A B1 blogcsalád



Orbánék újabb támadása a független sajtó ellen: az adófizetők pénzéből próbálják lejáratni az újságírókat

2017. szeptember 11. - Mr Flynn Rider

A Fidesz továbbra is nyomás alatt próbálja tartani a független sajtót. Ma derült ki, hogy Andy Vajna felvásárolta a Borsot. De ahol a pénzzel nem megy, ott előveszik a régi, komcsi módszereket, mint például a 888-nál is. mit_kepzel_brusszel.jpgGFG és a 888 rendszeresen uszít a kormánypárt ellenségei ellen, de néha nem látják a fától az erdőt. 

Anno a kulákok, manapság „Soros György propagandistái” – a módszer ugyanaz. Az Origo nyuggerezése mellett a múlt hét legütősebb fideszes médiapróbálkozása az volt, hogy a 888 nevű, közpénzből finanszírozott propagandaoldal listázni kezdte a független újságírókat. A sajtóetikai szabályokat semmibe vevő cikk egy kiadós sorosozás érdekében listába szedte a külföldi lapoknak, hírügynökségeknek dolgozó magyar újságírókat. A koncepció a cikk szerint abból indult ki, hogy a nemzetközi médiában általában csak rosszat írnak Magyarországról, és „egy nagy médiabefolyással bíró hangos kisebbség mindent elkövet, hogy a nemzetközi közvélemény előtt lejárassa Magyarországot”. A 888.hu ezért feljogosítva érezte magát, hogy nevesítse és minősítse többek között a Politicónak, a Reutersnek, a Bloombergnek és a ZDF-nek dolgozó magyar újságírókat.

A „lap” ráadásul nem írt különösebb bizonyítékokat, egyszerűen olyanokat mutatott be, akik külföldi újságoknál dolgoznak. Vagyis semmilyen módon nem igazolta, hogy a listán szereplő újságírók és Soros György között bármilyen kapcsolat lenne.

Vagyis, megint egyszerű összeesküvés-elméletről van szó az egybites Fidesz-szavazó törzsközönségnek.

A cikk ugyanarra a kaptafára épül egyébként, amivel a menekültek előtt a civileket és azok előtt a cigányokat, vagy a liberálisokat (vagy a kulákokat a téeszesítés idején) próbálták lejáratni: önmagában az a tény, hogy valaki külföldi lapnál dolgozik, már gyanús. Nem kell bizonyíték, elég, ha az illető „rosszat ír” Magyarországról, vagy nem ért egyet.

A bicskanyitogató cikkre persze a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) is felfigyelt és kesztyűs kézzel, régi úriember módjára hívta fel az internetes lap munkatársainak és kiadójának figyelmét: a hatályos magyar jog szerint sem Soros Györggyel szimpatizálni, sem a pénzember közvetett tulajdonában álló médiaterméknél dolgozni nem számítana büntetendő vagy a tisztességes újságírói munkavégzést akadályozó tényezőnek.

„Ezzel szemben inszinuálni, a korábbi antidemokratikus korszakok listázási gyakorlatát idéző módszerekkel kollégákat megbélyegezni távol áll a demokratikus újságírás és tájékoztatás gyakorlatától.”

– írták.

A fentiek kapcsán a MÚOSZ megragadta az alkalmat, hogy felhívja G. Fodor Gábor és propagandistái figyelmét azokra a parajelenségekre, amik a magyar médiát és politikát jellemzik mostanság. (És amivel G. Fodorék is tisztában vannak – hiszen mindezt nagyrészt ők idézték elő.) Ezek közül számos jogsértő, vagy csak ténylegesen megnehezítik, hogy az újságírók ellássák az alkotmányban és a médiatörvényben rögzített feladataikat.

  • Jelenleg is több mint 60 ember van törvényes jogalap nélkül kitiltva a parlamentből, többségük újságíró; 
  • A kormány negatív diszkriminációval sújtja a nem kormánypárti kiadványoknál dolgozó újságírókat: írásbeli kérdéseikre nem válaszol, sajtótájékoztatóira rendszeresen nem hívja meg őket, ha mégis elmennek, akkor nem engedi őket kérdezni, megkereséseiket (szintén törvényes jogalap nélkül) közérdekű adatigénylésként kezeli, és a médiatörvényben előírt észszerű határidőn túl válaszol azokra;
  • A kormány átirányítja az állami hirdetéseket az olvasottabb, de nem kormánypárti kiadványoktól a kevésbé olvasott (sokszor nem is auditált), kormánypárti orgánumok felé;
  • A miniszterelnök évek óta nem áll szóba a nem kormánypárti sajtóval, kizárólag előre egyeztetett, a kormányzati sajtóiroda által megírt kérdésekre válaszol interjúnak nevezett, megkoreografált beszélgetésekben.

A „lap” támadása az újságírók ellen annyira megdöbbentő volt, hogy a külföldi újságok is beszámoltak róla, többek között az AFP hírügynökség és a Le Monde is. Az AFP felidézte, hogy az elmúlt két évben Magyarországon Soros György közellenség lett, Orbán Viktor őt jelölte meg az első számú nemzetbiztonsági kockázatnak a bevándorlásról vallott nézetei miatt, illetve azt is, hogy a magyar kormány megnehezítette a Soros által alapított civil szervezetek működését, és megpróbálta ellehetetleníteni a CEU-t is. A Le Monde Németh Szilárdot is idézte, aki többször is beszélt arról, hogy az újságírók egy része Soros György kottájából játszik.

A bejegyzés trackback címe:

http://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7712821910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

zsindex isis alkajda mind CIA projekt 2017.09.11. 17:13:28

Nahát, nahát...
Lebuktak a CIA- fedett magyar(országi) újságírók- bocsánat- propagandisták.
Megismerni egyszerű őket:
- szegény, békés menekültek
- csúnya Magyarország
- mi csak a mérsékelt fegyveres lázadókat támogatjuk
- egyébként meg a csúnya Oroszország mindenért...

c. mantráikról.
Mindet agyonlőni.

Szilágyi Imre 2017.09.11. 18:33:57

Így van ez, elvtársak! Csak azt nem értem, miért pityeregtek? Hiszen talán nyilvános, hogy a nyugati szennylapoknak kik a besúgóik. :)
Nem gondoljátok elvtársak?
A MÚOSZ tiltakozik. Posztkomcsi senkiházik gyülekezete.
:)
Elvtársak! Ez politikai harc a javából. Miért gondoljátok, hogy az áruló szaralakokkal kesztyűs kézzel bánik a magyar nép? El lesztek takarítva elvtársak! Mert ezt érdemlitek.

Dr.Zomboss 2017.09.11. 21:35:28

Az elég vicces, mikor a bolsik (gy.k. az idevezényelt fidesztalibánok) elkezdenek komcsizni.

werecke 2017.09.12. 09:49:22

Ti beszéltek komcsi módszerekről , komcsik ?

FCUK10 2017.09.12. 11:09:28

"GFG és a 888 rendszeresen uszít a kormánypárt ellenségei ellen" írja az a B1, amelyik minden egyes bejegyzésben a kormány és kormánypárt ellen uszít. van bőr....

Dorottya Veres RLDD 2017.09.12. 11:31:37

Aztán miért érzi egyetlen újságíró is leplezendő ténynek azt, hogy külföldi sajtótermékek is megjelentetik bizonyos írásaikat? Miért tilos erről információt megosztani? Hátha pont ettől kapnak egyesek kedvet arra, hogy ott is olvassák nyilván magas színvonalat képviselő, minőségi írásaikat.

csobi2011 2017.09.12. 12:32:12

Itt a pártállami időkre egyedül a momentum emlékeztet, akik egy szerkesztőségbe betörve fenyegetőznek. Na az tényleg a legsötétebb pártállami időket idézte.