B1 blogcsalád



Nem létezik politikai atombomba – Orbán hívei mesterséges burokban élnek

2018. február 10. - ashwood

meszaros-lorinc1-1024x576_0.jpgAkár politikai atombomba is lehet az OLAF Orbán veje elleni nyomozásból – legalábbis Török Gábor politológus szerint. Mi azonban azt gondoljuk: a Fidesz szavazótábora olyan szekta, amelynek híveit nem befolyásolja a valóság.

"Tiborcz OLAF-botrányával már le is dobták ezzel az atombombát, csak még nem robbant, illetve nem derült ki, hogy akként hathat. Pedig lehet még erősebb fordulat is ebben az ügyben" – mondta Török Gábor politológus az ATV-n. Nem értékeljük túl Török jóstehetségét, de ezt a mondatát még több kétellyel fogadjuk, mint a korábbiakat. A tények ugyanis a következőek:

– a Fidesz 2,1-2,3 millió biztos szavazóval rendelkezik,

– vagyis a magyar választópolgárok többségének nem élvezi a támogatottságát a kormány,

– azonban nincs olyan ellenzéki erő/formáció, amely képes akár csak megközelítően ekkora a tábort összefogni,

– így a Fidesznek egyetlen célja, hogy saját táborát egyben tartsa és garantálja, hogy szimpatizánsai el is menjenek voksolni.

Ilyen helyzetben politikai atombombáról kizárólag akkor beszélhetünk, ha azt a Fidesz hívők zárt világára dobja le bárki. Erre pedig lényegében nulla az esély. Ugyanis:

– a Fidesz ma már szektaként működik, a hit alapvetését, vagyis Orbán tévedhetetlenségét és lassan isteni mivoltát megkérdőjelezni nem lehet,

– a szekta tagjait kommunikációs karantén zárja el a valóságtól, kizárólag a szektavezér által jóváhagyott híreket fogyaszthatják,

– ha mégis találkoznak nekik nem tetsző hírekkel, véleményekkel, akkor elkerülik a vitát – az észérvek ütköztetését -, vádaskodni, trollkodni kezdenek, érdemi párbeszéd helyett.

Néhány kiragadott példa a kommunikációs burokra:

– bár minden ellenzéki párt egyértelművé tette – több ízben is –, hogy hatalomra jutva sem bontaná le a déli határkerítést, a Fidesz változatlanul a valósággal szemben kommunikál, amelyet hívei lelkesen el is hisznek,

– a kormány folyamatosan arról beszél, hogy civil szervezetek támogatják az illegális migrációt – mindeddig azonban egyetlen egy konkrétumot sem hallottunk ezzel kapcsolatban. Mit tekint a kormány az illegális migráció támogatásának? Még a legújabb kodifikációs szörnyszülöttjükből sem derül ki. De híveik pontosan tudják, mit kell erről gondolni, kérdést nem tesznek fel.

– elég annyit mondani: Mészáros Lőrinc,

– vagy Simicska Lajos,

– esetleg Tiborcz István.

A Fidesz számára réges rég nem cél az ország többségének támogatottságát megszerezni. Hiszen bőséggel elég a meglévő szavazókat harci lázban tartani. Ehhez az eszközöket pedig az összes választó finanszírozza.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9613652226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamedve 2018.02.10. 16:07:35

Fidesz meglévő szavazók=hülyék és/vagy aljas gazemberek.

kunzoo 2018.02.10. 16:25:21

Amíg a migránskérdésben nem vállal fel egy szigorúbb álláspontot valamelyik balos párt addig a fidesz hatalmon marad és annyit mutyizhat amennyit csak akar.

Amíg ez nem következik be, nagyon sok balos vagy liberó otthon marad a szavazás napján.

Lehet hogy a fidesznek nincs igaza a migri kérdésben de a szavazók szerint igen. Szavazók nélkül nehéz lesz leváltani őket.

BAZINGA2 2018.02.10. 17:35:29

Láttam a híveit. Ostoba lebutított emberek. Volt köztük olyan, aki egy értelmes mondatot nem tudott elmondani. Ezért nem kell érettségizni és tovább tanulni a fiataloknak, hogy ilyen szánalmas felnőttek legyenek, akik feltétel nélkül mindent elhisznek!

FCUK18 2018.02.10. 18:48:16

“vagyis a magyar választópolgárok többségének nem élvezi a támogatottságát a kormány,”Mint eddig egyetlen kormány sem.

Más a helyzet, ha a választó választópolgárok a téma: köztük jelenleg a Fidesz 50% felett áll.

Ja, még valami: a Fidesz szavazói nem alkotnak homogén csoportot. Van, aki valóban istenként tekint Orbánra, de a legtöbben azért szavaznak rájuk, mert a többi lehetőség sokkal rosszabb. Ezt valahogy mindig elfelejtitek.

Behaton 2018.02.10. 19:09:04

@megamedve: Állítólag van 2 millió fideszbirka és van kb. 6 millió olyan választópolgár, akik utálja a Fideszt. Állítólag... Valami itt nem stimmel. Miért nem tudja az ellenzék szavazásra bírni azt a 6 milliót? Miért marad otthon választásról választásra a zöme? Ha megtalálod a választ és a megoldást eljuttatod Karácsony Gergely kreatív csapatának, akkor egy kéthetes görögországi nyaraláson túl egy kormányváltást is nyerhetsz.

morpho 2018.02.10. 19:28:11

@Behaton: "van 2 millió fideszbirka és van kb. 6 millió olyan választópolgár, akik utálja a Fideszt.(.....) Miért nem tudja az ellenzék szavazásra bírni azt a 6 milliót? Miért marad otthon választásról választásra a zöme?"

Tényleg semmi ötleted nincs? Az ég világon semmi?

Behaton 2018.02.10. 19:43:48

@morpho: Már hogy a viharba ne volna ötletem! De....egyszer lebaxtak itt, hogy ne segítsek, tudják mi a teendő. Na most én úgy látom, hogy egy nagy pacipéniszt tudják. Sajnos én a múltkor megsértődtem és baszok most már segíteni, de szerencsére itt vagy te... Tehát légy oly kedves és mond meg a nagymacinak, hogy mi a helyzet. Akár magánban is vázolhatod neki a szituációt, ha a kínos részeket nem mernéd itt vállalni.
Köszike.

6.Lenin 2018.02.10. 19:45:37

Egy apró megjegyzést csupán.

Török Gábor olyan, mint a GKI, még soha nem találtak el semmit.
Ha ennyire veszélyes az atom, akkor minden faluba egy mini paksot, + LED közvilágítást. Tök olcsó és veszélytelen mindkettő.

6.Lenin 2018.02.10. 19:52:27

"– a Fidesz ma már szektaként működik, a hit alapvetését, vagyis Orbán tévedhetetlenségét és lassan isteni mivoltát megkérdőjelezni nem lehet,"

Miért? Isten létét/nemlétét megkérdőjelezte már valaki?
Orbánét?

Az, hogy néhányan mit is gondolnak, az mit is jelent valójában?
Semmit.

Szerintem itt meg is álltam az olvasással, minek .

Behaton 2018.02.10. 19:54:15

@6.Lenin: Állítólag Simicskának is van atombombája ... és kész használni is azt. Sokan várták, hogy a G-nap évfordulóján ledobja valahova ... de valami történt. Nem tudom...

azigaziraptor 2018.02.10. 20:03:56

@Behaton: Megmondta!
Nem akar "öngyilkos" lenni! :-)

Behaton 2018.02.10. 20:09:09

@azigaziraptor: Nem akar...nem akar... Hát ne saját magára dobja! Ez a Simicska nem olvas ellenzéki blogokat, újságokat?! Nem látta, hogy mennyien bíznak benne, hogy mennyien várják a segítségét?! Az önös érdekeket ilyenkor félre kell tenni....

6.Lenin 2018.02.10. 20:22:53

@Behaton:

Ehhez tudni kéne a valódi okát a szakításnak. Szerintem egészen másak lehetnek az okok.

Ha megnézzük, hogy mióta a Lajos kezelésbe vette a Jobbikot, és mit is tett velük, megerősíti bennem, hogy Simicska nem egy nagy penge, neki más feladata volt, és nem kellett volna esetleg beleszólni a "nagyok " dolgába. Megpróbálták kiszorítani, de ezt nem tudja feldolgozni. Atom bombája meg nincs. A grafitézéseit nézve meg inkább egy szánalmas pacák. Nem ő az 1etlen "zseni", akik kiszorultak már a Fideszből, mert kiderült, hogy mégsem akkorák.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 20:24:51

Idézet a cikkből:

"– azonban nincs olyan ellenzéki erő/formáció, amely képes akár csak megközelítően ekkora a tábort összefogni,"

Tehát a probléma gyökerét az ellenzéki partokban kell keresni, es nem masokra mutogatni!

6.Lenin 2018.02.10. 20:36:07

@atomic power 1986DucaDuca:

Pedig nagyon egyszerűen belátható lenne.

"a Fidesz 2,1-2,3 millió biztos szavazóval rendelkezik," szintén a posztból idézve.

Választáskor ehhez lehetne még a most bizonytalanok közül néhány százezer szavazatot hozzájuk csapni, tehát közel 3 millió.

30-35-40 % szinte soha nem szavaz. 2,5-3 millió.

A maradék száz felé osztódik. Összefogás nem működik, pedig az lenne az egyetlen esély.

Tehát egyszerűen nincs is annyi szavazó, hogy egy hasonló nagyságú párt kialakulhasson. Csak, ha az ellenzék összefog, az meg nem megy.

6.Lenin 2018.02.10. 20:39:28

@6.Lenin:

Vagy a Fidesz darabokra esne szét, de ez a közeljövőben nem hiszem, hogy bekövetkezne.
(ez kimaradt a lehetséges megoldások közül).
Akkor kiegyenlítettebbek lennének az erőviszonyok, de akkor sem biztos, hogy a mai ellenzék javára billenne.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 20:51:09

@6.Lenin:

Meggyőződésem, hogy ezt a mai ellenzeket kell levaltani először, mert a jelenlegi intellektualisan nem versenyképes.

6.Lenin 2018.02.10. 20:58:53

@atomic power 1986DucaDuca:

Ez igaz, de matematikailag is esélytelen egy Fideszhez hasonló nagyságú, egységes párt kialakulása. A Fideszen kívül már inkább csak szélek vannak.
Jobbról, balról, szélsőségek nem hiszem, hogy működőképes koalíciókat tudnának alkotni egy kevés baloldali, liberális "normális" pártocskákkal.
Egyszerűen nincs annyi szabad szavazásra jogosult polgár. A Fidesznek is szét kéne esnie ahhoz. Egyszer, talán, és akkor jöhet egy más formáció is.

taga20 2018.02.10. 21:00:06

@atomic power 1986DucaDuca:

és bazdmeg jöttök, és jöttök, és imádjátok a gecit! és elpusztul ez a gizda ország, és mégis tapsoltok.

gratulálok tetvek, ti nyertetek, mint 45-ben az árják!

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:01:26

@6.Lenin:

Szerintem a Fideszt csak a Fidesz fogja levaltani! Ennek több forgatokönyve lehetséges. Ez egyebkent a legjobb megoldas lenne az orszag szamara, amig ilyen ellenzeke van!

morpho 2018.02.10. 21:02:22

@6.Lenin: "Ez igaz, de matematikailag is esélytelen egy Fideszhez hasonló nagyságú, egységes párt kialakulása" A 90-es, 2000-es években hogy is volt ez? Mit haknizol te már megint?

morpho 2018.02.10. 21:04:38

@atomic power 1986DucaDuca: Az ellenzéket kell leváltani, ha korrupt a kormány és nemlétező migráncsokkal haknizik és egy kibaszott ellátórendszert képtelen működtetni! Igazad van!

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:06:46

@taga20:

Vazold mar fel, hogy mi törtenne akkor Magyarorszaggal, ha az "Orbán takarodj" nagykoalício győzne!

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:11:35

@morpho:

Az egesz orszag korrupt! Korrupt az iskolaigazgató, korrupt a vallalatvezető, korrupt a hivatalnok, korrupt a kisemberek kritikus tömege! Es korruptak az ellenzeki partok!

kunzoo 2018.02.10. 21:11:50

@6.Lenin:
A nagy összefogásban a választók nem hisznek mert itt 1+1 nem egyenlő kettővel. Valamelyiknek felül kell kerekednie a többin akkor lesz egy új kihívó. Szerintem Gyurcsány ezt felismerte és az idő őt igazolta. Mindenki arra megy hogy majd ők fújják a passzátszelet az összefogásban, még kimutathatatlan jelentéktelen formációk is. Ebből ő kimarad és az ő pártja lassan de erősödik a többiek meg gyengülnek.

6.Lenin 2018.02.10. 21:11:52

@morpho:

Ha nem értenéd, én a máról beszélek. Ma nincs esély.
Ahhoz, hogy a Fidesz ma egy ilyen egységes erős pártszövetség, ahhoz egy szatyor pártnak is szét kellett esni, de a baloldalnak kellett ehhez komolyabban elveszíteni a szavazóit, akik ma talán a bizonytalanok közt találhatóak, előtte a jobbosok voltak ott, mert nem láttak esélyt. Bár ez csak feltételezés, de lehet benne logika is.

Jelenleg a baloldal nem tudja megszólítani a bizonytalanokat, mert nincs mivel.
Nem bonyolult dolgok ezek, csak kicsit kívülről kell szemlélni, minden elfogultság nélkül.

taga20 2018.02.10. 21:13:46

@atomic power 1986DucaDuca: megbeszélnénk, hogy az olyan csírák, mint te, nem vagy rossz, csak rosszra gondolsz.

ember, döbbenet, hogy van olyan ember, mint te, és felteszed az ilyen kérdéseidet.

neked tetszik a tiborc féle lopás? szerinted ez rendben van?

6.Lenin 2018.02.10. 21:15:01

@kunzoo:

Ez elfogadható, de a Gyurcsány soha nem fog a Fideszhez hasonló egységes, erős pártot létrehozni, de ennek okát most nem szeretném részletesen indokolni. Talán annyit, Gyurcsány mentálisan is alkalmatlan erre a feladatra. Van érzéke a politikához, ért is hozzá, de...

kunzoo 2018.02.10. 21:16:34

@morpho:
Ember! A rengeteg mutyi, csalás, bunkóság, tirpákság ELLENÉRE a fidesz stabilan vezet. A lehetőségekhez képest szarul csinálják. Ahhoz képest az ellenzéki pártok egy része mégis képtelen megszólítani a szavazókat. A fidesz folyamatosan dobálja fel a magas labdákat de ahelyett hogy lecsapnák, inkább egymást marják teljesen jelentéktelen ügyekben. Többet foglalkoznak egymással mint a fidesszel, de legfőképpen a választóikat hanyagolják el.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:19:57

@6.Lenin:

A Fidesz az egy néppart, több korabbi jobboldali part programjat integralta sikeresen,több esetben baloldali valasztoi igenyeket is kielegítve. Ezert is van nehez dolga az ellenzéknek.

morpho 2018.02.10. 21:20:43

@atomic power 1986DucaDuca: És akkor most ezzel megindokoltad, hogy miért kell az ellenzéket leváltani. Aha. Korrupt az ország. A nagy ellátórendszerek működésképtelenségéről nem tettél említést. Valahogy a hazudozós kampányról sem a nemlétező migráncsokról. Egyébként minden valódi demokráciába a Tiborc-Simicska ügybe a miniszterelnök már rég belebukott volna!

@6.Lenin: "Ahhoz, hogy a Fidesz ma egy ilyen egységes erős pártszövetség, ahhoz egy szatyor pártnak is szét kellett esni" A fidesz kebelezte be ezeket a pártokat! Előbb a kisgizdákat, aztán az MDF-et. Egy a tábor, egy a zászló! Ezzel kezdte azt, hogy leválthatatlanná tette magát! Amúgy meg a fidesz nem hogy nem egy erős pártszövetség, de mint párt nem is létezik, csak papíron. A választásokkor úgy tesznek, mintha létezne, de egyébként nincs ilyen párt!

kunzoo 2018.02.10. 21:22:26

@6.Lenin:
Viktort is töltőre tették már Grazban, senki sem tökéletes. Ha szerencséje van és ügyes akkor az öszödi beszéd előbb utóbb olyan patinát kap mint a Bokros csomag. A szocialista pártot már lehámozta magáról, Horn is megmondta hogy a szocik ellensége a saját pártjuk. Azt nem mondtam hogy ez gyors folyamat lesz de az esélye megvan rá. Ha a migrikérdésben tud valamit csűrni csavarni a DK véleményén akár új szavazók is jöhetnek. Érdekes módon ebben a kérdésben nem támadta annyira Orbánt.

taga20 2018.02.10. 21:23:20

@kunzoo: a választok elmehetnek a kurvaanyjukba, ha a fityeszre szavaznak!

ennyi.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:25:40

@6.Lenin:

"Van érzéke a politikához, ért is hozzá, de..."

Bocsanat, de szerintem semmi erzeke GY.F-nek a politikához. Ha lenne, akkor nem kormanyozta volna az allamcsőd közeli helyzetbe az orszagot.

kunzoo 2018.02.10. 21:27:08

@morpho:
Az a baj a nemlétező migráncsokkal hogy pár hónapja pont a B1 blog írt róla hogy azok a szegény nem létező migráncsok ezrével ragadtak Szerbiában és tízezrével vannak a balkánon és csúnyaorbánbonccsaleakerítést.

Tehát legalább olvasnák el a saját korábbi bejegyzésüket mielőtt ezt nem létezőnek nyilvánítják.

6.Lenin 2018.02.10. 21:27:42

@atomic power 1986DucaDuca:

Igen. Orbán már régen elmondta, hogy hagyni kell a fenébe a régi oldalazást. az már nem működik. Működő rendszereket kell építeni. Erről is beszélt Tusnádfürdőn, de félremagyarázták az illiberalizmust, mert nem értik a lényegét.
Pedig ott is elmondta, minden ideából el kell fogadni, azt, amit az emberek is már természetesnek vesznek/befogadtak. Ezekből kell egy működőképes rendszert felépíteni. Nem értik, még. Mert hozzá vannak szokva, ha valami nem egyezik az ő véleményükkel/elképzeléseikkel, azt ki kell fordítani, félre kell magyarázni.

kunzoo 2018.02.10. 21:29:18

@taga20:
Az kétmillió. És a többi? A szoci szavazatok hová tűntek?

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:29:42

@taga20:

"a választok elmehetnek a kurvaanyjukba, ha a fityeszre szavaznak!"

Es azok a valasztasra jogosultak, akik soha nem mennek el szavazni, illetve akik keptelenek arra, hogy felsorakozzanak egy ellenzeki part mögé, azok hova menjenek? Ne mindig masokban keressük a hibat!

morpho 2018.02.10. 21:30:18

@kunzoo: A fidesz a migráncsozással és Sorosozással "szólította" meg a sok buta embert, akik ezt beszopták. Az ország szempontjából semmi érdemi mondanivalójuk nincs és nem is oldottak meg semmit, amit megígértek. Amúgy nem is akartak. Annyit csináltak, hogy a nyugdíjmegtakarításokat kizsarolták és kifizették belőle az államháztartási hiányt. Ezt bárki meg tudta volna csinálni. Egészségügy zéró, oktatás kalap szar, elvándorlás brutális, munkaerőhiány szintén. Nyugdíjrendszer az összeomlás szélén. Van még kb 10 éve és aztán roló. Ezekről kéne politikai vitákat folytatni, de erre a fidesz nem hajlandó. Teljesen lenullázták a politikai közbeszédet. A sztenderd válaszok: Soros, migráncsok, bukott pártok meg ne ugassanak. Így néz ki ma Magyarország. Rettenetes vége lesz ennek.

6.Lenin 2018.02.10. 21:31:35

@atomic power 1986DucaDuca:

A politikának a mutyi részéhez, a háttérben zajló egyezkedéshez, kufárkodáshoz. ami zajlik az egész világon. azt a részét nagyon kedveli, és tudja is irányítani. Lásd a jelenlegi ellenzék maga alá gyűrését.
Erre gondoltam.
A politika nem éneklő, táncoló terézanyuk gyülekezete. Bár róla is már kiderült sok minden.

morpho 2018.02.10. 21:31:45

@kunzoo: Hagyjál engem békén a migráncsaiddal! Kurvára unom!

baldoc 2018.02.10. 21:32:04

@6.Lenin: Maga itt oszja az észt. Olvasom kommentjeit és azon gondolkodom, hogy mikor fog már szembe nézni a VALÓSÁGgal.
Tudja azért nincs MOST alternatívája a Fidesznek, mert nem működik a KÖZmédia, nem működik a rendőrség, az ügyészség.
Ha úgy működne mint 2010 előtt, akkor már csak egy TÖRPEpárt volna a Fidesz és nagyobbak lennének a többiek.
Ezt a helyzetet Orbán hozta létre TUDATOSAN(lásd Simicska).
Védheti és örülhet neki. Én szégyelném.

6.Lenin 2018.02.10. 21:34:32

@kunzoo:

A DK, Gyurcsánnyal soha nem lesz még középárt sem. ennek nagyon földhözragadt oka van. Már az is csoda lenne, ha 20 % fölé tudna menni hosszútávon.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:35:26

@6.Lenin:

".......de félremagyarázták az illiberalizmust, mert nem értik a lényegét."

Szamomra a lényeg a fékek es ellensulyok bizonyos korlatozasa mellett egy gyorsabb haladas az azsiai fejlesztő allamok mintajara. Azoknak azert volt könyebb, mert nem volt ilyen ellenzekük.

kunzoo 2018.02.10. 21:38:33

@morpho:
Migráncsok és Soros sehol nem volt még amikor már igen erősen vezetett. Ez csak akkor jött be nekik amikor a hülye szocik álproblémának minősítették az illegális bevándorlást. Eltelt fél év és mindenki az egész EU-ban a bevándorlást nevezte a fő kihívásnak, megoldási formától függetlenül. Emiatt a szocik politikailag dodómadarak lettek, a választók nem hiszik el nekik hogy képesek a problémák, veszélyek felismerésére. Tök jól állhattak volna a többi témában de ezzel lenullázták magukat.

Botka is dodó lett, nem ismerte fel hogy már nem ők az egyértelműen vezető ellenzéki párt hanem csak az egyik. Emiatt az erőt felmutató beszédei egyszerűen csak arrogánsnak hatottak. Utána másodszor is megpuccsolta az MSZP a saját főnökét. Az MSZP helyét azonban még senki nem vette át. Szerintem ezért is sok a távolmaradó polgár.

6.Lenin 2018.02.10. 21:38:48

@baldoc:

Nekem mit kéne szégyellnem, hogy képes vagyok elfogultság nélkül szemlélni az okokat?
Nekem nem kell önfelmenteni a saját hülyeségem.
Azt rábízom a tehetetlen pártokra, hogy kitaláljanak mindenféle marhaságot a saját hibáik megmagyarázására.
Szégyellje magát az, akikre ez tartozik. Én biztosan sok mindent másként tennék, akár kormányon, akár ellenzékben, de momentán egyik se az én feladatom.

kunzoo 2018.02.10. 21:39:34

@morpho:
Azok a B1 migráncsai.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:39:43

@6.Lenin:

Ravaszkodashoz, cselszöveshez lehet, hogy ert, de orszagszervezőkent, orszagvezetőkent nulla..

kunzoo 2018.02.10. 21:40:42

@6.Lenin:
Három éve még az is csoda volt ha öt százalék fölé megy emlékszel?

baldoc 2018.02.10. 21:41:46

@6.Lenin: Maga nem értette meg , amit írtam.
Mert nem akarja elfogadni a VALÓSÁGot, mert fájna.
Persze csak ha van lelkiismerete.

6.Lenin 2018.02.10. 21:43:58

@morpho:

Mit számítanak ezek? Az ellenzék is ugyanezt megtehetné, de nincs aki ezt a gyakorlatban képes is lenne megvalósítani, pedig ez lenne az egyetlen esély. Más nincs, ma.
Valamikor lehet, hogy lesznek, de az elég bizonytalan. Még azt sem látjuk, hogy lenne rá alkalmas személy. Karácsony a sírba viszi az MSZP-t, jó nagy darab sírásó a pacák.

taga20 2018.02.10. 21:44:15

@atomic power 1986DucaDuca: a geci a rabláshoz, a maffiához ért, de a történelem szemétdombján fogja végezni!

morpho 2018.02.10. 21:45:43

@kunzoo: Hol írtam én egy kurva szót is a szocikról? Utálom őket! Elárulták a miniszterelnöküket! Ki a fasznak kell egy ilyen párt? Te viszont nem reagálsz semmi lényegi felvetésre, csak migráncsozol. Tudod mit bazmeg. Migráncsozzál!

morpho 2018.02.10. 21:47:52

@6.Lenin: Kurva unalmas olyan beszélgetést folytatni, ahol a "mit ebédeltél ma" kérdésre az a válaszod, hogy szereted a sünöket. Kurva unalmas!

6.Lenin 2018.02.10. 21:49:07

@kunzoo:

Nézd, vannak , mint mindenben bizonyos korlátok is. Az olyan pártok hívei, mint a DK, Jobbik, liberálisok, zöldek, és mindenféle színű formációk soha nem jelentenek többet egy országban, mint 10 max. 15 %. Szélsőséges esetekben esetleg felmehetnek 20 % közelébe.
Több nincs bennük. Nincs annyi szavazó, aki hozzájuk csatlakozna.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 21:49:15

@taga20:

"megbeszélnénk, hogy az olyan csírák, mint te, nem vagy rossz, csak rosszra gondolsz.

ember, döbbenet, hogy van olyan ember, mint te, és felteszed az ilyen kérdéseidet."

Nekem nem tetszik semmilyen lopas, ugyanakkor az orszag stabilitasat nem szabad kockaztatni. A hatalomvaltas az nagyon komoly dolog, az csak akkor törtenhet meg, ha van jobb alternatíva.

Nem valaszoltal arra, hogy mi történik azutan, ha az "Orbán takarodj nagykoalició" győz.

6.Lenin 2018.02.10. 21:50:34

@morpho:

Meg akkor sem, ha torz szemüvegen keresztül szeretnél távolba nézni.

6.Lenin 2018.02.10. 21:53:39

@baldoc:

Neked is van egy "valóságod", nekem is, másoknak meg teljesen mást jelent megint.
Én nem akarom a tiédet elvenni, csak elmondtam, hogy az enyém más, másként látom.

6.Lenin 2018.02.10. 21:55:59

@atomic power 1986DucaDuca:

Ilyesmire gondoltam én is. Már be is bizonyította mindkettőt.

baldoc 2018.02.10. 21:58:38

@6.Lenin: Csak tudja a maga "valósága" tönkreteszi Magyarországot.
Már ha számít!

kunzoo 2018.02.10. 21:59:27

@6.Lenin:
Nem is kell mindenkinek csatlakozni. az a lényeg hogy ha koalícióra kerülne a sor valamikor ki lesz a vezető párt. Mint most a németeknél. Azért Merkel mami a főnök, ő a kancellár ez nem is volt kérdés. Most ha lenne összefogás akkor három párt is marakodhatna azon (plusz jobbik) hogy ki is adja a miniszterelnököt. Ezt azért a szavazók is látják.

morpho 2018.02.10. 22:00:39

@6.Lenin: Ilyeneket én is tudok: Aki nem tud úszni, az ne másszon fára, mert elüti a villamos! Ez az óvodába még menő volt, de hogy egyszer ezt csinálják a magyar közbeszéddel, az lesújtó! Még szerencse, hogy te képes vagy elfogultság nélkül szemlélni az okokat...

@baldoc: Neked van igazad. Kb ennyi a megfejtése az egész narancsvilágnak.

morpho 2018.02.10. 22:02:07

@baldoc: "a maga "valósága" tönkreteszi Magyarországot" Már tönkretette. Menthetetlen. Nagyon csúnya vége lesz. Hitler is megbukott egyszer, de milyen áron?

kunzoo 2018.02.10. 22:05:42

@morpho:
Márpedig a szocik (még) ezen a választáson indulnak. Nem lehetőket figyelmen kívül hagyni. Nem hiszem hogy a jelenlegi felhozatalból a Momentum, Együtt, PM, Bokros féle párt lesz aki leváltja Orbánt vagy egyáltalán az ellenzéke lesz.

Marad a Jobbik, DK, LMP, MSZP. Jó eséllyel ezek közül kerülhet ki az a formáció aki majd megszorongatja Viktort. Valamelyiket választania kell annak aki valóban váltást akar. Ha otthon marad akkor azzal a jelenlegi kormányt támogatja. Ha a fidesznek esetleg koalíciós kényszere lesz akkor még jó kérdés hogy a Jobbik nem-e áll össze vele.

morpho 2018.02.10. 22:06:24

@kunzoo: Nem vagyok politológus!

6.Lenin 2018.02.10. 22:08:29

@kunzoo:

Természetesen, de...
a zöldek, liberálisok, +hasonló pártoknak lehetnek esélyeik egy koalíciós kormányban részt vállalni.
Ma a Jobbiknak már nem. eljátszották a hitelességüket. Előtte meg a politikai irányultságuk miatt lettek volna vállalhatatlanok.
Nem véletlenül próbált Vona váltani, nagy nehezen rájött, ha szeretne hatalomra kerülni, váltani kell, de későn, és nem Simicskával kellett volna ezt meg próbálni, meg aztán már az idő is kevés ehhez. Senki nem szeretne már társulni velük. Egyedül meg kevesek, és ma már hiteltelenek. Maguknak köszönhetik. Vona későn ébredt, de talán alkalmatlan is erre a feladatra.
Szerintem.

kunzoo 2018.02.10. 22:12:31

@6.Lenin:
Vona hülye volt, maradt volna inkább a radikális vonalon. Gyűjtőpárt plusz Simicska? Az gyakorlatilag a fidesz de Orbán Viktor nélkül. A fidesz viszont Orbán Viktor. Oligacha tehát lett volna de Vona nem tudná úgy uralni mint Orbán. Akkor meg a fidesz szavazó minek szavazzon rá?

6.Lenin 2018.02.10. 22:12:58

@baldoc:

Én szívesen elfogadnám, de sok millióan ezt ma még másként látjuk, és a te "valóságodat" szinte semmi sem igazolja. De nem szeretném elvenni tőled, a tiéd.
Majd egyszer valamelyikünknek igaza lesz, vagy nem. Vagy egy nevető 3.-nak.

baldoc 2018.02.10. 22:17:21

@6.Lenin: Maga tényleg ennyire ézéketlen Magyarország jövőjével szemben?
Csak MOST legyen jó, éljünk a MÁnak!
Kit érdekel a HOLNAP?
Ja, és maguk a NAGYMAGYAROK!!!!

6.Lenin 2018.02.10. 22:20:03

@kunzoo:

Mondjuk. De tagjai vagyunk egy szövetségnek is. Gazdaságilag még eléggé függünk másoktól is. Lehet, hogy itthon még elfogadható is lehetne egy Jobbik -Fidesz koalíció, de a kül felé már nem biztos. Lásd Franciaország, Hollandia, vagy mit is tettek Haiderrel, az osztrákokkal.
Mo még nem élne túl egy ilyen koalíciót hosszútávon. Talán Vonának hamarább kellett volna felébrednie, és nem Simicskára, meg Hellerékre hallgatnia.
Szerintem nagyon elcseszte már. Persze támogathatna kívülről is, de ma már talán azt sem.

6.Lenin 2018.02.10. 22:24:51

@baldoc:

Nagyon is érdekel a ma, sőt a holnap is, de már nagyon régen nem álmodozom a politikát illetően.
Nekem semmi bajom a te valóságoddal, te úgy látod, igaz nem sok minden igazolja, de ne kekeckedjünk minden apróságon.
Maradjunk annyiban, hogy én másként látom. Lehet, mindketten rosszul látjuk. Ez is benne van.

Gleccsertetű 2018.02.10. 22:33:31

@megamedve: szia Götz Péter, miért csináltál másik nicket?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.10. 22:40:35

Senkinek soha nem volt célja az ország többségének támogatottságát megszerezni, csakis a hatalamat akarta mindenki megszerezni.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 22:42:16

@baldoc:

Mivel tette tönkre Magyarorszagot a kormany? Megkerhetem, hogy ezt megindokolja?

taga20 2018.02.10. 22:44:13

@baldoc: lenyinevtársnak pár jó hónapja van, asztán reszelnek neki, me nem lesz fityeszmaffia kétharmad.

erre ez az öreg sakál bemondja az unalmast:)))

taga20 2018.02.10. 22:46:35

@Gleccsertetű: te most viccölsz? me humornak elég durva fityeszdroid amit tolsz!

taga20 2018.02.10. 22:48:40

@atomic power 1986DucaDuca: ön annyira patent, hogy nyert egy uccahossz ledlámpát!

személyesen tiborc rabtárs fokja kivinni önnek!

rohadjon meg az összes fityesz bűnöző!!!!

morpho 2018.02.10. 22:49:52

@atomic power 1986DucaDuca: Szeretem az ilyen kérdéseket. Odafenn már leírta egyszer. Keresd vissza! baldoc 2018.02.10. 21:32:04

siriq111 2018.02.10. 22:54:58

@6.Lenin: Amig hagyod te is meg a tobbiek, hogy rohogve a kepedbe mondja a baromsagat a fidesz vagy eppen elhuzza a csikot a francba amit a magyar emberek fizetesebol van finanszirozva , nem lesz valtozas. Szamomra felfoghatatlan , hogyan lehet hagyni ezeket a korrupt es napi szinten a koznek a vagyonat elherdalo partot mindenestul iranyitani egy orszagot. A szavazo donti el mi legyen , milyen szabalyok szerint kepviselje a a koznek es a szavazo akaratat, nem a valasztott dont errol.

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.10. 22:59:55

@morpho:

"Tudja azért nincs MOST alternatívája a Fidesznek, mert nem működik a KÖZmédia, nem működik a rendőrség, az ügyészség."

Az, hogy ezek a szervek nem úgy működnek, ahogy az ellenzék szeretné, még keves egy orszag tönkretetelehez.

Ezek egy hatalomvaltas eseten, ha meg van hozza a többseg, megvaltoztathatók szinte pillanatok alatt, maradando nyom nelkül.

2018.02.11. 05:12:11

A megoldás egyszerű lenne. El kell zárni az uniós pénzcsapokat és kiéheztetni a Fideszt. Mivela fideszes holdudvar oligarchái semmilyen érdemi, versenyképes gazdasági tevékenységet nem folytatnak, ezért nagyon hamar megéreznék az ingyenpénz hiányát. A Fidesz holdudvara gyakorlatilag az uniós források ellopására építette az életét.
Emellett van még pár multi, amik az exportot jelentik. Ezen kívül a nagy nihil.
Egyedül a migrik távoltartása az, amit helyes intézkedésnek tartok a Fidesz részéről, amúgy mehetnének a levesbe. Vagy a lámpavasra.

Gleccsertetű 2018.02.11. 06:29:35

@taga20: 45-ben árják, gratulálok.

6.Lenin 2018.02.11. 09:32:07

@siriq111:

"A szavazo donti el mi legyen , milyen szabalyok szerint kepviselje a a koznek es a szavazo akaratat, nem a valasztott dont errol. "

Ez igaz (?). Ápr. 8-án meglesz erre a lehetőség. Már 2x döntöttek is (2010,2014). Minden adott (volt rá 8 év, van 6 millió választásra jogosult polgár, akik nem a Fideszre szavaztak)

morpho 2018.02.11. 11:38:35

@Colonel H. Stinkmeaner: A migriket meg viszonylag könnyű úgy távoltartani, hogy nem akarnak jönni. A többi stimmel!

taga20 2018.02.11. 11:57:16

@Gleccsertetű: mi a tetves anyád van tetű? mit nem értesz, te szerencsétlen fityeszzombi?

Gleccsertetű 2018.02.11. 18:01:50

@taga20: szik tranzit glória mundi

neovolontaire 2018.02.11. 18:29:44

@6.Lenin: Csak a pártok nem tudnak összefogni, a választók tudnának! Természetesen illúzió elvárni, hogy a pártok összefogva megnyerik a választást és megváltoztatják az országot, mert mindegyik mást akar, mert ez a normális, azért vannak mas pártban. De az igenis megoldható, illetve az lett volna az egyetlen megoldás, hogy az összes, számításba vehető ellenzéki párt, aki kimutatható támogatottsággal rendelkezik leülnek együtt és megteszik azt ,amihez józan ész és minimális inteligencia szükséges:Vagyis találkoznak és az egyik kimondja hangosan, hogy: jelen helyzetben egyféleképpen tudunk változtatni: Kötünk egy választási szövetséget a támogatottság,aunk arányában!Mindenhol egy közös jelölt,aki megugorja az 5%-ot lehet külön lista, aki nem, az szigorűan csak egyéni körzetet kap, országos listát nem állít.Ebben a pillanatban minden ,aláírja a következőt:Megnyerve a választást átírják a választási törvényt, helyreálítják a jogállamot, a beültetett pártkatonákat felállítjk, megírják az uj alkotmányt, akit kelle bíróság elé állítanak,stb, majd kiírják az új választást már egy arányos, kétfordulós rendszerben.Ekkor visszaáll a fair politikai verseny é mindenki megnutathatja magát saját listával meg amit akar

6.Lenin 2018.02.11. 18:51:05

@neovolontaire:

Az eleje majdnem jó, a vége marhaság, már bocs.

Egy lehetséges, elfogadható változat létezhetne.

1 hiteles ember, 1 vízió, 1 lista, 106 egyéni. Megnyeri és megvalósítja a vízióját.

Miközben lecseréli az előző rendszer híveit-egy bizonyos szintig- fontos pozíciókba beülteti a saját, megbízható embereit és megpróbálja a lehető legszélesebb rétegek érdekeit kiszolgálni. Megbízhatatlan, ellenséges beállítottságú emberekkel nem lehet sikeresen kormányozni.

Angyalok talán a mennyben létezhetnek, de a Földön elég ritka lehet az előfordulási arányuk.
A választók érdekei pont annyira különbözőek, mint a pártoké, azért gyülekeznek különböző pártokban.Egy irányba csak erőszakkal lehetne terelni őket (is).

morpho 2018.02.11. 18:52:38

@neovolontaire: A fidesznek is megvolt erről a markáns véleménye: coub.com/stories/4122-fidesz-idogep

ben2 2018.02.11. 19:00:24

@neovolontaire:

A felsoroltakhoz mind 2/3-os többség kell. Egy ellenzéki nagykoalíciónak a legoptimistább forgatókönyv szerint is max. a feles többsége lenne meg.

Ha tehát a Fidesznek megmarad a maga 2 millió választója és az ellenzék a megismételt választáson már egymás ellen indulna, akkor kétfordulós rendszerben is a fidesz győzne, mert a protest szavazatok ugyanúgy szétszóródnának az ellenzéki jelöltek között.

midnightcoder2 2018.02.11. 19:10:33

@neovolontaire: Ok, tételezzük fel, hogy leülnének és megegyeznének. Tételezzük fel azt is, hogy az a 6 millió nem szavazó akiket az ellenzék finoman szólva kissé optimistán automatikusan a saját táborába sorol, valóban elmegy szavazni és valóban az ellenzékre szavaz. Szerinted ha egyáltalán kormányt tudnának alakítani, kb. mennyire működnének hatékonyan ? Az MSZP akkor is egy katasztrófa volt, amikor csak egy szál SZDSZ-szel kellett volna megegyezniük (és persze saját magukkal). Meddig lenne működőképes egy efféle koalíció ? És mennyi idő alatt juttatnák el az országot olyan állapotba, hogy az itteni legvéresebb szájú balliberális is sírva kérné vissza a Patást ?

morpho 2018.02.11. 19:11:21

@ben2: Csak közben átírnák úgy az alkotmányt, hogy nem lehetne egy pártnak egyedül meghekkelni. Aztán tőlem nyerhet a fidesz, mit bánom én.

morpho 2018.02.11. 19:13:06

@midnightcoder2: Nem kormányozniuk kéne. Azt a fidesz se csinálja. Csak visszaállítani a demokratikus jogrendet. Aztán kiírni egy új választást, amin mindenki indulhatna.

6.Lenin 2018.02.11. 19:17:09

@morpho:

Ki van eltiltva az indulástól te szerencsétlen? Vagy 70 pártot jegyeztek be, és van vagy 250.
Hány ezer kéne még?

Elég lenne egy hasonló néppárt, egy vezetés alatt, 1 listával, 106 egyénivel Nyerhetnek, és kormányozhatnának. Minek ide új választás?

morpho 2018.02.11. 19:21:46

@6.Lenin: A 250 pártból mennyit gründolt a fidesz? 200-at? Csak hogy jobban szóródjon az ellenzék... Egyébként megint tök másról beszélsz pubi! Ez az amit kurvára unok!

midnightcoder2 2018.02.11. 19:22:32

@morpho: És az mit változtatna a lényegen ? Az ellenzék ugyanúgy megosztott maradna, és valószínűleg centire ugyanolyan arányok alakulnának ki az új választások után is.

midnightcoder2 2018.02.11. 19:23:28

@morpho: Az ellenzéket semmi nem akadályozza az indulásban. Centire ugyanolyan lehetőségei vannak mint Orbánéknak voltak mondjuk 2002-ben.

ben2 2018.02.11. 19:25:19

@morpho:

Mi az a konkrét passzus a jelenlegi alkotmányban, amit mindenképpen meg kellene változtatni?

morpho 2018.02.11. 19:30:27

@midnightcoder2: Még egy olyan komentet írj le légyszi, amiben a "centire" szó benne van! Amúgy már válaszoltam a kérdésedre.

@ben2: A gránitszilárdságúban? Mit nem? Ott kezdődik, hogy ez nem konszenzusoso, hanem egypárti alkotmány. Sőt egy kollégiumi haveri kör által ránktunkmált alkotmány. Amúgy a választási törvényt, a sarkalatos törvényeket, a pártfinanszírozást, a közjogi méltóságok kinevezési gyakorlatát, de most nincs kedvem regényt írni. A szent korona tőlem maradhat. Lényegtelen, pont leszarom.

6.Lenin 2018.02.11. 19:34:06

@morpho:

Van 6 millió választásra jogosult, kötelezzétek fejvesztés terhe mellett, hogy csak a Fidesz ellen szavazhatnak.
Vagy valami jó program, cél kéne, hihető emberekkel. Nem az lenne célravezető?
Lassan bele fox őrülni (vagy már késő) ebbe a marhaságba.

morpho 2018.02.11. 19:36:31

@6.Lenin: Te ezt ha még ezerszer leírod, akkor nem biztos, hogy én fogok beleőrülni. Tök másról van szó. Feltünt? Persze, hogy feltünt, de ilyenkor terelni kelll ezerrel. Némi zavart érzek az erőben narancskullancs!

midnightcoder2 2018.02.11. 19:40:04

@morpho: És hol vannak mára azok a pártok akik az egykori konszenzusban benne voltak ? Az MDF mint olyan megszűnt létezni, a kisgizdák dettó, az SZDSZ antikommunistából a kommunisták legfőbb szövetségese lett majd szintén megszűnt, a FIDESZ liberálisból jobboldali lett, az egykori állampárt megvan még, de mára már csak a töketlenségét és a kleptomániáját őrizte meg.

HUNGARIAN FIRST !!! 2018.02.11. 19:47:42

"– vagyis a magyar választópolgárok többségének nem élvezi a támogatottságát a kormány,"

Hagyjuk mar ezt a DEMAGOG FASZSAGOT, ezt senki nem hiszi mar el.
Mert akkor minden valasztas az elmult 25 evben, ahol nem szavazott egy iranyba, legalabb 4.3 millio ember az ERVENYTELEN.

Irom a libsi nickeket az áprilisi Dunába lövéshez 2018.02.11. 19:57:15

"– bár minden ellenzéki párt egyértelművé tette – több ízben is –, hogy hatalomra jutva sem bontaná le a déli határkerítést,"

Igazan, tehat ezek szerint egyetertenek a keritessel ? ? ?
Es mikor kertek bocsanatot a fidesztol, a kormanytol, Orban Viktortol a kerites miatti evek ota tarto fasisztazas,, nacizas, holokausztozas miatt ???

Djangoo 2018.02.11. 20:08:07

@midnightcoder2: Nekd válaszolok , de a többi hozzászólónak is szól.Éppen az a lényeg, hogy ezek a különböző pártok soha nem lesznek közös nevezön, ezért kell egy technikai, idiglenes szövetséget kötni, egy minimum programmal, ami mindegyik part gondolkodás nélkül támogat, majd feloszlatják magukat és kiírják a választást, már iarányos rendszerben.Ehhez nem kell 6 millió szavazó, de még három sem, csak kicsivel több mint a Fidesznek van és ezzel is meglehet a 2/3-ad, mert ilyen a választási rendszer

6.Lenin 2018.02.11. 20:30:27

@morpho:

Mikor rabolták le az országot a legjobban? Amikor voltak fékek, meg ellensúlyok, Sólyom, meg Gönc, meg alkotmány. Kit zavart?
Sólyom miért nem rendelt el új választást 2006-ban? Akkor nem lenne gond talán a Fidesszel. ezek csak kifogások, de nem mentségek.

Mi a faszért kéne itt mindent átírni? Utána nyerne megint valaki kétharmaddal aztán visszaírna mindent.

Miért ne lehetne egy baloldali néppárt, erős kormánnyal, működő gazdasággal, munkahelyekkel, megélhetéssel? Mit érdekli a tömegeket az alkotmány, fékek, meg ilyen faszságok? Az emberek nyugodtan szeretnek élni.

Dolgozni, keresztelőt tartani, esküvőt, temetést, elmenni a meccsekre, üdülni stb.
Most nyugalom van

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.11. 20:32:08

Mi a valóság?

Nincs Fidesz szekta. A legtöbb ember számára egyszerűen a Fidesz a sokkal kisebb rossz a másik alternatíva, a ballib országrontók összehasonlításában.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.11. 20:32:47

@6.Lenin:

"Sólyom miért nem rendelt el új választást 2006-ban?"

Mert nincs erre jogosultsága.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.11. 20:34:54

@morpho:

Jó ötlet lenne a megváltoztathatatlan alkotmány? Nem hiszem.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.11. 20:36:19

@neovolontaire:

Terveddel van egy kis gond: az ellenzéknek nincs meg a hozzá szükséges támogatottsága.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.11. 20:38:11

@taga20:

Az emberek zöme nem akarja gazdáid országrontását, ennyi az egész, mit nem értesz ezen?

6.Lenin 2018.02.11. 20:40:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Lett volna rá lehetősége, akkor olvastam róla. Akkor még nyert is volna az MSZP, a Fidesz még nem. Vagy lett volna lehetőség egy új baloldal kialakulására (Gyurcsányt kibaszva) .
Persze ezen már kár lamentálni.

Nem lenne itt semmi gond, ha lenne egy normális baloldali szövetség, néppárt vagy a tököm tudja mi, lényegtelen, de egy valódi lehetőség a választásra. A többi felesleges spekuláció. Koalíciós kormányok általában halálra vannak ítélve, nem működik.

Erős, egységes kormányok kellenének ma, ez a lényeg.

morpho 2018.02.11. 20:42:33

@6.Lenin: Úgy kell átírni, hogy ne lehessen még egyszer meghekkelni. Sólyomék nem gondoltak erre 1989-ben, hogy pont egy fiatal antikummunista brigád fogja visszahozni a Kádár rendszert. Nyugalom meg kurvára nincs! Árokásás van, migráncsozás van, sorosozás van. Agyfasz van!

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ezt nem mondtam. Azt mondtam, hogy bizonyos pontokhoz csak konszenzussal lehessen hozzányúlni. A brit parlamentben nincs 2/3-os szabály. A királyi család megfosztható lenne a trónjától egyszerű többséggel, mégsem jut eszébe senkinek. (példa volt, mielőtt belemész)
De amikor a brit királyi család adómentességét eltörölték, egyeztetett a kormány az ellenzékkel. Pedig nem kellett volna. Brexit szavazásnál ugyanez.

morpho 2018.02.11. 20:44:04

@6.Lenin: Az maszop pont abba bukott bele, hogy elárulta Gyurcsányt.

6.Lenin 2018.02.11. 20:50:56

@morpho:

Egy marginális kisebbség keveri a szart, semmi jelentősége. Különben is, majd 8-án eldől.
Solyom egy beszari fasz volt 2006-ban. Sajnos nem találom a videót, de az őszi események után amikor csak annyit tudott kinyögni. erkölcsi válság van.
Gyurcsány és Szili K fent voltak a várban, Feri úgy kezelte mint egy senkiházit, szarba se vette a Sólymot, vagy a szlovákok, beleértve az uniót is. Szarba se vették. ennyit érnek ezek az általad emlegetett dogok. Ezek arra jók, hogy vissza lehessen velük élni, aki akar is visszaélni velük. Semmit se érnek a gyakorlatban, máshol sem.

6.Lenin 2018.02.11. 20:55:17

@morpho:

Szerintem nem. Gyurcsányék verik szét a baloldalt. Feri egy nagyon kártékony faszi, az ellenzéknek már régen ki kellett volna lökni a politikából. A Fidesznek lottó 5-ös.
Amíg engedik Gyurcsányt szart keverni, normális ellenzék nem lesz Mo-on. Nagy tételben fogadok rá. A DK soha nem lesz váltópárt, annyi hülye nincs Mo-on. Ő meg szét fog verni minden kezdeményezést, amíg engedik.

Ad Dio 2018.02.11. 20:58:22

Legyen már április 9...

6.Lenin 2018.02.11. 21:03:33

@Ad Dio:

Lehet, hogy még visszasírjuk ezt a cirkuszt. Nem hinném, hogy nagy nyugalom lenne utána.
Nagyon meg fognak változni a lehetőségek. Az pedig szülhet rossz irányt is. Nem lesz további 4 év. Keményebb dolgok is jöhetnek. Bármelyik oldal is nyerne.

ben2 2018.02.11. 21:09:50

@morpho:

"Ott kezdődik, hogy ez nem konszenzusoso, hanem egypárti alkotmány.
Sőt egy kollégiumi haveri kör által ránktunkmált alkotmány."

Az alkotmány elfogadásának módja nem konkrét passzus.

"Amúgy a választási törvényt, a sarkalatos törvényeket, a pártfinanszírozást, a közjogi méltóságok kinevezési gyakorlatát, de most nincs kedvem regényt írni."

- A választási törvény önálló törvény, nem az alkotmány része.
- A sarkallatos törvények felsorolását tartalmazza az alkotmány, ezek közül melyeket kellene szerinted 2/3-osból felesbe vagy felesből 2/3-osba rakni? Mert maguk a törvények már szintén nem képezik az alkotmány részét.
- A pártfinanszírozás szintén nem része az alkotmánynak.
- A közjogi méltóságok kinevezési szabályaiban mi változott az előző alkotmányhoz képest, amit mindenképpen vissza kellene állítani? Mármint szabályozás szinten, mert azt, hogy a parlamenti többség konkrétan kit választ meg és miért, az megint nem az alkotmányon múlik.

Összességében egyetlen olyan dolgot nem tudtál mondani, ami miatt az összellenzéki koalíciónak érdemes lenne hozzányúlnia az alkotmányhoz.

De segítek: két olyan téma volt, amiben alapvetően eltért a Fidesz és a ballib ellenzék álláspontja:

1. az alkotmány a házasságot csak nő és férfi között ismeri el
2. limitálja a maximális költégvetési hiányt, azaz megköti a kormányok kezét, hogy túlzottan eladósítsák az országot

Ezek közül szerinted melyik az, amiben egyetértés van a Jobbik és a baloldal között és olyan hatalmas a társadalmi jelentősége, hogy érdemes miatta a teljes ellenzéknek átmeneti koalícióba állnia a szélsőjobbtól a szélsőbalig?

Ad Dio 2018.02.11. 21:12:21

@6.Lenin:

Ennél az őrületnél minden jobb :-/.

6.Lenin 2018.02.11. 21:18:52

@Ad Dio:

Nyer az ellenzék. Beindul a "számonkérés", szétlopása, szétverése mindennek. minden mocskos fideszes kirúgása, leváltása. 94. 2002. van rá példa.
Nyer a Fidesz. Már csak fizikai eszközök maradnak az eltávolítására. Mindig akadhat egy őrült. Lehet, hogy már meg is van.

Nagyon nem hiszem, hogy nyugodt napok jönnek 9.-e után, de legyen igazad.

morpho 2018.02.11. 21:21:30

@6.Lenin: Ha a szocik nem adják ki az őszödi beszédet a fidesznek, Gyurcsány végigviszi a ciklust, a fidesz nem kap 2/3-ot és minden marad a régiben. A választást a fidesz nyeri a válság miatt, de aztán leváltható lett volna 2014-ben, mert nem tud saját célra alkotmányozni. Ez ennyi. Orbán sokkal kártékonyabb egyébként, mert ő már 30 éve kártékony, Gyurcsány csak 15 éve az. Úgy könnyű lottó ötöst nyerni, ha előre tudod a számokat. 2006-ban Orbánt Fletó simán lenyomta. Egyik geci a másikat. Hajrá Magyarország!

@Ad Dio: Legyen már április 9... De kurvára igazad van! Eltünnek a migráncsok, megszűnik a soros terv és Orbánék lophatnak gond nélkül tovább. Béke, nyugalom.

morpho 2018.02.11. 21:22:58

@ben2: Te egy nagyon vicces narancskullancs vagy! Imádom az ilyet! :)

Ad Dio 2018.02.11. 21:35:11

@6.Lenin:

A blogok legalább olvashatóbbak voltak.

siriq111 2018.02.11. 22:06:56

@6.Lenin: LAtom te meg most sem fogtad fel. A szavazok szabjak meg milyen feltetelek mellett kepviselik az erdekeit a megszavazottak. Nem forditva. Jo, hogy nem a benzikutas donti el mennyiert akarok tankolni es mennyit fizetek erte.

morpho 2018.02.11. 22:10:11

@ben2: Az egész 4. módosítás 2013-ban egy gyalázat volt! Nem akarom megvitatni veled, hogy miért!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.12. 06:33:34

@morpho:

A 2/3-os szabály szerintem pont elegendő.

Ráadásul vedd észre: a mostani és a korábbi alkotmány 95 %-ban azonos.

6.Lenin 2018.02.12. 09:32:13

@morpho:

"2006-ban Orbánt Fletó simán lenyomta. "
Csak nálad, és a hozzád hasonlóknál. Aki látta/értette is a "vitát", tudhatta előre, hogy Gyurcsány hazudik, és előbb-utóbb bukás lesz belőle.
Az is világos volt, már 2002 után-Orbán meg is mondta-a Fidesznek csak kétharmaddal érdemes győznie. Ezért nem is ugrált a Fidesz a 2002-es csalások miatt. Nem lett volna értelme egy szűk többséggel esetleg kormányra kerülni. Akkor a baloldal(befolyása) még erős volt. Ki kellett harcolnia a kétharmados győzelem lehetőségét. 2010-ben lett rá lehetőség. Azóta a baloldal végleg elvesztette a befolyását, más meg nincs, nem alakulhatott ki, "hála" Gyurcsány F-nek. Míg ő tevékeny lehet a magyar politikában, nem is lesz lehetőség mások számára. Itt tartunk ma.
Szerintem.

morpho 2018.02.12. 11:18:54

@6.Lenin: Ilyenkor elmentek otthonról? Ennyire azért nem vagy hülye! (na jó, azért előfordul) Ez az a típusú komment, amin csak röhögni tudok, de reagálni nem, mert ha megtenném magamat is ki kéne röhögnöm. Azt meg nem szeretném igazán. Bocsat.

6.Lenin 2018.02.12. 11:26:45

@morpho:

Pedig csak vissza kéne nézned az akkori beszédeket, sajtót, videókat, de ez neked sose megy. A zavaros gondolataidban halászgatsz csupán.
Komolytalan vagy.

morpho 2018.02.12. 14:32:23

@6.Lenin: Van ott előtted egy tükör?

6.Lenin 2018.02.12. 14:36:56

@morpho:

Miért kéne tükörből olvasnom az akkori cikkeket, sajtót, vagy nézni a korabeli felvételeket?
Néhányx már lebuktál, hogy rosszul ismered a tényeket. Ferdítesz, aztán, ha lebux, lapítasz, vagy mocskolni próbálod a másikat.

morpho 2018.02.12. 16:01:29

@6.Lenin: "Aki látta/értette is a "vitát", tudhatta előre, hogy Gyurcsány hazudik, és előbb-utóbb bukás lesz belőle" Oszt miből? Aki "Soros tervre" és "migránsok millióira" alapozza a kampányát, az talán ne ugasson politikai hazudozásról.

"nem is ugrált a Fidesz a 2002-es csalások miatt" Mást se csinált, mint az újraszámlálást követelte, hiszen "a haza nem lehet ellenzékben" Aztán ez addig ment, hogy lezárták az Erzsébet hidat a meghülyített szerencsétlen hívek.

"Nem lett volna értelme egy szűk többséggel esetleg kormányra kerülni" Ezért kenték a bukott második forduló után Dávid Ibolyára az egészet. Orbán Viktor a Napkelte stúdiójában azt mondta: belátta, hogy személye nem fogadható el az MDF-nek, ezért tették meg javaslatukat, hogy állítsanak közös miniszterelnök-jelöltet, és ezért mozgattak meg eget földet, mert nem akartak 2006-ban hatalomra kerülni.

"2002 után-Orbán meg is mondta-a Fidesznek csak kétharmaddal érdemes győznie"
Egyrészt nem mondott ilyet, másrészt erre semmi reális esély nem volt 2002-után. Egy hatalmas véletlen halmaznak volt köszönhető a kétharmados győzelem. Kb, mintha kőolajat találnál a nappalidban. Ezt élő ember nem láthatta előre 2002-ben, hogy bezuhan egy világválság, a szocik meg kiadják az őszödi beszédet.

"Azóta a baloldal végleg elvesztette a befolyását, más meg nincs, nem alakulhatott ki, "hála" Gyurcsány F-nek"
Gyurcsány volt az, aki 2004 után összefogta és megerősítette a baloldalt, de a szocik régi motorosai elárulták. Ez tette tönkre az mszp-t, nem Gy F.

Na most akkor válaszoltam és kiderült, hogy te emlékszel rosszul és/vagy hazudozol szokás szerint. Ezzel nincs értelme foglalkozni. Nem kell rá reagálni, ne fáraszd magad, nem jövök vissza erre a posztra.
süti beállítások módosítása