B1 blogcsalád



Rosszul áll Európában a liberális demokrácia szénája, hétfőn akár megbukhat a német kormány

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. június 16. - Szelestey
  • Befellegzik az európai tervnek, ha a migránsvita miatt akár már hétfőn felbomlik a német koalíció, a populisták nagy győzelmet aratnának;
  • A szélsőséges olasz kabinet nem Budapesten vagy Bécsben, hanem Párizsban és Berlinben próbál kiutat találni a több százezer menedékkérő okozta gondokra. Kurz ugyanakkor kiállt Orbán és Salvini mellett;
  • Egyre terjed az Orbán-féle illiberalizmus, pedig a liberális demokráciából hosszú távon sokkal többet profitálnak a polgáremberek.

merkel.jpg

New York Times

new_york_times.jpg

Migránsügyben Magyarország, Ausztria és Olaszország után Németországot is elérte a populista hullám és azzal fenyeget, hogy akár már a jövő héten belebukik a Merkel-kabinet, illetve hogy tovább gyengül az európai összefogás és stabilitás. A keményvonalasok, a belügyminiszterrel az élen, le akarják zárni a határt és fellázadtak a kancellár ellen. Amit Seehofer mond, az inkább megfelel annak, amit a nacionalista szomszédok hangoztatnak, semmint amit a saját kormányfője akar. A lényeg, hogy a volt bajor miniszterelnök vissza kívánja fordítani a tartomány határáról azokat a menedékkérőket, akiket valamely más uniós államban már regisztráltak, vagy nincs semmilyen papírjuk. Merkelnek ez azért nem tetszik, mert az eljárás sértené a nyitott határok elvét és csak növelné a déli országok terheit. Azon kívül nagyon valószínű, hogy még jobban megosztaná az EU-t.

A német szakértő szerint a bajor konzervatívok jelenleg zárják soraikat az európai populistákkal. A kancellár uniós szinten keresi a megoldást, Seehofer azonban nem enged, miközben Bajorországban októberben választások lesznek és jön fel a szélsőséges AfD. Olyannyira, hogy fél évszázad után a CSU elvesztheti az abszolút többséget. Ennél fogva a belügyi tárca gazdája ultimátumképpen azt közölte, szüksége esetén a kormányfő beleegyezése nélkül is bevezeti az új rendszert. Közben pedig szövetségeseket keres az unióban és azok egyre többen vannak. Ilyen az osztrák kormányfő, az új olasz belügyminiszter és Orbán Viktor. A kereszténydemokratákon belül a nagyágyúk többsége kiállt Merkel mellett. Hétfőn dől el, hogy a keresztényszociálisok tényleg szembefordulnak-e a kormányfővel.

 

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

A konzervatív újság úgy látja, hogy igazából nem is menekültkérdés, hanem a követendő európai irányvonal húzódik meg a két uniópárt vitája mögött.  Merkel, aki hétfőn az olasz miniszterelnökkel, kedden pedig a francia államfővel találkozik Berlinben, európai megoldást akar a menedékpolitika szabályozására, de a kétoldalú szerződések még mindig többet érnek a szemében, mint a CSU által forszírozott nemzeti külön út. Ám azért már ez is mutatja, milyen messzire került a kancellár saját régi irányvonalától. Közben már azt is elismerte, hogy Magyarország a válság tetőpontján más országok feladatát végezte el, amikor lezárta a szerb határt. Bizalmasai ugyanakkor elmondták, hogy a bajor kormányfő nagy hibát követett el, amikor felmondta a szervezett nemzetközi rendet, mert a CDU számára ez alapkérdés. Emiatt olyan kereszténydemokrata képviselők is beálltak a miniszterelnök asszony mögé, akik nem értenek egyet a menekültpolitikájával. Merkel ki is jelentette, hogy nem lehet egyoldalúan, harmadik államok rovására cselekedni.

Az AfD szorongatja a keresztényszociálisokat, és Söder úgy gondolja, hogy az őszi választásokon a migráció lesz a döntő téma. Továbbá hogy ha nem sikerül közös megoldást találni, akkor más utat kell felkutatni. Ám ezzel igen komoly kockázatot vállalt. A pártja azonban egyelőre mögötte áll. A CSU-ban azonban nem gondolják, hogy igazán súlyosra fordul a dolog, azaz hogy Merkel felmentené tisztségéből Seehofert, ha az elrendelné, hogy küldjék vissza a határról mindazokat a menedékkérőket, akiket valahol másutt már nyilvántartásba vettek. Merthogy a párt szerint a kancellár nagyon is ragaszkodik a székéhez és az igencsak függ a belügyminisztertől. 

 

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche_zeitung.jpg

Brüsszel zavarodottan és idegesen fogadta a német kormányon belüli válságot. Sokakat derült égből villámcsapásként ért a fejlemény, mert az gondolták, hogy Merkel biztosan kézben tartja a gyeplőt. Ám a kérdés most az, mi sül ki az egészből Európa számára? Bizottsági körökben ugyanakkor elismerik: elvileg lehetséges, hogy a bajor határról visszaküldjék a nemkívánatosnak minősített migránsokat, csak ehhez állandóvá kell tenni a három éve, átmenetileg bevezetett ellenőrzést. Azon kívül a gyors vizsgálatot a határon kellene lebonyolítani, úgy, ahogy azt Magyarország csinálja a tranzitövezetekben

Ám ha a CSU akarata érvényesül, akkor Schengennek gyorsan vége lenne, és az súlyosan hatna az ingázó munkavállalókra, a turistákra, az áruforgalomra. Azon kívül mások bizonyosan gyorsan követnék a példát, azaz mindenki lezárná a határát, az olaszok és a görögök pedig magukra maradnának a menekültekkel. Az EU ezért azon van, hogy megszervezze az elosztást. Ha Merkel megbukik, az illiberálisok végképp győznének az unióban. De még ennél is nagyobb veszély leselkedne az egész európai tervre. Ily módon – ahogy az brüsszeli diplomata mondta – a kontinensnek minden másra inkább szüksége van, mint egy német kormányválságra. Azt egyszerűen nem engedheti meg magának. 

 

Le Figaro

le_figaro_1.jpg

Lehet, hogy a végén Orbán Viktor győzött a migrációs vitában. Hiszen ő volt az első, aki kerítést emelt a szír menekültek távoltartására. Ám Európa számára napjainkban már nem az a dilemma, hogy meg kell-e erősíteni a külső határokat, hanem hogy el tudja-e kerülni a belső határellenőrzés visszaállítását. Három éve a magyar módi még kivételnek számított, mára már átterjedt egész Közép-Európára. És a négyes fogathoz csatlakozik az osztrák kancellár, az olasz és a német belügyminiszter, akik politikailag a szélsőjobb, illetve a kemény jobboldal között helyezkednek el. Ők hárman alkotják az új, bevándorlás-ellenes tengelyt. Ám Orbán és a többi V4-ország óvakodik attól, hogy csatlakozzon az osztrák kormányfő által vázolt szövetséghez, de ez fordítva is igaz. Osztrák szemszögből ugyanakkor semmi nem lehet rosszabb annál, mint hogy szétosszák az olasz földön veszteglő félmillió illegális bevándorlót, vagy azok egy részét.

Ugyanakkor ha Seehofernek sikerül elérnie a tervét, hogy már a határról visszafordíthassa a migránsok egy részét, az Ausztriát, majd Olaszországot sújtaná leginkább. Azaz kiderül, hogy a törekvések – a hasonló populista jelszavak ellenére – összeegyeztethetetlenek, arról nem beszélve, hogy csak feldühítik a szomszédokat és a határok visszaállítását eredményezik. A szélsőséges kormány ellenére az olaszok vannak annyira realisták, hogy a megoldást ne Bécsben vagy Budapesten, hanem európai keretekben, Berlinben és Párizsban keressék. De valamit ki kell találni hosszú távra, mert különben az afrikai migránsok újra meg újra kopogtatnak Európa ajtaján.

 

Der Standard

der_standard.jpg

Az osztrák kancellár kijelentette, hogy aki lenézi Orbán Viktor vagy az olasz belügyminisztert, az szétveri az uniót. A hosszú interjúban Kurz azzal érvelt, nem szabad engedni, hogy fennmaradjon a kelet-nyugati megosztottság, hogy az új tagok másodrendű polgároknak érezzék magukat. Az összefogásra rákényszerít az egyre rosszabb geopolitikai helyzet, ami szükségessé teszi a közös védelmet, a külső határok együttes biztosítását, mert különben a jövőben egyáltalán nem lesz magától értetődő a jólét és a biztonság. Azt ugyanakkor kifejezetten károsnak tartja a politikus, ha bárki semmibe venné a magyar kormányfőt, vagy Salvinit. Azzal érvelt: nem lehet az egyik oldalt jónak, a másikat pedig rossznak lefesteni A szoros védelempolitikai együttműködést pl. a visegrádiak javasolták.

Az osztrák politikus amellett van, hogy szűkíteni kell az uniós hatásköröket, a döntéseket ott kell meghozni a jövőben, ahol azokhoz leginkább adottak a feltételek. Ehhez szerinte jó alkalmat kínál a következő hosszú távú költségvetés vitája, annál is inkább, mondta Kurz egy nettó befizető állam képviselőjeként, mert Európa sorsa a továbbiakban nem a közösségi támogatástól függ, hanem attól, hogy mennyire sikerül meghonosítani a technológiára, a digitalizációra épülő gazdaságot. Azaz korlátozni kell a felzárkóztatási, regionális és agrárfejlesztési alapokat. Kurz megjegyezte, hogy a jogállam, a demokrácia ügyében nincs kompromisszum, de azért engedni kell az eltérő véleményeket is. Vagyis hogy az egység a sokszínűségben alakuljon ki.

A politikus az unión belül a francia elnököt és a holland kormányfőt tartja a jövőt tekintve irányadó személyiségnek. De a siker érdekében az összes tag jóváhagyására szükség van. Egyébiránt Kurz a külső határok védelmének fokozását tekinti az osztrák EU-elnökség egyik legfőbb feladatának. Mivel a rossz történelmi emlék miatt jó páran felszisszentek, amikor a minap az arra kész államok tengelyéről beszélt, leszögezte, hogy teljes mértékben elutasítja az antiszemitizmust vagy a nemzeti szocialista terminológiát.

 

Die Presse

die_presse.jpg

Orbán Viktor győzelmét jelenti, hogy Sebastian Kurz a jövő csütörtökön jelen lesz a Visegrádi Csoport budapesti csúcstalálkozóján, amelyen a migrációról tárgyalnak. A magyar kormányfő már régen próbálkozik azzal, hogy vendégül lássa osztrák kollégáját. Ilyen magas rangú vendég még sosem vett részt a V4-ek tanácskozásán, arról nem beszélve, hogy Ausztria amely két hét múlva átveszi az EU soros elnökségét, kemény programot ismertetett az illegális bevándorlás megakadályozásra. A négyeknek fontos szerep jut a Kurz által vázolt nemzetközi koalícióban.

 

Economist

economist_1.jpg

A győzedelmes évtizedek után visszaszorulóban van a demokrácia. Törökország rohan a diktatúra felé és a jövő vasárnap esedékes választásokon Erdogan várhatóan még inkább megszilárdítja hatalmát. Az ország jól illusztrálja a szomorú irányzatot, hogy a pénzügyi válság óta hanyatlik a világban a liberális demokrácia. Utóbbi fontos része, hogy élesen elválik a kormánypárt és az állam, ám a rendszer most támadás alatt áll. Egy sor országban jön létre az Orbán Viktor által meghirdetett illiberális demokrácia.  Ha a leendő autokraták elég sok féket és ellensúlyt távolítanak el, akkor könnyebb semlegesíteniük magát a jogállamot. Nyugaton az érett demokráciák még nincsenek veszélyben. Az igazi baj azokat az országokat fenyegeti, ahol még nem vertek gyökeret a demokratikus szokások és még erőtlenek az intézmények. Közben Kína alternatív modellt kínál. Egy-két jövőbeli tekintélyelvű Pekingre hivatkozik, hogy lám-lám, az autokrácia elősegíti a gazdasági növekedést.

Magyarországon a pénzügyi válság és a szír menekülthullám ingatta meg a bizalmat a régi rend iránt, noha a migránsok közül alig egy páran maradtak az országban. De az emberek látták őket a tévében és ez két kézenfekvő ellenséget adott Orbán kezébe: a muzulmán hordákat és a liberális elitet, amely be akarja engedni ezeket az embereket. Hiába épült meg a kerítés, a politikus utána is folyamatosan rájátszott a veszélyre. Ehhez kampányt indított Soros ellen. Egy populizmuskutató azt mondja: Magyarország cáfolja a tételt, miszerint 14 ezer dolláros egy főre jutó jövedelem fölött nem kell félteni a demokráciát. Ugyanakkor a tekintélyelvűek szemszögéből az ellenséget jól kell kiválasztani, ez alapvető. Jól jönnek a migránsok, mert ők nem szavaznak. Soros még jobb, mert gazdag, liberális ügyeket támogat és zsidó. Be lehet állítani úgy, hogy hatalma végtelen, ám valójában nem az, mert pl. nem tud ártani az ellene szervezkedő demagógoknak.

Az autokratáknak pozitív programot szintén fel kell mutatniuk. Sokszor úgy tüntetik fel magukat, mint a választók számára fontos nemzeti identitás, kultúra vagy vallás védelmezőit. Ezt a nacionalista jobboldal remekül eltanulta a baloldaltól.  Ugyanakkor, hogy hatalmon maradjon, fel kell számolnia a független intézményeket, az önálló bíróságokat, a szabad sajtót, természetesen nem direkt módon. Azon kívül meg kell nyernie az erőszakszervezeteket. Utána már szabad a pálya a demokrácia kikapcsolásához. A margóra lehet szorítani a parlamentet, újra lehet rajzolni a választási térképet, a fontos ellenfeleket el lehet tiltani a politikától. Az örök uralomra törekvő tekintélyelvűeknek át kell mosniuk a gyerekek agyát, amihez főként a történelemoktatást alakítják át. 

A legtöbb ilyen rezsim korrupt. Itt általában egy ördögi körről van szó: a kevés hatalmi korlát lehetővé teszi, hogy a közeli barátok meggazdagodjanak. Minél többet lopnak, az annál inkább ösztönzi a hatalom birtokosait, hogy a maguk javára alakítsák át a feltételeket. Ha megbuknak, felelősségre vonás vár rájuk. Orbán ellenfelei szívesen megvitatnák, hogy a politikus cimborái miért tartoznak az ország leggazdagabb emberei közé, illetve hogy miért épült nagy stadion Felcsúton. De a haverok ellenőrzik a médiát és ők inkább a migránsokról beszélnek. De azért a demokraták vissza tudnak vágni, ezt Sri Lanka, Gambia, Dél-Afrika, Örményország és Malajzia példája mutatja. És hosszú távon a liberális demokrácia jobb feltételeket kínál a tömegeknek. Az is biztos, hogy a szabadon választott kormányok sokkal kevésbé tudnak visszaélni a jogaikkal. 

 

Reuters

reuters.jpg

Orbán Viktor túlzott hatalmát látja a kommentár amögött, hogy a kormány be akarja záratni a Közép-Európai Egyetemet. A szerző, John Lloyd, aki az Újságírás tanszék egyik alapítója volt az Oxfordi Egyetemen, a rektor idézi, aki szerint már közel járnak ahhoz, hogy befejezzék működésük nagy részét Budapesten, ha a jövő év elejéig nem kapják meg a hatalom beleegyezését a folytatáshoz. A baj az alapítóval, Soros Györggyel van, aki a radikális kozmopolitizmust hirdeti a szélsőséges nacionalizmussal szemben. Ráadásul pártolja a migránsokat és ez kiváltotta a kelet-közép-európai államok vezetésének dühét. Leginkább a saját szülőhazájában.

Ignatieff, a rektor, azt mondja, a kormányban senki sem tudja vagy kívánja megmondani neki, hogy mit is akar Orbán, de szerinte a probléma igazi magva az, hogy merre tartson a jövőben Európa. Úgy fogalmaz, hogy az unión belül jelenleg három kiemelkedően fontos politikus van: Macron, Merkel és a magyar miniszterelnök. Hogy utóbbi – egy 10 milliós ország élén – idáig vitte, az stratégiai állhatatosságát és vízióját igazolja. A német kancellár óvatosan viszonyul az EU elmélyítéséhez, mert nem szeretné, ha még jobban megerősödnek a nacionalista-populista áramlat. Macron viszont az átfogó reformokat szorgalmazza. A magyar vezető – mindettől eltérően – ahogy Ignatieff megfogalmazza, nemzetállamokban gondolkodik, amelyek a kulturális normák alapján tartoznak össze.

Korábban az illiberális demokrácia mellett kardoskodott, de azt most felváltotta a kereszténydemokráciával, csakhogy az messze nem az, amit a nyugati nagy pártok követnek. Azokról egyébként is úgy gondolja Orbán, hogy lejárt az idejük. Olyan kereszténységet képzel el, amelyben az egyház harcos, nem engedi, hogy idegenek felvizezzék a vallási értékeket. Ezzel párhuzamosan a nyílt Európa mind inkább erőddé válik. Nem véletlen, hogy ebben a rendszerben Soros és munkássága ellenségnek számít. Ám közben a magyar politikai rendszer egyre művibb lesz. Ahogy a dolgok állnak, lehet, hogy egy szép nap Orbán maga mögé utasítja Macront és Merkelt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5914051536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taga20 2018.06.17. 14:24:53

@kunzoo: az osztrákok kérték????? te eszednél vagy?

Philip F. Queeg 2018.06.17. 14:25:20

@mement:
Elcsalták? Ne már! Ezt kamut már legelvakultabb, legelfogultabb ellenzékiek sem tolják.
Veszprém és Hódmezővásárhely és még sok időközi bizonyította, hogy ellenzéki összefogással, a jelenlegi választási rendszer kereti között is legyőzhető a Fidesz. És azért ne a Fidesz legyen már a hibás, hogy azok az ellenzéki pártok, melyek azzal a programmal kampányoltak, hogy leváltják Orbánékat, pont ezen magasztos cél érdekében felejtettek el összefogni.

( a 2,8 millió egy idézet volt mástól...mint láthattad.)
:)

Ad Dio 2018.06.17. 14:28:02

@rasztaszív:

A migrációs válság csak azért nem omlasztotta a T Nyugat fejére a kalyibát, mert a bajság mélyén a nagyonliberális, szörnyenszolidáris, eszméletlen európéer politikusok megkérték az undi, antidemokrata, illiberális, populista Erdogánt, hogy ugyan már lője le az ő határán a menekülteket (OTT még de facto azok).

Állva tapsolós brávó...

A magyar kormány egyetlen lépése sem volt eltúlzott és csak és kizárólag mi kezeltük a dolgot önerőből a helyén. Ha akkor megfogadják OV tanácsait, akkor ma egy két pillérre helyezett stratégia volna a probléma VALÓDI kezelésére: határvédelem és helyben segítés, illetve szabályozott migráció az igények szerint. Mi lett helyette? Na: ennyire képes a nyugat... sajnos...

Clyde Shelton 2018.06.17. 14:28:07

@Willkommenskultur: nem értünk egyet...

(nem hiszem, hogy úgy általában a néger / cigány / zsidó / magyar / német / román stb... jobb vagy rosszabb... azt hiszem, hogy a viselkedése erőssen függ attól, hogy milyen közegben élt / nevelkedett, hogy milyen normákat szívott magába és milyen normák alapján éli a mindennnapjait... a probléma pont az, hogy ezt nem könnyű megváltoztatni... integrálni... és persze mindenki, én is jobban szeretném ráerőltetni a normáimat másokra, mint alávetni magam a mások által szabott normáknak / szabályoknak... én egyszerűen primitívnek és barbárnak tartom, ha kiskorú lányokat megcsonkítanak, hogy később ne élvezzék a szexet... vagy akaratukon kívül házasítják őket esetenként sokkal idősebb férfiakhoz... annak sem örülök, hogy ez ott ÍGY van, de azt végképp nem szeretném, ha az ilyesmit idehoznák magukkal... tehát mégegyszer: egyetértek Orbánnal, nem a sarki kebabossal van a baj... aki idejön, betartja a szabályokat és beiileszkedik az természetes módon részévé válik az életünknek... de aki idejön, nem akar integrálódni, nem tekinti magára kötelezőnek az itteni szabályokat... az szerintem is jobb helyen van máshol...)

kunzoo 2018.06.17. 14:29:39

@taga20:
Bécsből jött az autókonvoj, elvinni a migránsokat. A bécsiek (akkor még) osutrákok voltak.

taga20 2018.06.17. 14:33:05

@kunzoo: páran voltak, de az osztrák kormányfő, mikor szervezett ilyet?

bakker, te is magyar vagy, de szerencsére nem mindenki olyan, mint te, és a gecimaffia.

kunzoo 2018.06.17. 14:34:46

@taga20:
Faymann kancellár kérte ezt, index cikk is született róla. Gépels csak be a gugliba "faymann engedjék át őket" szöveget és kidobja a cikket.

kunzoo 2018.06.17. 14:36:18

@taga20:
Az egyik EU csúcsértekezleten kérte Orbántól

taga20 2018.06.17. 14:36:29

@Ad Dio: "és helyben segítés"

ezt mikor mondta ez a sátánfajzat?

az nem helyben segítés, hogy kiplakátoltatta szíriában a geci, hogyha idejönnek tartsák be a törvényeinket!

mi a faszért kell össze-visszakamuznod?!

Willkommenskultur 2018.06.17. 14:39:37

@Clyde Shelton: ez nem hit kérdése

az IQ, bőrszín, mennyi alatt futja a 100at, ez mind eltér a gének meg a környezett miatt a világ népeinél, ez szimpla tény

integrálni a fehér embernek nem éri meg, mert mi vagyunk az evolúció csúcsa, a sárgákkal a legmagasabb IQ,

Már miért adnád te a lányodat egy tengerimalachoz vagy egy négerhez? Ebben mi a biznisz? Neked semmi. Senki se akar hülyébb unokákat mint amilyen ő volt ugye.

Láttál te már félnéger-féljapánt? Vagy néger kínait? És tudod miért nem? Mert nem estek a fejükre, mert rasszisták bazmeg azér nem láttál.

A fehér ember dönthet arról, kíván-e elkorcsosodni.

kunzoo 2018.06.17. 14:42:18

@taga20:
Na? Megvan a cikk? Mit is akart Faymann?

taga20 2018.06.17. 14:49:14

@kunzoo: haver, ha te érvelsz valamivel, akkor dobd a forrást is!

milyen kibaszott fityesztempó ez?

Clyde Shelton 2018.06.17. 14:53:01

@Willkommenskultur: mondom én... nem értünk egyet... (de tiszteletben tartom a véleményed)

Rettegek mert ballib vagyok 2018.06.17. 14:55:34

Megnyugtató látni, hogy amíg a hazai ballib majmok, és blogjaik még most is a migránsseggnyaló Soros féle csapatot támogatják, adig az EU-nak kezd felnyílni a szeme.

Ad Dio 2018.06.17. 14:59:31

@taga20:

Első pillanattól erről beszél. Értem én hogy utálod - néha én is - de ebben a kérdésben világos álláspontja volt a kezdetektől kezdve. És ez az álláspont az egyetlen védhető, logikus elv, ami mellesleg legalább minimálisan eséllyel bír arra, hogy működjön is.

444.hu/2016/09/27/orban-szerint-jobb-ha-mindenki-a-maga-fugefaja-alatt-marad

www.reformatus.hu/mutat/lesz-lelki-feliveles-ha-lesznek-keresztenyek/

taga20 2018.06.17. 15:00:15

@Rettegek mert ballib vagyok: te a gecigazdád seggét nyalod, és így teljes az életed!

Ad Dio 2018.06.17. 15:01:14

@taga20:

Első pillanattól erről beszél. Értem én hogy utálod - néha én is - de ebben a kérdésben világos álláspontja volt a kezdetektől kezdve. És ez az álláspont az egyetlen védhető, logikus elv, ami mellesleg legalább minimálisan eséllyel bír arra, hogy működjön is.

444.hu/2016/09/27/orban-szerint-jobb-ha-mindenki-a-maga-fugefaja-alatt-marad

www.reformatus.hu/mutat/lesz-lelki-feliveles-ha-lesznek-keresztenyek/

Clyde Shelton 2018.06.17. 15:10:25

@taga20: lehet rosszul emléxem, de nekem úgy tűnik, hogy a magyar kormány kifejezetten kérdezte az osztrák s a német vezetőket, hogy mi a hozzáállásuk a feléjük az M1-esen vonuló tömegek beengedésével kapcsolatban...

itt érdemes rékeresni erre: "Legalább száz buszt küld a kormány"
polhist.hu/wp-content/uploads/2017/11/12_honap_kronika_2015.pdf

látható, hogy bár az elején az osztrák vezetők nem tudták mit tegyenek, végül a beengedés mellett döntöttek, tehát ez "a geci több százezer menekültet buszoztatott át ausztriába. ez egy zseni!" kicsit gyenge érvnek... (szerintem egyébként jól tennéd, ha próbálnál olyan stílusban írni, hogy az komolyan vehető legyen... mert jelen formályában nem nagyon az...)

taga20 2018.06.17. 15:14:21

@kunzoo: na látod, tucc te ha akarsz:)

taga20 2018.06.17. 15:15:35

@Clyde Shelton: "mert jelen formályában nem nagyon az."

szakadok rajtad retek!:))))

taga20 2018.06.17. 15:19:07

@Ad Dio: "Első pillanattól erről beszél."

miről beszélt? arról beszélt, hogy még az olimpiai közvetítések között is a nettó gyalázás ment a köztévén!

kunzoo 2018.06.17. 15:26:04

@taga20:
A helyesírás nem jó de a mondandója igaz. Beláthatnád hogy ebben a kérdésben tévedtél.

Ad Dio 2018.06.17. 15:28:57

@taga20:

Linkeltem neked egy cikket... ha picit is igyekeznél méltónak tűnni a normális párbeszédhez, küldenék többet is, de ez az agyatlan óbégatás amit előadsz nem kicsit fárasztó :-/.

Igen: Orbán Viktor a migrációs válság kezdetétől összefogott határvédelmet és helyben segítést szorgalmazott. A nyugati kollégák meg süket fülekkel hallgatták azt, amit most amolyan spanyol viaszként szépen sorban újra felfedeznek...

Nem kell rajongani OV-ért vagy épp a fideszért... de az a fajta ellenzékiség, ami abban merül ki, hogy minden szar amit ők csinálnak és ennek alátámasztására eskü alatt is kell vallani, hogy a cukor márpedig sós, nem csak szánalmas, hanem baromira kontraproduktív is :-/.

Clyde Shelton 2018.06.17. 15:31:04

@kunzoo: jaja, a heje sírásóm asz zsajnos tsapnivaló... megpróbálhatnám, de valószínűleg le se tudom tagadni :-) (informatikus vagyok... ez nem mentség, mentség nincs... csak magyarázat...)

Clyde Shelton 2018.06.17. 15:32:56

@taga20: látom a személyeskedés megy... ha már az érvelés nem :-)

2018.06.17. 15:33:04

@taga20: "Sikerült" megfognod a lényeget, látom. Egyébként neked semmi jogalapod helyesírást kritizálni, mert a tiéd is egy 8 éves gyerek szintjén van.

2018.06.17. 15:33:54

@taga20: Hogy mást ne tegyek hozzá: mondatot nagy betűvel kezdünk.

[megmondoember] 2018.06.17. 15:50:20

@Ad Dio: "Igen: Orbán Viktor a migrációs válság kezdetétől összefogott határvédelmet és helyben segítést szorgalmazott."
Lószart, mama. Orbán össze-vissza ötletelt, és hetente változtatta álláspontját. Mást mondott Brüsszelben és mást itthon. Ráadásul a határvédelem kerítéssel nem oldható meg, és a kerítés pont a legkárosabb elemek bevándorlását nem akadályozza meg. Úgy pláne nem, hogy közben van letelepedési kötvény program.

"A nyugati kollégák meg süket fülekkel hallgatták azt, amit most amolyan spanyol viaszként szépen sorban újra felfedeznek... "
Mint pl. mit? A kerítésépítést? Hányan és hány km kerítést építettek? Ez mekkora része a teljes uniós határnak? Esetleg az idegengyűlölet szítását? Hány európai államfő, miniszterelnök szólítja fel erre népét, és hány ellene? Esetleg a magánnyugdíjpénztárak lenyúlását? Azokat hány európai országban államosították? Vagy pontosan mire gondolsz, amit szerinted orbán talált ki, aminek nem mondta el az ellenkezőjét is minimum 2x az elmúlt másfél évtizedben, és amit most sorban átvesznek tőle az európai demokratikus vezetők? Ugye nem tudsz egy ilyent sem mondani?

"Nem kell rajongani OV-ért vagy épp a fideszért... de az a fajta ellenzékiség, ami abban merül ki, hogy minden szar amit ők csinálnak"
De ha egyszer minden szar amit ők csinálnak? Az ország minden gazdasági, kulturális, demokratikus mutató tekintetében züllik le, esik vissza. Az egyetlen amiben jobban teljesít, az a korrupció.

2018.06.17. 15:54:41

@taga20: Figyei. Egy kicsit higgadjál le, mossad meg az arcod, fejezd be az őrjöngést.

Ha kicsit tisztultál, akkor olvasd el még egyszer azt, amit írtam.

[megmondoember] 2018.06.17. 15:55:50

@Ad Dio: "Első pillanattól erről beszél. Értem én hogy utálod - néha én is - de ebben a kérdésben világos álláspontja volt a kezdetektől kezdve. És ez az álláspont az egyetlen védhető, logikus elv, ami mellesleg legalább minimálisan eséllyel bír arra, hogy működjön is. 444.hu/2016/09/27/orban-szerint-jobb-ha-mindenki-a-maga-fugefaja-alatt-marad"
1. 2016 szeptembere nem a kezdet, hanem fél évvel a migrációs válság csúcsa után van. Amikor már az egész lecsengőben volt. Aki 2016-ban migrációs válságról beszél, az nem látnok, hanem egy későn kapcsoló idióta.
2. Ez a "mindenki maradjon ott van" és "minden maradjon úgy ahogy van" a legidiótább dolog, amit egy ember csak kitalálhat. Ha a világ így működött volna, és nem az ezzel ellentétesen gondolkodók irányították volna, akkor orbán nem a parlamenti pulpitusról, hanem egy fa ágairól makogna le a nála alacsonyabb ágakon lakó társainak - mellesleg olyan bőrszínnel és egy olyan kontinensen, amilyen bőrszínű és ahonnan érkező emberek ki szeretne rekeszteni ebből az országból.

Akkor már megint miről is mesélsz?

kunzoo 2018.06.17. 15:58:54

@[megmondoember]:
Előttünk már építettek a görögök,bolgárok,spanyolok kerítést. A kerítés hatásos, lásd spanyol határvédelem Marokkó felé. Szerinted ott már hányan keltek volna át a kerítés nelkül? Te bezárod a kocsid ajtaját?

2018.06.17. 15:59:43

@mement: Egy kicsit másról van szó, de mindegy is.

A víz és a levegő pedig a nemzeti vagyon része. Tehát nem privatizáljuk, nem kötünk olyan szerződéseket, amik értelmében majd mások adják nekünk annyiért, amennyiért akarják. Nem tömjük be az artézi kutakat csak azért, hogy megvehessük a vizet külföldről. Meg semmi ilyesmi, amikben szoktátok törni a fejeteket.

Nyugi... :)

2018.06.17. 16:01:25

@[megmondoember]: 2015 nyarán még az egész ellenzék tagadta a migráció létét is, 2016-ra meg lecsengett?

Ad Dio 2018.06.17. 16:06:01

@[megmondoember]:

"A kerítésépítést? Hányan és hány km kerítést építettek?"

100x elhangzott, hogy a kerítés szükségmegoldás, mivel a T Nyugat akkoriban azt mantrázta, hogy a probléma nem is létezik. Akkoriban szó sem lehetett közös megoldásról. Ma épp ezt az orbáni ötletet fedezik fel maguknak újra a T Nyugati politikus urak.

Clyde Shelton 2018.06.17. 16:13:36

@[megmondoember]: nem nekem címezted, ezért bocs, hogy bele ugatok, de...

Szerintem nincs igazad, OV az elejétől kezdve határozott és világos álláspontot képvisel a migráns ügyben (azért is gondolom, hogy világos, mert én magam is értem :-)

Amit a letelepedési kötvényről írsz (vagy csak célzol rá) azzal TELJES mértékben egyetértek... szerintem OV egy kimondottan értelmes gyors felfogású ember, ennek ellenére nem nagyon szeretem, pont azért NEM, mert a kapott felhatalmazás ilyen irányú felhasználása / értelmezése szerintem a felhatalmazással történő visszaélés... ami felveti a kérdést, hogy ha értelmes, akkor ezt miért "engedi", mert kizártnak tartom, hogy tudomása nélkül vagy akarata ellenére történik...

A kerítésről: ha jól értelmezem (ami nem biztos), akkor ez egy szimbólum. A többi intézkedéssel együtt gyakorolt hatása szerintem pozitív. Nem arról van szó, hogy senki sem léphet az orbánkirályság területére, hanem arról, hogy az EU schengeni határán nem lehet csak úgy ki be sétálni (sajnos már őzeknek sem), de a kijelölt határátkelőkön az arra jogosultak a jogosultságuk ellenőrzése után ki/be sétálhatnak... aki meg nem jogosult az beadhatja a menedékkérelmét... NAMOST... (vajon ez egy szó?!) ha az előbbi "rendszer" valakinek nem felel meg, mert Ő kimondottan a (zöld)határon kíván közlekedni... az valószínűleg egyéb szabályokat / törvényeket sem kíván betartani... az ilyen szerintem is jobb ha távol marad...

"De ha egyszer minden szar amit ők csinálnak?" - bocs, de ez statisztikailag is pont olyan valószínűtlen, mint az hogy ŐK mindent jól csinálnak...

Mint már mondtam Orbán nálam a népszerűségi listá vége felé van, DE!!! aki Orbán mellett vagy ellen fröcsög ész nélkül... az még Orbánnál is hátrébb van :-)

taga20 2018.06.17. 16:14:52

@abcdefghijklmm: ne bassz, nem hiszem el!

azé neked is fájt a "formályában" szófordulat.
ja és szerintem nem poén volt részéről, szerintem így tanulta a suliban:)))

taga20 2018.06.17. 16:17:01

@Ad Dio: és te és a csúti geci hová építenétek az égei-tengerbe a kerítést?

2018.06.17. 16:17:53

@taga20: A lényegre figyelj! Ez a lényeg!

Clyde Shelton 2018.06.17. 16:19:01

@taga20: ember... (vagyis lehet, hogy ez nem jó jelző számodra...) Nem, nem így tanították a suliban... 1xűen szar béna vacak a helyesírásom, nem vagyok rá büszke... Ezúton kérek mindenkitől elnézést ha bárkit megbántottam bénaságommal... Sajnos erre még sor fog kerülni, amiért előre is elnézést kérek... igyexem jobban odafigyelni, majd kiderül, hogy mennyi sikerrel... de én nagyon lassú javulásra számítok :-(

[megmondoember] 2018.06.17. 16:25:03

@Ad Dio: A mellébeszélés helyett arra válaszolj, hogy hány ország és hány km kerítést épített, hány kormányzat folytatott migráns- és Soros-sellenes kampányt otthon, hányan államosították állampolgáraik magánmegtakarításait! Ezek ugyanis az orbáni "találmányok". Azok amiket - állításoddal szemben - valójában szinte semelyik európai ország nem vett át.

Európa nem orbánt másolja, csak orbán hazudja, hogy őt másolják. Európa valójában rühelli orbánt, és mindenben vele vagy tökéletesen ellentétes, vagy legalábbis jelentősen eltérő állásponton van. Ettől Európa, és nem egy kisebbségi komplexusoktól szenvedő dilettáns wannabe-diktátor balkáni szemétdombja.

Ad Dio 2018.06.17. 16:28:43

@[megmondoember]:

Súgó: ...a stadionok kimaradtak... meg az inkubátorok...

Ne haragudj, de ez nem vitaképes stílus. Részemről ennyi. Fröcsögj magadban.

Aztán nem meglepődni, hogy ha megint összellenzéki pofáraesés következik. Az okos más kárábül tanul, az ostoba a magáéból... sem.

Szép napot!

[megmondoember] 2018.06.17. 16:29:18

@Ad Dio: "100x elhangzott, hogy a kerítés szükségmegoldás, mivel a T Nyugat akkoriban azt mantrázta, hogy a probléma nem is létezik"
Nem azt mondta, hogy a probléma nem létezik, hanem azt, hogy a kerítés nem oldja meg. Összetett problémáknak sosincs egyszerű megoldása. Ezt csak az orbánhoz hasonló populisták hirdetik, és a hozzád hasonló lúzerek hiszik el.

"Akkoriban szó sem lehetett közös megoldásról."
Hogyne lehetett volna? Az egész Európai Unió a problémák közös megoldásáról szól. Ami ugyanakkor nem egyenlő azzal, hogy húzzon fel mindenki kerítést a határain. Ez nem megoldás semmire, illetve több problémát keletkeztet, mint amennyit megold.

"Ma épp ezt az orbáni ötletet fedezik fel maguknak újra a T Nyugati politikus urak."
Na, akkor kérdezzük meg ismét, hány ország és hány km kerítést húzott fel orbán kerítéshúzása UTÁN? Illetve, ezek mekkora részét teszik ki az európai határoknak és mennyire működnek hatékonyan?

A válasz ugye az: hogy gyakorlatilag semekkorát, és semennyire nem működnek. Hiszen magad is ezt mondod, orbán is egyfolytában ezt szajkózza. Ha működnének, vagy legalább a magyar kerítés működne, teljesen értelmetlen lenne a migránskampány, hiszen nem lenne migránsveszély, igaz?

Persze nyilván Magyarországon így sincs jelenleg, de nem a kerítés miatt. Illetve a kerítéstől még simán lehet is majd, akár már holnap is.

Ad Dio 2018.06.17. 16:31:28

@taga20:

Hallottál-é arról a modern találmányról, hogy parti őrség? Hajók, radar, műholdas figyelő rendszer ilyesmik. Kb. egy kajak nem tud észrevétlenül kikötni. És ha mégis, akkor a határőrök fogják meg a határsértőt a szárazföldön.

Ausztrália, az USA évtizedek óta műveli ezt a lehetetlen dolgot...

[megmondoember] 2018.06.17. 16:32:41

@Ad Dio: "Ne haragudj, de ez nem vitaképes stílus. "
Így van. Képtelen vagy a racionális és tényszerű vitára. Ezt te is tudod, és ezért futamodsz meg előle. Nem mondom, hogy nem értelek meg.... Minden okod megvan a menekülésre.

taga20 2018.06.17. 16:35:04

@Clyde Shelton: "ember... (vagyis lehet, hogy ez nem jó jelző számodra...)"

ember, szerinted erre mit kéne reagálnom rád? és csodálkozol, hogy olyan alpári vagyok?

[megmondoember] 2018.06.17. 16:35:43

@Ad Dio: "Hallottál-é arról a modern találmányról, hogy parti őrség? Hajók, radar, műholdas figyelő rendszer ilyesmik."
És orbán ezek bevetését javasolta? És ezeket eddig nem használta az EU, de most már igen, mert megfogadta orbán tanácsát? Ha nem, akkor miről beszélsz? Hol és mi köze van ezeknek ahhoz, hogy bizonyítják azt, hogy - legalábbis szerinted - "az orbáni ötletet fedezik fel maguknak újra a T Nyugati politikus urak"? Ugye sehogy?

Nem megy neked ez az érvelés nevű dolog. Nagyon, de nagyon nem.

taga20 2018.06.17. 16:38:31

@Ad Dio: mék soha!

és ha már ekkora hajóskapitány vagy, akkor mit csinálná a földközitenger közepén, amikor találkozol egy bárkával, ami dugig van menekülttel? visszaküldenéd a tengeri sírba őket?

taga20 2018.06.17. 16:42:08

@[megmondoember]: nem akarok nyalni neked, de végre van egy ember, aki nem embertelen, mint a fityeszkutyák.

a sok hiéna, a gecivel az élen, a legsötétebb állati ösztönöket akarják kihozni belőlünk.
a fél országból kihozták az orkok a gonoszt, de a gyűrű!:))

[megmondoember] 2018.06.17. 16:43:50

@kunzoo: "Előttünk már építettek a görögök,bolgárok,spanyolok kerítést."
Tehát ők nem példák és bizonyítékok arra, hogy "az orbáni ötletet fedezik fel maguknak újra a T Nyugati politikus urak". Ha csak nem időutazók.

"A kerítés hatásos, lásd spanyol határvédelem Marokkó felé. "
Annyira hatásos, hogy a legutolsó európai terrorista támadást is Spanyolországban követték el. És annyira hatásos, hogy Spanyolországban becslések szerint a lakosság 11-12%-a első generációs bevándorló.

"Szerinted ott már hányan keltek volna át a kerítés nelkül? Te bezárod a kocsid ajtaját? "
Te bezárod az autódon a vezető oldali ajtót, de közben nyitva hagyod az összes többit, sőt, még a csomagtartót és a napfénytetőt is, a napellenző mögött meg a pótkulcsot? Mert hogy egy 14 kilométeres (marokkói) kerítés felhúzása egy 1200 kilométernél is hosszabb teljes (spanyol) határvonal mellett legfeljebb csak utóbbihoz hasonlítható. Vagy még ahhoz sem.

taga20 2018.06.17. 16:45:46

@Ad Dio: szánalmas vagy a gazdáddal együtt, aki a szar kisvasútjára büszke!

és bazdmeg még felcsúti kormánybiztos is van! csau most elégedetten csettint a pokolból, és várja a gecit meleg szívvel:))))

Clyde Shelton 2018.06.17. 16:47:36

@taga20: vissza-olvasással el lehet dönteni, hogy ki kezdte...

Ha TE írsz olyat, hogy: "retek" az rendben van?! De ha ez nekem nem tetszik, és hasonló stílusban reagálok az már nincs?! kettős mérce, szálka / gerenda?!, amilyen a mosdó?! nem gondolod, hogy pofátlanság más jelzőkkel illetni, aztán meg emelkedetten kérdezni, hogy: "erre mit kéne reagálnom"

A válaszom és a tanulság egyszerű: NEM KÉNE ELKEZDENI...
Érvelni kellene és odafigyelni a másik mondandójára...

[megmondoember] 2018.06.17. 16:53:02

@kunzoo: "A kerítés hatásos, lásd spanyol határvédelem Marokkó felé. "
Annyira hatásos, hogy a legutolsó európai terrorista támadást is Spanyolországban követték el. Méghozzá egy marokkói születésű fiatal. Aki a kerítés megépítése után vándorolt be az országba. Bár ha előtte lett volna benn, az se változtatna azon, hogy el tudta követni a terrorcselekményét, hiába volt kerítés. Szóval ez akkora öngól volt, hogy ennél nagyobbat nem is lőhettél volna magadnak.

Ennyit érnek az ilyen kerítések azokkal a rossz dolgokkal szemben, amiktől állítólag megvédenék a bennszülötteket. Semennyire. Miközben viszont rendkívül sok valós hátránnyal járnának: irdatlan pénzbe a megépítésük, őrzésük, karbantartásuk, korlátoznák az áruk és a polgárok szabad áramlását, természeti károkat okoznának (ahogy tettek is Magyarországon, ahol egy világon egyedül itt élő fajt sodortak kihalás-közeli helyzetbe), stb.

2018.06.17. 16:59:10

@[megmondoember]: Haver! 2015-ben minden balos azt zúgta, hogy a probléma nem létezik, ma meg ott tartunk, hogy Merkel köszönte Orbánnak a kerítést. A fidesznek jó sok hibája van, de a migránspolitika pont az, ami nagyjából rendben van.

taga20 2018.06.17. 17:04:03

@Clyde Shelton: retek, arról hallottál má, hogy az igét és az igekötőt egybeírjuk?

szóval, segítek me szerintem nem vágod, hogy miről dumálok!:)

visszaolvasás.

taga20 2018.06.17. 17:06:54

@Clyde Shelton: ja és!

"Ha TE írsz olyat, hogy: "retek" az rendben van?! "

retek, neked írtam, hogy egy fityeszes retek vagy?

ha nem akkor mi az anyádról dumálsz retek?

[megmondoember] 2018.06.17. 17:15:43

@abcdefghijklmm: "Haver! 2015-ben minden balos azt zúgta, hogy a probléma nem létezik"
És mennyire igazuk volt. Hiszen gyakorlatilag egyetlen "migráns" sem maradt itt, Magyarországon még azok közül sem, akik akkor itt voltak. Pedig ma is jöhetnének ide ha akarnának, hiszen csak az ország egy részén van kerítés.

"ma meg ott tartunk, hogy Merkel köszönte Orbánnak a kerítést."
A fideszes párhuzamos - de leginkább nem létező - valóságban biztosan. De a tényleges valóságban csak rühelli is kritizálja, most is. Többek között azért is, mert semmit nem oldott meg a magyar kerítés. Németország számára pláne nem.

"A fidesznek jó sok hibája van, de a migránspolitika pont az, ami nagyjából rendben van. "
Ez sincs rendben, mint ahogy semmi más fideszes dolog sincs rendben. Mert hogy ez is csak az önös hatalmi és gazdasági érdekeik végett kreált, valójában Magyarországon nem létező probléma. Amire ráadásul a kerítés akkor se lenne megoldás, ha a probléma valós lenne.

2018.06.17. 17:18:37

@[megmondoember]: index.hu/kulfold/2018/06/11/merkel_megvedte_a_magyar_keritest/

Ja.... Tényleg párhuzamos valóság.
A kormányközeli index írja. ;-)

Clyde Shelton 2018.06.17. 17:19:09

@taga20:

2018.06.17. 15:15:35-kor ezt írtad NEKEM: szakadok rajtad retek!:))))

A fenti és az összes többi (általam olvasott) bejegyzésed alapján úgy érzem, hogy:
- véleményünk jelentősen eltér...
- (pl. geciző) stílusod számomra undorító...
- inkorrektséged miatt véleményed (számomra) teljesen irreleváns...
- értelmes vitára alkalmatlan vagy...
- önkifejezésed a "gecizés" és a személyeskedés szellemi "magasságáig" terjed...

alulról súrolod Németh Szilárd szinvonaltalanságát... (akit egyébként szerintem kitömve kéne mutagatni a politikatudományi múzeumban, elrettentő példaként...)

Clyde Shelton 2018.06.17. 17:23:13

@taga20: ez így nagyon hiteles: "szóval, segítek me szerintem nem vágod, hogy miről dumálok!:)"

kettős mérce?! bagoly mondja?!...

(én elnézést kértem a gyenge helyesírásomért, a te tudásod meg addig terjed, hogy ész és ész érvek híjján ebbe kapaszkodsz... szánalmas és undorító...)

2018.06.17. 17:23:48

@[megmondoember]: "Magyarországon nem létező probléma. Amire ráadásul a kerítés akkor se lenne megoldás, ha a probléma valós lenne."

Mivel nem Magyarországot kellene megvédeni az illegális bevándorlastól, hanem Európát, a probléma igenis létezik és mi a részünkről megtettük, amit megtehettünk, Merkel pedig elismeri ezt, lásd az előző kommentemben belinkelt cikket.

2018.06.17. 17:24:39

@Clyde Shelton: Többet ne várj tőle. Buta, mint a raklap.

taga20 2018.06.17. 17:26:36

@Clyde Shelton: "alulról súrolod Németh Szilárd szinvonaltalanságát... (akit egyébként szerintem kitömve kéne mutagatni a politikatudományi múzeumban, elrettentő példaként...)"

és még kosalaláról, és mészaroslölöről nem is dumáltál!

de gondolom, áprilisnyocadikán simán leszavaztál a csúti gecire és maffiájára!

Clyde Shelton 2018.06.17. 17:27:02

@abcdefghijklmm: Nana! Lécci ne sértegesd a raklapokat! :-) Mond inkább, hogy: Buta mint Németh Szilárd...

2018.06.17. 17:28:33

@Clyde Shelton: A raklapok sokat kibírnak!

taga20 2018.06.17. 17:28:34

@abcdefghijklmm: na megjött a feketepákóba oltott rezsiszilárd, a sztenderd ftyeszsavazó!

hátulról szereted köcsög?:)

Clyde Shelton 2018.06.17. 17:29:05

@taga20: Nem, nem rájuk szavaztam (hanem ellenük), de nekik szurkoltam... (ezt a te szellemi képességeiddel, sosem fogod megfejteni :-)

taga20 2018.06.17. 17:29:58

@Clyde Shelton: az azé szép, mikor két retardált fityeszdroid egymás faszát szopja!:)))

taga20 2018.06.17. 17:32:25

@Clyde Shelton: az előbb még azért sírtál, me szerinted személyeskedtem.

egyébként kire szavaztál, te fityeszmuzsik? hazudgáljál nekem!:)

midnightcoder2 2018.06.17. 17:36:11

@[megmondoember]: "Annyira hatásos, hogy a legutolsó európai terrorista támadást is Spanyolországban követték el."

Félek, ez nem a legutolsó lesz, legfeljebb. a legutóbbi. Kicsit komolyabban, azt hogy egy országban terrorcselekményt hajtsanak végre teljesen nem lehet megakadályozni, legfeljebb az esélyt csökkenteni az országban élő közel-keleti vagy afrikai származású muzulmánok számának a csökkentésével. De igazából a veszély nem az egy-egy kisebb elszigetelt terrorcselekmény, hanem egy iszlamista forradalom. De ehhez jelentős muszlim kisebbség kell (legalább 30-40%).

2018.06.17. 17:42:04

@taga20: Te már csak tudod, hiszen naponta csinálod.

taga20 2018.06.17. 17:46:00

@abcdefghijklmm: te kis prosti, te dumálsz!:)))

Clyde Shelton 2018.06.17. 17:53:29

@taga20: de csak mert ilyen szépen kéred... kicsit hosszú a mese...

Én nem vagyok elkötelezett ilyen vagy olyan szavazó... Azt hiszem azért, mert nem látok olyan politikai erőt / irányt amelyet támogatásra méltónak ítélnék (még akkor sem, ha csupán egy nyomorult szavazatocskáról van szó). Sajnos leginkább valami ellen szoktam szavazni... de nagyon szeretnék végre valami mellett (komolyan irigylem a NEM birka, hanem értelmes fidesz szavazókat, mert valami olyan mellett szavaz amiben hisz, nekem ez nem adatik meg, olyanra szavazok akit kevésbé útálok...) Eddig többször szavaztam a fidesz ellen mint mellette... amikor meg 2x mellette szavaztam akkor is inkább a fidesz ellenzéke ellen szavaztam, mintsem a fideszre... Bele is ringattam magam a "királycsináló / mérleg nyelve / elkötelezetlen / független szavazó" hamis illúziójába... ugyanis kevés kivételtől eltekintve az nyert akire szavaztam (hangsúlyozom ezek leginkább proteszt szavazatok voltak), tehát én segítettem hatalomra pl. Medggyesit, Gyurcsányt, aztán kétszer Orbánt is... most legutóbb azt gondoltam, hogy az Országnak az lenne talán a legjobb ha ezek a barmok maradnának még hatalmon, de csak ici-pici többséggel, mondjuk 52%... hogy észbe kapjanak.. és stadionok, TAO, NER lovagok helyett arra érdemesebbre fordítsák az erőforrásokat... ezért a JOBBIK-ra szavaztam... de az élet megmutatta, hogy álomvilágban élek, a fidesznek nélkülem is 2/3-a van (és az istenadta nép úgy döntött, hogy még nagyobb pofával csinálhatják ugyanezt tovább), szóval nem vagyok "királycsináló"... csak egy átlagos szavazó... akitől elvettek egy illúziót...

na szóval szerinted én fideszes vagyok?! elárulom, nem vagyok... PONT AZÉRT NEM, mert úgy érzem ennél sokkal sokkal többet is tehetnének... másokért...mert magukért most is elég sokat tesznek :-)

Ménár Atya 2018.06.17. 17:55:12

Migráció nincs, csak menekültek, és orbán fasiszta............
Migráció van, de nem akar senki magyarországra jönni,és orbán fasiszta xenofób......
Nem lesz kötelező betelepítés, és elszalasztanak a magyarok egy nagy lehetőséget ezzel, és orbán fasiszta
Aztán néhány robbantás, tömeges erőszak és gyilkosság után:
Ahol regisztrálták a menekülteket ott kell befogadni, és orbán fasiszta
Lesz kötelező egyszeri beteleptés gazdasági erőtől függően, és orbán fasiszta
Felső határ nélküli kvóták lesznek......,és orbán fasiszta
Aztán még néhány merénylet
Orbán tulajdonképp németország határait is védi, mondja merkel
A migránsokat táborba kell zárni, elvenni a pénzbeli juttatásokat,
Haza kell telepteni akit lehet
Ausztria,olaszország lezárja határait...................
Most akkor ők is fasiszták?
Kedves orbánfóbiások, tulajdonképp min vitatkoztok most már?
Ha nincs migráció,akkor minek a kvóta?
Ma is terrortámadás volt a franciáknál, ismét egy muszlim.
Nehéz eltitkolni most már, kezd elege lenni a nyugatiaknak is ebből.
Szerencsére nem lettünk gyűjtőtábor, hála Viktorotoknak, aki kibaxta innen a sok kecsketoszót.
Gondolom erre még emlékeztek.
Nektek szimplán az a bajotok, hogy Orbánt nem tudták sarokba állítani,mint fletót bárki annak idején.
Nem dölt be a gazdaság,ahogy a baloldal itt hagyta a szarban az eladósodott emberek millióit,és a tönkretett országot, sőt egész szépen helyrejön lassan.
Lehet okoskodni, hogy milyen szar a gazdaság, amikor munkaerő hiány van,és nő a gazdaság, az átlag polgár meg betudja megint fizetni a csökkentett rezsijét, és nem kell senkinek 40%-os adót fizetni azért,mert jobb állása van.
Az iskolakönyvet ingyen adják kezdésnek,,adókedvezményt kapunk a gyerekek után, nem büntetnek azzal, hogy két gyerekkel lófax nem jár.
Ez ma a helyzet.
Mi a bajotok?
Hiányzik az arab kecskepásztor?
Adjátok el itt a vagyonotokat,és költözzetek ki hozzájuk,és szeressétek őket.
Ott, de ne itt.
Amúgy meg várjátok 2020 at.
Akkor koronázzuk meg Viktort, és ti húzzátok majd a hintóját a várba :D:D:D

[megmondoember] 2018.06.17. 17:58:04

@midnightcoder2: "azt hogy egy országban terrorcselekményt hajtsanak végre teljesen nem lehet megakadályozni, legfeljebb az esélyt csökkenteni az országban élő közel-keleti vagy afrikai származású muzulmánok számának a csökkentésével. "
Kár, hogy ezt semmilyen tudományos kutatást nem tudta eddig alátámasztani. Sőt, konkrétan a tények cáfolják, ugyanis az elmúlt fél évszázad európai terrorista cselekményeinek legtöbbjét is tősgyökeres európaiak követték el (lásd pl. ETA, IRA). De még a viszonylag friss, az elmúlt másfél évtizedben elkövetett terrorcselekményék többségét is Európában születettek, nem friss bevándorlók követték el.

"De igazából a veszély nem az egy-egy kisebb elszigetelt terrorcselekmény, hanem egy iszlamista forradalom."
Akkor, bár fent már le lett egyszer írva, de ismételjük el neked, hogy ez nettó hülyeség. Mármint azt állítani, hogy a bevándorlók, akik idejönnek - vagy legalábbis a 99.9999%-uk - Európát át akarnák formálni egy iszlamista önkényuralommá, és egy olyan hellyé, mint a honnan jöttek. Mert hogy nem akarják. Ők pont azért jöttek ide, mert Európát jobb helynek tartják annál az iszlamista önkényuralmi rendszernél, ahonnan kivándoroltak. Ha nem így lenne, semmi értelme nem lett volna Európába jönniük, hanem maradhattak volna ott, ahol voltak, és - legalábbis a számukra - tökéletes, a vágyaiknak megfelelő országban élhettek volna.

Persze pár elmebeteg mindenhol akad, de itt is igaz, hogy a bennszülöttek (adott esetben európaiak) is ugyanannyi, illetve abszolút számukat tekintve sokkal több van.

A valóság az, hogy az iszlamista forradalom nem valódi veszély Európában, és soha nem is lesz az addig, amíg Európa ragaszkodik a demokratikus és befogadó értékeihez. Azt, hogy egy iszlamista fordulat valós veszély, csak az orosz propaganda akarja elhitetni a lakossággal, pont azért, hogy így ossza meg őket, így fordítsa őket egymás és persze a bevándorlók ellen. És ha valami, pont ez az - egyébként mesterségesen szított - bevándorlóellenesség az, ami annak a kevés radikalizalódásnak a jelentős részét is okozza, ami van.

taga20 2018.06.17. 18:15:42

@Clyde Shelton: "komolyan irigylem a NEM birka, hanem értelmes fidesz szavazókat, mert valami olyan mellett szavaz amiben hisz, "

kösz a kimerítő válaszodat, de ennél a sornál, úgy néztem, mint ponty a szatyorban.

egyébként ahogy látom nem vagy menthetetlen:)

coub.com/view/72j34

Clyde Shelton 2018.06.17. 18:21:30

@taga20: "egyébként ahogy látom nem vagy menthetetlen:)"

tőled dícséret(?!)... aszittem már nincs lejjebb...

egyébként lehet, hogy olyat irígylek "aki" nincs is... mert az értelmes fidesz szavazó ilyen: www.facebook.com/gabor.sebes.5/posts/2106064822958580

midnightcoder2 2018.06.17. 18:23:09

@[megmondoember]: "Sőt, konkrétan a tények cáfolják, ugyanis az elmúlt fél évszázad európai terrorista cselekményeinek legtöbbjét is tősgyökeres európaiak követték el (lásd pl. ETA, IRA)."

Az európai terrorcselekmények alapvetően nemigen akarták felforgatni Európát, ami meg igen (vörös brigádok), annak nem igazán volt tömegbázisa.

"De még a viszonylag friss, az elmúlt másfél évtizedben elkövetett terrorcselekményék többségét is Európában születettek, nem friss bevándorlók követték el."

Akik meg sem születtek volna, ha a szüleiket nem engedik be Európába.

"Akkor, bár fent már le lett egyszer írva, de ismételjük el neked, hogy ez nettó hülyeség. Mármint azt állítani, hogy a bevándorlók, akik idejönnek - vagy legalábbis a 99.9999%-uk - Európát át akarnák formálni egy iszlamista önkényuralommá, és egy olyan hellyé, mint a honnan jöttek."

Ehhez képest itt Európában is megcsinálják a saját kis városrészeiket, ahol a saját kis törvényeik szerint élnek ha tehetik, és amik ha kellő számban összegyűlnek helyes kis no-go zónákká válnak. A gyerekeik pedig mennek harcolni az IS-be.

"Ha nem így lenne, semmi értelme nem lett volna Európába jönniük, hanem maradhattak volna ott, ahol voltak, és - legalábbis a számukra - tökéletes, a vágyaiknak megfelelő országban élhettek volna. "

Amiért jöttek, az az életszínvonal. Ők is akarnak légkondis lakást, autót, olyat amit a filmekben látnak.

"A valóság az, hogy az iszlamista forradalom nem valódi veszély Európában, és soha nem is lesz az addig, amíg Európa ragaszkodik a demokratikus és befogadó értékeihez."
Ezt gondolták Iránban is, csak aztán jött egy Khomeini nevű ajatollah.

Ménár Atya 2018.06.17. 18:26:38

@[megmondoember]:

"Újabb francia terrortámadás: Allah Akbart üvöltött egy nő a bevásárlóközpontban, és torkon szúrt egy vevőt és a pénztárosnőt"
Hát....már megint ez a ronda orosz propaganda mi?
Amúgy a befogadásról megkérdeztek valakit?
Ja, hogy nem merik, most meg már késő, mert sorra buknak a befogadó kormányok, és kiderül, hogy em is befogadó a nép......gondolom az olasz választási eredmények is csak orosz propaganda mi? :D:D
Mond, te tényleg csak ATV-t nézel?
Kicsit mozdulj már ki, és nézz körül mennyire szeretik az arabokat,afrikaiakat, főleg most hogy kiderült a sok orvosról,meg ügyvédről,akik bevándoroltak, hogy még írni -olvasni sem tudnak, a saját nyelvükön sem.... :)
Majd egy év múlva térjünk vissza a témára, amikor ezrével szállítják vissza a fasiszta német-olasz-osztrák,-francia hatóságok ezeket a megmentőket.
Egyszerűen lehet amúgy növelni a biztonságot, nem kell beengedni őket közénk, és nem kell engedni terjedni a szélsőséges tanokat.
Részemről az iszlámot sem engedném működni az unióban, mivel kirekesztő tanokat terjeszt, és a nők jogait semmibe veszi.
Ez nem vallás, hanem politikai irányzat vallási köntösbe bújtatva.
Aki nem tekinti egyenrangúnak a nőket, annak nincs helye európában.
Vagy te is ilyen muszlim kecskeinzultáló vagy, hogy ennyire hiányoznak neked?
A magyarok nemmel szavaztak , nem kell bevándorló muszlim ebben a formában, és ilyen tömegben.ellenőrizetlenül.
Európában most szavaznak lassan erről, és úgy néz ki, hogy ott sem kellenek, mindenhol fordulat van lassan.
Még néhány terrortámadás, és mennek a baloldali liberálfasiszták a levesbe ott is.
Ezt várható volt, ennyi marhaságot nem lehet letolni a nyugatiak torkán sem.
Amúgy meg a jelenkori terrorizmus,kivétel nélkül a muszlim radikálisokhoz köthető, ez tény.
Na ezt fogja európa lassan kiiktatni.
Szerencsére, nálunk minimális a veszély, hála a jelenlegi kormány józan ítélőképességének,és intézkedéseinek.
Ha ma fletó lenne hatalmon, már mi is muszlimok lennénk, mert az a kommunista gyökér még a templomokat is mecsetté alakíttatta volna, mert valaki brüsszelben ezt mondta neki.........

I-Work 2018.06.17. 18:28:42

Szelestey Lajos : nem fog megbukni

Irbisz 2018.06.17. 18:29:27

"Egyre terjed az Orbán-féle illiberalizmus, pedig a liberális demokráciából hosszú távon sokkal többet profitálnak a polgáremberek."
és
"Ha Merkel megbukik, az illiberálisok végképp győznének az unióban. De még ennél is nagyobb veszély leselkedne az egész európai tervre. Ily módon – ahogy az brüsszeli diplomata mondta – a kontinensnek minden másra inkább szüksége van, mint egy német kormányválságra. Azt egyszerűen nem engedheti meg magának. "

Nem értem mi a pék faszáért ragaszkodnak a liberálisok olyan, Európa demokratikus és ráadásul liberális értékeivel ellentétes tömegek korlát és ellenörzés nélküli tömeges befogadásával, és erőltetik, akik ideális esetben csak csak egyre növekvő, és a közeljövőben kb. fenntarthatatlan pénzügyi terhet jelentenek az EU-nak??
Holott a valóság mi, azt sajna már most látjuk: ezeknek a tetves muszlimoknak célja az eu értékeinek lebontása, beleértve pont a liberális értékeket, mert azok szúrják leginkább ennek a középkori tetves bagázsnak leginkább a szemét. És nem kell az az üres rizsával jönni h. ez általánosítás, a mérsékelt muszlimok, akik amúgy ki nem állják szélsőséges társaikat, mégis többre tartják őket a hitetlen gyaúr európaiaknál, ezért nem is jelentik (kb. csak fehér holló gyakorisággal v. személyes bosszúból) véres terrorcselekményekre készülő társaikat, sőt ha már menekülnek, akkor sem.
Ha meg ilyen idióták, akkor sajna nem igaz az első idézet, hogy jobban járnak velük a polgárok.

taga20 2018.06.17. 18:29:54

@Clyde Shelton: az értelmesfityeszszavazó az egy okszimoron!

ez a csóka is olyan, mint az ürgenő. amikor érte jöttek, akkor jön rá, hogy ki az ördögre adtam a szavazatom többször.

te ostoba, a gecire adtad, aki maga az ördög földi helytartója!:)))

I-Work 2018.06.17. 18:29:59

@LebensraumamOsten: neked ez a harc lesz a végső

I-Work 2018.06.17. 18:31:22

@Ménár Atya: cicavirág, legalább egymilliárd népvándorló van, a hülyeség, hülyeség..

Ménár Atya 2018.06.17. 18:40:11

@I-Work: Hát vándoroljanak, oda ahova engedik.
Úgy néz ki, lassan ide nem engedik őket.
Érted cuncimókus?
Amúgy nem a népvándorlás a gond, hanem az ellenőrizetlen erőszakos betelepítés.
Gondolom ha elmész a piacra, akkor te sem a szép paradicsomot veszed, hanem azt amelyiket a piacos adja, és annyit amennyit ő mond...........
Ez életszerű.
Had döntsem már el, kit engedek a házamba, ha meg hivatlanul jössz, bocs de nyakon baxlak mint a nyulat, és úgy doblak ki, hogy a lábad sem éri a földet.

taga20 2018.06.17. 18:53:54

@Ménár Atya: hallod haver, kurva jól tolod a gyagyást!:)))

I-Work 2018.06.17. 19:06:45

@Ménár Atya: Cicavirág, semmilyen erőszakos betelepítés nincs... Azt csak az 1 bites agyú, xenofób, etnonacionalista idióták gondolják, hogy a népvándorlást meg lehet úszni.
Nem most probléma, majd az lesz bő 10 év múlva...
A szocializációt, akár tetszik, akár nem-, most kell elkezdeni, mert ezel tudjuk magunkat majd később megvédeni.
Az, hogy néhány briganti gazember tömegeket heccel, magában is hányinger.
Végül nem a népvándorlás lesz európa veszte, elintézi azt a fidesz és még néhány populista, akit megfizetnek a magyar adófizetők pénzéből.

[megmondoember] 2018.06.17. 19:34:41

@Ménár Atya: "Hát....már megint ez a ronda orosz propaganda mi?"
vs.
"A német rendőrség közlése szerint nem terrorista volt a berlini támadó - informál az Euronews. Az 53 éves osztrák férfi egy késsel hadonászott a berlini dómban, miközben nagyjából százan voltak odabent. A rendőrök csak úgy tudták megfékezni, hogy rálőttek: a lábát találták el"
Elmebetegek minden népcsoportban vannak. Ahogy idióták is. Lásd magad! Ez még nem ok az egész népcsoport megbélyegzésére. Ahogy minden magyar sem hülye, csak azért, mert te az vagy.

"Majd egy év múlva térjünk vissza a témára"
Ezt halljuk már évezredek óta a hozzád hasonló nacionalista rettegőktől. Hogy itt a vég, és jövőre eljön. Aztán valahogy sosem jön el, hanem az a fránya Nyugat, ami évről évre több bevándorlót fogad be, egyre jobban él. Valami zavar lehet az erőben.... Nem?

"Egyszerűen lehet amúgy növelni a biztonságot, nem kell beengedni őket közénk"
A biztonságot úgy lehet növelni, hogy az ilyen idiótákat, mint te is vagy, fel kell világosítani, hogy nettó hülyeségeknek dőlnek be, illetve teljesen hamis információkat hisznek el és terjesztenek. És hogy ezzel maguk váltják valóra a saját félelmeiket.

"Ez nem vallás, hanem politikai irányzat vallási köntösbe bújtatva."
Mondod ezt a keresztény demokráciának csúfolt antidemokratikus kleptokrácia országában?

"Vagy te is ilyen muszlim kecskeinzultáló vagy, hogy ennyire hiányoznak neked?"
Nekem egyedül az értelem és az intelligencia jelei hiányoznak a megnyilvánulásaidból.

"A magyarok nemmel szavaztak"
Nem a magyarok szavaztak nemmel, hanem a magyarok egy része.

"nem kell bevándorló muszlim ebben a formában, és ilyen tömegben.ellenőrizetlenül."
Milyen formában és milyen tömegben? Letelepedési kötvényesen, tízezrével? És kinek nem kell és miért? Mert Magyarországnak nagyon is kell sok bevándorló, ha nem 90 évesen akarsz majd nyugdíjba menni.

"Európában most szavaznak lassan erről, és úgy néz ki, hogy ott sem kellenek, mindenhol fordulat van lassan."
Az orosz/fideszes álpropaganda szerint egyértelműen. A valóságban meg legjobb esetben is finomhangolnak a rendszeren. Ami ugyanakkor nem új dolog, mert így működik a világ, és azon belül a bevándorláspolitikai is, már évezredek óta mindenhol.

"Még néhány terrortámadás, és mennek a baloldali liberálfasiszták a levesbe ott is."
Egyrészt hülye vagy. A baloldali liberálfasiszta ugyanis többszörösen önellentmondó fogalom. Ez olyan, mint a száraz víz, ólomból. Vagy az eszes fideszes bértroll. Ilyen nincs a világban és soha nem is lesz.

"Amúgy meg a jelenkori terrorizmus,kivétel nélkül a muszlim radikálisokhoz köthető, ez tény."
Szerinted. Mert fingod sincs a világ történéseiről és a jelenkorról. És mert úgy definiálod a terrorizmust, hogy "muszlám radikális által elkövetett...".

"Na ezt fogja európa lassan kiiktatni."
Dehogy fogja. Nem lehet az elmebetegséget kiiktatni. Mint ahogy a butaságot sem. Ha lehetne, te már nem léteznél. Valószínűleg apád, anyád sem létezett volna.

"Szerencsére, nálunk minimális a veszély, hála a jelenlegi kormány józan ítélőképességének,és intézkedéseinek."
Szerencsére nálunk minimális az esély, annak ellenére is, hogy a jelenlegi elmebeteg tolvajkormány mindent elkövet az indulatok és az ellentétek felszítása végett.

"Ha ma fletó lenne hatalmon, már mi is muszlimok lennénk"
Az anyád meg, ha villamos lett volna, sárgára lett volna festve...

kunzoo 2018.06.17. 19:46:46

@[megmondoember]:
A muszlim bevándorlás nem oldja meg a nyugdíjkérdést.

Ménár Atya 2018.06.17. 20:50:13

@[megmondoember]:
Azt hiszed bármit is megcáfoltál? :)
Csak megerősíted a butaságod.
Aki bértrollkodással jön az bocs, de netto hülye.
Tényleg azt gondolod, hogy itthon ücsörgök és a fidesz fizeti az időmet? :)
Igazából a magadfajta beszükült vesztesekkel már nincs mit vitatkozni sem, érvet nem tudtok felhozni, csak szimplán próbáljátok valami marhasággal védeni a védhetetlent.
Migráns megkéselt valakit.akkor nálunk is késelés volt, nem migráns hanem magyar!. igaz?
Na ez ám egy kontra, igaz semmi köze a valósághoz, pista azért késelt mert összeveszett gézával, mohamed meg azért, mert te nem vagy muszlim, hanem európai ,esetleg kereszt lóg a nyakadban.
Na ez a baj, az almát hasonlítod a körtével, és azt hiszed hogy ezzel igazad is van.
A gáz csak annyi, hogy nem ez a valóság.
A többségnek nem hiányzik a migráció, sem nálunk,sem máshol európában.
Ezért dőlnek a liberálfasiszta kormányok.
Ja, ilyen nincs, meg illiberalizmus sem, azt mégis terjed :)
Amúgy igaz, tényleg nincs, ez inkább csak egy szójáték azokra, akik liberálisnak mondták magukat, és kiderült, hogy erőszakkal akarták véghezvinni a betelepítéseket, lefasisztáztak bárkit aki ellenkezett, tényeket, híreket hamisítottak céljaik elérése érdekében, hazudtak, migránsok által elkövetett bűnözésről megtiltották a híreket stb.
Gondolom te is ilyen liberálfasiszta lehetsz.
Bár ahogy nézem a tevékenységedet itt, inkább te lehetsz szimpla fizetett bértroll :)
De inkább egy csalódott nyugger,aki az előző kormány altest tisztogatója lehetett.
Ne aggódj, ha már nem fizetnek, mehetsz Viktor királyodhoz is tisztogatni :D:D:D
Na pá buta vesztes
Mondogasd hogy 2/3, csak hogy szokd az elkövetkező 10-20 évet :D:D:D

Ad Dio 2018.06.17. 21:16:22

@taga20:

Nem vagyok szakértő. Talán az ausztrálokat vagy az amikat kellene megkérdezni a dolog szakmai oldaláról. De azt hiszem valami olyasmi lehet a megoldás, hogy szépen visszakísérik a kiindulási oldalra. Ott az embercsempészt előállítják, a vízi járművet elkobozzák stb.

[megmondoember] 2018.06.17. 21:20:19

@Ménár Atya: "Tényleg azt gondolod, hogy itthon ücsörgök és a fidesz fizeti az időmet?"
Ha ingyen írod le ezt a sok baromságot, akkor még annál is hülyébb vagy, mint gondoltam.

Ennyike.

[megmondoember] 2018.06.17. 21:26:57

@kunzoo: "A muszlim bevándorlás nem oldja meg a nyugdíjkérdést. "
1. Az csak a nacionalisták fixa ideája, hogy minden bevándorló muszlim. Valójában meg nyilván sem a Magyarországról Londonba költözi munkavállaló, sem a Szíriából elmenekült keresztény nem az. Szóval ez éppen olyan hülye és alaptalan általánosítás, mint hogy minden bevándorló terrorista.
2. A muszlim munkavállalótól is éppen annyi nyugdíjjárulékot vonnak le, mint a keresztény ősmagyartól. Innentől kezdve éppen annyira jól oldja meg a problémát, mint amennyire a magyar őslakos kölke oldaná meg. Aki viszont nem oldja meg, mert egyrészt nem születik meg, másrészt mert ha mégis megszületik, kivándorol ez a sok idióta közül egy élhetőbb országba.

kunzoo 2018.06.17. 21:40:09

@[megmondoember]:
2105 óta beözönlött tömeg nagy része muszlim. Náluk a nők szerepe a társadalomban szinte nulla. Tehát a foglalkoztatásban jóval kevesebb nő vesz részt mint európában. a nők az ellátórendszerek szempontjából terhet jelentenek hisz nincs befizetés (nem engednek nekik karriert) de az egészségügyi és szociális ellátásokat igénybe veszik. Szinte az összes család nagycsalád, további kedvezményeket vesznek igénybe. A pénzük jó részét hazaküldik, nem helyben költik el. (lásd törökök Németországban) A kölkeik már nem akarnak dolgozni ott sokkal rosszabb a foglalkoztatási arány mint a szüleiknél. Összességében inkább további terhet jelentenek ahelyett hogy a népességük nettó befizető lenne.

Bolshevik 2018.06.17. 21:48:59

"Egyre terjed az Orbán-féle illiberalizmus, pedig a liberális demokráciából hosszú távon sokkal többet profitálnak a polgáremberek."

Ja ja. A hülye emberek. Nem tudják mi a jó. Bezzeg ti :D

Bolshevik 2018.06.17. 21:59:35

@[megmondoember]: "Szóval ez éppen olyan hülye és alaptalan általánosítás, "

Odáig jó esetben már oviban eljutnak a gyerekek, hogy ha azt mondják, hogy "a fiúk erősebbek mint a lányok", az nem azt jelenti hogy minden egyes fiú erősebb minden egyes lánynál.

Látom neked még nem sikerült ezt a lépést megtenned.

Meridian74 2018.06.17. 22:26:22

@taga20: "szerintem mennyé a kurvaanyádba, aszt próbálgasd te ostoba szargerincű tolvaj fityeszszar! "

Te meg hiába vagy szatyor, észt nem pakoltak beléd.
MuhahahahhaaAA! :D
süti beállítások módosítása