B1 blogcsalád



Tarlós-korridor: átállították Budapestet, hogy a főpolgármester kocsikázhasson

2017. április 27. - Mr Flynn Rider

A Magyar Közlekedési Klub szerint minden közlekedési szabályozót úgy állították át Óbudától a budapesti városházáig, hogy Tarlós István könnyedén beérhessen a munkahelyére az autójával. tarlos_integet.jpeg

 

Szerdán írta ki a Facebookra Vitézy Dávid, a BKK volt vezére, hogy megszüntették Budapesten a nagykörúti villamosbarát lámpaprogramot.

A közlekedési szakértő szerint "a vágányzár leple alatt megszüntették a villamosbarát lámpaprogramot a Nagykörút pesti szakaszán". A szakember a bejegyzésében kimutatta: sokkal többen utaznak villamossal a Nagykörúton, mint autóban, ezért is állították át korábban úgy a lámpákat, hogy a villamosoknak ne kelljen az állomásokon várakozni. A régi-új intézkedés hatására a villamosok ismét rendszertelenebbül közlekednek majd és az utasoknak többet kell várniuk, illetve lassabban utazhatnak. 

Ha igaz, amit a Közlekedési Klub állít, akkor Tarlós István egyre jobban a saját magánbirodalmaként kezeli Budapestet, ahol úgy intézkedhet, mint egy kényúr. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr512459167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2017.04.28. 08:19:31

@Bambano: "nem lehet kizárólag a villamossal közlekedők igényeire figyelni" Mármint az lenne a kizárólagosság, hogy 1, azaz egy útvonalon a villamos (illetve a villamoson utazók, akik háromszor annyian vannak, mint párhuzamosan autózók) előnyben részesülnek. Szerintem ezt gondold át egy kicsit.

igazi hős 2017.04.28. 08:23:41

@chrisred: "pár tucat villamos 2 perccel kedvezőbb menetideje érdekében naponta több tízezer" Azt tudod, hogy a "pár tucat villamoson" háromszor annyi ember utazik, mint a "több tízezer" autóban? (Egyébként a Nagykörút óránként 1-2 ezer autót bír el. Az M1-et használja napi 50-60 ezer jármű.)

RHalacska 2017.04.28. 08:27:46

Ja csak éppen úgy érték el, hogy gyorsabb legyen a villamos az autónál, hogy nem a villamost gyorsították fel, hanem az autókat le. A villamoson mért időnyereség a korábbihoz képest 30 másodperc volt jó esetben. 12 éven keresztül használtam naponta többször a nagykörutat, hisz ott volta munkahelyem, ezért láttam amikor megváltozott, hogy nem a megállóban várt a villamos, hanem a lámpánál, 50 méterrel előrébb.

Lucifer Morningstar 2017.04.28. 08:28:14

Nagyon helyes. Néhány ember miatt akik kihasználták a teljes vonalat és nyertek két percet, autósok ezrei álltak a megnövekedett dugókban.

Az is megér egy misét, hogy a kerekes cigány mi a retkes anyjáért nyavalyog a bringaút hiánya miatt, amikor a meglévőt sem használja, mert neki haladnia kell, mit képzelnek, hogy majd megáll elsőbbséget adni meg várakozni a piros lámpánál.

bukszindeksz 2017.04.28. 08:28:18

Tarlós egyvalamit változtatott: nem veszi szentírásnak, amit a BKK-s "mindenki bringázzon" hipszter csapat előad neki. Inkább körülnéz és ha azt látja, hogy a körúton éppen nem jár villamos, de a lámpák még mindig a villamoshoz igazodnak, akkor lép. Most nem csak az autók haladnak (nagyon kicsit) könnyebben, hanem a villamospótló buszok is.
Persze aki Tarlóst eleve utálja (pl. Vitézy), annak csak ilyen baromságok jönnek le, mint amit a posztban olvashatunk...

Lucifer Morningstar 2017.04.28. 08:31:24

Ja, néhány hozzászóló ott bacta el a kottát, hogy a villamoson nem mindenki az egyik végtől a másik végig megy, tehát a valós nyeresége a "hatalmas" két perccel szemben jó ha eléri a 10-20 másodpercet, viszont az autósok ezrei minden lámpánál akár perces plusz várakozást kaptak cserébe, amik aztán lámpánként szépen összeadódtak.

Lawliet- Ryuuzaki 2017.04.28. 08:55:37

Lehet akkor le kene tenni a kocsit es alternativat keresni. Akkor a dugo is megszunne.

Kniight 2017.04.28. 09:00:03

Ha jól emlékszem pont az 5 évvel ezelőtti lámpaátredezésnél mérte le az index, hogy a villamos teljes vonalán hoztak kb 2 percet, ebből 1-et pesten, egyet budán. Cserébe beállt pesten a nagykörút és környéke. Akkor is az jött ki, hogy nagy marhaság volt, de nem lehet visszacsinálni.
Csúcsidőn kívül és hétvégén nagyon jó volt, hogy minden második lámpa megfogta az autókat, ott pöfögtek, villamos meg sehol se volt.
Annak látnám értelmét, hogy érzékelje, mikor van villamos, és ahhoz igazodjon. De a 4-6 csúcsidőben több időt tölt utascserével, mint utazással emiatt nem igazán lehet rajta gyorsítani. Túl gyakran van megállója, de igazából egyiket se lehet megszüntetni.
Ez ilyen.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2017.04.28. 09:07:32

bocs, de a Belvárosban az autósok szempontjai nem érdekesek, már csak azért sem, mert az fizikailag nem lehetséges, hogy mindenki autózzon, tehát az nem egy jog. (Például a választójog az jog, mert az lehetséges, hogy mindenki elmenjen szavazni, van annyi szavazóhely.) Meg eleve az autózás teszi tönkre, élhetetlenné a várost, tehát a visszaszorítása a kívánatos.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.04.28. 09:11:08

@Bambano:
" ne csúsztassunk, attól, hogy Tarlós az autóval közlekedők érdekeit nem veszi semmibe,"

Ha csak erről lenne szó, akkor érdekelné TI-t, hogy a régi-új programmal a keresztutcák is beállnak, mint a szög...

kerecsen2010 2017.04.28. 09:18:34

@peetmaster: Költözz vidékre, az is egy megoldás. A logikád alapján egyébként a Belvárosban lakás sem jogosít semmire, mert nem mindenki lakhat a Belvárosban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.28. 09:22:53

@RHalacska: A piros lámpához beálló jármű valami BKV/BKK-s elmebetegség, valamiért úgy tanítják a sofőröknek, hogy inkább álljon a megállótól pár méterre a piros lámpánál, mint a megállóban utasokat várjon...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2017.04.28. 09:24:00

@kerecsen2010: igen, a belvárosban lakás sem _jog_, csak lehetőség. Akinek jut, annak szerencséje van, ennyi.
De ezt vidékezést pont nem értem. épp hogy ott van szükség az autóra, nagyvárosban nincs. Az a lényege a városnak, hogy minden van hozzád közel.

BHJ-962 2017.04.28. 09:28:35

@Legeslegalja: Ember,itt Tarlósról meg az elbaltázott közlekedésről van szó.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.04.28. 09:30:26

@Kniight:
Az az index-cikk nem igazán fogta meg a lényeget, és nálad is van néhány pontatlanság.

A lámpaprogram lényege a villamos szempontjából az, hogy egy metró nagyságú forgalmat lebonyolító villamosvonalon egyenletesebb legyen a forgalom (9`0-180 helyett 120 másodperces követés), és nagyobb kapacitást biztosítson (kb. 7%). Az, hogy 2 perccel gyorsabb is, az önmagában lényegében mindegy.

Az autók szempontjából érzékelhető kapacitáscsökkenés a körúton lényegében csak a Margit körúton volt, az meg marad most is, mert a fonódó miatt a 60 másodperc adott.
Azonban a régi lámpaprogram sokkal rosszabb számos keresztező útvonalra is. Az, hogy a Blahára pont valamivel jobb, lényegében mindegy, mert a Rákóczi kapacitását az Astoria és a Keleti határozza meg.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.04.28. 09:31:36

@kerecsen2010:
Végletesnek nem kell lenni, de ne felejtsük el, hogy a belvárosban az emberek 70-80%-a tömegközlekedik, és ezzel finoman szólva nem áll arányban a területhasználat...

Alexease 2017.04.28. 09:32:55

Fo a biztonsag es a kenyelem, nehogy ismet elusson valakit:)))

Az egy eleg forgalmas utvonalnak tunik, valszeg nem egyedul hasznalja.
Majd ha lezarjak az utvonalat, amig o ott autozik, akkor lehet aggodni:D

Darth Revan 2017.04.28. 10:02:11

@Bambano:
"az autósok meg a környéken élők érdekei is számítanak."

es tudod mi lenne az erdekuk? Hogy minnel tobben jarjanak villamossal, mert akkor elhetobb a kornyek es jobban lehet autoval is kozlekedni. ehhez viszont az kellenne, hogy a villamosnak legyen elonye.

Dr. Fotos 2017.04.28. 10:23:29

@Legeslegalja: Jol van, ugyeske. Mossad meg az agyad ilyen kamuhurportalokon. Ezeknek a partujsagoknak is annyi bizonyiteka van mint gyurcsanynak orban ellen.

Baszki, es az ilyeneknek van szavazati joga...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.04.28. 10:24:38

@chrisred: Látom nem sikerüt megérteni...

Nem az egy utas 2 perces nyeresége volt a lámpaállítás lényege. Az egész értelem az volt, hogy egységes 2 perces követés vált lehetségessé, ami kisimította a korábbi rendszer egyenetlenségeit, hogy néha 4 percig sem jött villamos, ezen felül a kapacitása nőtt a vonalnak 7%-kal. Ez nem tűnik soknak, de kb. ennyi a difi a "hering" és a "használható a tömeg ellenére" szintet.

konrada 2017.04.28. 10:25:52

Az eddigi programmal az volt a baj, hogy túl rövid volt, így amiatt a forgalmas időszakokban megállított autókat nem tudták kiüríteni adott szakaszokon a kis áteresztőképesség miatt (tudom, igazi dugóban ezután se), ezért fölöslegesen nagy sorokat alakított ki, ami egyébként a keresztforgalmat is sűrün akadályozta. (Pl. Podmaniczkynál, ahol a rövid váltás miatt mindenki benyomja az orrát a Nyugati felé, nem gondolva, hogy gyakorlatilag a nyugatis gyalog már pirosat ad a rövid váltási idő miatt, így tök fölöslegesen alakított ki ott dugót. Hogy ez most javít-e rajta, majd meglátjuk...)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.04.28. 10:27:34

@bukszindeksz: A villamos előnyben részesítése és a mindenki bringázzon (soha ki nem jelentett) dolgokat hogyan sikerült összekapcsolni? A villamos felújítás után szerinted vissza lesznek állítva a lápmák...?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.04.28. 10:28:39

@Lucifer Morningstar: Te sem értetted meg...
b1.blog.hu/2017/04/27/tarlos-korridor_atallitottak_budapestet_hogy_a_fopolgarmester_kocsikazhasson/full_commentlist/1#c32940619

A korábbi beállítás alatt volt, hogy 4,5 pecig nem jött villamos és, ha jött, akkor fel sem fértél rá. Tehát aki már a villamoson van, annak sokat nem számít, de a +7% kapacitás és egyenletes követés miatt nincs olyan, hogy 6 percig nem férsz fel egy villamosra sem...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.04.28. 10:29:36

@Kniight: Mert az indexesek is balfaszok, képtelenek megérteni a renszer kapacitása és egyeneltes üzeme közötti eltrését a teljes menetidő nyereséggel.
b1.blog.hu/2017/04/27/tarlos-korridor_atallitottak_budapestet_hogy_a_fopolgarmester_kocsikazhasson/full_commentlist/1#c32940657

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.04.28. 10:33:16

@Darth Revan: "mi lenne az erdekuk? Hogy minnel tobben jarjanak villamossal"

Így van. Ha ingyenes lenne, mindenki villamossal járna, leszarnák a menetidőt, akármennyi, az autóközlekedés elsorvadna, egymás seggében lennének a villamosok, az egész város élhetőbb volna.

Nagy kár nem érne senkit, a jegybevételek úgyis elmennek az ellenőrzésre, jegyeladásra, és még így is vastagon dotálni kell.

odamondó 2017.04.28. 10:41:55

Nagykörúton és attól befele én tiltanám a szabad autózást. Be lehetne hajtania annak aki kifizeti a napi díjat a behajtásra.

2017.04.28. 10:44:36

Tarlósnak van jogosítványa???
Az az orvos is elmebeteg lehetett, aki ennek az igavonó baromnak aláírta az alkalmassági papírját!

báró Csekonics 2017.04.28. 10:52:00

"sokkal többen utaznak villamossal a Nagykörúton, mint autóban, ezért is állították át korábban úgy a lámpákat, hogy a villamosoknak ne kelljen az állomásokon várakozni."
Ez simán lehet, de a villamossal ellentétben a pirosnál megálló, pöfögő aztán újra elstartoló kocsik viszont kipufogógázokat bocsátanak ki - ott, helyben.
Ha folyamatosan (vagy legalább kb.) tudnak haladni mert nem kell 'bevárni' a villamost, akkor remélhetőleg csökken kicsit a korábbi intézkedés miatt mesterségesen generált dugó.

Ettől persze még lehet hogy Tarlós a saját érdekét (is) nézte...

báró Csekonics 2017.04.28. 10:54:31

@odamondó: akkor most képzeld el, hogy hirtelen (teszőleges munkanapon) MINDEN autós, akit ott látsz (és azok is mind, akik nem egyedül vannak az autóban) villamosra, trolira és metróra szállnak...
Nincs is annyi BKV jármú egész Budapesten!
Ha most tömeg van reggel a Combinón, szerinted AKKOR mi lenne?
Jó, lehet hogy 10-15 % biciklizne, másik 10-20 % fizetné a díjat.
Az még mindig 65-80% plusz a mostani terheléshez képest a BKV-n.

Kánikula 2017.04.28. 10:55:03

@Kniight: @Lucifer Morningstar: Nem feltétlenül a 2 perc a lényeg, hanem a 7% kapacitás növekedés azonos jármű mennyiség használata mellett.
Értsd: A villamos használóknak nem kell minden 2. járművön egymás nyakába ülni azért, hogy az autósok egyedül kényelmesen és egy picit gyorsabban tudjanak haladni a belváros nem autózásra legalkalmasabb részén.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.04.28. 11:25:29

@báró Csekonics: Ezt te viccnek szándat? Óránlént egyik út sem tud 3-4 ezer autónál többet átengedni és az autók 80%-ban egy ember ül. Ez néhány százalékos forgalom növekedés lenne csúcsidőben, azon kívü meg aztán semmi. A reggeli csúcs után is sok autó van, a villamos meg kong az ürességtől.

A lámánál álldogállást meg úgy lehet megoldani, hogy az ember leteszi az autót. Ezért kellene a közösségi közlekedést no1. prioritásként kezelni. Az USA, az autózás mekkája is belátta, hogy ez tarthatatlan és LA szintű városok is közösségi közlekedés fejlesztésbe foktok.

A tarlós féle felfogás kb. 40 éve elavult...

Arcade Macho 2017.04.28. 11:27:08

@chrisred: eleve nem kellene olyan sok retek autost beengedni es akkro nem pofognek tele

Arcade Macho 2017.04.28. 11:30:08

Tarlos Pityu jeloljon ki egy autos napot, hogy megmutassuk milyen az amikor mindenki aki eddig inkabb tomegkozlekedett az autoval nyomul
remelem egypar autot a seggehez tapaszto gorenyhez nem fog kierni a mento

Arcade Macho 2017.04.28. 11:33:28

@báró Csekonics: o megint egy autosokat mentegeto MAJOM
uljenek csak at!!!
elotte szoljanak mikor teszik ezt, mert akkor be lehet allitani PLUSZBE ERTED TE MAJOM PLUSZBA !!! mikrobuszokat a nagykoruton ami ugy cca kepes lesz elvinni talan egy mikrobusz 1 savon annyi embert mint a 2 savon az autok?

kepes vagy ezt felfogni te goreny?

chrisred 2017.04.28. 11:34:37

@igazi hős: Látom, nem volt világos, hogy nem Nagykörút autósforgalmáról volt szó (ami éppen kedvezőbb lett, ami a főváros szempontjából nem éppen szerencsés, hogy többen rászoktak a használatára), hanem a Nagykörutat keresztező főutakról (Üllői, Rákóczi, Andrássy, Váci), ahol 60 másodperc helyett kilencvenig álltak a kocsik a lámpánál. És azt is érdemes lenne kiszámolni, a 4-es, 6-os villamosok utasainak előnye kompenzálja-e az ezeken az utakon haladó buszok (pl. a 7-es család) utasainak keletkező problémáit. A már rendszeres metrókimaradások pótlóbuszairól nem is beszélve, na meg ott lesz a hármas metró évekig tartó leállása is.

Arcade Macho 2017.04.28. 11:35:19

@Kánikula: maskor mashol egy agyhalott ott bizonygatta hogy de bezzeg a sugariranyba meno buszoknak is allniuk kell a nagykorut miatt en meg kerdeztem hogy azok a buszok amik lent mennek a metroalagutban ugye?

ez a Tarlos egy katasztrofa, lehet kotelezove kellene tenni neki heti 2 alkalommal hogy tomegkozlekedjen akkor talan eszhez terne

Arcade Macho 2017.04.28. 11:36:27

@chrisred: Rakoczi / Thokolyn, ugyanaz a dugo volt ma is
pedig azt allitottad hogy megoldodott ugye? jobb lett nem?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.04.28. 11:38:38

@báró Csekonics:
Csakhogy csúcsban szó nincs folytonos haladásról egyik lámpaprogram mellett sem.

chrisred 2017.04.28. 11:44:10

@Arcade Macho: Mindig az van, de nincs olyan probléma, amit ne lehetne még súlyosabbá tenni egy jól sikerült intézkedéssel.

Arcade Macho 2017.04.28. 11:47:28

@konrada: van ez a tipikus autos mentalitas hogy benyomjak meg egy picit az orrat, a barom politikusok meg ott festegetnek tiltott ovezetet a busznak meg szepen beszelnek hogy leccilegyszi nem jo dolog keresztezodesben maradni, meg kiallitanak nehany mackoruhas gyarkolozot hogy jatsszak ott az eszuket

helyette mindenhova fel kellene rakni kamerat es amikor igy betolja az orrat es pl. egy busznak ezert fekeznia kell akkor 2e, es ha meg varnia kell akkor minden egyes masodpercert 1000 Ft buntetes kellene
ugy megoldodna ez a betolom meg a pofamat kerdeskor

Arcade Macho 2017.04.28. 11:48:43

@chrisred: tehat ugyanaz a dugo van mint elotte?
akkor az az allitas hogy az atmeno autok szegenykek varnak a dugoban a vellamos zoldhullam miatt az most immaron kiderult hogy HAMIS

tenni kellene az ellen hogy ne alljanak dugoban

chrisred 2017.04.28. 11:48:50

A legironikusabb egyébként, hogy pont a lámpaprogram miatt lett nehezebb elérni a villamosokat, mert azoknál a gyalogosátkelőknél is rövidebb ideig működtek a lámpák, amiken meg lehet közelíteni a villamosperonokat.

Ggábor 2017.04.28. 12:14:50

Kipróbáltam.
Lényegesen gyorsabban lehet haladni autóval.
A Wesselényiről Nagykörútra fordulás eddig kb 1o perc volt, most egy perc.
Végre fellélegezhet a VI. meg VII. kerület, sokkal tisztább lesz a levegő.
Az Üllői eddig keresztben mindig besült volt, most száguldott a keresztbe forgalom.

nyelv-ész 2017.04.28. 12:19:39

A Teréz körúton dolgozom, és hetek óta tanakodunk a kollégákkal, hogy egyszerre csak mitől lett kisebb a dugó a körúton hétköznap. Hát itt a magyarázat.
Ugyanakkor a villamosközlekedésben semmiféle fennakadást, lassulást nem tapasztaltam, nem lett nagyobb a zsúfoltság, nem jönnek ritkábban a villamosok.

A Vitézy-fanok gondolkodjanak el azon, hátha nem mindig szenteltvizet prédikál a kedvencük, hanem esetleg előfordulhat, hogy egy méretes baromságot szajkózik.

Lucifer Morningstar 2017.04.28. 12:22:31

@molnibalage:

Túl sok lehetett az adat, azért nem fogtad fel. Akkor egyszerűbben, rád méretezve:
Egy ember 10-20 másodperces nyereségét isteníti az ostoba fajtád, miközben egy másik embernek a menetideje 10-20 perccel növekedett ezért a 10-20 másodpercért.
Így már felfogtad?

"és az autók 80%-ban egy ember ül"

Az ilyen idiótákon mindig visítva röhögök. Szereljem ki a maradék üléseket? Ha nem tetszik a létszám felkeresed képviselődet, és benyújtasz egy petíciót, hogy szólítsa fel az autógyárakat egyszemélyes autók építésére. Ha elfogadható ára lenne én vennék egyet, és a te lelked is megnyugodna, de az, hogy a te ostoba fajtád miatt kétkeréken eszetlenkedjek mint a többi hülye, az nagyon messze van az elfogadható megoldástól.

Lucifer Morningstar 2017.04.28. 12:23:48

@Ggábor:

Ne aggódj, amennyi agyuk van a sötétzöldeknek, letelepítenek néhány motort ami egész nap pöfög, hogy meglegyen a megfelelő szennyezés.

nyelv-ész 2017.04.28. 12:27:59

@Arcade Macho: Normális és olcsó tömegközlekedés kell az agglomerációba is, és akkor nem járnak majd annyian autóval. Amíg a bérlet árából két-három hétig lehet autózni, még a dugóval együtt is gyorsabban, mint a BKV-val, addig nem tudod az autók számát csökkenteni. Kollégám az 50 km-re lévő Dabasról autóval 10 perccel hamarabb beér a munkahelyére, mint amennyi alatt én a fele olyan messzi Szentendréről tömegközlekedve. Ha ő is tömegközlekedne, naponta majdnem négy órát töltene utazással.

room_101 2017.04.28. 12:41:07

Hülyemagyar mindent meg tud fikázni, és aztán az ellenkezőjét is.
Például Tarlós kaphatott volna kék villogót a verdájára, de akkor azért fikáznátok.

Ggábor 2017.04.28. 12:44:42

Hülye Vitézynek volt pofája leírni, hogy az autós a Petőfi hídtól megy az Üllői útig, meg a Margit hídtól a Nyugatiig.

Hát aki ott közlekedik, az tapasztalja, hogy nem.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.04.28. 12:46:42

@Lucifer Morningstar: Látom neked ennyi adat még inkább sok.

Nem egyik és másik ember van. Ugyanis az autós és villamost használók aránya között nagyságrendi eltérés van csúcsidőben. Mert a város, ha beáll, akkor a Nagykörúton tökmindegy, hogy milyen lápma van. És a dugó általános. Nem azért, mert a lámpa olyan a körúton, amilyen.

Ezen felül meg lett magyarázva, hogy nem az egy emberre vett időnyereség a lényeg,h hanem a kapacitás növelése.

Még az idős részed is kreténség, mert maikor lemarad 60-100 ember a villamosról a borult követésről és 6 percet vár + 2 perccel lassabb a villamos, akkor 8 perc a veszteség ember vs embert nézve is.

Az autós és egy ember rész meg arról szól, hogy a körúton emiatt nem tudsz óránklnt 1-2 ezer embernél többet mozgatni autóval. A villamoson csúcsiődben ez kb. 2 szerelvény. Két szerlvény hosszán hány autó is van?

Nem étrem, hogy azok az emberek, akiknek a gimis/általános iskolás szintű matek, és a logika is ekkora kihívás miért kommentelek ekkora arccal...

szvsz 2017.04.28. 13:17:48

@molnibalage: "nem az egy emberre vett időnyereség a lényeg,h hanem a kapacitás növelése."
Igen, ez már nem jut el a sok '2 perces' hülye agyáig. Mondjuk kíváncsi leszek, hogy amikor az egymás seggébe lógó combinók miatt fog állni az összes keresztező út, akkor milyen értelmes érvvel jönnek elő...

odamondó 2017.04.28. 13:21:44

@báró Csekonics: húha. Később már leírták a megoldásokat. Amúgy meséld el nekem az autósok mit keresnek a körúton? Ha a körúton belül dolgozik akkor nem lehet vészes a tömeggel bejutnia ha nem ott dolgozik akkor mit is keres arra? Kicsit el vannak tévedve.

@Ggábor: sokkal tisztább levegő, mert több autó haladhat arra? Jézus.

@nyelv-ész: ilyenkor mondom mindenkinek irány külföld nézz ott körbe. Volt pár külföldi munkatársam BP-en beszartak milyen magas minőségű a tömegközlekedés €30/hónapért. Itt meg mindenki sír mint egy idióta.

szvsz 2017.04.28. 13:23:23

@nyelv-ész: "Amíg a bérlet árából két-három hétig lehet autózni"
Ne csak ezzel számolj. Éveken keresztül a város szélén hagytuk a járművet, mert gyorsabb volt és valamivel olcsóbb is BKV-zni onnan. Aztán jött az okos önkormányzat és az egyetlen ingyenes P+R parkolót fizetőssé tette. Azóta sokkal olcsóbba kerül keresztülautózni BP-et (szó szerint) mintha ott parkolnánk (nem beszélve arról, hogy fizetve sem lehetne egész nap ott parkolni).
A parkoló -amiben régebben 7 után már nem volt hely- azóta csont üres, szvsz még a fehér csíkok és az 1 szem parkolóautomata ára sem jött vissza 1 év alatt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.28. 13:25:37

@Arcade Macho: Elég lenne a közlekedési cégek felsővezetőinek kötelezővé tenni és elvenni tőlük a céges autót. Ha jól vezeti a céget, akkor használja büszkén a cég szolgáltatásait!

@room_101: Törvényesen kaphatott volna kék villogót? Csak azért, mert az nem jár minden politikusnak, sokan törvénytelenül használják évtizedek óta, a diplomata rendszámhoz hasonlóan...

szvsz 2017.04.28. 13:28:10

@odamondó: "Kicsit el vannak tévedve"
Szerintem te vagy eltévedve. Fogj egy BP térképet és nézegesd egy kicsit. Lehet, hogy 6 nagyobb út is van, amin a város egyik feléből eljutsz a másikba.
De nyilván mindenki hülye -rajtad kívül természetesen- és élvezetből szívja végig a körutat.

Ggábor 2017.04.28. 13:32:33

Megkísérelem elmagyarázni, figyelj.
Eddig az Izabella utcától a körútig állt a sor. Az körülbelül 450 méter (google maps szerint).
Ez kb. 100 autó, 1o percig (egy autó végighaladására vetítve)

Most 6 autó áll, egy percig.

A levegő javulási aránya 1000:6, az százhatvanszoros.

Senki sem állította, hogy több autó haladhat arra. Ugyanazok fognak arra menni, akiknek arra muszáj. Viccből ugyan nem megy arra senki, talán néhány mazohista állatot kivéve.

Ha ugyanazok gyorsabban haladnak, akkor a sebességük arányában kevesebbet lesznek egy adott szelvényben.

Ezért LETT tisztább a levegő.

Jézus nagyon derék ember volt.

Arcade Macho 2017.04.28. 13:33:05

@nyelv-ész: igen a komoly kerdes az az hogy miert kell alanyi jogon lehetove tenni a te esetedben egy dabasinak hogy nap mint nap eldugositsa Budapestet
miota alapjog az hogy valaki a masik nappalijaba szarik?

Arcade Macho 2017.04.28. 13:35:20

@molnibalage: a keretenkek nem kepesek felfogni hogy van olyan hogy az ember var 3 masik buszt / villamost, hiszen az nekik mar latokoron kivul van...

bezzeg allitolag az autosnak kell allnia a dugoban, nos nem kellene hiszen ledobhatna az aggloban egy kis vasuti felszallo melle, viszont meg igy is gyorsabb hogy dugoban ul 20 -40 percet

Arcade Macho 2017.04.28. 13:40:00

@Ggábor: "Ha ugyanazok gyorsabban haladnak, akkor a sebességük arányában kevesebbet lesznek egy adott szelvényben.

Ezért LETT tisztább a levegő."

tehat most tobb auto megy el arra, ugye?
darabszamra tobb?
eddig ott alltak a dugoban alapjaraton jarattak a motort most meg mind az ido feleben GYORSULGAT
es akkro tisztabb lett a levego?

a Rakoczin es Thokolyn kint allt a sor a Bosnyakig, valahogyan nem jon ki az a matek...

szvsz 2017.04.28. 13:42:37

@Arcade Macho: Mekkora igazad van! Tiltsuk már meg a nem BP-inek, hogy idejöjjön csak úgy, és ráadásul úgy ahogy akar!
Amúgy miért kell alanyi jogon lehetővé tenni valakinek, hogy BP-en lakjon? Hánem? Meg hogy itt dolgozzon/csináljon céget, gyárat, boltot. Mindenki menjen Bács-Kiskunba, oszt akkor nincs dugó. Nem kell villamos sem, Pirtón is bírnak bringázni a sarki boltig... Az istenfáját már a sok büdös dögnek!

nyelv-ész 2017.04.28. 13:42:56

@Arcade Macho: Igazad van. Szerintem alanyi jogon mindenki maradjon otthon.

Ha Dabason nem talál munkát, akkor rohadjon meg.
Ha a cége elköltözik a főváros közepébe, akkor mondjon fel, maradjon otthon, rohadjon meg.
Vagy vonatozzon négy órát naponta.
Vagy - mondtam már? - rohadjon meg.

Ggábor 2017.04.28. 13:46:12

@Arcade Macho: örülök, hogy kezded átlátni. Darabszámra 24 órában ugyanannyi megy el, de adott időszeletben napközben jóval kevesebb, ezért a belélegzett tüdőrákgeneráló mocsok jóval hígabb lett. Aki ettől most életben marad, annak határozottan jobb lett.

Ggábor 2017.04.28. 13:49:53

@nyelv-ész: Ja, azok, akik szerint nem kellene a Nagykörúton autózni, azok szokták beadványokkal akadályozni az M0 körgyűrű építését.
Meg zárjuk le a rakpartokat is.

Ő zöldövezetben lakik, aranyos kicsi házban, fulladjon meg a más csecsemője.

odamondó 2017.04.28. 14:33:13

@szvsz: na mesélj milyen okból haladsz keresztül a körúton. Tényleg. Meséld el, mert érdekel.
@Ggábor: ez milyen összefüggés? Se nem akadályozom az M0-át se nem lakom zöld övezetben.

Ggábor 2017.04.28. 14:38:53

@odamondó: Körúton haladás: Muszáj eljutnom északról délre. Metróznék szívesen. P+R gyakorlatilag nincs. Újpest Városkapunál van egy münyürü placc, reggel hattól délután négyig tele, környező utcák szintén. A pesti alsó rakpart egy éve járhatatlan, valami marhaságot építenek a Dagály helyére. A budai ettől szintén járhatatlan. A külső körúti körgyűrű egyetlen nagy dugó. Szóval? Repüljek?

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:15:57

@Bambano: A környéken élő is felpattanhat a villamosra, joga van rá, akárcsak mindenki másnak. De nehogymár 1-2 urizáló autóbuzi miatt dekkoljon mindenki a forgalomban, mert pár fasznak csakis autókával lehet közlekedgetni... Emeljék fel a ványadt seggüket és üljenek BKV-ra, vagy szopjanak a dugóban napestig! És mit szólnál ha a vilingerről mindenki átpattanna autóba, merthogy azzal úgyse lehet haladni, és beálna eléd a sorba autóval? Ajvékolnál, mi? Aztán fél óra helyett fél nap alatt talán be is érnél a melóba. Erre nem gondol a sok autós köcsög. 100 ember x 5 perc az nagyobb időveszteség mint 1 ember x 5 perc.

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:19:21

@chrisred: Be kell vezetni a dugódíjat, majd nem lesz annyi kényelmes buzigyerek aki autóval telepöfögi a várost. A vizitdíj is kipurgálta a nyanyákat a rendelőkből, ez is ki fogja az autósokat. Csak úgy kell megválasztani a díjat, hogy ne szarja le az autós. 5000 Ft/nap kezdésnek megteszi.

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:22:19

@Peetee: Nincs hely az egyéb járműveknek. Így is elég nagy dugó van, nem kell még több embert átszoktatni autóra. Hidd el nem járnál jól ha a villamosozók átpattannának a 4kerekű esernyőjükbe, valószínűleg nem a lexusos-bmw-s pénzemberek utaznak BKV-val, hanem a szakadt ladás-szuszkás csóringerek, akik ilyen szeperjárgányokat tudnak behozni magukkal a közlekedésbe. Ez kell neked?

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:23:01

@Legeslegalja: Kurva anyádba takarodj már a fizetett fidióta pártpropagandáddal!!!

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:25:59

@RHalacska: Az a 30 másodperc pont elég arra hogy elérd a csatlakozást és ne kelljen 10-20 perceket várni a következő szarra. És ezt szorozd be több100k emberrel. Ezért nem nagy ár hogy pár "awc-reiskocsivaljárok" fasz 10 perccel többet tud gondolkodni naponta azon hogy miért nem ő is BKV-val jár inkább.

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:28:19

@Lucifer Morningstar: Járjál BKV-val, az antiszociális hozzáállásodra itt nem kapsz megértést, csak kiröhögést. Amúgy meg ha beszopatják a BKV-t, annál többen fognak előtted állni kocsival a dugóban, aztán még annyira se fogsz tudni haladni. 200 ember 1 villamossal valszeg hamarabb eltakarodik előled mint egyesével, autóval. De ha neked ez kell...

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:29:39

@bukszindeksz: A villamospótló busz a villamossínen halad, ha a vilinger szopik, az is.

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:31:00

@Lucifer Morningstar: Hát képzeld el, a villamosonkénti több100 ember 30 másodpercei is összeadódnak! Majd megérzed ha ezek egyesével, 1 fő / autó felállásban dekkolnak előtted a dugóban.

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:34:13

@Kniight: De lehet, mert ha kevesebb fasz áll be keresztbe a sínekre (valamilyen rejtályes okból nincs joguk a villamosoknak letolni a parasztokat a sínről, pedig megfelelő oktatás lenne számukra), akkor kevesebbet fognak késni. És a csatlakozást is nagyobb valószínűséggel éri el az ember. Persze ez azt a pár csakazértis autós pöcsöt nem érdekli, de azok meg minket nem.

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:36:04

@kerecsen2010: Költözz te vidékre! Ott kedvedre autókázhatsz a tanya és a egyesbolt között. Ide a városba autó nem való. Egymást tartjátok fel a dugóban, aztán ezt is a normális, másokra tekintettel levő tömegközlekedők kárára akarjátok megoldani. Anyátokat!

kolompa lole 1111 2017.04.28. 15:37:29

@Online Távmunkás: Ha meg ződ lámpánál kezdené el becsukogatni az ajtót a vilinger, akkor meg azért lennél felháborodva hogy faszé nem halad már át a ződön.

has 2017.04.28. 15:45:23

@Online Távmunkás: A körúti villamos miatti lámpa programozás semmit nem ért. Ma pontosan olyan össze-vissza járnak a villamosok, mint előtte. Hol egymás seggébe érnek, hol meg várhatok ráöt tíz percet. Már a pálya sem alkalmas folyamatos haladásra.
A gyalogosokra meg kimondottan veszélyes volt, hogy szinte sehol nem lehetett egy menetben átmenni a körúton. A Rákoczi téern láttam óvodás csoőportot a keskeny járdaszigeten ragadni, míg előttük az autó, mögöttük a villamos döngölt.
Az egész buli jó volt egy kis pénzköltésre.

bukszindeksz 2017.04.28. 16:09:29

@kolompa lole 1111: a villamospótló busz azért kell, mert nincs sín, amin a villamos mehetne, hiszen éppen azt újítják fel. Tehát a villamospótló nem tud a sínen menni. Nézz körül a Blaha és a Király utca között...

RHalacska 2017.04.28. 16:44:52

@kolompa lole 1111: J a30 másodperc a vonal teljes hosszán. Azért járok autóval, mert szállítok, és mert még így is gyorsabb (3 óra helyett 1) amíg közlekednem kell. Ha majd lesz P+R, meg közlekedési infrastruktúra, akkor hidd el átszoknak az emberek a BKV ra.
De amíg csak a nagykörúton van normális tömegközlekedés, meg a metró is lefagy minden másnap akkor marad az autó.

odamondó 2017.04.28. 16:53:54

@RHalacska: ez is amúgy egy trükk. A főpolgi nem azért favorizálja az autósokat mert nem tud gondolkodni meg mert maradi faszkalap. Hanem így át lehet tolni a népre a költségeket és lehet rohasztani a BKV-t. Nyílván az autód után te fogsz minden lószart kifizetni. A dugót meg leszarják.

@Ggábor: amúgy honnét jössz, hogy a metrót nem tudod elérni valamivel?

RHalacska 2017.04.28. 17:02:33

@odamondó: Észak Pesti aglomeráció a 3 as metró elméletileg közel lenne, de a legnagyobb gond, hogy a busz pont ugyan abban a dugóban áll, mint mindenki. A sokat reklámozott vasút környékén nincs biztonságos parkoló a vonat meg egyébként is meseszerűen jár, még jó hogy ráköltöttek tavaly pár milliárdot. A legnagyobb gondom, hogy a legtöbbször, mint ma is több helyre megyek, és árut szállítok. Hidd el, egy 10 kg os cucc egész nehezen szállítható BKV val. Amúgy meg hónapokon keresztül próbálkoztam, de a metro metro villamos átszálásokkal 2x annyi idő elérni a bp-i irodánkat, mint otthonról autóval, és akkor még a 3 as metró elérésnek 1 óráját nem is számoltam. Mikor külföldön vagyok és látom mondjuk München 80.000(!) P+R parkolóját, a csúcsidőn kívül is 10 percenként járó elővárosi vonatokat, hát mindig irigykedem, és arra gondolok, milyen jó lenne

Arcade Macho 2017.04.28. 17:09:10

@nyelv-ész: "Ha Dabason nem talál munkát, akkor rohadjon meg.
Ha a cége elköltözik a főváros közepébe, akkor mondjon fel, maradjon otthon, rohadjon meg.
Vagy vonatozzon négy órát naponta.
Vagy - mondtam már? - rohadjon meg."

vagy docogjon el autoval a legkozelebb vasuti megallohoz es tomegkozlekedjen

Arcade Macho 2017.04.28. 17:16:12

@Ggábor: "Darabszámra 24 órában ugyanannyi megy el"

ez egy tokeletes ALLITAS
csak az a gond hogy nem igaz, maskent mondva HAZUGSAG

vagy szerinted ugy van hogy mashol hedereznek 10 perceket a dugoban az autosok, vagy esetleg adaptalodnak, pl. a guglimep terkepen azonnal latni hogy hol van dugo tudod pirossal kiirja az utvonalnal

Arcade Macho 2017.04.28. 17:18:34

@Ggábor: "Ja, azok, akik szerint nem kellene a Nagykörúton autózni, azok szokták beadványokkal akadályozni az M0 körgyűrű építését. "

en az vagyok aki MEGFIZETTETNE a kozlekedest
nem ugyanaz foglalni dugoban Budapesten egy helyet autoval mint Bivalybasznadon, total felesleges alanyi jogon odadobni minden agglomernek az utakat hogy nesztek hasznaljatok majd a budapesti az meg szopni fog helyettettek

Arcade Macho 2017.04.28. 17:21:00

@Ggábor: "Metróznék szívesen. P+R gyakorlatilag nincs. Újpest Városkapunál van egy münyürü placc, reggel hattól délután négyig tele, környező utcák szintén"

az ujpesti uszoda mogott van dogivel parkolo
ja inkabb megy a hoborges hogy azonnal OTT HELYBEN legyen P+R
a magadfajtanak godnolom az lenne a jo P+R amikor 2 lepes utan ott lenne a metronak az ajtaja

RHalacska 2017.04.28. 17:26:12

@Arcade Macho: Az általad hőbörgős megoldás azt egyébként európai megoldásnak hívják. Az újpesti uszoda mögül, vagy gyalogolsz még 15-20 percet, vagy buszra szállsz. Ja egyébként minden billentyűzetkiosztásnál elő lehet szedni az ékezeteket, olvashatóbb lenne az írásod. Egyébként meg ha külföldön vagy, akkor biztosan tudod milyen itt a közlekedés, és tisztában vagy azzal, hogy 2 hónap alatt mi változott.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.04.28. 17:34:07

@RHalacska: "minden billentyűzetkiosztásnál elő lehet szedni az ékezeteket"

Pfff... Reménytelen. Ahhoz 20-nál több IQ kellene. :))

Arcade Macho 2017.04.28. 17:40:45

@RHalacska: "Az általad hőbörgős megoldás azt egyébként európai megoldásnak hívják."

ha majd a srac nalam hatodikos lesz, akkor majd feladom neki ezt matekpeldanak
akkor mar kepesek lesznek kiszamolni a tuttit...

ja nem, epitsenek 5 szintes melygarazst oda, csak hogy a sok agglomer segg minnel kevesebbet kelljen vonszolodnia

"Az újpesti uszoda mögül, vagy gyalogolsz még 15-20 percet, vagy buszra szállsz."

900 métert te 15-20 perc alatt teszel meg

Arcade Macho 2017.04.28. 17:41:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: cicuka te farok ne tereljel!!!

a Tarlos seggebol vedd ki a nyelved!!!
undorito hogy a normalis budapestieket ti szaralakok ellehetetlenititek!!!

RHalacska 2017.04.28. 17:43:11

@Arcade Macho: Remélem a srácod majd megtanít téged ékezetet használni :) Addig maradj ahol vagy, és ne szólj bele abba, aminek a részleteit nem ismered. Honnan tudod, hogy nincs olyan betegségem, ami miatt tényleg 15 perc 900 méter?

Arcade Macho 2017.04.28. 17:46:16

ez amugy tenyleg a szemem elott van, hogy az ujpesti P+R -t hianyolja, es azert kell a nagykorutig eljutnia
gondolom fillerrel szekszualizalo agglomerke nem a fizetos belvarosban fogja ledobni hanem tovabbmegy, merre is? jo legyen del pest, de ne a metroval konyebben elerheto resze ugyanis akkor KEPES lenne a 7 - 8 perces setat bevallalni, hanem tovabb esetleg olyan helyre ami a metrotol meg kiljebb van

nos tenyleg sok ertelem kell ahhoz hogy ujpest kispestet pont a belvaroson keresztul kelljen lezavarni a nappali dugo kellos kozepen es ezert jol meg kelljen szopatni azokat az embereket akik a villamoson docognek

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.04.28. 17:46:25

@Arcade Macho: Másnak akartál fröcsögni, de véletlenül nekem címezted. Figyelj jobban, mert ezért nem fizet Kubatov, oszt nem lesz parízer a vizeszsömlédre. :))

Arcade Macho 2017.04.28. 17:47:24

@RHalacska: nem lehet minden agybajjal rendelkező egyénnek P+R -t létrehozni a buszmegálló helyén

Arcade Macho 2017.04.28. 17:56:56

@RHalacska: az elozobol ez lemaradt: :)

900 meterre azt mondjak a kedves agglomerek hogy ok nem ohajtjak azt legyalogolni, hanem maradnak az autoban es allitsak csak at a lampakat, alljanak csak a villamosok meg a tobbi tomegkozlekedo a dugoban, csak mert a fenseges SEGGÜKET a varoson keresztul mindenkeppen at akarjak vonsozlni
ugye jol ertettem a mondanivalodnak a lenyeget, vagy esetleg az lemaradt mas belole?

bocs de ettol a mentalitastol hanynom kell
a gond az az hogy a retek Tarlos ezt tamogatja es segiti

tenyleg a kereparosok rendezhetnenek valami dzsemborit a Tarlos utvonalara en eskuszom elmegyek autoval es korozok egyet hiszen ALANYI jogom van hozza

RHalacska 2017.04.28. 18:12:05

@Arcade Macho: Tanulj meg ékezetet használni.

RHalacska 2017.04.28. 18:24:20

@Arcade Macho: Az előzőből lemaradt: Nekem is hánynom kell a te mentalitásodtól. szánalmas, más élethelyzetét meg sem próbálod megérteni.

Arcade Macho 2017.04.28. 19:01:22

@RHalacska: ok ertem
900 meter legyaloglasa miatt legyen minden dugos
legyenek a nagykoruti villamosok is csak fenntartva, varjon egy csomo ember

na latod most elhiszem, hogy te tenyleg beteg vagy... agyilag

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.28. 19:34:39

@kolompa lole 1111: Van a piros és a zöld között sárga is, pont annyi ideig, amennyi elég az ajtót becsukni. A jelenlegi utasítás alapján simán odagurul az éppen pirosra váltó lámpához és vár 1-2 percet, miközben az utasok az orra előtt mennek át a zebrán a megállóba...

@has: Szóval most mindenhol olyan sokáig tart a zöld, hogy át tudnak menni a gyalogosok a teljes úton és ezzel tartják fenn a forgalmat?

has 2017.04.28. 20:16:03

@Online Távmunkás: Miért a gyalog pusztuljon meg?
süti beállítások módosítása