B1 blogcsalád



Miből kell több Magyarországnak: migránsból vagy stadionból?

2018. május 20. - ashwood

5419306_7.jpgA kérdés valós, és szemben a primer, politikai hangulatkeltéssel, valódi, gazdasági összefüggés rejlik mögötte. Természetesen a politikai látványberuházásoknak is van haszna, ahogy a bevándorlásnak is.

Néhány hír az elmúlt napokból:

Az utóbbi időben több cég is elvitte egyes termelési egységeit Magyarországról, emellett már a tervezett bővítések egy része is elmaradt a munkaerőhiány miatt - írja csütörtöki számában a Magyar Idők. 

Óriási problémát okoz a munkaerőhiány a mezőgazdaságban – mondta szintén a magyar időknek Nagy István agrárminiszter. 

2018-ban 45 milliárd forintot fordít a kormány stadionépítésre, 2020-ig pedig összesen 350 milliárd megy el erre tíz év alatt. 

Kezdjük az utóbbival. Ha túllépünk azon, hogy az egész stadionépítési láz origója Orbán Viktor kedvenc hobbija, a gazdaságra gyakorolt hatása legalább kettős – nem úgy, mint a hazai foci színvonalára, ami lényegében megállíthatatlanul zuhan.

Az állami pénzből történő építkezés ugyanis elsőre nem más, mint egyfajta állami transzfer, amellyel az adóforintokat forgatják vissza a gazdaságba, élénkítve azt. Részben ennek is köszönhető a jelenlegi, 4 százalék feletti GDP-növekedés. Azonban a stadion – sajnos – Magyarországon rossz befektetés. Még akkor is az lenne, ha nem oligarchák nyúlnák le a beruházások elsöprő részét. Ugyanis kizárólag addig fűti a gazdaságot a stadion, amíg az építkezés és a kifizetések tartanak. Ezt követően megkapja egy önkormányzat vagy a tulajdonos az üzemeltetési jogot és jön a ráfizetés – elvégre konganak az ürességtől a létesítmények. Márpedig veszteséges beruházásba csak a hülye fektet – meg persze a rajonó. Utóbbinak igen könnyű dolga van, főként, ha nem a saját, hanem a mi pénzünket szórja.

Az is igaz, hogy a veszteség-képző időszak jelentősen hosszabb, mint az élénkítő, beruházó periódus, és a pénz is lassabban folyik el. Ennek ellenére ezek a beruházások nem fenntarthatóak - de a negatív hatások az időben sokkal jobban elnyújtva jelentkeznek, mint az átmeneti, pozitív hatás.

A munkaerőhiány ennél sokkal valósabb probléma, amelynek megoldására a kormány környékéről még ötlet sem körvonalazódik. Pedig ez igazán égető a helyzet – ha már a propagandakiadványok is foglalkoznak a témával. A szakképzett, de még a képzetlen dolgozók hiánya már idén éreztetni fogja hatását a gazdaság lassulásában.

A megoldás kézenfekvő: vendégmunkásokkal kell feltölteni a megüresedett álláshelyek tízezreit. Mégpedig olyan emberekkel, akiket a kormány előszeretettel nevez gazdasági migránsnak. Ilyen pedig – ígéri lépten-nyomon Orbán – ide be nem teheti a lábát.

Vagy mégis? Épp a Magyar Idők a héten: a tavalyinál tízezerrel több munkavállalási engedély kiadására készül az ország, csak épp nem jön az istennek se a munkaerő.

Persze a nemzeti öncélúság jegyében lehet hivatkozni a határokon túl élő magyar népességre, akik számára bizonyára vonzó a helyinél jobb fizetés és a magyar nyelvű kommunikáció. A valóságban azonban erről szó sincs. Az erdélyi magyar fiatalok épp úgy Nyugatra vágynak, mint az itthoniak, a felvidékieknek eszük ágában sincs ide jönni, a kárpátaljaiak pedig azzal a lendülettel mennek Hegyeshalom felé, ahogy átjöttek Záhonynál. Bármit is szeretne a hatalom, bizony idegen ajkú és a mienktől legalább valamelyest eltérő kultúrával rendelkező migráns kell a munkák elvégzésére.

Bizonyosan sokan kezdenek el ettől a gondolattól soros-bérencezni – lelkük rajta. De ahogy az EU és egyetlen szervezet sem várja el Magyarországtól, hogy ellenőrzés nélkül bárkit beengedjen a határain belülre, úgy a munkaerőhiány kezelésekor sem a határok ellenőrizetlen megnyitásáról van szó. Szigorúan ellenőrzött, legális migráció képes enyhíteni a jelenlegi helyzeten.

Itt jegyezzük meg: akik hazaárulónak, bolondnak és hasonlóknak tartják Angela Merkelt, mert beengedett az országba milliós nagyságrendű menekültet, majd azon sopánkodnak, hány milliárd eurót költött a német állam az eltartásukra, elfelejtik a magyar stadionokat. Ugyanis minden, a menekülteknek juttatott euró a német boltosnál, fodrásznál, pincérnél és benzinkutasnál végzi. Vagyis ebben az esetben is állami transzferről beszélhetünk, amely az adómilliárdokat pumpálja vissza a magángazdaságba - bár kétségtelen, nem kizárólag orbánista oligarchák zsebébe. Emellett a befogadottak egy jelentős része dolgozni akar, csökkentve a szakképzetlen munkaerő hiányát.

A fentiek ellenére senki nem gondolja, hogy ellenőrizetlen embertömegeket kell valamiféle automatizmus alapján befogadni Magyarországra, vagy Európa bármely országába. Azt viszont igen, hogy a migráció – más néven: a munkaerő mobilitásának erősítése – ellenőrzött, törvényeken alapuló, integratív szemléletének elutasítása már nagyon rövid távon kipukkasztja a magyar gazdasági lufit.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7213984590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pánpéter 2018.05.20. 18:41:50

Ember te csonthülye vagy...

git 2018.05.20. 18:44:44

A cikk meg a cím is butaság.
Németországnak jól képzett bevándorlokra van szüksége, szakmunkásokra, mérnökökre. Nem mintha nem lenne elég, de ezzel nyomják le a béreket.
A migránsok 30-a analfabéta, 90%-nak nincs semmilyen képzetsége. Ezek az emberek vagy a jóléti rendszeren lógnak, vagy valami raktárban dolgoznak, takaritanak.
Magyarország a bérekkel nem tud versenyezni a nyugattal, ezért mennek el az emberek.

Nagyorrú Barbi 2018.05.20. 18:45:00

@Semper Fidelis: Remélem asswood is olvassa ezt...

szdan 2018.05.20. 18:46:08

ez a blog mikor akar berlinbe költözni kecskebaszó retardált muzi haverjaikhoz? qrvára senkit nem érdekelnek az agyament szánalmas hazugságaitok! 1-2 liberálbuznyákot még meg tudtok etetni ezzel a blognak mondott szarral, de más értelmes ember egyből levágja mi van...

taga20 2018.05.20. 18:53:19

@Nagyorrú Barbi:
mi van száncsálbarbi, te is előjöttél a ganéból?
nálad csak a csentecsapicsa hülyébb!:))

Visceroid 2018.05.20. 18:55:53

"Azt viszont igen, hogy a migráció – más néven: a munkaerő mobilitásának erősítése – ellenőrzött, törvényeken alapuló, integratív szemléletének elutasítása már nagyon rövid távon kipukkasztja a magyar gazdasági lufit."

Kurva anyátokat büdös libsik! Mindenki tudja, hogy mit akartok és miért! Azt hiszitek, hogy bárki is beveszi ezt a mézes-mázos dumát a "menekültekről"? Hogy "jó, akkor nem kell őket beengedni ész nélkül, hanem "meg kell szűrni őket"". Tudjuk, hogy ez nálatok mit jelent! A nagy büdös semmit! Ugye elő lehet venni annak a német katonának a sztoriját, aki simán járt-kelt a menekültek között, megkapta a segélyt, mindet! Ezt jelenti nálatok az "ellenőrzöttség". Azon kívül hány youtube videót kell még megmutatni nektek, hogy ezek az emberek bűnözők! Normális európai emberek tömegeinek életét teszik tönkre! Persze ők is csak eszközök a nagyobb tervben, amit természetesen jó libsi szokás szerint nem szabd észre venni, mert akkor rasszistákok, kirekesztőek, meg mittudomén mik vagyunk.

taga20 2018.05.20. 18:56:40

@szdan: akkor te mi a kurvaanyádért hánysz ide te szardarab? mennyé a ruszkikhoz, az a neked való hely agyfasz!

antiinternáci 2018.05.20. 19:01:30

@morph on deer:

Ez azért nem annyira merül fel, mert hogy minden épeszű embet abból indul ki, hogy mi van, ha az érkezők nem akarják majd az itteni életformát elfogadni. Ugyanis erre millió példa van.
Tehát nem megyünk semmire egy tetőfedő migránssal, akiben forr az indulat a szerinte prostituáltként öltöző nők miatt, aki utálja a kereszteseket, agyonütné a melegeket, és általában: esze ágában sincs elfogadni bennünket.
Amíg ennek a kockázata fennáll, addig őrült (gazember?) az olyan kormány, aki ezt figyelmen kívül hagyja.

Tudod, pont úgy, ahogyan a reptereken mindenkit potenciális terroristànak tekintenek. És amíg nem biztos, hogy nem terrorista, addig nem enhedik repülni. Itt ugyanúgy kell eljárni. Amíg nem biztos, hogy nem akar párhuzamos kultúrát kualakítani valaki, addig nem szabad beengedni. Ha ez csak 5, 10, 20, 50 vagy 200 év múlva lesz biztos, akkor addig nem szabad beengedni.

Visceroid 2018.05.20. 19:07:24

@Bravehearth: "Akikről ő dumál (ücsörögnek a tranzitban), azokat óhajtja összemosni a szerb és jobbára ukrán munkavállalókkal, akik vendégmunkásként itthon dolgoznak."

Egy lóizét! Ezeknek mindenki egyforma! Ezek mindenkit összemosnak mindenkivel. Ezeknek ugyanolyan bevándorló a Németországban dolgozó magyar, mint a nem-eu tag szerb vagy a ki tudja honnan ideszakadt néger vagy arab (de még maga a születettet német állampolgár is). Ez a libsik célja. Ez az EU egyik célja. És a legfelháborítóbb az, hogy amíg az átlag kelet-európai EU-s polgár(!!) nyelvet, szakmát tanul, pénzt gyűjt, hogy be tudjon illeszkedni a másik országban, addig a "menekültnek" elég betántorognia valamelyik fogadóállomásra, és onnantól meg kap minden támogatást, vagy legalább is minimum annyit (nyelvtanfolyam, szállás, állásajánlat), ami egy kelet-európai EU polgárnak jól jönne, de nem kaphat, mert ő EU-s polgár, intézze az ügyeit egyedül! Na ez az igazi szemétség!

Bravehearth 2018.05.20. 19:18:24

@Visceroid: Azt hiszem, sajnos igazad van. Nem tudok vitatkozni az állításoddal. Ezért nem szabad soha többé a következő hárommilliárd évben egyetlen libsit sem a hatalom látótávolába sem engedni! Maradjanak csak a nyirkos árnyékban, a fény elől menekülve örökre!
B.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.05.20. 19:20:20

A kedves posztert megkérdezném ha TÉNYLEG munkaerő kellene ....
Miért nem adnak fel egy hirdetést pl. Detroitban...hogy 3500 vasmunkast keresünk.fizetes Ennyi...?!
Szerinted nem lenne olyan aki jonne? Nem bmeg afeikabol kell migrans.ti tenyleg Ennyire hujek vagytok az egy dolog de hogy bmeg azt akarjatok h ezt mi is elhigyjuk...n e v e t s é g e s

aquaticus 2018.05.20. 19:30:01

Ide jutottunk..., pedig milyen harsány ballib röhögés volt, amikor Orbán egymillió új munkahelyet Ígért...

ddi 2018.05.20. 19:30:05

Egyesek még mindig nem értik.. Sokan, köztük én is, NEM AKARnak muzulmánok, színesbőrűek tömegével együtt élni, nem akarjuk őket kerülgetni az utcán, nem akarjuk tolerállni a vallási és egyéb hozott hülyeségeiket. Nem akarjuk, hogy részük legyen az életünknek, a napi dolgainknak.
Orbánnak felesleges erre ennyi pénzt elköltenie, a magyar lakosság amúgy sem kér a muzulmánok tömegeiből.
A stadion árát valóban másra kellene költeni, de nem a migránsok betelepítésére.
Érdekes, sokszor meg arról írnak, hogy pár éven belül hány munkahely lesz felesleges a robotok miatt. Majd talán a robotokat dolgoztató cégek adóiból tartják el a betelepítetteket.

taga20 2018.05.20. 19:39:46

@ddi: szerintem inkább menyé és etesd meg a disznókat. aszt talán megérted ostoba!

2018.05.20. 19:43:49

Hülyeségeket írsz. Az élet, a valóság egyáltalán nem igazolja az állításaidat.

taga20 2018.05.20. 19:48:03

@valaki nagyon más: te szerencsétlen fityeszjobbágy, te magaddal dumálsz?

annyira ostoba muzsik vagy, hogy nem tudom ki engedett azinternet közelébe!

és belőled van vagy kétmisi, édesfaszom, ennek az országnak reszeltek!!!

desw 2018.05.20. 19:53:44

"Ugyanis minden, a menekülteknek juttatott euró a német boltosnál, fodrásznál, pincérnél és benzinkutasnál végzi."

Akkó' már mér' nem inkább helikopterről szórja a pénzt a Angéla?

"Vagyis ebben az esetben is állami transzferről beszélhetünk, amely az adómilliárdokat pumpálja vissza a magángazdaságba"

Te, a szocializmus nem ilyen vót?? Aztán mintha megbukott volna, nem-e?

Ha pl 100 eurót elkölt a Angéla így, akkor abból vajon mennyi adóbevétel lesz? Na nem pontos számot kérek, mert még végetelen ciklusba kerülsz, okoska, annyi elég lesz, hogy 100 eurónál több vagy kevesebb?

"Emellett a befogadottak egy jelentős része dolgozni akar, csökkentve a szakképzetlen munkaerő hiányát."

Jaja! Közel 3 év alatt 1,5 millió migriből mán' dolgozik is 150 ezer. Nagy biznisz volt.

TSandor Toth 2018.05.20. 20:01:36

A válasz egyszerű te pupák: stadionból, hogyha jönnek a migrik legyen hová beterelni őket.

desw 2018.05.20. 20:03:15

@taga20:

Miaz miaz??? Frusztráltnak tűnsz, Bucika! Április 8 így megfeküdte a pocidat?

De ilyen "nyerő" szériát ne szakítsatok meg! Folytassátok csak, és 2050-ig nem lesz dolgotok a Parlamentben.

Visceroid 2018.05.20. 20:06:47

@desw: Annyira látszik, hogy a libsi érzi a vesztét, és akkor ilyen átlátszó faszságokkal jön, amit persze az ember simán megcáfol, de a libsi büszke magában, mert azt hiszi, hogy okosabb, mint a többség. Mondjuk az már más kérdés, hogy amit az idióta libsi blogger leír, az sajnos nem propaganda, hanem utasítás, itt nem meggyőzni akar, hanem tájékoztatni, hogy ez lesz!

És nem, Orbán nem fog tőlük megvédeni, sokkal nagyobb szarban leszünk mint mondjuk a németek, mert amíg a németek legalább valamilyen szinten kezelik az egyébként saját maguk által kitalált és gerjesztett hülyeséget, mi addig a két tűz között fogunk felőrlődni, mert az EU kvótákat teljesíteni kell, és buzi Orbán sem fogja abbahagyni a stadionépítést miközben keményen nyomja az EU-ellenes propagandát.

Ennek a következménye a már most látható forintgyengülés, utána pedig az államcsőd lesz, jó éjszakát Magyarország!

taga20 2018.05.20. 20:07:02

@desw: mi van szutyok? imádod a maffiádat? szétbasszátok ezt a szerencsétlen országot, és bazdmeg te erre büszke vagy?!!!

taga20 2018.05.20. 20:09:00

@Visceroid: mi van faszkalap, skizofrén vagy?

taga20 2018.05.20. 20:16:40

@Visceroid: "Annyira látszik, hogy a libsi érzi a vesztét"

"és buzi Orbán sem fogja abbahagyni a stadionépítést miközben keményen nyomja az EU-ellenes propagandát. "

zöd?!

desw 2018.05.20. 20:19:10

@taga20:

"mi van szutyok? imádod a maffiádat?"

Jobban utálom, mint te!

"szétbasszátok ezt a szerencsétlen országot, és bazdmeg te erre büszke vagy?!!! "

Ez már 30-50 éve szét van baszva, és sosem lesz jobb.

desw 2018.05.20. 20:20:21

@taga20:

Ja, és a Fidesz győzelme pont a hozzád ill. a bloggerhez hasonló seggfejek miatt van.

sZulamith 2018.05.20. 20:20:44

@antiinternáci: A lényeg, hogy itt nem akarnak maradni. Szerintem a természet, vagy a sors, vagy az Isteni gondviselést nem kéne semmibe venni.
@csentecsa: Mert egy közösségben kötelességek is vannak.
@Bravehearth:
A belső dolgainkkal kéne foglalkozni, például a sok nemzeti szolgáltató inkább robot, mint emberi. Kevesebb bürokrácia, és kevesebb bürokrata, világos hosszútávú szabályozás, egyszerűen nyugalom kellene.!!!! Szólni nem mersz senkire, mert mindenki frusztrált, ideges.

taga20 2018.05.20. 20:30:08

@desw: ja!

nem akarok demagógnak tűnni, de ez adumád kábé olyan, hogy a zsidók miatt volt a holokauszt, me mé mentek oda.

szerinted miattam van annyi hülye ebben az országban?

na küldöm a hatodik nótámat, me az ördög tugya:)

www.youtube.com/watch?v=9ZbYmgQgSjk&list=RD9ZbYmgQgSjk&start_radio=1

taga20 2018.05.20. 20:33:58

@desw: "Miaz miaz??? Frusztráltnak tűnsz, Bucika! Április 8 így megfeküdte a pocidat?

De ilyen "nyerő" szériát ne szakítsatok meg! Folytassátok csak, és 2050-ig nem lesz dolgotok a Parlamentben."

anyádnak hazudgálj retek, ne nekem!

Visceroid 2018.05.20. 20:34:33

@taga20: Mert te azt hiszed, hogy ha ebben a kérdésben az egyik vagy másik oldalra állsz, akkor nyerhetsz? Nem úgy van az ám! Orbán így is-úgy is azt teszi, amit az EU mond neki, számol, hogy hogyan lehetne neki ebből a legtöbb hasznot húzni, viszont a nép nem nyerhet. Legyen az bármelyik oldal. Orbán látszatjobboldali, hazudik. De az sem járja, hogy ilyen álliberálsi bloggerek olyan hülyeségeket akarjanak bemesélni, hogy "az afganisztáni kecskepásztor fogja tervezni a következő Lamborghinit". Ennél még Orbán verziója is jobb, mert ő legalább kimondja az igazat. Az már más kérdés, hogy nem azt kell nézni, amit mond, ugye.

A helyzet valójában az, hogy a szellem kiszabadult a palackból. Itt valójában a fehér ember elleni globális háborúról van szó, békésnek mondott eszközökkel. És ehhez asszisztál mindkét oldal. Csak azt gondolnánk, hogy "van még időnk". Hát nagyon úgy tűnik, hogy nincs. A természetes fogyás illetve az itthoni kisebbségek nem végzik elég gyorsan a feladatukat, így hát ki kell nyitni a zsilipeket, importálni a fél Ázsiát meg Afrikát. Ők majd elvégzik a feladatot pár év alatt.

Persze ez Magyarországot érinti a legkatasztrofálisabban. Mert amíg a németek elpityeregnek jó hosszan azon, hogy mennyire szánják-bánják a holokausztot, közben a világelső iparuk meg államuk még tud valamit kezdeni az áradattal (ne felejtsük el, hogy pár évtizede még ők akarták leigázni a világot, most fordítva megy), addig Magyarországot egyszerűen elmossa az egész. Ehhez van még egy diktátorunk, egy pocsék gazdaságunk, egy inflálódó forintunk, a lista végtelen...

desw 2018.05.20. 20:38:02

@taga20:

Sajnos Orbán a legkisebb rossz jelenleg. Ettől még utálom, de az egész szoci ellenzéket még jobban

taga20 2018.05.20. 20:40:54

@Visceroid: haver, te bazdmeg tényleg skizofrén vagy!:)))

na küldöm az ötödik nótámat, mielőtt felkötöd magad, vagy eret vágsz magadon!:)))

www.youtube.com/watch?v=OhlVBpEnjig&list=PLcpBBg8UA1Oxz7973OVcCzyBR-caH7hCQ&index=1

taga20 2018.05.20. 20:41:59

@desw: a geci mitől a legkisebb rossz?

taga20 2018.05.20. 20:48:31

@csentecsa: ostoba állat vagy, ha ilyen baromságokat kérdezel!

desw 2018.05.20. 20:54:22

@taga20:

kevésbé szocialista

taga20 2018.05.20. 20:59:23

@desw: te egyébként érted a szavak jelentését?

a geci egy kibaszott populista geci, aki az anyját eladná, ha hasznot szimatol!

a csúti féregnél nagyobb férget nem baszott mostanság az ég!

egyébként, neked mi a bajod a szocialistákkal?

Budapest a kutyaszar városa 2018.05.20. 20:59:51

@Bravehearth: Vajh, ki fogja fenntartani a lövész-századokat, aknamezőt, helikopter járőrözést, gépfegyveres különítményt stb. ha még az üresen kongó betonteknők téli fűtését sem akaródzik fizetni ? Vagy hadikommunizmus lesz ? Mert "kommunizmus" van itt már, csak nem hadi. Munkaerő se lesz hozzá. Az eddig épített kerítés mit is oldott meg ? Azért jönnek menekültek errefelé már kevesebben, mert az EU megállapodott Törökországgal és vastagabban finanszírozzák, hogy ott tartják a szíreket, afgánokat. De ha megindulnak majd a klíma-menekültek Afrikából és az Arab - félszigetről, úgy elsöprik ezt az operett-kerítést mint a tollpihét. NATO védelem nélkül Magyarországon halottak leszünk pár nap leforgása alatt (kis túlzással) de lehet, hogy még avval is. Gyakorlatilag háború lesz, olyan világ, amilyet a poszt-apokaliptikus amerikai filmekben már sokat láthattunk.

Bravehearth 2018.05.20. 21:08:32

@sZulamith: "Szerintem a természet, vagy a sors, vagy az Isteni gondviselést nem kéne semmibe venni."

És mennyiben jelenti a természet semmibevételét, ha nem akarunk koszhadékokat az országunkba??? Ezt kifejtenéd?

"Mert egy közösségben kötelességek is vannak."

Hazudozol! SEMMIFÉLE írott kötelmet nem tartalmaz ezzel kapcsolatban az általunk is aláírt csatlakozási dokumentum! Sőt, kifejezetten tagállami hatáskörként definiálja a kérdést. Ergo hazudtál! Vannak kötelmeink. Amiről te hadoválsz, az nem az!

"A belső dolgainkkal kéne foglalkozni, például a sok nemzeti szolgáltató inkább robot, mint emberi."

Magyarázd már el, kérlek, hogy ha idehoznak még 10-20 ezer koszhadékot, az mennyiben fogja ezeket a társadalmi viszonyokat megváltoztatni? És milyen pozitív hatást gyakorol a terhelt társadalomra 10-20 ezer barna-feketebőrű muszlim és még ki tudja miféle migri??? De pontos levezetést kérek tőled, mert ez így csak egy halom ostobaságnak tűnik a részedről! Előre is köszi!
B.

taga20 2018.05.20. 21:10:16

@Budapest a kutyaszar városa: hát bazdmeg, geci vagy, de tű pontos is!:)

zenét érdemelsz, nesze a negyedik nótám!:)))

www.youtube.com/watch?v=KkM71JPHfjk&start_radio=1&list=RDKkM71JPHfjk

haXXor 2018.05.20. 21:17:46

Ezeknek a posztoknak amúgy mi az értelme?

desw 2018.05.20. 21:18:02

@taga20:

"egyébként, neked mi a bajod a szocialistákkal? "

Utálok minden baloldali eszmét, mert demagóg és pusztító.

desw 2018.05.20. 21:18:46

@haXXor:

Mi lenne? Beépített Fidsez ügynökök, vagy csont idióták!

Bravehearth 2018.05.20. 21:20:16

@Budapest a kutyaszar városa: " Vajh, ki fogja fenntartani a lövész-századokat, aknamezőt, helikopter járőrözést, gépfegyveres különítményt stb. ha még az üresen kongó betonteknők téli fűtését sem akaródzik fizetni ?"

Ha élni akar az ország a lehetőségeivel, akkor ki fogja fizetni. Most is fizetik a katonákat, két családtagom is lent szolgál. Most már az elhelyezésük és a felszerelésük is körökkel korrektebb.

"Az eddig épített kerítés mit is oldott meg ?"

Az alapproblémát, vagyis ellenőrizhetővé vált a határ és nem tud átjönni a koszlidérc. Amelyik átjön, azt szépen visszahajigálják a szerb tarlóra! Ez pont elég. Vagy nem?

"Azért jönnek menekültek errefelé már kevesebben, mert az EU megállapodott Törökországgal és vastagabban finanszírozzák, hogy ott tartják a szíreket, afgánokat."

Értem. Elméleted szerint akkor a balkáni útvonalon ragadt kb. 80-85 ezer migrinek szépen mindegyiknek át kellett volna libbennie a kerítésen és már a bundesmutter szoknyája mellett szívnák a vízipipát. De valahogy mégsem ez történt, hanem a soros sz(a)rvezetek okoskái sajnálkoznak velük a Belgrád és Szabadka melletti romtanyákon, illetve a horvátok kergetik őket az aknamezők között (amit nem is nagyon sietnek fölszedni)! Vagy ezt a 85 ezret is a balfasz unió balfasz egyezménye tartja kint???

"De ha megindulnak majd a klíma-menekültek Afrikából és az Arab - félszigetről, úgy elsöprik ezt az operett-kerítést mint a tollpihét."

Egyrészt: ezt a kerítést jó eséllyel igen. Ezért célszerű már készülni erre mindennel, amivel lehet! Lőszerhegyeket fölhalmozni, aknásítani, falazni és fegyvert szerelni mindenre, ami mozog és repül! Másrészt ez a kerítés is körökkel nagyobb tömeget tartana távol, ha elszántság lenne a tűzparancsra és fegyverrel védenék a határzárat. Az első párszáz elkaszált koszhadék után a többi szépen indulna a horvát határ felé! Sanszos, hogy ez lenne a helyzet!

"NATO védelem nélkül Magyarországon halottak leszünk pár nap leforgása alatt (kis túlzással) de lehet, hogy még avval is."

A NATO eddig is beleszart ebbe az egészbe! Amikor csinált valamit, az is csak annyi volt, hogy 'taxiztak' az Égei-tengeren a görög-török vizeken a helyzet érzékenysége miatt. Szart se csináltak, csak taxiztak. Hát ezért kár őket tartani!

"Gyakorlatilag háború lesz, olyan világ, amilyet a poszt-apokaliptikus amerikai filmekben már sokat láthattunk."

Ez simán lehet. Sokat nem is tudunk tenni ellene, nagyobb játékosok kártyáznak az asztalon. Amennyire lehet, ki kell maradni belőle! De az nem álláspont, hogy ne tegyünk semmit és ne védjük a határt, mert 'úgysem lehet'! Lehet! Meg kell próbálni! Ahogy a többieknek is! Ha jönnek a koszhadékok és a macedónok, szerbek, románok és horvátok kerítésén, majd a magyaron is át kellene vonszolniuk a nyomorult testüket, elgondolkodnának, hogy érdemes-e egyáltalán! De ha mindenki csak annyit tenne, amit te itt előadtál, akkor tényleg kurvára semmi értelme nincs elmélkedni a jövőn! Az a lényeg, hogy ide egyetlen ilyen koszhadék se tegye be a lábát! Nem is akarnak itt maradni, nem? Helyes. Akkor bejönni sem kell. Ennyi.
B.

desw 2018.05.20. 21:20:17

@taga20:

Zenéid nagyon jók! Komolyan!

Bravehearth 2018.05.20. 21:21:08

@taga20: Egy paki szarházi. De hogy jön ez ide?
B.

Che21 2018.05.20. 21:30:07

@taga20: Higgadj le öcsipöcsi, oszt attól lenyugszol.

Visceroid 2018.05.20. 21:42:53

"Másrészt ez a kerítés is körökkel nagyobb tömeget tartana távol, ha elszántság lenne a tűzparancsra és fegyverrel védenék a határzárat."

:DD Tudod mikor! Egyet lelőnének, ez az egész "menekültválság" megszűnne! Itt nem a "menekültek" a ludasak, hanem a politikusok! Ha leszarnánk őket, akkor nem jönnének. Ha hagynák őket megfulladni a tengerben, akkor sem jönnének. Azért jönnek, mert hívjuk, vagy valakik hívják ide őket. Maguktól tuti nem jönnének, vagy megállnának max Törökországban.

taga20 2018.05.20. 21:43:33

@haXXor: neked egyébként mi az értelmed?

taga20 2018.05.20. 21:46:00

@desw: dánke sűn.

végre egy műértő fityeszdroid:)

cserébe, mék egy!:)))

www.youtube.com/watch?v=3JFb_aOn6rc&start_radio=1&list=RD3JFb_aOn6rc

taga20 2018.05.20. 21:47:35

@Bravehearth: szerinted hogy? te szarházi, szerinted egy paki nem lehet ember?

taga20 2018.05.20. 21:51:55

@Che21: votmá faszfityeszdroid! dobjál valami újabbat, me a gazdád a csútigeci má lejárt lemez faszkalap!

de mer élőlénynek nézlek, pedig egy sitt vagy, küldöm a nyolcadik nótámat, me az olyan retkeket is, mint te szeretem:))

hülye pöcs vagy geci!

www.youtube.com/watch?v=d4N8BafitOw

Bravehearth 2018.05.20. 21:54:52

@taga20: Nagyon nem ütöd meg a szintet, de hogy ne aludj nyugtalanul, még válaszolok végtelen ostobaságodra.

Egyrészt irreleváns, hogy Londonnak ki a polgármestere. Számunkra tökmindegy. Továbbá nyilván lehet egy paki is rendes ember, de ez is irreleváns a kérdést illetően. Aki vágja a drótot vagy mászik a kerítésen, azt illetően lényegtelen, hogy milyen ember! Végül pedig az adott tag lehet, hogy 'rendes' ember, de polgármesternek egy rakás szar! Néhány polgármesterként tett nyilatkozata alapján pedig az is nyilvánvaló számomra, hogy egy szarházi. Ez nem a pakikról szól, hanem arról az egyről! Róla. De nem is az én véleményem számít, hanem a londoniaké. Majd ők ítélnek. És ez így van jól. Ahogy az itteni vezetőkről sem egy londoninak kell véleményt alkotnia (alkothat, bár, de lényegtelen), úgy majd a pakiról is szavaznak a londoniak annak idején! Ez így vili?
B.

desw 2018.05.20. 22:00:39

@taga20:

Nekem most ez a besza-behu:
www.youtube.com/watch?v=MN0IlHz6aIU

Nem mindegyik szám tetszik, főleg csak a "Birds requiem Album"-ról, de a legelső az nagyon jó.

taga20 2018.05.20. 22:06:56

@Bravehearth: egy szaralak vagy, mint a geci, agazdád!

mit erőlköcc gyökér, neked a tízparancsolat valami szájenszfiksön!:)))

na küldök neked is egy zenét, mer egy fasz vagy, de te is madzsarul pofázol!

www.youtube.com/watch?v=mBqNKW5ZDDg&start_radio=1&list=RDmBqNKW5ZDDg

Bravehearth 2018.05.20. 22:08:59

@taga20: Sajnos szinten aluli vagy... De ez a te problémád és anyádé. Engem hidegen hagy.
B.

taga20 2018.05.20. 22:10:43

@desw: nem rossz egy rossztól:))

és ez hogy teccik?:))) szerintem kurva jó!

www.youtube.com/watch?v=aKJvbTEnp0I&start_radio=1&list=RDaKJvbTEnp0I

desw 2018.05.20. 22:15:19

@taga20:

Jó! Csajt is blokkolnám rendesen :D Látod, nem vagyok én rasszista!

élhetetlen 2018.05.20. 22:19:39

@Online Távmunkás: “A stadionoknál is csak az építésre van pénz”. Nana, már a stadion üzemeltetésére is lehet TAO-t, azaz közpénzt fordítani, ami szintén jól jövedelmez, és munkahelyet teremt. Nézd meg Felcsút adatait, hány takarító, a vezetésről ne is beszéljünk, ebből biztosan megélünk.

taga20 2018.05.20. 22:32:08

@desw: ja, olyan vagy, mint csurka. neki is zsidó volt a hentese:)

élhetetlen 2018.05.20. 22:32:47

@Hunfonix: Miért ne, ha tud villanyt szerelni. Ha kihívsz egy magyar szakit, az biztosan érti a dolgát? Csak mert magyar, akkor nem lehet pancser? Tíz éve veszem egy szír hentestől a bárányt, borjút, saját farmja van és mindig friss a hús. Mennyivel jobb a magyar fertőzött, dögkútba való, de még valaki kimérte, valaki megfőzte, amiről időnként olvashatsz. Ő nem adhat el rossz árut, mert tiltja a vallása, és vevőköre elvárja a tökéletes árut.

taga20 2018.05.20. 22:34:43

@desw: ez egy szar, és ne haragudj!

nesze retek, ez zene, hogy baszodnál meg!:)))

www.youtube.com/watch?v=9ZbYmgQgSjk&list=RD9ZbYmgQgSjk&start_radio=1

élhetetlen 2018.05.20. 22:44:18

@antiinternáci: Hát igen még sok ilyen ember kell, aki belátja, hogy a stadionok fenntartásából megél az ország. Még sok ilyen ember kell, mint te és akkor “2022-ben meglehet a négyötöd is...”, sőt az ötnegyed is. Ja.

sZulamith 2018.05.21. 08:19:12

@csentecsa: Tudod volt erre példa, amikor a magyarországi svábokat kirakták a házukból. Amire meg Te gondolsz nagy butaság. @Bravehearth: Mit jelent a természet? Például egy járvány, földrengés. A hisztikeltők könnyen lennének, felülnek a saját repülőre, és már élnek mint marci hevesen. Kötelességek? Manapság még a családban sem sokat jelent, hát akkor egy nagyobb közösségben. Annyi hivatal müködikk az adonkból, köztük migrációs intézet, foglalkozzanak ők a témával.

Kivánom, sose kerüjl a koszhadékok sorsára, még ha le is nézed a sors, a természet erejét.

teéjesenmindegy 2018.05.21. 11:08:26

@sZulamith: "A lényeg, hogy itt nem akarnak maradni. " És erre mi is a bizonyíték? Hogy te azt mondod, és nyilatkozol mondjuk 60 millió ember nevében.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.21. 11:15:39

@csentecsa: "keresztény értékekre hivatkozva engednék be az illegális migránsokat"

És a csúti geci, aki 2015-ben 200000 illegális migránst engedett be Európába, az hányat ültet az asztalához, és hányat szop le? :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.21. 11:16:56

@teéjesenmindegy: " itt nem akarnak maradni. " És erre mi is a bizonyíték?"

Hát gondolom az, hogy nem maradnak itt, te agyhalott. :))

Orbánisztánból még a magyarok is elmigrálnak.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.21. 11:48:05

@csentecsa: "mit kellett volna csinálnia 2015 késő tavaszától? "

Már jóval a menekülthullám előtt elkezdte a gyűlöletkampányt a geci, tehát időben tudott róla. Ekkor megerősíthette volna a határőrséget. Ilyen egyszerű ez.

Egyébként akkor már évek óta átengedték a menekülteket nyugat felé, csak mutatóba szedtek le néha párat a vonatról.

A kerítés meg egy drótvágóval átvágható, nem állít meg valakit, aki 6000 kilométert gyalogolt eddig. A kerítés nem állítja meg a bevándorlókat, azokat a határőrök állítják meg. A drótkerítés egy kevéssé hatékony, viszont meglehetősen költséges segédeszköz. Sokkal hatékonyabb egy elektronikus megfigyelőrendszer.

Tudod mi állítja meg a bevándorlókat? Az izraeli 6 méter magas betonkerítés. AZ KERÍTÉS!

Bravehearth 2018.05.21. 12:04:46

@sZulamith: "Tudod volt erre példa, amikor a magyarországi svábokat kirakták a házukból."

Kérlek vezesd le, hogy ez mennyiben ad párhuzamot a jelen témához! Köszi!

"Mit jelent a természet? Például egy járvány, földrengés. A hisztikeltők könnyen lennének, felülnek a saját repülőre, és már élnek mint marci hevesen."

A járványnak szerinted mi az egyik megelőzési módja a kitörés esetén? KARANTÉNNAK hívják. Vagyis a terjedés megakadályozása! És azt mivel éred el?
A hisztikeltők és a polgárok érdeke jelen esetben azonos. Vagyis a probléma eszkalálódásának megakadályozása, attól való szegregálódás. Nem bonyolult belátni, ha a migráció következményeit gondolod végig!

"Kötelességek? Manapság még a családban sem sokat jelent, hát akkor egy nagyobb közösségben."

Ha sikerül fölfognod, hogy NINCS a migrikkel kapcsolatos rögzített kötelmünk, akkor talán kevésbé fogsz butának tűnni. Addig rugózhatsz ezen, de ettől még ostobaság!

"Annyi hivatal müködikk az adonkból, köztük migrációs intézet, foglalkozzanak ők a témával."

Foglalkoznak is! Hónapokkal korábban rámutattak a kockázatokra és azok megelőzésének módjaira. Persze akkor minden 'ajrópéer' és balliba krákogott és fújolt, de az élet mégis azt igazolta, amit azok állítottak! Ellentétben balfasz ellenzékünk bármely retardált szakpolitikusával, vagy akár a 'zunijó' bármely idiótájával.

"Kivánom, sose kerüjl a koszhadékok sorsára, még ha le is nézed a sors, a természet erejét."

A természet és a sors erejét épp a magadfajta agyhalottak nézik le! Figyelj már, te egyszerű! A természet erejének megfelelően hány lakosa volna Nigériának??? 180 millió vagy 15 millió? Mennyi embernek van ott erőforrás? Hány migripalánta születne meg és maradna életben, ha a természet erőit tisztelnék a magadfajták? Nagyjából épp annyi, amennyit el tud tartani az adott környezet. A sors erői szerint a többi meg sem születne vagy meghalna, mielőtt bárkinek megfordulna az elvándorlás gondolata a fejében! Na, ennyit kellett volna végiggondolnod, mielőtt az ostobaságaid levésted volna!

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Tudod mi állítja meg a bevándorlókat? Az izraeli 6 méter magas betonkerítés. AZ KERÍTÉS!"

Egyetértek. Talán van 2-3 év felkészülési időnk a fejlesztésre. Remélem kihasználjuk és fölkészülünk. Mellesleg épp most határozta el Montenegro is a határzár építését. A macedonoknál már van, a bolgároknál is. Hátha megjön végre az ész és komolyan fog védekezni a kontinens!
B.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.21. 13:04:53

@csentecsa: Merkel mutti állította meg a migránsokat a törökökkel kötött egyezséggel.

sZulamith 2018.05.21. 13:06:40

@csentecsa: Látom nem tapasztaltad, hogy mi köze van a hajléktalannak a svábokhoz., Mondom: A svábokat kirakták a házukból, mert jöttek a székely és a felvidékiek, tehát hajléktalanok lennek. Illetve lettek volna, ha némelyik házfoglaló be nem engedi őket. Ami tanulság, hogy a betelepülő, és a tulajdonos sok esetben baráti viszonyba került.. Ezért sem kéne migránsozni. Ami viccesnek tűnik igy utólag, hogy a volt tulajdonukat újból meg meg lehetett venni, ha eladóvá vált a ház:) Az élet hozza a maga formáját, legyünk tudományosan felkészültek.)

sZulamith 2018.05.21. 13:10:02

Bocsi: Az élet hozza a maga formáját. legyünk bármennyire tudományosan is felkészültek:)

sZulamith 2018.05.21. 13:14:14

@Bravehearth: Szerintem Te nem vagy egy földhöz ragadt:)

Bravehearth 2018.05.21. 13:30:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: És a Balkánon ragadt 85 ezret mi gátolta meg, hogy idebotorkáljanak??? A mutter, mi?
B.

Bravehearth 2018.05.21. 14:11:10

@sZulamith: Tévedésben vagy! A svábokat NEM AZÉRT tették ki a házukból, mert jöttek a felvidékiek (azok egy részét valóban sváb házakban helyezték el, de közel sem mind), hanem a német kisebbség kollektív bűnösségének kimondása okán (ezért egyébként örök átok az akkori kormányzatra)!

"Ami tanulság, hogy a betelepülő, és a tulajdonos sok esetben baráti viszonyba került.."

Ez nem tanulság semmire! Ostoba vagy, ha a két viszonyrendszer között te párhuzamokat keresel! A svábokat és a felvidéki magyarokat párhuzamba állítani ezekkel a koszhadékokkal a te naivitásod és butaságod bizonyítéka!

"Az élet hozza a maga formáját. legyünk bármennyire tudományosan is felkészültek"

Nem vagy felkészült! Ha az lennél, akkor lenne fogalmad arról, hogy az élet mit hoz adott helyzetekben! Pl. mit jelent egy 180 milliós népesség egy helyen, ahol nagyjából 15 millió számára van megfelelő mennyiségű és minőségű erőforrás! Fogalmad lenne arról, mit jelent egy 40-50 ezres kultúridegen és iskolázatlan népesség egy egyébként is feszültségekkel és nehézségekkel terhelt társadalomban! És fogalmad lenne arról, mit jelent egy általános védekezés ennek megakadályozására akár politikai, akár gazdasági, akár társadalmi értelemben véve. És ha még felkészültebb volnál, akkor akár a katonai vetületét is látnád! De nem vagy felkészült. Semmilyen értelemben sem. Szerencsére semmi közöd a döntési folyamatokhoz és ez nagyon jól is van így!
B.

sZulamith 2018.05.21. 16:57:03

@csentecsa: sKét dologról beszélünk. Te a Németországba telepitettekről, én meg az országon belüli kitelepitésről beszélek. Annyi köze van a migránsokhoz, hogy a ház tulajdonos sváb, és a betelepült külhoni magyar barátságot tudtak kötni. Persze voltak csúnya villongások is, mint ahogy itt is lennének a migránsok és köztünk.

sZulamith 2018.05.21. 16:58:04

@Bravehearth: Bocsánat, leendő, vagy már tényleges államtitkárral nem vitatkozom:)

Bravehearth 2018.05.21. 17:19:08

@sZulamith: Nem is lehetnél nagyobb tévedésben. Azt sem tudom, hogy honnan veszel ekkora sületlenséget...!?

Mellesleg nem a személyem kérdése a lényeg, hanem az, amit írtam. Nem velem kell vitatkoznod, hanem az érvekkel. Igaz, azokkal nem állsz túl jól.
B.

Proud Mary 2018.05.21. 18:03:50

@taga20: szánalmas amit csinálsz te athéni migránskúró buzadék

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.21. 18:16:19

@Proud Mary: Taga állja itt a sarat a fizetett fidesztrollok tengerében, leszel szíves a legnagyobb tisztelettel beszélni hozzá/róla.

Proud Mary 2018.05.21. 18:17:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: jaj ne magyarázzál már. téged is megdugott? én fizettem be athéniba egy gumi nélküli migránsszexre

Visceroid 2018.05.21. 18:25:58

@sZulamith: "A svábokat kirakták a házukból, mert jöttek a székely és a felvidékiek,"

És ez teljességgel azonos azzal a scenárióval, hogy teszemazt egy németet kiraknak a házából és jönnek az arabok. Aha, értem.

sZulamith 2018.05.21. 20:37:25

Hát igen, amitől én félek (menekülteket, hajléktalanokat költöztetnek hozzám) az természetes félelem, ugyanaz mással, akkor nincs semmiféle párhuzam. Ugyan már!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.21. 21:04:59

@morph on deer: A választási csalásokon kívül is beengedtek egy rakás ukránt, hogy ne legyen munkaerőhiány...

sZulamith 2018.05.22. 13:31:41

@teéjesenmindegy: Arra mi a bizonyiték, hogy Magyarországon akarnak maradni. Viszont arra van,, mert másról szem szól a hiradás, hogy tovább akarnak menni. Gondolod ezért az életminőségért, ezért a gyülőletért akarnának maradni. A világhálón is megjelent László Petra fotója.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.22. 14:12:45

@csentecsa: "Bp-en is választási csalás volt"

Igen, az egész országban. Vastagon.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.22. 14:15:14

@csentecsa: "neked is illene egy két hajléktalant befogadnod, és etetned"

Minden bizonnyal csinálja is: adózik, és az ő adójából is támogatják a szerencsétleneket.

haXXor 2018.05.22. 14:36:56

@taga20: Jaj, hagyj már te buzi :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.22. 18:41:36

@csentecsa: "az európai adófizetők pénzéből a harmadik világban segítsenek rajtuk,"

Nem csak az európai adófizetők pénzéből. Korábban úgy volt, hogy az ENSZ-től kaptak segélyt. Eltelt 4 év, és nem lett vége a szíriai háborúnak, és a segélyt a negyedére csökkentették. A kilátástalanság, és a kibírhatatlan menekülttábori életkörülmények miatt indult 2015-ben a nagy menekültáradat.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.22. 18:42:56

@csentecsa: "Ha Bp-en csalt a Zorbány, hogy vihetett el a 18 körzetből 12-t az ellenzék? "

Pont a csalás segítségével vitt el a geci 4 körzetet.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.22. 20:22:53

@csentecsa: "a többi körzetet miért nem vitte el az ország legfontosabb területén okoska,"

Mert a deprivált vidéki nyuggerek beszavazták a fideSSmaffiát, mert csak a Mészaros hazug újságjaiból és a hörcsög izaura tévéjéből tájékozódtak, hogy a migráncsok mindenkit meg fognak erőszakolni.

Még a nőket is.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.22. 20:23:43

@csentecsa: "Európának miért kellene engednie?"

Nem értem. Európának miért kellene engednie?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.22. 22:15:27

@csentecsa: Az ukránok annyira integrálhatóak, hogy az országi keleti és nyugati része között vallási háború zajlik évek óta, ugyanaz megy kicsiben az ortodoxok és nyugati keresztények között, ami máshol a muszlimok és a keresztények között...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.23. 11:30:53

@csentecsa: "Újpesten, Kispesten, Kőbányán nincsenek deprivált nyuggerek...?"

A arányuk Budapesten jóval kisebb, mint vidéken. Például hallgathatják a Klubrádiót, aminek a geci betiltotta a vidéki sugárzását.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.23. 21:09:20

@csentecsa: Az biztos, hogy a magyarság a katolikus-református vallás ellenére nagyjából ugyanolyan közel áll a balkáni-ortodox népekhez, mint a nyugatiakhoz...
süti beállítások módosítása