B1 blogcsalád



Botka ki akarta záratni az MSZP-ből Molnár Zsoltot és Horváth Csabát, de nem engedték neki

2017. október 17. - nickgrabowszki

Ezért döntött úgy, hogy lelép, és ezért beszélt az ellenzéket behálózó Fidesz-maffiáról.ka_1.jpg

Egy megagiga hosszú, de teljesen semmitmondó interjút adott Kunhalmi Ágnes a 24-nek. Az MSZP budapesti elnöke, akit a riporter a párt majdani főpolgámester-jelöljeként emlegetett, és aki ettől nem zárkózott el, voltaképpen semmi érdemlegeset nem mondott a hosszú szövegben, de esetében éppen ez a semmitmondás a sokatmondó.

Kunhalmi az interjú egyetlen érdekes részében arról beszél, hogy

  • nem kellett volna lemondani Botka Lászlónak, az MSZP miniszterelnök-jelöltjének
  • nem tudja miért mondott le mégis,
  • de voltaképpen nem is érdekli.

Ha mégis érdekelné (esetleg, egy kicsit), akkor segítünk. Botka azért lépett le, mert pártvezetés nem volt hajlandó kizárni a pártból Molnár Zsolt és Horváth Csabát, akiket a volt kormányfő-kandidáns árulónak tartott. Az elnökségben nem volt meg a többsége annak, hogy összehívják a kongresszust, amelynek ez lett volna az egyik napirendi pontja.

Botka - és Ujhelyi alelnök - azután álltak fel, hogy Molnár pártelnök közölte, terjessze Botka maga, személyesen napirendre ezt a kérdést, ő nem hajlandó rá. A miniszterelnök-jelölt meg úgy értékelhette, hogy a saját pártja (vagy legalábbis annak vezetése) sem támogatja.

Ezután beszélt az ellenzéket, benne az MSZP-t is behálózó maffiáról a lemondó nyilatkozatában:

Azt sem tudtam, hogy a politikai maffia mennyire behálózta a demokratikus ellenzéket, benne sajnos a saját pártomat is. Hiába a kongresszusi küldöttek elsöprő támogatása, hiába a baloldali szimpatizánsok reménykedése, az elmúlt négy hónap a szövetségi politikámat a párton belülről, de a nyilvánosságban érő támadásokkal telt. A választáson legyőzendő ellenféllel kellett harcolni a pártomon belül is.

De előbb megpróbálta kizáratni őket, csak amikor nem engedték neki, azután mondott le.

Az ezt érintő újságírói felvetést Kunhalmi azzal ütötte el, hogy

Ha minden vádaskodásra vizsgálatba kezdenénk, heti 15 ilyen indulna. A Fidesz örülne, addig sem foglalkoznánk a jövővel és a választókkal. Azzal, hogy Botka László lelépett erről a pályáról, ezt az epizódot lezártnak tartom. Olyan, mintha azt mondanánk Kunhalmi is kollaboráns, mert a múltkor ráköszönt egy fideszes képviselőre a mosdó előtt.

Azért a mosdói köszönésnél némileg mégiscsak több történt:

  • Horváth Csaba bejelentette, hogy ő Gyurcsány választja. Nem mondta ki, de Botkával - és stratégiájával - szemben.
  • Bő három hete, a Botka lemondása utáni héten előpattant a feledésből Lattmann Tamás, és közölte, hogy ő volt az MSZP (valamint a baloldali ellenzék) miniszterelnök-jelöltje Botka előtt.
  • Azt is elmondta, januárban is azért állt elő, hogy legyen, aki váltja Botkát, miután az még a következő hónapban (azaz februárban) kudarcot vall.
  • De mivel eddig (az interjúig) nem tette, indítanak egy mozgalmat Tarjányi Péterrel, aminek gyakorlatilag egyetlen célja, hogy Botkát lemondásra bírja.

És lám, Botka lemondott - és hallott azóta valaki egy szót is a Tarjányi-Lattmann féle ún. Progresszív Mozgalomról? Az akció sikeres volt, a foglalkozás elérte célját.

És ami ennél is erősebb: Lattmann az emlékezetes ATV-s interjújában azt is közölte, a megszólalásához Molnár Zsolttól kért felhatalmazást.

Talán eléggé érthető: az MSZP egyik elnökségi tagja (Molnár Zsolt) engedélyez (egyáltalán, lehetősége van engedélyezni) egy olyan megszólalást, ami egészen nyíltan a párt saját, hivatalos miniszterelnök-jelöltjének megbuktatásra irányul.

Gerébet ennél kevesebbért zárták ki a Pál utcai grundról.

Botka még azt sem tudta elérni, hogy egyáltalán szavazzanak a dologról. Se az elnökségben, se - ami ezt követte volna - a kongresszuson. Pedig azt még Molnár Gyula is elismerte a szintén emlékezetes interjújában, hogy ezzel

meghackelték Botka kampányát és politikai stratégiáját.

De Kálmán Olga hiába győzködte, nem akart nyomozni, nem volt kíváncsi arra, hogy ki tette és miért. Miért is lett volna? Tudta, hiszen nyilvánvaló volt. (A vonatkozó rész a 21. perctől.)

Még egyszer:

  • Tarjányi, aki Molnár Zsolt parlamenti szakértője, gründol egy mozgalmat, amelynek egyetlen célja Botka lemondatása.
  • Lattmann nyíltan bejelenti, Molnár Zsolttól kér felhatalmazást, hogy elmondhassa: Botkár el kell mozdítani.

Annyira nagyon az álcázásra se figyeltek: az MSZP egyik elnökségi tagja és fővárosi erős embere nekiment a párt miniszterelnök-jelöltjének, és belülről fúrta meg. Ezek után Botka annyit kért a szociktól, hogy döntsenek:

ő vagy Molnár Zsolt.

Játszák le a meccset. Vagy kizárják a másikat, vagy ő lemond. És a szoci vezérkar döntött.

Hátha így már Kunhalmi Ágnes is tudni fogja, miért mondott le Botka, és nem gondolja azt, hogy a kizárási indítvány csak azért volt, mert valaki ráköszönt egy fideszesre a mosdóban.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3512993506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geo_ 2017.10.17. 11:13:40

A történet ott kezdődött - hogy Botkának eleve nem az MSZP jelöltjeként kellett volna indulnia. Ez volt az alapvető hiba - az összes többi már csak hab a tortán...

(Tudhatta volna, hogy milyen párt utasította őt el - mint választmányi elnökjelöltet. Tudhatta volna, hogy Bp-en egészen mások az erőviszonyok, mint az országban - s hogy vidéken az összes "demokratikus" párt nem tud annyi aktivistát felsorakoztatni, mint a Jobbik. Az pedig alap, hogy az LMP nélkül - nincs ellenzéki közös fellépés.)

tegnaptuska 2017.10.17. 11:26:13

Igen, kb így történt, azzal a kiegészítéssel, hogy Botka nem úgy mondott le, hogy addigra megduplázta a szavazótábort, sőt. De ennek a fent leírt folyamatok is okai lehettek.

tegnaptuska 2017.10.17. 11:27:42

@Geo_: Igen, ez is benne volt, de mondhatjuk akár alapnak is.

FCUK10 2017.10.17. 11:49:55

mielőtt a lényeget érintenénk, ismét egy példa arra, hogy a b1 hazudik:
"Bő három hete, a Botka lemondása UTÁNI héten előpattant a feledésből Lattmann Tamás, és közölte, hogy ő volt az MSZP (valamint a baloldali ellenzék) miniszterelnök-jelöltje Botka előtt." naggyal kiemelve a lényeg, ugyanis Lattmann ELŐTTE egy héttel került elő. b1, b1, a sánta kutya tovább húzza :):):):)

és akkor a lényegről: ki az a Botka? az a faszi, aki márciusra majd felemeli az MSZP-t? meg májusra? meg szeptemberre? inkább megköszönnétek a többieknek, hogy kivégezték, ha már magától nem tudott elhúzni. Az MSZp azért létezik még egyáltalán, mert Molnárék sikerrel jártak. Ha Botkán múlik, már nem is létezne a párt, ami mondjuk pozitív dolog lenne, de az MSZP-re sajnos szükség van a 2/3-hoz :)

Andráska8 2017.10.17. 14:20:59

A Mozgalom célja nem a Botka buktatás volt, hanem az ellenzéki összefogás (más kérdés, hogy Botka gátja volt)

Tarjányi Péter - író és biztonságpolitikai szakértő
október 1., 6:30 ·

Azt kérték, foglaljam össze egy mondatban a különbséget a mi, és az ellenzéki pártok vezetőinek gondolkodása között... Egyszerű... Míg a pártok vezetői olyan jelöltet keresnek, aki a saját szempontrendszerük szerint a legmegfelelőbb, addig mi, azt a személyt keressük, KERESTÜK, aki nyerni tud... Ez ma a legkényelmetlenebb, legkínosabb kérdés az ellenzék oldalán./kapok is ezért, hogy a témát feszegetem/ Meg kell értenünk, hogy a rengeteg jelölt feltűnése annak beismerése, hogy nem sikerült megegyezni, sőt az álláspontok "fénysebességgel" távolodtak egymástól. Ma is... Ez baj. A közvélemény kutatási adatok jól mutatják, hogy a választók nem a pártokra, hanem változásra kíváncsiak, és arra is várnak!!! Pártpolitikus nem tud nyerni... A héten állandóan azt kérdezték, miért tőlem kért segítséget az MSZP civil jelölt keresés kapcsán... Erre még egyszerűbb a válasz... Az ilyen munka legkomolyabb része a "kihívó" személy profiljának modellezése. Nos, ehhez értek. Mivel megalkotni egy politikai "karaktert" nem sokban különbözik az írói munkától, ahol egy világot teremtünk a semmiből...:-) Izgalmas, de nagyon melós. Dolgoztam is sokat tavaly és IDÉN is... Reméljük eredményre jutunk és bekövetkezik a várva várt politikai változás...

morpho 2017.10.17. 15:57:30

Kit érdekel Botka, meg az MSZP?

legeslegujabbkor 2017.10.17. 18:23:39

Az MSZP-t már akkor fel kellett volna oszlatni, amikor kihátrált Gyurcsány mögül, és ott hagyta őt a szarban

Azóta csak egy fantompárt jó márkanévvel

Miklós Kalocsai 2017.10.17. 18:35:52

Mit kell még mindég Botkán rágódni? Elintézte ő saját magát, nem hozott semmit, csak időveszteséget, és a szavazók elvándorlását. Rossz álom volt, vége!

apro_marosan_petergabor 2017.10.18. 03:49:05

Kúnhalminál tehetségtelenebb politikust kevesebbet láttam. Botka lemondását pártja saját maga, a DK no meg a SZEVIÉP botrány hozta magával - a FIDESZ csak mosolyog rajta.

DFK 2017.10.18. 05:26:25

@FCUK10: látom a balos kommentelőknek fel se tűnt az időrend megfordítása.
És ami kimaradt:Suchman Tamás nyilatkozata, miszerint ha nem fejezik be a cirkuszolást, csinál ő itt akkora cirkuszt...
Szerintem több irányból kapott Botka selyemzsinórt.

n3spr3ss0 2017.10.18. 05:50:16

@Pattaya: Ne álmodozz,sose fogsz belátni.

Kerepesi Tibor 2017.10.18. 05:59:55

Nem lenne rossz ez a blog,hajó lenne! De nem az! Ennyi csúsztatást nem lehet tájékozatlansággal magyarázni! Szerencsére semmi közöm az MSZP-hez és a holdudvarához sem, de tessék végignézni Botka ígéreteit a kezdetektől és azt, hogy azokból mit tartott be. Botka a "nagysága" teljes tudatban ultimátumokat adott! Kitartott egy olyan elképzelés mellett ami már az elején sem volt működőképes. A be nem tartott ígéretek és a rugalmatlanság okozta a vesztét. Ettől, persze lehetnek árulók, megvett egyének az MSZP-ben (vélhetőleg vannak is), de nem ha megtalálta volna a hangot legalább 3-4 párttal, akkor másként alakulhatott volna a helyzet. "Körkörös" támadással indított, majd amikor ez eredménytelennek bizonyult változtatás helyett elfutott!

midnightcoder2 2017.10.18. 07:04:38

@Kerepesi Tibor: Őszintén szólva nem értem, hogy a baloldal miért gondolja hogy úgy lehet Orbánt legyőzni, hogy egy még nagyobb elmebeteget állítanak ki ellene ? Ez a stratégia már Fletó idején sem működött, bele is bukott az MSZP. Erre előhúzzák a szivarzsebből Botkát... Mi lesz a következő lépés, esetleg újra tesznek elemet Brezsnyev elvtársba ?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.18. 07:05:21

@Kerepesi Tibor:

Nektek ez mindegy: jövőre így is, úgy is mentek a süllyesztőbe.

midnightcoder2 2017.10.18. 07:07:22

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Hagyd már azokat a szegény liberálisokat. A mai európai libbantaknak kb. annyi közük van a liberalizmushoz, mint Drakulának a véradóállomáshoz.

Istvan Szotyola 2017.10.18. 07:25:33

Botkának inkább a szegedi maffia lelepleződésétől kell tartania.

2017.10.18. 08:51:59

@DFK: @FCUK10:

Lehet, hogy csak elírta? Egy szónál ez is felmerülhet, ugye?
Ilyenkor kell a gondolkodni képes embernek lefuttatnia egy "egyszerű" rutint az agyában.
Hazudott vagy elírta?
Ha hazudott, miért tette? Volt-e értelme?
Ha elírta és csak egyszer, akkor valószínűleg ellentmondás lesz a szövegben. Van-e ilyen ebben? Stb...

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.18. 09:50:53

@Kerepesi Tibor:

Az Eggyüttet gyakoralitilag Gyurcsány keltette életre, a Szigetvári nevű, helyenként kamera elött fikát zabáló, egykori kampányfőnöke és bizalmasa által.

Nem csoda hogy am is az elkúró főnök mellett érveltek mindenhol és mindig.

ulpius66 2017.10.18. 09:51:19

index.hu

"Miután az MSZP kedd délután gúnyos közleményt adott ki Gréczy Zsolt DK-szóvivő ellen, Molnár Gyula az MSZP elnöke úgy döntött, azonnal megválik a közleményt kiadó felelőstől.
Ezért kirúgta Nyakó István sajtófönőköt. A hírt Nyakó megerősítette az Indexnek, de többet nem kívánt mondani.
Úgy tudjuk, hogy Molnár ezzel azt akarta jelezni, hogy nem tűri a pártján belül a Gyurcsány ellenes megnyilvánulásokat."

Húúúúúú.....!

Hát mán itt tart az MSZP?

Egy gúnyos megjegyzés miatt kirúgni a szegény Nyakót??????

Ezek után kíváncsian várom mikor rúgja ki az MSZP a Botocskát, mert az ezerszer keményebben beleszállt a gyurcsányiba!!!!

vaffanculo 2017.10.18. 09:57:03

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: tévedsz, mert a Párhuzamoshoz. Nem unod még ezt a nagyon szar sorosozást?

high up! 2017.10.18. 10:11:30

Botka igencsak nagyot tévedett, amikor nem vette figyelembe, hogy 27 éve Nagy Mutyi Koalíció van Bóvlisztánban, a fidesz a maszoppal vetésforgóban lopja szét az országot. De nem csak országos, hanem helyi szinten is. Minden ÖK-ban le vannak osztva a közbeszerzések nyertesei, egy választás csak arról szól, hogy mekkora arányban lophatnak tovább a beválaztott pártok.

A Mutyimaszop igencsak lefogyott a 20%-nyi lopási lehetőségeivel helyi szinten, de mivel már semmi gazdasági vazallusi hátterük nincs, ennyi elég is nekik. Országosan meg azt se tudnák, hogy egy győzelem esetén kire öntsék rá az 1000 milliárdnyi közpénzeket. Kapolyiuk, Hujbereik meg a többi maffiájuk már rég nincs, egy Maszopos Gázszerelő strómant találni, kinevelni meg már túl feltünő és késő lenne.

Ezért a Mutyimaszopot az ég adta vilagon nem édekli már a kormányzás, elég nekik az 15-20% lopási arány, alegalább biztos meg kicsi a lebukás veszélye.

Emlékszik még a Mutyi Molnárra a világ? ABp-i Mutyimaszop elnökre? Aki a 2014-es választás előtt szépen elhallgatta Rogán Mutyitóni bebukott kerületi ingatlan panamáit? Majd hülye lett volna a Mutyimolnár Roggyant Tónit azzal letámadni, amit maguk is csináltak, amikor ők ülhettek a vezérpultnál. Meg még most is csinálnak 10-20%-os leosztási aránnyal.

Szóval a Mutyimaszopnak úgy hiányzik a kormányváltás, mint Orbaneszkunak a az Európai Ügyészség.
Marad a felállás: Orbaneszku marad a MUTYI BÁRÓ, korlátlan hatalommal. Ha a Mutyimaszop nem lázad egy határon túl, akkor jut nekik is a koncból, ami bőven elég a családnak, rokonságnak meg a legmegbízhatóbb havereknek. Oszt ennél többért mijafasznak erőlködniük??

FOLYTASSUK1

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.18. 10:11:56

@vaffanculo:

Miért kellene unni az igazságot? Botka hatalmas veszélyt jelentett a háttérhatalomra, ezért likvidálták.

William Kidd 2017.10.18. 10:44:22

Ennek meg van hirerteke?

$pi$ 2017.10.18. 11:10:01

A Botka megtalálta a belső ellenséget. Baloldali pártnak kell, hogy legyen belső ellensége! :D

mojoking77 2017.10.18. 12:00:05

@Miklós Kalocsai: Bocs, ra kell hogy kerdezzek. Te erdekelt vagy anyagilag az MSZP-ben?
Csak, mert ha nem, kenytelen vagyok leidiotazni. Bocs, nem szoktam szemelyeskedni, de jelen esetben kb az utolso eselye volt Botka az MSZP-nek arra, hogy eljen meg partkent egy ket ciklust. Ezzel most szepen bealltak az MDF, Kisgazdapart, SzDSz taboraba, es lassan (felek, hogy meg igy is tul lassan) eltunnek a politika szemetdombjan, ahova valok.
Sajnos, munkajukkal addig is segitik a Fidesz hatalmon maradasat.
Mocskos, sajat elveiket elarulo kollaborans csurhe az egesz, ennyi.

ulpius66 2017.10.18. 12:22:20

Újabb csapás a Botocskának!

Ma délelőtt kirúgták a Délmagyar főszerkesztőjét és helyettesét, akik eddig Szegeden a FŐ-BOTOCSKA SEGGNYALÓK VOLTAK.

Azt meg mán szinte leírni is felesleges, hogy Botocska kézivezérléssel irányította a Délmagyart...........

sas70 2017.10.18. 12:36:27

Milyen jó, hogy ilyen a fideszben nem történhet meg! Ott a főnök azt mondja kuss és mindenki kussol! Mert ha nem, akkor kirepítik és másnap elviszi egy nagy fekete autó.

ulpius66 2017.10.18. 12:38:03

Lassan Botkának is vége van, mint a botnak!

ulpius66 2017.10.18. 12:40:41

Azt azért ne felejtsük el 2019-ben önkormányzati választások lesznek......

Kíváncsi vagyok mekkora elánnal fogja támogatni a Botocskát a DK?

FCUK10 2017.10.18. 12:45:17

@MikeBoy: megírja, átolvassa... plusz az előttét meg utánnát keverni.....b1 :)

2017.10.18. 12:56:45

@FCUK10:

Ez igaz.
Meg az is, hogy olyan dologba kötöttél bele, amibe teljesen felesleges.
Értsd: olyan dolgot állítasz nagy dirrel-durral hazugságnak, ami nyilván nem az.

mh1973 2017.10.18. 13:02:11

Botkának igaza volt, a tegnapi nyakó vs molnár gyuszika ügy is ennek az ékes bizonyítéka, az idióta b.rmok lefeküdtek ferkó ágyába és azt csinálják amit az mond, szánalmas társaság, utolsó 4 évüket fogják a parlamentben tölteni, aztán végleg eltűnnek a süllyesztőben!

mh1973 2017.10.18. 13:05:04

@Istvan Szotyola: eddig se találtak ellene semmit, pedig lézerbunkó és emberei próbálják lenyomni a vízbe, de 0000 sikerrel!

exterminador 2017.10.18. 14:31:35

@mh1973: ha ilyen remekül dolgoznak, lehet, hogy jövő tavaszra leküzdik magukat 5 százalék alá. Gyönyörű lenne, megérdemelnék.

MIx 2017.10.18. 16:06:31

Ennek a Molnárnak még a szeme sem áll jól.
Szerintem ő a fidesz "téglája".
Minden ténykedése erre irányul.

Miklós Kalocsai 2017.10.18. 19:17:24

mojoking77! Nem vagyok anyagilag érdekelt az MSZP-ben, és idióta sem vagyok, veled ellentétben, akinek annyi esze sincs, hogy belássa, hogy az MSZP nélkül nem lehet Orbánt elzavarni, mert minden ellenkező híreszteléssel szemben még mindég erős a beágyazottsága a magyar társadalomba.. A választások előtt egyetlen demokratának sem lehet célja az együttműködni szándékozó bármelyik párt gyöngítése.

zoszil 2017.10.18. 19:17:37

MSZP-re keresztet, rózsafüzért lehet vetni. Ámen. Molnárok, Horvátok kíméljenek.
süti beállítások módosítása