B1 blogcsalád



Cser Ágnes: „Ha valakinek nem tetszenek a magyar kórházak, nézzen körbe Romániában és Bulgáriában”

2018. január 14. - Mr Flynn Rider

Cser Ágnes komolyan vette Hofi poénját a legutóbbi interjújában: szerinte nem a zsemle kicsi, hanem a pofánk nagy.

cser_agnes.jpg

A szakszervezeti vezető orbitális interjút adott a Zoom.hu-nak. Gyurcsányt idézte, aztán elmondta:

8 év kormányzás után Orbánék nem felelősek az egészségügy borzalmas helyzetéért.

„Ha ez kevés, akkor tovább lehet állni”

– üzente azoknak, akik szerint nem normális, hogy emberek halnak meg az orvoshiány és a lepusztult kórházak miatt.

A szakszervezeti vezető interjújából az is kiderül, hogy a valóság érzékelése enyhén szólva nem erőssége a hölgynek. Felmentette az Orbán-kormányt az egészségügyben kialakult válsághelyzet felelőssége alól. Nem fogja kitalálni, kit hibáztat a terjedő fertőzések, hulló vakolat, patkányok, ehetetlen koszt és a személyzet / felszerelés hiánya miatt: a szakszervezeti vezető a korábbi háttéralkukban, a privatizációban és Sólyom Lászlóban vélte felfedezni minden baj okát. Kórházi fertőzéseket nem nagyon lát, rendezett kórtermeket, műtőket, és tiszta vécéket annál inkább. Összegyűjtöttünk néhányat a legdurvább mondatok közül az interjúból. 

„Nagy vihart kavart, amikor egyszer azt nyilatkoztam, ha valakinek nem elég, ami itt van, akkor gondolja végig, hova született. Ezt a mai napig fenntartom, egy ember nem véletlenül születik az adott országba. Feladata van. Ettől elválaszthatatlan a nemzet családpolitikája, ami sehol a világon nem éri el a jelenlegi magyar színvonalat.”

A szakszervezeti vezető ezek után hosszasan sorolja az egészségügyi dolgozók bérének növekedését, de gondosan elhallgatja, hogy elvették tőlük a pótlékokat és ugyanannyit keresnek, mint a nagy dérrel-dúrral beharangozott béremelések előtt. 

„Azt azonban nemcsak, hogy nem értettem, hanem elfogadhatatlannak is tartottam, hogy a Kossuth téren üvöltöztek, holott kaptak törvénnyel biztosított életpálya-programot, garantált bérfejlesztéssel és kollektív szerződéssel. Utóbbi miatt nem is volt joguk tüntetni, meg is kérdeztem, hogy nem kellene-e a felmondani ezt a szerződést? Hiszen vállalták a munkabékét.”

Cser Ágnes úgy tesz, mintha a pedagógusok először bólogattak volna a béremelésnek, és utólag kezdtek volna reklamálni. Tényleg nem érti.

 „Nem a mostani magyar kormány hibája, hogy ekkora bérkülönbségek vannak Nyugat-Európa és a volt szocialista államok között. Sokkal inkább a magyar szakszervezeti mozgalmat teszem felelőssé, amelyeknek vezetői háttéralkukat kötöttek 1988-tól a multinacionális cégekkel. Sólyom László volt köztársasági elnök is felelős, aki kijelentette, hogy a szakszervezetek nem reprezentálják a munkavállalók többségének akaratát. Meg kellene vizsgálni azt is, hova tűnt a Szakszervezetek Országos Tanácsának vagyona.”

Cser Ágnes parádésan feledkezik el arról, hogy az utóbbi nyolc évben a Fidesz kormányzott és visszamutogat a rendszerváltás körüli időkre, a gyanús szakszervezeti vagyonvesztésre. Hogy a kettőnek mi köze egymáshoz? Eltalálta: semmi. 

„Négy szoclib kormány nem volt hajlandó a béremelésekről tárgyalni 2010-ig… egyedül a mostani kormánnyal tudtunk érdemben tárgyalni a négyéves bérfejlesztési programról, az egyéb juttatások ügyében pedig folytatjuk az egyeztetéseket.”

Cser Ágnes szerint akkoriban a szakszervezeteket pont a baloldali és liberális pártok kosarazták ki. És pont az Érdekegyeztető Tanácsot felszámoló Fidesz-kormánnyal lehet tárgyalni a béremelésekről. 

„Ha ezek a célok teljesülnek, folytatjuk a bérfelzárkóztatásról a tárgyalást, hogy pénzügyileg teljesen rendbe jöjjünk. Ha a humánerőforrás kérdést megoldjuk, akkor sem tudnék más mondani annak, aki elégedetlen, hogy ha ez kevés, akkor tovább lehet állni. Azt viszont egyetlen kormánytól sem lehet elvárni, hogy mindent egyszerre oldjon meg, ha az elődök a szakszervezetekkel együtt eltáncolták az állam vagyonát.”

Igen, jól értette: minden rendben, egyre többet keresnek az egészségügyben dolgozók, akinek meg nem tetszik, ne lázadozzon, menjen innen. Ja, és a szakszervezetek huszonévvel ezelőtti döntései miatt omlott össze a magyar egészségügy, nem azért, mert a Fidesz folyamatosan csökkenti az oda jutó forrásokat és rossz szakmai döntéseket hozott.   

„A sztrájk szó nem negatív, ünnepelni kell. Ha a munkavállaló nem elégedett az élet- és munkakörülményeivel, akkor sztrájkolhat.”

Cser Ágnes megint csúsztat: a sztrájokakat csak akkor lehet megtartani Magyarországon, ha van minimális megegyezés a munkáltató és a munkavállaló között a minimális ellátásról. Mivel ez sosincs meg így sose lehet sztrájkolni. Ezt ő is pontosan tudja. 

„A számadatokat nem ismerem.”

Cser Ágnes az egészségügyi szakszervezet vezetőjének mondata a kórházi fertőzések számának növekedéséről.

„Ha valós az Ön által feltett kérdés alapja, akkor annak csak és kizárólag a privatizáció az oka.”

Cser Ágnes az egészségügyi szakszervezet vezetőjének mondata a kórházi fertőzések okairól. 

„Ha valakinek nem tetszenek a magyar kórházak, nézzen körbe Romániában és Bulgáriában. Ámultam és bámultam, hogy az 500 milliárd forintos uniós forrásból milyen fejlesztések mentek végbe a vidéki intézményekben. Rendezett kórtermeket, műtőket, kiszolgáló egységeket és még tiszta vécéket is láttam.”

Érdekes, amikor egy szakszervezeti vezető a vidéken szerzett benyomásaira hagyatkozva védi meg a kormányt és megy szembe az egészségügyi dolgozók érdekeivel. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8913574207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Uni1002 2018.01.14. 12:07:11

Akkor most Cser Ágnes melyik ligában játszik?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.01.14. 12:12:56

Milyen nagyon igaza vagyon Ágicának. Nézzük már meg Felső-Volta, vagy éppen Kongó egészségügyi rendszerét! Na ugye hogy ugye. :-(

Állítólag ezek (nem elírás, tom, hogy az "ők" lenne a nyelvtanilag helyes) védik a dolgozók érdekét. :-( Messziről bűzlik ez a szagszervezet. :-(

aptikjampó 2018.01.14. 12:25:40

@rdos: Nézzük már meg Felső-Volta,

Nincs nagy jelentősége, de már Burkina Faso.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.01.14. 12:31:15

@aptikjampó: Ezek szerint csak volt a Felső-Volta Volta? :-) Köszi. Ma is tanultam valamit.

taga20 2018.01.14. 12:38:27

@aptikjampó: arról hallottál má , hogy elsőzni régi oláh szokás?

aptikjampó 2018.01.14. 12:44:17

@taga20: Ősi román szokás! ÉrtEDE ütődött?!

elmesza 2018.01.14. 13:00:43

Ha már idézettel villogunk, akkor tegyük, ha tudjuk is honnan származik. "Nem a zsömle kicsi a pofátok nagy" soha nem származott Hofitól, Marosán György elhíresült mondása. Egy firkásznál alap, hogy legalább pontosan idézzen.

aptikjampó 2018.01.14. 13:03:33

@elmesza: Nem tehet róla, Hofin alapszik a műveltsége!

maglilith 2018.01.14. 13:27:19

Tudjuk,hogy ki nyirta ki a fekete ruhás nővért,kedves Ágika.

taga20 2018.01.14. 13:27:58

@aptikjampó: mi van fityesztróger? bántottam a népedet, vagy mi az anyád van?

aptikjampó 2018.01.14. 13:41:31

taga20
0 épelméjű hozzászólást írt és 36483 bárdolatlan tahósága volt az általa látogatott blogokban

taga20 2018.01.14. 13:59:54

@aptikjampó: 0 bejegyzést írt, és 245 hozzászólása volt ezen a nicken.

a többi 100-on volt ugyan ennyi, csak aptikjampó akkora gerinctelen féreg, hogy nem meri egy nicknéven tenni!

ez a kettőnk közötti különbség pondró!

rallus 2018.01.14. 14:06:00

Nem kellett volna kormányt váltani! Már mindenkinek saját lélegeztetőgépe, steril műtője, CT készüléke lenne és amerikai orvosok cserélnék az ágytálakat a kórházakban, ha hagyjuk hogy Bajnai tovább menjen a Gyurcsány-Veres által megkezdett úton! Nem rajta múlt!

aptikjampó 2018.01.14. 14:12:19

@taga20: ez a kettőnk közötti különbség pondró!

Szomorú is lenék ha csak ennyi különböztetne meg tőled!

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.01.14. 14:29:35

@rallus: Nem baj hogy az elmúltnyolcév óta ismét elmúlt 8 év? Az oktatás és eü rombolása lezüllesztése, az mintha pártoktól független folyamat volna. :-(

Többpártunk és mindenkori szabadon? választott kurmányunk a módszerváltás óta ezt teszi, holott az 1pártállami "alap" sem volt éppen a toppon. :-( Ezzel nem az átkost sírom vissza, csak megállapítottam a sajnálatos tényt. :-(

morpho 2018.01.14. 14:43:53

@rallus: Az egészségüggyel a fidesz nem csinált semmit. Kivonta a forrásokat és hagyta lerohadni.
Viszont leszavaztatta a vizitdíjat, amit rég be kellett volna vezetni és most mindenhol lenne háziorvos. A kórházi napidíj dettó! Ja és a több biztosítós rendszer se lenne hülyeség. Fletó próbált változtatni az egészségügyi rendszeren. Hogy jól, vagy sem abba nem mennék bele, de Orbán hozzá sem nyúlt, csak államosította a korházakat.

taga20 2018.01.14. 14:43:55

@aptikjampó: nem csalódtam benned pondró!

azé vágtad, amit mondtam?

Hofipisti 2018.01.14. 14:48:21

"... egy ember nem véletlenül születik az adott országba. Feladata van." - mondja a nagy szakszervezeti vezető! (Érdekelne, hogy hány tagja van, s milyen pénzből él ez az "együttes") Az ő küldetése váltott helyeken ugyanazzal a nyelvvel?

taga20 2018.01.14. 14:54:40

@aptikjampó: mirr-murr te vagy az, a 100. nickneveddel?

Mr Flynn Rider 2018.01.14. 14:57:35

@elmesza: "Haragudj arra, aki kinevezett... érzékeny az elvtárs!"
www.youtube.com/watch?v=osgpSi2Co8I

BAZINGA2 2018.01.14. 15:03:48

Stikkes némber. Amikor beteg lesz, ne a kórházba vigyék! Ültessék ki egy stadionba bámészkodni! Könnyű úgy elégedettnek lenni, ha beteg a legjobb kórházban és a legjobb orvosok ápolják. Fekhetne Ő is a folyosón 24 órát infúzióra kötve. Hülye picsa.

mikimackó 2018.01.14. 15:22:17

mocskos csótány ez a nő !

taga20 2018.01.14. 15:25:35

@mikimackó: bottal se piszkálnám, ezt a fityesz szardarabot.

aptikjampó 2018.01.14. 15:38:13

@taga20: Ebben most igazat kell hogy adjak! A nejed sokkal jobb nő és istenien tud kefélni, én is tanúsíthatom!

taga20 2018.01.14. 16:14:36

@aptikjampó: te mekkora humorherold vagy!:)))

viszont ami igaz, hogy a papbácsi azt mondta, hogy jól szopsz.

valószínű milo tanított:))

rallus 2018.01.14. 16:17:19

morpho

"Az egészségügyre fordított egy főre jutó kiadások reálértéke 2007 és 2009 között tovább csökkent, és a 2011-es évet követően a GDP volumenváltozásához hasonló ívet írt le. A 2012–2013-ban még negatív előjelű változás 2014-ben pozitív tartományba került, 2015-ben elérte a GDP-növekedés mértékét "

A Fletó sajnos nem csak próbálta... Kórházi ágyból 12459-et szüntettek meg.
Sokkal nehezebb egy gondosan lerohasztott ágazatot az adósság egyidejű törlesztésével együtt növekedési pályára állítani, mint lepusztítani. Az viszont pozitívum, hogy az OPNI megszüntetése óta nem cenzúrázzák az ápolók a hozzászólásaitokat.

Gábor Pali 2018.01.14. 16:31:03

Amit mondanék azt vagy kipontoznák végig, vagy kifüttyögnék, normális szavakat erre nem találok, ez egy döglégy!

morpho 2018.01.14. 16:37:06

@rallus: A cikk többi részét elfelejtetted idézni, gyanítom véletlenül: "A 2007–2009-ben bekövetkezett visszaesés után a kiadások reálértéke hazánkban 2012-ben ismét csökkent, és bár 2013 után betagolódni látszik a visegrádi országok változásának átlagába, a 2005-ös bázisév szintjét még nem érte el" Orbánék meg sem próbálták növekedési pályára állítani az egészségügyet. Egyetlen reformot sem hajtottak végre, rá se tudnak az ágazatra mozdulni.
A kórházi ágyakból feleslegesen sok volt, a rendszerváltás óta folyamatosan építik le a kormányok. Hogy Fletó lépése reális volt-e, azt nem tudom megítélni, viszont azt látom, hogy jelenleg nem ágyból van kevés, hanem orvosból és ápolóból. Ezért meghal a beteg a Honvédban, mert 5 órán át nem néz rá egy orvos! A Honvédban, ami a csúcskórház Magyarországon!
A vizitdíjas szavazósdira meg nem reagáltál. Hány körzetben nincs háziorvos 300?? 400?? A vizitdíjat ők kapták volna....

morpho 2018.01.14. 16:40:24

@rallus: Ugyanaz a cikk! "Míg 2015-ben 7,1 százalék volt az egészségügyi kiadások GDP-hez viszonyított aránya, addig 2003-ban ez a szám még 8,1 százalékot tett ki - derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból."
Mindez úgy, hogy közben volt egy gazdasági válság, amikor 7%-kal!!!! bezuhant a GDP!

rallus 2018.01.14. 18:05:33

morpho
2002-ben 52% adóssággal vett át egy prosperáló országot Medgyessy, jutott majdnem mindenre. Aztán megcsillant a tudásuk és Közép Európa szégyenfoltja lettünk, még a románok is jobban fejlődtek nálunk, a szlovákokról nem is beszélve.
Amúgy mindegy, mert nektek csak attól van libidótok, ha a saját fejlesztésű adataitokból le tudjátok vezetni az ország pusztulását.

Áprilisban meglátjuk...

morpho 2018.01.14. 18:47:32

@rallus: Azt az 52%-ot a szocik hozták össze a Bokros csomaggal. A fő hunyó Antall volt! A fidesz 3 évig nem csinált a gazdasággal semmit, aztán elkezdte szétbarmolni a kedvezményes lakáshitellel. Erre jöttek rá Medgyessy 100 napos programjai, amit a fidesz is megszavazott. Legyünk precízek!
A farkam meg kitűnően működik pusztulás nélkül is. Sajnálom, hogy neked a bevételed nagyrésze elmegy viagrára, de nincs ezzel mindenki így!

rallus 2018.01.14. 19:10:51

morpho
Feladom... Még párttitkárban sem láttam olyan embert mint te, pedig... Gratulálok a kitartásodhoz és szerintem te leszel az utolsó üde színfolt a 12. Orbán kormány idején!

morpho 2018.01.14. 19:20:05

@rallus: Ezzel nem cáfoltál semmit, amit leírtam. Ezt nyilt kapitulációnak veszem. Legközelebb jobban gondold át, hogy mit hazudozol és ne csak a ksh adatok egyik felét idézd. Megtanulhatnál számolni is, meg rád férne egy kis politikatörténet is, de ez nem elvárás, csak jó tanács!

kószák egyike 2018.01.14. 19:33:28

Van ugye a régi mondás, hogy zuhanó repülőn nincsenek ateisták na most lassan ennek mintájára lehet mondani: A sürgősségi váróban nincsenek NER hívők.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.14. 19:35:42

Az egészségügy szintje jó közepes. Jobb lehetne, ha a nyugat kevesebbet síbolna az országból.

rallus 2018.01.14. 19:37:06

@morpho:
2017. december 25. - 06:51

"Először márciusban fordult elő az, hogy Magyarország negatív kamattal tudott eladni állampapírt, vagyis gyakorlatilag a befektetők fizettek azért, hogy hitelt adjanak a magyar államnak. Októberre az MNB újabb lépéseinek köszönhetően pedig már az egyéves kincstárjegyeket is negatív hozam mellett sikerült értékesíteni."
Csak próbaképen...
Ha azt is képes vagy bebizonyítani, hogy ez is Bokros, Veres, vagy Kóka érdeme, akkor végleg feladom!

morpho 2018.01.14. 20:47:50

@rallus: Gazdasági konjunktúra van Európában. Szalad a magyar export. Örülj neki! Ez ennyi. Az államháztartást meg konszolidálták a manyup vagyon államosításával. Ezt a szocik is meg tudták volna csinálni, nem egy nagy mutatvány elkölteni a megtakarításokat. Csak a szocik inkább a megtakarítások megőrzését és a hitelfelvételt választották. Ez vagylagos, mindkettő működhet, csak illett volna megkérdezni a népet, hogy mit akartok: Megtakarítani, vagy konszolidálni?
Azt viszont nem értem, hogy mi köze van ennek az előző témához? Kocsonyát hogy főzöd? Teszel bele fület, farkat, vagy csak színhúst? Békát esetleg?

rallus 2018.01.14. 21:40:22

morpho

Gratulálok! Te győzelmi dallal az ajkadon mész a kocsonyába!

morpho 2018.01.14. 22:35:10

@rallus: Te meg csak simán hülye vagy!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.01.15. 05:50:11

@morpho: Nem tisztem a gecit védeni, de ezt az EU baszta el. Nem engedték, hogy a manyupba eltett pénzt kivegyék a hiányból. Jobb megoldásom nekem se lett volna. A gecinek meg kétszeresen jól jött, kapott egy valag ajándék pénzt, plusz befizetnie se kellett többet.

Az is baromság volt, hogy működési költségre a manyup elvehetett 4,5%-ot. Legfeljebb a tizedét lett volna szabad engedni.

Én másképp csináltam volna a manyupot. Minden évben 1 százalékkal többet kellett volna befizetni, és a nyugdíj is évente 1 százalékkal jobban támaszkodott volna a manyupra. Jó, hogy 100 év alatt váltotta volna fel a manyup a felosztó-kirovó rendszert, de már 25% közelében járnánk, és senkit nem terhelt volna meg a lassú átállás.

Cicmen. 2018.01.15. 08:41:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A manyup érdekes történet, nekem tíz év után kiküldték a "hasznot"" 60 0000 HUF bazmeg! Ha havonta elteszek 500-at akkor vagyok ugyanott! Szinte sajnáltam hogy felszámolták, mert hogy röhögtem volna nyugdíjas éveimben amikor a bajuszos postásunk becsenget a száz forintos magánnyugger lóvéval havonta!

nemecsekerno_007 2018.01.15. 10:21:28

- Nem azt szoktátok mondani, hogy EU-s pénz nélkül NULLA lenne a magyar gazdaság teljesítménye??!
- ahhoz képest egész jó az egészségügy.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.15. 10:21:51

Az egészségügy pont ugyanolyan szinten van, mint mindig 1990 óta: átlag feletti, stabil közepes.

Indriq 2018.01.15. 10:32:34

Egyszerű a képlet, nézzük meg mi cser ágnes motivációja. Kb 4 hónap múlva választás lesz, ha most meleg sz*rig benyal, szakértői munka, de talán még egy államtitkári pozíció is összejohet.
Ennek fényében olvassátok újra a nyilatkozatát.

2018.01.15. 10:33:01

Nincs ezzel az interjúval semmi baj. Én pont a válaszban elhangzottak szellemiségének megfelelően cselekedtem kb. 20 kollégámmal egyetemben. Keveselltem a pénzt, hát tovább álltam. Amit kicsit sajnálok, az az, hogy mindezt 20 év után tettem csak meg. De fel a fejjel, jobb későn, mint soha, nem igaz? 3 év alatt több megtakarításom van, mint az előző 20-ban. És az új munkahelyemen még emberszámba is vesznek. Azt hiszem, ez igazolja a döntésemet. A kollégáim hasonlókról számolnak be. Úgyhogy én csak bátorítok minden éhbérezett állami ex-sorstársamat, hogy hajrá, a világ nagy, lehetőségek vannak, csak akarni kell.

dunántúli gyerek 2018.01.15. 10:40:09

termeszetes h a szakszervezeti vezetok azzal akarnak joba lenni, akik itt meg 20 evet lesznek kormanyon, nem azokkal, akik emiatt 10 eve a kocsmaban vinnyognak e

eßemfaßom meg áll 2018.01.15. 10:41:43

"Hofi poénját a legutóbbi interjújában: szerinte nem a zsemle kicsi, hanem a pofánk nagy."

Persze ez nem Hofi poénja hanem egy Marosán György idézet. Másik híres klasszikusa: "mától kezdve lövünk"

elvis56 2018.01.15. 10:46:23

Ez egy köpenyeg forgató megélhetési RINYGYÓ ezt beszélték na a 105 buszon .Igazuk van ! Mindig azt szopja akitöl remèl valamit.A növér tüntetésen amit Sándor Mária szevezett 5- ezer ember nemengette meg hogy megszolaljon kilett fügyülve .Szemét láda seggnyaló VÉN K.RVA .

Brix 2018.01.15. 10:48:20

Az egészségügyi szakszervezet valóban nem tesz semmit a dolgozók érdekében. A legutóbbi " béremlés " , a " 12%- os " , olyan jól sikerült, hogy a legtöbben semmit sem kaptak, mivel sumàk módon elvették a bérkiegészítést. A feleségem konkrétan kevesebbet kap, mint előtte, diplomàs àpolóként. Hozzà lehetne tenni, hogy 2010 és 2015 között semmilyen béremelés sem volt, meg előtte vagy 4 évig...Óriàsi reàlbér- csökkenést szenvedtek el a dolgozók, amit még nem tudtak visszaadni, és úgy làtom a szàndék sincs meg...2016- ban volt csak egy érdemi àtlagban 26% emelés, de ez még mindig kevés , hogy egyàltalàn lépest tartson az àgazat, a többi szektorral. Az orvosok helyzete azért màs, mert őket màsképp kezelik...Az àpolókat viszont kegyetlenül àtverték, ezért menekülnek az àgazatból...Ennek a következménye az, hogy nincs elég ember , aki észlelje az osztàlyt, sokszor egy àpoló jut 30 emberre! Sok ember élete van így veszélyben, de ezt nem nagyon reklàmozzàk...Csak az tudja, aki belülről làtja a rendszert...

talgaby 2018.01.15. 10:49:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az, hogy a bolgár egészségügy szintje jó közepes majd' 30 éve, sokat valószínűleg nem segít azokon, akiknek Magyarországon kell kórházba vonulniuk…

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.15. 10:58:22

@talgaby:

A bolgár egészségügy kicsit rosszabb a magyarnál, de alapvetően így is tűrhető, közepes szint.

Gandosz 2018.01.15. 11:04:04

Az egészségügyi alapellátás színvonalát az összes országban bírálják. A "külföldre menekült" magyarok személyesen is megtapasztalhatják pl. az angliai várólistákat és színvonalat, ami sokkal rosszabb a magyarnál.

Brix 2018.01.15. 11:08:58

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Lenne egy kérdésem, mint bolgàr szakértőhöz...A numbeo szerint, " city comparison" , Szófiàban majdnem ugyanannyit keresnek az emberek , mint Budapesten, alacsonyabb megélhetesi költségek mellett...Így nagyobb a vàsàrlóerő...Lehetséges ez? A Varsó, Pozsony, Pràga hàromszöget màr nem is nézem, mert csak felidegesít...Le vagyunk maradva...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.15. 11:38:03

@Brix:

A magyar nettó átlagkereset 190 ezer Ft.

A bolgár 130 ezer Ft.

Az árszint BG-ban a magyar 70 %-a. Azaz vásárlóértéken ez a 130 ezer "magyarul" 170 ezer nagyjából. Azaz kicsivel marad el.

Viszont BG-ban nagyobbak a jövedelmi különbségek regionálisan, mint Mo-on. Míg Mo-on a leggazdagabb régió a legszegényebnél 1,7-szeresen gazdagabb, addig BG-ban 3-szoros az eltérés!

Azaz Szeredőcön az átlag most 210 ezer Ft nettó, az ország egyes részen ez alig 70 ezer.

Varsó és Pozsony a budapesti szint kb. 110 %-a, Prága meg 130 %-a. Mítosz a hatalmas eltérés.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.15. 11:43:04

@Brix:

A bolgár nettó titka, hogy sokkal kisebb az elvonás, mint Mo-on.

A bruttóból levonnak 11 %-ot egészségügyre és nyugdíjra, s ez kétkulcsos, azaz van plafon, azaz bizonyos jövedelem felett 0 % az elvonás..

Majd a maradékból levonnak 10 % szja-t.

S kész.

Persze ennek ára van: a bolgár átlagnyugdíj 52 ezer Ft, míg a magyar 120 ezer, azaz több, mint a duplája! Plusz BG-ban sokkal több egészségügyi költséget kell zsebből fizetni, mint Mo-on.

morpho 2018.01.15. 11:46:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Én nem azt írtam, hogy jól működött, hanem azt, hogy abból konszolidáltak és ezt a szocik is meg tudták volna csinálni. Egyébként meg vannak országok a régióban, ahol nem számolták fel és fel fogja váltani a felosztó kiróvó rendszert, ami viszont össze fog omlani, ha senki nem fizet járulékot.

miért 2018.01.15. 11:54:37

@Uni1002: Ez a nő, bárkinek odatolja magát, csak fizessenek neki! Volt ő már harcos komcsitól kezdve, sárga villamosig minden!

elnyütt 2018.01.15. 12:16:36

nem a zsemle kicsi, hanem a pofánk nagy,
a bal-liberális kormányok gyalázatos öröksége után!

elnyütt 2018.01.15. 12:18:30

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: nem a zsemle kicsi, hanem a pofánk nagy, a bal-liberális kormányok gyalázatos öröksége után! Micsoda gyalázatos az örökség minden területen, minden érintetteknek!
Azon gondolkodom, hogy az 1945-2010 közt eltelt „baloldali” kormányok több mit félévszázada alatt, után vajon, már miért nem osztrák, a német, francia vagy angol foglalkoztatottsággal, életszínvonallal, EÜ rendszerrel, oktatási rendszerrel,
fizetéssel, 300-500-800ezer Forintos fizetéssel,
nyugdíjakkal, Eü ellátással rendelkeznek a magyar munkások, értelmiségiek és Fideszeznek némelyek?!

Indriq 2018.01.15. 13:27:03

@elnyütt: te debilnek születtél vagy a fityisz kimosott minden neuront az agyadból?

Lamlam 2018.01.15. 13:30:55

@Indriq:
Cser Ágnest épp a Fidesz döntése alapján menesztették még 1998-ban az OEP főigazgatói székéből , nyilván kísérletet tesz , az Ő dolga . Viszont baromság Romániával , Bulgáriával példálózni . Ennyi erővel hozhatta volna Malit , ahol 50ezer betegre jut 1 orvos .

koplaló 2018.01.15. 14:09:38

Ez egy nagy büdös qrva. 98-ban összerúgta a port orbánékkal, aztán széttette a lábát és nagyra nyitotta a száját.

Indriq 2018.01.15. 14:17:08

@Lamlam: jahhhh,ezért kell most beljebb másznia ovi végbelébe.
És igen, oltári nagy baromság összehasonlítani két/több országot egy aspektusból.

febiha 2018.01.15. 14:39:20

@rallus: na, ezt jó olvasni. Vannak nem csak síkhülye, de egészen szellemes bérkommentelők is. Mert - és ebből a megközelítésből mindegy, hogy Malihoz, Laoszhoz vagy Svájchoz, esetleg Kanadához képest értékeljük a magyar egészségügyet - azért az nem vitatható, hogy nem élvezte a kormány különösebb figyelmét ez a terület a NER-korszakban. Legalábbis mondjuk az üres stadionok vagy az NER-oligarcha vagyonok építéséhez képest, és én ennek bizony nem örülök, és nem tudom elhinni, hogy van, aki önszántából tapsol ennek.

rallus 2018.01.15. 14:50:11

@febiha:
Egy vak lovat nem adott volna senki arra, hogy Orbánék ki tudják cibálni az országot abból az adósságcsapdából, amibe a Gyurcsány kormány e téren tagadhatatlan profizmusa lökte! Mindenki megdöbbenésére sikerült, amit nem csak nem tudnak neki megbocsátani a ballibek, hanem még visítoznak is, hogy miért nem lett 2011-re kolbászból a kerítés.
Olyan meg a mesében sincs, hogy egyetlen ágazatot fejlesztek ész nélkül a többi rovására.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.15. 14:52:50

Igazat mond, és a lényeg itt van ebben a részben:

„Négy szoclib kormány nem volt hajlandó a béremelésekről tárgyalni 2010-ig… egyedül a mostani kormánnyal tudtunk érdemben tárgyalni a négyéves bérfejlesztési programról, az egyéb juttatások ügyében pedig folytatjuk az egyeztetéseket.”

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.15. 14:54:32

@miért:

A legszebb mikor a magadfajta komcsik komcsiznak, és kampányolnak rühes Gyurcsánynak, aki 80-as években még jelentgetett az MSZMP KB-nek.

Gandosz 2018.01.15. 14:58:16

@febiha:
én is sokallom az 500 milliárdos egészségügyi fejlesztést; túlzott ingatlankapacitásokat építettek ki

febiha 2018.01.15. 15:10:22

@rallus: megnyugodtam. Jobb helyen van tehát az a párszáz/ezer milliárd lőrincbarátnál (már ha ott van... ), az - egyebek mellett - felcsúti, kisvárdai és MTK-arénában, mint mondjuk lenne - egyebek mellett - a János Kórház traumatológiáján vagy a Szent Imre sürgősségijén. (Az előbbinek a felkeresését melegen ajánlom egy fagyos, csapadékos éjszakán.) A kelleténél jóval kevesebb orvos és "eü. középkáder" se nagy baj, amíg megvan a 11-11 jatékos az NB I-es csapatokban. De csak azért nyugodtam meg, mert nem vagyok eredendő ballib., hajlok az értelmes beszédre és a szép, meggyőző szóra.

teéjesenmindegy 2018.01.15. 15:16:32

@morpho: " Hogy Fletó lépése reális volt-e, azt nem tudom megítélni, viszont azt látom, hogy jelenleg nem ágyból van kevés, hanem orvosból és ápolóból. Ezért meghal a beteg a Honvédban, mert 5 órán át nem néz rá egy orvos! A Honvédban, ami a csúcskórház Magyarországon!
A vizitdíjas szavazósdira meg nem reagáltál. Hány körzetben nincs háziorvos 300?? 400?? A vizitdíjat ők kapták volna...."

Fletőnak nyilván reálisak voltak a lépései, hiszen olyan nagy gazdasági lángelmék mellé került be mint Fidel, Mobutu meg Mao.
És egyébként igen, a 300 forintos vizitdíj tökéletes alternatívája lett volna a norvég orvosi fizetéseknek, egy se ment volna ki külföldre.

Indriq 2018.01.15. 15:17:34

@Rettegek mert ballib vagyok: úgy tudom az egészségügyben közalkalmazottak dolgoznak. Ha jól tudom, akkor a 100 napos programban 50%-os fizuemelést kaptak, és akkor te is ( bár te mindig ) és cser is hazudik.

teéjesenmindegy 2018.01.15. 15:23:01

@febiha: Igen, sokat befolyásol az orvosok létszámán, hogy hány focista van. Hogy gondolod, legyenek 7-en egy focicsapatban, aztán a maradék 4 menjen a kórházba műteni?

Indriq 2018.01.15. 15:23:07

@teéjesenmindegy: azt gondolom hiába magyarázom, nem értenéd meg, de örök optimista vagyok. A vizitdíjnak lett volna egy másik folyamánya is. Jelesül nem szalatdt volna mindenki az első szélgörcs után dokihoz, kissé tehermentesültek volna a körzeti rendelők.

paveway 2018.01.15. 15:24:18

Ágika, azért majd ha az egyik rokona valami durva fertőzést kap egy kórházban és a másik rokona az eszköz-/orvoshiány miatt távozik örökre (nem kívánom senkinek), akkor is minden rendben lesz, ugye? Azt a béremelést viszont kívánom önnek, amit az egészségügyben dolgozók kaptak. Talán a 0% egy ici-picit elgondolkodtatná.

Gandosz 2018.01.15. 15:27:25

@paveway: "valami durva fertőzést kap egy kórházban"

Érdekes, ugyanezt olvasom szingapúri, norvég és holland kórházakról is.
Talán mert maga az intézmény jellege olyan mindenhol, amilyen?

teéjesenmindegy 2018.01.15. 15:30:55

@Indriq: Igen, persze a legjobb ballib érvelés. :D
Mert akkora buli a rendelőben ücsörögni, hogy mindenki azt csinálja. Ez amolyan nemzeti sport.
Ja, és 20-a után a kisnyugdíjas a levágott fejével se nagyon tudott volna orvoshoz menni, de kit érdekelnek az ilyen apró-cseprő parasztáldozatok.

miért 2018.01.15. 15:37:22

@Rettegek mert ballib vagyok: Kisöreg! Ne a tükör előtt üvöltözz! Jó par évtizedet megéltem a kádár-rendszerben, de mindig el lehetett kerülni a kisz- vagy párttagságot. Ne saját magadból indulj ki!

rallus 2018.01.15. 15:43:42

@febiha:
Majd a választások után meglátjuk, hogy Orbánék jó helyre költötték e a pénzeket.
Szerencsésebb lett volna kihagyni a két ballib kormányt és akkor nem 16 000 milliárdos adóssággal kellett volna indulni 2010-ben. Számold át lélegeztetőgépre!

morpho 2018.01.15. 15:45:29

@teéjesenmindegy: Számold ki, hogy egy háziorvosi körzetben mennyire jön ki. Betegenként felszorozva olyan 150-300 ezer forinttal dobta volna meg a háziorvosok fizuját, amit nem az adófizetők fizetnek, hanem a betegek, akik ténylegesen igénybe veszik a szolgáltatást. A csehek bevezették szintén és ott valahogy működik a háziorvosi rendszer. Attól, hogy bedobsz egy hülye norvégos blöfföt, még hülye narancskullancs maradsz pubi!

Indriq 2018.01.15. 15:49:25

@teéjesenmindegy: én mondtam az elején, hogy nem fogod érteni. Igazam volt :)

lüke 2018.01.15. 16:01:40

Ratkó Annától>>>>>>> Balog Zoltánig minden miniszter felelős( ők ketten nem szakemberek)

Pop40 2018.01.15. 16:03:07

"Ezt a mai napig fenntartom, egy ember nem véletlenül születik az adott országba. Feladata van."

Az biztos.
Hogy ennek az ostoba kurvának mi a feladata, az eléggé egyértelmű: a lehető legjobban belemászni Vitya füstös valagába, ha lehet, még választások előtt. Hátha leesik érte valami, ugye.
Mármint a jól megszokott barna szardarabkákon kívül.

Indriq 2018.01.15. 16:20:28

"Ezt a mai napig fenntartom, egy ember nem véletlenül születik az adott országba. Feladata van."
És akik mégis? Lásd lyukas gumi, "persze, kiveszem...", stb... :)
Tessék mondani, amikor valaki nem véletlenül születik meg, már születése pillanatában megvan a feladata? Vagy szakaszosan derül ki egy könyvből? Cser ágnes kicsit olyan korongvilág styleban nyomja.... vagy csak hülye :)

teéjesenmindegy 2018.01.15. 16:25:37

@morpho: "Számold ki, hogy egy háziorvosi körzetben mennyire jön ki. Betegenként felszorozva olyan 150-300 ezer forinttal dobta volna meg a háziorvosok fizuját, amit nem az adófizetők fizetnek, hanem a betegek, akik ténylegesen igénybe veszik a szolgáltatást. A csehek bevezették szintén és ott valahogy működik a háziorvosi rendszer."
Na, pubi. Baszom anyád, a norvégok fizujához sehol sincs. De még a németek is nagyobbat tudnak adni. A hajadra kenheted a 150-300ezres fizetést, attól még elmegy az orvos, aki pénzt akar keresni.
Nem az adófizetők, hanem a betegek, ugye? Pubi, leginkább azok szoktak betegek lenni, akik már nem nagyon keresőképesek, ha nem vetted volna észre. Szóval akiket amúgy is a többi tart el. Mert 25-55 éves koráig az emberek 90%a évente lát kétszer orvost. Az öregasszonyok pedig választhattak volna huszadika után, hogy orvoshoz mennek, vagy csirkefarhátért.
" A csehek bevezették szintén és ott valahogy működik a háziorvosi rendszer"
:D:D: Nálunk nem működik valahogy? Megállt? Nincs háziorvos? Kurva jó példa, hogy valaki bevezette, és ott működik "valahogy".

teéjesenmindegy 2018.01.15. 16:29:53

@Indriq: Mert faszságot beszélsz, azért nem érthető.
"Azért jó, ha fizetős az eü, mer akkó kevesebbet mennek" Bravó buzigyerek.
Majd az anyuka eldönti, hogy a fél éves gyereke mennyire beteg, és van-e párezer forintja éppen. Mert ugye azt azért vágod, hogy nem csak a háziorvosnál kellett fizetni, hanem a többinél is. Elkúr egy ezrest, aztán úgy gondolja, hogy nincs pénz a további vizsgálatokra?

Meg a sok unatokozó öregasszony legendája, mi? Ostoba baromság, amit ostoba barmok terjesztenek.

BiG74 Bodri 2018.01.15. 16:32:06

@morpho: @Indriq:
Fityisz polagitátor elvtárstól mit vártok?

morpho 2018.01.15. 16:45:17

@teéjesenmindegy: "Kritikus a hazai alapellátás helyzete, erőteljesen emelkedik ugyanis a tartósan, vagyis legalább fél éve betöltetlen háziorvosi körzetek száma. Évek óta nem volt olyan sok üres praxis, mint most. Jelenleg 317-ben nincs állandó háziorvos, ezek közül pedig 65 házi gyermekorvosi körzet" mno.hu/belfold/rekordszinten-az-ures-haziorvosi-praxisok-szama-2414781
A 150-300 ezer az pluszjövedelem lenne a fizuja mellé buta narancskullancs! Ennyire nem vagy hülye, tudod te, hogy miről ugatok, csak az a dolgod, hogy hazudozzál. Úgyhogy hazudozzál tovább bátran, ne fogd vissza magad! :)) Te vagy az egyik kedvenc narancskullancsom, akinél a szervilizmus, a hivatástudat és a hülyeség egészen briliáns aranyháromszöget alkot!

morpho 2018.01.15. 16:45:50

@BiG74 Bodri: Fennen leírtam, hogy mit várok tőle! :)

atomic power 1986DucaDuca 2018.01.15. 17:01:49

@morpho:

" A csehek bevezették szintén és ott valahogy működik a háziorvosi rendszer."

2015-ben eltörölték a vizitdíjat!

24.hu/kulfold/2016/10/03/csehorszagban-a-legolcsobb-betegnek-lenni-kozep-europaban/

2018.01.15. 18:15:19

Azok után , hogy egy pap nyíltan agitált a vezér mellett alaposan benyalva a kormánynak , miért csodálkozunk , ha egy szakszervezeti vezető is ezt teszi? De még sokan mások is , roma vezetők , sportolók , stb.

wolves84lb 2018.01.15. 18:28:29

@rallus:
"rallus
0 bejegyzést írt és 116 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2018.01.05. óta tag."

MUHAHAHAHAHAHA

morpho 2018.01.15. 18:31:56

@atomic power 1986DucaDuca: Erről nem tudtam, nálad van a pont. Csehország rossz példa.

Indriq 2018.01.15. 18:33:04

@BiG74 Bodri: én a habonyművek embereitől azt várom, hogy szórakoztassanak. És ezt derekasan meg is teszik. A bohócoknak mindig nagy a sikerük :)

wolves84lb 2018.01.15. 18:36:44

Ez a rallus gyerek nagyon gyenge troll...már csak annyire fussa, fideszkék?

Indriq 2018.01.15. 18:37:50

@teéjesenmindegy: gondolom tudtad, hogy beutalóra nem kellett volna, méltányissági alapon vissza lehetett volna igényelni. És a legendáról annyit, hogy lehet te felcsúton az ovi magánklinikáján gyógyulgatsz, de én rendszeresen még most is 5-10 nyugger "csak receptét jöttem" mondattal vannak bent 20-30 perceket.

mari45 2018.01.15. 18:58:19

@rallus: Te hol élsz? Több az államadósság most, mint amennyivel Orbánék átvették az országot, pedig a manyup lenyúlásával együtt már több, mint tízezer MILLIÁRDOT szedtek be többletadók, illetékek formájában, Pedig most válság sincs, nem úgy mint Bajnai idején. Ezt nyilván azért nem tudod, mert Orbánék erről mélyen hallgatnak, a dicshimnuszok a nemlétező fejlődésről szólnak. Azok nélkül a beruházások nélkül, amit az EU finanszíroz, és amit Orbánék sokszeres áron kiviteleznek, azaz a saját zsebüket tömik, csökkenő, és nem növekvő gazdasági mutatókról szólna a statisztika. Ráadásul ezek a beruházások a jövőben nem jövedelmet termelnek, hanem fejik a költségvetést. Szerintem te sem gondolod úgy, hogy azok a játszóterek, buszmegállók, futópályák, stb. építkezések, amelyeket egyenként 100 -200 - 300 milliós tételt jelentenek a gazdasági növekedés számításában, majd adófizetővé válnak mindannyiunk javára. Egyesek helyzetén ezek biztos sokat javítanak, de ők nagyon kevesen vannak.

teéjesenmindegy 2018.01.15. 19:02:16

@morpho: "A 150-300 ezer az pluszjövedelem lenne a fizuja mellé buta narancskullancs! "
ÉS attól lenne orvos, te fasz? Bazmeg, adj 150 ezret, aztán megoperálom anyádat, nagyon szívesen.
Az orvosok átképezték magukat és most nemtom programozók lettek, vagy elmentek nyugatra? Esetleg megöregedtek, és a bivalybasznádi háziorvosi praxis nem oly vonzó a frissen végzetteknek mint Osló vagy London?

Okosan meggyőzöd saját magad, meg a nullaagyú fajtád, hogy a vizitdíj segített volna. Lófaszt. Viszont jó kurvára kibaszott volna azokkal, akikkel pont a baloldali értékek nagy őrzőinek kellene törődniük. Befizeti a nyugdíjas, a kismama, a kisgyerekes, ugye? Mert leginkább ezek járnak orvoshoz. A keresőképes 35 éves nem sűrűn jár.
Sötét fasz vagy, az az igazság. A világ nem olyan egyszerű mint te, és az esetek 99%ra nem megoldás az, hogy "elbaszta a fidess"

teéjesenmindegy 2018.01.15. 19:07:10

@Indriq: Ne hazudj bazmeg.
Tőlem elvették a háziorvosnál is, meg ott is ahova beutalt.

Az, hogy olyanok az emberek amilyenek, és trükköznek, az bár bunkóság, de pont az ellenkezője, mint amit bizonygatsz, hogy imádnak az orvosnál ücsörögni, beszélgetni.
Azt pedig nehéz elképzelni, hogy az orvos több időt szán Marinénire mint amennyit kell.

BiG74 Bodri 2018.01.15. 19:13:00

@teéjesenmindegy:
Hülyeségeket beszélsz, láthatóan fingod nincs a háziorvosi dolgokról.

taga20 2018.01.15. 19:15:16

@teéjesenmindegy: ez annyira szép volt narancskullancs, hogy szerintem kapsz egy februári ingyen bérletet a csúti gőzösre.

rohagymeg a fityeszmaffiáddal együtt!
költsétek orvosra azt a pénzt, amit 8 év alatt elloptatok.

rallus 2018.01.15. 19:19:05

@mari45:

" Az OECD legfrissebb adataira támaszkodva, a londoni székhelyű Kereskedelmi Unió Kongresszusának (TUC) előrejelzései szerint Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban."

És egy klasszikust is:(tudod, a válság....) "Veres Janinak igaza van. Lehet még egy picikét itt tesza-toszáskodni, de nem sokat. Gyorsan eljött az igazság pillanata. Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nekem nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen."

"A lakossági forint állampapírok állománya 34 százalékkal, 1735 milliárd forinttal bővült 2017-ben, s elérte december végére a 6802,9 milliárd forintot - közölte az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) az MTI-vel hétfőn."
Ha képes vagy összerakni, akkor talán nem bolondulsz bele a haza féltésébe...

teéjesenmindegy 2018.01.15. 19:24:09

@BiG74 Bodri: Hát persze, nyilván.
Az eü rendbetétele annyi lenne, hogy 300 ft vizitdíj...

atomic power 1986DucaDuca 2018.01.15. 19:31:20

@mari45:

"Te hol élsz? Több az államadósság most, mint amennyivel Orbánék átvették az országot....."

De a GDP nagyobb mertekben nőtt, mint az allamadosság euróban! ÉS ez számít! Az euroban számolt allamadossag a regióban is nőtt:

Az államháztartás konszolidált bruttó adósságának változása euróban (%, 2016/2010)

Cseho. 7,9 %, 4751.9 millió euro
Mo. 6,7%, 5237,7 "
Lengyo. 18,1 %, 34998 "
Szlo. 84,4 %, 10636,5 "
Románia 68%, 25540,7 "

Ez számit a hitelminősítőknél és befektetőknél:

Az államháztartás konszolidált bruttó GDP arányos adósságának változása (százalékpont, 2016-2010)

Cseho. - 1%
Mo. - 6,4 %
Lengyelo. + 1,3 %
Szlo. + 10,7 %
Románia + 7,7 %

BiG74 Bodri 2018.01.15. 19:35:40

@teéjesenmindegy:
Nem a 300 Ft -ról beszéltem. Önmagában semmit nem rakott rendbe. Nem is várta tőle senki, de az egybites réteg akkor is beszopta a fityiszes hazudozást. Arról viszont sok fogalmad nincs, hogy ki, hogyan, miért jár orvoshoz, és hogy ott mi történik.

teéjesenmindegy 2018.01.15. 19:56:08

@BiG74 Bodri: Tehát akkor te háziorvos vagy, akihez csak nyuggerek járnak beszélgetni, jól értem?

BiG74 Bodri 2018.01.15. 20:00:10

@teéjesenmindegy:
Nem, pszichiáter vagyok, de nem vállallak el, ne könyörögj!

teéjesenmindegy 2018.01.15. 20:03:48

@BiG74 Bodri: A te mérhetetlen agyaddal, biztos nem vagy pszichiáter.

Na, most ha nem vagy háziorvos, akkor miből is gondolod, hogy te tudod a frankót, én meg aztán nem?
Ja, hogy nem illik a világképedbe?
Ki hogyan és miért jár orvoshoz? Hát maradjunk abban, hogy igen kicsi az a réteg, aki azért, mert annyira unja magát, és annyira jó neki, ha az orvossal beszélgethet. Főleg azért, mert az rovosnak annyira nem jó a 90 éves vénasszonnyal dumcsiznia, amíg várják kint százan.

anyadmajma 2018.01.15. 20:05:45

@teéjesenmindegy: neked mindegy, te hazaáruló bolsevik geci, te úgyis egy fasz vagy nulla aggyal, ergo nem várja el senki tőled, hogy gondolkodj.
Mantrázd csak, amit a pártközpontból kiadtak mára te gyökér, mert a végén nem lesz prémium, és csak a lázár szarából kapsz, a rogánéból meg pláne nem, mert a gazdádéból meg sohasem, bárhogy is áhítod, hogy az legyen egyszer a vasárnapi ebéded.

teéjesenmindegy 2018.01.15. 20:12:55

@anyadmajma: tyű de nagyot sikerült mondanod. Biztos elfáradtál.

BiG74 Bodri 2018.01.15. 20:16:52

@teéjesenmindegy:
A mérhetetlen agy mind a kettőnkre igaz lehet. Az egyémre, mert oly sok, hogy nincs metódus mely méreteit befoghatná, a tied meg valahol az analitikai mérlegeknek is komoly feladatot adhat.
Na mindegy, lebuktam, nem vagyok orvos, csak a feleségem ápolónő, aki körzeten is dolgozott, meg általa van néhány egészségügyis az ismerettségben, dokik, ápolónők, mentős stb.

Lamlam 2018.01.15. 20:23:37

@Indriq:
Azé , volt olyan jó a táppénz% hogy megérje az első szélgörcs miatt is dokibácsihoz fordulni . A vizitdíjnak semmi visszatartó ereje nem volt szerintem . Mi az a 300 forint ? Inkább némi + az ellátásnak .

BiG74 Bodri 2018.01.15. 20:37:05

@Lamlam:
Mégis volt egy réteg, aki csak azért sem fizetek alapon, nem ment a dokihoz. De tény, egy kis plussz került a rendszerbe, ami nagyon jól jött.

morpho 2018.01.15. 20:51:53

@teéjesenmindegy: Bocs, de elmeroggyantakkal nincs kedvem cserélni az eszmét. Ez van pubi! Sajnálom.

morpho 2018.01.15. 20:57:46

@atomic power 1986DucaDuca:
GDP arányosan sem csökkent igazán, ha hozzáadod az Eximbank hitelállományát. Nominálisan meg 7000 Mrd forinttal nőtt. Ha a manyupot is hozzáadom, akkor tízzel. A GDP arányos adósság egy viszonyszám, amivel az EKB számol, de visszafizetni nem a százalékot kell, hanem a pénzt. Az meg egyre több. Mikor 2009-ben bezuhant 7%-kal a GDP a maastrichti adósság hirtelen kurvára megnőtt, miközben a nominális adósság nem változott.

atomic power 1986DucaDuca 2018.01.15. 21:20:19

@morpho:

"Mikor 2009-ben bezuhant 7%-kal a GDP a maastrichti adósság hirtelen kurvára megnőtt, miközben a nominális adósság nem változott."

Nőtt:

2008 :72 349,9 millió euro, 2009 75 389,2 millió euro, 2010: 78 092,3 millió euro

Az Eximbank hitelallomanya kb. 2%-ot jelenthet.

morpho 2018.01.15. 21:41:31

@atomic power 1986DucaDuca: Ne csúsztass már! Utána megnőtt, de abban a pillanatban nominálisan nem nőtt meg. Nem 2010-ről beszélek, hanem 2009-ről.
A GDP arányos számokat kellett volna idemásolnod.
"Az Eximbank hitelallomanya kb. 2%-ot jelenthet" És nominálisan?

morpho 2018.01.15. 21:44:40

@atomic power 1986DucaDuca: Egyébként meg úgy számolom, ahogy akarom. Ezért szoktam a nominális adatot nézni! Azt kell visszafizetni!

index.hu/gazdasag/2017/02/17/nott_az_allamadossag_mikozben_csokkent_gdp_aranyosan/

teéjesenmindegy 2018.01.15. 21:48:47

@BiG74 Bodri:
"Az egyémre, mert oly sok, hogy nincs metódus mely méreteit befoghatná"
Ez a félmondat már tényleg mindent elmondott az agyadról.... ami olyan sok, hogy nincs módszer mely méreteit befoghatná. Igen, akinek módszerek kellenek a méreteinek a befogásához, azzal tényleg nem nagyon lehet semmit kezdeni.

Tehát a feleséged ápoló, és volt körzetin is, innentől te aztán tudod, hivatalos statisztikákat megszégyenítően, hogy milyen az a circa 10 millió ember aki orvoshoz jár...

teéjesenmindegy 2018.01.15. 21:58:02

@morpho: Jaja. Hát persze. Amikor meg kéne magyaráznod a megmagyarázhatatlant, akkor mindenki más a hülye. Te szegény szerencsétlen balfasz :D

BiG74 Bodri 2018.01.15. 22:09:10

@teéjesenmindegy:
Látom elfogyott a puskapor, nem baj, majd megmondják nemsokára mit kell mondani ilyen esetekben.

Azt sohasem mondtam, hogy tudom mit csinál tíz millió ember. Csak azt, hogy te nem tudod, hogy mit beszélsz, erre ami alapom van, azt el is mondtam. Az a való élet. A statisztikát pedig tényleg hagyjuk, mert nem mindegy ki csinálja és hogyan, illetve ki olvassa, és miért. Statisztika a szakembereknek készül, szakemberektől. Nem fityisz seggnyalóktól, fityiszdroidoknak.

atomic power 1986DucaDuca 2018.01.15. 22:10:22

@morpho:

Utána megnőtt, de abban a pillanatban nominálisan nem nőtt meg. Nem 2010-ről beszélek, hanem 2009-ről. "

Én is 2009- ről beszélek. 2008. dec.31-től 2009 dec.31-ig 3039,3 millió euró a növekmény az allamadósagban. És ugyanebben az időszakban volt az általad említett 7%-os GDP visszaesés.

Abban igazad van, hogy a nominalis összeget kell visszafizetni, de nagyobb GDP esetében ez könnyebb. Ezert nézik a GDP aranyos allamadóssagot a hitelezők, befektetők es a hitelminősítők.

teéjesenmindegy 2018.01.15. 22:22:36

@BiG74 Bodri:
Na, ennyi sikerült a befoghatatlan agyaddal? :D:D:D

Ja, én nem tudom, hogy mit beszélek, csak te, akinek a felesége már volt rendelőben asszisztensként. Az a teljesen hiteles forrás bazmeg.
Kitalálom. Elmondott 5 durva történetet, hogy az öreglány mit talált ki, mert unatkozott. Ezeket egy családi ebéd mellett el lehet mondani és szörnyülködni. Azt már ugye nem teszi mellé, hogy ugyanennyi idő alatt hány normális esetet látott el a háziorvos? Ezret?

Próbálj meg találni olyan metódust, amivel be lehet fogni az agyad, mert szánalmas.

ember100 2018.01.15. 22:25:20

@Cicmen.:
Helló !

Azt ugye hallottad hogy aki bent maradt a manyupban annak most akár 60-80 % haszna is lett.

BiG74 Bodri 2018.01.15. 22:48:15

@teéjesenmindegy:
Bocs, de a nyekergésed nem érdekel. Én a viccelődésem ellenére átlagos embernek tartom magam. Te viszont egy egyszerű fidesztroll vagy, innentől lényegtelen, hogy mennyire vagy okos, mert mutogatásod ellenére te nem tudsz elszakadni politikai elkötelezettségedtől.
Sok esetben vagyok kénytelen védeni az egészségügyet, a másképpen de mégis hozzád hasonló egyszerűektől, szemtől-szembe. Nincsenek statisztikák, mert vagy nem értik, vagy nem érdeklik őket. Joggal, a népet sokszor átbaszták már ilyenekkel. Hol a maszop, hol pedig a fityisz. Most nyolc éve, hogy a fityisz hazudik éjjel-nappal.
Mert hazudik, és aminek tizedét nem néztétek el a maszopnak, annak most százszorosát a fidesznek. Most meg itt vergődsz nekem, és nyomod az orbáni propaganda hazugságait? A különbség köztünk annyi, hogy te szereted a segget nyalni valamilyen okból, én nem.
Kivétel, ha huszonéves mindentudok-értek fiatal titán vagy, akkor belefér.

teéjesenmindegy 2018.01.15. 23:19:42

@ember100: Anyád meg kapná a nyugdíját hitelből? Jó kis rendszer volt az.

teéjesenmindegy 2018.01.15. 23:32:43

@BiG74 Bodri: Én is átlagosnak tartalak. Vagy inkább az alattinak.
Vágom és, hogy viccelni próbáltál, csak hát szarul megy az is.

Milyen propagangát nyomtam? Senkinek a seggét nem nyalom.
A vizitdíj egy baromság. Egy igazságtalan fos, ami egy kretén agyából pattant ki.

Tényleg milyen okos dolog, hogy gyerekes anyákat meg öregasszonyokat terhelnek meg plusz kiadással. Arról az időszakról beszélünk 62e Ft a minimálbér, meg 68e az átlagnyugdíj. Tényleg senkinek sem tűnik fel, 3-4 ezer forint kiadás.
Attól mert van 5 történeted unatkozó vénasszonyokról akik csak azért mennek orvoshoz mert mással nem tudnak beszélgetni, még nem az lesz az általános. Többek között azért, mert feltételezi, hogy az orvos nekiáll trécselni, amíg a rendelő meg tele van.

Ne gyere nekem a kettős mércével, bazmeg, amikor folyamatosan azt nyomatjátok.
Valami rejtélyes és megmagyarázhatatlan oknál fogva a nép sokkal jobban érzi magát, mint 10 éve. Ez van.

ember100 2018.01.16. 00:17:02

@teéjesenmindegy:
Helló !

Milyen hitelből ?????
Dübörög a gazdaság , a nyugdíj járulékom most már adó arra költik amire akarják pl. kisvasút , stadion , Budapest-Belgrád vasút , tömik a pénztáros lalát....felesleges repi beruházások ......
PONT A NYUGDÍJAKRA NEM JUTNA PÉNZ ?????

ember100 2018.01.16. 00:21:05

@teéjesenmindegy:
Helló !

Az ezért nem teljesen így van .
Amikor pár hónapig volt a vizitdíj azért jóval kevesebb nyugdíjas volt pl. a szemészeten ami évente 2 szer járt ( szemüveg ) mindenkinek .
Meg azért máshol sem volt akkora sor .

rallus 2018.01.16. 06:40:11

@ember100:
Látod tudtok ti sikeresek lenni! Amikor Bokros csak a foghúzást engedte, akkor csak lézengtek a rendelőkben a protézisre vágyók...

febiha 2018.01.16. 08:59:09

@teéjesenmindegy: sajnálom, kicsit túl elvontan fogalmaztam. Lefordítom: arra utaltam, hogy nehéz elhessegetni egy szörnyű gondolatot. Azt, hogy Pártunkat és Kormányunkat - ez persze feltételezés, da az ilyesmi még nem tilos - jobban zavarná, ha a nyavalyás, havi pármilliós (áttételesen persze az állami költségvetésből fizetett) jövedelmek ellenére nem lenne elég NB I-es labdarúgó, mint zavarja az, hogy a nyavalyás, párszázezres fizetésekért nincsen elég orvos, illetve csakugyan nyavalyás, 100 000+-os fizetésekért nincsen elég eü. szakszemélyzet.

teéjesenmindegy 2018.01.16. 10:34:16

@ember100: Arányok apukám!
Kisvasút, stadion, focisták, csak a szegény nyugdíjra nem telik.
3 millió nyugdíjas = 300 milliárd havonta.

Kevesebb volt a nyugdíjas a szemészeten. Persze, lehet, hogy annyira unatkoztak, lehet, hogy tényleg a fontos vizsgálatokra sem volt pénzük.

ember100 2018.01.17. 00:13:42

@rallus:
Helló !

Ne vacakolj öreg .Ha a Bokros nem hozza rendbe az országot a válság alatt mit tékozolt volna el a vezíred ?
Ráadásul a protézisért MOST is fizetni kell az állami ellátásban is .
Ez rossz példa volt :)

ember100 2018.01.17. 00:17:45

@teéjesenmindegy:
Helló !

Inkább ne kezdjünk el közgazdászkodni mert elbuknál.
Igen arányok pl. befizetett nyugdíjjárulék , ami ugyan most adó és a vezír arra költi amire akarja , pl. lehetne az egészségügyre, nyugdíjasokra De sokkal jobb helye van a kisvasútban stadionban ....
A fontos vizsgálatra nem tudtak elmenni 300 ft vizitdíj miatt na ne már ezt még te sem hiszed el !
süti beállítások módosítása