B1 blogcsalád



Mostantól ártatlan embereket is mutogathatnak bilincsben az Alkotmánybíróság döntése szerint

2017. november 29. - Spectra

bilincs1-650x4351.jpg

Rendőri kísérettel, bilincsben, vezetőszáron cibáltnak egy embert. Önnek mi jut eszébe, ha meglát egy ilyen jelenete?

  • Ártatlan lehet, illetve megilleti az ártatlanság vélelme
  • Bűnöző

Mindenki őszintén nézzen magába, és úgy döntsön: valójában milyen negatív érzéseket társít egy ilyen képhez. A kérdés azért fontos, mert úgy néz ki, mostantól a még el sem ítélt, tiszta erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkező, büntetlen előéletű emberekről is használhat a sajtó olyan fotókat, amin ily módon a bűnösség látszatát keltik.

A bilincsben, vezetőszíjon ábrázoló képekkel kapcsolatban Hunvald György, VII. kerületi szocialista ex polgármester veszített pert. Hunvald azért perelte be a különböző internetes sajtóorgánumokat, mert álláspontja szerint azok az ő engedélye nélkül készített felvételek felhasználásával megsértették a képmás védelméhez fűződő jogát. Arról nem beszélve, hogy szerinte (és szerintünk is) ezek az ítélethirdetés előtt közölt fotók azt a látszatot keltettek, hogy ő bűnös.

A Kúria azonban kimondta, hogy "a közérdeklődésre számot tartó eseményről tudósítás joga elsőbbséget élvez a felperes képmás védelméhez fűződő jogához képest", az Alkotmánybíróság (Ab) múlt héten pedig meg is erősítette ezt. Továbbá az Ab véleménye szerint nem állapítható meg, hogy a bilincses fotók közlésére azért került sor, hogy Hunvaldot bűnösnek mutassák be a nyilvánosság előtt.

Hát persze. A 2010-es kormányváltást követően minden hírműsor azzal a látványossággal kezdődött, hogy a volt szocialista kormány tisztviselőit bilincsbe verve vezették el a rendőrök.

Jellemző módon egyébként a csaknem 1800 elszámoltatási vizsgálatból csupán 61 esetben (3%) született büntetőfeljelentés. Ezek közül mindössze 7 esetben (0,3%) történt vádemelés. Juhász Ferencet, Szilvásy Györgyöt, Molnár Gyulát, Weinek Leonárdot, Laborc Sándort felmentette a bíróság. A maradék ügyekben is csak részben állapították meg a bűnösséget, a vádlottaknak pedig általában felfüggesztett börtönbüntetést szabott ki a bíróság.

A BKV-ügyben Hagyót is csak felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték, és sem a nokiás dobozt, sem a maffiavádat nem bizonyították rá. Ennek ellenére a volt főpolgármester-helyettes 9 hónapon keresztül ült előzetes letartóztatásban, ahol súlyos egészségkárosodást szenvedett. Fogvatartását pedig háromszor is meghosszabbították érdemi indoklás nélkül.

A Kúria és az Ab állásfoglalásában az a legrosszabb, hogy e precedens értékű ítélet szörnyű fegyvert ad a Fidesz kezébe. A jövőben Orbánék bármely politikai ellenfeléről legálisan mutogathat a sajtó olyan felvételeket, ami egyértelműen a bűnösség látszatát kelti.

Mi lesz a következő? Hogy a fideszesek büntetlenül teljesen ártatlan ellenzéki politikusok fiktív rabosító fotóival tapétázzák ki Magyarországot? Ja várjunk csak, már ez is megtörtént...

bohocplakat.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9213400465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NemodaBuda 2017.11.29. 12:30:06

Csak a politikusok és rendőrök csúf ábrázatját védi már a törvény ! Az előbbieknek mindent szabad és válaszolniuk sem kell semmilyen kérdésre sem, a rendőrök meg maguk döntik el, mit is akarnak. A polgároknak semmi joguk sincs, innentől láthatóak, akár fotoshopppal is lehet rájuk csíkos zakót varázsolni - már miért ne lehetne ? Hazudni testületileg is szabad, az ügyészség nem lát és nem hall, csak olvassa az utasításokat. Megy ez - de meddig még ?

OkoskaTo:rp 2017.11.29. 14:31:45

Hát mégis mi mást mutogatnának, mint bilincsbe vert MSZP/DK politikusokat?
Majd bilincsbe vert Mészáros Lőrincet, Rogán Antalt, Polt Pétert?

Cycmen 2017.11.29. 14:34:23

Tetszettek volna nemlopni!

Cycmen 2017.11.29. 14:35:54

Micsoda névsor van a posztban! Egyedül Ali Baba maradt ki ahogy látom!

Cycmen 2017.11.29. 14:38:20

Ennek ellenére a volt főpolgármester-helyettes 9 hónapon keresztül ült előzetes letartóztatásban, ahol súlyos egészségkárosodást szenvedett.

Lefogyott az a nagy hombár feje!

DFK 2017.11.29. 14:39:35

A csupa jószív ártatlan baloldali politikus...

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.29. 14:56:48

A mocskos tolvajt zavarja, ha lebukik és megbüntetik ?

Nocsak.

Merthogy Hunvaldot elítélték jogerősen, csakhogy tisztázzuk.

Igaz a ballibeket ez nem akadályozta meg abban hogy rehabilitálják, ami viszont a hitelességükön csorbít némileg.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.29. 14:58:59

@DFK:

Sajnos a kommunista diktatúrából ott maradt bírók ezeket a mocskos tetves MSZP-s tolvajokat rendre felmenti.
Illetve az MSZP maffia, megfélemlítéssel, zsarolással, a tanuk vallomásainak visszavonását éri el, mint Hagyó esetén.

Cycmen 2017.11.29. 15:03:53

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:" Fogok én még röhögni a tévét nézve. :-))"

Ja! A Sas kabarén! Még jó hogy van műsora a debileknek, mert teljes letargiába esnének!

ZX 2017.11.29. 15:12:30

@Ballib cenzúrázók réme 25: A bírói függetlenséget megkérdőjelezni diktatúrákban szokás, csak szólok.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.11.29. 15:18:50

@ZX:

Nem kérdőjeleztem meg a függetlenségét senkinek, csak közöltem a tényt, hogy a kommunsita diktatúrát kiszolgáló bírók tucatjai dolgoznak ma is a bíróságon.

Azoknak pedig nincs egy csepp függetlenségük se, amit megkérdőjelezhetnék.
Ki kellett volna baszni őket már rég.

ZX 2017.11.29. 15:20:25

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ferdíthetsz akárhogy. Ezzel is azt bizonyítod, hogy egy hazug fideszbérenc vagy.

Állítsuk meg a ......... 2017.11.29. 15:21:36

@ZX:
azért én a curvatóriumot magát megkérdőjelezném
handó tündéstől együtt

Kivlov 2017.11.29. 15:42:03

Ezen húzod fel magad?
Örüljél, hogy nem lőtték őket homlokon, ahogy megérdemelték volna...

igazi hős 2017.11.29. 15:55:25

@Kivlov: Azért eléggé elnéptelenedne a Parlament, ha mondjuk, 100 milliós lopástól fölfele már golyó járna. Túlélő kormánytagot se tudnék hirtelen megnevezni, talán valamelyik KDNP-s megmaradna, ha még ahhoz is hülye, hogy lopjon. (De akkor mit keresne a kormányban???)

Willkommenskultur 2017.11.29. 16:01:05

A kozsyereplok eseten teljesen termeszetes h mutatjak oket

lippsi eseten az is h lecsukjak

Kivlov 2017.11.29. 16:06:31

@igazi hős:
89ben kellett volna "elnéptelenednie..."

Willkommenskultur 2017.11.29. 16:11:46

@Ballib cenzúrázók réme 25: "Igaz a ballibeket ez nem akadályozta meg abban hogy rehabilitálják, ami viszont a hitelességükön csorbít némileg. "

....hogy micsodan?

Annak ellenere, vagy eppen azert, mert akkor is hazudnak ha kerdeznek, a lippsik nagyon megbizhatoak: ha valamire azt mondjak h nincs akkor az van, ha valami szerintuk van az sose volt ha erted komam hogy mondom

vénkujon 2017.11.29. 16:23:51

mivel polt a főügyész, ezért a leggecibb gyilkos gazembert is ártatlannak vélhetjük, ha meglátjuk az m1en, ahogy vezetgetik a tekesek. áh.

anyadmajma 2017.11.29. 16:51:33

@Willkommenskultur: na, te hazaáruló bolsevik geci, megint itt hazudozol össze-vissza?
Úgyse érdekel itt senkit, csak a gazdád örül neked.

Sir Galahad 2017.11.29. 17:13:47

Eleve nem értem Hunvald érvelését. Ő közszereplő, tehát minden nyilvános megjelenésén - akár van rajta éppen bilincs, akár nincs - szabadon fotózható.

torró 2017.11.29. 17:26:54

Az a szomorú, hogy az ártatlan embert előbb elitélik mint a lopós politikusokat. Mert aki jó sokat lop, az tud jó ügyvédet fogadni! Na, válaszoltam magamnak. Most még azt kell eldöntenem, hogy melyik párt fizetett bérence vagyok?:DDDD Régen kikötötték a főtéren pellengérre. Lehetett köpdösni, tojással dobálni. Ez most is jó hecc lenne.

Hozzászólok 2017.11.29. 17:27:27

Erdekes kerdes. Vegulis maga a letartoztatas hirerteku. Lehet irni is rola. Fotot akkor miert is nem lehet?

Sir Galahad 2017.11.29. 17:27:43

Ráadásul ebben semmi újdonság nincs, úgyhogy az AB semmilyen fegyvert nem adott "mostantól" senki kezébe.

morph on deer 2017.11.29. 17:41:23

@Ballib cenzúrázók réme 25:
“A mocskos tolvajt zavarja, ha lebukik és megbüntetik ?”

Már biztos, hogy pisai ferde eset vagy...

Itt arról van szó, hogy a bűnösség megállapítása és az itélet kimondása ELŐTT vonszolják vezetőszáron a személyt, akinek - még elitélése előtt, azaz formálisan “ártatlannak” vélelmezve - nem biztosítják a személyiség védelmére vonatkozó állampolgári jogot!

Tehát NEM egy elitélt bűnözőről van szó, hanem legjobb esetben is egy gyanúsítottról, - aki akár te is lehetsz, ha valaki veszi a fáradságot, és feljelent valami szaftos indokkal!

Vedd észre, itt most nem a “komcsi” vagy “ballib” személyekről van azó, hanem MINDENKIRŐL, rólad, rólam, stb.

Nézd meg ebből a szempontból, fogod látni, hogy mi a kérdés lényege!

Willkommenskultur 2017.11.29. 17:42:55

@torró: "Régen kikötötték a főtéren pellengérre. "

- marmint a muzsuikokat, az urakat nem

Weißkopf 2017.11.29. 17:48:50

@Ballib cenzúrázók réme 25: "a kommunsita diktatúrát kiszolgáló bírók tucatjai dolgoznak ma is a bíróságon." Ja, az ügyészség meg Orbán parancsára uszul rá mindazokra, akik nem tetszenek a Godfathernek. Ez nem b@ssza a csőrödet? Egy nem kézi vezérlésű ügyészség esetében ilyen elő nem fordulhatna.

nemecsekerno_007 2017.11.29. 18:24:49

Dolgozni kéne inkább gyerekek, nekünk nincs annyi olajfúrótornyunk mint a norvégoknak. Blogolásból sose lesz GDP, mert csak 15 millió érti. Persze jó ha 15 olvassa is.

Netuddki. 2017.11.29. 18:26:10

Nem baj. Aztán majd ne reklamáljon a sok fideszes vagy fideszközeli tolvaj bűnöző, ha vezetőszáron viszik, miközben élőben mutatja a TV.

taga20 2017.11.29. 18:33:41

@nemecsekerno_007: ernő, majd viszek neked narancsot a sittre, de a gecinek ne agyál belőle!:))

ARABOKAT KIZÁRNI CEU t BEZÁRNI 2017.11.29. 18:57:33

"Rendőri kísérettel, bilincsben, vezetőszáron cibáltnak egy embert. Önnek mi jut eszébe, ha meglát egy ilyen jelenete?"

Az hogy nyilvan egy mocskos hazaarulo, tetu sorosberenc libsi.

nemecsekerno_007 2017.11.29. 19:20:48

@taga20: Addig ájjá vívóállásba amíg nekem narancsot hozo a sittre

paragrafus 2017.11.29. 19:44:46

Több, mint érdekes, hogy a legtöbben - tisztelet a kivételnek - nem a jogelvre helyezik a hangsúlyt, hanem egyes konkrét személyekre.
Mert a fideszes - és alkotmányjogi szempontból szakmailag alkalmatlan - Alkotmánybíróság álláspontjával szemben igenis kőkeményen alkotmánysértő ez a jogkérdés és gyakorlat. A bilincsben mutogatás igenis nagyon durván sérti a személyiségi jogokat és az emberi méltóságot.
A sajtószabadság pedig abszolúte nem sérül, ha képi megjelenítés nélkül pusztán tudósít az adott eseményről. Ahhoz, hogy egy korrekt tájékoztatás megtörténjen, nem feltélenül szükséges az, hogy premier plánban és kényszerítőeszközök árnyékában mutogassák az érintettet.
Különösen annak tükrében, hogy a kényszerítő eszközök alkalmazásának is megvannak a maga törvényi kritériumai. És a hatóság ezeket a szabályokat előszeretettel szereti nagyvonalósággal kezelni és átlépni rajtuk. (Pl. ha az érintett nem tanúsít ellenállást, akkor nincs helye kényszerítő eszközök alkalmazásának)
Tessék csak objektíven végiggondolni: mégha valakivel szemben bármilyen jogkérdés kapcsán fel is merül valami gyanú, de az illető készségesen együttműködik a hatóságokkal. Ilyen esetben nem lehet jogszerűen kényszerítő eszközt alkalmazni.
De mégis megteszik, majd egyes orgánumok az esetet felnagyítva kommentálva mutogatják képileg. Micsoda megalázó helyzet!
A lakosság, az olvasók és a nézpk körében azt a hamis látszatot és képzetet keltik, mintha valami olyan bűnözőről lenne szó, akiknek akár a feje vétetik és aki erőszakos módon ellenállt a hatóságnak. Tessék csak visszaolvasni az akkori kommenteket, megnyilatkozásokat, amelyeket Hagyó, Hunvald, a tábornokok és minden más őrizetbe vételekor megfogalmazott - főleg indulatból és vastagon érzelemmel dúsítva - a közvélemény. Anélkül, hogy valós tények és ismeretek, információk birtokában lettek volna. Pusztán az alapján, amit egyes orgánumok sugalltak.

libsi nóta bárki unja 2017.11.29. 20:06:56

@paragrafus:
Bárkit előállítanak az USA-ban akárcsak közlekedési kihágásért bilincset tesznek rá az első pillanattól. Ott is foglalkozni kéne ezzel az Alkotmánybíróságnak, ha volna olyanjuk. Bizti nagyra értékelnék a tudós agyból kipattant hozzászólásodat

Ben Franklin 2017.11.29. 20:23:20

Tuti a fidesz fizeti ezeket a posztereket, ennyire nem lehet hülye az ellenzék.

anyadmajma 2017.11.29. 20:23:37

@ARABOKAT KIZÁRNI CEU t BEZÁRNI: na, te hazaáruló bolsevik geci, megint itt hazudsz?
Megaszonta a keresztapa, hogy nincs soros-terv! Úgyhogy elmehetsz a búbánatos náthás picsába, te gyökér:)

anyadmajma 2017.11.29. 20:27:15

@paragrafus: nos, mit vársz egy olyan országban, ahol a fidesz törvényt hoz egy ember bűnösségéről mielőtt a rendőri nyomozás elkezdődne.
"De Virág elvtárs, ez már az Ítélet."

anyadmajma 2017.11.29. 20:28:29

@Ben Franklin: jelen pillanatban a hazaáruló bolsevik geci fideszesek csak annak örülhetnek, hogy de, sajnos ennyire hülye az ellenzék.:)

Ben Franklin 2017.11.29. 20:38:59

@paragrafus: te miről beszélsz Hunvaldot jogerősen elítélték és közszereplő is úgyhogy nyugodtan lehet mutogatni, nincs semmilyen joga kényeskedni

miketbeszéltek 2017.11.29. 20:46:36

személyiségi jogai csak a rablógyilkosoknak vannak.

anyadmajma 2017.11.29. 21:03:02

@Ben Franklin: na, azért mondjuk ezen már túlléptek, hogy ártatlanság vélelme. Már inkább hoznak egy törvényt, mielőtt a nyomozás megkezdődne.
Nem az a baj, hogy mutogatják bilincsben, hanem hogy ítélet előtt kiáltják ki bűnösnek.
Pont, mint az inkvizíció. Pont, mint a rákosi-rendszer. Pont, mint az orbán-rendszer.

Muzsikok közt 2017.11.29. 21:23:27

@anyadmajma: semmilyen tv. nincs, hanem ebben az egyedi ügyben így döntöttek:

A Kúria azonban kimondta, hogy "a közérdeklődésre számot tartó eseményről tudósítás joga elsőbbséget élvez a felperes képmás védelméhez fűződő jogához képest", az Alkotmánybíróság (Ab) múlt héten pedig meg is erősítette ezt.

Azaz senkinek nincs félnivalója, aki nem egy közszereplő bünöző.

Kelly és a szexi dög 2017.11.29. 21:23:40

Baromság is kitakarni a rendőrök, vádlottak fejét - végül egy nagy homály lenne kép helyett.

Scott Tenorman Must Die 2017.11.29. 21:28:43

@anyadmajma: szia konnyenelkaptuk, hh most ezt a nickedet használod?

morph on deer 2017.11.29. 22:04:06

@libsi nóta bárki unja:
“Bárkit előállítanak az USA-ban”

Képzeld szivi, még Oroszországban is, Kínát meg sem említve!

És ki kérdezte, baxki?

Szaladj már el Hegyeshalomig és nézd meg, hogy mi van felírva a táblára!
Rendben, értem, tehát: kérj meg valakit, hogy olvassa fel hangosan!

Fogadjunk, hogy nem az “US of America” lesz a válasz!

Ez itt Magyarország és a magyar törvények érvényesek, te szegény szerencsétlen, és ebből a szempontból qrvára mindegy, hogy Amerikában kit mikor és miért bilincselnek meg!

Fogod, szivi?

bedeguz33 2017.11.29. 22:06:00

@anyadmajma: Bocsánat de a geci jelző már foglalt !Azt a vezír birtokolja.

1ghost 2017.11.29. 22:06:09

@Scott Tenorman Must Die:

Na mi van te bérhazudozó fidelitasos hülyegyerek? Lassan estet tíz óra, és még mindig nem sikerült fényesre nyalnod a tolvaj, korrupt orbán gazdád seggét?

morph on deer 2017.11.29. 22:20:11

@Muzsikok közt:
“Azaz senkinek nincs félnivalója, aki nem egy közszereplő bünöző.”

Rosszul érted!
Nem azt mondták ki, hogy ha “közszereplő” a személy, hanem a “a közérdeklődésre számot tartó eseményről” beszéltek, ami teljesen mást jelent!
Azon túl, hogy NEM a személy tart számot közérdeklődésre, hanem az ESEMÉNY, ez azt (is) jelenti, hogy ha például Gipsz Jakab kétkilós egységcsomagokban (tartalma: szaloncukor) küldi el a rokonokhoz Gipsz jakabnét (született Kálciumkarbonát Jolán) a rokonokhoz karácsonyra, akkor az eset nagy valószínűséggel számot fog tartani közérdeklődésre, bár egyikük sem közszereplő!

Nem mindegy, akárhonnan nézzük is.

agapornisz 2017.11.29. 22:21:39

Ha nézünk pl amcsi tudósításokat, ott is premier plan mutatják az őrizeteseket, ill. a vád alá helyezetteket. Nálunk ez meglehetősen álszent módon túltolt. Abban nincs semmi sértő, ha mutatnak egy letartóztatottat. A probléma inkább azzal van, hogy a gyanút bizonyítékként tálalják

Ben Franklin 2017.11.29. 22:40:42

Alapvetően az ártatlanság vélelme fontos. Ahogy a népek kíváncsisága is fontos közérdek.

A bíróság meg azért van hogy eldöntse, a jsz. keretei között, hogy adott esetben mi a fontosabb.
Egyébként segítsen már ki egy BV szakértő de szerintem messze nem minden büntetőügyben van vezetőszár meg bilincs a bíróságra menet, nyilván ennek is pontos feltételei meg garanciái vannak, hogy mikor, kire kell rakni...

$pi$ 2017.11.29. 22:53:01

Annak idején Budaházyt éveken keresztül vezetgették pórázon, gondolom az nem zavart senkit, neki nem kellett kitakarni az arcát.

Kámasuka 2017.11.29. 23:15:44

@$pi$: Szerintem Budaházynál is jogos volt a mutogatás meg Hunvaldnál is, egyetértek a bíróval.

Az különben is a gyanúsított szubjektív parája hogy ettől őt már bünösnek is tartják, hiszen éppen ki is használhatja a nyilvánosságot és beleordíthat a kamerába akármit, pl. hogy ártatlan.

Volt a büntetőbíróságoknak /vagy a nyomozó hatóságoknak/ pár rém kínos blamája pl. a bankos mészárlási ügyben, de itt pont egyetértek a döntéssel. Azt mondjuk nem értem mit keres egy ilyen egyedi ügyes döntés az AB előtt, az ABnek csak elvi szinten kéne bíráskodnia, nem konkrét ügyekben.

ember100 2017.11.29. 23:38:56

@$pi$:
Helló !

Izé , Budaházyt nem terrorizmus , fegyverrel való visszaélés .....erőszakos cselekményekkel vádolták ?

ember100 2017.11.29. 23:43:33

@agapornisz:
Helló !

Nem is tudtam hogy amerikában élek :) de jó nekem .
Viccet félretéve
Észak Koreában ha valakire csak a gyanú árnyéka vetül hogy állami pénzt lopott kivégzik !
Nemstróman gázszerelő , helikopteres , vadászházat építek közpénzből , félrenézek és elveszti közpénz jellegét ..... itt csak 5.000 karaktert írhatok KEVÉS LENNE :)

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.11.30. 00:07:18

Hamarosan mint a ping-pongban:
szerva itt, csere ott!

VaradiJanos 2017.11.30. 00:30:08

@nemecsekerno_007: “Dolgozni kéne inkább gyerekek, nekünk nincs annyi olajfúrótornyunk mint a norvégoknak. Blogolásból sose lesz GDP, mert csak 15 millió érti. Persze jó ha 15 olvassa is“
Ez egy antiszemita bejegyzés volt, csak szólok.

VaradiJanos 2017.11.30. 00:32:32

@ember100: “Helló !

Izé , Budaházyt nem terrorizmus , fegyverrel való visszaélés .....erőszakos cselekményekkel vádolták?”

Ja, igazad van, akkor már nem is illeti meg az ártatlanság vélelme

postumus mumus 2017.11.30. 07:24:47

Orr bán is volt már bilincsben. Kádár vitette el lázongásért. Most ugyanez van. Orr bán próbálja ismételni nagy sith mestere tetteit. A gond csak ott van, hogy míg orr bán esetében teljesen jogos volt a meghurcolás, a vezetőszáron rángatás, tulajdonképpen egy bűnszervezet vezetőjét rabosították, addig a mostani esetekben csak kis porszemek voltak az elkövetők.

ember100 2017.11.30. 08:31:02

@VaradiJanos:
Helló !

Budaházynál nem az ártatlanság vélelméről volt szó hanem hogy erőszakos bűncselekmény =bilincs .
Csalás, lopás ... talán felesleges a bilincs :)

Európai téridő 2017.11.30. 08:46:33

@NemodaBuda: És 2006-ban kik követelték ezerrel az intézkedő rendőrök azonosíthatóságát ? Csak nem nyalt vissza a fagyi ?

citrix 2017.11.30. 10:29:15

Nincs ebben semmi újdonság, Rákosiék demokráciának csúfolt szovjetorosz mintára kialakított rendszerében is pont így mutogatták vezetőszáron, bilincsben a "nép ellenségeit". Jogerős bírósági döntés nélkül bárkit le lehetett tartóztatni és előzetesben tartani pont úgy mint ma. Bocsánat, ma nagyon demokrácia és törvényesség van, a Párt nem ad instrukciókat az ügyészségnek (Polt Péter) és a rendőrségnek (Pintér elv.) és a bíróságokat se vegzálja ország-világ előtt ha nem az "elvárt" döntés születik. Az előzetest rutinszerűen alkalmazzák politikai nyomásra.

citrix 2017.11.30. 10:47:08

@Ballib cenzúrázók réme 25: A kommunista diktatúrát kiszolgálók is ülnek szép számmal a fidesz-kdnp kormányban, csak szólok. Az MNB elnöke is MSZMP tag volt és kiszolgálta a rendszert. Nyilván a bírók mind komcsik ha nem az elvárt ítéletet hozzák. Budai Gyula szerinted mit csinált 1989 előtt, sínylődött a szocializmus valamelyik sötét börtöncellájában mint politikai elítélt? Valahogy pont ilyen helyen volt soha. Mára aztán nagy szája van Orbán szárnyai alatt csak semmi nem jön össze az elszámoltatásból.

rovid 2017.11.30. 11:11:04

miért nevezik még mindig alkotmánybíróságnak ezt a gyülevész hadat?!

libsi nóta bárki unja 2017.11.30. 16:06:58

@ember100:
Hunvald bujkált a letartóztatás elől, így nála értelemszerűen fennáll az elrejtőzés, szökés veszélye. A kényszerítő intézkeddés = vezetőszár, bilincs ezért is indokolt

libsi nóta bárki unja 2017.11.30. 16:09:55

@morph on deer:
Egy lapon mered említeni az Usákot Oroszországgal? Gyuribá helyében én egy centet se tolnék neked

nemecsekerno_007 2017.11.30. 17:41:20

@VaradiJanos: Miiiii??!! Te se vagy 100-as...

ember100 2017.12.01. 23:00:02

@libsi nóta bárki unja:
Helló !

És PERSZE az összes szocinak kijár DE a fideszes kártevőknek nem :)
süti beállítások módosítása