B1 blogcsalád



Orbán harmadszor is nekiugrik a budapesti olimpiának

2017. június 05. - nickgrabowszki

Schmitt Pál embere került a MOB élére.
kksp.jpg

Két dolog derült ki világosan a Magyar Olimpiai Bizottság új elnöke, a volt vívó világbajnok Kulcsár Krisztián a hvg.hu-nak adott interjújából.

Az egyik az, hogy Kulcsár - csakúgy mint az általa legyőzött Borkai -  szintén a Fidesz embere. Az új elnök nem is próbálja tagadni, hogy nagybátyja, Kulcsár Győző ötletére

Schmitt Pál karolta fel a jelöltségének ötletét,

csak annyit mond, hogy a volt államfőnek és MOB-elnöknek nem volt elegendő befolyása ahhoz, hogy egyedül elérje a megválasztását.

A másik, ami kiderült, az az, hogy Kulcsár elsőszámú feladata MOB-elnökként a 2028-as olimpiai pályázat melletti kampány. Erre utal már az is, hogy maga mellé emelte a Budapesti Olimpiáért Mozgalom elnökét, Szalay-Berzeviczy Attilát, akivel az interjút is közösen adta.

De még erősebben utal erre, hogy el is mondták.

Ebből az látszik, hogy a Fidesz harmadszor is nekivág a budapesti olimpiának, ha már a 2012-es és a 2024-es játékokat nem sikerült elnyerni, akkor komolyan gondolják, hogy megpróbálják 2028-at.

Csak annyi a változás, hogy Orbán még inkább háttérbe vonul, és megpróbálnak úgy tenni, mintha neki semmi köze nem volna a dologhoz, hanem alulról, pusztán a sportvilágból érkező kezdeményezés volna.

Gyakorlatilag kiszervezi a Fidesz az olimpiai kampányt.

Erre a szerepre Borkai Zsolt teljesen alkalmatlan volt, hátha Kulcsár beválik.

Bár a kampány az továbbra is csak a felszín, mint Orbán miniszterelnök úrtól is tudjuk, az olimpiát nem Magyarországon kell megnyerni, amiből következik, hogy nem is itt lehet elveszíteni. (Hogy a Momentum népszavazási kezdeményezése csak ürügy volt az előző pályázat visszavonásához, arról itt írtunk. A valódi ok a Magyarország, illetve Párizs és Los Angeles közötti, tőkeerőben megmutatkozó különbség, a NOB-tagoknak nyújtott javadalmazások területén.)

Ezen egy magyarországi vagy akár nemzetközi kampány sem tud változtatni. A kampány csak arra való, hogy indokot teremtsen, azaz inkább elfedje a valódiakat.

Az olimpiai rendezés céljai nyilván változatlanok:

  • emlékművet állítani a rezsim és Orbán számára;
  • pozitív üzenettel egybekovácsolni a szavazótábort, és egyben kitagadni a nemzetből a rendezés ötletét ötletét opponáló ellenzéket;
  • valamint, és elsősorban: finanszírozni a klientúrát.

Azaz az olimpiai rendezésre hivatkozva, az építőiparon és kommunikáción (a kormánypropaganda intézményein) keresztül kiszívni a rendszerből a fejlesztési büdzsét. Privatizálni a közpénzeket.

Már Lánczi András is megmondta, hogy amit korrupciónak neveznek, az a Fidesz legfőbb politikája.

Ebben a tekintetben nemigen változott semmi. Bár Szalay-Berzeviczy transzparenciát ígér, ha más nem, a jövő havi vizes világbajnokságra fordított pénzek kezelése megmutatja, hogy ennek az ígéretnek valójában mennyi alapja van. A legjobb indulat mellett se tételezheti fel senki, hogy a vizes vébénél egy-két nagyságrenddel költségesebb olimpia esetén ez máshogyan lenne.

A fejlesztési pénzek jelentőségére amúgy Szalay-Berzeviczy is utal az interjúban, amikor azt mondja, semmi gond nincs azzal, hogy a pályázat leállítása ellenére a kormány mégis elkölti a pénzeket, pedig már arra se lehet hivatkozni, hogy a fölösleges, extradrága és fenntarthatatlan létesítmények az olimpia és az országimázs révén térülnének meg:

A népszavazás nem arról szólt volna, hogy szeretné-e, ha az ország leállítana mindenféle beruházást és fejlesztést, hanem arról, hogy visszavonja-e a pályázatot vagy sem.

Világos beszéd. Ebből is látszik,

az elsőszámú cél, hogy a közpénzek elveszítsék közpénz jellegüket.

Minden más csak körítés, hivatkozás és a valós indok elfedésére tett kísérlet. Hamuka, hablaty és kamu duma.

Az ország kifosztásának ezen útját ellenzők számára az egyetlen remény, ha a NOB a szeptemberi ülésén nemcsak a 24-es, hanem a 28-as olimpiát is kiosztja Párizs és Los Angeles között. Mert ebben az esetben csak a 2032-es játékokra lehetne pályázni, amiről döntés csak 7 év múlva lesz.

Addig mégse lehet folyamatosan új uszodákat, futball- és lóversenypályákat, meg birkózócsarnokokat építeni az olimpiára hivatkozva 7 évvel a majdani döntés és 15 évvel az esetleges rendezés előtt.

Akkor már nemcsak a lóláb, de már maga a ló is kilógna.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr212564881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2017.06.05. 15:40:23

anyujának ugorjon nekíjje !!!

skribler200 2017.06.05. 16:05:42

no AZT figyeljétek, amikor " ÉVES FIZETÉSÉT AJÁNLJA FEL OLIMPIAI HOZZÁJÁRULÁSKÉNT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skribler200 2017.06.05. 16:06:35

....ÉS TELJES VAGYONÁVAL FELEL A - legalább - 0 SZALDÓS RENDEZÉSÉRT !!!!!

Borghor · http://promenade.blog.hu 2017.06.05. 16:39:27

Nincs olyan, hogy "leglejjebb". Ez még mindig csak a "civilizált" kezdet. A verőemberek majd pár év múlva jönnek, de akkor tömegével. (csőcselék)

FCUK4 2017.06.05. 17:29:31

@skribler200: nem baj az, ha szerinted sem lesz még hosszú évekig kormányváltás, de akkor miért nem mondod ki egyenesen, a béna célozgatás helyett?:)

morpho 2017.06.05. 19:14:21

@FCUK4: Kormányváltás nem lesz. Ahhoz demokratikus választási rendszer kéne.

FCUK4 2017.06.05. 19:25:20

@morpho: nincs olyan rendszer, amiben ma itthon kormányváltás tudna lenni. Szavazók nélkül ugyanis nem megy:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.05. 22:29:15

Én megszavazom az olimpiát, ha a cégem kap néhány milliárdocskát stadionépítésre, nem kell közpénzből, nekem jó pártkasszából is. Vannak rokonaim is, ők szívesen építenének felesleges gyalogos hidakat patakokra százmilliókért...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.05. 22:31:24

@morpho: Angliában vagy az USA-ban mennyire demokratikus a választási rendszer, ahol nincs is lista, a győztes mindent visz?

Kelly és a szexi dög 2017.06.05. 23:26:51

Ha 2028-ban még a Fidesz vezeti az országot, akkor jöjjön a zolimpia!

Bikkfanfutyulo 2017.06.05. 23:55:03

Hurrá, éljen az első magánzsebből finanszírozott olimpia! - Addigra ugyanis a Fidesz minden pénzt ellop, úgyse lesz miből költeni rá. :-)

VT Man 2017.06.06. 00:19:11

@Kelly és a szexi dög:
2022 után valószínûleg már nem a Fidesz lesz hatalmon.

2017.06.06. 07:29:45

@Online Távmunkás: "Angliában vagy az USA-ban mennyire demokratikus a választási rendszer, "
Ha már felemlegeted ezt a két országot, akkor azt is emlegesd fel, hogy ebben a két országban a kormány nem bontja le a demokrácia alappilléreit, ebben a két országban működik a fékek és ellensúlyok rendszere. Ebben a két országban a nép simán kinyírná a vezetőket, ha olyanok lennének, mint nálunk.
Szóval csak ne példálózz ezzel a két országgal, mert nálunk SZÜKSÉG van egy olyan választási rendszerre, amelyben 40%-kal nem lehet 2/3-ot nyerni. Olyanra, amivel garantálható, hogy nem egy diktatórikus kisebbség uralkodik az idióták szavazataival.
De az optimális az lenne, ha azt is ki lehetne fejezni a szavazáskor, hogy az összes takarodjon el a francba.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.06.06. 07:42:00

"Az olimpiai rendezés céljai nyilván változatlanok:

emlékművet állítani a rezsim és Orbán számára;
pozitív üzenettel egybekovácsolni a szavazótábort, és egyben kitagadni a nemzetből a rendezés ötletét ötletét opponáló ellenzéket;
valamint, és elsősorban: finanszírozni a klientúrát."

Ilyen alapon bármi eredményt is ér el egy kormány (bárhol is a világon), arra egyből rá lehet mondani:
"Áhá, mindezt csak azért, hogy egybekovácsolja a szavazótábort/emlékművet állítson magának." O.O
Sok dologba bele lehet kötni a jelenlegi kormány esetében (is), de ez így azért megmosolyogtató.
;)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.06.06. 07:45:09

@morpho: A választási rendszer demokratikus. Ugyanis az, hogy nem arányos, nem jelenti azt, hogy nem demokratikus. A legtöbb demokráciában nem arányos a választási rendszer. Ahogyan nálunk sem volt arányos már 1990-ben sem és azóta sem. Ennek pedig fontos oka van: a kormányozhatóság.

chrisred 2017.06.06. 08:23:08

@Online Távmunkás: Nem visz mindent a győztes. Szó sincs arról, hogy a vesztes pártokra szavazó, vagy egyáltalán nem szavazó polgárok lényegében kiszorulnak a közéletből. Ilyen csak a volt szovjet gyarmati blokkban lehetséges.

chrisred 2017.06.06. 08:24:18

@Fermentátor: Már ahol nem előzi meg népszavazás az olimpiát.

Boka1 2017.06.06. 08:31:49

Van, aki még néz olimpiát? Régen üresek voltak az utcák valami fontos számnál. Most meg ....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.06. 09:59:16

Az olimpiából kell lopni, ha Paks2 mégse jön össze.

Ha valóban olimpiát akarnának a fideszes fijjúg, ajkkor megcsinálnák maguk, hiszen több olimpiáravalót loptak már.

bekestobbsegg 2017.06.06. 10:39:19

Fermentornak van igaza.

Szelid sunmalac 2017.06.06. 10:39:23

@Online Távmunkás: Te figyelj. A kongoban meg meg kevesbe. Aztan ez most neked segit valamit? Nem bazdmeg. Ez a "mert a Psitike is csinalta" faszom fideszes troger hozzaallas a felnotteknel nem jon be.

Netuddki. 2017.06.06. 10:40:52

@Fermentátor: "Ennek pedig fontos oka van: a kormányozhatóság."

Végül is, É. Koreában is kormányozzák az országot. Kemény kézzel. Ja.

bekestobbsegg 2017.06.06. 10:41:03

a többi csak kutyák üres ugatása

Netuddki. 2017.06.06. 10:49:25

@bekestobbsegg: Hát te kiakisfszomvagy?

"bekestobbsegg 0 bejegyzést írt és 111 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2007.03.12. óta tag."

Etniez 2017.06.06. 10:59:11

@Fermentátor: A régi rendszer jobb volt, amit a Fidesz kitalált, az nem jó Magyarországnak. Ugyanis, a Fidesz megszünteti a demokráciát. Nincs független ügyészség. Nincs független rendőrség. Most dolgoznak a független bíróság megszüntetésén. Nincs független közmédia. Nincs független jegybank.
Ez a fidesz műve.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.06.06. 11:19:05

@Netuddki.: Ha neked a kormányozhatóság É-Koreát jelenti, lelked rajta. De a nyugati típusú demokráciák túlnyomó többségében jelen van a parlament és/vagy a végrehajtó hatalom első emberének megválasztásában ez a fajta "aránytalanság". Pl. ahol egyéni jelöltekre lehet voksolni, ott nem lesz pontos arányosság. Nem is cél.

inebhedj - szerintem 2017.06.06. 11:20:44

@Etniez:

A régi rendszer is rossz volt, ez is rossz. Az se volt demokratikus, ez se az. Ott se volt függetlenség, itt sincs. A régi rezsimet se szerettük, ezt se.

Le kéne cserélni a népet, akármibe is öltöztetjük a rendszert meg a rezsimet, ennek sose jó ugyanaz.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.06.06. 11:22:15

@Etniez: "A régi rendszer jobb volt..."
Feltételezem, a nagyjából 1990-től 2010-ig működő választási szisztémára gondolsz. Igen, ezen már lehet lamentálni, az volt jobb-e vagy a mostani. Viszont tény: az is aránytalan volt, az is segítette a győzteseket a kormánytöbbség kialakításában. Oké, nem ennyire, ez igaz. De az elv hasonló volt: a kormányozhatóság, a működőképesség mindenképpen előbbre való egyfajta homályos "igazságosságnál".

pannonicus 2017.06.06. 12:03:39

@Fermentátor: miért lenne kormányozhatatlanabb magyarország, ha, mint korábban, a kétharmad minimum 53%-os arányhoz lenne köve, nem úgy, mint most, amikor elég a 44% is... miért lenne kormányozhatatlanabb magyarország, ha lenne második forduló, mint volt az előző választásokon is? miért lenne kormányozhatatlanabb magyarország, ha a külföldön élők is valóban ésszerű körülmények között szavazhatnának? magyarország így kormányozhatóbb a fidesz számára, míg más "demokratikusabb", igazságosabb választási törvények keretében valóban kormányozhatatlanabb lenne - ugyancsak a fidesz számára...

chrisred 2017.06.06. 12:38:56

@Fermentátor: Más szóval Magyarországon soha nem lett a gyakorlatban bizonyítva, hogy a választói akarattal megegyezően arányos képviseleti rendszer akadályozza a kormányzást. Ez csupán a mainstream politikai elit által terjesztett nézet, ami megerősíti őket a pozíciójukban.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.06.06. 12:50:24

@pannonicus:

Talán félreértettél. A kormányozhatóság vs rosszabb kormányozhatóság itt azt jelenti, ho ha mondjuk nem lennének egyéni képviselők, csak simán listások és teljes arányosság jönne ki (tehát egy párt, amely mondjuk 10%-ot ért el a képviselői helyek ténylegesen 10%-át kapná meg), akkor valószínűleg egy elég összetett koalíciós kényszer jönne létre. Ez Önmagában természetesen nem baj, hiszen valahol a kompromisszumok megkötésére szorítaná a feleket. Azonban komoly alkudozások, "zsarolások" jönnének létre pártérdekek mentén és hamar széthullhat egy erősen összetett koalíció. A koalíciók - és ez általában így van - természetüknél fogva kevésbé stabilak, mint egy sima kormánypárti vezetés. Minél összetettebb egy koalíció, annál ingatagabb. Nehezebb egy összetett koalíciót kormányozni, mint egy kevésbé összetettet vagy egy egypárti kormányt. Jó dolog az igazságos összetétel - de fontosabb a működőképesség. Erre gondoltam a kormányozhatóságnál.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.06.06. 12:52:13

@chrisred: És amit a mainstream politikai elit terjeszt az feltétlen hibás elképzelés?
A kormányozhatóság, a stabilitás biztosítása nem a fidesz találmánya. Még csak nem is magyar találmány. A nyugati típusú demokráciák elterjedt sajátja.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.06. 13:17:21

@Ylim: Kevered a demokratikus választási rendszert azzal, hogy a magyarok mennyire hajlamosak diktátort kedvelni...

@chrisred: Nem visz mindent a győztes Angliában? Nincs lista, szóval akinek nem tetszik a körzete nyertes képviselője, azt ki képviseli?

@Szelid sunmalac: Olvasd végig az összes kommentem. A mai ellenzék ezért is alkalmatlan leváltani a rablóbandát, mert szerintük mindenki fideszes, aki nem ugyanazt gondolja mindenről, mint ők. Az nem a választási rendszer hibája, hogy a balliberális pártok annyira népszerűtlenek, hogy az is kérdéses, el tudnak-e nyerni a Fidesz elől 4-5 egyéni körzetet... Talán le kellett volna számolni a politikusbűnözéssel mindkét oldalon, nem az egymás között lezsírozott pénzlenyúlásra építeni a stratégiát...

chrisred 2017.06.06. 13:44:31

@Fermentátor: Nem, csupán azt jelenti, hogy nem bizonyított, azaz légbőlkapott feltételezés, amire a választási rendszer épül. A nyugati demokratikus rendszerekben a képviseleti elv olyan egyéb véresen komolyan vett társadalompolitikai elvekkel ötvözve működik, mint a hatalommegosztás elve, a közbizalom elve vagy szubszidiaritás elve, amik eleve kizárják a teljhatalom kiépítésének lehetőségét. Magyarországon egyre inkább távolodunk ettől a modelltől.

chrisred 2017.06.06. 13:50:17

@Online Távmunkás: Ja, Cameron és a konzervatívok 2015-ben mindent vittek egészen 2020-ig. Oszt már majdnem egy éve nem Cameron a miniszterelnök, és a nyakunkon az előrehozott választás.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.06.06. 15:45:46

@chrisred: Nem légbőlkapott. És bizonyított. Ugyan nem nálunk, de Európa boldogabbik fején bejáratódott, hogy ha a választási rendszer "segíti" a győztest, akkor az stabilabb kormányzást biztosít. Valóban nem mi találtuk ezt ki - ahogyan a parlamenti demokrácia sem magyarországi találmány.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.06. 20:36:50

@chrisred: Igen, ezt mondom, papíron hiába kevésbé demokratikus az angol rendszer, nincs diktatúra. Szóval elég furcsán néznek arra külföldön, aki azért sír, mert a magyar választási rendszer nem demokratikus és nem a hatalomgyakorlást kritizálja...

chrisred 2017.06.07. 09:24:59

@Online Távmunkás: Részben egyetértek, másrészt szerintem hibás a logikád, ha arra akarsz utalni, hogy egy alapvetően demokratikus berendezkedésű társadalomnak nem is lehetnek hibái, például a választási rendszere. Az angolszász országokban bizony azzal, hogy úttörők voltak a képviseleti demokrácia rendszerének kialakításában, bizony ott maradtak a gyermekbetegségek nyomai - ilyennek tekintem az amerikai elnök túlhatalmát vagy az elavult brit választási rendszert, amit már alig pár országban használnak. Náluk hozzátartoznak a történelmi hagyományokhoz, ezért nem szívesen nyúlnának hozzá. Ahogy mi sem egyenesítjük ki a Szent Korona keresztjét. De nekünk semmi kötődésünk nincs a politikai elit által mindenféle társadalmi egyeztetés nélkül összeeszkábált választási rendszerekhez, ha tudunk jobbat, akkor mit kínlódunk a rosszal?

János Dunai 2017.06.07. 12:58:50

a sok gyökér azt hiszi hogy amerika itt van mert a szavazas az orszaggyulesi nekik áll.az elbizakodottsag lampavasat fog eredmenyezni csak ezert az egy ügyert es mindegy hogy 18-ban nyernek vagy nem nyernek.ezt megismétlik tuti hogy hamar bevegzik a foldi pályafutasukat a hataron meg atvesszuk az ellenörzest örökre a nép örökre kiadott alanyi jogu fegyverviselési es hasznaati joggal.hagy hulljon a fergese.
süti beállítások módosítása