több nemzetközi megmérettetésről hozzuk el a díjakat, az hogy nem találsz jó kézműves sört csak annyit jelent, hogy nem is keresed.
Kár trollkodni más bánatán

Nancsibacsi 2014.11.20. 12:17:37

@feketehun: Elvileg nagykereskedőket érint a szabályozás, nem gyártókat. Nincs semmi másról szó, hogy a "kis családi vállalkozások, akik azon vannak, hogy megéljenek" odamennek egy normális nagykereskedőhöz, és ha olyan a termékük, hogy a nagykereskedő lát benne lehetőséget, akkor azon keresztül árulják. Előre szólok: ez lehet pénzbe fog kerülni. Ha meg nem sikerül megegyezni, akkor isszák maguk amit kifőztek.

recommented 2014.11.20. 12:27:55

@polyvinyl: Nem tudom, honnan vetted, hogy ezzel javulni fog a szeszesitalok színvonala. Ezzel gyakorlatilag bebetonozzák a matróz jellegű förmedvényeket.

Ennek a tervezetnek a kiszorítósdi a lényege. A Fidesz eddigi négy (öt) éve kőkeményen arról szólt, hogy piacot csinálnak a kádereiknek. A kisvállalkozókat, multikat és az alkalmazotti középréteget szopatják, mert nem érdekük, hogy igazi verseny legyen. A haveroknak kell az üzlet, legyen az föld, dohánytermék, alkohol. Munkalapú társadalom? Faszt. A mélyszegénység és kiszolgáltatottság konzerválása. Akinek az életben maradásra megy el az energiája, az nem fog ugrálni, kritizálni.
Közben a panelprolik kapnak kisebb koncokat, amiken lehet marakodni.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 12:32:52

@Nancsibacsi:
Teljesen mindegy, hogy a vállalkozások, amelyeket ellehetetlenítenek történetesen kisiparosok vagy kis méretű nagykereskedők, a lényeg, hogy bármikor mondhatják a kommunisták azt, hogy mostantól nem folytathatod a tevékenységedet, mert az nem kedves nekünk. Hiába öltél bele időt, energiát, munkát és pénzt a vállalkozásodba, a kommunisták bármikor elvehetik tőled. Na ez itt a probléma. Aki ezt nem látja, az még nem szakadt el a szocializmustól.

Nancsibacsi 2014.11.20. 12:37:07

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: A szocializmus ismérve pont az, hogy sosem nyúltak semmihez, mindenki pancsikolt a híg fosban - igen, a kenyéradó gazdáid, meg azoknak a szülei is - míg át nem csapott a fejükön, és bele nem fulladtak. Sokan lázadoznak azért, mert a kormány nem teremt stabil gazdasági környezetet. Nem hát, mikor az alapellátásokat se tudja lassan ellátni (orvos, iskola). Nyilván lehet hőbörögni, csak pont szart se értek vele. Azzal meg csak hátráltatjátok a változásokat, hogy egy olyan csoportosulás szekerét toljátok, akire az ország több mint a fele akkor se szavazna, ha Orbán minden reggel nyilvánosan csecsemővért inna.

Nancsibacsi 2014.11.20. 12:38:01

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: A szocializmus ismérve pont az, hogy sosem nyúltak semmihez, mindenki pancsikolt a híg trágyalében - igen, a kenyéradó gazdáid, meg azoknak a szülei is - míg át nem csapott a fejükön, és bele nem fulladtak. Sokan lázadoznak azért, mert a kormány nem teremt stabil gazdasági környezetet. Nem hát, mikor az alapellátásokat se tudja lassan ellátni (orvos, iskola). Nyilván lehet hőbörögni, csak pont sz.rt se értek vele. Azzal meg csak hátráltatjátok a változásokat, hogy egy olyan csoportosulás szekerét toljátok, akire az ország több mint a fele akkor se szavazna, ha Orbán minden reggel nyilvánosan csecsemővért inna.

feketehun 2014.11.20. 12:39:10

@Nancsibacsi: Így van, mindez eddig is világos volt számomra. Eddig 22 milla volt a jövedéki biztosíték, mostantól 150. Eddig egy kis cég tudta maga forgalmazni a termékét, mostantól nem. Ha egy családi vállakozásnak volt 500.000 aktívája havonta, amiből aztán leadózott, akkor lehetett annyi adózás utána nyereségi, hogy megéljen belőle a család. Mostantól nem lesz. Eddig egy vállalkozásnak saját döntése volt, hogy piacra dob-e egy terméket, és megnézze, vajon a piacon életképes lesz-e. Mostantól egy nagykereskedő döntésének van kiszolgáltatva. És igen, jó hogy előre szóltál: ez pénzbe fog kerülni. Ha vannak ismereteid arról, hogy mennyire volt eddig jövedelmező kis sörfőzdéket üzemeltetni, akkor te is tudod, hogy ebbe a cégmodellbe nem fér bele egy nagykereskedő közbeiktatása. Az eredmény tehát kvázi ugyanaz, mintha egyszerűen betiltottuk volna a kézműves sörfőzdéket, csak az eszköz kevésbé formális. Én nem értem pontosan, hogy ez neked miért tetszik, de abban biztos vagyok, hogy nekem nagyon nem. És csak egy kis analógia: mondjuk én elkezdek gemkapcsokat gyártani. Nem egy nagy lélegzetvételű vállalkozás, de csak mondjuk a példa kedvéért legyen így. Létrehozok egy Kft-t, ami gyártja és forgalmazza az én fasza kis gemkapcsaimat. Honnan lehetek biztos abban, hogy nem jön egy olyan törvény bármikor, amely kimondja, hogy irodaszereket csak az évi 500 millió forintnál nagyon forgalmat bonyolító cégek forgalmazhatnak? Honnan a búsból lehetnék biztos abban, hogy nem állít engem a kormány egy olyan választás elé, hogy működhetek tovább kisebb haszonnal, a haveri forgalmazónak tejelve, vagy lehúzhatom a rolót?

recommented 2014.11.20. 12:39:41

@Nancsibacsi:

"Elvileg nagykereskedőket érint a szabályozás, nem gyártókat."

Na igen, és a gyártókat nyilván egyáltalán nem érinti az új szabályozás.

"Nincs semmi másról szó, hogy a "kis családi vállalkozások, akik azon vannak, hogy megéljenek" odamennek egy normális nagykereskedőhöz, és ha olyan a termékük, hogy a nagykereskedő lát benne lehetőséget, akkor azon keresztül árulják."

Indirekten még te magad is kimondod, hogy fokozódni fog a nagykereskedőktől való függés. A nagykereskedő keresni akar. Ha "nagy" nagykereskedő, akkor nem fog kockáztatni, leszarja a kis gyártók termékeit, nem fog brandépítéssel foglalkozni, mert nem éri meg neki. Megveszi azt, amiből sok fogy, és ismert. Egy csomó kis gyártó fog becsődölni, miközben a nagyok erősödnek. Egy "kis" nagykereskedőnek érdekében állt kisebb gyártók termékeit forgalmazni, mert megtehette, hogy azokra specializálódik. Egy nagy nem. Esetleg megveszi az "ismeretlent" bagóért, de úgy is a gyártón csattan az ostor. Arról nem beszélve, hogy 5-6 nagykereskedő lazán tud kartellezni, és ne legyenek illúzióink, fognak is.

"Előre szólok: ez lehet pénzbe fog kerülni. Ha meg nem sikerül megegyezni, akkor isszák maguk amit kifőztek."

Nem vagy te fideszes politikus? Azok szoktak ilyen lekezelő gúnnyal kommunikálni. Hát igen, végül is ki a a faszomat érdekli, ha egy kisebb gyártó (aki dolgozott, munkát adott másoknak) tönkremegy? Mehet közmunkásnak.

recommented 2014.11.20. 12:44:33

@Nancsibacsi: "A szocializmus ismérve pont az, hogy sosem nyúltak semmihez, mindenki pancsikolt a híg trágyalében"

Előtte azért még államosítani kellett, ellenségképeket kreálni, szétosztani a vagyont. Amiről te beszélsz, az már az érett, kádári szocializmus volt. Itt is ez épül, csak még az első fázisnál tartunk, a redisztribúciónál. Ha az lezajlott és újra fel van osztva minden, akkor jön a híg trágyalé is, ne félj.

Nancsibacsi 2014.11.20. 12:57:03

@recommented: Meg a vasfüggöny, gondolom.

Nézd, én azt látom, hogy vannak olyan helyek, ahol jobb mint Magyarországon, de azért aki nem teljesen balfasz, az itt is meg tud élni, sőt jól is tud élni. Viszont mi magyarok hajlamosak vagyunk arra, hogy ha (jórészt) a saját balfaszságunk miatt belebukunk valamibe, akkor azért a vezetőket okoljuk. Így volt ez ezelőtt 20 évvel is - nem kormányfüggő a dolog. Még EU csatlakozás előtt (MSZP kormány alatt) feltalálták hogy szigorítják a tejtermelés szabályait, akinek 1-2-3 tehene volt, nem tudott hirtelen akkori áron 10 milát kicsöngetni, amit ki kellett volna erre, és elvitte a tehenet a vágóba. Alig maradt Magyarországon kis tejtermelő. Azóta nem tudsz tejet inni? Dehogynem. Kicseszés volt ez pár 10ezer emberrel? Hát persze hogy az volt. Aki közülük több lábon volt, tökös volt, az azóta foglalkozik mással. Aki nem, azóta is a tehenét siratja.

Van jó pár olyan rokonom, akik nyomorognak, de rohadtul semmit se tesznek ez ellen. Értsd: ott van az almafa az udvarán, és lehull róla fél mázsa alma, és ott rohad meg alatta. Nem rakja el télire, nem főz belőle se pálinkát, se lekvárt. Persze közben másról se lehet vele beszélni, csak kormánygyalázásról.
Aki tud rendesen sört főzni, annak nem lesz az akadály, hogy megegyezzen egy nagykerrel, vagy értékesítési csoportokat alapítsanak, stb. 2014 van ember - nehogy már ne tudják megoldani. Aki meg nem tud, az majd hibáztatja ezért is a kormányt. Mérei (grafitember) bringakészítő műhelye miért ment tönkre, a kormány miatt? Fenéket. Azért mert olyasmivel foglalkozott, amire nem volt akkora kereslet, ami fenntartotta volna. Lehet ilyesmit csinálni lelkesedésből, meg hobbyból, de ha valaki nem tud a hobbyjából megélni, azért még elég nagy marhaság rögtön a kormányt szidni.

Muad\\\'Dib 2014.11.20. 13:03:23

@Nancsibacsi:
Mellébeszélés. Olyan összeget határoztak meg, ami egy magyar piac esetében irreális és a kisvállalkozókat teszi tönkre. Piszok nevetséges, hogy miközben máshol a multikat ócsárolják, itt olyan szabályokat csinálnak, amik rajtuk kívül senki másnak nem jók.
Vannak a jó nagy méretű cégek, aminek a haver a főnöke, és vannak rosszak, aminek nem a haver. Nagyjából ezzel foglalható össze a fityesz mostanában működő stratégiája...

Nancsibacsi 2014.11.20. 13:05:13

@Muad\\\'Dib: "Vannak a jó nagy méretű cégek, aminek a haver a főnöke, és vannak rosszak, aminek nem a haver."
Mondj csak 1 időszakot 1990 óta, amikor nem így működött a dolog.

Roan 2014.11.20. 13:06:47

@polyvinyl: Sok sikert az olcsó, gagyi termékek megszüntetéséhez. Történetesen dolgoztam ebben az iparágban, és hidd el, a gyártók is szívesebben vennék, ha a jobb minőségű termék fogyna, hiszen azon magasabb a profitja. Ellenben ma Magyarországon nagy az igény az olcsó sörre/borra/szeszre, amit, ha nem lehet megkapni, más módon próbálnak majd bepótolni: zugfőzdék, metilalkoholból pancsolt ellenőrizetlen sz*rok, csempészáru, stb. A tiltás nem működik, ez bebizonyosodott a ciginél és a szerencsejátéknál is, és itt sem lesz másképp.

Muad\\\'Dib 2014.11.20. 13:09:09

@Nancsibacsi:
Ez a válasz teljesen irreleváns. Az, hogy máskor is szar volt, nem teszi a mostanit jobbá...

Nancsibacsi 2014.11.20. 13:10:48

@Muad\\\'Dib: Nem irreleváns, ha figyelembe veszed azt, hogy ezt a blogot ki üzemelteti.

Muad\\\'Dib 2014.11.20. 13:13:44

@Nancsibacsi:
Pontosan tisztában vagyok vele, de pont ugyanazt mondom most, mint amit akkor szoktam, amikor lefideszeseznek az agyhalottak.
A tények attól nem változnak meg, hogy a, vagy b mondja őket. Azt le lehet írni, hogy ez a terv valóban hülyeség, de amúgy a blog sem hiteles, a kettő elfér egymás mellett.
De védeni a nyilvánvaló marhaságot, felesleges.

feketehun 2014.11.20. 13:18:13

@Nancsibacsi: " Lehet ilyesmit csinálni lelkesedésből, meg hobbyból, de ha valaki nem tud a hobbyjából megélni, azért még elég nagy marhaság rögtön a kormányt szidni."

Te nem érzed úgy, hogy ez egy kicsit erős? Először meghétszerezzük a közigazgatási alapon kötelező terheket, majd közöljük, hogy az illető gyártó nem tudott megélni a hobbijából (bocs hobbyjából)? Ez olyan mértékű cinizmus, amivel nem lehet mit kezdeni.

Egyébként meg érdekes, hogy hivatkozol a balos kormányokra. Ha megfigyeled, itt senki nem mond olyanokat, hogy a szocik idején annyival jobbak lettek volna a dolgok. Csak tudod éppen azért választottuk meg a fideszt, hogy jobbak legyenek a dolgok. Nem lettek. Az a tény, hogy egy kormány egy évtizeddel ezelőtt csinált egy elhibázott és/vagy korrupt lépést, az nem menti fel a felelősség alól a jelenlegi kormányt, amikor csinál egy elhibázott/korrupt lépést.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.11.20. 13:29:09

Segítsem valaki az értelezésben. Ez bármilyen alkolholt forgalmazó üzletre igaz? Vagy a kizárólag alkohollal forgalmazó üzletek? A kisebb forgalmú, de minőségi whiskeyt áruló üzleteknek is ezzel lemegy a roló...?

randomuser1 2014.11.20. 13:33:22

no, végre kiteljesedett a boldogságom, ukrán cigi mellé ukrán vodka :)

altimus 2014.11.20. 13:39:17

termeszetesen van itt jocskan armany es osszeeskuves, azonban legalabb ugyanennyi hozzanemertes is, talan meg tobb. ezeket a torvenyeket abszolut dilettans emberek hozzak, mindenfele hatastanulmany nelkul.

peldak:

150Ft/Gb, aki tudja mennyi egy Gb es egy atlagos felhasznalo forgalma az ezt a szamot latvan rohogve fogta a hasat. eredmeny? azonnal jott a korrekcio 700 Ft/ho max. (ami nem lett a vegen)

hetvegi nyitvatartas korlatozasa. problema? pl. a balatoni uduloovezt, a szlovak bevasarloturizmus stb stb. eredmeny? meg nem vilagos, de az itt felsorolt problema fel sem merult eredetileg.

kotelezo nyugdij. eredmeny? nehanyszaz korzeti orvosi korzet maradt orvos nelkul. ugyhogy aztan jottek a modositgatasok.

dilettans, hozza nem erto banda otletel. persze van cel, az eszkoz meg nem szamit.

amugy csinalni kell egy uj nagykereskedot, aki kifizeti a 150 milliot es hajlando az osszes kis italkereskedo forgalmat atengedni automatikusan magan, minimalis 1-2%-os jutalek fejeben. ez minimalis emelkedest okozna a kisebb nagykereskedoknel es azonnal tudnak folytatni amit eddig is csinaltak. csak egyvalakinek kell erre a piacra ramozdulni es egy uj ceget csinalni par nap alatt. jo befektetes lenne a 150 millio, mert ezutan munka nelkul kasszirozhatna par %-ot az osszes kismeretu nagykeres forgalma utan.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.20. 13:41:59

@polyvinyl: nyugi, pont a Matroz jellegu meg a korte izu szeszesitalok fognak megmaradni
Azokkal van tele a CBA es hasonlo boltok.
A kommersz szarokra van igeny, ezen ez a szabalyozas se valtoztat majd.
A magyar termekek szarok, meg neha elfogadhato minosegu is akad kozte. A kulfoldrol behozott borok pl. jellemzoen nem csucsborok, megsem gondolom, hogy ki kellene baszni oket, ha az ugyanolyan minosegu magyart a polcon tartjak.
En csak annyit latok ebben az intezkedesben, hogy a Fidesz tobbseg es a kormany hoz egy uj szabalyt, amire semmi szukseg nincs annak a celnak az erdekeben, amit hangoztatnak, ellenben egy nyilvanvalo, de ki nem mondott cel fele mutat: a haveri cegek helyzetbe hozasat.
Minek a szabadsagot korlatozni, miert kell lehuzatni a rolot mukodo cegekkel, minek a fogyaszto polgar valasztasi szabadsagat korlatozni,ha semmi haszna nincs. Ez ilyen szabalyfetisizmus, tulburjanzo szabalyozas, kis haveri korrupciogyanuval.
Olyan ez, mint a vasarnapi zarvatartas. Semmi haszna, csokkenti a fogyaszto valasztasi lehetosegeit, generalja a munkanelkuliseget, a hangoztatott celt nem szolgalja, csak a Fidesz-kozeli cegbirodalom gazdagodasat. Vasarnap a CBA nyitva lehet, szar italokat a CBA tovabbra is arulhat, sot leginkabb azokat fogja arulni. Kilog a lolab, hogy valojaban nem az a cel, amit hangoztatnak.
Minden szabalyozas az utobbi idoben a fogyasztok szabadsaga es a Fidesz erdekszferajaba nem tartozo cegek ellen hat. Talan ez a valodi cel.

Fasiszta tempo, hogy minden eletviszonyt becsatornaznak kamarakba, felesleges szabalyok koze szoritanak.

altimus 2014.11.20. 13:45:08

@molnibalage: attol fugg honnan veszi az uzlet az alkoholt. ha olyan nagykereskedotol aki ki tudja fizetni a 150 milliot akkor minden ok. ha az uzlet maga importal, vagy valami kisebb cegtol vasarol akkor szopas van.

tetszettek volna masra szavazni.

amugy az uj italado se kutya. egetett szeszeknel uvegenkent 500-1000Ft lesz a plusz ado.

Emmett Brown 2014.11.20. 13:45:26

@polyvinyl: milyen magyar kézműves söröket kóstoltál eddig?

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.20. 13:47:41

Ja, az kulon szep, hogy az otthon fozott keritesszaggato pancsolt palinkat vedi a kurmany, de legalisan eloallitott, adozott kezmuves szeszeket uldozi. Kiveve, ha haveri ceg forgalmazza. Kommersz szeszek ugyanugy polcon maradnak, csak be lesz csatornazva a kereskedelem par haveri ceghez. Hisz ez a valodi cel...

altimus 2014.11.20. 13:58:56

@Nancsibacsi: ennek a torvenynek a minosegellenorzeshez _semmi_ koze. a nav nem ellenoriz minoseget. szart is eladhatsz, ha befizeted utana a kozterheket, jovedeki adot. a biztositek ugyebar arra kell a nav-nak, hogy barmikor hozzajuthasson a neki jaro penzhez. itt a minosegrol egy budos szo sincs. csak es kizarolag a jovedeki ado beszedeserol.

Gyurika vagyok 2014.11.20. 14:04:46

@Nancsibacsi: Védjed a védhetetlent, bazmeg. Ki akarnak csinálni egy csomó kis vállalkozást, hogy a CBA-nak jobban menjen a kommersz kétdekás biznisz.

Egy kis termelő nem fog tudni bekerülni a nagyokhoz, mert nem is állnak vele szóba.

Almából meg főzzél te lekvárt, azt egyed télen.

Muad\\\'Dib 2014.11.20. 14:06:06

@Gyurika vagyok:
Nem akarlak bántani, de nagyon finom almalekvárokat lehet csinálni...

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.20. 14:09:07

@altimus: Errol regelek en is. Ettol a biztositektol nem javul a minoseg vagy a fogyaszto igenyessege. A valasztek, az elkoltheto jovedelem javitana a minoseget. Ez a terv meg pont az uj utakat, minoseget kereso kis cegeket nullazna le.
A CBA-ban aromabol kotyvasztott lottyok tovabbra is vevore talalnak majd. Ez csak a penzrol szol es a piac haveroknak valo atjatszasarol.

altimus 2014.11.20. 14:17:22

@aki mást mond az hazudik: ez nyilvanvalo, nincs mirol regelni. a manyup penzt is azert vettek el, hogy megvedjek a nyugdijat. hat megvedtek. volt penz nincs penz.

vilagos, hogy minden a fogyasztok erdekeben hozott lepes masrol szol. deutsch tamas nem atallotta azt mondani, hogy az internetadobol beszedett penzbol lehetne peldaul a csunya, rossz tartalmaktol vedeni az ifjusagot, meg a pedofiloktol. hat persze.

a nagykozert is csupa szart arul, bezzeg a cba. en meg ismerek olyan nyugdijast aki kibuszozik az auchan-ba 4 kaukazusi kefirt venni, mert ott 30 forinttal olcsobb egy doboz mint a sarki cba-ban.

bbwd 2014.11.20. 14:23:07

igen, a magyart lehet szarozni,sőt, menő is!

próbálnád meg más nációval, rögtön jönne az ajvékolás...

lobster thermidor 2014.11.20. 14:24:27

Na azért itt nem csak a kézművessörökről van szó, vagy arról, hogy szarok - e, avagy nem. Itt ezrek munkájáról, családok megélhetéséről van szó. Sokan bedőltek annak a hazugságnak, hogy ezek majd támogatják a KKV - kat, eszközöket vásároltak, elkezdtek gyártani valamit, piacot is találtak maguknak, erre egy tollvonással véget vetnek ennek az egésznek. Ilyen kártevő bandát az ország élén keveset tudok mondani a Rákosi korszak óta.

phaidros 2014.11.20. 14:24:51

@bbwd: szar izraeli borok.
Hmmm, nem történt semmi. :o

oszt jónapot 2014.11.20. 14:27:26

@lobster thermidor: Nem baj, csinálják csak. Most már ott tartanak, hogy minden egyes intézkedéssel egyre több embert szopatnak be. Meglesz ennek a böjtje.

Emmett Brown 2014.11.20. 14:28:30

@phaidros: a nagykerek az egy dolog, ez jó hír; de vajon vonatkozik-e a népegészségügyi adó a sör-bor-pezsgő hármasra, vagy csak az égetett szeszeket+likőröket érinti?

mojoking77 2014.11.20. 14:33:38

@polyvinyl: Azert a sok libsizesert mar kijarna nehanyatoknak egy ket olyan istengazabol megerdemelt atyai szajbarugas. Hirtelen mennyivel csendesebb lenne a fajtad.....
Az post roppant idiotan adott elo egy valos problemat, de hat csodat ne varjunk a blog szinvonala adott.
Itt inkabb megint arrol van szo, hogy a kormany meggyilkol egy par maganvallalkozot, akik eddig probaltak megelni, kishalkent, egy nem tul nagy tocsaban. Szomoru, de ez van.
Mondjuk en is a magyar borokat iszom, de basszak meg, hogy ha kotelezove teszik, hogy CSAK AZT ihatom.
Buzi egy nep ez, elvarja, hogy gondolkodjanak helyette, es emgmondjak neki, hogy pontosan mit is akar. A sok kreten meg meg tapsol is itt hozza (igen, pl te meg a ketbites haverjaid)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.20. 15:08:59

@mojoking77: Ja, csak elrontották a megszavazott törvényt. Ilyen kormány, bocs parlamenti többség sincs a világon még egy. A fene a sok betanított szavazógépét, meg azt a kontraszelektált begázst aki a törvényeket alkotja. Ha nem itt élnék röhögnék.

Stringer 2014.11.20. 15:26:36

Azt olvastam, hogy a kicsik védelmében a kormány nekimegy a nagyoknak, akik elnyomók.
Persze, gondolom, ez a "kis" CBA-ra igaz, szemben a nagy TESCO-val - miközben egyáltalán nem igaz a kis italbeszállítókra a nagy CBA-beszállítóhavericéggel szemben.
Tök logikus.

A verseny korlátozása kommunista alaptétel.
Ez meg tény.
A verseny ésszerű korlátozása neoliberális (neokon).
Ez is tény.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.11.20. 15:28:11

@altimus: Ki mondta, hogy én rájuk szavaztam...?

J.G. 2014.11.20. 15:31:29

@Nancsibacsi: A kézművek sörökre (sem, és a nagyüzemire sem) jár állami támogatás, vagy árkiegészítés, ellenben a tej esetében ez így volt/van.Tehát, hogy értsd: aki 3 tehénből meg tudott élni valahogy, az azért tehette meg, mert az állam a máshonnan beszedett pénzekből támogatta az egyértelműen életképtelen "vállalkozását". Most nem erről van szó. Ráadásul egy 100 milliós forgalmú cég 22 milliós biztosítéka simán fedezte akár a teljes esetleges adótartozását, de a sok milliárdos cégek 150 milliós biztosítéka már nem feltétlenül fedezi.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.20. 15:33:48

@lobster thermidor: meglesz az eredmenye ennek: senki se fog befektetni az orszagban termelo beruhazasba, mert ugyis kiszamithatatlan keresztes hadjaratokat folytatna a multik ellen, a magyar kkv-k ellen, adobevetel szepen megcsappan
A lakossag terheti novelni kell, nyakig er majd a szar, de a haveri cegeknek akkor is biztositani kell a piacokat, szemelyre szabott torvenyekkel, adokedvezmenyekkel, einstandolassal, kamaraba kenyszeritessel.
Mindent lenullaznak a fiuk, ami visszaut majd, no a munkanelkuliseg, csorosag lesz, de legalabb onkent megy az orszag az oroszokhoz a veszteben.

ebella 2014.11.20. 15:40:05

Azzal együtt, hogy a Fidesszel tele van a pupom, én évtizedek óta azt a tokaji száraz szamorodnit iszom, amit a Tokaj Kereskedőház gyárt. És lassan ötven éve mindig elégedett vagyok vele, még egyszer sem vettem észre, hogy más lenen a minősége, mint a megszokott. Közben próbálkoztam más Tokai szamorodnikkal is, de bár sokkal drágábbak voltak, sokkal szarabbak is. Az Oremus jár ez ügyben az élen.

ebella 2014.11.20. 15:41:38

@Emmett Brown: Mindenre, a valódi pálinkákon kívül.

ebella 2014.11.20. 15:44:13

@lobster thermidor: Én több mint harminc éve vagyok vállalkozó. Olyan 1996-7-től, minden évben nehezebb volt, vagy ez a feltétel, vagy az, de mindig szívás volt. Bárki bármit hazudott, nehezebb,. És ma is egyre nehezebb.

feketehun 2014.11.20. 15:47:38

@Nancsibacsi:

index.hu/gazdasag/2014/11/20/megsem_forgatjak_fel_az_italpiacot/

Ha vannak új infóid, ismereteid, kérlek oszd meg velünk.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.20. 15:47:40

@mojoking77:

"Azert a sok libsizesert mar kijarna nehanyatoknak egy ket olyan istengazabol megerdemelt atyai szajbarugas. Hirtelen mennyivel csendesebb lenne a fajtad....."

Egy éven belül HÁROM zsinórban elveszített választás után inkább a te ostoba proli fajtád kussolhatna be, amíg a józan többség el nem veszíti a türelmét, és bele nem lép a pofátokba csizmatalppal, mert megérdemlitek.

ng.pontkukac 2014.11.20. 15:53:58

@feketehun: Kedves feketehun! Te lettél ma nálunk a nap kommentelője. Gratulálok, és bármikor kipróbálnád magad bloggerként, keress minket az ng.pontkukac@gmail.com e-mail címen! Üdvözlettel, Németh Gábor főszerk.

mojoking77 2014.11.20. 15:55:48

@polyvinyl: biztos bele szeretnel ebbe menni?
Itt?
Most?
Nem lenne jobb inkabb kussban maradni, kicsi trollocska?

jet set 2014.11.20. 16:10:13

Le lehet nyugodni a picsába! Ott van a cikkben:
"Frissítés: Visszacsinálnak mindent
A Fidesz szerint egy hiba miatt fogadták el így a törvényjavaslatot. Gulyás Gergely a törvényalkotási bizottság fideszes elnöke cikkünk megjelenése után elmondta, lehet, hogy így fogadták el a törvényt, de valójában nem akarják felforgatni az italpiacot. Úgyhogy majd utólag még módosítják a szabályokat, hogy a kisebb forgalmú kereskedők mégse lehetetlenüljenek el. Valószínűleg egy sávos megoldást vezetnek majd be. Csak elfelejtették ezt kommunikálni még a frakcióban is."

Ma Baker 2014.11.20. 16:15:30

És az sem érdekli a cikkírót, hogy szőlőborokra, sörökre és itthoni égetett szeszek forgalmazására nem fog vonatkozni a limitemelés ha egyáltalán elfogadják így.

Ma Baker 2014.11.20. 16:17:20

"„A jövedéki biztosíték változtatása nem vonatkozik az adóraktárak, keretengedélyesek, felhasználói engedélyesek, bejegyzett kereskedők elkülönülő tevékenységére és a szőlőbor, a sörfőzdében előállított sör, a szeszfőzdében főzött párlat, a kenőolaj, üzemanyag adalék és egyes cseppfolyós gáz termékekre” – mondta az Indexnek a jövedéki szakember."

index.hu/gazdasag/2014/11/20/nagykereskedo/

Ez az egyetlen lényeges rész az egész tervezetben, csak ezt éppen nem reklámozza a drága ballib média annyira, inkább hangulatot kelt félinformációkkal.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.11.20. 16:44:43

A tokaji borok a legjobbak és külföldön a legismertebbek a magyar választékból. A posztoló ne mossa össze az állami szemetet mondjuk Deneterrel vagy Disznókővel...
Kézműves magyar sörből jót még nem ittam, csak átlagost és rosszat. Akiknek tetszik, azoknak javaslok egy belgiumi túrát, szigorúan csak itthon nem kapható söröket kóstolva.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.20. 17:24:39

@polyvinyl: miből gondolod, hogy mojoking77 libsi?

lavór 2014.11.20. 17:54:40

Elbattyogok a termelőhöz és fél, harmadáron megveszem. Ki vesz CBA-ba bort? :D

hozee 2014.11.20. 18:11:30

Én régóta bojkottálok, nem járok ABC <-be

Larry Silverstein 2014.11.20. 18:26:08

Azért nem ártott volna a posztban azzal foglalkozni, HOGY MIT TARTALMOZOTT A MAI JAVASLAT a valóságban.

Mondjuk úgy hogy bekopipészteled.

Larry Silverstein 2014.11.20. 18:30:27

@Stringer: Igy ahogy mondja. A CBA össze sem hasonlitható a Tesco-val sem méretben, sem felépitésben. A Tesco egy RT., a CBA pedig egy franchise.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.20. 18:50:39

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:

"miből gondolod, hogy mojoking77 libsi?"

Olyan a stílusa, mint egy nagyhangú, tanulatlan prolinak az ötödik savanyú sör elfogyasztása után.

Lehet, hogy nem is libsi, hanem megveszekedett kommunista?

Szerinted?

a nemzet fogatlan provokátora 2014.11.20. 19:05:44

Mán csak azt a sok buzi hamburgerest kéne valahogy eltüntetni a faszba..Vezessék be a hamburgeradót ! Vagy az már van?

Zümő 2014.11.20. 19:47:16

Aki jót akar vedelni, hívassa meg magát Szanyi kapitánnyal Brüsszelbe!

Tudományos libsizmus 2014.11.20. 20:21:11

A Spar és Tesco ezzel szemben maga a minőség.

Tudományos libsizmus 2014.11.20. 20:44:11

@polyvinyl:
"Lehet, hogy nem is libsi, hanem megveszekedett kommunista?"
Egyre megy:)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.20. 20:51:07

@polyvinyl: Ó, én nem értek ennyire a kategorizáláshoz.
Bár a szabály egyszerű. Nem tapsol a fidesznek = libsi. Nem?

sutyerák 2014.11.20. 20:54:17

ezek építeni nem tudnak,csak rombolni.
úgy nyerni valamin,hogy azt jobbá teszik,-nem is akarnak,nem is értenek hozzá,-csak azt tudják,hogy a másikat tönkretegyék és így kerüljenek előnyösebb helyzetbe.
-tisztán nép és nemzetellenes maffiapolitika.
-gazemberek egytől-egyig.

Bohócnok 2014.11.20. 21:27:46

@Online Távmunkás: elég szar ízlésed van ebben az esetben

dez01 2014.11.20. 21:38:49

A CBA prímákban nagyon jó aborválaszték. Ez tény, kár vitatni.

Viszont mostanában az Auchanban vannak a legjobb borárak.....

micsoda? 2014.11.20. 22:29:49

Elég érdekes a bor árképzése. Nagyon sok 3- 400 forintos palackozott bort árulnak az üzletek. Ha valódi gyümölcsből készült, akkor miért drágább a másik? Sok esetben kiderül, hogy az olcsóbb a jobb minőségű, (kevésbé cicomázott) csak ki mer kockáztatni. Egészségügy?

Egyébként külföldi borokat nem veszek, mert ha a költségekre gondolok, akkor nem igazán hiszek abban, hogy a szőlő levét iszom:)

elzee 2014.11.20. 22:43:48

Szar tokaji borok???? Ezt nem gondoltad komolyan, ugye???

bgp 2014.11.20. 22:58:45

Mielőtt az agyament fideszdroidok itt nekiállnak tapsolni, megemlíteném, hogy a fideszesek bevallottan elkúrták ezt a törvényt, és állítólag javítani fogják. Tehát nem kéne viháncolni, hogy milyen helyes, hogy a kisebb nagykerek/termelők megdöglenek. Ha a törvény marad ebben a formájában, akkor ez lesz, de ezt elvileg senki sem akarja. (A 6-7 nagykereskedőn kívül).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.11.20. 23:58:13

@lavór: Némelyik termelő a pincéjében drágábban adja, mint amennyiért a boltban megkapod.

@Bohócnok: Nem az én ízlésemmel van a gond, hanem azzal, hogy a gagyi magyar sörök után jónak tűnő középszar kézművés söröket isteníti mindenki, aki még nem ivott jó sört.

@Vili Doli: A Törley felső kategóriás pezsgői között vannak jók, az olcsóbbak nagyon rosszak.

HgGina 2014.11.21. 00:12:07

Majom. Életedben nem ittál rendes tokajit, max. valami olasz Tokai vagy hasonló cefrét. Mondjuk, a Törleynél elsült már pár katasztrofális förmedvény, de alapjában véve a muskotályosa és a Charmant doux minősége elég jó és állandó.
Jelentem, a poszter tablettás CBA-borokon edződött, és attól mállott szét az agyának a vörösállománya.

mojoking77 2014.11.21. 09:02:19

@polyvinyl: @Tudományos libsizmus: Az a legszebb a hozzatok hasonlo huszoneves kis korcsokban, hogy fogalmatk sincs rol, hogy mi a faszrol beszeltek, hala az egnek.
Segitek, hogy kesobb ne fussatok ilyen latvanyosan lyukra.
Libsi, amit ti ostoba modon szitokszokent emlegettek = liberalis.
Liberalis= elfogado.
Borzasztoan fel lennetek haborodva ti is, sot foleg a ti fajtatok (szerencsetlen internet huszarok), ha mindez tenylegesen megszunne, es mondjuk elsore csak szemelyivel lehetne egy kozponti oldalon regisztralni, mielott akarmihez hozzaszolhatnal a neten ...
Gondolom, ez ugy kurvara nem tetszene. Vagy ha lecsokkenntenek a fizeteseteket (majd ha egyszer dolgozni fogtok), ha peldaul nem tudnad bizonyitani, hogy hetente legalabb 4 orat sportolsz, vagy nem engednek, hogy egyedul hasznalj egy autot pl. Tudom hulyesegnek hangzik, de egesz pontosan az ilyen dolgok jelentik az illiberalis allamot, amit az altalatok imadott torpe kitalalt.
Ugye, hogy nem is olyan szornyu dolog a liberalis gondolkodas? Vagy maga a gondolkodas...
Orulok hogy ma is segithettem.
A komcsit meg inkabb nem kommentelem.
Minek?

Tudományos libsizmus 2014.11.21. 13:42:20

@mojoking77:
Ja, elfogadó. Aztán 25 éve abból élnek, hogy lenáciznak (mostanában lekommunistáznak) mindenkit, aki nem az ő nótájukat fújja.

mojoking77 2014.11.22. 10:04:31

@Tudományos libsizmus: te megis kikrol beszelszbaratom?
Nyavajogsz hogy kategorizalnak, majd beskatulyazol mindenkit egy ket ember matt?
Ugye teged sem az szed miat tszeretnek a barataid?

J.László 2014.11.22. 15:10:29

@mojoking77:
Persze, hogy nem az eszem miatt. Helyesen írni mindazonáltal többé-kevésbé tudok:)
süti beállítások módosítása