B1 blogcsalád



A CEU számokban - Magyarország legjobb egyetemét nyírja ki éppen a Fidesz

2017. április 04. - ashwood

00436764.jpegA lediplomázni amúgy képtelen Kósa Lajos nevezi a CEU-t diplomagyárnak. A fideszes potentátok már a nevét sem hajlandóak kimondani az egyetemnek. Aki pedig a CEU védelmére kel, az szerepel Soros fizetési listáján. Lássuk, mit mondanak a számok arról az iskoláról, amit kedden a fideszes többség halálra ítélt.

Orbán Viktor és komplett Fidesz-KDNP frakció kedd kora délután megszavazta a CEU ellehetetlenítéséről szóló, egy hete még ismeretlen törvényt. Az akkor még Marx nevét viselő közgázon záróvizsgát tenni képtelen, vagyis diplomával sem rendelkező frakcióvezető, Kósa Lajos szerint a CEU csak egy postafiókegyetem, egy diplomagyár. A területet felügyelő miniszter, Balog Zoltán arról beszélt a törvény "vitájában", hogy Soros kormánybuktató tevékenységének gátat fognak szabni.

Lássuk, valójában minket szabtak gátat.

Tavaly december elsején jelent meg a Times Higher Education felsőoktatás rangsora, amelyben ötven "fejlődő, feltörekvő" ország felsőoktatási intézményeit értékelték a szakemberek, a 300-as listára összesen 41 országból kerültek egyetemek. A sort két kínai és egy orosz egyetem vezette, de magyar is befért a top 20-ba. Jelesül épp a CEU, amely a 16. helyet kapta. A Semmelweis Egyetem a 65., a Pécsi Tudományegyetem a 122., az Eötvös Loránd Tudományegyetem a 123., a Szegedi Tudományegyetem a 129., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a 154. szerezte meg, míg a Debreceni Egyetemet a 201-250. helyre sorolták.

Alig egy hónapja, március 9-én hozta nyilvánosságra a Quacquarelli Symonds legfrissebb tematikus felsőoktatási rangsorait. A QS tematikus rangsora (QS World University Rankings by Subject) 2011 óta évente jelenik meg. A listák összeállításakor a felsőoktatási intézmények elismertségét, a munkáltatók értékelését és a publikációk idézettségét veszi figyelembe. A legújabb képzési területekre lebontott lista alapján a CEU politikatudomány és nemzetközi tanulmányok programja a világon a 42. helyet érte el. Más magyar egyetem, vagy képzés a top 500-ba sem tudta beverekedni magát. A Szegedi Tudományegyetem a QS-rangsorban az 501-550. helyen szerepel. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem 601-650. helyen, a Debreceni Egyetemet a 651-700., a Budapesti Corvinus Egyetemet a 701+ kategóriába sorolták a QS-rangsor készítői. Új magyar szereplő a listán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem, mindkettő a 701+ kategóriában szerepel.

Így már egyértelmű: a kormánytól teljesen független, egyetlen fillér adóforint nélkül üzemelő egyetemet be kell záratni Orbán Magyarországán.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4312400237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chiccbp 2017.04.04. 14:11:00

kell bezáratni a f@szt. teljesíthető új feltételek vannak, seperc alatt megfelelnek nekik és minden megy tovább. ja, ha nem akarunk megfelelni feltételeknek, akkor más a helyzet.

Chiccbp 2017.04.04. 14:18:26

"A lediplomázni amúgy képtelen Kósa Lajos" ez meg elég erős felütés, érettségije van, ami azt jelenti, hogy Európai Parlament elnök már nem lehetne, mert túlképzett. na.

mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!) 2017.04.04. 14:39:18

A CEU orvos- fizikus- biológus- és mérnökképzése magasan veri a hazai egyetemekét :DDDD
Na, szóval, a CEU-n 1- 2 éves képzéseket adnak el MSc- nek meg BSc- nek- ami sehol a Világon nincsen.
Írjanak bármilyen törvényt is- ezek tudományos kritériumok, aminek a CEU semmiképp se felel meg.
Nem kell egyetemnek hívni, meg diplomát kiadni.
Lehet oklevelet, becsületrendet, díszes okmányt vagy Szorosz papa kiváló tanítványa- díjat kiadni- de semmiképp sem egyetemi diplomát.

pamut 2017.04.04. 15:13:06

Lex CEU = Orbán-féle numerus clausus

fideszesek = hazaárulók

mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!) 2017.04.04. 19:38:46

Haza = Gender- szak
Hazafi = Szorosz álciviljei

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.04. 20:17:49

@Chiccbp: Mikor lesz seperc alatt amerikai képzésük vagy szerződés az USA és Magyarország között?
Kósa diploma nélkül ne pofázzon egyetemekről, ez ugyanannyira gáz, mint amikor Kunhalmi csinálta ezt...

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!): Nincs BSc-képzésük és az MSc mindenhol a világon maximum 2 éves, MBA esetében sokszor csak 1 éves.

pamut 2017.04.04. 23:03:31

Egy pici előnye van ennek a magyarellenes borzalomnak: hogy annyi hazudozás, félrebeszélés után az orbánbolsik már is nem titkolják hogy rombolni, pusztítani, csonkítani akarják Magyarországot.

morpho 2017.04.04. 23:09:37

@pamut:
Ez mitől előny? Kinek?

blöff 2017.04.05. 14:37:17

Nem értek egyet a bezárással, DE hagyjuk ezt a legjobb egyetem dumát, ezek szubjektív, illetve adott irányban elkötelezett rangsorok, főleg a QS, meg amúgy mi van amögött, hogy egy magán rangsorban a politikatudomány szerinti idézettség impakt faktora, vagy egyéb mutatója milyen helyezést ér el?! Ez nem manipuláció?

Normál alapképzések pedig szinte nem is voltak, így nem is összemérhető egy akár külföldi, akár belföldi normál alapképzést nyújtó intézménnyel. Nem kell ilyeneknek bedőlni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.05. 14:47:03

A könyvégetés az könyvégetés, akár Voltaire-t akár Vass Albertet égetnek.

József Körmendy 2017.04.05. 14:53:47

mérnökképzésben 2 éves MSC ?! az még technikus se lehetne

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.05. 15:02:42

@József Körmendy: "mérnökképzésben 2 éves MSC ?! az még technikus se lehetne"

3 év BSc után 2 év MSc nem elég képzés egy mérnöknek? Oda csak hülyéket vesznek fel? Mondjuk az itt kommentelő fideszesek, aki mérnöknek mondják magukat, tényleg minden színvonal alatt vannak, úgyhogy részben igazad lehet.

Atiati 2017.04.05. 15:02:53

@József Körmendy: Mondj már egy olyan egyetemet ahol a mesterkèpzès több mint 2 èv..

Netuddki. 2017.04.05. 15:03:33

Nem jobbak ezek az iszlamista terroristáknál, akik Palmürában rombolták le a történelmi emlékeket. Tolvaj bűnözők, mindenféle erkölcsi gátlás nélkül...

Netuddki. 2017.04.05. 15:05:39

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Szerintem meg ezeknek a tolvaj fasszopóknak max. érettségijük van, ha vették a fáradtságot és vettek egyet maguknak. Tanulatlan barbárok ezek, nem kultúrlények. Rombolni, bazmeg, ehhez értenek csak a lopáson kívül.

2017.04.05. 15:24:55

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!): Töki! Az MSc képzés a magyar, nem Soros által alapított egyetemeken is 2 év. :-DDD
A tények makacs dolgok.

Thomas Dantes 2017.04.05. 15:47:22

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!): Olyan apró tény ne zavarjon a CEU-on nincs BSC képzés, ellenben a master/doktori képzésre diplomával rendelkezők mehetnek csak..

Thomas Dantes 2017.04.05. 15:48:28

@József Körmendy: Értem én hogy ostobák vagytok, de ennyire? A CEU-ra alapképzést megszerzett diplomával már rendelkezők mehetnek. Értitek ezt? Nem? Áh, hagyjuk, bonyolult.

József Körmendy 2017.04.05. 15:59:16

Egyébként okl. gépészmérnök vagyok (5 év BME), hát ez a ceuka biztos többet ér.

BobAlice 2017.04.05. 16:11:18

@blöff: A kutatói (és publikációs) tevékenység ad rangot az egyetemeknek. A nagyobb nevű kutatók az ilyen egyetemekre mennek oktatni és kutatni. Viszont nyilván nem lehet egy az egyben rangsorolni az egyetemeket a képzési profil összevetése nélkül.

BobAlice 2017.04.05. 16:14:37

@József Körmendy: Ma már Bolognai rendszer van papi. Amúgy a BME-n 5 és fél évesek a szakok (BSc + MSc).

Thomas Dantes 2017.04.05. 16:16:17

@József Körmendy: Vagy te egy túró, nem okleveles gépészmérnök. Még annyit se tudsz, hogy működik egy egyetem, és mit jelent a BA-Msc képzés. Okleveles gépészmérnök egy fenét. Takarítani voltál ott semmi másért.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.04.05. 16:17:33

@Atiati:
Kisegítem @József Körmendy-t: Házmester képzés!
Ő is odajárt. Azért nem tudott ő maga válaszolni, mert éppen udvarozik.

József Körmendy 2017.04.05. 16:30:28

@Thomas Dantes:
Hát igen az Aud Max takarítása közben nyaltam fel ezt azt például az evolvens fogazatok gyártási kérdéseiről meg az ábrázoló geometriát is így lestem el.Röstellem, hogy így leleplezett ez a tegezős proli.

Atiati 2017.04.05. 16:45:11

@József Körmendy: Szerintem így mèg cikibb egy olyan tèmához hozzászólni amihez nem èrt.

Thomas Dantes 2017.04.05. 16:47:35

@József Körmendy: Aha, tehát kigugliztál pár szót, hogy úgy csinálj mintha mérnök lennél, vagy az van ,tényleg mérnök vagy, de ebben az esetben még tragikusabb a dolog, hiszen minden írni olvasni tudó embertől én elvárom, hogy felfogja mi a BA-Msc képzés, és aki ezt nem fogja fel, és azon hörög, hogy a szar CEU nem is ad BA képzést meg csak két évig kell ott tanulni, azaz ember olyan menthetetlenül hülye, a mérnöki diplomája ellenére, hogy azt nem kifejezni mekkora tragédia.

Összefoglalva: vagy hazudsz, vagy teljesen értelmi fogyatékos vagy, illetve a harmadik lehetőség, hogy fideszes bérkommentelő vagy.

Ugyanis még egyszer, magyar nyelven írni olvasni tudó nagykorú, nem értelmileg sérült ember, képes felfogni hogy működik a magyar felsőoktatás, és miért két éves képzés van a CEU-n.

József Körmendy 2017.04.05. 17:09:50

@Thomas Dantes:
Ő elvárja ?! Ö összefoglal, ö tévedhetetlen biztonsággal megítél, diagnosztizál ! És milyen elegánsan , pazar stílusban. Íme az igazi magyar proli. Kár lenne itt maradni.

Talán lehet helye és ér valamit egy kétéves képzés mondjuk a Műegyetemen de a ceukán ???

Wrex 2017.04.05. 17:18:56

A ceu mérnökképzésről annyit, hogy nincs ilyen. A weboldalukon legalábbis nem említik. Van viszont egy rakás szófosóképzés, ilyen-olyan genderképzés, meg közgázképzés. A mérnökséghez a legközelebb az alkalmazott matek, ahol a leírásban a képzés alatt megszerzendő skillek közül EGY ami matekhoz kapcsolódó és az is csak azt mondja hogy "Ability to organize the solution of a mathematical problem into suitable smaller tasks", a többi meg "cooperate", "communicate", "present", "work in teams", "organize a task". Vagyis a nevével ellentétben ez is inkább szófosóképzés, legalábbis a saját weboldalukon levő student handbook alapján. Na cső.

paperboy 2017.04.05. 17:23:53

@Chiccbp: secperc alatt lehet Amerikában egyetemet alapitani. Aha. Alapits...

nnnnnnnn 2017.04.05. 17:44:02

ha van 4ezer millárd forintnak megfelelő vagyonom akkor vajon mennyiből tart ezekre a listákra valami előkelő helyre feliratna a saját egyetememet? :)

Chiccbp 2017.04.05. 17:59:29

@paperboy: megalapították már 26 éve. Csak nem működik.

Atiati 2017.04.05. 18:14:11

@nnnnnnnn: Magyarországnak 30ezer milliárdos èves bevètele van. Ezzel a logikával legalább 10 egyetemet felirathatna ezekre a listákra..

mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!) 2017.04.05. 18:30:37

@Atiati:
Te nagyonokos, te meg 9,9 millió polgára akikre ezt le kell osztani.... Alapból.
Plusz külföldi multik, stb, stb.

Szorosz papa egyetemén tanultál közgazdaságot?

Atiati 2017.04.05. 18:41:57

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!):
Èvi legalább 1 milliárdot megkap ebből Mèszáros, pár embert lefizetni ehhez kèpest aprópènz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.05. 18:57:07

A QS rangsorából direkt hagyta ki a posztoló a természettudományi és mérnöki helyezéseket, mert akkor kiderülne, hogy több magyar egyetem benne van a 400-ban?

Semper Fidelis 2017.04.05. 19:17:40

"Legjobb egyetemét"

Azé e mán túlzás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.04.05. 19:56:38

Egy posztgraduális képzést nyújtó intézményt egy főként alapképzést nyújtó egyetemmel összehasonlítani nem kis manipuláció.

Az is nem kicsit vicces, hogy az egyik lista első helyein kínai és orosz egyetemek állnak. MIT, Harvard - ezek mind smafu. Bocsánat, de ilyen listákat nem tudok komolyan venni.

Punxsutawney Mormota 2017.04.05. 20:05:42

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!):

Az a veszély Téged nem fenyeget, hogy egyetemi diplomád lesz. Nyóc átalánossal nehéz bekerülni, venni meg nem tudsz a bértrollkodásból.
Ebből fakadóan kurva nagy szakértője vagy a témának, amikor két héttel ezelőtt még azt sem tudtad, hogy mi a fasz az a CEU.
Igaz, két évvel ezelőtt lebetűzni sem tudtad, hogy "migráns", de aztán habonyék kiokosították a pincsihadsereget és máris arab-szakértők lettek. Különösen Te, hiszen egyszer majdnem eljutottál Tunéziába egy háromcsillagos all inclusive nyaralásra, de a Cofidis nem adta meg a személyi hitelt.

mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!) 2017.04.05. 20:22:51

@Punxsutawney Mormota:

Nem a munkásőr anyádról meg apádról kéne értekezned...
A CEU nem egyetem és pláne nem nyújt tudományos képzést.

Szorosz papa és ál- civiljei nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek.
Kevésbé elegánsan is ki lehetne paterolni ezt a felforgató, spekuláns, illegális migráns- és terrorista becsempésző bandát...

legális 2017.04.05. 20:25:34

@Tronald Dump: te kis butus. Az megvan, hogy a BSC MSC előtt is volt oktatás Magyarországon? Ja, és nem is rossz.
Az, hogy valaki olyan diplomát szerzett nem azt jelenti, hogy nem ismeri a rendszert, hanem másként szocializálódott. Akkoriban, megjegyzem, kevesebben jutottak diplomához. Ez alatt a diplomát, nem a böfiszakos továbbképzést értem.
Az egyetemek rangsoránál, amit részben a publikációk adnak, világos a CEU előkelő helye. Mást sem csinálnak csak publikálna. Szerintem mindenféle szociologia-gyanus publikációból simán több van, mint gépészből, holott a szükség rájuk elenyésző, az olvasóik meg elég belterjesek. Gyanítom egy átlagember a gépész publikációt még mindig értőbben olvassa, mint a gendertudósét.

Punxsutawney Mormota 2017.04.05. 20:33:00

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!):

Köszönöm, hogy felvázoltad a családfádat, így már érthető a frusztrációd mindenkivel szemben, akinek legalább szakmunkásbizonyítványa van. Fordulj szakemberhez, aki majd elmagyarázza, hogy miért is vetíted ki a kényszer- és tévképzeteidet másokra.
Akarsz még szájkaratézni, idióta? Túl fantáziátlan és csökött agyú vagy hozzá - és mint ilyen tökéletes katonája a habonyárpinak, kicsi pincsi. Léted bár groteszk, de mégis szükségszerű végterméke az orbanista rendszer ánuszának, így véleményed egy egyetemről, amelyet világszerte ismernek és elismernek pont annyira releváns, mintha a fekete lyukak Hawking-sugárzásáról értekeznél a 888-on.

De tudod mit? Tegyünk egy próbát... Miért is nem nyújt tudományos képzést a CEU, idióta? A történelmi, filozófia, szociológiai képzeés mióta nem tudományos? Akkor az ott végzett hallgatók miképpen tudják megtéveszteni a világ többezer HR-esét nagy cégeknél, hogy egy ilyen egyetemről mutatnak be diplomát?

A kérdésre felelj, hígállapotú ánusz-szökevény. A kérdésre!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.04.05. 20:41:13

@Punxsutawney Mormota:

Te vagy az én emberem! Kérlek, magyarázd már el, pontosan mi is a baj a CEU-val. Eddig úgy tudtam, hogy van egy intézmény, amelynek a magyar neve Közép-európai Egyetem, az angol neve meg Cental European University (CEU). Most meg valami másról megy a szardobálás.

Máshol már kértem, hogy valaki magyarázza el, de senki nem reagált.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.04.05. 20:47:32

@Punxsutawney Mormota:

"Miért is nem nyújt tudományos képzést a CEU, idióta?"

Ha angolul teszi az állítását, akkor persze igaza van, mert angolban a science szó önmagában _általában_ a természettudományokra utal.

Mondjuk magyarul is a tudomány szó minden pontosítás nélkül is _általában_ a természettudományokra utal. Ha nem erre gondolunk, akkor azt mondjuk, hogy társadalomtudományok.

mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!) 2017.04.05. 21:01:53

@Punxsutawney Mormota:

Túl sötét vagy, hogy felfogd mit jelent a tudomány.

Elárulom nem külkapcsolatokat, gender- szakot és filozófiát meg a többi büfé- ruhatárost...

Maradj inkább a taknyod bányászásánál, te gender- elmélet doktora...

bandigyerek 2017.04.05. 21:06:33

A diplomagyárról rögtön az az álláshirdetés jutott eszembe, amit még évekkel ezelőtt láttam, valami műszaki mérnököt kerestek, és az elvárások között az szerepelt: felsőfokú végzettség (kivétel Gábor Dénes főiskola).

Punxsutawney Mormota 2017.04.05. 21:16:09

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!): Ez a válasz? EZ A VÁLASZ??? Habonypincsikém, meséld el, hogy miért is, nem?
Ha már a brüsszeli hazudozós főnököd hablatyát megértem, akkor talán elmesélhetnéd, hogy mi is a tudomány?
Szóval, Te, mint nyóc átalánost végzett habonyipari betanított munkás, meséld el nekem, hogy mi a tudomány? Eddig úgy tudtam, hogy valami ilyesmi:

hu.wikipedia.org/wiki/Tudom%C3%A1ny

Legalábbis ezek a bevett fogalmak a tudomány körülírásásra.
Szerinted az a tudomány, ami csodaszarvas tant, szentkorona tant határoz meg? A Matolcsy-féle kamuegyetem az egyetem? MIért is? Vagy talán a chemtrailen közlekedő, Szíriusz-B-ről érkező gyíkemberek szándékait írja le a tudomány? Esetleg meghatárázza a HAARP-ot?

Szóval, létében abszurd, orbanista ánusz-szökevény barátom, mi is a tudomány?
Attól tartok, hogy túl ostoba és fantáziátlan vagy. Ahelyett, hogy kussoltál volna, megpóbálsz szájkaratézni, olyan dologról, amelyről fogalmad sincs, és nem is lehet, mert ezt nem küldték le a mai tájékoztató anyagban.

Apropó! Hallottad, hogy azonosító jelnélküli rendőrök intézkedtek a Parlamentnél? Nahát? Hogy mikor is történt ilyen? Csak nem Gyurcsány alatt? Mik vannak?!

Mellesleg, még mindig nem válaszoltál a homogenitásra vonatkozó kérdésemre... Ezek szerint, a genetika is áltudomány? Vagy a genetikát is büfé-ruhatáros szakok mellé sorolod? Persze, tökmindegy... Neked sem egyiket, sem másikat nem sikerült megugranod.

Szóval, újabb problémák szaros segglyukadból való előhúzása helyett, kedjük az elején, a homogenitásnál.

Punxsutawney Mormota 2017.04.05. 21:19:07

@bandigyerek: Máshol is előfordult ilyen. Jogászt keresnek, de kizárólag ELTE-diplomával. És persze minimum cum laude, meg kiváló büntető / polgári stb vizsga. Vagy mérnököt keresnek, de Ybl-n szerzett diplomát nem fogadnak el.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.05. 21:42:47

@Punxsutawney Mormota: "nyóc átalánost végzett habonyipari betanított munkás"

:)) Ez szép volt!

Zolika0111 2017.04.05. 22:14:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Az is nem kicsit vicces, hogy az egyik lista első helyein kínai és orosz egyetemek állnak. MIT, Harvard - ezek mind smafu. Bocsánat, de ilyen listákat nem tudok komolyan venni."

Elkerülte a figyelmedet, hogy az első lista fejlődő, feltörekvő országok felsőoktatási intézményeit értékeli. Akkor lett volna igazán vicces a lista, ha fejlődő/feltörekvő országok közé sorolták volna az USA egyetemeit is. :DDD

David Bowman 2017.04.05. 22:16:02

Hány ponttal lehet oda bekerülni? 30cal? Egy normális szakuk van összesen, a matematika.

Zolika0111 2017.04.05. 22:58:01

@David Bowman:

Ha az érettségiden összekapartál egy gyenge kettest, ha egyáltalán összejött, akkor a CEU nagyon nem a Te világod. Mond neked valamit BA-MSc? Ha nem, akkor egy kis olvasnivaló a felvi.hu oldalról:

Alapképzés (A)

Akik érettségi vizsgával rendelkeznek és diplomát szeretnének, azoknak az ide vezető első lépcsőfok egy alapképzés – vagy egy osztatlan mesterképzés – elvégzése. A 6-8 féléves alapképzésben megszerezhető bachelor (tudományterülettől függően BA – Bachelor of Arts vagy BSc – Bachelor of Sciences) oklevél felsőfokú végzettséget és az adott szaknak megfelelő szakképzettséget nyújt.
Az alapképzés a munkaerőpiacon hasznosítható szakmai ismereteket ad, az elhelyezkedéshez jogszabályban meghatározottak szerinti munkakör betöltésére jogosít, és jelentősen megnöveli a munkavállalási lehetőségeket is. Egyúttal megfelelő elméleti alapozást is nyújt az adott szakterületen a tanulmányok mesterképzésben történő folytatásához.

Mesterképzés (M)

A mesterképzésben (MA: Master of Arts, MSc: Master of Sciences) mesterfokozat és szakképzettség szerezhető. Mesterképzésre az vehető fel, aki legalább egy alapképzési diplomával – vagy a korábbi képzési rendszer szerinti főiskolai/egyetemi diplomával – rendelkezik. A felvétel pontos követelményeit a felsőoktatási intézmények saját maguk határozzák meg.
A szakmai tudás elmélyítésére lehetőséget adó mesterképzés általában 2–4 féléves. Az elvégzését követően ki lehet lépni a munkaerőpiacra, illetve jelentkezni lehet doktori képzésre, amely a tudományos fokozat megszerzésére készít fel.

Na, 30 pont elég ide? Segítek: NEM

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.04.05. 23:03:38

@Zolika0111:

Oroszország mint fejlődő/feltörekvő ország? Na ne viccelj. Arról az Oroszországról beszélsz, amely Szovjetunióként az első embert küldte a világűrbe? Arról az Oroszországról beszélsz, amely évek óta szállítja az USA űrhajósait is az ISS-re? Na ne viccelj már.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2017.04.05. 23:08:03

Nem akarom értékelni a CEU-t, mert nem ismerem, de a magyar néplélek elég érdekes. A CEU miatt napokon belül ezrek vonultak az utcára, azt meg évek óta tétlenül nézik ugyanezek az emberek (is), hogy az állami fenntartású egyetemeket a néhány kedvenc kivételével lassan, de biztosan kivéreztetik, egyetemi szervezeti egységek táncolnak a csőd szélén évek óta. A CEU ügye csak a jéghegy csúcsa.

Punxsutawney Mormota 2017.04.05. 23:08:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az. Születési rendellenesség. Miért is?

VT Man 2017.04.05. 23:42:10

Nagy lószart magyarország legjobb egyeteme a CEU.

Az a BME.

Zolika0111 2017.04.06. 01:21:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Neked sem ártana kicsit átgondolnod, hogy miért is a szovjetek voltak először az űrben. Segítek, a II. Világháború idején, beáldozva több százezer katonájukat, akiket áthajtottak az aknamezőkön, több német tudóst és fizikust tudtak rabolni, mint az amcsik. Tudni illik, a V-2-es rakéta az alapja minden ballisztikus/interkontinentális rakétának a mai napig.

Tény és való, hogy ezen (hadizsákmányként szerzett) tudás birtokában a legjobb teljesítményű hordozórakétát sikerült kifejleszteniük az ötvenes években. Az is kellett hozzá, hogy a szovjetek rendelkeztek titánnak. Honnan volt nekik? Jelentős része biztos tőlünk:
index.hu/belfold/2010/10/24/hova_tunt_a_magyar_titan/

Az oroszok még az atomenergiában jók, ott a tudásuk alapja szintén lopás. Rosenberg házaspár? Ismerős?

Ezen a két területen kívül igenis egy fejlődő/feltörekvő ország. G7-hez is csak a katonai potenciálja miatt hívták meg. A kilencvenes évek olajár bedőlése alatt simán verte még Hollandia is GDP-ben az oroszokat. Az egy dolog, hogy a nagy Szovjetunió épített tájfun osztályú tengeralattjárót, de amikor az egyik elsüllyedt, a Kurszk, lövésük nem volt a ruszkiknak, hogyan is fogják felhozni a mélyből. Egy holland cég vitte a technológiát.

Miért van az, hogy nálunk is mindenki nyugaton akar lakni/tanulni/dolgozni és nem az oroszoknál? Mert nyugaton fejlett a demokrácia, a társadalom, a technológia, az oktatás? Oroszoknál már az is nagy fejlődés lenne, ha Putyin csak minden második politikai ellenfelét öletné meg vagy küldené börtönbe.

David Bowman 2017.04.06. 08:25:47

@Zolika0111: Már ne haragudj, de milyen szakma? Genderideológus?

David Bowman 2017.04.06. 08:40:36

Hogy ez intézmény viszont saját maga ad teret összeesküvés-elméleteknek, azon ne csodálkozzunk, hiszen a Times Higher Education egyetemi világrangsorban egyetlen elérhető telefonszámként nem önmagáét, hanem az Olaszországban lévő, I. Napóleon francia császár által alapított patinás egyetem, a Scuola Normale Superiore de Pisáét adja meg.

Azt viszont nem tudni, miként adta volna meg elérhetőségi telefonszámát alapítója, George Soros egyenességét hűen visszatükröző eme tanintézet a másik két nemzetközi világrangsoron, a QS-en és a sanghajin, ugyanis ott sem az első 900-ban, sem az utóbbi legjobb ötszázában nem szerepel, ellentétben több magyar egyetemmel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.04.06. 10:13:35

@Zolika0111:

"több német tudóst és fizikust tudtak rabolni, mint az amcsik. Tudni illik, a V-2-es rakéta az alapja minden ballisztikus/interkontinentális rakétának a mai napig."

Vicces, hogy épp a V-2-re hivatkozol, ui. annak tervezője, Wernher von Braun éppen nem a szovjeteknek dolgozott.

Gedeon Vinklmann 2017.12.11. 07:41:18

Én még nem láttam rajta lakatot.
süti beállítások módosítása