B1 blogcsalád



Európa egyetlen bevándorláspárti politikusa: Orbán Viktor

2018. szeptember 18. - ashwood

d_mti20150907024.jpgOrbánnak állítólag a bevándorláspárti politikusok az ellenségei, pedig valójában Európában ma már ő az egyetlen, aki fenn akarja tartani az ellenőrizetlen, illegális migrációt. Nem véletlenül: a hatalma függ ettől.

Eddig okkal-joggal hittük azt – hisz sűrűn és hittel olvastuk a propagandát –, hogy Soros György – már persze nem azért, mert zsidó, csak úgy – keresztény kultúránkat és hazánk szent földjét akarja ármánnyal (értsd: mirgáncs) elvenni. De már más a terve: a kapukulcsra fáj a foga. Ennek érdekében fogadtatta el a Sargentini-jelentést is. Mert ha azt megszavazzák, bizony oda a kapukulcs, pedig azt hittük, biztonságban van Orbán Viktor kispárnája alatt. A szent ember még azt is vállalta érettünk, hogy estéről estére, a mi gondjaink megoldásától megfáradt fejét kulcs nyomta párnára hajtsa. Mert ő ilyen jó hozzánk.

De nem csak hozzánk: egész Európához. Ugyanis eddig ő védte egyedül az EU határait a migráncsokkal szemben.

Az senkit ne zavarjon meg, hogy:

– a 174 km-nyi kerítés még a magyar schengeni határnak is alig huszada,

– a törökökkel kötött uniós egyezségnek hála a balkáni útvonal mára alig használt migráció útvonal lett,

– 2015-ben magyar rendőri kísérettel haladt át az országon az EU felé 400 ezer migráns, akiket a magyar hatóságok zömmel nagyvonalúan nem ellenőriztek.

Orbán így véd.

De nem csak tettekben, szavakban is erős a mi vezérünk. Már 2015 óta közös, uniós fellépést sürget a migrációs válság megoldása érdekében. Felvetette, hogy az EU nyújtson segítséget a magyar határvédelemhez. Meg azt is: a küldő országokat támogassa az EU, hogy senki ne is akarjon elindulni.

Majd mindennek szellemében: minden eszközzel megakadályozza, hogy az Unió egységesen léphessen fel a krízis kezelése érdekében. Miként azt is sikerült megfúrni, hogy az EU egyezséget köthessen Afrikával a migránsok helyben tartása érdekében.

Ha kicsit ellentmondásosnak tűnik Orbán hősi védelme, segítünk: a magyar miniszterelnöknek az egyetlen érdeke, hogy a válság minél tovább fennmaradjon, a menekültek és migránsok helyzete megoldatlan legyen, és úgy általában, ne történjen semmi, ami elmozdulás lenne a jelen helyzetből. Orbán Viktor ugyanis jóideje ebből szerzi hatalmát, és esze ágában sincs változtatni a jól bejáratott úton. Sőt, a Magyarországon már bevált módszerrel most épp az EU-t próbálja meghódítani.

Ha ehhez hazudni kell, mint a vízfolyás, az sem probléma számára.

Lássuk a legutóbbi, a korábbiaknál nem sokkal ordasabb hazugságát: a magyar "emberek helyett zsoldosokat küldenek ide Brüsszelből, és Brüsszelben mondják meg nekik, hogy hogy kell védeni a magyar határt. És ne legyen illúziónk: be fogják engedni a migránsokat, ha övék a magyar határvédelem." Vagyis: kikapják a cihából a kulcsot, és huss, már is itt a migráncshorda.

Szerencsére már van olyan szeglete a világnak, ahol szemtől szembe nevetik ki Orbánt, ha akkorát lódit, amekkora az egója. Tegyünk így mi is, a tények ismeretében:

– Az Európai Bizottság a napokban tette közzé tervezetét, amely kizárólag akkor válik valósággá, ha azt az Európai Parlament és az Európai Tanács elfogadja.

– Orbán és cimborái 2015-ben még azért átkozták a Bizottságot, mert az Unió határvédelmi szervezete, a Frontex, képtelen megvédeni a határokat. Három éve Magyarország 4, azaz négy darab határőrrel és agy autóval járult hozzá a Frontex megerősítéséhez.

– A Bizottság terve most az, hogy 10 ezer fősre duzzasztja a Frontex állományát. Ez elsőre hatalmas létszámnak tűnik – de a kormányzati propagandisták már azt sulykolják, hogy ez a létszám is édeskevés a határok megvédéséhez. Amiben persze igazuk is van, ugyanis

– a Frontex nem venné át a tagállami hatáskörbe tartozó határvédelmi feladatokat!

– Csupán tagállami igény szerint küldene ebből a haderőből segítség gyanánt.

– Vagyis ha egy tagállam nem kér segítséget a Frontextől, akkor nem is kap.

– A bizottsági javaslatban a következő szerepel: az "Európai Határ- és Parti Őrség megbízatása, feladata a tagállamok támogatása lesz, és nem veszi át a külső határok igazgatásával és a visszatéréssel kapcsolatos feladataikat."

Nem meglepő tehát, hogy Orbán Viktor minden ellen tiltakozik kézzel-lábbal, ami a megoldás irányába mutatna. Elvégre a zavarosban halászás a legnagyobb erőssége.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7814247329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

invalid user name 2018.09.19. 13:56:41

@konrada:

a görögök pont arra mutatnak példát, hogy egy orbán típusú hibrid rezsim (fölösleges presztízs-beruházásokkal mint olimpia) simán orrabukik: a görögök már annyit loptak, hogy az uniós pénz sem volt elég a lyukak betömködésére.

Roan 2018.09.19. 13:59:41

@atomic power 1986DucaDuca: azért a hazugsággal te is jó barátságban állsz, it van a nyilatkozat linkje:

ec.europa.eu/home-affairs/sites/homeaffairs/files/20180503_declaration-and-action-plan-marrakesh_en.pdf

Ebben a domain 1 különbözik az általad írt változattól:

Development benefits of migration and addressing root causes of irregular migration and the phenomenon of displaced persons

vs

Promote regular migration and mobility, especially of young people and women, between Europe and North, West and Central Africa, and within these regions

Van némi különbség, nem?

Helga Beauty Salon. 2018.09.19. 14:01:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " Soros György a legnagyobb magyar patrióta Széchenyi óta, ez vitathatatlan. "

Vitathatatlan mert amikor ezt elmondod, mindenki röhögve otthagy a picsába.

konrada 2018.09.19. 14:01:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...te biztos hogy nem paródiája vagy az eredetinek?
Tutira a nagy I helyett kis l-lel operáló troll lehetsz, mert viccesen szarkasztikusnak néznek ki a Sorosnak mélybenyalós, vagy a hülyeségig naivnak tünő 17 éves Nofingerprint Ali meséjét bekajálni tűnő beírásaid!
;))

invalid user name 2018.09.19. 14:03:32

@konrada:

jah. most kicsit olvasgattam a saríáról. helybeli bíró dönt, kb a közösség elvárásai szerint. tehát a helyi szokások, a kultúra a meghatározó. a vahabiták (szaudarábia + iszlám állam) eléggé kemények, mindenütt másutt jelentősen felpuhult és a szekularizáció különböző fokozatai működnek. még az elvileg fundamentalista iránban is sokkal puhábba saría mint szaudarábiában.

a bevándorlók között vahabiták nem nagyon vannak.

ha egy iszlám közösség a saríára hivatkozna egy európai államban az kb annyit ér, mint (példád szerint) a magyar jogrendre hivatkozni szaudarábiában. vagyis pont nincs jelentősége annak, hogy a saría mit jelent szaudarábiában, mert itt nincsen szaudarábia.

konrada 2018.09.19. 14:10:52

@invalid user name:
...hát nem akarlak beégetni, de a görögök pont akkor szálltak el, amikor szocialista vezetés alatt liberálisan álltak hozzá a saját gazdaságukhoz is, így a szabadversenyben onnan kiszorították a nagy cégek a hazaiakat, és onnantól kezdve saját termékeiknek, szolgáltatásaiknak csináltak piacot.
Így a görögök a saját munkaerő, alapanyag-gyártás, know-how szolgáltatás helyett azon cégek hazai feleslegét vették meg, ami azzal járt, hogy vészesen lecsökkent az állam bevétele.
...s mindez megspékelve a balkáni mentalitással biztos út volt a csődhöz.
Egy olyanhoz, melyen megint csak a liberális versenyből származó előnyt kihasználó országok nyertek...

6.Lenin 2018.09.19. 14:14:35

@invalid user name:

Nekik nincs más választásuk. Nincsenek elfogadható érveik.
az EP vitán látszott, hogy Orbán ezt kihasználja, és fel is használja, miért is ne tenné.
Mo érdeke is, hogy ne gyarmatként kezeljenek minket.

konrada 2018.09.19. 14:28:57

@invalid user name:
De nem is erről volt szó.
...hiszen te hivatkoztál erre:

" ugyanez a katolikusokra is elmondható: a befogadó országban szabad pénteken húst enni, a katolikusok meg nem esznek húst. milyen már ez. "

Azaz a polémia eleje az volt, hogy ha a katolikusok saját hitüknek megfelelve betartanak egy vallási szabályt, akkor miért ne lehetne ezen oknál fogva a muzulmánoknak is alkalmazni a saját szabályaikat Európában.
Én erre válaszoltam azt, hogy amig azt úgy teszik, hogy más embernek nem ártanak vele - s ez alatt mindenkire gondolok: legyen az egy félrekefélő muszlim lányka, vagy egy sábeszdekliben bólogató haszid férfi - az rendben van, de ha mást is kényszeríteni akarnak ennek betartására, az nem OK.

...s hogy a probléma ott van, hogy ők olyant tekintenek törvényben felettük állónak, melyben mások olyan jogait is korlátozzák, mely magánügyük, és legfeljebb látványában lehet zavaró másoknak.
...s a probléma ott van, hogy ez van ahol hivatalos állami törvény is, de ha mégsem, akkor a helyi hatóságok elég széles sávban tollerálják, és te ugyanolyannak tekinted ezt az eljárást, mint az európai normákban követettet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.19. 14:39:35

Azé' látom trollok ki lettek vezényelve védeni a vezért!:))

Artie 2018.09.19. 14:47:34

@6.Lenin: Szerencsére Orbáncék nem viszik csődbe az országot. Mindössze csak az államadósság van rekordszinten, és mivel nem jönnek az uniós pénzek, a költségvetési hiány idén már kezelhetetlen méretű lesz.

6.Lenin 2018.09.19. 14:55:56

@Artie:

Ezt a szöveget ismerem már 8 éve. Mindig az év végén kell megnézni a számokat.
Szerintem ezt a csődöt a Jézuska még nem most karácsonykor fogja hozni nektek.

inreallife 2018.09.19. 15:42:06

csak szolok, hogy jo dolog a migranscsont, csak mar le van ragva.
"Matteo Salvini szigorú migrációs politikája miatt idén augusztusban mindösszesen 1 491 migráns léphetett be Olaszországba, ez a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 65 százalékkal kevesebb."

ugyanebben a honapban, magyarorszagon 13 illegalis migrant fogtak el. latszik, hogy csak ugy ozonlenek. 2017-ben igaz nem sok, 80.000-et mar visszakuldtek az eu-bol, iden a temp felgyorsulasaval szamolnak, csak az olaszok felmilliot akarnak hazakuldeni...

Larry Silverstein 2018.09.19. 15:45:28

@inreallife: az tokmind1 hogy mit akarnak az olaszok, eleve a delolaszok pont ugy neznek ki mint a migrancsok, ott konnyu elvegyulni

hitler is megmondta mar hogy megbizhatatlanok es toketlenek, es mertkell is ugyanazt gondolja, ezert keszul az unios hatarvadasz egyseg

inreallife 2018.09.19. 16:10:40

@Larry Silverstein:
igazabol eso utan koponyeg. a migransok szama mar visszaesett a 2015-et megelozo idok szamai ala, ha 10.000 kornyeken erkeznek, azokat is javareszt mar egybol kuldik vissza, korabban evi 200-300 volt a szamuk, es senki le se szarta, hogy mi van veluk. a bevandorlas kerdes tehat mar eldolt. amig magyaroszag 9.000 rendorrel vedi a hatarat, hogy elkapjon 13 migranst, addig a valoban fontos kerdes, hogy hogyan lehet az eddig idejott migransokat visszakuldeni oda, ahonnan jottek.

tehat a migranskerdes mar reg nem az, hogyan kell vedekezni az erkezok ellen, hanem az, hogy mit a fasz legyen veluk? ezert kene minnel hamarabb szetosztani az eljarasokat, es aki konnyunek talaltatik azt hazareptetni, szerintem ismerve orbanekat, senki nem lenne jogosult menekult statusra. nem ertem, magyarorszag miert vonja ki ez alol magat, ez lenne az osszeuropai erdek, orban is megmutathatna, hogyan kell ezt csinalni, nem csak pofazna rola...

Larry Silverstein 2018.09.19. 16:14:28

@inreallife: az osszeuropai erdek minket nem erdekel, a nyugat fogja megenni a szart amit okozott, de koszonjuk a kinalgatast

Ménár Atya 2018.09.19. 16:18:42

Marhasággal indul az írás, aztán a szokásos csúsztatással van tele.
Utána magyarázatot ad egy olyan katonai szervezet működéséről,amit még a létrehozók sem határoztak meg pontosan.
Felesleges ezt így, ez nagyon átlátszó.
Ez kb olyan mint a farkas mese, csak az egyik lábam engedjétek be, nem bántok ezzel senkit...........aztán tudjuk mi lett a vége.
Amikor regisztrálni akartunk az volt a baj, amikor nem, akkor az, amikor táborokban tartottuk az volt a baj, amikor nem akkor az, amikor nem engedtük ki őket az országból az volt a baj, amikor kérésre engedtük akkor az.
Amikor lezártuk,és védtük a határt, az volt a baj, most már mindenki lezárta, kerítést húzott, de most már nem jól védjük :)
Ugyan már, átlátszó, amikor segítség kellett volna lexartak minket, most amikor nem kell mert megoldottuk, tökéletesen, most önként jönnének.
Minek is?
Menjenek spanyolba, görögbe, ott talán kellenek, idegen hadsereg ide ne jöjjön ha nem hívjuk.
Szóval ,kár ezt előre építgetni, mennyire jó ez nekünk, átlátszó :)

inreallife 2018.09.19. 16:43:34

@Larry Silverstein:
jo vicc volt, de legalabb megprobaltad.
ebben en is benne vagyok, mivel az eu-n beluli migracio is beleszamit.

a problema az veletek, hogy igen gyengek a fogalmi kepessegeitek. tehat a migrans szo feletek tok mast jelent, mint ami valojaban. kaptatok egy atpolitizalt stigmazo szitokszot, amit kifacsaartak az eredeti jelentesebol, es ugy csinaltok, mintha az mindig is azt jelentette volna, igy pl a worldbankos statisztika egy teljesen mas szamot mutat, mert az meg az eredeti migrans jelentessel keszsult, nem a fidesz fele verzioval.

International Organization for Migration

probalkozz ezzel, ezek azok a szamok, amikkel peldalozni akarsz. egyebkent nem lekicsinyitve a problemat, ez is kurva sok migranst jelent, csak azert nem art, ha mindenki tisztaban van az alap fogalmakkal, ugy konnyebb rola beszelni...

atomic power 1986DucaDuca 2018.09.19. 16:46:01

@Roan:

"azért a hazugsággal te is jó barátságban állsz, it van a nyilatkozat linkje:"

Promote regular migration and mobility, especially of young people and women, between Europe and North, West and Central Africa, and within these regions

A fenti szöveg hiteles, nincs szó hazugságról! Annyi van, hogy rosszul írtam fel a tárgyköröket. Nézd meg, a fenti szöveg a Domain 2, Objective 3-ban van. Elnéztem valamiért a tárgykörök számozását, ezért elnézést kérek.

inreallife 2018.09.19. 16:48:26

@Larry Silverstein:
hidd el, meg is fogja oldani. szepen nezne ki, ha az 500 millios eu-ban egy 10 millios orszag teljesen azsia miniszterelnoken mulna a dolog.

csak tudod kulturkozossegekben ugy mukodik a dolog, hogyha a szomszed bekopog, hogy elkerje a letratmat, akkor rajtam mulik, hogy odaadom, vagy sem. valszeg ha lekopom, leorditom a fejet es rabaszom az ajtot, akkor nem fog pogacsaval kinalgatni, amikor ugy gondolja, hogy meg kene osztani valakivel. marpedig a szituacio kinosan hasonlit egy olyan dologra, ami most egyre nagyobb fejfajast okoz a fidesz berkeiben...

taga20 2018.09.19. 17:12:11

@Ménár Atya: "most már mindenki lezárta, kerítést húzott, de most már nem jól védjük :)
Ugyan már, átlátszó, amikor segítség kellett volna lexartak minket, most amikor nem kell mert megoldottuk, tökéletesen, most önként jönnének.
Minek is?
Menjenek spanyolba, görögbe, ott talán kellenek, idegen hadsereg ide ne jöjjön ha nem hívjuk."

csak a te mondatodat tudom neked mondani!

"Marhasággal indul az írás, aztán a szokásos csúsztatással van tele."

corto maltese · http://anarchistakispolgar.blog.hu/ 2018.09.19. 17:31:21

Idézzem Merkelt: "Az illegális migráció elleni harc jegyében meg kell erősíteni az EU külső határának védelmét, és ehhez a külső határon fekvő országoknak át kell adniuk nemzeti kompetenciájuk egy részét az EU-s határ- és partvédelmi szervezetnek, a Frontexnek – jelentette ki Angela Merkel német kancellár szerdán a szövetségi parlamentben" - idézet vége. Vö. a poszt állításával: "a Frontex nem venné át a tagállami hatáskörbe tartozó határvédelmi feladatokat!" - idézet a blogposztból. Kissé ellentmondásos.

Sajnos nincs egységes álláspont a határvédelemben, javaslatok vannak, nem határozatok és társaik! Ezek még semmit nem jelentenek, mert nem véglegesek! Változhatnak is, módosíthatják is. Minap már a déli államok is jelezték, hogy ebből ilyenformán nem kérnek. És ők (Olaszországot leszámítva) nem Orbán-pártiak, és nem gondolnám, hogy hülyék vagy hazudnak. Úgyhogy ez a Frontex-projekt jelen pillanatban a sok képlékeny és bizonytalan tényező miatt nehezen védhet.

Orbánnak egyetlen nagy dobása van EU-s szinten: a migránsválság, tehát egyetértek - hogy a kötvényes biznisz mellett - tényleg ez Orbán elemi érdeke és ilyen módon valóban migránspárti. De ettől függetlenül megint olyan módon nyúlt a témához, amibe nehéz belekötni, amíg nincs valódi konkrét konszenzusos javaslat, igenis fennáll az a veszély amiről beszél, tehát amit ez a blogposzt csinál az ugyanolyan torzítás, mint amit a habonymédia és kormánykommunikáció is művel.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.09.19. 18:04:33

@corto maltese:
"Orbánnak egyetlen nagy dobása van EU-s szinten: a migránsválság, tehát egyetértek - hogy a kötvényes biznisz mellett - tényleg ez Orbán elemi érdeke és ilyen módon valóban migránspárti. De ettől függetlenül megint olyan módon nyúlt a témához, amibe nehéz belekötni, amíg nincs valódi konkrét konszenzusos javaslat, igenis fennáll az a veszély amiről beszél, tehát amit ez a blogposzt csinál az ugyanolyan torzítás, mint amit a habonymédia és kormánykommunikáció is művel. "

Hát igen, én is így látom és ezért sem szavazok már több mint 16 éve és a migráns / betolakodó témában is csak nagyon ritkán foglalok állást. Itt is nagyrészt másról írtam. Pedig ... szeretem a hazámat .... voltam Ifjú Határőr, Ifjú Gárdista, Magyar Honvédelmi Szövetség lövészklub vezetője, Kiváló Ifjúsági vezető a nálam fiatalabbak hazafiasságra való neveléséért ... Soha sem értettem egyet a határsértés betolakodók/menekültek áradatának a módjával. ... de a ha leírom, akkor besorolnak valahova, ami meg nem akarok lenni, mert nem vagyok. ... de nem értek azzal sem egyet, hogy ez egy politika elterelés legyen. Mert valódi tettek nem történtek. A kerítés kamu, csak pénzlenyúlás miatt kellett. .... és a sok reklám és propaganda is csak azért. Egy normális határvédelmi szervezet felállítása meg a mai napig nem történt meg, aki el is vannak látva megfelelően és meg is vannak fizetve a munkájukért. A hazaszeretetet sem propagálni kellene, hanem egyszerűen nem kellett volna megszüntetni az ilyen és erre alapuló régi szervezeteket. Elég lett volna politikai irányváltás ott, ami nagyon nem is kellett volna, mert nem az jellemezte.

taga20 2018.09.19. 19:31:57

@Ménár Atya: csőcsákány!:)

olvasd magad vissza!

Ménár Atya 2018.09.19. 20:17:36

@taga20:
Megtettem.
Há vazze, tök igazam van már megint ! :D

6.Lenin 2018.09.19. 21:03:50

Ma sem sikerült megdönteni Bp-en a mocskos Orbán kormányt.
Ezért vidéken folytatódik a vándorcirkusz.

Péntekre 3 millió embert várnak Szegedre, Feri is ott lesz.
Az első 50 drb kormánybuktató egy lópénisz alakú tölgyfából faragott Fletó szobrocskát kap emlékbe, ha nem sikerülne most sem a buktatás, legyen mit feldugnia magának.

A továbbiakat majd meglátjuk, mondta egy vak DK-s szimpatizáns, aztán az eddig átélt izgalmaktól 25 percre elájult.

Mindenkit szeretettel várunk. A helyszínen néhány helyi orvos IQ tesztet is végez, ingyen, tehát érdemes kilátogatni erre a fontos eseményre. Győzni fogunk, 1x, talán.

6.Lenin 2018.09.19. 21:08:05

@6.Lenin:

Ja, igen. Azért orvosok fognak ingyenes IQ tesztet végezni, ha több súlyos eset is előfordulna, akkor ott helyben kezelni is tudják. Bocs, hogy az előbb kimaradt.

John Nethem 2018.09.19. 21:20:53

A hozzászólások alapján nyugodtan megállapítható , hogy Magyarországon VÉLEMÉNYnyilvánítás szabadság van.

Gyakorlatilag még a nyugati liberálfasiszta kultúrkommunizmus korbácsától, a POLITIKAI KORREKTSÉGtől sem kell tartani.

Egy svéd, spanyol vagy német csak ÁLMODOZHAT ilyen szabadságról...

Muhammad Balfas 2018.09.19. 22:25:11

Amit Merkel meg Juncker akar, az nem határvédelem lenne, hanem egy kontrollált bevándoroltatás. Drasztikusan megnőne a bejövők aránya, amely jelenleg a magyar, horvát és olasz blokk miatt alacsonyabb szinten van. Ezért is van szükség erre a trükközésre. Soros már 2015-ben javasolta a határvédelmet kivenni a nemzeti hatáskörből.

Ellenzéki Tüntető 2018.09.19. 23:32:11

@szepipiktor: "Azaz pénzért lehet jönni - ellenőrizetlenül."

Ezt nem unjátok még, erkölcsi, anyakönyvi, saját cég, minden kell az ilyesmi igényléséhez, egyáltalán nem ellenőrizetlenül jönnek. Azon kattogni hogy "jó de biztos van köztük bűnöző is", hát lehet, de ez még mindig komolyabb ellenőrzés mint amin az "asyl asyl germany"-t kántáló "tizenhat éves" "afgán" átesik.

Ellenzéki Tüntető 2018.09.19. 23:35:17

@konrada: Nekem is kurva gyanús lett hogy csak trollkodik :D

Ellenzéki Tüntető 2018.09.19. 23:37:53

@Artie: "Mindössze csak az államadósság van rekordszinten"

Kivéve ha GDP arányosan számolod, mint a felnőttek, mert akkor meg folyamatosan csökken.

Ellenzéki Tüntető 2018.09.19. 23:42:27

@inreallife: "ugyanebben a honapban, magyarorszagon 13 illegalis migrant fogtak el"

ja az országon BELÜL ennyit, mivel fennakadtak a határon. Zseniális ez a "nem is kell rendőrség, mert nem nagy a bűnözés" gondolatmenet.

totii 2018.09.19. 23:58:52

A 174 km hogy jön ki a schengeni határok huszadának?

invalid user name 2018.09.20. 06:07:50

@konrada:

ok.

van sokféle ország sokféle szokással.

szerintem nem releváns a szaudi sariával példálózni nyugateurópában, ha (1) szaudarábiából nemigen jönnek bevándorlók (2) ha valaki mégis próbálkozik, a nyugateurópai törvényekbe ütköző szokásokat büntetik.

invalid user name 2018.09.20. 06:20:39

@konrada:

igen, jelenlegi ismereteink szerinz biztosan a liberális piacgazdaság a megfelelő modell.

vannak helyzetek, amire még nem tudunk még megolást (de a tehenet se vágjuk le ha tetves: van tetűirtó permet), tehát ezeknél is a porblémát kéne megoldani.

vannak helyzetek, amire VAN megoldás, csak a nyolcvanas években politikai pályára tért szdsz-es politikusok nem jutottak el addig a közgazdaságtan könyvekben.

a liberális piacgazdaság nem az, amit orbán démonként elénk fest.

invalid user name 2018.09.20. 06:43:02

@Larry Silverstein:

megszámoltad? a frontex sokkal kevesebbet számolt.

Cold Heart 2018.09.20. 06:54:32

@totii:
én is ezen agyalok. az összhatár 2215,3 km (forrás wikipédia) , ennek pont a fele schengeni, azaz 1/6 körül van

2018.09.20. 07:10:50

@Cold Heart: Másfelől... a Schengeni egyezményben nem szerepel, hogy Magyarországnak kellene védeni ezen határt teljes hosszában :) még az sem, hogy a migráció szempontjából kritikus D-DK Eu szakaszt. Elképzelem a helyzetet, amikor magyar huszárok galoppoznak keresztül Európán és kerítést emelnek, járőröznek a határ mentén.

(A libbantak arról is megfeledkeznek, hogy jelentős szakaszok természetes akadályokkal nehezítettek..
Persze eljöhet az idő, hogy Európa fölé is fel kell ácsolni a Vaskupolát.

2018.09.20. 07:11:57

@invalid user name: "a liberális piacgazdaság nem az, amit orbán démonként elénk fest."

No, de nem is az, amit a magukat liberálisnak hazudók hazudnak elénk :) A liberális piacgazdaság olyasféle, mint a megvalósult szocializmus.

invalid user name 2018.09.20. 08:21:03

@Womb Raider:

természetesen én is egy kalap alá vehetem az összes fidesz szimpatizánst és tolvajsimogatóknak címkézhetem őket, de ezzel maximum annyit érek el, hogy megveregethetem a saját vállamat, hogy "én bezzeg."

ez kicsit gyermeki világkép, és én nem vagyok jó óvóbácsi.

invalid user name 2018.09.20. 08:24:08

@6.Lenin:

"Mo érdeke is, hogy ne gyarmatként kezeljenek minket."

Sőt, nyugateurópának is érdeke, hogy ne gyarmat legyünk. Az egész kohéziós programnak az van a hátterében, hogy ezt nyugateurópa is rég felismerte.

Akkor leszünk gyarmat, ha orbán szétlopja a felzárkóztatási pénzeket.

2018.09.20. 08:24:37

@invalid user name: Jó.. akkor mesélj arról, milyen a liberális piacgazdaság..és hol valósult meg? A "nyomokban ezt is-azt is tartalmazó" gazdaságok nem érdekelnek..)

2018.09.20. 08:27:21

@invalid user name: "Akkor leszünk gyarmat, ha orbán szétlopja a felzárkóztatási pénzeket."

Akkor kinek kell szétlopni? Ferencnek? Gordonnak? Esetleg maradjon az, ami most van , miszerint a támogatások nagyobb hányada valójában a német gazdaság számára hajtóerő?

"Sőt, nyugateurópának is érdeke, hogy ne gyarmat legyünk. "
Ez akár még igaz is lehet..kis kiegészítéssel: Nyugat Európának érdeke, hogy Magyarország (na, meg a blokk többi országa) ne legyen NÉMET gyarmat.

2018.09.20. 08:28:05

@Womb Raider: ..vagy: ne (csak) német gyarmat legyen... amelyik jobban tetszik.

invalid user name 2018.09.20. 08:28:42

@konrada:

tökmindegy, hogy a politikai vezetés milyennek nevezi saját magát -- a görögök pont ugyanolyan maffiaállamot építettek ki mint amilyent a fidesz most csinál, csak ott nem egy párt volt, hanem kettő cserégette egymást, de ez csak olyan mint a bash meg a csh -- alatta ugyanaz a kernel.

úgy liberálisozni meg címkézni, hogy kb annyit ismersz a modern közgazdaságtanból, mint kuncze gábor (== kb semennyit) ... nem túl termékeny, legfeljebb azt a gyermeki gondolkodásmódot jeleniti meg, amire wombraider kartársnőnek tettem célzást pár perce. de ennél sokkal részletgazdagabban gondolkodsz szerintem, legalábbis eddig úgy tűnt.

invalid user name 2018.09.20. 09:00:14

@Womb Raider:

"mesélj arról, milyen a liberális piacgazdaság"

egy régi dilbert strip jutott eszembe erről, dilbert cégénél leépítik a technical writer-eket, Tina a technical writer odamegy dilberthez: "úgy látom, a mérnökök állása biztosabb. taníts ki mérnöknek. ráérek egész délután."

kicsit komolyabban, a modernközgazdaságtan elmúlt kb ötven évét nem tudom neked elmondani egy kommentben. ha érdekel, hogy NAGYJÁBÓL miről is van szó, érdemes elovlasgatni mondjuk az elmúlt negyedszázad fontosabb közgazdasági nobeldíjait, legalább a prize lecture-t, amiben újságírók számára összefoglalva, tehát a matematikai háttér egyszerűsítésével szerepelnek a megállapítások.

Gary Becker 1992 - az emberi viselkedés szerepe a gazdasági döntésekben
Harsányi és Nash 1994 - versengő szereplők viselkedésében kialakuló összhang
Lucas 1995 - a racionális várakozások szerepe
Sen 1998 - a jóléti rendszerek közgazdaságtana
Mundell 1999 - pénzügypolitika, gazasdágpolitika és a devizapolitika összefüggései és kötöttségei (kamatok, hiány, adósság, konverbilitás)
Akerlof - Spence - Stiglitz 2001 - az aszimmetrikus információk kutatása (Akerlof a leghíresebb, a használtautók piacáról szóló cikkével)
Kydland és Prescott 2004 - a hosszú távú gazdaságpolitika előnyeiről (erről van egy tömör blogposzt itt: apropos.blog.hu/2017/10/04/gyenge_a_polgarmester )
Schelling 2005: a fenyegetés matematikai elemzése
Thaler 2017: viselkedési közgazdaságtan

dióhéjban :) és egy csomót most kihagytam (Elinor Ostrom) meg még az alapoknál az externáliákat, a döntéshozás költségeinek beszámítását (Barry Schwartz: why more is less) stb stb.

Orbán veje 2018.09.20. 09:01:49

@nonolet: Jól mondod te orbánista haver. Így már minden egészen más és télleg Viktor védi Európát. Hozzád hasonló féleszű iditótából bár még több lenne az országban mert mi fideszesek el szeretnénk ám lopni a következő évtizedet is amit a hozzád hasonló ökrök támogatása tesz lehetővé. Bizony.

Bloodscalp 2018.09.20. 09:23:44

@Rettegek mert ballib vagyok: Jolly Joker???ennyire hülye még fideszcsicskaként sem lehetsz. Semmit nem ér és nem is jelent ha elítéli a magyar parlament egy EU jelentést. Kicsinyes visszavágás.
Trianon és a 89es sortüzek se lettek elítélve... bár lehetne de értelme nincs.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.20. 09:24:27

@szepipiktor: " ... Vagy a forradalom... "

Álmodik a nyomor! Ebben az országban nemcsak kormányképtelen az ellenzék, de forradalomképtelen is.

A Zemberek vastagon sz@rnak bele az ún. "jogállamiság"-ba, elég megnézni a Kurcsányiták szánalmas vergődését a mostani tüntikézésen. Talán a szalonnácik azok akiknek a radikálisabb részében lenne forradalmi hajlandóság, de őket meg valszleg épp ezért erősen megfigyelik, ráadásul a fidesz elég sok dologban a Jobbik programját viszi, így marad a lopás, ami miatt forradalomkodhatnának, csak az meg nem üti meg az ideológiai ingerküszöböt.

Itt csak akkor lenne forradalom, ha a fidesz valami olyanba nyúlna bele, amire még nem immunis a társadalom, a lopás, a bíróságok szalámizása, az ügyészség kezesítése, az MNB Kuszaszemesítése a Zemberek nagy többségének nem jelent semmit, sőt egy részéhez még tapsolni is hajlandóak, amióta a kamatok lementek alacsonyra, DE nem ilyen dolog pl a NETadó, az emberek reakcióját látva a kúrmány viharos sebességgel ejtette a témát, A Csuti Patás Napóleonnak van annyi esze, hogy észrevegye ha szembeszélbe jön rá a vizelés....

Amúgy meg most olvastam az indexen, hogy a néppártos kizárás csak akkor lesz, ha az ÜGY elmarasztalással lezárul. Ennyi volt a 2/3-ad néppártos szavazóinak forradalmi hevülete...

2018.09.20. 09:37:32

@invalid user name: Aranyos vagy.. a nagy arc mögött üresség. Meg a fenhájázó, valóságtól elszakadó, idealizált, szűk fókuszú modellek.

Nem kell leadnod az egész szeminárium anyagát, nem kell idemásolj tetszőlegesen összekupacolt irodalomjegyzéket. Mesélj a MŰKÖDŐ LIBERÁLIS PIACGAZDASÁGOKRÓL, ahol minden vegytisztán megvalósul a sok-sok mese.
Már, ha bokros teendőid lehetővé teszik, hogy mérhetetlen tudásod morzsáit közénk szórd.

invalid user name 2018.09.20. 09:42:10

@Womb Raider:

az imént adtam egy linket egy elég rövid blogpposzthoz. ha elolvastad és kérdésed van, szólj.

invalid user name 2018.09.20. 09:45:26

@Womb Raider:

"vegytisztán "

hm, akkor számodra ezek szerint elegendő a gyermeki egyszerűségű világkép. nekem olyanom sajnos nincsen, de brendel mátyás szerintem kiszolgálja az ilyen igényeket.

Willkommenskultur 2018.09.20. 09:48:24

@invalid user name: konyvet irni minden hulye tud

adossagot csokkenteni, foglalkoztatottsagot novelni sajnos csak keves komany tudott az EUban az elmult10 evben

totii 2018.09.20. 09:48:51

@nonolet: Valószínűleg a "huszada" és a "húsz százaléka" okozott problémát.
De azért érdemes lenne megszámolni azt is, hogy a schengeni határ hány százaléka folyó?

inreallife 2018.09.20. 09:54:58

@Ellenzéki Tüntető:
en mindig tanacstalanul allok, amikor azt latom, hogy ar/ertek aranyban sulyos aranytalansag van. pazarlasnak tartom. ha 9000 rendor 13 migranst fog el, akkor ott valami baj van. minimum el kene gondolkodni, hogy mi az az ar, amit meg megfizetheto es nem jar invazioval. ezt a jelenlegi szintet fenntartani penzkidobas. es a kivazanyelt rendorok felet nyugodtan at lehetne iranyitani a ciganyokkal igen leterhelt videkre, ahelyett, hogy egymasba er a faszuk a hataron, valamit csinalhatnanak is, ami hasznos...

2018.09.20. 10:01:09

@invalid user name: Értem.. tehát a nagy, robosztus, erőforrásokban bővelkedő országok egyike sem igazán volt képes a vízió megvalósítására, de Orbánviktor dögöjjön meg, mert illeiberális gazdaságpolitikát folytat..jelentsen ez (is) bármit.
@inreallife: Igen, valóban, ennyit gyűjtenek be.. tiszta pénzkidobás. Én is gondolkodtam már azon, hogy a Patentnél kötött vagyonvédelmi szerződésem felmondom, mert abból a pénzből havonta képlékenyre ihatnám magam és még egyetlen betörőt sem fogtak nekem. Első lépésként leszedem az ingatlan kerítésén elhelyezett táblákat.. ha az sem hoz eredményt, a kerítést is kidöntöm.. én kapni akarok a pénzemért végre valamit.. legalább évi 2-3 betörő az elvárásom.

Willkommenskultur 2018.09.20. 10:02:37

@inreallife: 9000 rendor 180 km-en az 50 rendor per kilometer, de ugye a harmada pihen, a masik harmada szabin van otthon, szoval mar csak 17 rendor per kilometer, beleszamolva a szakacsokat vezetoket pilotakat stb.

Szerintem kell ennyi, mert ha nem lennenek ott akkor rogton megjelennenek a migrik, hiszen ok arra mennek amerre konnyebben atjutnak. Penzkidobasnak penzkidobas, de nem biztos hogy a bejutott migrik elkapkodasa, lageresitese, deportalasa olcsobb moka lenne.

Orbán veje 2018.09.20. 10:08:13

@nonolet: Jól mondod haver. Sokkal hosszabb a kerítés mint a blog írja. Sőt! Még hosszabb kellene hogy a hozzád hasonló idomított orbánista csimpánzokat körbekerítsük vele, s mutogassuk az utókornak hogy lám egykor ilyen hitvány ócska alakok lakták e jobb sorsra érdemes hazát.

Willkommenskultur 2018.09.20. 10:10:59

@Orbán veje: egyeztess a B1 blogasszal mert a poszt cime hogy orban europa egyetlen bevandorlasparti politikusa, te meg az orban keritest fikazod te barom

totii 2018.09.20. 10:11:09

@nonolet: Az "alig" miatt megengedőbb voltam a 20%-kal - illetve lettem volna, mert nem 20% szerepel az írásban.
Nyilván arra akart utalni, hogy semmit sem ér a kerítés, mert rövid, de egyrészt a folyómederbe nem rakunk kerítést, az ukrán és a nem déli román határra minek? Ha ezeket levonjuk a schengeni határból, akkor a kerítés aránya már elég magas lenne, de nyilván akkor miről szólna a poszt?

inreallife 2018.09.20. 10:12:56

@6.Lenin:
a szatyor penzre visszaterve, olyat nem lehetne csinalni, hogy nem lopnak belole? esetleg szabalyosan palyaztatjak meg, arra hasznaljak fel, amire kertek, es nem arazzak tul? vagy ilyen forgatokonyv fel sem merulhet? mert a penzek visszatartasa nem most kezdodott, es nem is 2015-ben. az csak az orbani propaganda hatasa, hogy a kettot egybemossa es ok-okozati osszefuggeskent talalja. lehet a szemet eu-nak mar van idogepe es mar akkor tudta mi lesz? persze, hogy kussolnak rola, lehet soros fejlesztette ki, alien technologiabol. idiotak...

invalid user name 2018.09.20. 10:13:49

@Willkommenskultur:

teljesen jól látod, és ha a foglalkoztatottsági mutatókat korrigáljuk a nyugateurópába kiköltözöttekkel, az adósságcsökkentést pedig az évi 4-5 milliárd EU támogatással meg a 3 ezer milliárd visszaállamosított manyup-számlával, akkor a magyar kormány sincsen ezen kevesek között.

lásd még magyar szólások, "idegen tollakkal ékeskedni"

invalid user name 2018.09.20. 10:15:35

@Womb Raider:

"értem, tehát"

elolvastad már legalább azt a két bekezdésni blogposztot, amit az imént ajánlottam? ha még az is túl nagy falat, akkor inkább ne dicsekedj olyasmivel, hogy bármit értesz :)

Willkommenskultur 2018.09.20. 10:16:52

@invalid user name: persze, ha ballib matekkal szamolunk, akkor ti vagytok a tobbseg is

de kit erdekel ez vago istvanon kivul?

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2018.09.20. 10:26:38

@Magánvéleményem:
Orbánnak belülről, a bénabalfék ellenzék által történő megbuktatása egyre inkább a vicc kategóriába csúszik. Kívülről már inkább megvan helyenként az igyekezet, de ezúttal hiányoznak hozzá a páncélos hadosztályok. A fő politikai ellenfelek meg gyanítom hamarabb fognak taccsra menni, mint Orbán

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2018.09.20. 10:30:41

@invalid user name:
Persze, nyilván a külföldre költözés miatt nőtt a hazai munkavállalók száma 800 ezerrel. Kellene még csiszolni az érvelésen

Willkommenskultur 2018.09.20. 10:37:19

Az uniós alapszerződés hetes cikke szerinti, előző héten kezdeményezett jogállamisági eljárás lezárultáig semmiképp sem zárja ki soraiból a Fideszt az Európai Néppárt (EPP) - jelentette ki Joseph Daul pártelnök szerda este az informális salzburgi EU-csúcs margóján.
A sajtó nem kényszeríthet Orbán Viktor kidobására. Pártunkban demokrácia és jogállamiság uralkodik, megvannak a szabályaink"

– nyilatkozott a néppárti tagállami vezetők egyeztetése előtt a francia politikus.

BOLDOG KARACSONYT

konrada 2018.09.20. 10:55:34

@nonolet:
...s ha figyelembe vesszük - ha már a kollega számháborúzni akar - hogy a schengeni határokból a szerb és az ukrán határ olyan, mely nem EU-s tagállammal határos, még inkább lejebb esik az az arány, ahol nincs ilyen védelem: gyakorlatilag csak a pár tucat km-nyi ukrán határ marad ki (aminek egy része a Tisza is).

...jó, jön erre a kérdés, a horvát és román határ az nekem miért kutya?
Az ok egyszerű: az emlitett országok kötelezettséget vállaltak arra, hogy a saját határaikat a schengeni előírások szerint védik, és vállalták ezzel a dublini egyezmény visszatoloncolási részét is.
Így a saját hülyeségük, ha nem tesznek az előírások szerint - azaz átengedik a határukon illegálisan belépni akarókat, mert nekik kell így regisztrálniuk az EU-ba lépőket, azaz visszakapják azokat, ha tovább akarnának onnan azok menni. (Kivéve, ha valamely eu-s tagország nem külön kéri őket arra, hogy engedjék tovább. ...egyébként ezért vette át tőlük a szállítást a magyar kormány is, mert volt akkor egy négyoldalú háttérmegállapodás, mely szerint a németekig szabad utat enged a horvátoktól Magyarország és Ausztria.)

...és a saját hülyeségükhöz viszonyulásról meg annyit: a románok kínosan betartják, és most már a horvátok is, de bele is bukott a dologba az akkori horvát kormány....

2018.09.20. 11:10:01

@invalid user name: :) Képzeld.. elolvastam.. ám ettől te továbbra is lavírozol a válasz elől..

" ennek matematikai modelljét dolgozta ki Fynn Kydland és Edward Prescott az 1977-ben megjelent cikkben. Ez a racionális várakozások természetéről szóló tanulmány alapozta meg a modern jegybankok árstabilitást célzó működését. Eredményeiket a svéd királyi akadémia 2004-ben közgazdasági Nobel emlékdíjjal ismerte el."
Szép, nagyon szép! Dícséretes! Ám 1977. óta a bankok inkább néha lerabolják az ügyfeleket, az adófizetőket (bankmentés..) vagy különösebb bajmolódás nélkül csődbe mennek. Értem én, hogy ti okos közgazdászok vagytok, mi több..liberálisok.. de a nagy elméletek a valóságba nem vonulnak át..vagy ha igen, nem nagyon működnek. Utólag persze mindenki rettenetesen okos és "Én már sejtettem" .. ezt megszoktuk. Lényeg, hogy a belterjes társaság lapogassa egymás vállát és a karaván haladjon.

Ja... a költségek (mármint a tőkés társaságok költségeinek) externalizálásáról még tán három évtizede is megvan, hogy olvastam.. még az átkosban.. meg ilyeneket:

"A gazdasági globalizáció kiveszi a hatalmat a közjóért felelős kormányok kezéből és egy maroknyi tőkés társaság – multinacionális vagy transznacionális vállalat és pénzügyi intézmény kezébe juttatja, melyeket egyetlen kényszerítő erő mozgat: a rövidtávú pénzbeli nyereségre való törekvés."
Persze lehet széllel szemben szép elméleteket reszelni..mindenkinek kell egy hobbi.

konrada 2018.09.20. 11:49:19

@invalid user name:
...nem véletlen teszem ki a ...pontot!;), hanem a továbbgondoláshoz:
A liberális piacgazdaság azért elég széles témát ölel fel, és én a tisztán liberálisról (vagy ahhoz legközelebb állóról) írtam le véleményem.

...a legvegytisztábbnál meg nem veszik figyelembe a nemzeti érdekeket, csakis a kereskedő-termelői oldalét, a piac legfeljebb csak annyiban számít, hogy keresletet teremtsen.
...persze az esetek többségében ennyi elég is, viszont vannak speciális esetek, amikor olyan monopol szolgáltatásokat liberalizálnak, amelyek létszükségleteket szolgálnak ki, vagy olyan kereskedelmi-ipari részeket, amelyek az adott piacon megtermelt javak további feldolgozására-értékesítésére szolgál.

...ezeknél a teljes liberalizáció több mint sz.pás egy gyengébb államnak, hiszen a szolgáltatások kiárusítása esetén (mint víz, villany, de legyen akár közút is - M5-M6) a befektetőnek két fontos szempontja van:
1. A megszerzett hálózatért kifizetett összeg gyors visszatáplálása: gyorsított értékcsökkentés (magyarán: a bevételből az leírásra kerül)
2. Elvárt haszon. (A csodás 8%! ...tudom, később erről lemondtak, de..)
S mivel ezek levonásra kerülnek a bevételből, így - monopoliumuk okán is - a ráfizetés elkerülésére áremelések a szükséges szintig (mit még növelnek az olyan "szükséges" költségek, mint az anyaországba kivitt szolgáltatási rész költsége, szépen nevezve "szakértői-tanácsadói" díjak, magyarul meg olyan költségek, ami mögött nem feltétlen van valódi teljesítmény, de mindenképpen növelik a költségeket, amit valakiknek - már leírtam kiknek - ki kell fizetni.
...nem véletlen, hogy nem privatizált így a magyar privatizációban részt vevő társaság anyaországai sem, sőt állami cégekként vettek részt a magyar "liberalizációban"...

...s ezzel áttértünk arra, hogy miért csak szép álom, a teljes liberalizáció, és miért nem csinálta meg a liberális mintaképnek tartott nyugati országok sem...
(...ha már: nálunk úgye a nyugdíjat is "liberalizálni" akarták. ...amiben olyan országok bankjai voltak a fő befektetők, ahol megtartották az állami rendszert...

...s jöjjön az a rész, ahol a termelés, vagy a kereskedelem teljes liberalizálása okoz gondot az adott országnak:
...és most a flejtsük is el a legdurvább részeket, ahol kifejezetten csak a piacért vásároltak fel privatizált cégeket - mint a cukor, vagy édességipar. Ezek töredékére csökkentek, és ezzel nem csak a párezer onnan kikerült munkás vesztette el állását, de a beszállítói lánc is, ami összességében sokkal nagyobb veszteség, mint ami a gyárak helyének sóval behintése járt.
...hanem térjünk ki azokra, amely miatt kihalt mára a nehézgépgyártás - miközben azok termékeit vásároljuk, akik a protekcionista belpiacuk miatt képesek elég nagy darabszámra gyártani gépeket - mint például az osztrák Taurus: ott nem nagyon látsz más mozdonyt (legfeljebb ugyanazon gyártó régebbi gépeit), miközben a Ganzt meg bezárták, mert nem maradt meg még a hazai piaca sem...
...ja és Bécsben is csak bécsi gyártású villamost látsz, miközben a legfrissebb példányain sem látszik az, hogy az a világ teteje. ...csak hát van piacvédelem, pedig gondolom nálad az osztrák is liberális piacgazdaság...

...aztán ott a kereskedelem: A görögöknél és az olaszoknál is legnagyobb kereskedelmi lánc polcain - ahogyan a magyaron is - nagy részben német élelmiszeripari terméket látsz. ...miközben valahogy a tanulmányainkból kimaradt az, hogy az mezőgazdasági ország, viszont a felsoroltakról meg igen.
...de piaci erejüknél fogva ez a cég a régebben sikeresen felépített otthoni gyártókapacitásának úgy teremt felvevő piacot, hogy kiszorítja az adott ország termelőit a saját piacukról is.
(...s fordítva meg valahogy nem működik, mert hiába a közös piac, vannak rá módszerek, hogy működjön a piacvédelem - ha máshogy nem, mindig "kiderül" a fejükre nőni akarókról, hogy vagy tömik a libát, vagy valamiféle afrikai kór fenyeget, esetleg fusilum került a terménybe, a lényeg, hogy a közegészségügy nem engedhet meg ott olyan kockázatokat.;)

..szóval én ezekről írtam, hogy azért jó dolog a piaci liberalizmus, de csak addig, míg én indulhatok kerékpárral a futóversenyen, de egyből megakad a liberális nyugati társadalmak torkán is, ha másnál van a bicigli...

inreallife 2018.09.20. 11:54:36

@Willkommenskultur:
szerintem akkor kell ennyi, ha "helyzet" van. ezeknek a rendoroknek lenne munkajuk, a falvakban olyan szinten nincs biztonsag, miota a hatarra vittek oket, hogy csak na. attol, hogy a migranshiradoban nem mondjak be, attol meg megoltek a badacsonyi boraszt, mert nem volt ember, aki az amugy regota ketes mulatohely kornyeken szolgalatot latott volna el.

mit mondasz egyebkent ilyenkor az aldozat csaladjanak? szukseg volt a rendorokre a migransok ellen? meg minden sarkon nem allhat rendor, de a hataron meg oszlop mellett allnak? van olyan szitu, amit nem lehet vedeni, ez egy olyan.

es koltseg szinten sem olcso, kivazenyelni a rendoroket, raadasul ekkora letszamban. eves szinten tobbszaz milliardrol beszelunk. az orszagos rendkivuli allpot fenntartasaval kepben vagy, hogy mivel jar es milyen koltsegei vannak? az egesz mar csak egy draga kampany, kozpenzbol, egy korabbi problema megoldasa, ami outdated lett. nemcsak magyaroszagon, mar a tobbi tranzitorszagban is megszunoben van a bevandorlas. ki meri ezt megmondani viktornak?

2018.09.20. 12:06:22

@inreallife: Ez így roppant megható... de a szent teheneink határőrizettől függetlenül, évtizedek óta ugyanígy megkeserítik a kisebb-nagyobb vidéki településen élők mindennapjait. Főleg, mióta a liberális szdsz feltalálta a "Megélhetési bűnözés" mentőövet számukra.. és a mai napig ballib dominált bíróságok rendre vérforralón enyhe ítéletekkel implicite jóvá is hagyják ezen réteg tevékenységét. Csókolj kezet a buzgó "civil" jogvédőknek, akik nemrég kiharcoltak egy vaskos kártérítést a szegény, ártatlanul, rasszista indíttatásból bebörtönzött két jómadárnak.. mire csak kiderült, hogy valóban ők az elkövetők.. a zsé persze már elfolyt..

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2018.09.20. 12:06:47

@inreallife:
Ezt mindig le fogod írni, ahányszor megölnek valakit Magyarországon? És ha minden kétes helyre rendőrt állítanak, akkor mit fogsz írni? Hogy ez egy tűrhetetlen rendőrállam?

Ilyen alapon azt is követelhetnéd hogy ne legyen hadsereg, mert nincsen háború és értékesebb munkát végezhetnének máshol

Willkommenskultur 2018.09.20. 12:10:25

@inreallife: marhasag, csomo uj rendort vettek fel a hatarra

2018.09.20. 12:12:31

@inreallife: "mar a tobbi tranzitorszagban is megszunoben van a bevandorlas. "

Megszűnőben van? Méér? Vót? Van? Legyen már végre egységes álláspont, amihez igazodni tudunk..

Jakab.gipsz 2018.09.20. 12:26:54

T. ashwood !

Vedd észre csak a megszokott libbsi trükköt alkalmazod amikor ezt a szemen szedett hazugságot, állítod: "Európa egyetlen bevándorláspárti politikusa: Orbán Viktor!"

Persze azért mert, Orbán volt az aki"demokrácia export ürügyén szét bombázta, Líbiát, továbbá Szíriát, elindítva egy menekült áradatot.

Légyszi hihetőbben hazudozni.

Orbán veje 2018.09.20. 12:29:30

@Willkommenskultur: Így van te barom. Elvégre ők is benne vannak a gdp-ben vagy mi a faszban. Pedig jobb lenne ha a hozzád hasonló semmirekelő vérgőzős fiedeszmarhákat raknák oda.

inreallife 2018.09.20. 14:07:07

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe:
hat, amig a hatarorok kartyaznaka hataron, addig bizony a rosszfiuk nem fognak hazafias cselekedetbol felhagyni a bunozessel:

index.hu/belfold/2018/09/20/holttestet_talaltak_a_polus_center_mogott/

igen, mostmar lenne fontosabb feladat, mint a hataron grasszalni meg setakocsikazni a terepjarokkal naphosszat mindenfele eredmeny nelkul, kulonben nem lesz rend 2 heten belul...

invalid user name 2018.09.20. 14:29:29

@Womb Raider:

nem, nem olvastad :)

kydland és prescott cikke alapján a jegybankok kamatpolitikáját tervezték át az alapoktól, és ennek alapján Volcker és később Greenspan irányításával sikerült megfékezni az amerikát a 70-es évek végére stagnálásba kényszerítő inflációt.

invalid user name 2018.09.20. 14:34:20

@konrada:

"tisztán liberális" gazdaságpolitkáról beszélni nincsen értelme, mert nincsen "tisztán" liberális gazdaságpolitka.

a magyar vérkonzervatív szimpatizánsok mintha Adam Smith könyvéből csak a kereslet-kínálati egyensúlyt értették volna meg és ezt tekintik liberalizmusnak. van egy tisztán elméleti közgazdasági gondolatmenet, "lassez faire" néven lehet megtalálni (nemtom miért kapott francia nevet), ez kb azt mondja, hogy a piaci kereslet kínálat mindent megold.

de ez kizárólag gondolatkisérletek szintjén létezik -- kb mint amikor fizikapéldában nem veszed figyelembe a súrlódást, a közegellenállást, a gravitációt, a hőmérsékletet, meg a testek tömegét és rugalmasságát. általános iskola hatodik osztály.

2018.09.20. 15:46:46

@invalid user name: ..és ugyanezen bankok voltak azok, melyek kishíjján romba döntötték a világ pénzpiacait.. és amelyek ezen helyzetben naggyon leberáldemokratikusan konkrétan megzsarolták az adófizetőket képviselő kormányt :)

""tisztán liberális" gazdaságpolitkáról beszélni nincsen értelme, mert nincsen "tisztán" liberális gazdaságpolitka."
Aha.. milyen van? Icipicit vagy közepesen..esetleg döntőn liberális?
Másfelől... lehet..liberális.. de mennyire demokratikus az a rendszer, amely egy dologban hatékony, folytatólagosan, mégpedig a jövedelmek koncentrálásában egy egyre szűkülő rétegnek kedvezve? Mennyire demokratikus a rendszer, amely valójában a vagyonnal arányos érdekérvényesítő képességet biztosít? Mennyire liberális az a rendszer, amely fennmaradásáért egészen közönséges erőszakos cselekményektől sem riad vissza, amely gazdaság és annak gazdagságának fundamentuma egy irtózatos és az állampolgárok szabadságjogait egyértelműen csorbító erőszakszervezet?
Semmi nem igazolj a ezen gazdaság életképességét, ha kivonjuk belőle az amúgy ideológiai alapvetését adó folyamatos és határokon átnyúló terjeszkedést?

Legyünk őszinték.. ha én alapítottam volna a közgáááz Nobel-díjat, egészen biztosan én is felállva tapsoltam volna minden olyan elméletnek, ami kiemelkedően fontosnak tartj a pénzvilág feletti kontroll megvonását az embereket képviselő kormányoktól és szorgalmazza ezen kulcsfontosságú feladatot a "piac" automatizmusaira bízná...

Láthattuk, hová is vezet mindez és mennyibe is fájt csak az usa adófizetőinek a lovak közé vetett gyeplő.

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2018.09.20. 22:30:09

@inreallife:
Igazad van, nem grasszálni meg kártyázni kéne a határon, hanem lőni. Akár a betolakodókra, akár a segítőikre.Rögtön elég lenne a mostani állomány töredéke. Nem is értem miért nem így csinálják, a törököknél bevált.

invalid user name 2018.09.21. 07:23:33

Macron el is magyarázza:

.

"Azok az országok, amelyek nem akarnak több Frontexet vagy szolidaritást, ki fognak lépni a schengeni övezetből. Azok az országok, amelyek nem akarnak több Európát, nem fognak többet a strukturális alapokból részesülni (...) Európa nem egy étlap, hanem egy politikai projekt"

2018.09.21. 07:25:04

@invalid user name: Mellé teccik beszélni... Európa, meg úgy a világ nagy kapitalista országai mind-mind végigjárták azt az utat, amit most mi rohanva kell megtegyünk.
A naaaagy liberális kormányok seggében ugyanúgy megtalálod könyékig a multi/transznacionális gazdasági társaságok mancsát. ..ékes példa a liberális Clinton horda . Nem lehetsz te olyan naív gyerek, hogy elhidd: az országok gazdaságát automatizmusok , politikáját pedig az emberek irányítják. Egy szart. A gigantikusra nőtt cégbirodalmak és azok közti súrlódások.
Vajon a gazdaság liberalizálása az átlagemberek kifejezett érdeke, vagy a véleményüket manipulálva irányító fajsúlyos gazdasági szervezeteké? Szerintem az, aki emberi közösségek (társadalmak) szervezésének és irányításának feladatát kivenné az emberek által közvetlenül választott kormányzatok kezéből és átadná jól-rosszabbul modellezett és definiált piaci automatizmusoknak.. az nem az emberek érdekeit tartja szem előtt..hanem a megbízó gazdasági érdekcsoportokét.
Persze, nálunk tombol a korrupció.. ami természetesen sehol máshol nem érhető tetten.. vagy ahol igen, ott lobbizásnak hívják.. aminek eredményeként pl. a német energiaszektor hihetetlen mennyiségű állami támogatást szippantott fel, a zöld forradalom elnapolva és az energia ára bőven megduplázódott az EU átlaghoz képest.

invalid user name 2018.09.21. 14:52:06

@Womb Raider:

nem hiszem, hogy van értelme tovább beszélgetnünk, a konteók engem taszítanak.

Muhammad Balfas 2018.09.21. 15:43:38

@invalid user name: A legnagyobb konteó, hogy minden alternatív kérdésfelvetés konteó...

2018.09.21. 15:57:31

@invalid user name: Mi a konteó, ééédes csillagom? Zajlik a jövedelem transzfer/koncentráció? Igen.. A nemzetállamok gazdasága kezd összemérhető lenni a legnagyobb cégekkel? jelent ez a hatalmas gazdasági potenciál politikai érdekérvényesítő képességet? Több millió ember érdekei kerülnek szembe néhány tucat-néhány ezer tulajdonos/részvényes érdekeivel. Egy adott politikai szereplő/képviselő vajh a párezer rá szavazó (és irányítható, befolyásolható, félrevezethető) polgár sokféle érdekét fogja szem előtt tartani, vagy inkább a kampányát támogató gazdasági szereplők akaratához igyekszik simulni?

invalid user name 2018.09.21. 17:10:32

@Ches Desmond:

konteó az, amikor természetes jelenségeket valaki nem érti és ezért valami háttérhatalmat gyanít mögötte.

valahogy úgy kezdődik, mint amikor a villámlást nem értették és Zeusz haragját gondolták mögé.

akkor válik konteóvá, amikor a természetes jelenség magyarázatának ismeretét sem fogadják el, hanem ragaszkodnak Zeusz haragjához, a fizika pedig nem tudomány, hanem lárifári.

van ennek egyébként egy fejlődéspszichológiai háttere is: a "control freak" személyiségtípus az, amely nagyon bízik a világ működésében, hanem mindent irányítani akar -- vagy amikor találkozik egy olyan jelenséggel, amit nem tud irányítani, akkor úgy gondolja, hogy azt mások irányítják. a háttérhatalom meg ilyesmi.

ezek a meggyőződések erősebbek, mint a valóság, tehát bármilyen racionális érvelés hiábavaló.

ezért is látom fölöslegesnek a további beszélgetést. nagyon szerettem tanítani, a gyerekek is szerették, szívesen magyarázok, akár közgazdaságtan alapösszefüggéseit is, de konteóhívőknek már nem. van jobb dolgom is.

invalid user name 2018.09.21. 17:11:26

@Ches Desmond:

jav:

....a "control freak" amely NEM bízik a világ működésében.

invalid user name 2018.09.21. 17:22:49

@Womb Raider:

amit itt leírsz az érdekérvényesítésről és a gazdasági - politikai hatalom összefonódásáról, az az orbán-rendszer működése -- és láthatóan nem tudod elképzelni, hogy a világ VALÓBAN fejlett államai (azok, amelyek az uniós támogatásokat nekünk csorgatják) másképpen működnek. és épp azért fejlettebbek, mert másképp működnek.

pár szót beszéltünk kydland és prescott 2004-es nobeldíjáról (amit egy 1977-es cikkükért kaptak, tehát volt pár évtized, amely igazolta az 1977-es elmélet gyakorlati alkalmazhatóságát). ebben a cikkben matematikai bizonyítást adtak arra, hogy a politikai - gazdasági hatalom szoros kapcsolatában születő, alkalmanként megszülető, és akkor még optimálisnak is látszó gazdaságpolitikai döntések sorozata idővel SZÜKSÉGKÉPPEN rosszabb gazdasági helyzetet eredményez, mint a stratégiai célt kitűző, világos szabályokat lefektető és a szabályokat követő gazdaságpolitika.

kydland és prescott nobel-díjának bejelentése egyébként pár nappal követte a gyurcsány-kormánynak a jegybank politikai irányítás alá vonását elindító törvényjavaslatát. pedig a nobeldíjat pont azért kapták, mert kimutatták, hogy a jegybank politikai irányítás alá kerülése 1-2 évtized után mély gazdasági válsághoz vezet és az abból való kilábalás nagyon nagy társadalmi költségekkel jár (nyomor stb).

sok írás született ebben a témában, egy másik, Kydland és Prescott cikkénél frissebb stílusú Charles Wyplosz írása, Rules rather than discretion, ismét a szabályalapú működés mellett érvel.

de ez kb az utolsó posztom, mert már elég jól ismerem a várható visszhangot -- a tudománynak az a szegmense, amely a konteóhoz nem illeszkedik, az értéktelen. nehéz ebből a gondolkodási csapdából kikecmeregni, nem is mindenkinek sikerül.

igen, sok mindenről beszélgethetnénk még, a tőkekoncentrációról, a tőkeszegény országok gazdaságának védelméről stb stb de biztos hogy ezeket nem velem fogod megvitatni, keress valaki mást.

invalid user name 2018.09.21. 17:27:07

@Womb Raider:

Charles Wyplosz cikkének címe helyesen "Fiscal Policy: Institutions versus Rules" ha érdekel, full text letölthető innen. a megjelenésekor átrágtam magam rajta, de kb 25 oldal és nem könnyű olvasmány, de érdekes.

repec.graduateinstitute.ch/pdfs/Working_papers/HEIWP03-2002.pdf

Muhammad Balfas 2018.09.21. 17:53:12

@invalid user name: Mefigyeltem, hogy aki konteót kiált el sem gondolkodik a felhozott alternatíván. Vallásos buzgalommal hirdeti a hivatalos verziót. Pl. Kennedy gyilkosság..

2018.09.21. 19:43:25

@invalid user name: Én nem tudok naaagy nevekkel dobálózva érvelni.. nem is akarok. Születtek már nagy elméletek, amiken a világ később átlépett.. és az sem zavar, hogy ignorálod a 2008.-as gazdasági válság, meg az azt megelőző nagy bankcsődök hordozta tanulságot..hiszen élő cáfolata mindannak, amiben révülten hiszel.
A liberális gazdaságpolitikát igazoló és magyarázó elméletek nem egy esetben a valóságtól elszakadva , idealizált gazdasági körülményeket, irreális alapfeltételeket tartalmaznak.. hogyan várod ezektől, hogy valós képet fessenek?

Én nem olvastam 130 ugyanazt mantrázó elméleti okoskodást, de olvastam például egy kedves öreg amerikai közgazdász professzor írását a politikai hatalmat gyakorló gazdasági társaságokról.. és meg kell mondjam, az általa leírt rendszer és mechanizmus egészen életszerű és szinkron azzal, ami a világban köröttünk történik és meglepő módon (bár nem jóslatnak szánta) a kelet eu blokk gazdaságának átállításakor lezajló eseményeket..David Kortennek hívják.. és attól még érdekesebb a könyve, hogy ő maga is a liberális piacgazdaság hívei közé tartozott, belülről figyelve a folyamatokat.
A másik, mostanában megjelent könyv a pőolitikai vetülettel foglalkozik, Naomi Klein , a múlt század közepétől követi végig az amerikaiak terjeszkedését...
süti beállítások módosítása