B1 blogcsalád



A jövő évi költségvetés családtámogatási része inkább tenyésztési program, mint családpolitika

2018. június 25. - kkerenyi

Novák Katalin szerint a növekedés és a családok költségvetése a 2019-es. Valami biztos, hogy növekedni fog. A kérdés csak az, hogy mi.

novakkati.jpg

Napokon belül megkezdődik a 2019-es költségvetés vitája, amire szűk három hetet szán a Tisztelt Ház. Novák “Kétezertizennyolcacsaládokéve” Katalin legott le is szögezte a nagy nyilvánosság előtt, hogy a jövő évi büdzsé legnagyobb győztesei természetesen a magyar családok lesznek. Elmondta, hogy  2019-ben családtámogatásra 2004 milliárd forintot fordítanak majd, ez pedig az ideinél 75 milliárddal több. Első hallásra impozáns számok, valóban. A bökkenő csak az, hogy ennek a nagy része nem már létező családokhoz kerül, akiknek pedig tényleg segítségre lenne szükségük ahhoz, hogy boldogulni tudjanak. 

Az államtitkár szerint így néz ki nagy vonalakban a 2019-es “családok költségvetése”:

  • 400 milliárd megy adó- és járulékkedvezményekre.
  • 264 milliárd jut  várandósság alatti táppénzre, csecsemőgondozási- és gyermekkondozási díjra (CSED, GYED).
  • Otthonteremtési hitelre sok gyereket ígérőknek 242 milliárdot irányoztak elő.
  • 10 milliárd megy szülészetek korszerűsítésére, és csaknem ugyanennyi bölcsödeprogramra. 

Ez már kapásból az előirányzott összeg fele, ami csak az életkezdéshez kapcsolódó fejlesztésekre megy. Az apró állampolgárokat előállító gyártási folyamat tehát fontos. Az így létrejövő kis lények hosszú távú életben tartása viszont nem tűnik lényeges szempontnak. A családtámogatások ugyanis mind a család megalapításáról szólnak, a fenntartásáról már sokkal kevésbé.

20180622_bga_0352.jpg

A költségvetés  nem számol azzal, hogy egy gyerek nem csak pár éves projekt, és hogy a családnak egyébként is lehetnek egyéb tagjai is, akik talán szintén hálásak lehetnek némi plusz figyelemért, még ha nem is mutatnak olyan jól a demográfiai statisztikákban. 

  • Az oktatásra fordított 15 milliárdos többletet például egy az egyben elviszi a várható 2,7 százalékos infláció, így összességében kevesebb forrás jut erre a területre, mint idén.
  • A családi pótlék továbbra sem fog emelkedni, ez lesz a tizedik év, hogy az összeg változatlan.
  • A segítő szakmák képzése fokozatosan, de biztosan háttérbe szorul, erre sem várható semmilyen fejlesztési támogatás.
  • A nehéz helyzetben élő családok esetében a gyerekek támogatásának továbbra is elfogadott módja a családból való kiemelés, az ellátórendszer tudatos fejlesztésének nincs nyoma a költségvetési tervben.
  • A nyugdíjasok véletlenül  pontosan 2,7 százalékos nyugdíjemelésre számíthatnak. Megvan még, mekkora lesz a várható infláció? Micsoda véletlen egybeesés! 

A tanköteles kort betöltőket talán kicsit vigasztalhatja, hogy legalább teljes biztonágban halhatnak éhen. A honvédelem ugyanis jövőre 156 milliárddal kap többet, mint idén - ez több, mint tízszerese az oktatásra szánt plusz 15 milliárdnak. Hogy mitől kell megvédeni minket pontosan, az még mindig nem derült ki. De ennyiből már ellenséget is vehetünk. Az oktatásra meg tényleg nem kell sok, nehogy valakinek kedve támadjon klasszikusokat olvasni, és elgondolkozzon azon a verssoron, hogy “Ne szülj rabot, te szűz!” 

Kerényi Kata

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2214069567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.06.25. 12:06:31

Nagyon sok olyan hír van, ahol nem történt meg időben a családból való kiemelés, pedig kellett volna. :'(
A közigazgatás alkalmazottainak munkája nem azonos a kormánypolitikával.
Ezt a demográfiafetisizmust kilonem100.blog.hu/2018/05/31/demografiafetisizmus én ugyan nem szeretem, de a családtámogatásokat nem tartom "tenyésztési programnak" — ez egy nagyon buta cím. Számos hiányosság van, pl. hogy 18 évesen miért szűnik meg minden támogatás, amikor ma már egyetemig a szülő tartja el a gyereket. De kb. az ország lehetőségei szerint támogatjuk a családokat.

FCUK27 2018.06.25. 20:57:01

csak egyszer tudnám megérteni, hogy miért családellenesek a balosok.

Exploiter 2018.06.26. 08:28:56

Ne szülj rabot, te szűz.

Gondolom régen se költöttek sokat az oktatásra.

2018.06.26. 08:35:49

Nektek soha semmi nem lesz jó.

Medgar 2018.06.26. 08:40:46

400 milliárd megy adó- és járulékkedvezményekre.
264 milliárd jut várandósság alatti táppénzre, csecsemőgondozási- és gyermekkondozási díjra (CSED, GYED).
Otthonteremtési hitelre sok gyereket ígérőknek 242 milliárdot irányoztak elő.
10 milliárd megy szülészetek korszerűsítésére, és csaknem ugyanennyi bölcsödeprogramra.

Ilyen elnyomó fasiszta rendszer még a náciknál sem volt....

metal · http://electric.blog.hu 2018.06.26. 08:44:16

És nem értik még mindig, hogy miért szerepelnek le minden választáson!

Trackers 2018.06.26. 09:01:39

Gyerekre van szükség. Ezt egyébként a ballib marhák is tudják, és csak az agybetegségük doktora tudja megmondani miért ágálnak a szülést, gyerekvállalást támogató emberek, intézkedések ellen.

A többi rész is elmebetegség. Emelkedik mindenhol a juttatás. Ilyen a Gyurcsány alatt soha nem volt.

Sir Galahad 2018.06.26. 09:02:27

Két fontos dolog.

1: Nagyon helyes, hogy a családi pótlék összege nem nő. Van helyette gyerekek utáni adókedvezmény. Nem azokat kell támogatni, akik számára a gyermek születése jövedelemforrás, hanem azokat, akik a gyereküket a saját munkájukból nevelik.

2: A hadikiadások növelése NATO-előírás. Ha tetszik, ha nem, meg kell tennünk.

dunántúli gyerek 2018.06.26. 09:06:03

156 mrd ft az fel milliard euro, abbol nem lesz hadsereg

Hadseregre sokkal tobbet kene kolteni, lehetoleg amit csak lehet itthonrol megrendelni.

Dorinda41 2018.06.26. 09:22:21

Csodálkoznak, hogy nem születik elég gyerek. A családi adókedvezmény még mindig a magas jövedelműeknek kedvez. Aki pedig netán lerokkan, az ne is neveljen tovább gyereket, hanem adja a zaciba. Továbbá ne nevlejen egyedülálló szülő se gyereket, mert lehet, hogy két minmálbéres szülő igénybe tudja venni a családi adókedvezmény egy részét, de egy egyedülálló 3 gyerekes, az biztosan nem.
Aki szerint ezek az összegek magasak, az még nem látott gyereket közelről. Először is, nagy része olyanokra megy, ami nem közvetlenül a családokhoz kerül. Aból nem lesz a gyereknek reggeli, hogy az iskolákra fenntartására költenek, főleg, hogy ennek nagy része a KLIK fenntartására megy el. Abból sem, amit a gazdagok otthon teremtéséhez adnak. Szakmámból kifolyólag látom, hogy milyen jövedelmű emberek tudnak lakást, házat venni. Nekem 4 gyerekem van, de ma egyet vállalnék maximum. Elő lehet itt adni, hogy mennyire családbarát ez a kormány. Ha az lenne, az látszana a demográfiai mutatókon is.

2018.06.26. 09:41:22

"A családtámogatások ugyanis mind a család megalapításáról szólnak, a fenntartásáról már sokkal kevésbé."

Ennek a áfolata benne található magában a cikkben is:

"400 milliárd megy adó- és járulékkedvezményekre."

2018.06.26. 09:44:47

@Dorinda41: Ha 4 gyereked van, akkor elég komoly adókedvezményeket kapsz. Kivéve persze, ha feketén vagy szürkén dolgozol, mert akkor coki. De hát akkor adót sem fizetsz.

2018.06.26. 09:47:16

@Dorinda41:

Konkrétan egy nem túl magas bérrel:

Bruttó 300.000 Ft - nulla gyerek - Nettó 199.500 Ft
Bruttó 300.000 Ft - négy gyerek - Nettó 295.500 Ft

Forrás: nettóber.hu

dunántúli gyerek 2018.06.26. 09:48:33

@Dorinda41: Nemetorszagban sem szuletik eleg gyerek biztos ott is nagy a szegenyseg.

Amugy aki szegeny ne szuljon, nagyon helyes.

Trackers 2018.06.26. 10:18:14

@Dorinda41:

Látszik a demográfia mutatókon is.
A született gyerekek száma az MSZP-SZDSZ kormányok alatt soha nem látott ütemben csökkent, a Fidesz alatt enyhe csökkenés, stagnálás, és enyhe emelkedés a jellemző.

Azaz a csökkenő trendet megállították.

dunántúli gyerek 2018.06.26. 10:59:35

@Trackers: Gazdag nyugati orszagban / ahova Mo. is tartozik/ meg soha semmennyi penzbol nem tudta senki a nepessegfogyast megallitani.

Ez nem azt jelenti hogy ez lehetetlen, de eddig sehol nem sikerult. Amelyik nyugati orszagban van nemi novekedes az a migrik es mas elterokulturak miatt van.

A jolet kevesebb gyereket eredmenyez, nem tobbet.

dunántúli gyerek 2018.06.26. 11:02:05

Amiben a Fidesz jo az annyi hogy ma talan tobb gyerek szuletik dolgozo csaladba, mint segelyesbe, ez nagyon fontos pozitiv dolog.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:07:23

@dunántúli gyerek: Na ez az első értelmes kommented idén. Légyszi, a geci gazdádnak is meséld el, mert nem érti. (Semmit nem ért a világból, csak azt, hogy hogy kell gecinek lenni.)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:08:51

@Trackers: "Azaz a csökkenő trendet megállították."

Mehetsz agysebésznek, de demográfusnak ne menjél, mert ahhoz rettentő hülye vagy.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.26. 11:15:16

@FCUK27:

A balosok nem családellenesek. A ballibek valóban azok, de ennek megvan a maga logikus oka.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:15:54

@Dorinda41: "A családi adókedvezmény még mindig a magas jövedelműeknek kedvez."

Nem érted te a NER logikát. A szegény gyerek genetikusan butább, nem fog elég értéket termelni, hogy eltartsa a nyuggereket, nem érdemes meg se születnie.

Ami persze a szegregáció erőltetésével igazolódni is látszik. A szar és szegregált oktatásunk matt egy szegény családból származó gyereknek jóval kisebb az esélye egyetemre kerülni, mint egy gazdagnak. Volt a Soros Györgynek - tudod, aki azért osztja szét a magyarok közt a vagyonát, hogy nekünk rosszabb legyen -, egy szegregáció ellenes programja, azok a gyerekek ma mind sikeres orvosok, ügyvédek.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:18:14

@dunántúli gyerek: "ma talan tobb gyerek szuletik dolgozo csaladba, mint segelyesbe, ez nagyon fontos pozitiv dolog. "

Te egy nagyon negatív dolog vagy. Látom, segélyes családba születtél, hogy az elemi gondolkodás se megy. Köszönd a geci gazdádnak, aki szétbaszta az oktatást. Is.

Kivlov 2018.06.26. 11:19:52

"...fenntartásáról már sokkal kevésbé...."
Nagyon helyesen. A gyereket ne az Állam tartsa el, hanem az anyja meg az apja. Vagy ha nem bírja, akkor ne csinálja meg...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:21:23

@dunántúli gyerek: "156 mrd ft az fel milliard euro, abbol nem lesz hadsereg
Hadseregre sokkal tobbet kene kolteni, lehetoleg amit csak lehet a gecinek ellopni."

Nem elég szar az oktatásunk, minden pénzt az oktatásból a hadseregbe! Meg az egészségügyből is!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:23:26

@Kivlov: Vagy ha már megcsinálta, tartsuk butaságban, szegénységben. Fasznak kell annyi orvos, legyen inkább közmunkás. Az a jó, rettegő fideSS szavazó!

dunántúli gyerek 2018.06.26. 11:24:55

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Volt a Soros Györgynek - tudod, aki azért osztja szét a magyarok közt a vagyonát, hogy nekünk rosszabb legyen -, egy szegregáció ellenes programja, azok a gyerekek ma mind sikeres orvosok, ügyvédek. "

ciganyok, mi?

Kivlov 2018.06.26. 11:29:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Nem. Ha megcsinálta, nevelje is fel, etesse, ruháztassa, iskoláztassa stb.
Ezért marhaság az ingyenebéd is pl. Ne a társadalom tartsa a gyereket, hanem a szülei.

kunzoo 2018.06.26. 11:33:22

@Dorinda41:
Mifelénk fordul a trend. Sok család vállal három vagy négy gyereket. Nem csak a gyereklétszám a fontos hanem annak összetétele is (remélem érted)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:36:35

@dunántúli gyerek: "mind sikeres orvosok, ügyvédek. "
ciganyok, mi?"

Te is inkább elvéreznél a nagy eszeddel, minthogy egy cigány vagy arab orvos segítsen rajtad.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:38:04

@Kivlov: "nevelje is fel"

Oktassa, ha nincs pénze rá, legfeljebb lesz belőle közmunkás.

Na, téged se az eszedért fognak elrabolni az ufók. :))

felső határ nincs 2018.06.26. 11:40:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: cigany orvos, ugyved nincs

a soros fele szegregaciomentesitesen gondolkoztam, hogy az mi lehet amikor a zsido oktatas mindig is a legszegregaltabb volt a vilagon

kunzoo 2018.06.26. 11:40:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Nos én soha nem láttam még cigány orvost, feketét igen.
Érdekes dolog, cigányt még soha nem láttam tanulóvezetőként. Jogsijuk van. Honnan?

felső határ nincs 2018.06.26. 11:42:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Emlexem amikor az ozdi romak kimenekultek Kanadaba nem csinaltak orvost beloluk hanem hazabasztak oket az elso geppel

2018.06.26. 11:45:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: azt nem tudom,hogy kizárólag a családoknak jutatott kedvezmények miatt van-e, de az bizony tény, hogy az elmúlt 1-2 évben 1,5 gyerek születik, míg előtte 1,3 született, és ezen az sem segít, ha jó szokásod szerint mindenkit lehülyézel, aki nem gecizi ész nélkül az Orbánt.

felső határ nincs 2018.06.26. 11:46:09

Három és fél évre ítélték az egzotikus numerára vágyó pesti nőnek kulturális bemutatót tartó szíriait Három év hat hónap szabadságvesztésre ítélte a Pesti Központi Kerületi Bíróság első fokon azt a szír férfit, aki tavaly januárban egy budapesti lakásban megerőszakolt egy nőt – tájékoztatta a fővárosi főügyész kedden az MTI-t.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:48:09

@felső határ nincs: "cigany orvos, ugyved nincs"

Igen, titkolják, mer az akkora faszok, mint te, kirekesztenék őket.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:49:53

@Kivlov: "nem kell megcsinálni a gyereket"

Az nem jó, mert a geci gazdád szomorú lesz, hogy kipusztul a magyarság. Nem, mintha a valóságban fikarcnyit is érdekelné a hazaárulót.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:51:09

@abcdefghijklmm: "a családoknak jutatott kedvezmények miatt van-e"

A demográfia az évtizedek, nem az évek "tudománya".

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 11:52:22

@abcdefghijklmm: "mindenkit lehülyézel, aki nem gecizi ész nélkül az Orbánt."

A hazaáruló kollaboránsok iránt nincs szánalom a szívemben.

bobijub 2018.06.26. 11:53:36

@Trackers: a baj kurvanagy. megménannaálisnagyobb. akkoranagy, hogy még azok a nagyvezíristák sem tudják rendesen felfogni hogy mekkora nagy a baj, akiknek az nagyvezíristasága még a gyurcsánygyűlöletüknél is nagyobb. tényleg nagyon nagyon kevés a gyerekszületés. annyira kevés a gyerekszületés, hogy ténylegigazán kéne csinálni valamit. akár tenyészprogramot is kéne csinálni, ha az önkéntes, és ha az nem kötelezésen és nem kényszerítésen és nem büntetésen alapul. ami viszont ehelyett történik, az a szavazatvásárlás, a szavazatvásárlás, valamint a szavazatvásárlás. és még van egy kis alaptörvénybeerőltetett, hagyományoscsaládmodellként emlegetett buzigyűlöletszítás. szavazatvásárlástól nem lesz gyerekszületés, buzigyűlöletszítástól, egy operaelőadás nemkívánatossátételétől nem lesz gyerekszületés. pedig annyira kéne a gyerekszületés, hogy nagyon. a nagyvezír eddig bármit elintézett, amit akart. ezt nem intézte el, tehát nem is akarja elintézni, mert neki a hatalmonmaradáshoz szükséges szavazatvásárlás fontosabb, mint az, hogy a nemzet ne csak büszkeségileg, meg függetlenségileg, de fizikailag is fennmaradhasson. mire kiderül, hogy ez nem sikerült, addigra az már úgysem az ő gondja lesz.

Gleccsertetű 2018.06.26. 12:17:40

Tenyészteni a te fajtádat szokták, kedves Kata

boom2 2018.06.26. 12:33:29

@abcdefghijklmm: "azt nem tudom,hogy kizárólag a családoknak jutatott kedvezmények miatt van-e, de az bizony tény, hogy az elmúlt 1-2 évben 1,5 gyerek születik, míg előtte 1,3 született"
Én viszont biztosan tudom, hogy nem amiatt van. A valódi ok pedig a következő:
1) a Ratkó unokák tanulatlan, neveletlen kölkei abba a korba értek, hogy gyereket tudnak csinálni. Mindez köszönhető a szintén neveletlen, gátlástalan szüleiknek, és a szétszart oktatási rendszernek.
2) a Ratkó unokák utolsó nemzedéke ( pl.: 77-tő-84-ig) abban a korban van, hogy két választási lehetősége maradt. Vagy nem lesz már gyereke, vagy minden mindegy alapon bevállalt 1, 2 gyereket, persze csak, ha volt kivel.
Azt azért tudni kell, hogy ez a korosztály nagyrészt külföldön van és leginkább soha nem fog visszatérni, és nem kalandvágyból távoztak, hanem azért mert velük lett kibaszva legjobban a módszerváltástól napjainkig.(párkapcsolat, oktatás, lakhatás, munkahely, karrier, jövőkép, nyugdíj)
Ami az Orbáni családpolitikát illeti: SZART SEM ÉR!! Az alapvető problémákat nem látják.

2018.06.26. 12:40:08

@boom2: pont Ratkó unoka vagyok és nem rég volt osztálytalálkozóm:

- Akinek 30-35 éves koráig nem született gyereke, az már nem is akar, kivéve az egyik férfit, akinek épp most született a második.
- 30 emberből 2, azaz kettő van külföldön

driopios 2018.06.26. 13:05:21

Nem értem miért az a fontos, hogy több gyerek szülessen és nem az, hogy kevesebben haljanak meg?

boom2 2018.06.26. 13:48:49

Hát persze, -én hülye- nincs itt semmi baj. Elvégre a te "30" fős "mintád"... na az tuti.
A lényeg meg az, hogy minden a legnagyobb rendben van, csak így tovább!

"Konkrétan egy nem túl magas bérrel:
Bruttó 300.000 Ft........"
Álomvilágban élsz!

Ad Dio 2018.06.26. 14:25:57

Már annyiszor megtettem, de reményhalmegutószor alapon ismét csak teszek egy halk kísérletet: kedves baloldal/ellenzék! Lehetne hogy azt szidjátok ami tényleg rossz, ami meg jó, arról hallgattok? Nem miattam, magatok miatt...

felső határ nincs 2018.06.26. 14:30:53

@boom2: 300ert mar a frissen vegzettek nemigen dolgoznak

2018.06.26. 14:36:24

@boom2: Én nem mondom, hogy a Ratkó korszaknak nincs hatása a népesedésre, de azt sem hiszem, hogy csak ez az oka annak, hogy 1,3-ról 1,5-re emelkedett a reprodukció.
Sőt... azt sem állítottam, hogy minden a legnagyobb rendben van. Ellentétben veled és ezzel a macskás csávóval, aki gyakorlatilag azt állítja, hogy minden el van baszva.... :-)

2018.06.26. 14:38:43

@Ad Dio: Nem képesek rá. Csak annyira képesek, hogy teleszarják a netet azzal, hogy "Orbán geci"....

2018.06.26. 14:40:52

@boom2: Ja.... és ha a forrást kritizálnád:
hvg.hu/gazdasag/20180320_Emelkedtek_a_fizetesek_310_ezer_forint_a_brutto_atlagkereset

www.ksh.hu/keresetek

Mindkettő magasabbat ír, mint az általam hozott Bruttó 300.000 Ft

zizi77 2018.06.26. 14:46:32

@boom2: 80 után születetteket Ratkó unokának venni, elég nagy hülyeség. 74-75- ben volt egy csúcs, majd komoly zuhanórepülés. Pont itt a lényeg, hogy a szülőképes korú nők száma jelentősen csökken, és ennek ellenére emelkedett a születési ráta.

2018.06.26. 14:51:01

@zizi77: Az nem számít.... az számít, hogy az Orbán geci.

werinter 2018.06.26. 15:12:37

@abcdefghijklmm: Azt remélem tudod, hogy az ÁTLAG mit jelent (most arra nem térnék ki, hogy a "csodával határos módon" havonta emelkedő átlagbér mekkora kamu). Ha van 10 ember akik közül 9 minimálbért kap (180 ezer) és mondjuk a főnökük 5 milliót, akkor az átlagbér 662 ezer Ft. Ettől még 9 nyomorog egy pedig szupergazdag. Na ez az átlagbér.

felső határ nincs 2018.06.26. 15:41:34

@werinter: na es?

a 3000 euro a nemeteknel, az is atlagber, meg a 130 netto 8 eve az is atlagber volt

Ha vkinek a bere nem eri el az atlagot vagy annyival sem emelkedett tavaly mint az atlag /10%/ annak annyit is er a munkaja/cege/agazata. Evvan.

lac1 2018.06.26. 16:50:37

Azt nem értem, hogy ha sem így, sem úgy nem lesz gyerek, a hülye picsa pedagógusok miből fognak megélni? Egy részük már most abban bízik, hogy pofarázás jó lesz, de hát tudjuk, az talán mégsem.

Gleccsertetű 2018.06.26. 17:06:28

@werinter: és? a világon mindenhol ezt jelenti az átlag, hülyeúr.

werinter 2018.06.26. 17:14:49

@felső határ nincs: Jól van fiam, ülj le, egyes! Nem akarlak elkeseríteni, de a magyar munkavállalók kb. 60%-a nem keresi meg az átlagbért.

"annak annyit is er a munkaja" ezt mintha valahol hallottam volna már... hmm ja igen a fideszes "gazdád" is ugyanezt mondta. Na meg is van, tessék: www.youtube.com/watch?v=QS91Dqud1wQ

@Gleccsertetű: példaértékű hozzászólás "hülyeúr".

arabok balrol 2018.06.26. 17:21:54

@werinter: akar csak barhol mashol a vilagon

Tehat a munkad annyit er mint az also 60%-e, gratulalunk!

felső határ nincs 2018.06.26. 17:30:20

@werinter: "Nem akarlak elkeseríteni, de a magyar munkavállalók kb. 60%-a nem keresi meg az átlagbért."

Arra mar raojttem hogy valszeg nem vagy matematikus, de ne busulj barmelyik maszek gaz/villanyszerelo is megcsinalja az 1 misit Bp-en havonta, es adozik belole 5-10%-ot /KATA/.

Szivesen.

hotredchili 2018.06.26. 18:09:26

@arabok balrol: hát akkor az alsó 60% ne szaporodjon... a többit meg minek támogatni? Futja nyolc-tíz gyerekre így is! Amúgy meg nő a születésszám, hát akkor nem fogy a magyar, minden rendben.

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.06.26. 18:33:18

@maxval balcán bircaman: Nem azért fizetjük tovaris, hogy ilyen semmitmondó hülyeségekkel imitálja a munkát.

2018.06.26. 18:39:28

@werinter: Tudom.

A medián bér meg decemberben 256.000 Ft volt. Most meg olyan 265-270.000 Ft.
Szóval a példámban említett 300.000 Ft-nál 10%-kal kevesebb - amit úgy jellemeztem, hogy egy "nem túl magas bér". Azt hiszem, nem is tévedtem.

2018.06.26. 18:46:30

@werinter: Arról nem beszélve, hogy az egy hozzászólással ezelőtt említett mediánt is erősen torzítja a rengeteg vállalkozó és a minimálbéresei.... szóval az átlag és ezzel a medián is a valóságban jóval magasabb, tovább megyek.... mivel jellemzően az alacsonyabb bérezésűeknél és alkalmazóiknál dívik az adócsalás intézménye.... a valódi átlag és a valódi medián valószínűleg sokkal közelebb esik egymáshoz, mint a statisztikai.

is 2018.06.26. 19:37:34

@dunántúli gyerek: "Amugy aki szegeny ne szuljon, nagyon helyes." Ez is tortenik, a kozeposztaly se szul, mert szegenynek erzi magat (errol bizonyara olvastal, hogy mindenki ugy gondolja, hogy ha tobbet keresne, akkor vallalna meg gyereket). Milliardosbol pedig sajnos eleg keves van. Ki is hal a magyar, szerinted nagyon helyesen.

En ennel okosabb allasponton vagyok.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.06.26. 20:12:33

@Trackers: Ez hazugság. Nézz utána! A legmagasabb 20006-ban volt 2005 óta és a legalacsonyabb 2011-ben.

werinter 2018.06.26. 22:07:00

@felső határ nincs:
"Arra mar raojttem hogy valszeg nem vagy matematikus, de ne busulj barmelyik maszek gaz/villanyszerelo is megcsinalja az 1 misit Bp-en havonta, es adozik belole 5-10%-ot /KATA/."
Mi a kettő között az összefüggés? Mi köze van a villanyszerelőknek a "matematikusisághoz"?
Én egyébként arra jöttem rá, hogy te aztán tényleg roppant magas értelmi szinten tengődhetsz...

@arabok balrol:
Ki beszélt az én munkámról? És miért érne annyit a munkája valakinek amennyit fizetnek érte? Ebben mi a logika? Vegyük például az egyetemi dolgozókat (adjunktus, tanársegéd, egyetemi tanár, stb.). Szerinted az ő munkájuk annyit ér, mint amennyit megkeresnek? Pl. adjunktusok 277 200 bruttót kapnak. Ha a válaszod igen, akkor ritka nagy egy idióta lehetsz és valószínűleg egy egyetem közelében sem jártál még.

retkeslaci 2018.06.27. 08:30:15

A hadikiadásokat le lehetne faragni, ha Magyarország kilépne a NATO-ból. De akkor a ballibek szájhabzást kapnának.
A családok támogatásának kritizálása az egyik oka annak, hogy a ballib ellenzék lebőg minden választáson. Egy baloldali pártnak illene a családok sorsát a szívén viselni.
Az illegális migráció elősegítésével nem oldható meg az európai népesedési probléma, hacsak nem Marokkót, Szíriát, Pakisztánt, Szenegált akarunk csinálni Európából.

puffogónyúl 2018.07.21. 17:04:09

Kerényi K!
Ostoba picsa vagy!
Hogy folytál volna le apád lában!

Pista70 2018.07.21. 23:38:34

Egy hatalmas, aljas, ostoba halálpárti bunkó vagy.
süti beállítások módosítása