B1 blogcsalád



Iskolapélda: így hazudik nekünk, az adónkból fenntartott MTI

2018. május 22. - ashwood

zqvktkqturbxy8xzmuwm2jhotgyymu5oge5mjcxngrinzgxy2i1mjcyyy5qcgvnkpudamzizraazqyokwxnaxtnabw.jpegNem kell mindig ordas, lólábkilógató hazugságokra gondolni az állami propaganda kapcsán. Sőt, a most bemutatandó példa épp azt igazolja: a legaljasabb módon manipulál az adónkból fenntartott, állami hírügynökség.

Az állami propaganda totális térnyerésének első és egyben talán leghatékonyabb lépése az volt, amikor ingyenessé tették az adómilliárdokból fenntartott, és természetesen szigorú Fidesz-cenzúra alatt működő Magyar Távirati Iroda (MTI) híreinek jelentős részét. A kis költségvetésű, helyi médiumok, amelyeknek korábban – számukra – hatalmas összegeket kell fizetniük a szolgáltatásért, eztán boldogan használták már egyetlen hírforrásként az ingyenes MTI-t. Még tulajdonba sem kellett venni a médiumokat, mégis azt szajkózták, amit az állam akart. (A biztonság kedvéért mára persze a tulajdonszerzést is letudta a Mészáros és Vajna.)

Sok szó esett már az MTI igazán primitív, ostoba manipulációiról. Hogy az ellenzéki eseményekre el sem mennek, vagy azokról szándékosan csak nagyon későn számolnak be. Hogy szándékosan kihagynak a kormánynak nem tetsző részleteket a beszámolókból – és így tovább.

Most azonban egy olyan híren mutatjuk be az MTI aljas módszereit, amellyel látszólag minden a legnagyobb rendben, az egyszeri hírszerkesztőnek a napi hírfolyamban fel sem tűnik az átverés.

A Fidesz-kompatibilis, az USA-ba delegált MTI tudósító, Járai Judit szállította a hírt pünkösd hétfőn, miszerint: "Két amerikai televízió is jelentős összegeket fizet a Donald Trump elnök ellen vádaskodó pornószínésznő, Stormy Daniels ügyvédjének - számolt be a helyi sajtó vasárnap. "

Most egy pillanatra tekintsünk el attól a nyilvánvaló ténytől, hogy mindennek a legkevésbé sincs hírértéke a magyar olvasó számára. Természetesen nem vagyunk naivak, pontosan tudjuk, hogy a Trump-rajongó – és folyamatosan kikosarazott – magyar kormányzat számára miért fontos az ilyen tartalom: egyszerre igyekszik lejáratni a Trump elleni vádak hangoztatóit és mocskolni az erről beszámoló médiumokat. Mindez már igencsak ismerős lehet a hazai hírfogyasztók számára. Orbán és sameszai igen gyorsan átvették a trumpi gyakorlatot: a nekik nem tetsző, tőlük független médiumokat előszeretettel titulálják "fake news"-nak, vagy hamis hírek terjesztőinek. Persze az amerikai idol ebben is verhetetlen, amikor például a CNN-t nevezi hírhamisítónak.

De nézzük tovább Járai munkásságának gyümölcsét: "Michael Avenatti ügyvéd az elmúlt két hónapban összesen 175 millió dolláros honoráriumot kapott a CNN és az MSNBC televízióktól a szerepléseiért." És itt már előjön a korábban csak "helyi sajtónak" titulált forrás is: a keményen Trump-támogató, sehol nem jegyzett The Washington Free Beacon, amelyet maga az MTI-s is  "jobboldali portál"-ként definiál. 
Tovább a cikk: "A The Washington Free Beacon elemezte Avenatti ügyvéd március 7-e és május 10-e közötti, 108 megjelenését a Demokrata Párthoz közelálló két televízióban, és kimutatta, hogy 65 alkalommal a CNN-ben, 43 alkalommal pedig az MSNBC-ben jelent meg, a CNN-ben átlagosan napi egy, vagy annál is több alkalommal. Mindezért összesen 174 millió 631 ezer 598 dollárt vet fel honoráriumként."

A cikk mondanivalója egyértelmű: a Trump elleni vádakat hangoztató ügyvéd a valóságban kizárólag pénzért, mégpedig rengeteg pénzért vállalja, hogy lejárassa az elnököt. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a vádak légből kapottak. (A valóság persze egészen más: hogy Trump együtt hált-e az említett pornóssal, lényegében mindegy is, ez itt nem etikai kérdés. Azt is tudjuk, hogy az elnök stábja fizetett a hölgy hallgatásáért a kampány során. Azt viszont nem: miből vásárolták meg a hallgatást. Ugyanis ha kampánypénzt landolt a pornósnál, akkor az elnök megsértette a törvényt. Ez viszont már valódi problémát jelenthet az elnöki stáb számára. De minderről nem igazán tájékoztat a beszámoló.)

Arra aligha veszi a fáradtságot – főleg hírhiányos ünnepnapon – egy átlagos hírszerkesztő, hogy utána nézzen Járai információinak. Pedig érdemes lenne, ugyanis orbitális hazugság az egész. Mégpedig duplán:

1, A hivatkozott The Washington Free Beacon ugyanis egyetlen egyszer sem írja le a honorárium (fee) szót, a fizetség (payment) kifejezést is kizárólag a pornós és Trump viszonyrendszerében használja.

2, A trumpista portál mindössze azt számolta ki – erősen hasraütés szerűen –, hogy mennyibe került volna a hölgy ügyvédjének, ha annyi reklámidőt vásárol az őt megszólaltató médiumoknál, mint amennyit a képernyő előtt töltött interjúalanyként.

Vagyis még az eredeti cikk sem arról szól – amiről Járjai igyekszik tájékoztatni –, hogy bárki pénzért rágalmazná az elnököt, és a jobbos médium alapfelvetése is erősen sántít.

Persze idehaza mindez látszólag aligha számít. Érdemes azonban tisztában lenni azzal: az ordas hazugságok mellett jóval alattomosabb módon is át próbálnak verni minket azok, akik a mi pénzünkből élnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9313991734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK24 2018.05.22. 15:22:10

ez a hónap poénja, a b1 megírja valakiről, hogy hazudik. a b1 :D:D:D:D:D:D:D:D

Zoltan Fish 2018.05.22. 16:42:58

Ez nem vitamin , csak BUNKO libsik felesleges erolkodese .

2018.05.22. 17:59:37

"Sőt, a most bemutatandó példa épp azt igazolja: a legaljasabb módon manipulál az adónkból fenntartott, állami hírügynökség."

Pedig sokkal kúlabb ha ki tudja ki zsoldjában állva teszi ezt újságíró. Apropos.. a B1-et lehet tudni ki finanszírozza?

bartospeeter 2018.05.22. 18:04:08

@Zoltan Fish: hazdutak vagy nem, ez a kérdés, nem az, hoyg te kit találsz bunkónak.

rovid 2018.05.22. 19:03:10

tompikával szólva: ki a faszom az a W. bacon?? valami olyasmi,mintha a "lokál"?! -ra hivatkoznának!

morpho 2018.05.22. 19:55:41

@Womb Raider: A B1 nem adófizetők pénzéből működik. Az mti igen. A kérdésed hülyeség.

Megoldó 2018.05.22. 22:49:49

Azért az alapokkal legyünk tisztában: aki nem ner hívő az libsi, és/vagy bolsi és természetesen meleg...
Az vigasztal csak, hogy a római birodalomnak is vége lett...

2018.05.22. 23:26:41

@Zoltan Fish: mármint? Hogy a fidesz olyan tudósítót küld ki, aki nem beszél angolul, vagy az, hogy te beszopod, mert a fidesz mondja?

2018.05.22. 23:27:48

@FCUK24: ez a hónap poénja, fuck nevet!

bkkzol 2018.05.22. 23:53:21

Legyen erős a blog szerzője! A média mindig manipulál. Érdekcsoportokat kiszolgálva ír meg valós vagy részben valós híreket illetve halgat el.
Ezért kell minél több helyről információt szerezni a történésekről és ezután selejtezni, elgondolkodni. Persze lényegesen kényelmesebb egy adott helyről "táplálkozni" és nem gondolkodni legyen az bármelyik odalról megközelítve.

47es 2018.05.23. 01:09:05

És ezeket az összefüggéseket egy egységsugarú fideszpárti, viktorrajongó átlátja? Nem! Ezért tartunk itt.....

FCUK24 2018.05.23. 01:33:28

@morpho: a b1 jó eséllyel az MSZP állami támogatásából él, az meg ugye állami. Ha nem tudtad volna...

retkeslaci 2018.05.23. 05:23:02

Nem kétlem, hogy az MTI kézivezérelt vagy önként Fidesz-seggnyaló hírügynökség lenne. De azért a CNN-t is rajtakapták már rengetegszer, hogy Clinton szekerét tolták, Trumpról hazudtak, álhíreket terjesztettek, fehérek ellen uszítottak, race-baiting-et nyomtak, eltemették a demokratáknak ártó híreket. Magyarul manipuláltak.
Hírhedt fehérek elleni kirohanásairól Van Jones, aki Trump megválasztását fehér csapásként kommentálta, aki a fekete elnök ellen irányult. Miközben mindkét jelölt fehér volt (Clinton és Trump), Obama nem is indulhatott volna harmadszor. Amúgy meg annak idején Obamára is rengeteg fehér szavazott, a fehérek többségének szavazatai nélkül nem lehetett volna elnök ő se. De a race-baiting mindig működik a CNN-en.

youtube.com/watch?v=MA9aSvHzEIU

A CNN-es Donna Brazile konkrétan összejátszott Clintonnal, amikor ez kideült, akkor távoznia is kellett a CNN-től.

www.snopes.com/fact-check/donna-brazile-leaves-cnn/

Az iraki és afganisztáni háború, a fekete-fehér ellentétek szítása, az illegális migrációval kapcsolatos hazugságok, mind mind a CNN műve volt.

Trump valószínűleg megtöcskölte a pornós csajt. Ez kb. ma már senkit se érdekel. Hogy honnan fizette a hallgatásáért a pénzt, az kérdés. De Trump alatt szárnyal a gazdaság, erősödik Amerika, nincs mivel fogást találni rajta, ezért akarnak a pornós ügybe belekötni.

Nincs áratlan ebben a játékban. Az MTI-vel is az a baj, hogy közpénzből nyomja a hazugságot. Minden pártnak saját szócsövet kellene fenntartani (ahol úgy hazudnak, ahogy akarnak), nem az adófizetők pénzén manipulálni az embereket.
Amerikában pont fordítva megy a műsor. Az országos hírtévé, a CNN hazudozik az elnök és a kormány rovására.

2018.05.23. 05:30:01

@morpho: "A B1 nem adófizetők pénzéből működik. Az mti igen. A kérdésed hülyeség."

Ha nem tudhatjuk, hogy milyen forrásból finanszírozott, akkor te honnan tudod, hogy nem állami az a forrás?

???

eßemfaßom meg áll 2018.05.23. 07:29:08

jelen pillanatban éppen 4db b1 poszt van az indexcímlapon. Nem fáj az állkapcsotok a szopástól?

eßemfaßom meg áll 2018.05.23. 07:31:23

@morpho: "A B1 nem adófizetők pénzéből működik. "

Az mszp-t nem az adófizetők tartják el?

igazi hős 2018.05.23. 07:43:50

@Megoldó: "római birodalomnak is vége lett" Minden szempontból erős túlzás, maradjunk abban, hogy Kádárnak volt 32 éve tönkretenni ezt az országot, ez alapján ugyanerre Orbánnak még 20 van.

élveteg 2018.05.23. 07:47:19

"Azt is tudjuk, hogy az elnök stábja fizetett a hölgy hallgatásáért a kampány során."

Ezt ti honnan is tudjátok ? Valami forrást rá ha szabadna aztán majd meglátjuk

Etniez 2018.05.23. 07:50:06

@Womb Raider: Akkor szerepelne a magyar költségvetésből.
Továbbra sincs közöd, hogy a B1 miből működik, mert nem a te pénzed.
Az MTI viszont az én pénzem is.

Etniez 2018.05.23. 07:50:40

Egyébként remek a cikk, köszönjük. Hogy fáj nekik, az látszik az idevezényelt droidok számán is.

TBone 2018.05.23. 08:17:04

@retkeslaci: Az a különbség, hogy a CNN egy magán cég, míg az MTI egy közpénzből fenntartott állami hírügynökség, akitől elvárható lenne a függetlenség.

eßemfaßom meg áll 2018.05.23. 08:17:19

"az látszik az idevezényelt droidok számán is. "

van összesen 21db komment 5 kormánypárti és 5 ellenzéki nicktől.

nem vagy te egy kicsit csőlátó?

2018.05.23. 08:23:43

@Etniez: Ohhogyne. ..és ha már nem állami finanszírozású, akkor lehet bárki érdekérvényesítésre gründolt szócsöve? Milyen formában működik? NGO? Kft? Bt? Gittegylet? Ha gazdasági társaság, onnatól kurva gyorsan átláthatónak kellene lennie.. hol az impresszum? Mi ez tulajdonképpen ? Sajtótermék?
A 444-ről legalább lehet tudni, merről fúj a szél.

Etniez 2018.05.23. 08:32:06

@eßemfaßom meg áll: Az első 4/4 komment. Azóta máshol dolgoznak, majd jönnek később. A többi B1-es hírhez 0/0 jött, lásd pl Toroczkai-cikk.

Etniez 2018.05.23. 08:34:21

@Womb Raider: "akkor lehet bárki érdekérvényesítésre gründolt szócsöve? "

Pontosan. A legálisan megkeresett pénzét mindenki arra költi, amire akarja.
Az állam viszont nem fordíthatja az adómat hazudozásra.

Ha nem tetszik, nyiss magadnak egy szócsövet, ma már ingyen lehet pl nyitni egy facebook csoportot, mint a pl. vadhajtások. Csak a munkát kell belerakni.

Az adómat ellopni viszont továbbra sem ér.

dsts 2018.05.23. 08:46:34

@Womb Raider: Te most komolyan egymás mellé teszel egy blogot és egy állami hírügynökséget? Nooormális? A következő az lesz, hogy ha XY megírhatja kommentben a magánvéleményét, akkor miért ne csinálhatná ugyan ezt az MTI?

Ballib vagyok rettegek 2018.05.23. 08:57:54

Röhejes amikor a B1 féle hírhamisító védi a többi ballib hírhamisító szart.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.23. 08:59:41

@eßemfaßom meg áll:

A különvélemény a ballibeknél nem létezik.

A véleményüknek ellentmondó hírt letagadják, az embereket droidozzák.

Meglehetősen zárt burokban élnek a ballib hírhamisítók, és csak 4 évente néznek szembe a valósággal, mikor szopnak.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.23. 09:00:37

@Etniez:

Semmiben nem hazudott az M1 ebben az esetben sem.
Számodra kényelmetlen hírt közölt. Ennyi a történet.

citrix 2018.05.23. 09:25:25

Nem véletlen hogy az MTI-t csak Nemzeti Hazugsággyárnak, a Nemzeti Közszolgálati Egyetemet pedig janicsárképzőnek hívják. A népet lehet hülyének nézni de a népnek is joga van a hatalmat annak nézni ami az valójában. A nép hatalom iránti lojalitását elhinni nagy önbecsapás Orbán részéről. Megannyi "szeretett és hőn imádott" diktátor jutott nem éppen fényes sorsra a közelmúltban.

Oknyomozó 2018.05.23. 09:41:43

Én nem állítom, hogy hazudik az MTI, de szeretném, ha valaki az eredeti forrást megtalálná:
www.origo.hu/itthon/20180510-egy-felmeres-szerint-budapest-a-vilag-masodik-legszebb-varosa.html

chrisred 2018.05.23. 09:52:03

@Womb Raider: Akkor legfeljebb a ki tudja kit érdekelheti, hogy hazudik neki a pénzéből működő médiatermék. Egyéni szoc.

chrisred 2018.05.23. 10:04:11

@eßemfaßom meg áll: A mostani anyagi helyzetüket elnézve senki sem tartja el őket. Még csak az kéne, hogy az MSZP adósságát is közpénzből törlesszék.

chrisred 2018.05.23. 10:08:41

@Womb Raider: Cenzúrázni akarod az internetet, nem vagy véletlenül Zuckerberg? :)

Terézágyú 2018.05.23. 10:26:43

Természetesen az emtéi nem hazudik.
De ha mégis hazudna, akkor se baj, mert a lipsik is hazudnak. Mercsak.

És az sokkal nagyobb baj, ha a lipsik hazudnak, mer ők a lipsik.

2018.05.23. 10:40:17

@Oknyomozó: Mit állítottak? Egy (állítólag mérvadó) hírügynökséghez tartozó blog annyit állított, hogy szerintük az, valóban, a ranglista 2. helyezettje. Miről kellett volna szerinted hírt adni? Hogy egy másikon vagy 789.-en meg nem került fel egy listára? Mondjuk arra a listára, amit a világ legveszélyesebb városairól állítottak össze? Vgay most mit is akrsz összehozni? A pozitív értékeléseket hagyjuk figyelmen kívül, hiszen eltérő a ballib narratívától?

2018.05.23. 10:52:51

@bkkzol: tudja ezt a blog szerzője nagyon jól :D

2018.05.23. 10:56:48

@Etniez: "Akkor szerepelne a magyar költségvetésből." - az állami pénz továbbpasszolása nem látszik a költségvetésben
"Továbbra sincs közöd, hogy a B1 miből működik, mert nem a te pénzed." - de bizony esély van rá, hogy az ő pénze

rnz 2018.05.23. 10:57:12

Akkor most megbukott ma már legalább harmadszorra Viki, vagy sem?

talgaby 2018.05.23. 11:01:17

Nem feltétlen hazudozás, inkább nemes egyszerűséggel az, aki lefordította a „CNN, MSNBC Have Given Stormy Daniels Lawyer Michael Avenatti $175 Million in Earned Media” címet, az nem olvasta a cikket is hozzá, vagy csak átfutotta. Inkább tipikus hanyag fordítás, ami minden hiedelemmel szemben nagyon régi magyar sajátosság és fülön csíphető évtizedes neves szinkronmunkákban is (manapság meg számtalanféle médiatermékben).

Cycmen 2018.05.23. 11:02:19

Ez most komoly? Az a téma, hogy hogy számol be az MTI Donald Trump és egy kurva között támadt bonyodalomról?

chrisred 2018.05.23. 11:05:17

@aleksz róz: A költségvetési támogatás a kifizetése után már nem az adófizetők pénze. Ezzel az erővel azt is jelezni kellene, ha valaki éppen családi pótlékból netezik. Ne keverjük össze a költségvetési szervek működtetésével.

2018.05.23. 11:25:26

@chrisred: de a családi pótlékból netezés nem szervezett politikai tevékenység.

szerintem nemcsak a költségvetési szerveknek kell(ene) átláthatónak lenni, hanem bármely közéleti tevékenységet folytató szervezetnek

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 11:26:58

@Cycmen: "Az a téma, hogy hogy számol be az MTI Donald Trump és egy kurva között támadt bonyodalomról? "

Nem. Az a téma, hogy a fidesz pártmédiumok - esetünkben most az MTI - hogyan vezetik félre ordas hazugságokkal az egységsugarú szavazót.

eßemfaßom meg áll 2018.05.23. 11:30:59

@Etniez: "Az első 4/4 komment"

a 4. komment a 2.-at ekézi. Ember te tényleg egy csőben élsz , szar lehet onnan csomagot szállítani.

chrisred 2018.05.23. 11:32:27

@aleksz róz: Átláthatóság annak a részéről jogos igény, aki hozzájárul ahhoz a közéleti tevékenységhez. Abban egyetértünk, hogy aki anyagilag támogatja, vagy aktívan segíti azt a szervezetet, amelyik közéleti tevékenységet végez, attól ne lehessen információkat eltitkolni. De a kibicek részéről ez csupán a más zsebében turkálásról szól.

2018.05.23. 11:39:21

@chrisred: nagyon nem értünk egyet.
nem kibicekről van szó. hanem olyan emberekről, akiknek az életét befolyásolni próbálják a szervezett tevékenységükkel. ezeknek az embereknek kellene hogy legyen joguk belelátni ezen szervezetek működésébe.

eßemfaßom meg áll 2018.05.23. 11:39:55

@Cycmen: ennyire futja nekik. Valamit fel kell mutatni minden nap, különben éheznének otthon a kölkök.

2018.05.23. 11:40:23

ha már jogában áll befolyásolni, nekem hadd legyen már jogom tudni róla

ingyenebed 2018.05.23. 11:43:42

@Womb Raider:

sztem a krva anyd a forrás a fideszgci.

eßemfaßom meg áll 2018.05.23. 11:44:16

@chrisred: Szóval ha valaki többet költ mint amennyi állami támogatást kap akkor az nem is kap állami támogatást. Vagy mit akartál ezzel mondani?

chrisred 2018.05.23. 11:45:13

@aleksz róz: Neked is jogodban áll befolyásolni.

chrisred 2018.05.23. 11:52:19

@eßemfaßom meg áll: Kicsit torz nézőpont, de végülis igen. A költségvetési szerveknek a működését finanszírozza az államháztartás, az ellátott közfeladatra tekintettel. Az állami támogatásokat pedig meghatározott jogcímen adja, a kedvezményezett működési költségeitől függetlenül.

2018.05.23. 11:52:36

@chrisred: csakhogy nem ez a kérdés.
legyen-e jogom tudni róla, az a kérdés.

chrisred 2018.05.23. 12:00:27

@aleksz róz: Pedig pont ez a kérdés. Ezzel az erővel a NAV összes adatbázisa nyilvános lehetne, hiszen senki sincs eltiltva a közéleti tevékenységtől.

2018.05.23. 12:02:13

@ingyenebed: :) no, hát ez is egy vélemény... a nép hangja!

2018.05.23. 12:05:21

@chrisred: amennyiben ez jövedelemszerzésre irányul, úgy más a leányzó fekvése..
Egyébként emlékszem mekkora felhorgadás kísérte a kuruc.info működését és tűzzel vassal igyekeztek elpusztítani azt. (Jellemzően mondvacsinált vádakkal..)

2018.05.23. 12:08:15

@chrisred: nem, nem az a kérdés.

magamat idézem, elég egyszerű szöveg, hátha másodjára sikerül felfognod:
"nem kibicekről van szó. hanem olyan emberekről, akiknek az életét befolyásolni próbálják a szervezett tevékenységükkel. ezeknek az embereknek kellene hogy legyen joguk belelátni ezen szervezetek működésébe.
ha már jogában áll befolyásolni, nekem hadd legyen már jogom tudni róla."

a politikai/közéleti tevékenységet folytató szervezetek (pénzügyi) működésének átláthatósága a kérdés

chrisred 2018.05.23. 12:13:26

@Womb Raider: Nem értem a kapcsolatot. Úgy érted, a kurucinfo működése is csak úgy lenne elfogadható, ha nyilvános lenne a támogatói listája?

chrisred 2018.05.23. 12:18:38

@aleksz róz: Én meg másodjára próbálom kifejteni, hátha sikerül felfognod: ez az önálló közéleti véleményalkotás betiltásához vezető folyamat lenne.

Cycmen 2018.05.23. 12:25:39

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nem. Az a téma, hogy a fidesz pártmédiumok - esetünkben most az MTI - hogyan vezetik félre ordas hazugságokkal az egységsugarú szavazót."

Mit dumáltok össze vissza, ti nyomjátok hogy a fidesz szavazó egy nagy hülye nem?
Akkor viszont olvasni sem tud, nem tökmindegy mit ír az MTI?

Különben miért féltek libbantak, az MTI nem töri meg a hazugság monopóliumotokat!

2018.05.23. 12:27:24

@chrisred: egyáltalán nem. ez a csúszós lejtő nevű érvelési hiba, amivel próbálkozol...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 12:27:44

@Cycmen: De nézi az izaura tévét. A médiumok az MTI-től veszik a híreket ingyér.

2018.05.23. 12:29:00

@chrisred: Nem azt mondtam (egyébként nem lenne ellenemre..) csak annyit, hogy bezzeg a kuruc kapcsán ment évekig a hiszti..

chrisred 2018.05.23. 12:35:44

@aleksz róz: Ahhoz előbb neked kellene bizonyítanod, hogy vannak köztes lépcsőfokok.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.23. 12:48:37

@Womb Raider:

Természetesen csak a Soros féle szervezetek által készített rangsor a hiteles.
Minden más az hazugság.

Ballibek szerint.

2018.05.23. 12:51:35

@chrisred: ez komoly? :D
mit kéne nekem bizonyítanom? és miért?
nekem kéne bizonyítanom az érvelési hibára alapozott okfejtésedet?

mit mondtam én? azt, hogy az emberek életét befolyásoló közéleti/politikai tevékenységet (is) folytató szervezetek működésébe legyen joguk belelátni az érintett embereknek. pont.
(egy szóval nem mondtam, hogy ne legyen joga befolyásolni senkinek. azt mondtam, hogy ha már joga van, akkor nekem meg legyen jogom tudni róla.)

ennek szerinted az a következménye, hogy be lesz tiltva az önálló közéleti véleményalkotás. (ez a csúszós lejtő nevű érvelési hiba, mint már említettem)
na miért lenne az a következménye? tiéd az állítás, rajtad a bizonyítási teher.
(és semmilyen köztes lépcsőfokot nem kell keresgélnem a te állításod és az enyém között.)

2018.05.23. 12:55:48

@chrisred: segítek:
azokat a lépcsőfokokat neked kéne ideírnod és bebizonyítanod, miért következik be az önálló közéleti véleményalkotás betiltása az egyes lépcsőfokokon történő ELKERÜLHETETLEN lefelé haladással

chrisred 2018.05.23. 13:21:25

@aleksz róz: Ha ráfogod valamire, hogy érvelési hiba, attól még nem lesz az.

chrisred 2018.05.23. 13:27:44

@aleksz róz: Nekem a lépcsőfokok nem létezését kellene bizonyítanom?

nemecsekerno_007 2018.05.23. 13:43:20

Nem az adónkból. A versenyszféra egy részének adójából. Ugyanebből fizetik pl. azt az egyetemi tanárt aki osztja az észt, hogy versenyképesebbnek kéne lennie a magyar kkv szektornak. :)

blah 2018.05.23. 14:52:42

soha nem értettem azokat akik megbíznak az aktuális hatalomban... ez mondjuk elég nagy különbség a két oldal között, a liberális ember örül ha lerántják a leplet valami főfaszról, tökmindegy milyen oldali, míg a fasz tudja már milyen irányzatúnak nevezhető szolgalelkűek (mert konzervatívnak vagy jobboldalinak tuti nem) meg személyes sértésként élik meg ha lieblingjükre rosszat mondanak. nekik szitokszó lett a szabadelvűség, az értelmiségi stb., bármi ami szúrja a gazdáik szemét... micsoda birkák, ezek elhiszik, hogy így lesz jó nekik.

cselaxi 2018.05.23. 15:03:37

@Megoldó: Ez annyira jó, hogy nekem is eszembe juthatott volna...

Etniez 2018.05.23. 15:59:59

@Ballib vagyok rettegek: Számomra nincs kellemetlen dolog. Neked kellemetlen, hogy ez a munkád.

chrisred 2018.05.23. 20:09:12

@aleksz róz: Ha már elkezdtük saját magunkat idézni, akkor én meg azt feleltem, hogy ezek a szervezetek tökéletesen és a célnak megfelelően átláthatóak az ellenőrzésükre és felügyeletükre jogosult állami szervek számára. Hogy aztán ezen felül neked milyen olthatatlan vágyaid vannak mások személyes vagy bizalmas információinak, üzleti titkainak megismerése iránt, közéleti szempontból teljesen közömbös. De az biztos, ha teret engednénk annak, hogy a közéleti tevékenységet végzőknek minden ilyen érdeklődésre ki kellene tárulkoznia, nyilvánvalóan hátrányos következménnyel járna a számukra.

2018.05.24. 12:49:18

@aleksz róz: Tegnap végigbogarásztam a hivatkozott rettentő törvényjavaslatot és bár nem vagyok jogász, utálom is a bikkfanyelvet meg az apróbetűzést, de ez a javaslat azért nem annyira bonyolult és egészen szépen logikusan indokolt is.
Már, ha a migráció eszkalálódását veszélynek, reális kockázatnak vesszük. Na, de miért is ne tekinthetnénk annak? Mert olyanok, akik foglalkozás szerűen űzik ezt a sportot, azok azt hirdetik, hogy jó lesz az nektek?

Ott van az index reggeli írása: index.hu/kulfold/2018/05/24/menekultvalsag_menekultek_bevandorlok_kitoloncolas_jogallam/ ott is látszik, hogy a nagy hübelebalázskodás gyümölcse beérik.. és visszacsinálni már nehéz lesz. Kisebb, óvatosabb lépésekre volna szükség és döntsenek azok, akik majd a későbbi következményekkel is szembe kell nézzenek. Értem én, hogy Gyuri bácsi haragja rettentő és eltolja még az EUR/HUF árfolyamot is, de majd helyükre kerülnek a dolgok.. de aki itt egyszer lecövekelt...
süti beállítások módosítása