B1 blogcsalád



Magyarország ilyen jól teljesít: egymillióan tervezik elhagyni az országot, aminek életszínvonalát már Románia is utolérte

2017. június 18. - ashwood

tumbnail-mo-jobban-teljesit-kicsi-1024x577.pngA kormányzati propaganda csak a Fidesz talpnyaló sajtójában helyettesíti az igazságot. A valóság azonban nagyon másként néz ki: a magyar lakosság 15 százaléka lelépne innen. Nem is csoda, hisz a hazai életszínvonal éllovasból sereghajtó lett - már a románok is beértek bennünket.

A mindenhonnan ömlő propaganda helyett most két – ha tetszik rideg – adatot ismertetnénk:

1, Publicus Intézet június 9 és 13 között, 1008 fő megkérdezésével készített reprezentatív közvéleménykutatásban vizsgálta a magyar választókorúak kivándorlással kapcsolatos véleményeit. A megkérdezetteknek átlagosan majdnem hat közeli családtagja, vagy ismerőse vándorolt külföldre, és lényegében ugyanennyien vállalnak tartósan munkát külföldön. A válaszadók majd' háromnegyede érintett, és vándorolt ki, vagy vállal tartósan munkát közeli családtagja, vagy ismerőse. Nagyságrendileg 1,2 millió fő tervezi, hogy a jövőben külföldön vállal munkát - a fiatalok körében különösen magas, majd' 40 százalékos ez az arány; ez kb. 530 ezer főt jelent. Ők leginkább az alacsony fizetéseket, a bizonytalan jövőt, és a hazai közélet viszonyait említik okként. A megnövekedett kivándorlásért a legtöbbek szerint az alacsony fizetések, a Fidesz kormány és Orbán Viktor, valamint a rossz gazdasági helyzet a felelősek. Tízből hat megkérdezett tapasztalja, hogy munkaerőhiány van a környezetében. Ez elsődlegesen az egészségügyben, a kiskereskedelemben, és a vendéglátóhelyeken okoz gondokat a válaszadók szerint. A munkaerőhiány elsődleges oka az alacsony fizetések, és a külföldön munkát vállalók - mondják a megkérdezettek.

A valóság még a párthűségen is átüt: a fideszesek kétharmada érintett a témában - vagy ismerőse, rokona hagyta el az országot, vagy maga tervezi.

A legfájóbb: a fiatalok (18 és 29 év közöttiek) és a diplomások körében a legvonzóbb perspektíva ma Magyarország elhagyása.

Mindez nem a véletlen, és nem is brüsszelmigránssoros műve:

2, Az Eurostat legfrissebb statisztikái szerint Magyarországon 2016-ban csökkent az egy főre jutó GDP mennyisége - pedig nem lettünk többen. Ezzel az EU 28 tagállama közül a hatodik helyet foglalja el - hátulról. Olyan országot tudunk megelőzni, mint Bulgária, Görögország vagy Románia.

Azonban ha az egyéni fogyasztást vesszük alapul - amely az egyik legmeghatározóbb eleme az életszínvonalnak -, akkor azt látjuk, hogy már csak Horvátországot és Bulgáriát előzzük 28 tagállamból. Hátulról állunk a harmadik helyen - közvetlenül előttünk Románia, majd még 24 uniós tagállam.

Erre büszke Orbán. Ezek azok az állítólagos eredmények, amelyeket mindenkitől meg kell védeni.

Szerintünk ezt nem érdemes.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9912603927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BAZINGA2 2017.06.18. 17:17:43

Szerintem nem hazudik. Ilyen jól még sosem éltek... mármint Ők.

Lajos Csánó 2017.06.18. 18:08:45

A kormánynak nem jön rosszul a sok kint dolgozó,ugyanis nagyon sok valutát küldenek haza!Nem is fog ellene tenni!

mikimackó 2017.06.18. 18:38:08

fidess-fanoknak ingyen prewoll-t osztanak !

szablya9 2017.06.18. 19:23:56

Csak azt felejtette el közölni a szerző, hogy a kivándorlás, külföldi munkavállalás aránya mekkora, modjuk, a románok, lengyelek, csehek, körében, És bizonyára ott is Orbán az oka mindennek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.18. 21:41:45

"2016-ban csökkent az egy főre jutó GDP mennyisége"

Ezt a baromságot honnan veszed? Az Eurostat honlapja szerint 11000 euróról 11200 euróra nőtt.

sinus67 2017.06.18. 22:29:08

@szablya9:
Náluk is lehetnek seggfej tolvajok kormányon.

siriq111 2017.06.19. 01:43:01

Romaniaban a haver 10 euro-t fizet havonta a mobil telefonra, kap vegtelen percet belfoldre, vegtelen adatforgalmat(gondolom torrent nincs benne) es meg 1xx perc ingyenes percet kulfoldre. Elfelejtettem mennyit kap a kulfoldre pontosan de nekem mar ez is sokkolo volt.

siriq111 2017.06.19. 01:48:29

Durvan 10 eurobol mit kapok itthon mobilra? Szart sem.

atomic power 1986DucaDuca 2017.06.19. 06:33:05

Romániában 2010-2016 között 1%-pont GDP növekedésre 2,1% -pont GDP arányos allamadóssag jutott.
Ugyanezen időszakban Magyarországon 1 %-pont GDP növekedéshez 1, 9 % GDP arányos allamadóssag csökkenés járult.
Vagyis Magyarország a 2002-2010 közötti gazdasági ámokfutás miatt erőteljesen csökkenti kényszerül külső államadóssagat és emiatt kevesebb jut fogyasztásra, addig Románia hitelből fogyaszt es a folyó fizetési mérlege deficifes.

A magyar folyómerleg 2009 ota nem deficites. 2012 ota 3% alatt a költsegvetesi hianyunk.

2001 és 2008 között 0-ról 25%-ra nőtt a magyar lakossag külső eladósodottsága. Az elmúlt években a magyar magánszektor a világban egyedülálló mértékben csökkentette eladósodottságát. 2013-tól evi 370 milliard forinttal csókkentek a hitelesek terhei. Ez nagyobb, mint a gdp 1,3%-a.

Magyarorszag külső tartozasallomany a gdp114%-a volt 2009-2010-ben. Sierra Leone-val voltunk e tekintetben egy szinten.

A kúlsö tartozasallomany a gdp-hez viszonyitva a 2009-es szintről 2015-re 70%-ra csökkent.
49%-ról 30%-ra merseklódott az államadóssag külső fizetőeszközben denominált aránya.

A magyar államadosság napjainkban 10%-al alacsonyabb az unio alamadossaganal es 20%-al alacsonyabb az eurozona allamadossaganal a megtermelt jövedelem aranyaban.

Egyebként a román egy főre jutó GDP mintegy 14%-al elmarad a magyartól.

Az van a cikkben, hogy:

" Az Eurostat legfrissebb statisztikái szerint Magyarországon 2016-ban csökkent az egy főre jutó GDP mennyisége".

Ez nem lehetséges, mert 2016-ban is nőtt a GDP és nem lettünk többen.

".......a magyar lakosság 15 százaléka lelépne innen. Nem is csoda, hisz a hazai életszínvonal éllovasból sereghajtó lett - már a románok is beértek bennünket."

Lengyelország lakosságának 11,5 %-a, Bulgáriának 16,5%-a, Romániának 17,5 %-a, Potugáliának 22,3 %-a dolgozik külföldön az ENSZ 2015-ös adatai szerint.

Magyarország a 6%-os arányával a cseh /8,8%/, angol /7,6%/, osztrák /6,7%/, német /5,0%/ adatokhoz konvergál.

Az emigráció tervezése és tényleges megvalósítása nem ugyanaz a kategória.

Kevesebb csúsztatas jobb lenne valamennyiünknek. Nem gondolod kedves cikkíró?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2017.06.19. 07:44:10

@szablya9: Mindennek Orbán az oka!
Mindennek IS!
Ez index címlapos alapvetés.
Ha túl buta vagy, hogy megértsd, miért nehéz az életed, hibáztass mást.

pinky, the brain 2017.06.19. 07:49:29

@siriq111: a havwer mesel a neha 100 euros szamlarol amely erkezik mint menkucsapas??? a haver mesel hogy neha 2-3 alkalommal fel kell hivj valakit (vagy pont o teged) mert szar a halozat?? a haver mesel, hogy viszhangos a telefonod szinte minden alkalommal mikor telefonalsz (olyan erzest keltve benned, hogy legalabb harm,an vagytok a beszelgetesbe)??? A haver mesel, hogy a halozat lefedetseg sokszor idojaras fuggo, es kilepsz egy varosbol, oszt lottek a telefonodnak?? a haver meg meselhetne, de nem fog, mert csak azt meseli ami szep... ami szopas azt megtartja maganak...

pinky, the brain 2017.06.19. 07:54:59

tombol nalunk a gazdasg itt Romaniaban... 3 honapja alakitanak egy korforgalmat a varos egyik kurvara forgalmas reszen, megkeseritve a varos minimum egyharmadanak az eletet... mar felenel vannak (miafasz orvendjunk, hogy nem szeptemberbe iskolakezdeskor fogtak neki... igy szepen megertek a vakaciot...remenykedjunk hogy nem erik meg az iskolakezdest)... a kozszallitas a beka segge alatt van... egymilliot futott kisbuszokkal amelyen mar semmi nem mukodik, kesve jonnek, oszt vagy cammognak, hogy gyalog jobban haladsz, vagy Suminak erzik magukat oszt orvendj, hogy talpon mardsz... sikeresen csinaltak vagy 200 km autopalyat... a szepseghibaja, hogy 30-50 km szakaszokban...es azok is mar kezdenek rohadni... igen...romania #jobbanteljesit... kar, hogy mi itt elok, nem latjuk ugy...

kewcheg 2017.06.19. 08:13:00

@pinky, the brain: nekünk a mi városunkban ugyan vannak szép új,gázos buszok,meg vadonatúj villamos-hitelből.Kár hogy a több mint egy eurós jegy miatt csak az megy rajta akinek nincs kocsija.(lényegében gyerekek és idősek-ez utóbbiak ingyen)Valamint a városomban kb. 20 éve nem épült egy körforgalom sem,helyette 100 méterenként közlekedési lámpák "irányítják" a forgalmat.Illetve a legtöbb út és járda burkolata a szocializmus óta nem volt felújítva...:(Egyébként egy tőletek jött ember vezeti ezt a várost...)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.19. 08:21:26

@atomic power 1986DucaDuca: "1, 9 % GDP arányos allamadóssag csökkenés járult."

:))

Ne zavarjon, hogy a csúti geci uralma alatt 4%-kal nőtt az államadósság. Egy másodpercig se csökkent.

Indriq 2017.06.19. 08:40:16

@atomic power 1986DucaDuca: linkeld már be ezeket az adatokat

Meghamisították Orbán hazudozásait! 2017.06.19. 08:53:45

ORBANISZTÁN EGY HARMATGYENGE ÉS SZÉGYELLNIVALÓ FÉLÁZSIAI ORSZÁG!

1ghost 2017.06.19. 08:55:24

@atomic power 1986DucaDuca:

"Romániában 2010-2016 között 1%-pont GDP növekedésre 2,1% -pont GDP arányos allamadóssag jutott. Ugyanezen időszakban Magyarországon 1 %-pont GDP növekedéshez 1, 9 % GDP arányos allamadóssag csökkenés járul"

Hehehe! Ostoba bérfidesztroll, hazug orbánbérenc! Ezzel a baromsággal kitörölheted a gazdád seggét!

Az államadósság Japánban 230%, a Belgáknál, amcsiknál stb. meg 100% feletti, oszt mégis jól élnek, magas az életnívó, magas a fogyasztás, mi meg itt kullogunk a sor végén!

Na ugye! Te retkes orbántroll!

Egyébiránt pedig ami az államnak adósság, az az embereknek a pénzügyi vagyona, lévén ők tartják végső soron az állampapírokat. Dehát hülye vagy te mindehhez, az egyetlen tudományod a gazdád seggének fényesre nyalása.

1ghost 2017.06.19. 09:01:28

"Az Eurostat legfrissebb statisztikái szerint Magyarországon 2016-ban csökkent az egy főre jutó GDP mennyisége - pedig nem lettünk többen. "

Ezt az állítást a blogíró csekkelje le, mert a GDP hangyafasznyit nőtt tavaly. Az állítás valszeg az egy foglalkoztatottra vonatkozik: vagyis a GDP nőtt ugyan, de a foglalkoztatás nagyobb mértékben nőtt, így az egy foglalkoztatottra eső GDP valóban csökkenhetett.

Ergo: orbániában a munka termelékenysége csökken, miközben az egész világon nő! Fasza, mi?

Ez van, ha egy velejéig korrupt, enyveskezű sarlatán banda kaparintja meg a hatalmat az országban!

1ghost 2017.06.19. 09:04:38

@pinky, the brain:

" tombol nalunk a gazdasg itt Romaniaban..."

Hahaha! Hibbant orbánbérenc! Te kb. annyira élsz Romániában, min én a Fülöp szigeteken!

Nemzeti Örömhírek 2017.06.19. 09:09:52

@atomic power 1986DucaDuca: "A kúlsö tartozasallomany"

te szerencsétlen fidelitaszos hülyegyerek, még az alapfogalmakat se ismered, csak kiröhögteted magadat itt az olvashatatlan habonyi hazudozás ömlesztéssel!

Te fidióta troll, az nem kúlsö tartozasallomany, hanem külső adósságállomány. Lövésed sincs hogy az meg mi. A számaid és azok magyarázata mindenhol saját gyártású hazudozások, ezzel szemben a valóság például az államadósságnál az, hogy miközben a legtöbb EU állam nem megszorít hanem az államadósságot GDP növekedéssel próbálja leépíteni, addig Orbán lenyúlta a GDP 10%-át (manyup vagyon), emellé évente 3-4%-nyi tartós megszorítást nyom rá a magyar emberekre, és ezzel együtt az államadósság szinte bolhafasznyit se változott.

Egyszóval: Orbánék lenyúlták az emberektől az elmúlt nyolcév összes sarcát (ráadásul a saját zsebükre) és a közpénztolvaj gazdád bukása után magyar emberek kezdhetik az államadósság törlesztést ott, ahol 2010-ben abbahagyták. Szerintem amikor erre rájön a ma még beetetett magyar birkája, akkor minden fideszest akasztani akarnak majd, olyan lesz a néphangulat. A történelem ismételni fogja az 1989-es önmagát, Orbán gazdád úgy fogja végezni mint Kádár.

ben2 2017.06.19. 09:19:26

@1ghost:

Most komolyan azon hányod az epét, hogy nőtt a GDP és csökkent a munkanélküliség?

sunabajnok 2017.06.19. 09:22:21

Anyósom mondta tegnap,ha véletlen megnyerték a milliárdot a lottón,akkor nem kell nyáron a párom után költöznünk,mert lesz pénzünk.
Mondom ja,de a szemlélet nem változik,szóval megyünk.

Ravasz Figyelmeztetés 2017.06.19. 09:25:14

@1ghost: Az összehasonlítási alap Románia volt, mint hasonló fejlettségű, felzárkózó ország, te agyhalott, ezért rohadtul nem releváns a japán, amerikai vagy belga (egyébként fenntarthatatlan) adósságpálya. Az említett országokban továbbá nem volt 50 év kommunista diktatúra és totális gazdasági-szellemi leépülés, te téged nyilván ez sem zavar.
Rohadtul nem mindegy továbbá, hogy külső vagy belső adósságról beszélünk, Japán államadóssága ugyanis túlnyomórészben hazai kezekben van, ezért az nem olyan veszélyes, mintha külföldi befektetőktől függene az ország. Ugyanez Amerikáról már nem mondható el, előbb-utóbb nagy összeomlás lesz a vége annak a sztorinak. Az államadósság és az állampapírok pedig jellemzően nem a kisemberek vagy a középosztály megtakarításaiból állnak, hanem nagy befektetési alapok, bankok és multinacionális vállalatok tulajdonában állnak, erről ennyit.
Össze-vissza kevered a dolgokat, semmit nem értesz a gazdasághoz, és mérhetetlenül ostoba vagy, ha ennyire felidegesített néhány objektív tény. Mindegy, a lényeg úgyis az volt, hogy Orbánt szidhasd, úgyhogy neked ez már egy jó nap volt, egészségedre.

Pizsera Kelemen 2017.06.19. 09:33:41

A pubicus intézet minden héten kiizzad magából valami ellenzéki felmérést. Dehogy megy el a lakosság 15 százaléka....maximum eljátszanak a gondolattal.De nem mennek.Az meg hogy románia megelőz minket nyilvánvaló hülyeség,elég átmenni a határon és rőgtön látszik a különbség Mo.javára.

1ghost 2017.06.19. 09:38:28

@ben2: Fuss neki még egyszer te narancsfasz! Bár a te IQ-dal százszor is nekimehetsz, akkor is reménytelen.

nookedli 2017.06.19. 09:43:03

Le kell váltani 2018-ban ezt az egész rendszert, rezsimet!

1ghost 2017.06.19. 09:47:20

@Ravasz Figyelmeztetés:

"Az államadósság és az állampapírok pedig jellemzően nem a kisemberek vagy a középosztály megtakarításaiból állnak, hanem nagy befektetési alapok, bankok és multinacionális vállalatok tulajdonában állnak, erről ennyit."

A befektetési alapokba, bankokba a háztartások (a zemberek) rakják a pénzt

De még a vállalatokat is végső soron magánszemélyek tulajdonában van, tehát ha mondjuk a ZWack RT állampapírt tart, az is a részvényesek (vagyis a háztartások) tulajdona.: tehát újra mondom ami az államnak adósság, az az embereknek a pénzügyi vagyona, oszt jó napot!

Azonban te ostoba orbánbérencként segghülye vagy mindehhez.

1ghost 2017.06.19. 09:52:46

@Ravasz Figyelmeztetés:

"ezért rohadtul nem releváns a japán, amerikai vagy belga (egyébként fenntarthatatlan) adósságpálya. "

Na ja! A te kétbites agyad fenntarthatatlan lévén a belga adósság lassan 30 éve 100% feletti!

Fiacskám te hülyébb vagy, mint bármelyik félnótás fidelitasos.

Indriq 2017.06.19. 10:02:11

@Ravasz Figyelmeztetés:
"Japán államadóssága ugyanis túlnyomórészben hazai kezekben van, ezért az nem olyan veszélyes, mintha külföldi befektetőktől függene az ország. Ugyanez Amerikáról már nem mondható el, előbb-utóbb nagy összeomlás lesz a vége annak a sztorinak. "
Úgy látszik ma rákattantam a számokra.
linkeld már be te is, hogy hol találod az USA adósságállományának eloszlását.
én csak ezt találtam, de itt nem a külföld tartja a legnagyobb részt kézben:
www.thebalance.com/g00/who-owns-the-u-s-national-debt-3306124?i10c.referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.hu%2F

Behaton 2017.06.19. 10:15:39

Igen, én is tervezem, hogy kiköltözöm Romániába....és minden ismerősömet erre buzdítom.

konrada 2017.06.19. 10:26:59

"...minden megkérdezettnek 6,3 külföldön dolgozó családtagja, ismerőse volt.."

... s még mondják azt, hogy elmagányosodás, atomizálódás van, miközben itt szinte mindenki mindenkinek a rokona, ismerőse...;)

Teszem hozzá: a válaszokból - melyekből kikövetkeztethető a kérdés is - elég írányított kutatásnak tűnik, olyannak, amelyek megrendelésre szoktak születni...

nikkel odeon 2017.06.19. 10:27:03

@Indriq: Na igen, jó lenne a forrást is látni, mert én még ettől szebb számokat is tudnék hazudni. Tegyük hozzá, hogy a Fidesz "sikeréhez" azért kellett (többek között) a 2000 milliárdnyi magánnyugdíjpénz lenyúlása is, ami után még mindig nem csinálták meg az egyéni nyugdíjszámlákat...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2017.06.19. 10:27:38

Magyarországról százmillióan akarnak emigrálni, de kétszázmillióan fognak. Egyenesen a gazdag Romániába.

Midnight Run 2017.06.19. 10:41:24

@zord íjász: A 16-18. században Erdély határozottan fejlettebb és gazdagabb volt, volt a török megszállás alatti majd később felszabadított Magyarország.

Kolozsvár átlagbérei már most is Debrecen felett vannak, legalább is ezt olvastam.

Szóval egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a magyarországi magyarok egy része Erdélybe megy pár éven belül dolgozni.

1ghost 2017.06.19. 10:45:35

Hát ez haláli! Egy főre jutó fogyasztásban a néhai Chaucheascu Romániája előzi hazánkat! Kurva jó!

Sajna azonban ez nem meglepő! Beérett az unortodox gazdaságpolitika! Ez van, ha erre a tolvaj, korrupt sarlatán fideszbandára bízzuk az országot! Szétlopnak mindent, szétkúrnak mindent.

Még egy két fidesz ciklus, s előz minket India, Nepál, és Uganda! Fasza, mi?

Nem csoda, hogy hanyatt-homlok menekül az orbán rezsimből minden fiatal! Ha a fideszmaffiát nem zavarjuk el, akkor a végén már csak a nyuggerek, a nyóc általánost végzettek, és a semmirekelő, parazita fideszslepp marad a honban, s akkor szépen majd a határmeni kerítésre kifesthetjük, hogy itt nyugszik Magyarország élt ezervalahány évet!

Ja, a festési munkálatokra a megbízást mészáros lőrinc cége kapja. Vagy orbán veje.

atomic power 1986DucaDuca 2017.06.19. 10:47:09

@Indriq:

Attól nem kérsz linket, aki szerint 4%-al nőtt az ország államadóssága? Amit leírtam nem légből kapott adatok. Nincs időm arra, hogy most mindent linkeljek. Az EUROSTAT-ban megtalalod a legfontosabb adatokat.

2017.06.19. 10:52:12

Lehet Romániázni, de azt tudni kell, hogy Romániát még többen hagyták el már az uniós csatlakozás előtt, mint Magyarországot.

Nem vetlwn, hogy bárhol nyugaton robbantanak vagy teherautóval a tömegbe hajtanak muszlim terroristák, mindig van a halottak közt román. Mert már annyian kivándoroltak. 2004-es madridi vonat, 2005-ös londoni metrórobbantás, idén a londoni teherautós támadás... mindenhol volt román áldozat. Vajon miért? Miért lenne tragédia, ha a magyarok is kivándorolnak? Romániában szarabb az élet ma is, ezért mennek tömegesen nyugatra, csak a magyarokkal ellentétben a románok nem siránkoznak, hogy fogy a nemzet, meg több román gyerek születik már külföldön, mint Romániába. Spanyolországban teljes falvak vannak újranépesítve román melósokkal.

@siriq111: igen, az európai piacon még mindig nem egységesek a mobil szolgáltatások árai. Ez az EU hibája, rá kellene szorítani a cégeket a versenyre. Pont ez lenne az EU lényege, veeseny, szabad piac, csökkenő árak, jobb szolgáltatás, előny a fogyasztóknál... Nyugaton is hatalmas különbségek vannak ám mobilos adatforgalom áraiban. Sok mindentől függ ez is, mennyibe került az infrastruktúra kiépítése (később kiépült infrastruktúra esetén olcsóbban jobb technológiá alkalmazhatnak), meg hogy mennyire van verseny. Magyarországon az állam elnézi a mobilcégek kartellezését és az EU is szarik rá.

Behaton 2017.06.19. 10:55:08

@1ghost: Ez azért van, mert keveset fogyasztasz. Fogyassz többet és újra beelőzzük Romániát. Egyébként ezért építettük délen a határvédelmi kerítést is, hogy a szerencsétlen menekültek nehogy erre a gazdaságilag hanyatló területre próbáljanak letelepedni....mert hát senki sem akar nekik ilyen rosszat.
Az Európa Tanács külön foglalkozik majd a magyar-kérdéssel, mert már most vannak olyan nyugat-európai területek, ahol a magyar kivándorlók miatt a második leggyakrabban használt nyelv a magyar lett. A közel-keleti és észak-afrikai bevándorlókat is zavarja a magyarok tömeges kivándorlása. Nem beszélve a NATO-ról, mely komoly biztonságpolitikai veszélyt lát a kiüresedett és elnéptelenedett Kárpát-medencében.

2017.06.19. 10:55:57

@Midnight Run: már 8 éve is járt kelet-magyarországi ismerősöm át Aradra vállalkozóként festés-vakolásra, kőművesmunkákra, mert egyszerűen már akkor is annyi román szakmunkás dolgozott nyugaton, hogy otthon alig maradt valaki, Magyarországról rendeltek építőipari szakikat. A bérek is a munkaerőhiány miatt nőttek ott. Pont mint mostanában Magyarországon.

Daniel001P 2017.06.19. 11:03:40

a 2. pontban a szerző feltételezem erről beszélt: ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/8065733/2-13062017-AP-EN.pdf/edd7c511-ce00-4788-ae99-7d310456d195

háztartások anyagi jólétét mérő indikátor, AIC

az EU átlaga a 100 százalék, nálunk ez 63%
pontosan annyi mint a románoknak, de kevesebb négy százalékponttal a lettek adatánál
horvát és bolgár van csak mögöttünk

1 főre jutó gdp-ben kicsit jobb a helyzet
románia bőven mögöttünk és épp a lettek is

de az nagyon meredek h egyik tekintetben sem tudjuk megközelíteni a szlovákokat!!
meg kell változtatni a céljainkat, nem az osztrákok, hanem Ficóék utolérését kell célul kitűzni magunk elé. nem lesz könnyű, OV-ékkal lehetetlen

zord íjász · zordidok.blog.hu 2017.06.19. 11:05:46

@Midnight Run:
1. Erdélynek mi köze van Romániához?
2. 1526, Mohács. Most komolyan arra hívtad fel a figyelmememt, hogy a kifosztott, porig lerombolt, feldúlt, lemészárolt, állandó üldöztetésben és szakadatlan háborúban, végvári utóvédharcokban, egy végigerőszakolt és megnyomorított, szétesett magyar királysághoz és országhoz képest a Portának földig hajoló, az Oszmán birodalom vazallus államaként evickélő Erdély jobban teljesített?

Indriq 2017.06.19. 11:12:21

@atomic power 1986DucaDuca: gondolom az eurostat oldalán találtad az usa adósságállományának összetételét is.
Viszont külön megdicsérlek, ha a kommented összes adatát kihalásztad abból az adathalmazból, készülhettél vagy 3 órát (vagy csak hazudozol :) )
Azzal védeni a saját álláspontod, hogy a másiktól nem kérdezted, kicsit necces....
fuss neki újra, és mondjuik az első 3 statisztikai adataid linkjét mutasd be, ennyire csak emlékszel.

Behaton 2017.06.19. 11:18:43

@Indriq: Ha ő dolgozott rajta három órát, akkor te is vehetnéd a fáradságot és rászánhatnád az időt az adatainak megcáfolására. Ha igazán megakarod tiporni, akkor linkek tucatjaival igazolhatod, hogy hazudott.
De addig csak kötekedés amit csinálsz.

teéjesenmindegy 2017.06.19. 11:18:50

@konrada: ""...minden megkérdezettnek 6,3 külföldön dolgozó családtagja, ismerőse volt..""
De akkor ez azt jelenti, hogy egy marad, hat pedig kint van. A picsába, tényleg kivándorolt 6millió ember...

Midnight Run 2017.06.19. 11:22:19

@zord íjász: Örülök, hogy ezt írtad. Én pont arra akartam kilyukadni, hogy nem az a fontos, hogy kik lakják a helyet, ugyanis nem ez a lényeges. A lényeges az, hogy milyen rendszert hozol létre: ösztönöz-e az gazdasági teljesítményre vagy sem.

A román és a magyar mentalítás között nincs drasztikus különbség. Sajnos viszont náluk ösztönzőbb rendszert sikerült kialakítani. Ezért fog a két ország közti növekedéskülönbség fennmaradni és a 16-18. századhoz hasonló állapot kialakulni, vagyis, hogy Erdély fejlettebb lesz az Alföldnél.

Indriq 2017.06.19. 11:22:26

@Behaton: a miheztartás végett, linkeltem egyet, ahol nem az volt, amit ő állított.

sas70 2017.06.19. 11:23:52

@atomic power 1986DucaDuca: Az viszont nagyon nem mindegy, hogy az állam adósság növekedést mire fordítják! Egyszerűen: Plazma tv vesz valaki, amit 5 év múlva kidobhat, vagy egy eszterga gépet, amivel termel.
Mert ha az állam adósság növekedéséből, termelő, infrastrukturális beruházásokat finanszíroznak, akkor azzal pont a jövőt építik, ha alföldi szánkódombot, vagy az oligarcha túlszámlázását, akkor viszont nem azt.

Indriq 2017.06.19. 11:24:05

@teéjesenmindegy: nem teljesen jó a becslésed, 2 itthoni embernek (család) lehet (sőt valószínű) hogy közös külföldi ismerősei vannak :)

teéjesenmindegy 2017.06.19. 11:24:47

Nyugodjatok le a picsába, mindárt itt a választás, majd jól leváltjátok ezt a csúnya orbánt, aki miatt románia megelőzött minket. Semmi gond, sokkal többen vagytok, mint az a néhány tucat fideszes, elzavarjátok, aztán végre visszatér a cseppet sem korrupt és szakértői kormányzás.

ZX 2017.06.19. 11:25:27

@zord íjász: Csak nem azt akarod mondani, hogy szerinted ebben az időben Erdély a béke és a nyugalom szigete volt? :D

sas70 2017.06.19. 11:26:16

@teéjesenmindegy: Matek bazdmeg! Már értem, miért vagyunk a béka segge alatt, a pisa-teszten!

2017.06.19. 11:26:37

@Midnight Run: Szlovákiával is pont ilyen a viszony. Egyszer a magyarországiak járnak át dolgozni oda, máskor meg a szlovákiaiak. Attól függ hol zár be, vagy nyílik egy gyár, hol magasabbak a bérek. Bevásárolni is hol Magyarországon, hol Szlovákiában érte meg a múltban. Románia felé ugyanez fennállhat a jövőben.

Én nem értem ezeket a ballib bloggereket, az EU egyik alappillére, hogy a paraszt oda megy dolgozni, ahova csak akar. Erre elkezdenek siránkozni, hogy egymillió magyar fog kivándorolni... és?

Behaton 2017.06.19. 11:27:28

@Indriq: Akkor kész vagy. Engedd el a történetet.
Vagy olyannak fogsz látszani, aki egy számára kényelmetlen és kellemetlen komment egy szándékos vagy véletlen hibájába kapaszkodva akar többszörös elégtételt venni, hogy sértett önérzetét megnyugtassa.

teéjesenmindegy 2017.06.19. 11:29:18

@Indriq: Csak nem azt akarod mondani, hogy egy reprezentatív felmérés - 10 millióból ezer - olyan belterjes lenne, hogy közös ismerősök lennének?
Ha engem megkérdeznek, és azt mondom, hogy 6 ismerősöm kint van, ÉS mindenki más akit megkérdeznek annak is kint van 6 ismerőse, akkor hatszor annyian vannak kint, mint itt. (Vagy, van kint 6 ember, de azokat mindenki ismeri. Viszont akkor ez egy belterjes, hamis semmire nem való felmérés)

Daniel001P 2017.06.19. 11:37:40

@teéjesenmindegy: neked komolyan ennyi eszed van?

szerinted jó irányba megy az ország most? valódi sikereket érünk el?
megkezdtük legalább a Nyugathoz való felzárkózást? várom ezekre a válaszokat.

fran7 2017.06.19. 11:41:22

Az ilyen felmérések miatt nem hiszek a politológusoknak. Évente eltöltök egy hetet a Partiumban, aki azt mondja nagyobb a jólét Romániába, az hazudik.Illetve mindenki, aki bármilyen román statisztikai adatot elhisz, az bármit elhisz. Kb. ugyanolyanok, mint a görögök és portugálok. Másrészt sikerült egy 23 milliós országból 20 év alatt 19 millióst csináélni. Biztos mentek jótékonykodni az uSÁ-ba és Kanadába és szeretik a sátortáborokat Olaszországban, Franciaországban.

Indriq 2017.06.19. 11:42:39

@teéjesenmindegy: szerintem most leülök vitatkozni egy faékkel, értelmesebb lesz, mint veled :)

najó, mégis nekifutok, javíthatatlan naiv vagyok :)
tételezzük fel, te kimész, apukádnak lesz egy ismerőse kint (te), anyukádnak is lesz egy ismerőse kint (te). a közönség felé az a kommunikáció, hogy anyukádnak és apukádnak is van egy ismerőse kint (a te világodban 1+1), az aggyal rendelkezők azt mondják, hogy 1.
@Behaton: nem is fogok sokat rugózni rajta, de azért a teljes összképhez tartozzon hozzá, hogy amit leír, az alaposnak és majdnem tudományosnak látszik, de mégse lehet alátámasztani. (ami nem feltétlenül jelenti hogy hazugság, de biztosan nem jelenti hogy egész biztos igaz). Az ilyen fajta párbeszéd tipikus politikusi attitűd, hirtelen a másik nem fogja tudni cáfolni a felsorolt számokat, így nyitlan nem cáfolhatja, utólag kiderülhet, hogy kamu volt az egész, de a közönség (itt az olvasók) majd azt hiszik, milyen penge volt. (mondjuk itt rossz példa, mert csak elvakultak vannak :) )

1ghost 2017.06.19. 11:57:54

@Daniel001P:

Hogy mit vársz? Válaszokat? Kitől? Attól az ezernickű bérhazudozó orbánista trolltól?

No, akkor felhomályosítalak: a rogángöbbelsi propagandaosztály által az internetre delegált narancsos szaralaktól csak hazugságcunamit, és orbán seggének fényesre nyalását várhatod!

fran7 2017.06.19. 12:19:49

@Daniel001P: Tudod az emberek egyszerre okosak és buták. Hasonlítgatnak és általánosítanak. Ezért van könnyű dolga az ilyen blogoknak. Sosem jártak Romániában, semmit nem tudnak Romániáról és ezért idézhetnek és hihetnek el adatokat, amit román bürokraták hazudtak az Uniónak.
De akérdésed az,hogy jó irányban mennek a dolgok. Közlöm veled Szingapúr kivételével mindenhol rossz irányban haladnak a dolgok. Ezért találták a globalizmust, a monopolkapitalizmust és a multik mindenféle hatalmát és ezt hangsúlyozza amainstream média. S ha te bekerülsz a középpontba, mondjuk Londonba mosogatónak, vagy takarítani NY-ba, akkor azt hiszed, mert teszemélyesen "jól" élsz, akkor minden rendben van a világban. Miközben a Nyugathoz való felzárkózást, maga a Nyugat nem akarja, hiszen senki nem ad le versenyelőnyt szívesen. S akkor amikor mi az Unióhoz tartozunk, annyit értünk el, hogy talán éhen nem halunk és ha küldünk elég munkaerőt, bár most már a migránsokat várják, mert olcsóbbak és ha hajlandóak vagyunk a németek szemetét megvenni, illetve olcsón összeszerelni a műszereiket, akkor engedik, hogy tisztes nyomorúságban éljünk. Ezért, mikor valaki Viktorban látja az ország jelenlegi helyzetének okozóját, az semmit nem ért a körülötte levő világból. A mi oligarcháink minstránsfiúk a körülöttünk levő országoligarcháihoz képest, És Szent Antalok az Unió vezetőihez képest. Csak ugye ezt nem írja meg az index és erről akkor nem kell tudnunk.

Midnight Run 2017.06.19. 12:39:49

@fran7:

Furcsa, miért nem szeretném, hogy az üzleti kapcsolatban lévő szomszédom gazdagabb legyen? Ha gazdag, több terméket fog tőlem is venne? Ez nem egy zéró összegű játék.

Miért ministránsfiúk a mi oligarháink a többiekhez képest? Rosszabb egy német befektető, mint egy magyar. Nekem személyes tapasztalataim a magyar főnökökkel sokkal rosszabbak, mint a külföldiekkel, de talán te tudod cáfolni.

zokogjatok 2017.06.19. 12:45:17

erről az egymillió magyar vándorolNA külföldre az jut eszembe, hogy ötmillió magyar dugNÁ meg az aktuális szépségkirálynőt

zokogjatok 2017.06.19. 12:46:08

"Az Eurostat legfrissebb statisztikái szerint Magyarországon 2016-ban csökkent az egy főre jutó GDP mennyisége"

ezt linkeljétek má be lécci mert így nem is nagyon hiszem el.

Daniel001P 2017.06.19. 12:49:54

@fran7: szép, koherens világkép, ugyanakkor egy baromság amit írsz. nincs energiám leírni, miért, mert falra hányt borsó lenne csupán.

szamaritánus 2017.06.19. 12:58:26

a publicus gyurcsány tanácsadójának cége. így kell a kutatási eredményeket is értelmezni.

teéjesenmindegy 2017.06.19. 13:28:42

@Daniel001P:
szerinted jó irányba megy az ország most? igen.
valódi sikereket érünk el? attól függ. mi a siker. 10ben még államcsőddel fenyegettetek.
megkezdtük legalább a Nyugathoz való felzárkózást? igen. Mondjuk mindenkinek nő a fizetése, mint az állat. Speciel ismerek ápolót, aki 250et keres

teéjesenmindegy 2017.06.19. 13:39:32

@Indriq: Igen, csak anyukám meg apukám szerintem nem eléggé reprezentetív, tetszik érteni?
Mert ugyanebben a felmérésben megkérdezed, hogy ki volt a legszebb kisbaba, akkor reprezentatívan én leszek, de rákérdezhetsz a spenót szeretetére is.
EZ NEM STATISZTIKA BAZMEG.
Ha megkérdezel ezer embert, és mindenkinek van 6 ismerőse aki kint dolgozik, akkor az egy 6-6000ig terjedő szám. Ugyanis lehet, hogy mindenki ismeri ugyanazt a 6 embert, és az is lehet, hogy nincs közös ismerős. NA, ha nincs metszet, akkor az lenne reprezentatív. Így meg egy belterjes szar-

Ja, egyanezek vajon megkérdezték, hogy egy megkérdezettnek hány ismerőse van összesen? Mert 200-300 körül lehet, rokonsággal, szomszédokkal, munkatársakkal átlagban. Na, ebből külföldön dolgozik 6. 2%? Tyűűű

atomic power 1986DucaDuca 2017.06.19. 13:40:19

@Indriq:

Ebből meg tudod allapítani a GDP volumen növekedést 2010-2016 között, mindkét orszagban. Egyszerű összeadás:

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_int026b.html

Eből meg tudod allapítani a két orszag GDP arányos allamadossaganak valtozásat 2010-2016 között. Egyszerű kivonás.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_int040.html

A GDP növekmeny %-at elosztod az allamadossag valtozas %-val es megkapod a növekedesre fordított erőforras nagysagat.

Hadd ne szamoljam ki újra!

"gondolom az eurostat oldalán találtad az usa adósságállományának összetételét is."

Erő egy szót sem szóltam, hogy jön ide?

Midnight Run 2017.06.19. 13:48:30

@teéjesenmindegy: nem megy az ország jó irányba. Nyomorult dél-amerikai irányba megy, 100 ezer gazdaggal, 4 millió mélyszegénnyel és a közte lévő 5,7 millióval, aki a létbizonytalanságtól és a lesüllyedéstől folyton remeg és keresi a kiutat.

A nyugathoz való felzárkózást nem látom. Azt látom, hogy az oktatás romokban, az egészségügy romokban és eközben a korrupció virágzik, ami egy szűk és műveletlen réteget gazdagít meg.
Az ország valódi fejlődésétől marha messze vagyunk, itt az EU pénzből épült kirakat van, ami vagy jön a jövőben vagy nem. A fejlődésről meg annyit, hogy gyakorlatilag mindenki lehagy minkét, még ezek a csóró románok is megmutattak, hogy jobb országot raknak össze, mint mi.

zokogjatok 2017.06.19. 13:49:33

@Daniel001P: ez nem az egy főre jutó gdp, hanem amint írtad, a vásárlóerő, ez meg egy csomó országnál csökkent, és pont ebben a táblázatban látszik, hogy pl. románia bőven alattunk van

de ha már románia, ott tök érdekes, hogy 2005 és 2010 közt 20 pontot javítottak, Magyarország meg vagy hármat.

zokogjatok 2017.06.19. 13:51:07

@Midnight Run: "még ezek a csóró románok is"

pont az előbb linkelt táblázatban látszik hogy ez nem így van

zokogjatok 2017.06.19. 13:55:52

@Midnight Run: Magyarországon euró lesz, és te még mindig a leszakadásról írsz. Egy olyan blog alapján, ami az egy főre jutó gdp változását hasonlítja össze egy másik ország vásárlóerő növekedésével. Arra se figyelnek már, hogy mit mivel, csak a lényeg, hogy valahogy az jöjjön ki, hogy MO a szar.

www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/orbanek_osszel_megkaphatjak_a_visszautasithatatlan_ajanlatot.1.253889.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

1ghost 2017.06.19. 14:03:35

@zokogjatok:" ez nem az egy főre jutó gdp, hanem amint írtad, a vásárlóerő, "

Síkhülye kétbites orbáncsimpánz!

Látszik, hogy halvány lila gőzöd nincs arról, hogy mit jelen a vásárlóerő paritásos árfolyamon(PPP -purchasing power parity) számolt egy főre jutó GDP!

Fiacskám, te valamennyi nickeden olyan rémisztően buta vagy, hogy téged még az Isten is orbánnak teremtett!

zokogjatok 2017.06.19. 14:10:36

@1ghost: az lehet, de azt meg tudom mondani, hogy a 68 az több az ötvennél...

"aminek életszínvonalát már Románia is utolérte"

zokogjatok 2017.06.19. 14:12:13

A leszakadó országban az euróbevezetésről szoktak tárgyalni?

"Magyarországnak az euróbevezetéshez szükséges gazdasági mutatók terén nem sok erőfeszítést kellene tennie"

Mikor volt ez utoljára így? Ja 2002-ben.

www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/orbanek_osszel_megkaphatjak_a_visszautasithatatlan_ajanlatot.1.253889.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Midnight Run 2017.06.19. 14:15:53

@zokogjatok: Azt kötve hiszem, hogy Orbánék eurót akarnak, azt legfeljebb a nép akarja, de az euró azt jelenti, hogy a nemzeti döntést átadjuk Frankfurtnak a pénzügyekben.

Mondjuk én ezt jónak tartom, de Viktorék politikájából kiindulva, ők biztosan nem. Az ő harcias, nemzetieskedő politikájukkal ez ellentétes lenne.

Ha csak nem kapnak ezért rengeteg zsuzskát, azt nagyon szeretik és azért bármire képesek.

Daniel001P 2017.06.19. 14:19:53

bizony, ahogy itt más is kijavította, nincs igaza zokogjatoknak
egy főre jutó gdp vásárlóerő-egység alapján

"A vásárlóerő-paritás (PPP) az országok közötti árszínvonal-különbségek mutatója. Azt mutatja, hány pénzegységbe kerül adott mennyiségű áru és szolgáltatás az egyes országokban. A vásárlóerő-paritás átváltási árfolyamként szolgál a nemzeti valutában kifejezett kiadások egy közös, mesterséges valutára (vásárlóerő-egység, PPS) való átváltásakor, ezáltal kiküszöbölve az országok közötti árszínvonal-különbségek hatását."

az meg h nőnek a bérek..ez alapvetően nem a kormány érdeme, kereslet nő, míg a kínálat csökkent, magától értetődő h elég nagy bérszínvonal-emelkedés ment végbe.
a kormány szinte semmit nem tesz az inaktív rétegek átképzésének érdekében, a kormány szinte semmit nem tesz az eü-vel érdemben, de még mindig jobb ez, mint amit az oktatás centralizálásával tettek - mutatva, mennyire fogalmuk sincs a XXI. századról, a negyedik ipari forradalomról, az új módszerekről

zokogjatok 2017.06.19. 14:20:16

@Midnight Run: De érted, annyira akkor mégsem szakadhatott le az ország, ha most így 2002 után lassan ismét elérhető közelségben van.

Az euró szerintem nem lenne jó, itt nagyon meglepően pont most van róla egy indexes cikk:
index.hu/gazdasag/2017/06/19/nemetorszag_trump_eu_kereskedelmi_tobblet_folyo_fizetesi_merleg_tobblet_a_nemetek_nagyon_rosszak/

de az, hogy az euró bevezetéséről van gondolkodás, az nem a leszakadó gazdaságok jele alapvetően.

zokogjatok 2017.06.19. 14:21:45

@Daniel001P: de a cikk azt állapította meg, hogy "már romániában is magasabb az életszínvonal", miközben pont eszerint a táblázat szerint meg nem. Egy pontot csökkent, ok. Mikor két éve két pontot nőtt, akkor nem emlékszem, hogy ez a blog hurrázott volna.

zokogjatok 2017.06.19. 14:23:01

@Daniel001P: "az meg h nőnek a bérek..ez alapvetően nem a kormány érdeme"

köztudott, hogy ha nőnek a bérek, jók a gdp adatok, kicsi a munkanélküliség, az nem a kormánynak köszönhető, viszont ha csökkennek a bérek, rosszak a gdp adatok, nagy a munkanélküliség, az kizárólag a kormány hibája lehet.

Hallod így elég egyszerű....

1ghost 2017.06.19. 14:25:33

@zokogjatok: "az lehet, de azt meg tudom mondani, hogy a 68 az több az ötvennél"

Nem lehet, hanem biztos! Ugyanis az általad említett 68 a valóságban nem annyi, és a valóságban nem annyi az 50 -sem.

Látod látod, meg kellett volna tanulni az általános oskola alsó tagozatában, hogy hogyan is írunk le kétszámjegyű számokat.
Továbbá, nem életnívót említ az Eurostat, hanem egy főre jutó fogyasztást, ami messze nem ugyanaz.

Összegezve: emberi hülyeségben te vagy az abszolút mélypont - de minek hirdeted?? - egy picivel közvetlenül feletted pedig jönnek a fidelitasos hülyegyerekek! :D

Midnight Run 2017.06.19. 14:30:13

@zokogjatok: az, hogy valamiről gondolkodunk, meg az, hogy elérhető közelségben van, az két különböző ügy. Nálunk az euró 2025 előtt nem igazán reális. Az államadósságot például 60% alá kéne vinni. Másrészt kíváncsi lennék, hogy mekkora infláció lesz, ha visszaemelik a kamatokat a világban. Könnyen lehet, hogy az EU átlag fölé kerülnénk bőven, szóval ez sem biztos, hogy teljesülne (EU átlag körül kéne, hogy legyen az infláció, hogy eurónk legyen).

Nekem egyébként van egy kedvenc példám. Emlékszel arra az európai országra, ahol 6% volt a munkanélküliség és 5,7%-os a GDP bővülés 2006-ban?

konrada 2017.06.19. 14:41:32

@zokogjatok:
Azért ez sem teljesen igaz.
...hiszen nem mindegy ki van kormányon! Voltak évek, amikor ugyanazon szagértők pont a fordítottját állították: ti. Hogy a növekedés a kormány érdeme, a csökkenés mások sara, csak azóta volt egy kormányváltás...

zokogjatok 2017.06.19. 14:46:41

@Midnight Run: "Az államadósságot például 60% alá kéne vinni."

2002-ben 60% alatt volt, most meg csökken, ez sztem tartható.

zokogjatok 2017.06.19. 14:48:40

@Midnight Run: "5,7%-os a GDP bővülés 2006-"

és mennyi adósságot sikerült felvenni közben? hallod ilyet én is tudok, hogy hitelből viszem el a családot nyaralni, aztán mikor nyögve fizetik vissza, akkor felidézem, hogy bezzeg én még nyaralni is elvittem őket :D

zokogjatok 2017.06.19. 14:50:37

@1ghost: írom megint, az a táblázat, ami "az egy főre jutó gdp-t" jelzi a blog szerint, az nem azt jelzi, és ugyanebben a táblázatban Románia MO mögött van jócskán.

atomic power 1986DucaDuca 2017.06.19. 14:54:21

@Indriq:

www.asz.hu/hu/penzugyi-szemle/2010-utani-magyar-gazdasagpolitikai-modell

Ha ezt letöltöd, akkor megtalalod, honnan merítettem adataimat. Jó tajekozodast. Az meg nem volt fair, hogy feltételezed rólam, hogy hazudok. Nem szoktam ilyet csinalni, viszont a tevedes jogat fenntartom.

De jó lenne, ha masoktol is ilyen következetesen kerned a linkeket, mert elkepesztő dolgokat allitanak itt egyesek a b1 blogon forrasmegjelöles nelkül.

Daniel001P 2017.06.19. 14:54:59

@zokogjatok: nézd, én nem azért kritizálom a kormányt, mert Orbán-fóbiás vagyok, hanem mert rossznak vélem a működésüket.

ad hoc törvényalkotások, hiperaktivizmus, gyakran kedvezményezettekre írt törvények, jogszabályok, amik helyenként egy-egy piaci szereplő kezdeményezésére, nyomására válnak tv-é. máskor meg egy-egy intézmény ellen írnak törvényt, ha épp úgy tartja kedvük.
ez ahhoz vezet, hogy esélyünk sem lesz a felzárkózás megkezdésére sem, ugyanis jellemzően az alacsonyabb hozzáadott értékű tevékenységeket helyezik ide a vállalatok. jellemzően azok, ahol vagy ők maguk rendelkeznek elég erővel, vagy a nemzeti kormányuk (pl német cégek) olyan erősek, h OV-ék nem húznak velük ujjat.
ez az újraiparosítási cucc a semminél jobb, de a leszakadásunk csak tovább fog növekedni.
sokkal inkább kellene magasabb hozzáadott értékű tevékenységeket végző vállalatokat idehozni, de az meg nem nagyon megy. a GDP-arányos K+F-re fordított összeg messze lemarad az európai átlagtól. ahogy lemarad ez az oktatás terén jelentősen, némileg az eü. terén is, de a hadi kiadásoknál sem teljesül a NATO által elvárt 2%, sőt, csökkent a szocialista kormány óta GDP-arányosan. így azért annyira nem nehéz a költségvetési fegyelem.

apropó, költségvetés. a Költségvetési Tanácsnak érdemi szerepe nincs, többszázmilliárdos tartalék van évről évre a kgt-vetésben, így a parlament szerepe jelentéktelen e téren is, Orbánék nyugodtan változtathatnak bármikor. ezért sincs valódi jelentősége annak, amivel büszkélkednek: már tavasszal elfogadják a köv. évi költségvetést. tavaly utolsó 1-1,5 hónapban kb 150 milliárd feletti összeget szórtak ki mindenhova, helyenként teljesen ad hoc módon, semmi átgondoltság, stratégiai megfontolás nincs.

fogalmuk nincs, merre halad a világ. az oktatáshoz annyi közük van ezeknek az embereknek, h centralizáció, centralizáció ezerrel. felejtsük el a sokszínű tankönyveket, felejtsük el a szubszidiaritást, autonómiát. remélni tudom csak, h a 2020 körül bevezetendő új NAT egy nyugati szellemiséget fog képviselni, de nem nagyon vannak illúzióim.

demagóg szövegnek tűnhet, de Orbánéknak annyi eszük van, h lőterek kellenek a közoktatási intézményekbe, és hittan óra + a jelenlegi szakközépiskolákban igen alacsony szintű munka zajlik, olyanok kerülnek majd ki, akik nemhogy képzettek nem lesznek, nemhogy nem lesznek elegendőek az egyre gyorsabban változó munkaerőpiaci-kereslet kívánalmainak eleget tenni - hanem még azt sem fogják tudni, mit kellene tenni, h el tudjanak helyezkedni.
csökkenteni a gimnáziumi férőhelyek számát, gratulálok. ez a jövő, bravó.

az egészségügyet toldozgatják csupán, érdemi változtatások nem voltak, pedig joggal gondolhattuk, h 2x 2/3-os parlamenti felhatalmazással lesz majd vmi.

az innovációt, a kreativitás fogják meghatározni a következő évtizedeket. ehhez képest itt megfojtják sok iparágban a vállalkozást. ha túl jól teljesítesz, könnyen lehet, h Mészáros vagy valamelyik fidesz-közeli üzletember szemet vet rá és finoman jelzi, jobb ha eladod áron alul. aztán rosszabb esetben esélyed nincs megmaradni, mert nem teljesítményelvűség-dominancia van túlnyomórészt.
igazi, stabil, széles polgári réteg ma Magyarországon nincs, lehet h 2002-ig ábrándozott OV arról h jó lenne ezt megteremteni. ma már ő és politikája a legnagyobb ellensége annak, h kialakuljon.
az EU-s pénzek hatékonytalanul vannak felhasználva, olyan emberek gazdagodnak részben abból, részben állami pénzekből, akik export piacon nem jelennek meg, hiszen valós teljesítményt nem tudnak felmutatni.

ARABOKAT KIZÁRNI CEU t BEZÁRNI 2017.06.19. 15:01:35

"Nem is csoda, hogy már egymillióan tervezik elhagyni az országot."

Hat ha az az egymillio hazaarulo sorosberenc elhuzna a picsaba, annak mindenki orulne.

ZX 2017.06.19. 15:02:42

@zokogjatok: "2002-ben 60% alatt volt, most meg csökken, ez sztem tartható."

Ahha, majd nézd meg akkor mennyire csökken ha lehívták a hitelt erre a paksi faszságra.

bobijub 2017.06.19. 15:05:22

@Lajos Csánó:
az én szememet az is eléggé csípi, hogy valaki erdélyben született, németországot építi a munkájával és az adójával, romániát gazdagítja a hazaküldött pénzével, de én vagyok nemzetellenes, mert nem tetszik nekem, hogy a nyakamba szavazhatja a sovány fiatal demokratából túlsúlyos öreg antidemokratává lett nagyvezírt.

Daniel001P 2017.06.19. 15:06:22

@ARABOKAT KIZÁRNI CEU t BEZÁRNI: az lenne az igazi, ha a turbómagyar, hozzád hasonló destruktív elemek távoznának.

a TASZ, A MAGYAR HELSINKI BIZOTTSÁG ÉS A TRANSPARENCY MARAD!! ORBÁN ÉS társai viszont mehetnek amerre látnak 18-ban. ill. remélhetőleg nem mindegyikük, hiszen lesz, akire kötelező lakhelyelhagyási tilalom, majd bírósági perek sokasága vár.

2017.06.19. 15:24:20

Kedves Romániában élő és panaszkodó magyarok. Gyertek költözzetek Magyarországra, ahogy 20-30 éve tették honfitársaitok, amikor tényleg rosszul éltetek. Ők nem csak panaszkodtak, hanem ideköltöztek. Gyertek, hiszen itt a Kánaán vár titeket, olyan, ami otthon sosem lesz. Nem szidni kell az útépítőket, hanem költözni és dolgozni nálunk. Itt nincsenek rossz utak és egyébként is kolbászból van a kerítés, ahogy a Duna televízión mutatják. Igaz, hogy majd akkor nem szavazhattok levélben, csak személyesen és a rossz döntéseitek következményeit a saját bőrötökön kell majd viselnetek, ellentétben a jelenlegi helyzettel. Igaz, akkor már ti is másodrendű állampolgárok lesztek, ahogy mi is vagyunk veletek szemben. De amíg ott maradtok, addig legyetek szívesek nem beleokoskodni ennek az országnak a gazdaságába. Mi tudjuk, hogy milyen szar, ti pedig csak tévében látjátok a tündérmesét erről az országról. Pont úgy, ahogy a legtöbb magyar nincs tisztában a román gazdasággal.

teéjesenmindegy 2017.06.19. 15:30:24

@Midnight Run:
Faszán meg akarsz győzni az ellenkezőjéről mint amit látok a saját szememmel. (meg látok ha átmegyek romániába)
A 4 millió mélyszegény (höhöröhö) meg a 5 millió rettegő ugyan miért nem roahngál az utcán és csinál forradalmat, ha annyira rossz nekik?

teéjesenmindegy 2017.06.19. 15:31:54

@roli101:
egy fasz vagy. Mitől vagy másodrendű állampolgár te köcsög?

fran7 2017.06.19. 15:32:38

@Daniel001P: Az indexen jelent meg ez a cikk, ami elmondja, amit én is. Az index írója megengedőbb, mint én és azt gondolja, hogy a németek rövidlátóak ezért csinálják úgy ahogy. Szerintem tudatos és ez okozza azt is, hogy Viktorék, akiknek a leginkább kellene nyalogatni Merkel talpát, mégis miért olyan ellenségesek.

Ez a kulcsidézet: "Másfelől amíg a németek nem hajlandók változtatni, nem igazán világos, hogy akarnak Európa vezető országa lenni. A nemzetközi politikai gazdaságtan egyik alapvetése ugyanis az, hogy a vezető, a szabályokat meghatározó és a nemzetközi rendszert működtető országoknak (hegemónoknak) jellemzően piacot és védelmet kell nyújtaniuk a többieknek, mert csak így teremthetnek stabilitást a nemzetközi kapcsolatokban. Így építette újjá az Egyesült Államok Európát és Japánt a második világháború után. A németek viszont ebből a kettőből az egyiket sem képesek vagy hajlandóak megteremteni ahhoz, hogy most ők építsék újjá Európát, hiába hangoztatja ezt Merkel. "
Vagyis a németek kizsákmányolják Európát, de cserébe csak koncot és letérkövezett borsodi falvakat adnak.

teéjesenmindegy 2017.06.19. 15:35:12

@Daniel001P:

Mert ki is az a TASZ, Helsinki, TI? Senki által meg nem válaszotott 30-40 fő, akiket valakik fizetnek azért, hogy senki által nem kérdezett nyavajgásokat adjanak elő ugye?
Mert még a legszebb esetben is önjelölt széplelkek gyülekezete, akiknek az a legfontosabb, hogy egy megafonos arabot vagy egy gyilkos cigányt védjenek. A rosszabbik eset pedig, hogy ezért valaki fizet nekik.

zokogjatok 2017.06.19. 15:37:04

@Daniel001P: én értem, hogy fel lehet hozni a kormány ellen sok mindent jogosan is, csak ilyenkor mindig felmerül a kérdés, hogy oké, akkor ki csinálja jobban? DK, MSZP, Jobbik?

NagyLaszlo137 2017.06.19. 16:09:08

Lehet vannak akik kulfoldre terveznek koltozni, de en bisztos nem!!
Azert nem mennek kulfoldre hogy ott legyek rabszolga. ??Hany ev alatt vasarol ott a nyaj lakast maganak?? 30ev?? Ja, berben lakik...csak ha veletlen 1ho nem dolgozna -nem fizet bert rogton az utcara kerul.!! Aztan kulfoldon enni a 'finom' muanyag ebedet muanyagdobozbol, hat en nem kerek!! KOSZONOM!!

ZX 2017.06.19. 16:16:01

@teéjesenmindegy: "hogy egy megafonos arabot vagy egy gyilkos cigányt védjenek. A rosszabbik eset pedig, hogy ezért valaki fizet nekik."

Igazad van, ezt a senkiházi Orbánt is védték.

öt görög 2017.06.19. 16:18:31

Nettó hazugság. Elég ennyi (s annak a 6-nak a javarésze fletóék alatt dobbantott):
hvg.hu/enesacegem/20170211_Nem_is_el_olyan_sok_magyar_kulfoldon__terkep

NagyLaszlo137 2017.06.19. 16:23:26

Persze h Romania jobban teljesitt, de szeretnem latni h hogy teljesittene Erdely nelkul!!...a csupasz romansag.
Azon kellene agyalni h hogy lehetne ujra csatolni Erdelyt es Felvideket es akkor megneznem a sztatisztikat h hogy teljesitt Romania..?! Most hogy ott van nekik Erdely eleg nekik egy peecre beindittani az ercbanyakat, aranybanyakat sok erdo es vizeromu persze h 'van teljesitmeny' ..de az nem a roman vezetoseg erdeme!! ...vagy a magyar sikertelensege!!

Daniel001P 2017.06.19. 16:23:35

önmagában nagyon keveset mond a külkereskedelmi szufficit-deficit.
nálunk már sok éve alacsony a fogyasztás, így az import, és ez egy jelentős tényező, ami a külker többlethez vezet.

zokogjatok, nem tudom, h mi lehet,én sem szívesen adnám az országot az MSZP-DK-Jobbik kezébe. tényleg nem tudom, de azt igen, h a váltógazdaság nem véletlenül lett tőlünk nyugatabbra már nagyon rég divat. hihetetlen károkat okoz ha intézményesül egy politikai kurzus, "befagy" a piac, nincs esély sem a váltásra. minden tekintetben nagyon rossz ez.

teéjesenmindegy
a TASZ és társa számos esetben képviselnek magyar embereket (de nem csak magyarokat, ez igaz), akik nem tudnák megoldani a jogi képviseletet. emellett rengeteg programot indítanak, ami hasznos(felzárkóztatás, pl. jogi ismeretek átadása középiskolásoknak stb-stb.), ezek mellett igenis nagy jelentősége van annak, hogy nézik, miként érzékelik a korrupciót a multik vezetői, különböző indexek hogyan változnak. valóban, rájuk nem szavazott senki, de ez csak a hozzád hasonló, végtelen ostoba emberek szájából elhangzó érv lehet. Magyarországon nem az a baj h a civil szféra túl erős és túlzottan korlátozza a "nagypolitika" szereplőit, hanem ellenkezőleg.

Daniel001P 2017.06.19. 16:26:44

a baj az h ilyen oldalakon még az értelmesebb emberek, azaz a magyar társadalom felső 1/3-a, 1/4-e írogat, és még itt is sok olyan egyénnel lehet találkozni, aki alapvető makrogazdasági összefüggéseket nem képes megérteni. de nem csak olyanokat, hanem pl. civil társadalom, NGO-k szerepe a közéletben, vagy miért kellenek fékek és ellensúlyok egy rendszerbe. addig, amíg még a relatíve tájékozódni kívánó emberek komoly hányada is ezen a szinten van, addig mit várunk a csak tv-ből, vagy még onnan sem tájékozódó emberektől?
pl. kötelezővé tenném (jó ez így túlzás nyilván) a nemrégiben kiadott Hegymenet c. könyv elolvasását.

elemi gazdasági, politikai ismeretek nélkül nem lehetsz vitaképes, ez a helyzet.
és nem arról van szó, h én annyira magas lovon ülnék, nekem is bőven van hova fejlődnöm, nem vagyok MTA-tag sem

gmihaly621 2017.06.19. 18:04:44

Milyen jó lenne, ha a felmérés, kutatás módszertanát is közzé tennétek, firkászok !

legyetek 2017.06.19. 18:16:45

Én azt nem értem, hogy ez a sok gazdaságtudós miért nem költözött még át Romániába.

teéjesenmindegy 2017.06.19. 18:21:02

@Daniel001P: "még itt is sok olyan egyénnel lehet találkozni, aki alapvető makrogazdasági összefüggéseket nem képes megérteni."
Ja. Ahogy mondod. Nézd a marháját:
"nálunk már sok éve alacsony a fogyasztás, így az import, és ez egy jelentős tényező, ami a külker többlethez vezet."

legyetek 2017.06.19. 18:24:42

@Daniel001P: A fejlécet azért elolvashatnád. Ha ez sikerült, akkor értelmezhetnéd mit is
jelent az hogy "INDEX" EU28=100. Többet nem segítek, mert méltánytalan lenne ghost-tal
szemben.

inteligencs elenzeki 2017.06.19. 18:46:05

@pinky, the brain:

" igen...romania #jobbanteljesit... kar, hogy mi itt elok, nem latjuk ugy..."

A mi itthoni ballibsijeink úgy látják, persze őket sosem zavarták a tények.
Én voltam a regátban is, na, ott tartanak a Románok.

Daniel001P 2017.06.19. 18:54:07

igen, az eu átlag a 100%, de mi az ellentmondás, legyetek6ó6éú2?

@teéjesenmindegy: te tényleg ennyire ostoba vagy?

ha nő az import, csökken a külkereskedelmi többlet (sőt, lehet külker deficit)
ha alacsony az import, nő a külkereskedelmi többlet

sikerül ezt megérteni?

teéjesenmindegy 2017.06.19. 22:01:16

@Daniel001P:
Ja. Itt azért van külker többlet, mert alacsony a fogyasztás, te barom. Azért.

tpl 2017.06.19. 22:14:46

@roli101: 1. Igenis szóljanak bele. A magyar közösséghez tartoznak, Magyarország az ő országuk is. Senki nem állítja, hogy kolbászból van a kerítés. A magyar termelékenység egy főre lebontva kevesebb, mint a harmada a németének. Csak hogy te is megértsd: amíg itthon bent lébecolsz a melóhelyedet 8 órán keresztül és a te munkád mondjuk 100 eurót állított elő aznap, addig a német kollégád 300 eurónyi értéket termelt. És ehhez az ég világon SEMMI köze a jelenlegi, vagy az élőző kormányoknak. Mi, magyarok, ilyen szinten kullogunk hatékonyságban. Amíg nincs "nyugati" szintű termelékenység, addig nem lesz nyugati bér sem. És ez még sok-sok évig így is marad... Egy szó mint száz, végre tanuld meg vállalni a felelősséget a szar életedért és hagyd a pics@ba mások (pl. Orbán) hibáztatását. Pont.

Daniel001P 2017.06.19. 23:54:36

@teéjesenmindegy: te szerencsétlen,

nem mondtam h kizárólag azért van jelentős külkereskedelmi többletünk, mert alacsony az import.
de egy igen fontos tényező az, h a magyar lakosság érdemben nem növelte az elmúlt évtizedben a fogyasztását, így az import sem változott számottevően
nyilván a nagyobb export is megjelenik, de még hangsúlyosabb a kis import.

tényleg ennyire ostoba vagy, h nem tudod felfogni?

2017.06.20. 01:56:43

"országot, aminek életszínvonalát már Románia is utolérte"

Aszta! Már megint utolértek?
Már 10-12 évvel ezelőtt is utolértek, azóta minden évben menetrendszerűen utolér minket románia, szlovákia még ennél is többet merészel, minden évben lehagy!

Csak amikor átléped az országhatárt... akárhányszor jártam szlovákiában, nekem mindig fantasztikus retrós élmény volt, mintha a 80-as évek magyarországa lenne.

öt görög 2017.06.20. 07:07:31

@Daniel001P: Bajorországban milyen károkat okozott a 2.vh óta intézményesült politikai kurzus?
süti beállítások módosítása