B1 blogcsalád



Gyurcsány Ferenccel már megint fordult egyet a világ

2018. február 24. - nickgrabowszki

A volt miniszterelnök azzal kampányol, hogy Fizessenek a gazdagok!gyurcsany_mti1_2.jpg

Ingyen tűzifát, ivóvizet és áramot ígér a kampányában a DK: a pártelnök bejelentette, hogy kormányra kerülésük esetén minden háztartás számára ingyenessé tesznek havi 2 köbméter vizet, 15-20 köbméternyi gázt és 50 kilowattórányi áramot.

Ezt egyfelől maga Németh Szilárd, a rezsicsökkentés atyja se mondhatta volna szebben. Innen már csak egy lépés az örök élet és ingyen sör.

Másfelől azért könnyű úgy ígérni, hogy egészen biztosan tudják, nem kell betartani. A felmérések se azt ígérik, hogy Gyurcsányék kormányra kerülhetnek. A DK-ban még abban se bíznak, hogy elérik a 10 százalékot a listán, ezért nem indultak a Bokros-féle MoMával szövetségben. És hol van még onnan a választási győzelem, meg a kormányra kerülés.

Ez nem egy program, csak szociális demagógia.

Erről viszont eszünkbe juthat, hogy a gyurcsányi ígéretcunami gyanúsan emlékeztet a Botka-féle (a Pogácsa nevű közgazdász által kitalált vagy legalábbis inspirált) középosztály-ellenes kampányra. Azt amúgy Gyurcsány is elismerte a sajtótájékoztatón, lehet úgy kommunikálni a választási ígéreteit, hogy Fizessenek a gazdagok!, mert az ingyen tűzifa, víz és áram árát

az átlagosnál nagyobb fogyasztásúak lényegesen megemelt díjából fedezné.

És akkor itt érdemes felidézni, hogy mit mondott korábban maga Gyurcsány a Fizessenek a gazdagok! politikájáról.

Gyurcsány Ferenc, 2017. március 19. (ATV):

Nem értek egyet Botka László programjával, mert a társadalom egy csoportjából csinál bűnbakot, amivel nagyon jelentős ízlésbeli problémám van. Én nagyon nem szeretem, hogyha felkínálunk különböző társadalmi csoportokat bűnbaknak.

Gyurcsány Ferenc, 2017. október 12. (TV2):

Botka László tévedett a Fizessenek a gazdagok kampánnyal. A tisztességes középosztályt nem illik fenyegetni, inkább támogatni kell őket.

Hét hónapon át (Botka március 14-én hirdette meg a programot) Gyurcsány konzekvensen azt képviselte, hogy ne fenyegessék a középosztályt. Amígnem novemberben Salgótarjánban meghirdette, hogy "akinek többje van, vállaljon többet", azaz a szociális demagógia felé fordult.

Ebből is látszik, hogy Gyurcsánynak adni kell a véleményére, mert az olyan szilárd, mint a kőszikla. Várat lehet építeni rá. Vagy legalábbis politikai karriert.

Bár azt meg kell jegyezni, hogy a középosztály-ellenes kampány átütő sikert azért Botkának se hozott.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4913693852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2018.02.24. 17:46:56

Jajj, a mi Ferink :)

Államcsőd közelébe hazudták az országot az MSZP-SZDSZ koalícióval egyetemben :)

Már rég ülni kéne nekik hűtlen kezelés miatt Kókától kezdve, Drazsén át egészen Megyóig bezárólag...

Alick 2018.02.24. 17:54:24

@Pista Sagemono: "Az öszödi beszéd kimondottan szimpatikus volt"

Akárhogyan is, az egészet rosszul menedzselte... a tagságot még jóval a választások előtt kellett volna rugdosnia, illetve az öszödi utólagos ágálás után lemondva ma komoly erkölcsi tőkéje lenne.

Proud Mary 2018.02.24. 17:56:07

@Peter Götz: gyökér ostoba dékás megamedve

emmersson 2018.02.24. 18:00:40

Bezzeg, amikor a Fidesznek viszont esélye volt nyerni - és nyert is, mint tudjuk -, akkor milyen szépeket ígértek..hogy csak a 13. és 14. havi nyugdíjat említsem!
De legalább nem tartották be, 8 év alatt sem teremtettek 1 millióhoz arányosan új munkahelyeket, 13. havi nyögdíj sincsen...
Akkor mi is a különbség ígéret és ígéret közt?!

taga20 2018.02.24. 18:00:50

@nemecsekerno_007: ....és a geci lehetne a cellatársa, ugye fityeszdroid?

taga20 2018.02.24. 18:01:51

@Proud Mary: hogy miért nem szopod le a rezsiszilárdot tetvedék, vagy a tiborcgyereket?!

taga20 2018.02.24. 18:02:41

@emmersson: te még hiszel a mesékben?:)

emmersson 2018.02.24. 18:03:10

@nemecsekerno_007: Viktor azt mondta 2010-ben, hogy "rendben vették át a kormányzást, nem üres a kassza".

nemecsekerno_007 2018.02.24. 18:05:15

@emmersson: És? Nem Bajnainak kéne sitten ülnie. :)

nemecsekerno_007 2018.02.24. 18:07:12

@emmersson: Semmi. Magára vessen aki elhiszi. Egyébként meg erre van igény.

NemodaBuda 2018.02.24. 18:08:42

Nem értem, mi a probléma ? Írva vagyon, el kell olvasni és megérteni ! Az nem demagógia, hogy a minimális jövedelmi szinten nem bonyolítja valaki a segélyezést, hanem ingyenes juttatásokat tervez. Az meg demagógia, hogy fizessenek a gazdagok, mert, hogy ki a gazdag, azt én mondom meg, meg a kivételeket is ! Attól nem lesz valaki demagóg, hogy nem választják meg, hogy a manóba is lenne ? Nem kedvelem Pogácsát, de hát azért ő sem ostoba ! Botkáról beszélhetünk, de hát az meg egyszerűen politikus, igyekszik mindent leegyszerűsíteni (amit nem lehet, azt is) !

taga20 2018.02.24. 18:13:01

@jajdehülyevagyok: a geci, a gazdád? igazad van szutyok!

bekerült 2018.02.24. 18:13:35

@nemecsekerno_007:

Lökött !
Mintha a világválság nem is lett volna ?
Mintha az EU által előírt változások nem is lettek volna !

Lehet mindent a Gyurcsány nyakába varrni, csak az akkori ellenzék és a saját pártjában lévő reformellenes szárny tevékenysége sem volt kutya !
A saját pártjának a vezetői sem álltak ki mellette, csak a tagság !
A Vezetők elárulták és összefogtak a FIDESSZEL a megbuktatásáért !

Az ő szavaikat szajkózod vissza !
Ennyi telik tőled !

taga20 2018.02.24. 18:15:19

@nemecsekerno_007: és nem a gecinek és a bandájának kéne sitten ülnie? nem polpetyának és orbángyőző komcsinak kéne? nem a szarfaszú poltpetyának?

nem szardarab ernő?

Nagy Puli Attila 2018.02.24. 18:15:27

@Pista Sagemono: Neked miért szimpatikus ennek a köztörvényes bünöző gyurcsányinak a hazugság és gyűlöletbeszédei. Ez egy rasszista, kirekesztő vérnáci gyilkos! A romagyilkoságok hátterében is ő áll. Most a baloldal szétverésén munkálkodik és nem sikertelenül.

Nagy Puli Attila 2018.02.24. 18:17:42

@Alick: Nevetésges hogy valakinek szimpatikus ha valaki hazudik, csal és lop. Ne beszélve arról hogy a kirekesztő gyurcsányi egy véreskezű gyilkos!

werecke 2018.02.24. 18:19:45

@elismert felhasználó: Remélem hogy három héten belül megegeresedik ! :)

Proud Mary 2018.02.24. 18:23:21

@taga20: nnna, itt a másik dékás csicska, aki bár tagadja, h dékáscsicska de mindig elsőként jelenik meg védelmezni az idegbeteg ferijét

nemecsekerno_007 2018.02.24. 18:23:53

@bekerült: "Lökött ! Mintha a világválság nem is lett volna ? Mintha az EU által előírt változások nem is lettek volna !"

Ez vízálló cipő. Csak akkor ázik be ha esik az eső :) Jaja, a válság is olyan mint az eső.
És a magyar gazdaság kurvára nem volt vízálló...

"Lehet mindent a Gyurcsány nyakába varrni, csak az akkori ellenzék és a saját pártjában lévő reformellenes szárny tevékenysége sem volt kutya !"

- Dehogy akarok én mindent a nyakába varrni. Elég szórakoztató bolhacirkusz tolnak itt az összes többi politikussal.
- Jaja, a reformellenes szárny a pártban. De ne feledjük a hozzá tartozó választókat se, mert függők vagyunk. A kegyes hazugságoktól függünk.

"A Vezetők elárulták és összefogtak a FIDESSZEL a megbuktatásáért !"

- Lehet. És? Az ország ettől még a csőd szélére került mert az emberek elhitték a szépet.
- A problémáink sokkal mélyebbek, mint ami ebből az operett-politikából lejön.
- Reformokra lenne szükség, de ehhez nem elég egy párt, szükség lenne a többire is. De amire leginkább szüksége lenne az, hogy a választók kigyógyuljanak végre a szocializmusból.

Addig marad ez a bolhacirkusz...

werecke 2018.02.24. 18:25:01

@emmersson: 10 év alatt ígértek egymillió munkahelyet , nyolc év alatt kb. 700 000-nél járnak. Sőt ugye ma már melóshiány van. A nyugdíjhoz nem tudok okosat hozzászólni.

nemecsekerno_007 2018.02.24. 18:26:49

@taga20: "és nem a gecinek és a bandájának kéne sitten ülnie? nem polpetyának és orbángyőző komcsinak kéne? nem a szarfaszú poltpetyának?

- Egyelőre úgy néz ki, hogy nem. Inkább azoknak kéne akik eljátszották az a 7 évet.
- Jól mutatja azt, hogy milyen országban élünk az, hogy ezek az emberek még oszhatják az észt a nagy nyílvánosság előtt.
- Következmények nélküli ország...

taga20 2018.02.24. 18:28:57

@Proud Mary: nnna, itt a másik fityesz csicska, aki bár tagadja, hogy szervezett csicska, de mindig elsőként jelenik meg védelmezni az idegbeteg gecijét!

méri, ki a kurvaanyádat akarsz még leszopni így hétvégén?

nemecsekerno_007 2018.02.24. 18:30:18

@emmersson: "13. havi nyögdíj sincsen..."

Meg a f@szom. Inkább csökkenteni kéne úgy 20-30%-al a nyugdíjakat, meg kivezetni ezt a felosztó-kiróvó rendszert ami gyakorlatilag egy szociális segély. Mert semmi köze a biztosításhoz.
Mert ugye mellette megy a rinya, hogy milyen kevés pénzt kapnak a pályakezdők. Csak az már senkinek nem jut el az agyáig, hogy miért is olyan kevés a nettó, miért kell annyi adót fizetni.

taga20 2018.02.24. 18:33:58

@nemecsekerno_007: haver egyet értünk!
a geci és bandája szétlopta az országot nyolc év alatt, és még nem ülnek a sitten.

te is fel vagy háborodva, ahogy én! gyalázat mi?
remélem nem a fityeszre fogsz szavazni áprilisban!

taga20 2018.02.24. 18:36:23

@nemecsekerno_007:

nem igaz!

ahogy az örökös minielnök ígérte, 14. havi nyugdíj is lehetne már, csak a vizigótok nem engedik!

a kurvaéletbe bele!

Alick 2018.02.24. 18:46:44

@Nagy Puli Attila: Nekem éppen nem szimpatikus Fletó lenyúlós előélete, viszont ehhez képest is gyengén adja el magát. A gyilkolást viszont nem értem, '56-ban még pajzán gondolat se volt és Váji Pétert se ő lökte bele a kohóba. 2006-ban már felelőssége volt a szakszerűtlen rendőri intézkedésekkel kapcsolatban, de tudtommal neki felróható szándékos gyilkosság nem történt.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.24. 18:49:57

@bekerült:

"Mintha a világválság nem is lett volna ?"

A válságot közvetlenül megelőzően, 2008 első felében az MNB tartalékok szintje átlagosan 17 milliárd euró alatt volt, miközben a rövid adósság meghaladta a 24 milliárd eurót.

Ennek mi köze van a vilagválsaghoz? Ekkor még nem volt válsag!

Ez maga az allamcsőd volt, ami csak azert nem lett ténylegesen allamcsőd, mert kaptunk az EU-tól és az IMF-től 20 milliard eurós hitelkeretet! Egyebkent par óran mulott, hogy bekövetkezzen az allamcsőd!

Alick 2018.02.24. 18:50:12

@nemecsekerno_007: Az SZJA eléggé alacsony, viszont a járulékok még mindig magasak. De ha csökkenttené az utóbbiakat, az se lenne több 15-20 %-nál. Ha most a pályakezdő nettő 120 helyett 145-öt visz haza, azzal sincs kint a vízből.

2018.02.24. 18:50:42

@taga20: Látom készülsz a hidegre, gyűjtesz a tüzelőre...

Proud Mary 2018.02.24. 18:51:49

@taga20: nem vagy valami eredeti, dehát nem is várhatunk mást egy szolgától

taga20 2018.02.24. 18:55:07

@Womb Raider: miért is?

egyébként, sokan csináljátok, hogy írtok pár szót, utána sok pontot.

ez mit jelent? hogy seggek vagytok egy értelmes mondat leírásához, vagy mit jelent?

ja és, hogy gyűjtök a tüzelőre drága barátom? meséjj!

taga20 2018.02.24. 18:58:18

@Proud Mary: és ezt egy szutyok jobbágy vágja a fejemhez?!

nyujjál má a bugyidba, fityeszdroid!

nemecsekerno_007 2018.02.24. 19:01:49

@Alick: "Az SZJA eléggé alacsony, viszont a járulékok még mindig magasak. De ha csökkenttené az utóbbiakat, az se lenne több 15-20 %-nál. Ha most a pályakezdő nettő 120 helyett 145-öt visz haza, azzal sincs kint a vízből."

- 5000 Mrd évente a szociális kiadás aminek 84%-a a nyugdíj. Ennek 25%-a 1050 Mrd évente. Azt azért már megérezné a kkv szektor és ez évente ennyi.
- És a felszabaduló pénzből fizethetnének a fiatalok önkéntes nyugdíjpénztárba esetleg magán TB-be. Róluk legalább már nem kéne gondoskodnia az államnak öregkorukra.
- A cégek versenyképességén is javítana, amiből később a több bevétel miatt emelhetnék a fizetéseket. Nyílván nem 120-ról 145-re hanem annál többet.
- Lényeg, hogy kicsit lélegzethez jutnának a kkv-k.
- Illetve a 120 ezres kezdő fizetés nem lenne gond, mert a perspektíva a komolyabb növekedés lehetősége lenne.

nemecsekerno_007 2018.02.24. 19:03:14

@taga20: Az EU nem engedi. Persze nem a 13. havi nyugdíjat hanem azt, hogy 3% fölé emelkedjen az államháztartási hiány.

Ez is mutatja, hogy kurvára nem a korábbi befizetésekből van a nyugdíj, hanem a mostani járulékokból.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.24. 19:04:05

@taga20:

".....a g. és bandája szétlopta az országot nyolc év alatt, és még nem ülnek a sitten."

Mit szólsz a 2003-2009 közöti lopasokhoz?

Ebben az időszakban Magyarország úgy halmozott fel 3,7-szer nagyobb államadósság növekményt, mint a masik harom visegradi orszag es Romania atlaga, hogy eközben 2,5-szer kisebb mértékű volt a gazdasagi növekedese, mint ezen orszagok atlagos növekedese.

A válsaggal ne magyarázd, mert a többi orszagot is erintette!

taga20 2018.02.24. 19:10:01

@atomic power 1986DucaDuca:

"Mit szólsz a 2003-2009 közöti lopasokhoz?"

a kibaszott kurvaanyádat te szemét fityeszdroid! nem azé váltotta le a nép az előző
bandát, hogy ne egy másik jöjjön?

te neked tetszik ez a tiborc, mészaros féle világ?

te eszednél vagy? te ennek az országnak a végét akarod?

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.24. 19:10:40

@taga20:

Nekem ne csatolj be a Bajnai kormannyal kapcsolatos cikket, mert nem erről volt szó!

taga20 2018.02.24. 19:12:29

@nemecsekerno_007: te mi a kurvaanyádról pofázol?
a geci, a gazdád nem azt ígérte, hogy lesz 14.havi nyugdíj?

akkor mi a kurvaanyádért nem arról pofáztok?

taga20 2018.02.24. 19:13:43

@atomic power 1986DucaDuca: geci orbán féle cikk, te fogyatékos! mit nem értesz rajta???

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.24. 19:18:14

@taga20:

"te eszednél vagy? te ennek az országnak a végét akarod?"

A ket időszak között lényeges hatekonysagbeli különbseg van.
2006-ban leszakadtunk a regios orszagoktol, jelenleg meg lepest tartunk velük. Sőt, gazdasagi növekedesben a legutóbbi negyedevben jobbak voltunk, mint a visegradi harmak.

Alick 2018.02.24. 19:18:19

@nemecsekerno_007: Értem a gondolatmenetet és én is fontosnak tartom a hazai KKV szektor megerősödését, viszont ennek csak az egyik része a konjunktúra növelése, a másik pedig az, hogy a hazai tulajdonos ennek hatására ne arra pörögjön, hogy majd jobb autót vesz és közben minimálbéren tartja az egyébként használható munkaerőt.

Alick 2018.02.24. 19:19:34

@nemecsekerno_007: Persze a nyugdíjcsökkentés politikailag biztos bukta.

taga20 2018.02.24. 19:21:24

@atomic power 1986DucaDuca: gondolom ebben benne van a gyurcsány által kecskemétre hozott merga is?!

mi a szart nem értesz azon, te kibaszot fityesznyugger, hogy te és a gazdád a geci szétbasszátok az országot?!

Proud Mary 2018.02.24. 19:23:09

@taga20: egy ruppótlan szolga vagy. gyucsánycsicska. mindig tagadtad, de lebuksz folyamatosan. még ehhez is hülye vagy. nyomass valami szánalmas zenét, mert csak égsz, mint a rongy

nemecsekerno_007 2018.02.24. 19:25:06

@Alick: Jaja, teljesen egyetértek. A kkv szektorban is kell egy kicsi v. nagyobb szemléletváltás. Egyébként ha jobbak az adózási feltétekek, könnyebb vállalkozni akkor valszeg többen is fognak olyanok akik nem ez a szemlélete. Amúgy meg ilyen eseteben elindulhat a verseny aztán aki okosabban csinálja az marad meg.
Aki meg kizsigereli a dolgozóit az meg nézhet.

nemecsekerno_007 2018.02.24. 19:26:22

@Alick: Így meg gazdaságilag :) De lehet, hogy ehhez még nem gyógyult ki a többség a szocializmusból :)

Peter Götz 2018.02.24. 19:31:43

@Proud Mary: Lopott pénzből fizetett fidesses gazemberek vagytok,a magyarok legalja !

2018.02.24. 19:38:52

@Nagy Puli Attila: Ebben igazad van. Kb. 2 millió embernek szimpatikus az általad emlegetett cselekmény. Vagy talán 2 millió egyszáz ezernek. Félelmetes, igaz? Mert egy is sok lenne. Úgy mellékesen azért dobhatnál pár esetet ami a véres kezéhez tapad...izgatottan várom.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.24. 20:44:59

Volt már olyan ígéret, hogy örök élet és ingyen sör...

kunzoo 2018.02.24. 20:53:14

@nemecsekerno_007:
Az ország azért került a csőd szélére mert mindenki ész nélkül eladósodott. Saját kollégáim között is tudtam többről is hogy egyszerűen nem jön ki a matek. A "hitelkárosultak" jó része a válság nélkül is becsődölt volna csak kicsit később.

2018.02.24. 22:15:17

ferenc testvér nem szégyellős. egy cseppet se.
nektek meg az fáj, hogy még mindig ő a góré a baloldalon.

prognosys 2018.02.25. 06:19:20

„minden háztartás számára ingyenessé tesznek havi 2 köbméter vizet, 15-20 köbméternyi gázt és 50 kilowattórányi áramot."

és ahogy (nem) folytatta: „az ezen felüli rész tarifáját viszont a mai duplájára emeljük"

DFK 2018.02.25. 07:24:28

@bekerült: csakhogy még a válság előt lett "annyira túl az ország a lehetőségein", hogy "csak a világgazdaság pénzbősége és trükkök százai" mentették meg csődtől az országot. Így volt, hidd el, hiszen maga Ferenc mondta. Vagyis a baloldal világválság nélkül is taccsra vágta az országot.

DFK 2018.02.25. 07:29:19

@nemecsekerno_007: az a baj, hogy az átlag magyar vállalkozó ezt a pénzt nem bérfejlesztésre fordítaná, hanem újabb bömösre, egzotikus nyaralásra. A melósa továbbra is 120 ezret kapna.

n3spr3ss0 2018.02.25. 07:31:24

Igaza van, aki medencét meg járdát fűt az fizessen, ne vigyorogjon az olcsóbb rezsin.Gyurcsányt az Mszp megbuktatta, azóta meg bevezették / fidesz/minden elképzelését suttyomban.

DFK 2018.02.25. 07:32:28

@prognosys: hát nem szlkta az igazság minden fonalát kibontani. Azt majd egy későbbi titmos igazságbeszédben fogja.

DFK 2018.02.25. 07:34:20

@n3spr3ss0: az a gond, hogy aki a magasabb fogyasztási sávba esik, az se a járdát fűti, hanem pl egy kétgenerációs házat.

n3spr3ss0 2018.02.25. 07:35:01

@werecke: A 700000 nagy része külföldön dolgozik, a többi meg itthon közmunkás rabszolga.Nem kellene hazudoznod.

n3spr3ss0 2018.02.25. 07:35:58

@Nagy Puli Attila: Anyádat ölte meg, hogy ilyen tájékozott vagy?

2018.02.25. 07:43:52

Gyurcsány Magyarország megújuló energiaforrása lehetne.. Egy generátort kéne csak csatlakoztatni hozzá.. aztán hadd forogjon!

@DFK: "az a baj, hogy az átlag magyar vállalkozó ezt a pénzt nem bérfejlesztésre fordítaná, hanem újabb bömösre, egzotikus nyaralásra. A melósa továbbra is 120 ezret kapna."

Magácska a KSH Magyar Átlagvállalkozókat Statisztikázó osztály dolgozója? Vagy min alapul a véleménye? A piac törvényszerűségeire meg gondolom fittyet hány..
Emelem én a fizetést, mert már tele a garázs és nincs építkezési vállalkozó, aki újat építene. Szóval emelem, emelem, hiszen csak számtan ez. Aztán már úgy felemelem, hogy egy hónapig EU szintű bére lesz a drága melósnak és a második hónaptól már otthon nézheti az eget a munkanélküliek egykedvűségével. Vagy elmegy osztrákiába.. mert a megrendelő német, osztrák cégek egy petákkal nem fognak többet fizetni, mint tavaly..esetleg megneszelve a béremelést a lakásukat bérbeadó házinéni is megemeli a bérleti díjakat, a pék a kenyér árát, a zöldséges a krumpliét.. aztán lassan német bér és árszínvonalunk lesz. Na, de akkor a német elgondolkodik, minek lenne neki gyára az eu peremén, ha otthon is lehet, kisebb logisztikával , ugyanazon költséggel?
Én emlékszem olyan évre, amikor a német megrendelésállomány elképesztő meredekséggel zuhant és szinte minden munkát hazavittek. Itt meg ment a pislogás, hogy akkó' most mi legyen.
Szól magyácska még nem látott magyar átlagvállalkozót, csak a párt brossúráiban... "Fizessenek a gazdagok!" Most is ők fizetnek, szóval pofa súlyba.

DFK 2018.02.25. 08:38:13

@Womb Raider: személyes tapasztalat.

bekerült 2018.02.25. 08:55:40

@nemecsekerno_007:
Igen !
A szocializmusból ki kellene gyógyulni !
Csak még arról se tudunk megegyezni, azaz a diagnózist felállítani, hogy mi ennek az oka !
Kétségtelen, hogy a szocializmusban egy sor a "melósok" érdekeit védő intézkedés jött létre és emeltek törvényerőre.
Az EU-ba való belépésünk ezzel nem fért össze és kérték, hogy a piacgazdaságnak megfelelően igazítsuk hozzá a jogrendünket az EU-hoz.
Gazdasági téren is !
Amit a Medgyessy kormány csinált, az tényleg csődbe is vitte volna a költségvetést, mivel Járaiék egy sor csapdát hagytak hátra, amire még rá is tettek egy lapáttal a szocik a 100 napos programjukkal.
Ebbe bukott bele a szocikormány és lett Gyurcsány a miniszterelnök.

Ezt a helyzetet kellett kezelni és közben az EU-nak is megfelelni.
Gyurcsányék az előre menekülést választották , ami a reformokat jelentette volna és a szoci vívmányok egy részének a piacgazdasághoz való igazítását.
Ebbe bukott bele Gyurcsány, mert az akkori ellenzék és a szocik egy része ezt nem engedte, ráadásul jött a világgazdasági válság is, amelynek a jelei már 2008-ban is érezhető volt.
Igen, a legelsők között vettünk fel ekkor hitelt és jól tettük, mert sok megoldásunk nem lett volna. Nagyon sérülékeny volt az ország gazdasága ebben a helyzetben és a hitel nélkül tényleg jött volna a csőd.
Nem kellett mindet felhasználni, de biztonságot nyújtott és szükséges volt.
Egy sor ország felvette utánunk és nincs benne semmi szégyelni való.
A hitel felvétele növelte az ország tartalékát és 36 milliárd EURÓ tartalékkal adták át Orbánnak a kormányzást, amit mára lecsökkentették, illetve eltüntették és mindössze 22 milliárd EURÓ a tartalék !

Azért ez is dicsőség egy szinten, csak az a kérdés, hogy hova lett ?

Igen, a problémáink igen mélyek, amit megörököltünk és kezelni is kellene.
Sajnos nem negedik sokan, mert nekik a zavaros helyzet a jó, így könnyebb gazdagodni.
Vonatkozik ez az MSZP egy jó részére és a FIDESZ egész táborára. Mindenki a húsos fazék krül sürög, forog.
Aki tisztességes akarna lenni, azt ki kiáltják hazugnak és besározzák mindennel !
Ha tudnák le is csuknák, hogy ne zavarja a köreiket a zabrálásban !

Sokan mégis nekik hisznek, mert nem látnak az orruknál tovább.

Nagy felébredés lesz a vége !

n3spr3ss0 2018.02.25. 09:06:46

@DFK: Hidd el,bőven van rá példa.

2018.02.25. 09:08:27

@DFK: Perszepersze... én meg magyar vállalkozó vagyok lassan 25 éve, osztán napi szinten kapcsolatban vagyok legalább kéttucatnyi hasonló területen mozgó cég tulajdonosával, de az általad váázolthoz képest kissé eltérő képet látok.
Másrészt.. képezd magad, dolgozz többet, osztán jut bmw-re is ;) A bérkommentelésből vegyél 8 éves dacia dustert...

bekerült 2018.02.25. 09:12:06

@atomic power 1986DucaDuca:

Persze !
A pártok a 2006-as világválság előtt is próbáltak a választók kegyeit keresve, lopni és vagyont gyűjteni maguknak.
Kivétel nélkül mindegyik !

Meg egymásnak betartani.
Az EU-ba való belépés Medgyesii idején érte el az igazság pillanatát, amikor hozzá kellett a gazdaságot igazítani az EU-s követelményekhez !
A szoci kormány válságát ez okozta, mert ezt nem akarták megtenni a swzocik, mivel igen népszerűtlen intézkedéseket kellett megtenni !
Ehhez jött az Orbán kormány hátra hagyott dolgai, ami deviza hitelek és a lakás program miatt a költségvetés elszállásával fenyegetett.
Ebbe bukott bele Medgyesi és jött Gyurcsány.

Megoldotta a helyzetet és 36 MILLIÁRD EURÓ tartalékkal adta át az országot a szoci kormány, ami mára már csak 22 MILLIÁRD EURÓ !

Hova lett a többi ?
Matolcsyék elrendezték !
Erre varrjál gombot !

eßemfaßom meg áll 2018.02.25. 09:14:54

@bekerült: "Mintha a világválság nem is lett volna ?" 2006-ban és előtte?

eßemfaßom meg áll 2018.02.25. 09:22:11

@bekerült: "Megoldotta a helyzetet és 36 MILLIÁRD EURÓ tartalékkal adta át az országot a szoci kormány, ami mára már csak 22 MILLIÁRD EURÓ !"

www.portfolio.hu/gazdasag/tudod-miben-van-magyarorszag-tartaleka-most-elarulta-az-mnb.249947.html

"az általános szabály szerint, ha például csökken egy ország külső sérülékenysége, akkor az alacsonyabb tartalékszintet indokol. Ez tette lehetővé például azt, hogy Magyarország esetében tavaly közel 6 milliárd euróval csökkenjen az állomány. A legnépszerűbb ezzel kapcsolatos közgazdasági törvény az úgynevezett Guidotti-Greenspan szabály, mely szerint egy országnak legalább annyi tartalékkal kell rendelkeznie, amennyi a rövid (egy éven belüli) lejáratú külső adóssága, ezzel védve van az esetleges hirtelen tőkekivonástól. Egy másik szabály az importhoz köti a tartalék optimális szintjét, eszerint legalább háromhavi importot fedeznie kell a devizatartaléknak. Bármelyik törvényt is vesszük alapul, Magyarország bőven elegendő tartalékkal rendelkezik, már-már túl magas annak szintje."

"Az utóbbi évekhez hasonlóan tavaly is az állami adósságkezelés kiszolgálása csökkentette elsősorban a devizatartalékot. Ez azt jelenti, hogy az állam évről évre forintalapú állampapírok kibocsátásából fedezi a lejáró devizaadósság nagy részét, majd az így kapott forintforrást a jegybanknál váltja devizára. Ezzel csökken az ország devizaadóssága, ami mérsékli a külső sérülékenységünket. "

Örülök, hogy segíthettem

putris72 2018.02.25. 09:56:55

@taga20: Látod még ezt sem jól tudod!De a szar ugyan úgy ömlik a szádból!Zombor Gábor Kecskemét akkori polgármesterének volt köszönhető!Ferinek csak azt köszönhetjük,hogy legalább ezt nem cseszte el!Kösz Feri,hogy ezt nem cseszted el!!!Döbbenetes tudatlan vagy barátom!A mocskolódástól meg nem leszel okosabb,csak szánalmasabb!A baloldalnak,csak megszorítást,kórház,iskolabezárásokat,munkanélküliséget,és államcsődöket köszönhetünk!Köszönjük!!!

csihuhuhu 2018.02.25. 10:09:18

@bekerült: Örülök az írásaidnak.

csihuhuhu 2018.02.25. 10:11:19

@eßemfaßom meg áll: Én is köszönöm, jó olvasni róla.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.25. 10:29:06

Megmondtam már fél éve, hogy Gyurcsány fő ellenfele az MSZP. Ez most is így van.

a nemzet fogatlan provokátora 2018.02.25. 10:43:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem hinném..Botka megbuktatásával az Mszp gyakorlatilag szabad préda lett Gyurcsány számára. Sztem ez a Karácsonyos közjáték is az ő sugallmánya, és még az is lehet, hogy nem jutnak be a parlamentbe, hisz ugye pártszövetségként 10 %-ot kell majd elérniük listán a bejutáshoz .
Éppen ezért, én-bár alapvetően fideszes vagyok-listán leadok egy taktikai szavazatot az LMP-re, mert nagyon nem akarom hogy ez a mocsok egyedül maradjon a baloldali térfélen. Belefér..

morph on deer 2018.02.25. 10:54:56

@bekerült:
“Gyurcsányék az előre menekülést választották , ami a reformokat jelentette volna és a szoci vívmányok egy részének a piacgazdasághoz való igazítását.
Ebbe bukott bele Gyurcsány, mert az akkori ellenzék és a szocik egy része ezt nem engedte,”

Tulajdonképpen erről szólt az őszödi beszéd közkedvelt része, a “hazudtunk éjjel, hazudtunk nappal” - ezért ordibált Gyurcsány az ‘elvtársakkal’, hogy csináljanak már végre valamit, mert ez így nem mehet tovább. Viszonzás képpen aztán az ‘elvtársai’ alátettek, mert ugye mi az, hogy így beszélnek velük, nem igaz? Mert a fidesszel még csak-csak elboldogultak a közös múlt és a közös érdekek mentén, nade Gyurcsánnyal..!
Még mit nem!
And the rest is history, ahogy mondják.

A legszebb még mindig az, hogy az MSZP még ma is rajta kéri számon, hogy az “igazi baloldali” értékek odalettek, mert a Gyurcsány elterelte a pártot egy balközép liberális-demokrata irányba, és ezzel “tönkre tette az MSZP-t, tönkre tette a baloldalt!”

A gyengébbek kedvéért: cirka tíz éve!

Szerintem pedig az a párt, amelyik nem képes ennyi idő alatt összekapni magát, és kialakítani azt a politikai irányt amit helyesnek tart, és következetesen vinni, és még mindig mást hibáztat a saját töketlensége miatt, az ne csodálkozzon, hogy úgy kell összetarhálni egy miniszterelnökjelöltre valót, mert arra sem telik saját erőből.

Botka ott cseszte el, hogy úgy gondolta, hogy erővel kell megmutatnia, hogy bezzeg itt ők az Isten bránere, és mindenkinek úgy kell ugrálnia, ahogy ő mondja, és sehogy nem fogta fel, hogy ehhez sem ő, sem a pártja sem nem elég erős, sem nem elég hiteles!

De hál’isten megint kéznél van a Gyurcsány, akinek majd a nyakába lehet varrni az MSZP összes tehetetlenségét és félresikerült szarkavarási kisérleteit, és majd megint minden megy tovább, semerre!

“Elvtársak, megint meg vagyunk mentve négy évre..!”
Ámen.

morph on deer 2018.02.25. 11:00:26

@DFK:
“az se a járdát fűti, hanem pl egy kétgenerációs házat.”

Ezen úgy lehetne segíteni, ha az adott háztartás lélekszámához igazított normatív szorzókat használnának.
Mármint két személy él a házban, vagy nyolc? Mert akkor ez jóval közelebb lenne az igazsághoz.

Ilyenkor jönne jól mondjuk százhúsz bejelentett ukrán..:)

nemecsekerno_007 2018.02.25. 11:21:42

@DFK: Ha csak ennyi lenne akkor símán meg kéne csinálni. Ez nem indok, ez kifogás. Abban is jók vagyunk, kb. ezért tartunk itt.

Nagy Puli Attila 2018.02.25. 12:39:22

@n3spr3ss0: A romagyilkoságok főszervezöje volt a rasszista gyurcsányi. Úgy teszel mintha nem tudnád. Mi romák mind tudjuk!

bekerült 2018.02.25. 12:55:42

@eßemfaßom meg áll:

Köszönöm a segítséget !

Az én olvasatomban viszont, arra lennék kíváncsi, hogy a devizatartalékunk egy részének az átváltása során keletkezett nyereség, miként veszítette el a közpénz jellegét és miért nem képezi a költségvetés részét !
Arról ne is beszéljünk, hogy, ha nem az MNB tartalékából finanszírozták volna az adósságot az átváltással, hanem a piaci átváltást választották volna, akkor nem lett volna mit elherdálni és a tartalék is megmaradt volna! Egyébként a MOL pakettet is a felvett hitelből vették meg és nem mind ment a törlesztésbe.

A gondunk jórésze jelenleg abból fakad, hogy a meglévő forrásainkat nem jól és átgondoltan használjuk fel.
Az EU-s pénzek mellé igen hatalmas hazai erőforrásokat vonunk be és elköltjük őket hülyeségekre.
A MANYUP pénzek mellett, a vállalati külön adók, Új adónemek, megemelt Áfa, Bankok megadóztatása, Devizatartalék megcsapolása, orosz hitel, kínai hitel, stb. nem nagyon látható az irdatlan összegek elköltése mellett, a célirányos gazdasági építkezések fejlődése, a stadionokon kívül és a saját meggazdagodásokon kívül !

Mert azok látványosak !

Ha Gyurcsány rendelkezett volna ennyi pénzzel, mára már virágozna az ország és a szociknak se lenne módjuk a Puch féle politikát folytatni !

Ezért tüntetnék el a színről is, ha tudnák Gyurcsányt és mondanak rá kutyát békát !

Nekünk viszont Mohács kell !

Sajnos !

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.25. 15:03:20

@bekerült:

"Ebbe bukott bele Medgyesi és jött Gyurcsány. Megoldotta a helyzetet és 36 MILLIÁRD EURÓ tartalékkal adta át az országot a szoci kormány, ami mára már csak 22 MILLIÁRD EURÓ !" Hova lett a többi ?"

Bizonyara elfeledkeztel arról, hogy volt egy 20 milliard euros hitelkeret, amelyből az MSZP kormany 14,2 milliard eurot lehivott. Az összeg visszafizetése több lépesben történt 2011 es 2016 között, összesen 3651,3 milliard forint ertekben /12 milliard euro/.

Az MNB nemzetközi tartalekanak csökkeneset az is okozta, hogy vegrehajtott egy önfinanszírozási programot és a lakossági devizahitelek forintosítását! Igy csökkent a magyar allam adossagkockazata.

Az elmúlt három évben Magyarország GDP-arányos nettó külső adóssága 40% feletti szintről 20%-ra süllyedt.

Ugyanakkor jelentősen csökkent a bruttó külső adósság, ami egy fontos sérülékenységi mutató. Ebbe beletartoznak az allamon kívül a vallalati es a lakossagi adossagok is! A 150% feletti GDP-arányos mutató 2016 végére 100% alá csökkent.

Ezeket az erőforras igenyű kiadasokat is vedd figyelembe!

Pista Sagemono 2018.02.25. 18:38:13

@Nagy Puli Attila:
Sajna ez nem szimpátia kérdése. TÖBB KELLENE A LOGIKÁBÓL.Vagyis, hogy az ország jobb irányba menjen. Mitől antiszemita és gyilkos?
A hibát jobb beismerni és korrigálni , mint tovább tolni a hazugság cunamit.Amit most építenek az néhánynak sok lóvé felhalmozása, de vagyunk még jó néhányan ebben az országban
Egy miniszterelnök nem csak az őrá szavazókkal kell , hogy törődjön, hanem az egész országgal.
Most meg aki nem sárga az húzza le magát?

eßemfaßom meg áll 2018.02.25. 18:57:47

@bekerült: a a te olvasatodat a létező valóság leszarja magasról.

eßemfaßom meg áll 2018.02.26. 12:39:16

2 nappal azután, hogy az mszp blogja kinevette gyurcsányt:

www.napi.hu/magyar_gazdasag/igy_szamolna_fel_a_rezsivalsagot_az_mszp-parbeszed.657488.html

"Karácsony Gergely, az MSZP-Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje, a Párbeszéd társelnöke szombaton Budapesten sajtótájékoztatón javaslataik között említette, hogy az átlagfogyasztásig 30 százalékkal csökkentenék a gáz, 10-10 százalékkal pedig az áram és a távhő árát. Jelképes áron biztosítanák a mindennapi életvitelhez szükséges ivóvizet, vezetékes energiát, a kikapcsolt fogyasztókat ingyenesen kapcsolnák vissza, energiahatékonysági programot indítanának, és növelnék a szociális tűzifaprogram támogatását - ismertette az MTI tudósítása szerint."

2018.02.26. 12:43:24

" „Lassan mondom, hogy mindenki megértse. Lassan mondom, hogy Orbán Viktor is megértse. Nem lesz gázáremelés.”
2002. Lendvai Sipánka

" Jelképes áron biztosítanák a mindennapi életvitelhez szükséges ivóvizet, vezetékes energiát, a kikapcsolt fogyasztókat ingyenesen kapcsolnák vissza, energiahatékonysági programot indítanának, és növelnék a szociális tűzifaprogram támogatását "
Na, vajon mely réteget is célozták meg az ígéretükkel?? Aztán igyé' tányéros tévé, az mikó' lesz?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.26. 15:39:49

@Womb Raider: "Aztán igyé' tányéros tévé, az mikó' lesz? "

Közvetlenül azután, amikor a csúti gecitől megkapják a nyuggerek a beígért 14. havi nyögdíjukat. :))

Elképesztő, hogy még a geci leghűségesebb követői is csak a szocikhoz mérten tudnak felmutatni valamit, amit a geci nem baszott el végletesen.

2018.02.27. 09:45:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Blablabla..
A szocik remek örökséget hagytak maguk után, no, de onnan szép felállni. Mindegyik szarházi csak akkor mer igérgetni, ha tudja, hogy nincs esély, hogy behajtják az ígéreteiket. A szocik nem lesznek kormányon, így nekik semmi nem drága. Pedig már marhára jó lenne zsákszám felvenni a külföldi hiteleket, habzsi dőzsi, aztán a jól felvert gdp arányos adósságot odaajándékozni a következő kormánynak. Nézd meg, milyen költségvetési hiánnyal dolgozott az a brogád és milyennel a jelenlegi. Ha egyszer valaha eurót szeretnénk, akkor a fidesz kormányzása esélyt adna, míg a zsocik megint 3% fölé izzadnák a hiányt...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.27. 10:03:59

@Womb Raider: "szocik "

Az elmúlt nyolc év fideszes ámokfutása után még mindig emútnyócévezel? Jobb érv nincs? Most komolyan. :))

2018.02.27. 10:13:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: B+, de komolyan... Kaptak egy kényszderpályán mozgó béna és adósságtól rogyadozó gazdaságot... mégis miért kéne arról megfeledkezni, hogy milyen bázisról indult az elmútt nyolc év ámokfutás..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.27. 10:50:38

@Womb Raider: "miért kéne arról megfeledkezni, hogy milyen bázisról indult az elmútt nyolc év ámokfutás.."

Nyugíííí! A csúti geci minden számadatot a rendkívül alacsony 2010 eleji bázishoz viszonyít. Így se tud semmi kézzelfoghatót felmutatni, meredeken csúszunk le Bulgáriához, Románia integet.

Illetve egy dologban, korrupcióban mindenkit lekörözünk, MÉG BULGÁRIÁT IS!!!

2018.02.27. 11:23:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ja... akkor mi a faszért nem húzol el Bulgáriába? Aztán miben is volt alacsony a 2010.-es bázis? Államadósságban? Adósbesorolásban?
Csökken a gdp arányos adósság, nő a gdp, a kamatok a béka seggénél, a bérek emelkednek (neked nem, csak annak, aki dolgozik..) a munkanélküliség szintén csökkent, csak a lusta, suttyó, semmirekellő cigányság nem tud mit kezdeni magával, meg a hasonlóan lecsúszott naplopó népség. Hát, csak ücsörögjenek az árok partján..
Ja.. és a v4-ekhez képest semmivel nem állunk rosszabbul, mint 2010.-ben.. amit a cimbijeid hoztak össze..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.02.27. 11:47:06

@Womb Raider: "akkor mi a faszért nem húzol el Bulgáriába?"

Veled ellentétben nekem van itt életem, rokonaim, barátaim, szüleim, gyerekeim. Inkább ti, "ellehet innen menni" gyurcsányista faszok, takarodjatok a hazámból!

2018.02.27. 14:49:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Én, mint gyurcsányista... aha.. benézted te ez kiscsillagom... még orbánista sem vagyok.. és úgy általában semmilyen -ista. Csak veletek ellentétben nem hiszem, hogy a fidesz elzavarásával bármi is jobbra fordulna.. főleg, hogy egy bizonyítottan magyarellenes brigád próbál betolakodni a hatalomba , akár még úgy is, hogy azok hátára csimpaszkodnak, akiket pár éve nagy szájjal náciztak :) Gerinctelen söpredék..

bekerült 2018.03.01. 17:24:58

@morph on deer:

Tökéletesen egyetértek veled !

bekerült 2018.03.01. 17:40:01

@atomic power 1986DucaDuca:

Lényegében sok igazság van abban amit írsz.
Az azonban nem igaz, hogy csökkent az adósság !
Ha jól tudom 22 milliárd dolláról 27 milliárd dollárra nőtt az ország adóssága az Orbán kormány ideje alatt.
Azt hiszem, hogy ez a lényeg, a többi, csak rizsa !
Az, hogy visszafizette az adósságot, azzal nem jártunk jól, mert egy alacsony kamatozású hitelt cseréltünk le egy piaci, drágább hitelre, csupán azért, hogy az IMF ne szólhasson bele, hogy mit tesz Orbán a gazdasággal.

A devizahitelek rendezése megér egy misét.
Ma már egyértelműen látszik, hogy valójában nem oldották meg a lakosság gondjait vele. Lehet a mutatókat szépíteni, de a probléma nem megoldott, csak elbujtatott. Igen sokan tönkre lettek téve és még nincs vége.

bekerült 2018.03.01. 17:48:33

@eßemfaßom meg áll:

Igen, a szabályok azonban arról nem szólnak, hogy mi lesz az így keletkezet nyereséggel, vagy estleges veszteséggel. A Forint beváltása devizára ugyanis igen nyereséges volt az MNB számára, azaz a Magyar költségvetés számára, ha oda került volna ! Ez azonban elveszítette a közpénz jellegét és az MNB alapítványaihoz került.
Nagyon szeretnek a devizahitellel játszani.
A gond az, hogy a saját zsebükre és az ország kárára.

Örülök, hogy segíthettem !

bekerült 2018.03.01. 18:29:38

@DFK:

Így volt ! Elhiszem !
Egy kis kiegészítéssel : A tacsra tevést nem csak a szocik csinálták !
Kezdhetjük az Antal kormány töketlenségeitől az Orbán kormány által legyártott aknákig. A Járai tevékenysége mindenképpen szót érdemel.

Úgy, hogy ne kend Gyurcsányra az egészet !
Gyurcsány azért lett megválasztva, hogy rendbe tegye a Meggyesi 100 napos programja miatti dolgokat, meg a Járaiék által elhelyezett aknákat korrigálja, amennyiben lehetséges.
Természetesen nem jött jól az EU belépésével járó kötelezettségek elsinkófálása sem, amit előtte senki nem volt hajlandó rendbe tenni, mivel egy sor népszerűtlen lépéssel járt. Ezt a rendszerváltás kezdetétől szép folyamatosan kellett volna csinálni, hogy ne sokk szerűen érje a társadalmat.
No és persze az ellenzék és a saját pártja egyes vezetői, akik összefogva szerették volna a zsírosbödönt a magukénak továbbra is.
Azt is lehet mondani, hogy Gyurcsány gúzsba kötve volt kénytelen táncolni és próbálta a helyzetet kezelni.
Nem jött jól a világgazdasági válság sem, ami bizony a megindított reformokat zilálta szét.
Csoda, hogy még így is talpon tudott maradni és csak akkor dobta be a törölközőt, amikor rájött, hogy balekot akarnak belőle csinálni a sajátjai !
Jól tette, már előbb kellett volna ezt meglépni !

Azóta is próbálják lenyomni, de már elkéstek !
Amiért utálják, hogy nem hajlandó "kompromisszumra" az üzleti-gazdasági világban.
Nem lehet vele együrttműködni és itt a korrupcióra illik gondolni !
A Puch féle 70-30-as megállapodás Gyurcsány esetében szóba sem jöhet és ez nem jó a nemzeti oligarchák szempontjából mindkét oldalon !
Ezért van szinte egyöntető harag az irányában és megfojtanák egy kanál vízben, ha lehet.
Most sem várok mást, mint, hogy ki szeretnék golyózni valahogy.
Ezért erőltetnék, hogy az MSZP szárnyai alá helyezzék újra, ami remélem nem fog bekövetkezni.
Nagy mecs folyik most is és nagy pénzekről van szó.

Remélem, hogy tovább erősödve jön ki a választásból és kap annyi erőt, hogy meg tudja akadályozni a további lopásokat és az ország érdekében tud cselekedni.

bekerült 2018.03.02. 20:19:31

@eßemfaßom meg áll:

A fenti kommemnttel válaszoltam az írásodra !
süti beállítások módosítása