B1 blogcsalád



Orbán épp csak a legfontosabb csatáját bukta el

2017. október 24. - ashwood

download_4.jpegGyurcsány legjobb tanítványa: a választások előtt Orbán is apró trükkökkel igyekszik a választók elől elrejteni bukásának egyértelmű jeleit. Az egyetlen valós csatáját bizony elvesztette.

Az orbáni szájkarate által festett permanens háborúból mindössze egyre tudjuk azt mondani: valóban megéri komoly erőfeszítéseket tenni a fronton való győzelemért. Ez nem más, mint a 2010-ben meghirdetett szabadságharc az államadósság ellen. Kétségtelen: tett is ezért Orbán, nem is keveset.

Első lépésben államosított 3000 milliárd forintnyi magánynyugdíj-pénztári magánvagyont. Állítólag erre azért volt égető szükség, hogy a szocialista kormány hagyatékaként hatalmasra duzzadt államadósságot le lehessen faragni. A jegyzőkönyv kedvéért álljon itt:

  • azt utolsó, teljes szoci kormányzás évében, vagyis 2009-ben 77,8 százalék volt a GDP arányos államadósság mértéke.
  • Ha egy évvel később a lenyúlt 3000 milliárdot ennek csökkentésére költötte volna az Orbán-kormány, látványos, 10 százalékpontot is meghaladó csökkenést mutathatott volna fel azonnal. Vagyis valahol 65 százalék körül állt volna a mutató.
  • Ehhez képest 2010 végére 80,5 százaléknyi sár terhelte az államot. De legyen, az első teljesen Orbán irányította évet nézzük. Sajnos azonban 2011-ben is 80,6 százalék az adósság.

Kétségtelen, hogy ezt követően elkezd lefelé kúszni az adat, egészen a tavalyi 74,5 százalékig. Ízlelgessük kicsit ezt a számot, amúgy sem sokáig tehetjük. Vagyis 9 év alatt sikerült – 2010-hez viszonyítva – 6 százalékpontos csökkenést elérni. Mindezt nagyon komoly nemzetközi konjunktúra, a forint némi erősödése és az ország felminősítése mellett. A MANYUP 3000 milliárdját már el is felejtettük.

Sajnos azonban hamar kiderül, hogy ez a szám is csak szemfényvesztés. Épp, mint Gyurcsány Ferenc sok száz apró trükkje, amivel a 2006-os választások előtt igyekezett megszépíteni az ország helyzetét a választók előtt.

Ugyanis a valóságban a kormány mindent elkövet annak érdekében, hogy tetemes összegeket igyekezzen kihúzni az államadósság elszámolása alól. Így például az orbáni oligarchák házi bankjaként használt Eximbank sokszáz milliárdos veszteségét. No meg az MNB alapítványokba kimentett pénzt sem szívesen húzza ki a költségvetésből – noha a fideszes érvelés szerint az már

elvesztette közpénz jellegét.

A technikainak tűnő trükközés nagyon is valóságos: az uniós statisztikusok ugyanis évek óta harcolna azért, hogy Orbán valós képet adjon a magyar államháztartás helyzetéről. A hírek szerint el is érték: az állami adósságot az államadósságba kell elszámolni. Azonban a adósság-adat így a korábbinál is cudarabbul fest. Ágyő, 6 százalékos csökkenés, örülhetünk, ha 3-4 százalékpontnyi lefaragás kijön a végén. Az eximbankos veszteséggel ugyanis már 76,5 százalék körül lesz a 2016-os adósságráta.

Hogy mégis győzelmi beszédeket tarthasson a továbbiakban is Orbán, viszonylag egyszerű

trükkhöz folyamodnak:

a választások után korrigálják csak az államadósság elszámolását. Egy győztes választás után – remélik – senkinek nem tűnik majd fel, hogy a kormány megint hazudott a választóknak, hogy elrejtse az igazságot: egyetlen valós csatájában is vereséget szenvedett.

(Fotó: napi.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5213067322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK10 2017.10.25. 12:39:54

@rigolya2: és kialakítottak egy nem kötelező érvényű véleményt. nagy siker :)

ogli dzsí 2017.10.25. 12:45:42

postumus mumus

hat biztos hulye orban a matekhoz de megsem o szokta becsodoltetni az orszagot pedig o kormanyzott a legtobbet

Peter Götz 2017.10.25. 12:54:31

@postumus mumus: feleslegesen irogatsz,ŐK azért irogatnak Hazugságokat mert meg vannak fizetve,hogy elfedjék BÜNÖZŐK vezetik Magyarországot!!!

igazi hős 2017.10.25. 12:56:02

@Womb Raider: Például a 2002-es adatban, amit később a "rejtett részek" miatt módosítani kellett, pont mint most, csak akkor nem az Eximbank, hanem az MFB volt a "titokgazda". A 2002 utáni 30%-os adósságnövekedésből 8% volt az MFB-ben. (Ezt valahogy nem reklámozzátok, mert akkor kiderülne, hogy Orbán pont úgy teljesített ebben is, mint az elkúró. Ahogy mindkettőjük alatt ugyanúgy maradt le az ország a szomszédainktól.) Csak 2002-ben szerencséjük volt, az utódokra borult a bili, mert a csatlakozás miatt (ezzel) már nem lehetett trükközni.

postumus mumus 2017.10.25. 12:56:55

@rigolya2: "mikor jobb neked, ha 1000 forintod van és 800 forint tartozásod, vagy ha 1500 forintod van és 1100 forint tartozásod?"
Szinte ugyanaz, így nem nagyon lehet különbséget tenni. Mindkettő kurva szar. A százalékban kifejezett ráta majdnem ugyanannyi mindkettő esetében. Kurva nagy szarba lennék mint magánember, ha havonta 150 ezret keresnék és ez mellett lenne 110 ezer forint tartozásom havonta. A legjobb arány ha 150 ezret keresel és max.50 ezer tartozásod van. Tehát százalékosan 30%-nál nem fizetsz a jövedelmednél többet hitelekre. Ezt illdomos betartani. De úgylátszik hogy kúrmányaink ezzel nem foglalkoznak, nem nekik kell visszafizetniuk, ráadásul a birkák az ilyeneket újra és újra kétharmaddal megszavazzák. Akkor mitől féljenek? Nem lesznek felnégyelve, karóba húzva, sőt 30 éve ott basszák a rezet a parlamentben, megszavazzák az adóssághalmazt(FIDESZ 2003) és még utána nekik áll feljebb ha magas az adósság. Az ilyen férgeket ki kéne lőni a holdra, nem a parlamentbe szavazni.

jolka40 2017.10.25. 12:57:20

@FCUK10: A fizetések valóban emelkednek(már ahol), de mi van a hárommillió nyomorgó nyugdíjassal?

igazi hős 2017.10.25. 13:05:29

@atomic power 1986DucaDuca: "2001-es évtől kezdődően" Hogy hívták 2001-ben a miniszterelnököt? Nincs több kérdésem. Nyilván Medgyessyék a hibásak, mert nemcsak ráígértek Orbánra (aki szintén nagyban szórta a pénzt, hadd emlékeztesselek a teljességgel tarthatatlan lakáshitel támogatásra), hanem be is tartották amit ígértek. Azt persze nem tudhatjuk, hogy mi lett volna, ha Orbán marad 2002-ben. (Az hogy engedélyezték a devizahitelezést azt mutatja, hogy volt bennük realitásérzék és -nyilván a megnyert választások után- le akarták állítani a hiteltámogatást, de ez sosem fog kiderülni.)

konrada 2017.10.25. 13:18:15

Na így kell ezt fijjúg!

Kedden ki kell adni egy zorbán megbukott című opuszt a Blog.hu-ra és az index szerkesztőségnek azt meg a főlapra, hogy a megszokott rend meglegyen.

...mondjuk az rossz pont, hogy a szerkesztő a hosszú hétvége miatt elnézte a napot, és csak szerdára került index főlaposnak.
De remélhetőleg meg is kapja érte méltó büntetését!

legális 2017.10.25. 13:23:20

@jolka40: a nyugdíjak is emelkednek. Ráadásul kiszámíthatóan,
Ha ismersz egy nyugdíjast, kérdezd meg mennyi volt a nyugdíja az utóbbi 6-8 évben. Ha csökkenést látsz, csúnyán átvertek. Ha növekedést, kérj elnézést.

2017.10.25. 13:26:40

@a nagy hohoohooo: "80% az adósság nem csökkent egy fikarcnyit se, ugy hogy elpocsékoltak 3000 milliárd manyupot, és nem építettek 1 km autópályát se, Feri legalább 800 km-t megépített."
Leszel szíves a privatizációs bevételeket is hozzácsapni a pénzügyi fenoménok országlásának adataihoz? Aztán mi a helyzet az adósság összetételét illetően? Miként változott a forint/eur arány? Végül illenék a visszaállamosított cégek értékével is valamit kezdeni...
Szóval amíg az állami vagyon változásait illetően nincsenek adataid, addig csak propaganda célokra használható a fejtegetésed..
(a vicc kedvéért: a 3000 milliárdból 230milliárdot rögtön ki is fizettek hozamként a pénztáraknak.)

konrada 2017.10.25. 13:28:41

@a nagy hohoohooo: "2009-től lényegében 80% az adósság nem csökkent egy fikarcnyit se, "
Na bassz, tényleg.

...persze az is igaz, hogy hiányzik a listáról "valamiért" a 2014-15-16-os adat, meg az is probléma, hogy addig meg nem volt olyan év 2002 óta, amikor nem növekedett - miközben a "világ pénzbősége és az isteni gondviselés" elég jó helyzetbe hozhatta volna.... (Ti. és most hagyjuk a 2008-as évi kényszerpályát: addig lazán 15% ponttal nőtt, ...igaz abban van hasonlóság, hogy arra az időszakra se lehet mondani, hogy fikarcnyit csökkent...;))

legális 2017.10.25. 13:35:04

@postumus mumus: kicsit bezavartak neked az eurók, meg a százalékok.
Ha 5-10% az éves hiányod és 2% a GDP növekedésed a növekedés dacára is nőni fog a GDP arányos hiányod, ld. a Gyurcsány ciklus.
Ha 0-2% az éves hiányod és 2-4% a GDP növekedésed vékonykán csökkenhet az eladósodottságod, ld. az Orbán ciklusok.
A GDP bezuhanásával valóban megnőne az eladósodottság, de a bezuhanásért Gyurcsányék ügyesebben küzdöttek (kiárusítás, külföldről finanszírozott adósság, stb.).
Az, hogy 2010-et Orbánéknak adod, az kisebb csúsztatás. Ugyanis a 2010 költségvetése 2009-ben még Bajnaiék alatt készült és bevételt hozzárakni és költséget kivenni a következőnek nem annyira egyszerű. Ugyanez nem igaz 2002-re, mert ott költséget tettek bele (100 napos program), amivel jól megbillentették még a 2003-at is.

konrada 2017.10.25. 13:35:24

@postumus mumus:
...ezért van ott mellette az a számsor is, melyben ECU-ban van írva az összeg: 2007-hez képest 2009-re 14% lett az több. Ami jóval magasabb mint a GDP visszaesése. Ez jelentkezik a növekedési oldalon jelentős méretben, nem pedig az általad nyomott GDP visszaesés...

1ghost 2017.10.25. 13:36:18

@konrada: Ti idióta bérhazudozó Blogger Géza hülyegyerek! Ja bazdmeg, majd 15%-pontos adósság/GDP növekedés taszítja nyomorba az országot? Hogy lehetsz ekkora barom?

Cinkes 2017.10.25. 13:37:46

á most van másik ellenség, a fidesz szavazó egyszerre többet nem bír követni...

1ghost 2017.10.25. 13:38:18

@Ballib cenzúrázók réme 25: Te idióta orbántroll, te olyan hülye vagy az államadósság kérdéséhez, hogy a síkhülye matolcsy egy lángelme hozzád képest.

2017.10.25. 13:38:51

@rigolya2: ne terelj!
milyen kamat?
milyen külföldi cégek?
ki beszélt itt erről?
mellébeszéd, hazudozás, a főnököd a pártközpontban ezt adta a szádba és azóta hajtogatod!
nőtt az összeg vagy nem nőtt az összeg?
:-D

Kukubenko 2017.10.25. 13:42:26

Az hittem a héten nem bukik meg............

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 13:44:21

Hihetetlen a ballib egyhalottak mellébeszélési művészete.
Itt van kerek perec minden ország Euróstat adata, GDP arányos hiánya.

https://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp

Itt Össze lehet vetni más országokkal a hiányt, Eu-s átlaggal.
Tisztán látszik, hogy az MSZP-SZDSZ kormánytól szarabb nem volt, a GDP arányos hiány alakulsáában, ahogy minden más gazdasági mutatóban is a legszarabbak voltak.

http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp
GDP arányos hiány:
----------------------
2002:
Eu-s átlag: 60%, Magyarország: 54%

2010:
Eu-s átlag: 78%, Magyarország: 82%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alat az EU-s átlaghoz képest is romlott, 28% adósság növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 87%, Magyarország: 77%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 5% csökkenés.

http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+unemployment
Munkanélküliségi ráta:
-------------------------
2002:
Eu-s átlag: 8,9%, Magyarország: 5,5%

2010:
Eu-s átlag: 9,6%, Magyarország: 11,2%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alatt az EU átlaghoz képest is jelentős romlás, 5,7%-os növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 9,8%, Magyarország: 7,5%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 3,7% csökkenés.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 13:46:42

@1ghost:

GDP növekedésben is kategóriákkal jobb a Fidesz, az elkúróktól:

Megcsináltam a változás táblázatot, MSZP és Fidesz kormányokra lebontva.
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

*****1998-2002**2002-2010**2010-2015
HUN***1300******1200******1200
SLO***2100******2800******300
CZE***1200******3200******1100
SLV***700******4000******1700
POL***800******2700******1500
ROM***700******2000******900

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.10.25. 13:48:10

Lassn mondom hogy a blogger is megértse
Negatív kamat....
Na csá

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 13:48:14

@aleksz róz:

Egyedül a németeknél csökkent nominálisan az adósság összege, mindenhol máshol nőtt az EU-ban.

Viszont egyedül a németeknél és nálunk CSÖKKENT GDP arányosan a hiány mértéke.

Az összes többi EU-s országban nőtt 2010 óta.

1ghost 2017.10.25. 13:52:49

@Ballib cenzúrázók réme 25:

Már megint többszöresen hülye vagy te bérhazudozó kretén orbántroll.

Magyarország az elmúlt 8 évben átlag 4%-os nettó EU transzfert kapott! Ez pedig betöltötte azt a szerepet, amit egy válságban az adósság növekedését eredményező fiskális expanzió tölt be. (A válságot fékező költsévetési expanzió miatt az államadósság az EU-ban, USA-ban, vagyis mindenhol. Ez a standard keynesiánus gazdaságpolitikai recept.)

EU transzfer hiányában, vagy kénytelenek lettünk volna nagyobb deficittel és államadóssággal dolgozni, vagy a szar GDP növekedés amit ti dilettáns szaralakok produkáltatok az elmúlt nyóc évben , lenne még szarabb.

Ám te címeres hatökör vagy mindehhez, oszt jó napot.

2017.10.25. 13:54:50

@postumus mumus: 6% a különbség. és valóban, kurva szar és egy kicsivel kurva szarabb.
de amúgy igaza van a @rigolya2 kommentelőnek. én is túlzottan leegyszerűsítő példát hoztam, elismerem.
a példa ott hibádzik, hogy a 150 ezer havi jövedelmedhez nem 110 ezer forintos havi törlesztő tartozik, hanem 110 ezer a "tőketartozásod"

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 13:54:51

@1ghost:

Az elkúrók alatt is EU tagok voltunk, legalábbis 6 éven keresztül.

Mégis elkúrták. És mégis az Eu legszarabb gazdasági teljesítményét produkálták minden területen.

Te meg hiába ugatsz, minden statisztikai adat magáért beszél.

2017.10.25. 13:56:44

@rigolya2: amúgy jogosak a felvetések, bocsánat az iméntiért
:-D

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.10.25. 13:57:03

@1ghost: Majd fejtsd mar ki lécci h a a megyo-fleto-bajnai kormányok alatt mennyi is volt az eus transzfer...es ez mennyiben akadalyozta meg őket h kvázi államcsődig szakertsek az ország ügyeit?

BobAlice 2017.10.25. 13:58:33

A fidesz történelmi bűnei, benne lesznek a történelemkönyvekben:

- Az ország kirablása
- Az ország eladósítása
- Magyarország Putyin hűbérese
- A magyar néplélek megtörése

Minden fideszes hazaáruló.

konrada 2017.10.25. 14:00:47

@Kukubenko:
..nem a blogírón múlt, ő már kedden megírta a "zorbán megbukott" opuszát.
...nem akarok ujjal motogatni a hosszú hétvége miatt a naptárát elnéző indexes szerkesztőre....

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 14:01:10

@BobAlice:

Éppen fordítva..
MInden ballib hazaáruló.
A Fidesz gazdaságilag, és a magyar nemzet képviseletében egyaránt kategóriákkal az elkúrók elött van:

- Az elkúrók 54%-ról 82% fölé adósították az országot, jelenleg 74% a GDP arányos állaadósság.
- Az elkúrók megduplázták a munkanélküliségi rátát, most több mint 20 éves foglalkoztatási csúcs van.
- Az elkúrók eladósították devizában az országot és embereket, a Fidesz kivezette a deviza hiteleket.
- Az elkúrók alatt kétszámjegyű banki kamat, és infláció volt, most mindkettő nulla közeli.
- Az elkúrók alatt 140 BRUTTÓ felett 40%-os SZJA-t fizettek a 'gazdagok', most egykulcsos az adó, és az átlegbér 300 ezer fölött van.

----
És ami a néplelket illeti:

- MÁÉRT életre keltése (kontra határontúli érdekképviselet magasról leszarása)
- Kettős állampolgárság megadása (kontra határon túliak megtagadása)
- Erdélyi autonómia támogatása (kontra Erdély elcsatolására koccintás)
- Mejünk nagyok lenni (kontra merjünk kicsik lenni)
- Német megszállás emlékmű (kontra a magyarok a hibásak a háborús borzalmakért)
- Magyar cégek helyzetbe hozása (kontra külföldi multiknak minden projekt)

BobAlice 2017.10.25. 14:03:41

@Ballib cenzúrázók réme 25: Próbálhatod magyarázni akárhogy, a szarból nem fogsz aranyat csinálni. Nyalogasd csak, ha annyira ízlik.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 14:08:29

@BobAlice:

Te tiszta hülye vagy...
Én éppenhogy tényadatokat írok. Magyarázat nélkül.
Eurostat adatok, google data explorer.

Itt és most, éppen te magyarázkodsz, és írsz megfoghatatlan marhaságokról, mint hűbéres, néplélek, és kirablás.

ami szabad 2017.10.25. 14:09:24

@Ballib cenzúrázók réme 25: Hát, nem tilos Isten helyett orbán- hívőnek lenni sem, de ahogy azt megszokhattuk a tények vitáznak veletek leginkább, amelyektől ti cseppet sem zavartatjátok magatokat. Na de sebaj. Ki akarhatott egy hithű orbánistát megtéríteni? Érvelni, csak azokkal érdemes, akik elvakultság nélkül, a valóságra nyitottan, komoly döntést akarnak hozni vagdalkozás és handa- bandázás helyett..

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 14:15:38

@ami szabad:

Azért ehez pofa kell..

Ugye kicsit se zavar, hogy én adok linket Eurostat adatokhoz, grafikonokhoz, és tényadatokhoz, amire én hivatkozok, és ti vagytok azok akik ballib szarkavarók marhaságait szajkózzzátok bárminemű alátámasztás nélkül ?

GDP arányos hiány:
https://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp

Munkanélküliség az EU-ban:
https://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+unemployment

GDP növekedés:
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

...

2017.10.25. 14:16:01

@Ballib cenzúrázók réme 25: Azért tegyük hozzá, hogy a kúrmánynak az általad felsoroltak alakításához vajmi kevés köze van. Nem az offshore-kelptokraták érdeme ez, a makrogazdasági folyamatok eredménye, mondhatni az EU-s pénzek hatása.
Nem kéne ezt a brüsszelita propagandát nyomatnod, mert meglátják a bértollnok kollégáid és elveszted az állásod...
Tőlem nem fogsz alamizsnát kapni, felőlem éhendögölhetsz a többi hazaáruló, tolvaj fasisztával egyetemben.

1ghost 2017.10.25. 14:17:42

@Ballib cenzúrázók réme 25:

- Te mocskos bérhazudozó blogger géza! Senki nem hisz már nektek korrupt tolvaj fideszeseknek.

- Elloptátok a manyupot. Enélkül az államadósság semmit nem csökkent, az államadósság elleni harcot tövig beszoptátok, ahogy a cikk is írja.

- A forint bivalyerős volt ezért érdemes volt devizában eladósodni! A fideszkurmánynál sosem volt 300 alatt az árfolyam, pedig a gazdád mondta, hogy akinél az árfolyam 300 felett van nem tud kormányozni.

- A munkanélküliség megugrását döntően a világgazdasági válság okozta, a válság előtt 5-6% volt ami teljesen rendjén van egy piacgazdaságban.

- A nulla százalék kamat és infláció gyenge gazdaságokban van. Nálunk és a Görögöknél, mivel segghülye vagy a gazdasághoz, ezt is tövig beszoptad.

- Nincs fejlett ország ahol egykulcsos adó van. Az egykulcsos adó a gazdagoknak kedvez a szegényeket padlóra küldte, a társadalom pedig szétszakadt. Soha nem volt ilyen mértékű szakadék a társadalom szegényei és a gazdagok között. A tolvaj magát gennyesre lopó fideszslepp áll ma szembe szinte az egész országgal.

Mindemellett az eü, oktatás lerohadt, a fiatalok a kilátástalanság elől húznak külföldre, a kórházak plafonjáról pedig immár patkányvizelet csöpög, a hullák órákig hevernek a folyosón.

Na ez a mocskos fidesz teljesítménye! Ide juttattátok az országot ti rohadt gerinctelen gazemberek, de jövőre végetek, a sitten fog rohadni az utolsó fidesztalpas is.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 14:23:58

@Dr. Trejo:

Az a frankó ezekben az EU-s grafikonokban, hogy összevetheted az ország fejlődését vs lemaradását más országokéval, és még az EU-s átlaggal is.

Márpedig a belinkelt grafikonokon tisztán látszik, hogy az elkúrók az egész EU legszarabb teljesítményét produkálták, míg a Fidesz erős középmezőnytben van ami az összevetést illeti.

Pedig a makro hatások mindenkit ugyanúgy érnek.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 14:25:05

@sas70:

És a többi ország hogy festene análkül ?

Az elkúrók hogy festettek volna EU-s támogatás nélkül ?

EU-s támogatást minden tagország kap 2004-től. Nem tudtad majom ?

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 14:27:19

@1ghost:

A hazaáruló Gyurcsány csicskák marhaságai senkit nem érdekelnek már..
Ezért vonyítassz egyre hangosabban ...

Csakhát ez leszarható.. :DDD

FCUK10 2017.10.25. 14:35:20

@jolka40: ez egy nagyon jó kérdés, tekintve, hogy 2016. decemberében 2038000 volt a nyugdíjasok száma, és ebben az összes öregségi nyugdíjas benne van. persze nem zárom ki, hogy 10 hónap alatt még 1 millióan mentek nyugdíjba. :):)

meg azt sem, hogy olyan hülye vagy, hogy a fal adja a másikat :):):)

Visceroid 2017.10.25. 14:40:35

Most már kezd ez unalmas lenni. Igen, tudjuk, Orbán ma is megbukik, meg holnap, meg holnapután...

konrada 2017.10.25. 14:44:39

@Visceroid: Csütörtökön?? Akkor államcsőd van!

sas70 2017.10.25. 14:45:53

@Ballib cenzúrázók réme 25:

Idefigyelj, majom!

A te elkúróid, személyesen Orbán ennyit tud! Kétharmados gránitszilárdságú nemzeti alkotmányos lófasszal együtt. Ha nincs Eu-s pénz, lófasz sincs! Ez a teljesítményük. Ezért maradtunk le Szlovákiától és ha ez folytatódik lemaradunk a többitől is, de még majd hivatkozhatsz Albániára!

7 év Orbániáda alatt a reálgazdaságnak alig van pozitív teljesítménye, de ha levonjuk belőle a multikat, akkor a hazai reálgazdasági vállalkozások stagnáltak. Persze Lőrincbarát és a hozzá hasonlóak, mint Pl. a saját lábon álló lámpadíler szépen gazdagodtak az adófizetők pénzén!

2017.10.25. 14:57:18

@1ghost: "- A nulla százalék kamat és infláció gyenge gazdaságokban van. Nálunk és a Görögöknél, mivel segghülye vagy a gazdasághoz, ezt is tövig beszoptad. "

Jujj... azonnal riadóztasd Merkeléket, óriási bajban vannak...

"- Nincs fejlett ország ahol egykulcsos adó van. Az egykulcsos adó a gazdagoknak kedvez a szegényeket padlóra küldte, a társadalom pedig szétszakadt. Soha nem volt ilyen mértékű szakadék a társadalom szegényei és a gazdagok között. "
Fújhatod a komcsi hülyeséged, de az egykulcsos adó egy lépés az igazságosabb adóztatás irányába. Amúgy meg nem a gazdagoknak kedvez, mert ha nem lennél olyan ostoba, mint amilyen vagy, akkor tudnád, hogy egy 'gazdag' nem bérként, hanem osztalékként vonja ki a cégéből a jövedelmét és még pár más csatornán, szóval az egykori többsávos szja-t körberöhögte. Viszont azoknak, akik bérből és fizetésből élnek pozitív változás, hogy csak kb. 50%-os az elvonás a teljes bérköltséget nézve. Ha számolni tudnál, akkor rájönnél, hogy az egykaptafára levont 16% elég széles skálán ingadozhat, mert ugyebár akinek 10 minimálbérnyi a fizetése, az pont tízszer több adót csenget be... ez mennyire igazságos? Relatíve igen, a többkulcsoshoz, vagy a progresszív szja-khoz mérten. Engem viszont lelomboz, hogy tízszer annyit fizetek ugyanazért...

2017.10.25. 15:01:23

@1ghost: "a fiatalok a kilátástalanság elől húznak külföldre"
Egy túróst... a többszörös bérek jelentik a legnagyobb vonzerőt. Ami viszont nem Magyarország-specifikus , amit jól mutat, hogy a kivándorlási ráta Mo.-n a legkisebb a volt szoc országokat (de még az osztrákokat is...) véve.
Ezen egyik kormány sem volt képes látványosan változtatni, leszámítva az utolsó két év érzékelhető reálbér emelkedését...
További jó hazudozást!

Peter Götz 2017.10.25. 15:08:01

@Ballib cenzúrázók réme 25: én még annyit kérdeznék ,A jelenlegi államadósságot kinek kell majd visszafizetnie???

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 15:08:36

@sas70:

Csak hogy ne halj meg hülyén elárulom, hogy Szlovákia messze mögöttünk volt 2002-ben.
Aztán 2008-ra mellénk került és 2010-ben már el is húzott mellettünk hál az elkúróid katasztrofális teljesítményének.

Persze ez nem akadályozza meg a szlovák fiatalokat, hogy arányaiban többen menjenek Nyugatra mint mondjuk tőlünk.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 15:17:49

@Peter Götz:

Csepp módosítással igazad is lehetne.

Politikusok = Bűnözők.

A különbség az, hogy az egyik bűnöző garnitúra elkúrja, és rommá adósítja az országot az embereket, a tolvajlásuk közepette, mint az elkúrók tették, a másik meg nem.

Hanem nő a reálbér, kivezetik a devizaadósságot, nincs infláció, banki kamat, és csökken az államadósság.

ogli dzsí 2017.10.25. 15:24:09

A magyar netto bereknek meg 50%ot kell noniuk, mai arak mellett.

Akkor normalizalodik a helyzet.

Meg 8 ev Orban es ez meg is lesz, az elmult 8 evben is kb. 50%kal nott a netto atlagber.

atomic power 1986DucaDuca 2017.10.25. 15:30:24

Többen megemlítették, hogy a penzügyi válsag miatt voltak Magyarorszagon rossz gazdasagi eredmenyek 2010 előtt. Mindezt annak ellenére, hogy a környező orszagok is ugyanabban a teridőben leteztek a válság idején, mint Magyarorszag. Lassuk a teljesítményt az EUROSTAT adatai alapján. Azonos időszakban összevetve az orszagokat, majd a 2010-es időszakot a 2010 utanival.

Az államháztartás konszolidált bruttó GDP arányos adósságának változása (százalékpont, 2003-2009)

Mo.: 20,2 százalékpont növekedés
Visegrádi hármak és Románia átlaga: 5,4 százalékpont növekedés

Magyarország GDP arányos államadóssága 3,7-szer nagyobb mértékben nőtt, mint a V3 és Románia átlaga.

Az államháztartás konszolidált bruttó GDP arányos adósságának változása (százalékpont, 2011-2016 )

Mo. 6,6 százalékpontos csökkenés
Visegrádi hármak és Románia átlaga: 9,3 százalékpontos növekedés

Magyarország GDP arányos államadóssága 6,6 százalékponttal csökkent, a V3 és Románia átlagos államadóssága 9,3 %-al nőtt.

Egy főre jutó GDP volumen növekedése 2003-2009 (%)

Mo. 13,2 %
Visegrádi hármak és Románia átlaga: 33 %.

A magyar növekedés ennek 40%-a volt, azaz 2,5-szer kisebb, mint a V3-ak és Románia átlaga.

Mo. úgy halmozott fel 3,7-szer nagyobb államadósság növekményt, hogy eközben 2,5-szer kisebb mértékben növekedett.

Magyarországon 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 1,53 százalékpont GDP arányos államadósság növekedés társult. (1 százalékpont GDP arányos államadósság növekedésre 0,65 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedés jutott.)

Ezzel szemben a másik négy országban átlagosan1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 0.16 százalékpont államadósság növekedés társult.(1 százalékpont GDP arányos államdósság növekedésre 6,1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedés jutott.)

Magyarországon 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 9,5-szer nagyobb GDP arányos államadósság növekedés társult, mint a másik négy országban.

Egy főre jutó GDP volumen növekedése 2011-2016 (%)

Mo. 12,2 %
Visegrádi hármak és Románia átlaga: 16,03 %

Magyarországon 1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 0,54 százalékpont GDP arányos államadósság csökkenés társult. (1 százalékpont GDP arányos államadósság csökkenesre 1,85 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedés jutott.)

A másik négy országban átlagosan1 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedéshez 0.58 százalékpont államadósság növekedés társult.(1 százalékpont GDP arányos államadósság növekedésre 1,72 százalékpont 1 főre jutó GDP volumen növekedés jutott.)

Fenti adatokat az EUROSTAT-ból mindenki levezetheti.

Gyakran elhangzik, hogy ne foglalkozzunk a 2010 elötti allapotokkal. Ez nem lehetséges:

1. A 2002-2010 közötti hibas gazdasagpolitikának máig ható, súlyos következményei vannak, amit minden kritikánal figyelembe kell venni.

2. Azok a partformaciók, amelyek akkora pusztítást vittek véghez a magyar gazdasagban békeidőben, mint a delszláv haboru horvat haborús vesztesegei, ismét kormanyozni szeretnének.

Lehet anyázni, narancskullancsozni, de aki a fenti adatokat ketsegbe vonja, nem velem, hanem az EUROSTAT-tal van "polémiája."

1ghost 2017.10.25. 15:30:42

@Womb Raider:

"ezen egyik kormány sem volt képes látványosan változtatni"

Hazudsz! Fuss neki a statisztikáknak.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 15:41:33

@1ghost:

Itt van a statisztik a hozzászólásod felett közvetlen hülye gyerek...
Itt ni: @atomic power 1986DucaDuca:

sas70 2017.10.25. 15:47:05

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ja és 7 év zseniális Orbániádával, még jobban elhúznak tőlünk! Tökéletes kúrmányzás, jöhet még egy pár év, hogy ne soros nevessen a végén, hanem mi szopjunk tovább! Előre a moszkovityai úton!

2017.10.25. 15:52:15

@1ghost: Mit is nézzek? Hogy M/Gy/B idején kb semmit nem változott a reálbér, hogy jóval nagyobb volt az adóék? Vagy mit kellene néznem?
2010-ben 400000-es bruttó bér nekem 515eFt költséget jelentett, az idén ugyanennyi bruttó már csak 495eFt... 2010.-ben ebből a pógár megkapott 232eFt-ot, most meg kapna 266eFt-ot.. Lopnak ezek a fijjug, ami a csövön kifér, de azért a nertárs zsebében is többet hagynak :)

1ghost 2017.10.25. 15:53:11

@Ballib cenzúrázók réme 25:

Hehehe te szánalmas orbánbohóc!

Nyakatokon a hurok, hiába baszod itt a rezed reggeltől estig, a korrupt tolvaj, fideszesekre köp az egész ország, a hurkon pedig jövőre még szorítunk is.

sas70 2017.10.25. 16:00:36

@atomic power 1986DucaDuca:
"A 2002-2010 közötti hibas gazdasagpolitikának máig ható, súlyos következményei vannak, amit minden kritikánal figyelembe kell venni."
A hibás gazdaságpolitika már 2000-ben elkezdődött és persze folytatódott, ezért ütött olyan nagyot a gazdasági válság. Csak azóta 7 év telt el és több lóvét kaptunk, mint ami anno a Marshall-segély volt. Kétharmados erővel, lóvé hegyekkel csak ennyire tellett és erre büszkék? Bokros a csomagjával két év alatt, jó irányba fordította a gazdaságot, Orbán-Matolcsy 7 év alatt nem volt erre képes?
Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja?

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 16:01:04

@sas70:

Miben húznak el jobban ?

2002-ben az egy főre jutó GDP Szlovákiában Euróban: 8400 volt.
2010-ben: 12400 volt.
2016-ban pedig: 14600.

2002-ben Magyrországon az egy főre jutó GDP Euróban: 8600 volt.
2010-ben: 9900 volt.
2016-ban pedig: 11300.

Azaz 2002-2010 között az egy főre jutó GDP szlovákoknál 47 % -ot emelkedett, míg nálunk 15%-ot.
Azaz az lekúrók alatt a szlovák gazdaság több mint háromszor olyan gyorsan nőtt, mint nálunk.

2010 és 2016 között az egy főre jutó GDP szlovákoknál 17%-ot emelkedett, míg nálunk 14%-ot.

Azaz igaz, hogy Szlovákia jobban fejlődik, de az elhúzás üteme jelentősen lassult.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 16:02:48

@sas70:

Nem egészen értelek.. Az elkúrók 7 év alatt nem tudtak semmit tenni irányváltást illetően, azt állítod, most meg 7 év alatt az elkúrásból csodát reméltél ?

Nem vagy te cseppet elfogult ?

ogli dzsí 2017.10.25. 16:14:26

ballib cenzurazo

a parasztnak nem a GDP szamit hanem a netto ber

persze abban is jol all a fidesz, legalabbis mindenki massal szemben aki eddig volt

1ghost 2017.10.25. 16:21:15

@ogli dzsí: @Ballib cenzúrázók réme 25:

Nézzétek ezt a bérhazudozó ezernickű, hitvány orbántrollt! Már úgy be van szarva, hogy saját magával diskurál.

Nem csoda! Hiszen gennyesre lopták magukat, az egész fideszlslepp, kastélyok, yactok, helikopterek, és százmilliárdok.

De jövőre felelősségre vonják őket a magyarok! Kiismerték már őket, nincs tovább, game over nertársak.

A cellájukat már takarítják. A börtönben már úgy ébresztik a rabokat, hogy na kapja össze magát már nemsokára jön a miniszterelnök úr! :DDDDDD

2017.10.25. 16:24:48

@1ghost: Már megint beütött a kannásbor... se adat, se érv, csak az ÁVO-s gének kényszere: akassszunk!

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 16:26:44

@ogli dzsí:

Éppen ez az oka, hogy az 1ghost féle provokátoroknak csak a legalja személyeskedés maradt.. :)

A racionalitás, és a tény, vagy grafikon az ellensége lett minden ballib agyhalottnak.

atomic power 1986DucaDuca 2017.10.25. 16:29:08

@sas70:

"A hibás gazdaságpolitika már 2000-ben elkezdődött......."

2001-ben!

De az "elmult 40 év"-nek is nagy szerepe van benne.

"Csak azóta 7 év telt el és több lóvét kaptunk, mint ami anno a Marshall-segély volt."

Az eladósodas miatt több pénz is megy ki. Ha megnézed, az eves, allamadóssagból adódo kamatfizetesi kótelezettsegünk megegyezik az egy év alatt befolyt SZJA-val. Ha utananezel, megallapíthatod, hogy a 2007-2013 uniós költsegvetesi idöszakban annyi pénzt kóltöttünk adóssagszolgalatra, mint amennyi a nettó uniós tamogatas összege volt az időszakban. 3-4-szer nagyobb GDP aranyosan a kamatfizetesi kötelezettsegünk, mint a versenytarsainknak. S akkor még nem beszeltünk a devizahitelek kezeléseről (magán, vallalati).

"Kétharmados erővel, lóvé hegyekkel csak ennyire tellett és erre büszkék?"

Ketharmados erő nelkül még itt sem lennénk!

"Bokros a csomagjával két év alatt, jó irányba fordította a gazdaságot."

Éppen ő modta, hogy a 2010 előtti gazdasagpolitika 10 evre viszzavetette a magyar gazdasagot.

"Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja?"

Egyre inkább a belső fogyasztas es a nettó export növekedése.

Lajos Csánó 2017.10.25. 16:36:31

@legális: Tudod mennyit emelkedtek a nyugdíjak?Csak annyit amennyit a törvény előírt,1%-l sem többet!

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 16:45:40

@Lajos Csánó:

Egész konkrétan, mivel az elkúrók alatt az infláció azaz pénzromlás mértékét soha nem érte el a nyugdíj emelkedése, így törvénybe rögzítette a Fidesz, hogy legalább ennyivel kell emelkednie a nyugdíjnak.

2010-ben: 90.055 Ft volt az átlagos öregségi nyugdíj, 2016-ban pedig 109.560 Ft.
Ez pedig nagyobb az inflációs romlástól, és az 1%-tól is azaz hazudsz.

napicsart.blog.hu/2016/06/05/igy_valtozott_az_atlagnyugdij_az_elmult_evekben

jolka40 2017.10.25. 16:54:09

@legális: Növekednek a nyugdíjak is. Kizárólag az infláció mértékével (ha igaz, hogy annyi százalékos az infláció). A rezsi viszont jóval többel növekszik, mint az infláció. És ne jöjjön senki a rezsicsökkentéssel, a Fidesz-hívek is tudják, hogy az kamu.

$pi$ 2017.10.25. 16:55:44

"Mindezt nagyon komoly nemzetközi konjunktúra, a forint némi erősödése és az ország felminősítése mellett."

Blogger, azonnal hívd fel a pártirodát és gyakorolj önkritikát! Hogy írhatsz olyat, hogy a "forint erősödése", amikor *tudjuk*, hogy fidesz tönkretette a forintot és matolcsy folyamatosan rontja azt?

Büntiből írj három cikket a forint bedöntéséről. Nem baj ha ez is kinn marad, de legyen sulykolva a forint bedöntése is!

$pi$ 2017.10.25. 16:58:53

@jolka40: "A rezsi viszont jóval többel növekszik, mint az infláció."

Melyik rezsi növekedett és mikor. Hány százalékot? Hadd lám, le akarom ellenőrizni, hogy igazat mondasz -e.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 17:00:04

@jolka40:

Biztosan hallottad, hogy minden országban más-más összeget kérnek a víz, gáz, villany áráért.

A kedvenc elkúróid alatt nálunk volt az egyik legdrágább a rezsi mindhárom energia forrás esetén az egész EU-t tekintve. Konkrétan benne voltunk végig az első 5-ben.

Ma meg az egyik legkevesebb rezsit fizetjük az EU-ban. Konkrétan benne vagyunk az utolsó 5-ben.

Csak ennyire kamu.
Persze akinek a Soros-Terv se létezik, amit saját kézzel írt, és 6-szor használta benne a 'plan' szót, annak minek magyarázok !?

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.25. 17:08:29

@Ballib cenzúrázók réme 25:

kamaraonline.hu/cikk/lakossagi-foldgaz-es-aram-europai-osszevetesben-alacsonyak-budapesti-alacsony-arak
A lakossági földgáz ára a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MRKH) által vizsgált 29 főváros közül Budapesten volt a második legolcsóbb.

ogli dzsí 2017.10.25. 17:20:44

lippsiknek van erzeke a fidesz gyenge pontjaihoz

draga a rezsi
nagy a koRupcio
nyomor van
nagy az allamadossag

plusz elnennek a bankok, kilepteti az EUbol, nincs migri de ha van akkor atomfizikus, nincs kvota kerites nem hasznal de embertelen

muhaha, nemtom meglesz e az 5% partonkent a lippsiknek

a nagy hohoohooo 2017.10.25. 17:22:05

@Ballib cenzúrázók réme 25:
Höhöö...mindig azok a jobber hazugságok,.....ergo buta vagy mint a segg hehee...
ha a hülye gondolatok teremtik a valóságot, akkor te már milliárdos vagy csak még nem mindenki látja...heheee..
Azért mindig jót lehet röhögni ezeken a hozzáértésmentes hozzászólásaidon. Jaj, ne már, ez olyan, mint az egyszeri ember problémája, akinek térdig érő fasza volt, de senkinek nem merte megmutatni, pisálni meg baromi kényelmetlen volt vele

ogli dzsí 2017.10.25. 17:28:02

@a nagy hohoohooo: hat ez mind szep csak a cucik is kaptak EU penzt, meg minden kornzekbeli kap, megse voltak a cucik kozel se a tobbi orszaghoz orban meg igen

szoval mit hazudozol jo kerdes

a nagy hohoohooo 2017.10.25. 17:41:15

@Ballib cenzúrázók réme 25: Hol van a Soros-terv?
mindig széles mosoly szalad át az arcomom amikor egy segghülye ,senki troll feldobja a saját szarát,oszt bambán tátott szájjal alááll..hehee..ez olyan:nézegetem magam a tükörben... hm... nem nézek ki teljesen hülyének... és mégis.... ( régen ezt úgy mondtuk, hogy tollas a hátam? Nem? Akkor ne nézzetek madárnak!) Dehát az evolúció.. ,nade ilyen gyorsan gyártja a selejtet?

fuhu.hu/ez-valodi-soros-terv/

Csupán azért egyezik meg Orbán idézőjelbe:"véleményével"mert Orbán lenyúlta Soros tervét.
Soros 2016-os eredeti riportjának a linkje. 7 pont. ebből 5 pontot a V4 és Orbán enyhén szólva lenyúlta:. Soros kötelező kvóta ellen beszélt, Dublini III elavultnak tartotta, erős uniós határőriztről beszélt,táborokot unión KÍVÜL, Merkel migráns behívását kritizálta stb.
This Is Europe’s Last Chance to Fix Its Refugee Policy
The EU’s piecemeal solutions are coming apart. Only a surge of financial and political creativity can avoid a catastrophe.

By George Soros
foreignpolicy.com/2016/07/19/this-is-europes-last-chance-to-fix-its-refugee-policy-george-soros/
Soros-terv egyébként nem létezik, Soros György egy hét pontból álló javaslatot hozott nyilvánosságra még tavaly, ezt használja politikai haszonszerzésre a Fidesz.

Nem beszélve arról, hogy Soros magánember, nincs semmiféle közéleti funkciója, magánemberként tett le egy hátpontos javaslatot. És nem indított milliárdos kampányt az elfogadásáért. És akkor lássuk ezt a hét pontos javaslatot, amit eredetiben itt lehet olvasni:

1. Az EU-nak évente 300 ezer menekültet kellene elszállítani és befogadnia a front-országokból. Ezt a nyilvánosság is sokkal jobban elfogadná, mint a jelenlegi káoszt. Emellett ezzel kizárhatóak a gazdasági menekültek, vagyis csak azok kerülnének a befogadottak közé, akiket az EU akar.

2, Az EU-nak vissza kell szereznie a határai feletti ellenőrzést. (Igen, ez a Soros terv része, nem Orbáné.) Szó szerint: "the EU must regain control of its borders". A jelenlegi káosz ugyanis csak megrémíti a nyilvánosságot.

3, Az EU-nak rendelkeznie kell a migrációs politikájához szükséges pénzzel – ez becslések szerint évente 30 milliárd euró.

4, Az EU-nak ki kell alakítani egy közös mechanizmust a határok védelme és a menedékkérelmek elbírálása, valamint a menekültek befogadása érdekében. Egységesíteni kell az uniós menekültügyi eljárást, hogy a tagállamok között helyre álljon a bizalom.

5, Szükség van a menekültek áthelyezésére szolgáló ÖNKÉNTES egyeztetési mechanizmusra. Az EU nem kényszerítheti rá egyetlen tagállamra sem, hogy befogadjon menekülteket, ha nem akar, és a menekülteket sem arra, hogy ott éljenek, ahol nem akarják őket befogadni. (Ez annyira megegyezik Orbán álláspontjával, hogy az eredeti szöveget is idemásoljuk: "„Fifth, a voluntary matching mechanism for relocating refugees is needed. The EU cannot coerce member states to accept refugees they do not want, or refugees to go where they are not wanted.”"

6, Az EU-nak sokkal nagyobb segítséget kell adnia a menekülteket befogadó országok számára, valamint Afrikával szemben is nagyvonalúbbnak kell lennie. Az EU-nak saját igényei helyett azon országok valós igényeire kell összpontosítaniuk, ahonnan a menekültek érkeznek, ott kell munkahelyeket teremteni, ezzel is csökkentve az Európára nehezedő bevándorlási nyomást.

7, A gazdasági bevándorlók számára befogadóbb környezetet kell teremteni, mivel sokkal nagyobb az integrált munkaerőből származó haszon, mint az integrációra fordított kiadás.

1ghost 2017.10.25. 17:44:57

@Womb Raider: Na mi van te segghülye orbántroll?

Sikerült megtalálnod mennyi volt a reálbérnövekedés a válság előtt évtizedben? Kezded már kapizsgálni, hogy mekkora bérhazudozó szaralak vagy?

Na, addig is tanulmányozd szépen az emút nyóc év (2010-2017) GDP növekedését azt a kevesebb mint évi 2%-ot, oszt elmélkedj hogy a picsába kúrhattátok így el ti dilettáns, tolvaj barbárok.

ogli dzsí 2017.10.25. 17:45:35

@a nagy hohoohooo: a ballibek szerint migrik sincsenek meg kvota sics

igy nyilvanvaloan soros terv sincs

az emberek viszont megszoktak hogy van amit a lipsik mondanak aztan van az igazsag, azaz az ellenkezoje

a nagy hohoohooo 2017.10.25. 17:58:33

@ogli dzsí: Te vagy az Durung alias Durucz György tanulatlan seggbuta takonynáci a Népszavából?.....hehee...éppen olyan segghülye vagy hehe...
Azért mindig jót lehet röhögni ezeken a hozzáértésmentes hozzászólásokon...
A szocik jóval kevesebb felzárkóztatási támogatást kaptak ,ellen a kaptak a nyakukba egy gazdasági világválságot ...
A gazdasági kérdéseket hagyjuk (igen, több jön be EU-s támogatásból, mint amennyi kimegy osztalékba stb.), azok bonyolultak, de aki nem teljesen agyamputált, az jól emlékszik arra, hogy az EU-csatlakozás feltételeinek a nagy részét az első Orbán-kormány tárgyalta végig (1998 tavaszától 2002 őszéig tartottak a tárgyalások, azaz csak az utolsó pár hónap jutott Medgyessynek - addigra majdnem az összes fejezet le volt már zárva, és a lezártakat nem nyitották meg újra).
Szóval aki lámpavasra küldené az EU-s feltételek felelősét: Orbán Viktornak hívják.
Egyet ne felejtsünk el: Gyurcsány idejében világgazdasági válság volt, és az eladósodott államnak mentőcsomagot nyújtott az EU, nehogy államcsőd legyen. A csomag kisebb része lett csak felhasználva, a nagyobbik fele átment a Fidesz "kezelésébe" amikor választást nyertek. A dolgok innentől szerencsés fordulatot vettek, de nem Eltolcsy unortodox gazdaságpolitikája, hanem a világgazdaság stabilizálódása folytán. Ebbe a környezetbe cseppenve a Fidesz szabad rablásba kezdett - jött először az Alkotmányt felváltó Tákolmány, a NER, amelyik szentesítette a disznóságaikat, jött a nyugdíjpénztárak lenyúlása, majd a különféle mutyik, amivel milliók életét tették rosszabbá, százmilliárdokat húzva ki a zsebekből és a normális államháztartásból - lásd egészségügy, oktatás, harmincféle plusz adó, stb - és lássuk be, hogy a számításuk bevált, a birkanép fásultan tűri, hogy vágóhídra tereljék. A realitás az, hogy gazdaságunk semmivel sincs jobb állapotban, mint a Kádár-éra idején, sőt! - a szociális háló pedig szétszakadt. Mivel az EU évente tömi az országot (francokat az országot, Orbánt és csókosait) pénzzel, még talpon maradtunk valahogy. De két napra rá, hogy megszűnne az EU-támogatás, borulna minden, és az egész patkánybanda ész nélkül menekülne azokba az országokba, ahová idejében kimenekítették a mi pénzünket. Tömören ennyi. Igazam van, vagy igazam van? Mire voltak képesek Muci? Egy világválsággal tarkított, recessziós időszakban több száz kilométer autópályát építettek, terek és parkok újultak meg, alacsonyabb volt az ÁFA, , egy ideig még volt 13. havi nyugdíj, nem nyúlták le a magánnyugdíjakat, nem volt még: bankadó, sárgacsekkadó, chipsadó, tranzakciós illeték, közmű adó, távközlési adó, különadók tömkelege (pl. banki), reklámadó, baleseti adó stb !
Pedig a fidesz 2010-ben az adócsökkentések kormányának ígérte magát ! Ezen kívül: A Fidesz épp az unokája jövőjét lopja el jelen időben, maga meg tíz évvel ezelőtti hóembereket ébresztget. A kaszinóoligarcha nappalijába ötszáz nokiás dobozt emelődaruznak be évente! A felcsúti Disneyland strómanja naponta nyer tíz zuschlagnyi közpénzt a kormánytól. A Belvárosban egy szervezett ingatlanmaffia zabrálja a közvagyont. A Fidesz-uralom ... évében senkit nem érdekelnek már a lejárt szavatosságú sztorik a múltból !! S akkor még a Mészáros, Tiborcz, az Orbán-klán, Rogán, Lázár és Mr. 20 % Kósa úr titkolt villáit, kastélyait nem is említettem! Pedig ezeknek, MÉG A MEGVÁSÁRLÁSÁT SEM MERIK NYÍLTAN VÁLLALNI, NA NÁ, MÉG MEGKÉRDEZNÉ VALAKI, HOGY HA A FIZETÉSÉBŐL NEM TELIK, VAJON MIBŐL VETTE ?
- a szocik idejében megszorítások voltak, nevükön nevezve. Most is vannak megszorítások, csak éppen nem úgy hívják azokat. Nem sorolom fel az összeset: egészségügy, oktatás, stb. A jóléti kiadásokkal rendkívül takarékosan bánnak. Például a rendes nyugdíjemelés mértékének átírása, a rokkantak ellátásainak új, takarékosabb alapra helyezése, a rendvédelmisek már nem nyugdíjnak megadóztatása, a minimálnyugdíj változatlan 28500 Ft-os összegéhez kötött ellátások befagyasztása...
Fideszék lőttek maguknak egy országot. Le is lőtték szépen. Aztán meg leamortizálták. Majd szabályosan kirámolták.Hogy erre rámegy az ország gazdasága, a jogrendje, az egészségügyi és az oktatási rendszere, hogy teljesen szétszakad a szociális háló, hogy lassan hatalmas távolságra nyílik az olló a kegyencek és az összes többi között, hogy lassan már a társadalom fele a létminimum alá kerül, hogy nincs számukra életcél, kitörési pont. Hogy az ország tortáját több szeletre vágják, mint valaha korábban, viszont sokkal kevesebben kapják meg ezeket a szeleket, mint eddig valaha az őket nem érdekli.

a nagy hohoohooo 2017.10.25. 18:04:05

@ogli dzsí: Szegény .széles mosollyal nyugtázom,hogy fingod sincs a témához,a dolgokhoz, helyből olyan hülyék vagytok mint más nekifutásból, a szellemi színvonalatok a bányászbéka segge alatt van, szóval az sem érdekel ha agyvérzést kaptok. Milyen sötétségben élsz Ne haragudj, de a te korlátolt jobber értelmi képességeddel nem alkotnék vélemény Az a baj, hogy mindenkit megtanítunk írni....
Nem sok sikerrel
És olvasni?
Hát aztmeg minek?A világ már 30 éve túlhaladott a szellemi felfogókészségeden!szerintem pedig dilettáns kormányzások eredményeit láthatjuk.,de status quo-ban, mumusban és télapóban hinni kétségkívül egyszerűbb..
A tényekkel nem tudsz vitatkozni.
Én meg nem is akarok, mert azzal csak a hülyék szoktak, de amiket te itt leírsz azok nem tények..
ha nem tudod mi az a tény, talán keress rá a neten..Na, kábé ilyen hiteles minden amit Orbán mond... ezen már csak röhögni lehet.... vagy sírni...
Fel kellene mérni, hogy ki vezeti a "ki tud a leghülyébb" lenni címért
folyó versenyt Soros ,migráns,Magyarország jobban teljesít témában! Az élmezőny szoros a kormány tagjai, mezei
IQ hiányos halandók, és a kormányközeli konzumidióták között.
This Is Europe’s Last Chance to Fix Its Refugee Policy
The EU’s piecemeal solutions are coming apart. Only a surge of financial and political creativity can avoid a catastrophe.

By George Soros
foreignpolicy.com/2016/07/19/this-is-europes-last-chance-to-fix-its-refugee-policy-george-soros/

www.nyugat.hu/tartalom/cikk/soros_terv_migransok_kampany
Végülis elmondta hogy milyen buta tájékozatlan A legtöbb magyar ember .„Na most Soros György mindenben igazi realista, de abban, hogy nálunk kevesebb lehet 100 éven belül a hülye ember... picit ábrándokat kerget.”

Kern András 1993-ban,Kern egy látnok hehee...Javasolhatom ne szaporodj. Találj magadnak más hobbit. Például pöcsverés, herevasalás,faszméregetés ,távolbanézés. Annyi más dolog van még. Ne foglalkozz valós problémákkal még a végén bajod történik,értelem jut be a fejedbe.

atomic power 1986DucaDuca 2017.10.25. 18:51:22

"Egyet ne felejtsünk el: Gyurcsány idejében világgazdasági válság volt, és az eladósodott államnak mentőcsomagot nyújtott az EU, nehogy államcsőd legyen."

A mondat első felehez:

A szlovak allam is ugyanabban a világgazdasagi környezetben volt és az államháztartás konszolidált bruttó GDP arányos adósságát 2003-2009 között 5,3%-ponttal tudta csökkenteni a mi 20,2%-pontos növekmenyünkkel szemben. Ne tedd magad nevetségesse, hogy mindig a penzügyi válsagra hivatkozol! A versenytarsaink is a valsag közepette léteztek!

A mondat masodik felehez:

Tiszteletet erdemelsz, hogy kimondtad, külső pénzügyi függőségbe kellett az orszagot ahhoz taszítani, hogy elkerüljük a masik, meg nagyobb rosszat, az allamcsődöt! Ezt meg ma is tagadjak ellenzéki oldalon sokan.

Ezt a kormanyzast nem akarjuk ismét viszontlatni!

legális 2017.10.25. 22:27:32

@jolka40: Javaslatom rezsi ügyben ugyanaz, mint a nyugdíjnál.
Nézz meg néhány számlát az utóbbi pár évből. Ha a fajlagos költségeknél növekedést látsz igazad van. De NINCS.

legális 2017.10.25. 22:31:19

@Lajos Csánó:
Bocs, de az mióta probléma, ha valami a törvény szerint működik?
Azt igérte a fidesz, hogy megőrzi a nyugdíjak értékét, megtörtént.
Azt is igérte, hogy, ha jelentősebb GDP növekedés lesz, abból prémiumot kapnak a nyugdíjasok. Ezt is elértük, megkapják.
Orbán odáig ment az igérgetésben, hogy törvénybe is foglalták, azt meg be is tartják. Tényleg nem értem a szólásodat.

Peter Götz 2017.10.25. 22:54:06

ahoz képest,hogy Magyarországon minden csodálatos Orbán alatt,elég aktívan bizonygatjátok, a mit IS!!

$pi$ 2017.10.26. 07:06:48

Ja, Gyurcsány alatt világgazdasági válság volt. Kár, hogy előtte két évvel, 2006-ban már az összeomlás szélére kormányozták az országot. Akkor, amikor "pénzbőség" volt a világgazdaságban.

Ha két-három évvel előbb jön a gazdasági válság, akkor vajon mi lett volna? Ugye? Ennyit arról, hogy szegény szociknak nem volt szerencséjük! Dehogy nem volt, nagyon nagy szerencséjük volt!

jolka40 2017.10.26. 09:28:12

@legális: Jó, igazad van. Csak az a baj, hogy 108 ezer forint a nyugdíjam az özvegyeknek járó kiegészítéssel együtt, egyedül élek, és alig tudok megélni. Hozzáteszem, 42 évet dolgoztam le technikusként, és az elhunyt férjem is 35-öt, sajnos korán meghalt. Teljes erőmből azon vagyok, hogy a gyerekeimnek, akik szintén nehéz helyzetben vannak, ne okozzak megterhelést. Hát csak istenítsétek a Fideszt, lelketek rajta.

legális 2017.10.26. 10:38:30

@jolka40: Sajnálom, hogy nem vagy több nyugdíjra jogosult.
Nem tudom, és hosszú lenne kideríteni, miért ennyi. Tudom, mint a vicc is mondja, mindenki elégedett a (másik) jövedelmével. Azt tudom, hogy a Te nyugdíjad jövőre is biztosan emelkedni fog, meg azt is tudom, hogy az én fizetésem nem biztos, illetve az sem biztos, hogy lesz. Ezek személyes dolgok, lehet be is feszül tőle az ember.
De ez nem alap arra, hogy téves véleményedet csúsztatás, uszítás formájában közöld. NEM igaz, hogy nem nőttek a nyugdíjak, mert nőttek. És NEM igaz, hogy a rezsi jobban nőtt mint a nyugdíj.

Másfelé vezet, de azért válaszolhatsz, szerinted mennyi lenne a Te reális nyugdíjad? És azért milyen nagyságú fizetésből fizettél járulékot? Biztos-e az, hogy a nyugdíjnak, ami nettó, magasabbnak kell lenni, mint a nettó fizetésed? Ha igen, miért, és a világ mely részén működik úgy?

Peter Götz 2017.10.26. 11:17:41

@jolka40: Ne szomorkodj,menj Felcsútra és megláthatod hol van a te pénzed!!

legális 2017.10.26. 11:34:38

@Peter Götz: nem vagy egy kicsit demagóg?
Az inflációkövetésen és az esetleges prémiumon kívül még mit tennél hozzá jolka nyugdíjához?
Keresett valamennyit, azután befizettek törvényes mértékű járulékot, abból a két számból nyugdíjfolyósító szintén törvényesen megállapította a nyugdíjat, amelyet szintén törvényes mértékben emelget a fidesz (na jó néha kicsit még hozzátesz).
Ha ezt sikerül végig gondolnod, a hiba ott lehet, hogy vagy alacsony volt a jövedelme (kinek nem, meg ez már szociális kérdés kategória), vagy alacsony volt a befizetése (nem gondolnám, hogy zsebre is dolgozott).
Az meg, hogy kevesli, egyéni kérdés. Az meg, hogy te, meg sokan mások felcsútoztok, politikai beállítottság kérdése. Függetlenül attól, hogy felcsút ügyben igazad van, vagy sem, nem magyarázat a jolka nyugdíjelkézeléseire.

$pi$ 2017.10.26. 12:05:31

@jolka40: "42 évet dolgoztam le technikusként, és az elhunyt férjem is 35-öt, sajnos korán meghalt. Teljes erőmből azon vagyok, hogy a gyerekeimnek, akik szintén nehéz helyzetben vannak, ne okozzak megterhelést. Hát csak istenítsétek a Fideszt, lelketek rajta. "

Szerintem senki sem "isteníti a fideszt". Senki sem mondta, hogy az országban mindenki olyan jól él, hogy igazából semmi gondunk, csak istenné kívánjuk nyilvánítani a fideszt és aztán kérünk egy kávét.

Azon viszont el kellene gondolkodnod, hogy melyik párt kormányzása az érdeked, hogy melyik párt alatt jársz jobban. Ha jönnek a momentumosok, akkor jobb lesz? Szavazz rájuk! Az mszp magasabb nyugdíjat adna? Szavazz rájuk!

Ha úgy látod, hogy a másik párt kormányzása alatt jobb lenne neked, akkor teljesen jogos, ha a fidesz ellen szavazol, én is így tennék.

Azt viszont ne mond már, hogy jobban nőttek a fidesz alatt a rezsiköltségek mint az mszp alatt, mert kinevetnek. Ha azt gondolod, hogy az mszp alatt olcsóbb lenne a rezsi és magasabb a nyugdíj, akkor bizony becsapod magad. Ideológiai indíttatásból...

Peter Götz 2017.10.26. 12:45:50

@legális: Igazad van,azt kellett volna írnom,hogy azért sem kap több pénzt Jolika,mert amit lehet azt ellopja a fidesz tagsága

legális 2017.10.26. 13:24:49

@Peter Götz: már megint demagóg vagy.
Azért nem kap több nyugdíjat, mert a befizetései alapján a hatályos nyugdíjszámítás szerint ennyi jár.
Az külön szerencse, hogy nem csak jár, hanem jut is. Ez pl. mszp alatt nem lenne biztos.
De ez csak vélelem részemről. Az viszont tutkó, hogy nem nagyon van olyan gazdaság, amelyik elbírná, hogy több legyen a nyugdíjad, mint a fizetésed. És Jolka pont ilyenre vár.

jolka40 2017.10.26. 16:50:11

@legális: Nem uszítok. Panaszkodom. És ne aggódj a Fidesz miatt. Magabiztosak, lekezelőek, nem aggódnak egy cseppet sem. A magyarok nem lehetnek olyan szar helyzetben, hogy meg ne szavazzák őket újra és újra. Mondjuk Kádárnak is volt 35 éve. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

Lajos Csánó 2017.10.26. 16:59:01

@legális: Te írtad micsoda nagy dolog Orbántól a nyugdíjasok irányában!A nyugdíj prémiumot is Bajnaiék idején foglalták törvénybe!

Lajos Csánó 2017.10.26. 17:05:37

@Ballib cenzúrázók réme 25: Fuss neki még egyszer mert simán csúsztatsz!

2017.10.26. 17:23:45

@Lajos Csánó: Talán ha kifejtenéd, mire is gondolsz :)

atomic power 1986DucaDuca 2017.10.26. 18:24:10

@jolka40:

Kedves Jolka!

"Talan"az alabbiak is szamítanak abbol a szempontból, hogy miért kevesebb a nyugdíjad, mint amennyit szeretnél:

1999–2002-es évek között volt egy masszív felzárkózási trend az uniós orszagok atlagahoz az egy főre jutó asarlóerö paritás alapján szamolva.

Azonban a magyar GDP volumenváltozása valós indok nélkül alacsonyabb a 2003–2010-es években, mint a többi 9 exszocialista EU-tagország GDP átlagos növekedési üteme.

A polgári és a szociálliberális gazdasági pálya közötti eltérés alapjan a 2003-2010-es évekre, azaz a ket kormanyciklusra a trendeltérés miatt kieső jövedelem több mint 17.000 milliárd forint.

A munkavallaloi jövedelemkiesés 2010-re már kb. 436 000 forintra rúgot, ami havi 36 000 forintnak felel meg.

A két pálya közötti eltérés miatt elmaradt adózott vállalkozási jövedelem (az amortizációval együtt) 2010-re mintegy 1500 milliárd forinttal nagyobb összeg állhatott volna rendelkezésre a vállalati beruházásokra, fejlesztésekre és osztalékokra.
Az államháztartás elmaradt halmozott jövedelme a két kormányciklusra közel 9500 milliárd forint.

polgariszemle.hu/archivum/39-2007-december-3-evfolyam-12-szam/229-az-unios-felzarkozasunk-aranykora-es-elrontasa

legális 2017.10.27. 10:10:46

@Lajos Csánó: nem írtam, hogy nagy dolog a fidesz részéről.
Csak azt jeleztem, hogy teljesülnek az igéretek, illetve nem igaz, hogy nem nő a nyugdíj és hogy elszabadultak a rezsiköltségek.
süti beállítások módosítása