B1 blogcsalád



Orbán most már Európának is nekirontott, de Merkel szedálta Máltán

2017. március 31. - Szelestey

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje, 2017. március 31. 22314379_72a1550d0794479b6db0a402ee21d496_l.jpg


Bloomberg

bloomberg.jpg

A magyar és a német kormányfő összecsapott a menekültek ügyében az Európai Néppárt máltai tanácskozásán, az eset ritka módon megmutatta, mennyire eltérnek a vélemények a kérdésben, miközben az EU vezetői a Brexit miatt az egységet sürgetik. Merkel határozottan védelmébe vette a maga nyitott kapuk-politikáját, Orbán viszont megismételte, hogy a migráció a terrorizmus trójai falova. A magyar kormányfő litániaszerűen sorolta a vádakat a bevándorlás ügyében. Így figyelmeztetett arra, hogy a következő években domináns lehet a földrész nyugati felén a muzulmán jelenlét. Elítélte a nyugati ideológiát, amely bűntudatot parancsol a kereszteshadjáratok és a gyarmatosítás miatt. Felszólított az Emberi Jogi Bíróság átalakítására, mivel az jelenlegi formájában szerinte a biztonságot veszélyezteti. Arra is kitért, hogy ha megint sokmillió migráns indul meg a Balkánon, akkor lehetetlen lesz fenntartani a stabilitást.

Merkel, aki közben jegyzetelt az emelvényen, idáig ritkán reagált közvetlenül Orbán vádjaira. Ám most arról beszélt, hogy Szíria a szomszédunk. Azt akarjuk mondani – kérdezte -, hogy nincs semmi humanitárius kötelezettségünk? Mint kifejtette, az uniót részleges felelősség terheli, amiért nem gondoskodott táborokról a Közel-Keleten, és ez volt az egyik fő ok, hogy megindult az emberáradat. Megismételte, hogy helyes lépés volt befogadni a menekülteket, miután előzőleg nem törődtek kellőképpen a fejleményekkel és ily módon humanitárius szükséghelyzet állt elő.

FT

financial_times.jpg

A magyar miniszterelnök kellemetlen megjegyzéseket hangoztatott Máltán, ahol azért gyűltek össze az európai konzervatív pártok és az EU vezetői, hogy az egység helyreállításáról tárgyaljanak. Orbán régi sebeket tépett fel, amikor az uniós politikát ostorozta a két évvel ezelőtti menekültválság ügyében. Azt állította, hogy az terroristákat segített és fenyegette a kontinens keresztény identitását. A metsző támadást a jelenlévők javarészt zavarodott csendben hallgatták, hiszen a tanácskozáson a populizmus elleni fellépés és az EU-ba vetett hit helyreállítása volt a cél. Ráadásul a britek csak egy nappal előtte jelentették be hivatalosan is a kiválást. Egyébként Orbánnak is a földrész jövőjéről kellett volna beszélnie. Ehelyett azt hangoztatta, hogy a migránsok párhuzamos társadalmat alakítottak ki és annak jelentős az antiszemita potenciálja. Bírálta a szír és líbiai rendszerváltáshoz nyújtott nyugati segítséget is, mert mint mondta, az csak rontott az ottani helyzeten.

Közvetlenül egyetlen vezető sem szállt szembe a magyar kormányfővel, de Merkel egyértelmlűen kiállt az unió menekültpolitikája mellett. A törökökkel kötött megállapodást is szükségesnek nevezte. Arra hivatkozott, hogy nem lehet mindenkit befogadni, akinek rosszul megy a sora. Az ír miniszterelnök pedig arra mutatott rá, hogy Európa egyik alapértékének megfelelően támogatni kell a bajba jutottakat. „Megvigasztaljuk a nincsteleneket és szívesen látjuk az idegeneket – emelte ki Enda Kenny.

 

Spiegel

der_spiegel.jpg

Orbán Viktor a civil társadalom elleni támadásra hív fel - most éppen a Soros által alapított amerikai elitegyetemet akarja kihajítani. A politikus ritkán alkalmaz üres fenyegetéseket, úgy hogy el kell hinni neki, tényleg igyekszik kiszorítani a tőzsdemilliárdost és az általa jelképezett erőket. A CEU-t Schmidt Mária az üzletember liberális-szélsőséges előretolt helyőrségének nevezte. Nem valószínű, hogy az egyetemről a készülő jogszabálynak megfelelően egyezményt kötne Magyarországgal az új amerikai kormányzat, amely éppúgy ellenségévé nyilvánította Sorost, mint Orbán. Pedig a magyar kormány még büszke is lehet a tanintézményre, hiszen azt magasan jegyzik szakmai körökben.

 Goran Buldioski, a Nyílt Társadalom Alapítványok európai igazgatója úgy látja, hogy a Fidesz lépésről lépésre bontja le a demokráciát. Aggasztó, hogy az EU-ban nem zajlik vita arról, egy tagállam mikor ér el a jogállam végéhez. Magyarországon már nem csak a civil társadalom tagjai, hanem vállalatok sem bízhatnak a jogállami normákban. A nem kormányzati szervezetek már régóta nyomás alatt vannak. Sorost és az NGO-kat másutt is támadják a térségben, de Buldioski szerint az üzletember csak ürügy, itt célkeresztbe került minden, ami a szabad gondolkodást jelenti.

 

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche.jpg

Európa csak nézi, amint Orbán nekitámad a Közép-Európai Egyetemnek és ezzel a tudomány szabadságának – írja Jan-Werner Müller, a Princeton-i Egyetem politológia professzora, aki nemrégiben könyvben foglalta össze az illiberalizmus legfőbb jellemzőit. Mint megállapítja, sok megfigyelő számára egyértelmű, hogy itt Lex CEU-ról van szó, tehát hogy a törvényjavaslat a tanintézményt próbálja elűzni az országból. Első ránézésre a tervezet teljesen ártalmatlan, de Orbánnak rafinált jogászai vannak, akik nem rontanak úgy ajtóstul a házba, mint Kaczynski. De a rektor arra figyelmeztet, hogy a jogszabályt rájuk méretezték, ám a feltételek teljesíthetetlenek. A lóláb kilóg, azon kívül a kormányfő az évértekelő beszédben kiadósan ostorozta a liberalizmust, a globalizmust és Sorost. A politikus nyilvánvalóan megerősödve érzi magát Trump győzelme után.

A populisták az „igazi nép” egyetlen erkölcsi képviselőjének tartják magukat. Az ő rendszerükben könnyen megvádolhatják a bíróságokat, a sajtót, de még az egyetemeket is, hogy azok a „nép ellenségei”. E logika szerint jelképesen igen fontos, hogy módszeresen elnyomják a civil társadalomból érkező spontán bírálatokat is. Hiszen olyan nincs, hogy a nemzet egy része felkel az egyetlen legitim képviselője ellen. Ha Soros nem volna, Orbánnak és Trumpnak ki kellene találnia. Ideális ellenségkép, mert rajta keresztül ki lehet szolgálni az antiszemita előítéleteket és közben az ember nem piszkítja be túlzottan a saját kezét. Sorosnak több mindent fel lehet róni, de az kétségtelen, hogy a CEU remek egyetem. Diákjai sok országból valók, ami nem illik bele Orbán homogén, keresztény nemzetképébe.

A populisták esetében nem szabad elfelejteni, hogy egymaguk nemigen jutnának előbbre, sikerükhöz szükség volt a konzervatív elit együttműködésére. Orbánt is évek óta fedezi az Európai Néppárt Strasbourgban. De hát a toryk is azt hitték, hogy eszközül használhatják Farage-t a Brexit körüli cécóban. A kérdés ezek után az, hogy meddig kollaborálnak az európai kereszténydemokraták a magyar vezetővel? Tényleg annyira meggyengülne az Európai Parlamentben az EPP, ha kizárná a Fideszt? Az unió összeomolhat úgy is, hogy formálisan fennmarad, csak éppen lassan összeomlanak az alapjai. Orbán megmutatta, hogy egyszerre lehet az EU-ban kint és bent is lenni. Beszedi a brüsszeli támogatásokat, de nem tartja magát túlságosan a szabályokhoz. Csakhogy ha egyre több államban ássák alá a demokráciát és a jogállamot, akkor eltűnik a tagok közötti kölcsönös bizalom, amire az Európa-ház épül. Az EU apránként, belülről dől össze, miközben kereszténydemokrata vezeti a Bizottságot, a Tanácsot és Németországot.

Deutschlandfunk

A bezárás fenyegeti a Közép-Európai Egyetemet. Az Orbán-kormány úgy látja, hogy a tanintézet felforgató tevékenységet folytat és politikai befolyásra törekszik, miközben egykor Orbán is Soros-ösztöndíjat kapott. A hatalom már rég megtalálta a bűnbakot az üzletember személyében, a hadat Németh Szilárd üzente meg pár hete. De Orbán már egy éve harcot hirdetett a befektető által támogatott nem kormányzati szervezetek ellen. A Transparency International, vagy a Helsinki Bizottság szálka a kabinet szemében, merthogy demokráciát, jogállamot akar és küzd a korrupció ellen. Az első támadás célpontja a CEU lett, dehát az egykor liberális Orbán ma már az illiberális államot propagálja.

Guardian

guardian.jpg

A CEU, Közép-Kelet-Európa egyik vezető egyeteme attól tart, hogy kitessékelhetik Magyarországról, köszönhetően a keményen jobbos kormány törvényjavaslatának. Ha ez valóban bekövetkezik, az nagy csapás lenne a magyar felsőoktatás számára, no, meg az országnak is, miután jelenleg az ágazat vezetőjének számít a régióban. A lépést mindenesetre egy szélesebb akció részének tekintik a Soroshoz kapcsolódó szervezetek ellen. Orbán a pénzember kemény ellenfele, azt állítja róla, hogy bátorítja a migrációt és árnyékhatalmak képviselőjeként jár el mind a magyar, mind a világpolitikában. Monica Macovei, EP-képviselő, korábbi román igazságügyi miniszter, aki maga is a CEU-n tanult, azt mondja, hogy itt igazából a szabadgondolkodású, liberális oktatás, az egyetemi autonómia és a fejlett világ értékrendje került a célgömbbe. Ráadásul egy héttel követi a szentpétervári Európai Egyetem bezárását, ami nem lehet véletlen, az illiberális erők összehangolják akcióikat. Balázs Péter volt külügyminiszter úgy ítéli meg, hogy teljesen értelmetlen az izmozás, mert a CEU hatalmas érték Budapestnek, azon kívül ha felszámolják, akkor lehet néhány kellemetlen kérdése az amerikai kormányzatnak.

Le Monde

le_monde.jpg

A civil szervezetek és a média elleni támadások után most az egyetemek vannak soron. Az ultrakonzervatív Orbán Viktor kormánya olyan törvénymódosítást terjesztett elő, ami maga után vonhatja az egyik legemblematikusabb felsőfokú tanintézmény, a CEU bezárását. A miniszterelnök több hónapja fokozza a kampányt Soros György ellen, akit azzal vádol, hogy az az ellenzéket finanszírozza. Merthogy a Nyílt Társadalom több olyan civil szervezetet segít, amely a szabadságjogokért vagy a menekültekért áll ki. Az illiberális demokrácia hívei ugyancsak nekimentek a Közép-Európai Egyetemnek, azt állítva, hogy az az üzletember liberális programját terjeszti Európában. Közben már készül a nemzeti konzultáció, amelynek célja, hogy előre legitimálja Orbán fellépését a civilekkel szemben, és hogy a Bizottság ne tudjon közbeavatkozni. Az akció részleteit épp akkor ismertették, amikor Budapestre érkezett a menekültügyi biztos, hogy figyelmeztesse Magyarországot: tartsa be az EU elveit.

Die Presse

die_presse.jpg

Már megint egy olyan modell áll szemben a liberális gondolatokkal, a nemzetköziséggel és a bevándorlók iránt mutatott nyíltsággal, amely ellenségesen viszonyul a kulturális vagy vallási kisebbségekhez, és amely megveti a kozmopolita eliteket. Erre hívja fel a figyelmet a demokrácia és az emberi jogok egyik neves szakértője. Ian Buruma, a new york-i Bard College tanára úgy gondolja, jól el lehet dönteni ki hol áll, ha megvizsgáljuk az illető viszonyát Soros Györgyhöz. Az üzletember Orbán Viktort is segítette, ám az most beleharap abba a kézbe, amely egykor enni adott neki. El akarja űzni a CEU-t. Amúgy ő az illiberális demokrácia lángoló híve, mint annyi más megválasztott autokrata a korábbi szocialista országokban. Soros persze valóban megtestesíti mindazt, amit a nativisták és az antiszemiták gyűlölnek: gazdag, kozmopolita, zsidó és a nyílt társadalmat hirdeti.

Trump nézetei nagyot lendíttek a Nyugat ellenségein. Az antiliberális és autokrata erők mindenütt kaptak a lehetőségen, hogy az elnök programjának segítségével igazolják a határok lezárását és a „nép ellenségeinek” megsemmisítését. Ilyen légkörben eltorzul a zárt társadalom ellenmodellje. A Nyugatot tényleg létében fenyegeti veszély, de nem a migránsok, az iszlám, vagy a Soros támogatta NGO-k miatt. Azok miatt kell leginkább félnie, akik nem győzik hangsúlyozni, hogy meg akarják menteni, tehát Orbán, Le Pen, Wilders, Kaczynski vagy Trump. Van viszont egy reménysugár: Merkel mindig is a liberális demokrácia rendíthetetlen hívének bizonyult. Csak bízni lehet abban, hogy Németország kitart a Nyugat elleni legújabb háborúban.

Kurier

kurier.jpg

Orbán bontókalapáccsal esik neki a liberális intézményeknek, ám nemzetközi felháborodást váltott ki, hogy esetleg kipaterolják a CEU-t, az ország egyik elitegyetemét. A háttérhez tudni kell, hogy Soros a liberális felfogás bástyájának számít az egyre inkább jobbra sodródó Magyarországon. De a kormány hírek szerint vaskézzel avatkozott közbe már egyetemeken is – mondja a CEU egyik osztrák jogász professzora, aki szerint következetesen elnyomják a liberális szellemet. Niedermüller Péter azt mondja, ilyen feltételek mellett a Közép-Európai Egyetem nem tud fennmaradni. Hogy az Európai Néppárt miért hallgat Orbán ügyében, az rejtély az EP-képviselő számára. Az osztrák Anton Pelinka, aki a nemzetközi kapcsolatok professzora az egyetemen, úgy értékelte, hogy gonosz támadás zajlik, amit a miniszterelnök irányít, mivel az antiszemita és idegenellenes intézkedésekkel Európa Trumpja akar lenni. Az Európai Parlament szociáldemokrata frakciójának alelnöke azt gondolja, hogy Orbán el akarja hallgattatni a liberális hangokat. Úgy jár el, mint Erdogan. Paul Lendvai a magyarországi véleményszabadság elleni igen súlyos támadásnak tartja a törvényjavaslatot.

Economist

economist.jpg

A hetilap hírösszefoglalója azt írja, hogy a magyar kormány olyan módosítást tervez a felsőoktatási törvényben, aminek következményeként a Soros által alapított CEU, az ország egyik legjobb egyeteme, attól tart, hogy le kell húznia a rolót. Orbán Viktor, aki már kinyilvánította, hogy illiberális demokráciát akar, régóta igen ellenséges viszonyban van Soros Györggyel.

Die Welt

die_welt_1.jpg

Európában nyomulnak a rombolás erői, és a konzervatív német lap szerint a földrészen egyre nagyobb készséget tapasztalni arra, hogy átengedjenek bizonyos befolyási övezetet az oroszoknak, ám a Nyugat tudatáig nemigen jut el, milyen vészesen kiéleződött a helyzet a kontinens délkeleti részén. A közös jövőt az ottani események alapvetően befolyásolják. Az orosz és a belorusz fejlemények igazolják, hogy a demokratikus Európa semmiképpen sem nyugodhat bele az újszovjet típusú keleti elnyomó rendszerek létezésébe, hogy azok még tovább szorítják a csavart. Hiszen amíg ilyen diktatórikus rezsimek működnek, addig a nyugati demokrácia sincs biztonságban. A tekintélyelvű alternatíva annak arányában nyer teret, ahogyan a szabad társadalmak már nem a szükséges határozottsággal képviselik az általános értékeket. Magyarországon és Szlovákiában felerősödnek az elszakadási mozgalmak, és Putyin tudja, hogy kell ügyesen betenni a lábát az ajtórésbe. Ezt hiba hagyni, mert a liberális demokrácia és az orosz elnök által megjelenített tekintélyelvűség tartósan nem képes egymás mellett létezni. Közben azonban az államfő is tudja, hogy csak akkor maradhat hatalmon, ha egyrészt távol tartja saját lakosságától a nyugati eszméket, másrészt lejáratja azok forrásait. Ezért dolgozik a nyugati demokrácia megsemmisítésén. A szétesőben lévő Európa csak akkor tud ismét egyesülni, ha elhárítja a pusztítás erőit.  

Spiegel

der_spiegel.jpg

Közgazdászok szerint igazából propaganda és lobbizás húzódik meg a Heineken vörös csillagának tervezett betiltása mögött, ám utóbbi csak egy része a külföldi cégek ellen indított hadjáratnak. Pedig a holland sörgyár a kormány stratégiai partnere, ám eljátszotta a hivatalosságok jóindulatát. Figyelmen kívül hagyta ugyanis, hogy az erdélyi névvitában a másik fél az üzleti szálakon keresztül jó kapcsolatokkal rendelkezik a Fideszhez. Inotai András teljes képtelenségnek minősíti a történetet. Mellár Tamás pótcselekvésről beszél. Mindketten abból indulnak ki, hogy propagandakampányról van szó. Meg kell mutatni a választóknak, milyen kemény a kormány a multikkal szemben. Hamarosan következnek a bolthálózatok, és javában zajlik a mozgósítás a külföldi élelmiszergyártók ellen. Mellár rámutat, hogy ez esetben szó sincs fogyasztóvédelemről., az egész mögött olyan versenytársak valószínűek, mint a CBA. Ám mindez alig segít valamit a jó 2,5 millió szegény sorsán. Az orbáni gazdaságpolitika valójában vegyíti a szegényellenes neoliberalizmust és a nacionalistának feltüntetett állami beavatkozást.  Inotai András szerint azonban nem lehet egységes gazdaságpolitikáról beszélni. Nincs elég munkaerő, nagy a jogbizonytalanság, zuhan a beruházások szintje. Az uniós támogatás nélkül nemigen lenne növekedés. 

Hangos sajtószemle

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2512389791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!) 2017.03.31. 08:16:40

Mürkülnéni az NSA európai főspiclije, azt teszi, amit a tengerentúlról utasítanak neki

www.youtube.com/watch?v=rt_QmdF1dUQ

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 09:58:17

Merkel nagy humanista, orbán egy fasiszta pöcs. A EU meg béna kacsa, hogy bnen bassza ki a zsebnácit.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 10:00:21

Soros György a legnagyobb hazafi Széchenyi óta. Az orbáni őrültséget bizonyítja, hogy még oros Györgyöt is ellenségnek veszi, az esztelen hívei mag szajkózzák a butaságait.

Ballib cenzorok réme 03 2017.03.31. 10:12:26

Nincs itt probléma.

Aki kér migránst az fogadjon be amennyit akar.

Mutti Merkel tőlem betelepítheti a telejs Szír lakosságot magához.
(Előbb-utóbb ugyis megválsztanak a Németek is egy normális elnököt, aki hazazavarja az összes migrit, csak idő kérdése.)

De minket hagyjon békén az agybeteg multikultijával !

Ballib cenzorok réme 03 2017.03.31. 10:19:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

EZt fogják eldönteni a váalsztók, hogy melyikünknek van igaza.

Bár tegyük hozzá,
Soros-t hazaárulónak nevezni dícséret, mert feltételezi hogy van kötődése az országhoz ahol élünk, és amit ő elárult.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 10:21:48

@Ballib cenzorok réme 03: 'Bár tegyük hozzá,
orbánt hazaárulónak nevezni dicséret, mert feltételezi, hogy van kötődése az országhoz, ahol élünk, és amit ő elárult. "

Így van. :))

Ballib cenzorok réme 03 2017.03.31. 10:27:28

Ne szarakodj!
Rakd be ezt magad helyett, megbízhatóbban működik meglátod:

CTRL+C, CTRL+V
str.replace("Soros","Orbán");
str += "\n\nÍgy van. :))";

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 10:32:53

@Ballib cenzorok réme 03: Csak javítom a rengeteg helyesírási és helyesgondolkodási hibáidat.

Ballib cenzorok réme 03 2017.03.31. 10:38:35

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ha az úton mindenki szembe megy veled, az nem azt jelenti hogy ilyen sokan mennek rossz irányba.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 10:41:48

@Ballib cenzorok réme 03: "Ha az úton a fideSSfasszopók szembe mennek veled, az nem azt jelenti hogy ilyen sokan mennek rossz irányba."

Dehogynem! :))

atomic power 1986DucaDuca 2017.03.31. 12:50:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Soros György a legnagyobb hazafi Széchenyi óta."

Indokold már meg légyszíves, hogy miert nagyobb hazafi, mint például Deák Ferenc!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 12:58:41

@atomic power 1986DucaDuca: Évi 20 milliárdot költ önzetlenül a saját, "nehéz munkával megkeresett" pénzéből a magyar demokrcia támogatására. Például orbánt is védte a TASZ az esztelen hatalom ellen, a TASZ-t is támogatja Soros György.

És ezt teszi immáron több, mint 30 éve. Sorosnak, Reagannek, Woytilának és Gorbacsovnak köszönheted, hogy itt szabadon fröcsöghetsz a demokrácia vívmányai ellen.

atomic power 1986DucaDuca 2017.03.31. 13:20:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Évi 20 milliárdot költ önzetlenül a saját, "nehéz munkával megkeresett" pénzéből......"

A spekulacioval szerzett penzből, miközben az alapitvanya majdnem bedöntötte az OTP-t.

A hazafisag, a hazaszeretet nem fejezhető ki pénzben. Deák nem hagyta el soha a hazajat, életét is kockára téve.

Tevékenységével megerősítette az alkotmányt és a nemzetet. Jelentősen hozzajarult Magyarország fejlődéséhez, anyagi és szellemi gyarapodásához. Megteremtette Magyarország átalakulásának és fejlődésének törvényi kereteit.

Soros Gy. tevekenysege a partallami diktatúrak lebontasaig volt haladó. Ma mar egyre inkabb negatív folyamatokat tamogat. Kontroll nelküli migració, hagyomanyos ertekek elleni fellepes.

Te szoktál fröcsögni, en nem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 13:39:56

@atomic power 1986DucaDuca: "A spekulacioval szerzett penzből"

Ez a kapitalismus. Visszasírod a kádárrendszert?

"A hazafisag, a hazaszeretet nem fejezhető ki pénzben."

Bassza meg, Széchenyinek nem szóltak. :))

"Soros Gy. tevekenysege a partallami diktatúrak lebontasaig volt haladó."

Akkor most is haladó, a fieSSpártállam miatt.

"migració"

:))

A téli hideg is Soros György miatt van. :))

Mondjuk a hazaáruló orbánt többször is segítette Sooros György, ez valamennyit levon a patriotizmusából.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 13:40:41

@Ballib cenzorok réme 03: "Ha az úton minden fideSSfasszopó szembe megy veled, az nem azt jelenti hogy ilyen sokan mennek rossz irányba. "

De, pont azt jelenti. :))

atomic power 1986DucaDuca 2017.03.31. 14:24:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Ez a kapitalismus. Visszasírod a kádárrendszert?

Egszer azt mondta Demján Sándor nagyvallalkozó, hogy meggazdagodni csak úgy lehet, hogy más elszegényedik. Nem jogom erkölcsi alapon megítélni Soros tőzsdespekulaciós tevekenyseget, de az tény, hogy több orszagban, többek között a kapitalizmus őshazajaban is, a világ egyik legerősebb devizájának összeomlása és egy egész régió megroggyanása az ő szamlajara írható. Soros valutapiaci spekulációja következtében összeomlott a brit font árfolyama, a John Major által vezetett kormány megbukott, a Konzervatív Párt háttérbe szorult annak idején.

Gyakran mondjuk, hogy valami törvényes, de nem erkölcsös. Lehet, hogy Soros kivaló tőzsdespekuláns, de legnagyobb magyar hazafinak nevezni enyhen szolva túlzas. Hazafi szerintem csak erkölcsös ember lehet. Olyan, mint Deák Ferenc. Alposan lerontja az erteket barmilyen penzügyi segítsenek az, ha a penz masok "megroggyanasahoz", ellehetetlenítesehez vezet. A pénznek nincs szaga! Igaz?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 14:28:37

@atomic power 1986DucaDuca: "törvényes, de nem erkölcsös"

Nem erkölcsös elfogadni a pénzét, és közben faszságokat üvöltözni ellene.

atomic power 1986DucaDuca 2017.03.31. 15:54:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Nem erkölcsös elfogadni a pénzét, és közben faszságokat üvöltözni ellene."

Ha egy időben törtenik, akkor igen. Ha eltelt azóta par evtized, akkor nem. Ez alatt sok minden valtozott. Vagy úgy gondolod, hogy a penzzel örök szellemi, erkölcsi, politikai lojalitas vasarolható?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 15:56:27

@atomic power 1986DucaDuca: "eltelt azóta par evtized"

Milyen évtied? Soros György tavaly 20 milliárd forinttal támogatta Magyarországot. Most is támogatja, ebben a pillanatban.

atomic power 1986DucaDuca 2017.03.31. 16:16:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Soros György tavaly 20 milliárd forinttal támogatta Magyarországot. Most is támogatja, ebben a pillanatban."

A tamogatott civil szervezetek nem is - a te szavaiddal élve - üvöltöznek ellene! Sőt!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 16:36:10

@atomic power 1986DucaDuca: "A tamogatott civil szervezetek nem is - a te szavaiddal élve - üvöltöznek ellene!"

Persze, azok normális civilek. Az álcivil CÖF nem kap.

Keveset tudsz te a világról. A csúti geci üvöltözik ellene.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 16:36:56

A habonymédia miatt ilyen rendkívól tájékozatlanok a fideszesek?

atomic power 1986DucaDuca 2017.03.31. 17:04:04

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Keveset tudsz te a világról. A cs.....i g......i üvöltözik ellene."

Nem vagyok tajekozatlan, csak eppen nem ertetted meg, hogy amikor azt írtam, hogy "eltelt azóta par evtized", mire utaltam.
Nem az én hibám, hogy ha a szövegertelmezessel gondod van!

6.Lenin 2017.03.31. 17:22:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Soros nem Mo-ot támogatja, hanem azokat, akik majd kiárusítják neki Mo-ot.
Abban tévedsz, hogy Mo-ot azonosítod a néhány tucat alatvalójával.
A másik tévedésed, hogy Soross nem támogat, hanem befektet. A támogatásért nem szokás várni, hogy az anyagilag is megtérüljön. Ez utóbbit befektetésnek hívják, és elvárás a belőle kitermelhető haszon.

De a lényeg, hogy elég kicsinyes módon provokálod a több hsz reményében az ide látogatókat. Valószínűleg anyagi haszonszerzés céljából, de ennek a hazafisághoz semmi köze. Ha a Keleti előtt kéregetnél szerintem hasznosabb lehetne a számodra-anyagilag, talán. Vagy elhajtana a konkurencia.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 17:28:38

@6.Lenin: "Soros nem Mo-ot támogatja, hanem azokat, akik majd kiárusítják neki Mo-ot. "

Hhháááháhááá! Elittad teljesen az eszedet.

De mivel csak együgyű vagy, nem annyira rosszindulatú, mint a legtöbb fideSSfasszopó, megengedem, hogy hozz fel valamit a hüļye állításod igazolására, hátha van benne valami értelem-morzsa.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 17:29:58

@6.Lenin: "provokálod a több hsz reményében az ide látogatókat"

Eljutottunk oda, hogy a fideSSfasszopóknak már az igazség bemutatása is provokáció. Nagyon szomorú ez. :(

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2017.03.31. 17:34:59

Hát most biztos nagyon örül a miniszterelnök, hogy újra bekerült a világsajtóba. Putyin is megpaskolja a vállát. Azért abba érdemes belegondolni, hogy a CEU-nak nem lesz semmi baja, mert elköltözik máshova és kész. Viszik magukkal a magyar és külföldi diákokat és azt a jónéhány világszínvonalú magyar kutatót akiket ők tudtak csak hazahozni, mert a kormány nemhogy nekik, de a legokosabb érettségiző diákoknak sem tud egy színvonalas helyet biztosítani ebben az országban. Nekünk magyaroknak lesz eggyel kevesebb világszínvonalú egyetem¨ünk, azaz marad 0. Meg marad egy idióta lelkészminiszterünk aki eldönti hogy mit lehet tanulni és mit nem.

6.Lenin 2017.03.31. 17:44:35

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ja, igazság, nálad van a kredencben, és néha potyogtatsz a földi halandóknak belőle morzsákat.

Hogyan is lesz valaki milliárdos adományozásból? Kifelé dől a lé, befelé meg semmi?Fasza, nagy köcsög vagy te cicus. Nézd meg Soros eddigi "befektetéseit", pl Ukrajnában, de most csak az anyagiakat nézzük, a hullákat toljuk momentánm az ágy alá. Az USA gazdagságáról mindig elfelejtik megkérdezni a sok millió gyermekmunkást a világ szegényebb részein.
Miért is van az EU felé tartó migráció? Miért is az EU-ba? Kinenek is jó ez? Ezt is kérdezd meg Gyuri'bá-tól.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 17:48:20

@6.Lenin: "Hogyan is lesz valaki milliárdos adományozásból?"

Úgy, hogy korábban tíz milliárdos volt.

Vlagyimir, ez nagyon gyenge tőled.

Mondjuk javadra írom, hogy legalább sorosozásból nem vagy a topon. :)

conchita wurst 2017.03.31. 17:50:16

Nem volt semmilyen csörte.

A nyugati elit egy része még nyomja a kettős beszédet, miközben pakolja a migriket kifele. De jönnek ott is a választások.

conchita wurst 2017.03.31. 17:52:08

@Miki Telepi: 'Azért abba érdemes belegondolni, hogy a CEU-nak nem lesz semmi baja, mert elköltözik máshova és kész. '

Ez így van Prágának sem lett semmi baja amikor kidobta a CEUt, elköltözött és kész.

6.Lenin 2017.03.31. 17:54:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

A tiz milliárd meg a száz milliárdból. A száz milliárd meg az ezer milliárdból.
Az ezer milliárdra meg ki a fasz emléxik, hogy miből volt, lényeg, hogy nekünk is adott, tőlünk meg csak az országot kérte, az meg úgysem a miénk volt, hát odaadtuk.
Cicus ,cicus, te vagy az 1etlen köcsög macska, 1 evolúciós csoda. B+.

Janossz 2017.03.31. 18:17:12

Jó ez a nyitókép. ...gyerek, kérsz csokit?

atomic power 1986DucaDuca 2017.03.31. 18:27:58

@Janossz:

"Jó ez a nyitókép. ...gyerek, kérsz csokit?"

Csak akkor, ha a NÉBIH ellenőrizte!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 18:37:51

@6.Lenin: "Az USA gazdagságáról mindig elfelejtik megkérdezni a sok millió gyermekmunkást a világ szegényebb részein."

Ez igaz. Ezért is lesz sok gazdag hirtelen a halála előtt filantróp.

sírjatok 2017.03.31. 18:41:34

Ez a "Soros önzetlen jófejségből minket támogat" kb. annyira hihető, mint "az EU önzetlen jófejségből minket támogat". Szerintem ezt csak a reménytelenül kretének hiszik el.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.31. 18:48:01

@sírjatok: ""Soros önzetlen jófejségből minket támogat" kb. annyira hihető,"

Márpedig több, mint 30 éve ezt csinálja. Engem is támogatott jófejségből, hidd el, nem kellet a lelkemet eladni érte.

6.Lenin 2017.03.31. 18:48:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Sorost is báncsa a lelkiismerete? Nebassz!
Rájött ő is, hogy nem viheti magával a lét? Osztogattya?
Cicus, cicus, te már nem fox megváltozni az már tuti.

conchita wurst 2017.03.31. 18:55:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ez nem változtat azon hogy Soros a marxista popperista céljaihoz használja a lóvét, már vagy 40 éve.

És ha feldobja a bakancsot a Soros Fund marad, van pár fia folytatják, nem változtatott semmin Soros attól hogy öreg,

cél: nyílt társadalom - azaz a demokrácia, a kapitalizmus és a homogén kultúrák lerombolása

conchita wurst 2017.03.31. 19:02:27

Soros fuvarosai olajozottan dolgoznak:

Az Európába induló bevándorlók megmentésén fáradozó, nem kormányzati szervezetek (NGO) némelyike az embercsempészeknek kedvez és az Olaszországba tartó bevándorlást ösztönzi azzal, hogy a migránsokat a líbiai partoknál veszi hajóinak fedélzetére - írta az olasz sajtó.
Forrás: kuruc.info/r/4/171170/

meglepő

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2017.03.31. 19:47:51

@6.Lenin: A primitívséged öncélú. Kár tovább itt matyiznod, már mindenki megunt.

Sétt 2017.03.31. 19:54:31

lassan ideje egy polgárháborúnak szerintem, de ez egy még szabad vélemény.

6.Lenin 2017.03.31. 19:56:37

@Androsz:

Kösz, hogy szóltál, de még nem tudom mit is kezdjek vele.
Mire is válaszoltál? Vagy ez valami cáfolat lenne, valamire?
Köcsög, már bocs, de szerintem az ilyen hsz-re mit is lehetne mást.

sőőtnagyonis 2017.03.31. 20:11:21

@atomic power 1986DucaDuca: Miért nagyobb Soros?
Üj le kisfiam történelem egyes!
Te nagyon okos azért mer orbán lefekszik egy KGB-nek az ugyan az mint Deák.
Csak ezt még 50 év múlva is tudták itt meg az amnéziás orbán azt is elfelejtette mit mondott mint politikus bojtár. Meg azt is kiknek mondta.
Tudod aki éltek még 1990-ben orosz fogságból itt maradtak, akkor ezt a szarjankót ma meglincselnék. Akik oroszországból hazajöttek, azokat még csak nem is a háború, hanem az oroszok vendégszeretete sokkolta. Itt most sokan nem tudják mit jelen az orosz vendégsszeretet, a medvepásztorkodás és egyebek. ...Már úgy meg van zavarodva, hogy nem is titkolja azt hadoválja amit a KGBsek mondanak neki. Abból látszik, hogy igaz az állításom, hogy még a haverjai,(bűntársai) is ledöbbennek ezen a tolvajtempón. Szegény Kósa akár hogyan igyekszik nem tud megbirkózni ennek a hazugságáradatnak a magyarázatával. És itt vagy tok még ti is akiknek fogalma sincs mi van ennek az őrült idiótának a fejében? Még hogy Soros meg Deák...

sőőtnagyonis 2017.03.31. 20:16:36

@Ballib cenzorok réme 03:
Jáj má megint új zakód van? Hogyé kaptad?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 20:19:58

A fidesz ismét megmutatja, hogy kisstílű mocskos gazemberek gyülekezete. Ebből következően a nép köréből is a legalja támogatja.

Hogy képzeli ez a rohadék Orbán, hogy joga van folyamatosan stresszben tartani az országot? Nyugalmat akarok. Végezze a dolgát csendben, amiért megfizetik. Folyamatosan keresi az ellenséget, és mindig kiderül, hogy valami rohadékságot leplez vele. Gondolom most is, amíg mindenki a CEU témával foglalkozik, sikerül ellopniuk a fideszeseknek valamit. És van, aki ezekre szavaz, sőt védi őket. Értitek? Védi.

legeslegujabbkor 2017.03.31. 20:20:35

@Ballib cenzorok réme 03:
Mondd már ki egyenesen, hogy géppuskázzuk le az összes menekültet, aki közel jön hozzánk. Vagy ehhez gyáva vagy?

conchita wurst 2017.03.31. 20:20:48

@sőőtnagyonis: Orbánt a magyarok többsége megválasztotta hogy képviselje az országot.

Sorost senki sem választotta, csak azok akik sorosba fektettek pénzt, vagy akiket ő fizet.

Tehát kár ezt összehasonlítani, Soros éppen az az ember aki bizniszelt a nácikkal, kommunistákkal, oroszokkal, bárkivel ha jó üzlet nézett ki.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 20:21:59

@conchita wurst: Mindig tűnődöm, hogy ti fideszesek vajon tényleg ennyire hülyék lehettek-e. Tényleg bevesztek-e bármit, amit a cigó kanász mond. Nyilván Soros és az USA érdeke az EU gyengítése, ki másé lenne, még csak véletlenül sem az oroszoké ugye? Logikus..., ha a főcigó ezt mondja, akkor biztos így van. Lőrinc meg közben hadd gyűjtögesse a mannát neki.

conchita wurst 2017.03.31. 20:23:56

@legeslegujabbkor: 'Mondd már ki egyenesen, hogy géppuskázzuk le az összes menekültet, aki közel jön hozzánk. Vagy ehhez gyáva vagy?'

Európa ezt fogja tenni ha a 800 millió afrikai komolyabban megindul. Vagy akár 80 vagy akár 8 millió.

Ezt te is tudod, én is tudom.

A különbség az hogy míg a magyar politikusok már az elején is azt mondták hogy nem kellenek nekünk, a nyugatiak egy része még mindig nyomja az álszent süket bullshitet, a másik kezével meg löködi kifelé a migriket.

conchita wurst 2017.03.31. 20:26:44

@Felchutty Bugrisch: Soros és az USA érdeke nem azonos, Sorost utálja a jelen rezsim vagy az átlag amerikai kommentelő pont úgy mint a hazai jobboldal.

Pont ugyanazért ott, mint itt: a négerek és latinók segélyesek szaporításáért, hogy minnél előbb szocialista állammá alakíthassa az USAt félhülye vadakkal.

Az oroszok érdeke szintén az EU gyengítése, ez nyilvánvaló.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 20:29:58

@conchita wurst: Ok, de a menekültekkel nem Soros, hanem Putyin és Erdogan gazdálkodik, konkrétan zsarolva az EU-t. A fidesz retorika szerint mégis Soros "küldi" ide őket.

sőőtnagyonis 2017.03.31. 20:32:02

@Ballib cenzorok réme 03:
"EZt fogják eldönteni a váalsztók, hogy melyikünknek van igaza."
Ja, miről beszélsz? Választás? Hol élsz te jóember? Kiakar ebben az országban választani?
Egy valaki, aki nem választ, hanem dönt. Csaxólok előre Magyarországon már 2014-ben sem választás volt, hanem lepaktáltunk a patás ördöggel, aki úgy ránk csimpaszkodott, mint a pióca vagy a kullancs itt vannak közöttünk és szívják a vérünket, leamortizálnak mindent. Jöttek az állkeresztyénséggel, állrezsicsökkentéssel, A böhöm nagy osztálysarccal. Most már csak a saját idétlenségét kellene megmagyarázni, de ez a szarkupac már nehéz lesz be foja temetni, nincs az a lyósságos putyin aki kihúzza ebből a szarból.

legeslegujabbkor 2017.03.31. 20:32:34

@conchita wurst:
A kínaiak nagy falat építettek, mások hadsereget szerveztek. Semmiből nem tanultunk úgy látom.

Ha egy embertömeg elindul, mert a lakóhelyén éhínség vagy kiirtás fenyegeti, akkor semmi sem állítja meg. Semmiféle fal, semmiféle fegyver.

conchita wurst 2017.03.31. 20:39:03

@Felchutty Bugrisch: Az nem kérdés, hogy Soros segíti a migránsokat Európába jönni, többek között a soros-szponzorálta HB perelt ki 12 milló forintot a 2 bangladesi migrinek a múlt 7en a magyar államból. Ő pénzel sok olasz migribegyüjtőt ők osztanak térképeket a humanitárius szervezeteken keresztül stb.

Emellett az EU olyn hülye helyzetbe hozta magát a willkommenskulturral meg azzal hogy aztán meggondolta magát, hogy Erdogan most zsarolhatja, amit persze ki is használ.

6.Lenin 2017.03.31. 20:39:10

@legeslegujabbkor:

"lakóhelyén éhínség vagy kiirtás "

Igen? És mitől, kitől van ez náluk? Népszokás?

És, ha ezeket ott megszüntetnék, akik előidézték? Igaz, akkor ők lennének szarban.

conchita wurst 2017.03.31. 20:40:37

@legeslegujabbkor: Te se védekezz ha seggbe akarnak dugni. De azért ne zavarjon ha más megpróbálja. A kelet-római birodalom 900 évig elvolt még miután a barbárok kinyírták a rómaiakat.

sőőtnagyonis 2017.03.31. 20:44:20

@conchita wurst: Nagyokos aki tudja mit jelent a választás és a demokrácia ilyen dologgal nem jöhet elő. Bárkit bármikor el lehet ítélni valamiért, de nem a hatalommal vissza élve, mert másnaposan keltem, mer szilvórium még blokkolja fél agyamat. Nem úgy hogy pénteken felkelek és elkezdek marhaságot beszélni.
Védhetetlen az állításod ezt senki nem fogadja el Európában, de még Ázsiában is hülyének nézik az ilyet. Kirőhőgik a kis tetűnek nézik aki kiröhögnek, mint a lengyelek akiknek nem puccsolta meg a Tuskot. Jáj mekkora szopás volt ez 15-én!
Most meg átnéznek rajta, mint az ablakon, mert már nagyon kilóg a lóláb, de a bele is!!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 20:50:36

@conchita wurst: Az én olvasatomban ez csak a rászorulók segítése. Az persze nem csoda, ha egy fideszes mindenkiről hátsó szándékot feltételez. Paranoiás egy népség, ráadásul magukból indulnak ki.

Most is már elkezdték a fideszes politikusok böfögni, hogy kemény kampány lesz a 2018-as. De persze kizárólag az ellenzék miatt, mert nem is a fidesz csinált kampányt minden egyes napból 2010 óta (többek között a folyamatos ellenségkereséssel, hogy a hülye híveik be legyenek feszülve).

conchita wurst 2017.03.31. 20:50:55

@sőőtnagyonis: Valójában nagyon is fél az establishment Orbántól, még Jobban Putyintól és Trumptól.

Ezért nagy a ricsaj.

Amikor Jelcin volt az oroszok feje, és minden olajpénzt ki tudtak talicskázni Oroszországból, akkor nagy volt az orosz demokrácia - a nyugati sajtóban - épp csak az oroszok éheztek. Ugyanez a bajuk Orbánnal is.

morpho 2017.03.31. 20:51:30

@conchita wurst:
"Orbánt a magyarok többsége megválasztotta hogy képviselje az országot."
Nem akarlak elkeseríteni, de Orbánt senki nem választotta meg. Egyéniben nem is indult.

morpho 2017.03.31. 20:52:42

@morpho:
Ja és a msgyarok többsége nem választotta meg a fideszt sem, csak rájuk szavaztak a legtöbben.

legeslegujabbkor 2017.03.31. 20:55:39

@6.Lenin:
Ha az okokat megszüntetnék, talán újra élhető lenne az otthonuk. Na ki az, aki segít neki ebben?

conchita wurst 2017.03.31. 20:55:48

@Felchutty Bugrisch: Sorosnak csak hátsó szándékai vannak.

A baloldali emberek naivak, azt hiszik a milliárdosok szocialisták, ezt hitték Gyurcsányról is, aztán nagyon meggazdagodtak rajta az agyhalott szavazói. Sajna velük együtt a középosztály is szívott.

A fidesz 2002ben megtanulta, hogy nem elég jól kormányozni, keményen kampányolni is kell. Ha 2002ben győznek, ma ugyanott tartanánk ahol a szlovákok.

sőőtnagyonis 2017.03.31. 20:57:27

Jaj hagy dicsekedjek kik osszák itt az észt, hát aki egy rohadt nyelv vizsgát sem képes le tenni. Kusza Hubi a zseni, eszem megáll mint a pöcs majd kap megint csilivili papirost valamelyik megzsarolt egyetemtől, ha nem lesz meg a kettes a vizsgáján.
Csiszárnak is vettek, mert már egészen jól mutogat olaszul.
Gyerekek, mi a pöcs van ebben az országban van itt egy normális vezető, vagy mindenki lökött?
má leállok, mert reggelig, vagy jövő ilyenkorig sorolhatnám.

6.Lenin 2017.03.31. 20:58:23

@morpho:

És reménykedsz, hogy sikerül magad erről meggyőzni?

sőőtnagyonis 2017.03.31. 21:00:00

@conchita wurst: Hát persze ezért van szorosan a seggükben.

conchita wurst 2017.03.31. 21:00:12

@legeslegujabbkor: A segítség nem sok, ha valaki degenerált. Hiába a bőkezü szociális transzfer a fehértől a néger felé, azért a dzsungeltempó nem tünik el. Lásd párizsi vagy amerikai törzsi felkelések, vagy akár a nálunk feneketlen kútnak számító cigányintegrációs törekvések.

Persze fontos, hogy béke legyen a migriket küldő országokban, de a szegénység nem fog eltünni ripsz-ropsz, így továbbra is ömleni fognak ha hagyjuk.

sőőtnagyonis 2017.03.31. 21:01:33

@6.Lenin: Téged nem is kell nagyokos, majd a pohos meggyőzi őket.

6.Lenin 2017.03.31. 21:04:27

@legeslegujabbkor:

Az ukránok már jól élnek? 5 milliárd dollárral segítettek nekik ebben (nnyibe került a forradalom a Majdanon). Majdnem Gyuri'bá lett a pézügyér Ukrajnában, de én még valahogy nem irigylem őket. Még kéne 1 kicsit tolni lóvét?

Ja, és hol lett jobb eddig az elmúlt 10-20 évben, ahol Gyuri'bá emberei "jót" tettek az ott lakókkal? A sok hullával most ne foglalkozzunk, majd később esetleg.

6.Lenin 2017.03.31. 21:06:28

@sőőtnagyonis:

Bocs, de azt hittem morpho saját magát szeretné meggyőzni, hiszen magának címezte a hozzászólást.

conchita wurst 2017.03.31. 21:09:11

@Felchutty Bugrisch: Törökország átlag-életszínvonala hatalmasat nőtt Erdogan idején, és az oroszoké is Putyin idején.

Ehhez annyi kellett, hogy ne hagyják az erőforrások korlátlan kiszívását.

Az EUn belül persze erősen korlátozottak a lehetőségeink, de Orbán jobban használja ki őket mint a liberálisok. A 3 kormányzása közül egyszer sem volt semmi, ami a késő-kádári anyagi visszaesésre, a bokros vagy a bajnai csomagra hasonlított volna, és ez szerintem nem véletlen.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 21:12:55

@conchita wurst: Igen, persze. Aki meg mást mod, az véletlenül sugárfertőzést kap... nálunk az erőforrásokat a fidesz politikusai és strómanjaik szívják ki. Nekem az sem jobb, főleg, hogy a pénzt viszik is külföldre. Ja és Viktor rendre a Bokros és Bajnai csomagból (is) gazdálkodik. Meg a sokat szidott Brüsszel pénzéből. Cserébe meg odahány a portára.

sőőtnagyonis 2017.03.31. 21:13:25

@conchita wurst: Ne kábíts már. Orbán olyan mint a komcsik voltak, amikor jött a front az ország felé terjesztették a jó hírt," Fosni fogtok a zsírtól annyit kapunk az oroszoktól"
a jó hír ez most is: csak még vannak akik tudják milyen a tél az Urálon túl, és hogy a maradék jószágot is elvitték, lesöpörték a padlást, az oroszok ma is Kalasnyikovval etetik a világot, és a gabona közel annyi mint volt, ezért húst sem termelnek. Ők nem fognak egy szupermarketet sem feltölteni. ezt ne felejtsük el. Inkább tíz atomvillanás, mint Szibéria!

sőőtnagyonis 2017.03.31. 21:16:02

@6.Lenin: Én értem őt is, csak szabatos akart lenni, ezért két kommentet írt.

morpho 2017.03.31. 21:18:18

@6.Lenin:
Magyarországon közvetlenül választanak miniszterelnököt? A fidesz 50%felett kapott a legutóbbi választáson? Lemaradtam valamiről???

HALÁL A CEU ra 2017.03.31. 21:18:45

Az elmebeteg libbantak nem veszik eszre, hogy Orbant teszik nagya a nemzetkozileg osszehangolt Magyarorszag elleni tamadassal.
Es Orbannak megint nincs mas dolga, mint korbehordozni a veres kardot, es fegyverbe szolitani a nemzetet Ez kurvara megy neki.
MEGINT MEGSZOPTATOK LIPSIK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6.Lenin 2017.03.31. 21:19:35

@sőőtnagyonis:

Értettem én is, de nem tudtam kihagyni, főleg morphonál, a régi ismeretségből kifolyólag. Kipipálhatjuk, tisztázva.

morpho 2017.03.31. 21:19:44

@6.Lenin:

Tudod van olyan, hogy valaki folytatja az előző kommentjét. Á, nem tudod, hagyjuk!

morpho 2017.03.31. 21:20:57

@6.Lenin:
Tök jó, hogy nem hagytad ki, kurvajó poén volt! Be is írtam a gyűjteményembe.

conchita wurst 2017.03.31. 21:21:58

@Felchutty Bugrisch: Hát ezzel nemigen cáfoltad meg, hogy Magyarország 3x került anyagi vészhelyzetbe, 1989ben, 1996ban és 2009ben, mindannyiszor szocialista-liberális vezetés alatt.

És nagyon rosszindulatúan azt feltételezem, hogy miatt.

Vagy az is hazugság, hogy a munkavállalók adóterhelése ma jóval alacsonyabb, mint 7 éve, és mégse nő az adósságunk, mint előtte? És emellett még lop is a fidesz? Ez felháborító, de emiatt épeszü ember nem szavaz át a baloldalra.

6.Lenin 2017.03.31. 21:22:57

@morpho:

Én elolvastam a választási trv-t, tudom ki a nyerő. Gondoltam azért győzködöd magad mert nem világos számodra, de csak, ha megszokásból, akkor az más tészta.

morpho 2017.03.31. 21:23:56

@HALÁL A CEU ra:

Ezt az országot mindig támadja valaki. Kibaszott fontos egy ország lehet ez, ha folyamatosan támadják. Még szerencse, hogy Orbán vezér visszaveri a sok támadást! Nem is tudom mi lenne nélküle...ha csak egy normálisan működő ország nem, a jelenlegi elmegyógyintézet helyett, de normalitásra Magyarországon nincs igény. Itt van mindjárt a te kommented....

morpho 2017.03.31. 21:24:49

@6.Lenin:

És mit olvastál ki a szövegből, hogy Orbán a nyerő?

grafoguru 2017.03.31. 21:25:00

"Gyerekek, mi a pöcs van ebben az országban"

Mi?
Egy két cinikus k@cs@g kihasználja, hogy a többség műveletlen, képzetlen, idióta buta paraszt.
Kihasználják, hogy a támogatóik néhány szót értenek a "bicska", "ló", "szalonna" és "hagyma" szavakon túl, úgyis mint "migráncs", "ellenség", "bántanak, de mi nem hagyjuk!", "minden szarnak ők az okai (persze, nem is mi...)", "le a bármivel!". Mondjuk néhány milliárdért elég sokszor el is mantrázzák nekik.
Olvasni? Náne. Világot látni? Náne! Másokat megismerni - pláne megérteni? Náne!
És persze ezt a szitut annak a néhány vér@ecinek fenn is kell tartani: még több műveletlen, képzetlen idióta kell, akiknek tolni kell az azt az egy bitet, nehogy felriadjanak álmukból.
Nem CEU kell ide.
Erről szól az "oktatás". Meg minden más is.
A történelem ismétli önmagát. Lesz újra sarló és kalapács, látványosan is, nem csak bújtatva, mint most.
Ennyi.
Evvan.

6.Lenin 2017.03.31. 21:26:04

@morpho:

Azért amint látom mégis bejött, bár ekkora sikerre nem számítottam. Gondoltam 1x simán elküldesz a P-ba, de ennyi reakció a semmire, már nekem is sokk.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 21:27:37

@conchita wurst: Remékem, a világválság nem zavar. Meg az első 4 év MDF-es kormányzása sem. De mindegy, nem akarom én védeni a szocikat. A fideszről is ők tehetnek. És ha igaz is, amit írsz (mondjuk nem az, mert sokkal nagyobb a mélyszegénység, mint korábban, én persze jobban élek), akkor szabad lopni? Nem kell sittre menni érte, csak mert jobban kormányoznak, mint a féleszű szocik? Ezt komolyan mondod?

morpho 2017.03.31. 21:27:56

@grafoguru:

Tényleg evvan, de Orbánék kitűnően megélnek belőle. Ha a magyaroknak jó így, akkor minek beleugatni? Akinek nem jó, az úgy is elhúz a retekbe, a többiek maradnak az elmegyógyintézetben.

6.Lenin 2017.03.31. 21:28:00

@morpho:

Már 2x, most fog triplázni, szerintem nem semmi ma Európában, ahol sorra tűnek el hatalmas elmék a sunyiba.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 21:28:30

@morpho: Ez megint ugyanannak az exmunkásőr hülye fideszesnek az új nickje. Hagyjad, hadd dühöngjön. Ha a moderátor olyan hülye, hogy nem tiltja az ilyet, akkor maradjon csak.

morpho 2017.03.31. 21:30:41

@6.Lenin:

Tudod én sosem fogom "megérteni" egy narancskullancs logikáját. Ez lehet a hiba oka.

mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!) 2017.03.31. 21:31:43

@grafoguru:
A CEU- n oktatott közgazdaság, politológia, szociológia, külkapcsolatok, stb- max. egy OKJ- s képzést érnek.
Egyiket se nevezik tudománynak. Mind olyan, mint a tudományos szocializmus- csak most gender- elmélet, tudományos konzumidiotizmus, liberalizmusnak hívják.
Szimpla vélemények, pár elmebeteg fejéből kipattant ötletek. Mint a szcientológia, meg az összes biznisz- egyház. A tudományhoz nem értők hülyítésére, pénzszerzésre.

morpho 2017.03.31. 21:33:04

@6.Lenin:

Amíg meg nem hal ott fog ülni, úgyhogy holmi "választások" miatt én már rég nem aggódom. Te se pazarolj erre energiát!

morpho 2017.03.31. 21:34:07

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!):

Te a CEU-ra jártál, aztán láttad, hogy gyenge a képzés, ezért otthagytad?

sőőtnagyonis 2017.03.31. 21:34:45

@conchita wurst: "Törökország átlag-életszínvonala hatalmasat nőtt Erdogan idején, és az oroszoké is Putyin idején." Amig jó ára volt az olajnak, tudod az oroszok most is csak veszik a kaját, majd viszik. Jön a tavasz, a szélerőművek ontják az ingyen áramot a rezsicsökkentéshez. Fűteni sem kell.
Oké, akkor miért kell nekik a más pénze, meg a más kajája? Hamarosan megtudjuk, hogy a cukorkáért jófiúknak kell lenni. Ha nekik kell az élelmet megtermelni, attól éhen halnak.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 21:36:43

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!): Jártál oda?

Amúgy nagyon tuti a fideszes logika. Aki mást mond, mint a fidesz, az mind sorosbérenc. Ha én leírom, hogy a CEU a világon a legelismertebb magyar felsőoktatási intézmény, akkor te azt írod tudálékosan bólogatva, hogy persze, hiszen azt a kutatást is a soros pénzeli. Ezért kizárt bármiféle normális párbeszéd, az ország végérvényesen kettészakadt. Hála a fidesznek... és akkor most jön az mszp is, aki meg az úgynevezett "gazdagokból" csinálna közellenséget. Faszommár a politikusokba.

grafoguru 2017.03.31. 21:37:42

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!):

Fogadok, hogy elvégeztél egy-két kurzust a CERU-n, hogy ilyen jól ismered. Nyilván nem csak angolul.
Meg van néhány OKJ-d is, hogy össze tudd hasonlítani.

Köszönöm szépen a felvilágosítást, most már mindent értek. (Bocs - egy kivételével: miért írtad nekem ezt válaszul, mikor a hozzászólásom nem erről szólt?...
Ja, nem, mégis értem...)

6.Lenin 2017.03.31. 21:37:52

@morpho:

Neked nem is kell megérteni semmit, hiszen mindent Putyin irányít (+ Orbán).
Putyin hekkel mindent, még a hekket is meghekkelte, minek itt bármin is gondolkodnod.
Csak szépen ismételgesd, hogy Putyin (+Orbán) így+ úgy, de úgy is az lesz (van), amit ők akarnak. Nem olyan bonyolult szerintem. Többiek egyenlőre bukóágon.
Putyin mindenki cárja, a hekkelés királya. Mindenki más csak utána.

morph on deer 2017.03.31. 21:43:06

"Orbán viszont megismételte, hogy a migráció a terrorizmus trójai falova."

Amíg viszont Orbán a putyinizmus EU-s falova, addig csak az a biztos, hogy falóból relatíve jól el vagyunk látva.

Ekkora sötét g&ci ritkán jutott szóhoz az utóbbi nyolcvan évben az európai politikai életben, ráadásul most miénk a "dicsőség," hogy sikerült kitenyészteni ezt a gusztustalan élősködő kártevőt...
Szégyen!

grafoguru 2017.03.31. 21:46:09

@conchita wurst:
"Vagy az is hazugság, hogy a munkavállalók adóterhelése ma jóval alacsonyabb, mint 7 éve, és mégse nő az adósságunk, mint előtte? És emellett még lop is a fidesz? Ez felháborító, de emiatt épeszü ember nem szavaz át a baloldalra."

Az ország jobban teljesít!
Ja, nem.
De igern! (Igaz, hogy a hanyatló, rothadó EU pénzéből - úristen, hányszor hallottam ezt annak idején!...)
Ja, nem. Még abból se.

Mondjuk szívesen nyögném a svéd, norvég, dán, finn, német, francia, spanyol, olasz, belga stb. - soroljam? - adóterheket, ha annyi maradna, mint ott. Meg ha esetleg a kórházban sem tennének el láb alól.... - soroljam?

morpho 2017.03.31. 21:47:10

@6.Lenin:

Putyin nevét eddig le sem írtam... Viszont a poén megint jó. Főleg a "a hekket is meghekkelte". Nem akarod ezt valami stand up comedy-ben tolni? Biztos jobban megfizetnek, mint a narancsmédia és elhúzol innen. Mind a ketten jól járnánk. Na?

sőőtnagyonis 2017.03.31. 21:47:30

@6.Lenin: Netzes lesz ha a gatyánk rá is megyen! Jó lesz az sógorosan is ha finggal jön akkor is. lényeg a hat alom. Putyin nem válogatós. vityka addig marad amíg hablatyol mellette, ha meg be akar kavarni , a maffia kicsinyájja. A nagy emberek sorsa má csak ilyen szürke. Egy erősebb vállveregetés és már a süllyesztőben is lesz. Itt nagyban megy a szélhámosság, ha akkorát akar valaki fingani mint aki felette van, abból beszarás lesz.

6.Lenin 2017.03.31. 21:48:50

Na, tessék, mondtam, hogy Putyin a menő(+Orbán)

"Amíg viszont Orbán a putyinizmus EU-s falova, "

Már csak az nem világos, hogy amikor Putyin hazavágta (meghekkelte) az USA-t, Orbán mit csinált? Akkor faragták a falovat? szabin volt? Csak simán kihagyták abból a buliból?
Hmm.

morpho 2017.03.31. 21:49:05

@morph on deer:

A magyar név megint szép lesz, méltó régi nagy híréhez"

morph on deer 2017.03.31. 21:52:43

@mérsékelt fegyveres lázadó (nem terrorista!):
"...olitológia, szociológia, külkapcsolatok, stb- max. egy OKJ- s képzést érnek."

Mert te ehhez is jobban értesz, mint 14 Nobel díjas.

index.hu/belfold/2017/03/31/ceu_szolidaritas/

Nem vagy te véletlenül fideszes? Ennyi ésszel komolyan veszélyezteted a Németh Szilárd posztját! Még megorrol rád is, mint Sorosra! Nem bírja az okosabbakat..!

Janossz 2017.03.31. 21:57:07

@Felchutty Bugrisch:" Ezért kizárt bármiféle normális párbeszéd, az ország végérvényesen kettészakadt."
Te tényleg ezekkel az itt tobzódó macskajancsikkal akarnál normális párbeszédet folytatni? Őszinte részvétem.

6.Lenin 2017.03.31. 21:58:17

@sőőtnagyonis:

Szerintem nem érted.

Nem én hajtogatom reggeltől-estig a 2 drb senki nevét. Róluk szól minden. minden hatalmasan fejlett és csillogóan magas szellemi csúcson lévő ország retteg, hogy ez a két senki meghekkeli a választásokat, romba dőlnek a liberális eszmék, + ilyenek.
Nekem ez nem világos, ezt szeretném megérteni.

Ezek szerint ezekben az országokban csupa hülyék laknak, hogy bedőlnek nekik?
Vagy valaki hazudna?

David Bowman 2017.03.31. 22:08:03

Visítanak a zsidók. Valamit jól csinálunk.

conchita wurst 2017.03.31. 22:12:40

@grafoguru: A csehek konkrétan kirúgták a CEU-t.

Most kezdhetsz bezzegnyugatozni, pondró.

'It was originally located in Prague, but because of "political and financial conflict between its founder and Czech government"[5] represented by Vaclav Klaus it moved to campus in Budapest.'

en.wikipedia.org/wiki/Central_European_University

conchita wurst 2017.03.31. 22:14:07

@grafoguru: 'Mondjuk szívesen nyögném a svéd, norvég, dán, finn, német, francia, spanyol, olasz, belga stb. - soroljam? - adóterheket'

És ezzel mit akartál mondani? Mi akadályoz meg hogy azt nyögjed?

Janossz 2017.03.31. 22:14:35

@sőőtnagyonis: A nagy hadvezér addig taktikázik, stratégia nélkül, míg el nem téved a csatatéren...
A Vezénylő Tábornok azt hitte kis ideig, hogy az amerikás New Deal is tőle van, ő fújja a passzátszelet. Aztán most bizonyos híradások szerint meg mégse.
Könnyen találhatja magát magát két szék közt, a pad alatt, sajnos velünk együtt.:-(

conchita wurst 2017.03.31. 22:16:36

@Felchutty Bugrisch: Itt nem az a kérdés hogy szabad-e lopni.

Nemlopós Párt 2018ban SEM indul.

Janossz 2017.03.31. 22:17:36

@David Bowman:" Visítanak a zsidók. Valamit jól csinálunk."
Köszönjük, David! Ennél tömörebben kifejteni, hogy náci fajvédők vagytok, nemigen lehet.

David Bowman 2017.03.31. 22:39:38

@Janossz: Én az vagyok. Többiek nincsenek.

Tizenötmillió Magyarok 2017.03.31. 23:04:58

Véres kardot hoztam,
Őseink véres kardját,
Sorsdöntő harcra kész a nép.

Megvédjük szabadságunk,
LIBSIKNEK ellenállunk,
Nem kell a sápadt istenség.

Árpád szabad népe,
Honfoglalóknak vére,
Nem tűr meg idegen zabolát.

Álmunk valóra válik,
Vagy elveszünk egy szálig,
De inkább halál, mint szolgaság.

||: Orbán, Orbán!
Orbán, Orbán! :||

Orbán, ha libsiket legyőzöd,
Nem pusztulnak a hősök,
Hatalmas nagy lesz itt a nép.

morph on deer 2017.03.31. 23:10:43

@David Bowman:
"Visítanak a zsidók. Valamit jól csinálunk."

Kis 'csillag', ilyen névvel tán nem kéne zsidóznod, nem gondolod?

morph on deer 2017.03.31. 23:17:22

@Tizenötmillió Magyarok:
"Árpád szabad népe,
Honfoglalóknak vére,
Nem tűr meg idegen zabolát."

Mi van?
Mégse épül meg a Paks 2?
Mi lesz Putyin álmaival?
Nem lehetsz ennyire szívtelen!

Pop40 2017.03.31. 23:20:44

@HALÁL A CEU ra: Te elmebeteg vadbarom, te...

Bár nem csodálom, hogy a retardált fajtád rühelli az oktatást, veled valóban kudarcot vallottak, Vitya ostoba jelszavait bégetni meg jó leszel agy nélkül is.

Pop40 2017.03.31. 23:27:22

@poszt: Nincs sem ebben, sem a CEU-s történetben semmi új, Vitya a degenerált szavazóinak csinálja a cirkuszt. Tudja, hogy amíg az ellenzék képtelen összefogni, ha a saját másfél millió fogyatékos szavazóját egyben tudja tartani, nyert ügye van.

Az meg csak járulékos haszon, ha tönkreteszi az oktatást. A fidesznek csak gondot okoznak a képzett emberek, nekik ostoba droidok kellenek, akik agy nélkül böfögik vissza az ostoba fideszes szlogeneket. Ilyen Rezsiszilárd meg Kósa-szintű agyhalott férgek.

Pop40 2017.03.31. 23:30:35

@David Bowman: Kösd fel magad, te majom.
Biztos azt is jól csinálnád.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.31. 23:47:28

@conchita wurst: Ok, ennyi. Mi nyilvánvalóan nem egy nyelvet beszélünk. Nekem van becsületem, és ezt elvárnám másoktól is. Pláne azoktól, akiknek a főnöke vagyok (pl Orbán).

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.04.01. 00:31:18

Képaláírás:
- Nincs is neked nagy fejed, kisfiam!
Na, szaladj le és hozz a sapkádban 5 kiló krumplit!

midnight coder 2017.04.01. 08:46:41

@morph on deer: Paks2 azt jelenti, hogy a következő 40 évben _itt_ lesz áram. A franciáknál is biztosan lesz. A kettő között pedig akkor, ha épp süt a nap.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.04.01. 08:47:45

@conchita wurst: Még nem tudom. Gondolom majd megtudjuk, hogy ki mit tenne kormányon. A fidesz is mindig világos kormányprogrammal kampányol. :-) Az biztos, hogy többet nem akarok azért valakit mindenáron hatalomra juttatni, hogy a jelenlegi szar leváltásra kerüljön. Ha lesz olyan formáció, amelyik valamilyen szempontból szimpatikus, akkor arra szavazok. Az ideális a jelenlegi ismeretek alapján egy fidesz győzelem lehetne, de jó messze a 2/3-adtól. A baj eleve az, hogy a fidesz 2010-ben túlhatalmat kapott, és egy Orbánféle embernél ez nincs jó helyen. De a választásokig még sok idő van hátra, még korai dönteni.

6.Lenin 2017.04.01. 09:14:57

@Pop40:

"Tudja, hogy amíg az ellenzék képtelen összefogni, ha a saját másfél millió fogyatékos szavazóját egyben tudja tartani, nyert ügye van."

Te érted is amit írsz?

gmihaly621 2017.04.01. 09:50:40

A FT látja jól a dolgokat, a többi hivatkozott sajttermék - főleg a németek - bizony "irányított", egy kaptafára hajazó süket dumákat pamporognak á la goebbelsi "Gleichschaltung". Merkel nem szedálta OV-t, csak csendben lapult, a többi nyugat-mucsai mákvirággal együtt. És nagyon jó lenne, ha nem ilyen otromba címadással akarnátok villogni, firkászok !

Pop40 2017.04.01. 10:25:53

@6.Lenin: Igen, értem. Szokatlan, mi?:-)

Ne aggódj, a Habony-művekben ez nem munkaköri feltétel, sőt.
Toljad nyugodtan, hogy csakafidesz, magyarországjobbanteljesít, mocskossoros. Nem kell érteni se, majd Viktor érti helyettetek.

morph on deer 2017.04.01. 10:27:56

@midnight coder:
"Paks2 azt jelenti, hogy a következő 40 évben _itt_ lesz áram"

Jaj de jó!
Én meg már azt hittem, hogy a véres kardos kretén most az egyszer komolyan gondolja ezt a "Nem tűr meg idegen zabolát." marhaságot!
Megnyugtató, hogy semmi veszély, meg se fogunk moccani, tűrünk ahogy kell.

Egyébként is, mit számít újabb 40 év orosz "zabola," annak fejében, hogy mindez világosan látható lesz!
Akkor is, ha nem süt a nap!

Bár ehhez a sötétséghez kéne még pár Paks, hogy megvilágosodjanak még a bigott orbánhitűek is...

6.Lenin 2017.04.01. 11:23:43

@Pop40:

Látom tényleg nem érted, de szerintem sokan mások sem.

Nos van 1,5 millió agymosott aki érti, hogy mi a teendője (na jó, Orbán megmondja, ők meg elfogadják)
Van 6,5 millió okos, művelt, aki meg nem érti, hogy mit is kellene tennie. (vagy nincs aki megmondja, vagy nincs mit mondania. Túl sok a megmondó, de midegyik mást mond)

Már bocs, de nekem ez tényleg nem világos, hogy miért is van ez így.
(vagy valakik ordas nagyot hazudnak)
Vagy?

morpho 2017.04.01. 11:29:02

@6.Lenin:

Az agymosottnak nem az okos/művelt az ellentéte. Nem ismered a szót?

6.Lenin 2017.04.01. 11:32:31

@morpho:

Tőled is el tudnék fogadni 1 értelmes, vagy legalább annak tűnő magyarázatot. Én nyitott vagyok. Hajrá!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.04.01. 11:54:43

@6.Lenin: Most te trollkodsz, vagy tényleg azt várod, hogy valaki elmagyarázza, hogy miként alkalmas 1,5 millió birka, hogy hatalomban tartsa Viktort?

6.Lenin 2017.04.01. 12:03:07

@Felchutty Bugrisch:

Te se érted.

Én arra lennék kíváncsi, hogy 6,5 millió miért nem képes leváltani már 6. éve? Valószínűleg a következő választást is magasan nyerik.

Miért is buknak nyugaton is szép sorban az Orbánt fikázók?

Valami nem stimmel ebben. Miért lenne ez trollkodás?

Én nem vagyok elkötelezett híve egyik tábornak sem, de tudom, hogy én mit is szeretnék magamnak, és a közvetlen környzetemnek. Szerintem ez nem olyan bonyolult dolog.

morpho 2017.04.01. 12:11:17

@6.Lenin:

A választási rendszer úgy van kitalálva, hogy Orbánt lehetetlen leváltani, mint ahogy Putyint vagy Erdogant. Ezerszer leírtam márt neked, hogy működik. Nagyon ostoba tudsz lenni, de ennyire azért nem.

6.Lenin 2017.04.01. 12:37:06

@morpho:

Ez 1 bárgyú önfelmentés.
A Fidesz elvesztette a kétharmados előnyét, tehát nyertek más pártok képviselői is.
Rossz válasz.

morpho 2017.04.01. 12:47:06

@6.Lenin:
Olyan választ nem tudok adni, amit "elfogadnál", úgyhogy nem is erőzök. Pláne hogy ezerszer leírtam már. Néhány helyet amúgy hagynak "más pártoknak", hülyén nézne ki, ha Ctrl C Ctrl V-ben nyomnák a Kádár rendszer parlamentjét. Bocs, de most nincs érkezésem a hülyeségedre. Fáj a fejem, meg álmos is vagyok.

6.Lenin 2017.04.01. 12:50:33

@morpho:

Van kb 8 millió választásra jogosult állampolgár.
közülük 4-5 millió elkötelezett valamilyen értékrend mellett.

A többiek hozzáállása ismeretlen (?). Ez kb 3-4 millió szavazásra jogosult állampolgár.

Ezek meggyőzésével óriási többséggel lehetne bármit megtenni Mo-on.
Nyilván a pártok rendelkeznek (?) talán olyan kutatással is, hogy ez a bizonytalan tábor valójában miként tagozódik még. Saját tábor + bizonytalanok közül+ hasonló értékrendű más pártok már lehetőségt biztosítana a váltáshoz. Szerintem.

A törvény hatályba lépése óta ismert, hogy aki töbséget szerez, mindent visz, és képessé válik stabil kormányzásra. Koalíciós kormányokat látjuk miként is működnek, többségében.

Az ellenzéknek egyetlen esélye lenne valamilyen értékrend mellett összefogni. Ez nem megy. Miért is?

Nincs, aki ezt megszervezze
Nincs olyan közösen elfogadható értékrend, amit mindenki támogatni tudna
Nincs jobb, elfogadhatóbb a jelenleginél

Szerinted?

6.Lenin 2017.04.01. 12:53:06

@morpho:

"Bocs, de most nincs érkezésem a hülyeségedre. Fáj a fejem, meg álmos is vagyok."

Vagyis nincs válaszod-vagy lenne, de az ciki, mert beismerése lenne a tehetségtelenségnek.

Pop40 2017.04.01. 12:54:12

@6.Lenin:

Mondom én, hogy te nem érted azt se, amit olvasol :-)

Próbáld már meg értelmezni az eredeti kommentből ezt a mondatot: "Tudja, hogy amíg az ellenzék képtelen összefogni, ha a saját másfél millió fogyatékos szavazóját egyben tudja tartani, nyert ügye van."

Az "amíg az ellenzék képtelen összefogni"- mondatrészből egész pontosan melyik rész/szó/gondolat nem világos?

Gyk, hiába rühelli az ország zöme Vityát meg a maffiáját, ha az ellenzéknél elindul 20 jelölt, a káposztafejeknél meg 1, akkor értelemszerűen a Geci győz.
De nem azért, mert népszerű, hanem azért, mert szétforgácsolt az ellenzék, ami nyilván nem a 6,5 millió hibája.

Ha így sem érted, nem tudok segíteni.

Pop40 2017.04.01. 12:59:06

@6.Lenin:

Buknak Nyugaton az Orbánt fikázók?
Nocsak, ez új :-)

Mellesleg miért fikáznák egy határon túl Nyugaton?
Nem a Nyugatnak fáj, ha Vitya tönkreteszi Mo-t.
Engem se érdekel, hogy Lukasenko mit diktátorkodik Fehéroroszországban.

6.Lenin 2017.04.01. 13:04:37

@Pop40:

"De nem azért, mert népszerű, hanem azért, mert szétforgácsolt az ellenzék, ami nyilván nem a 6,5 millió hibája."

Olyan talán még nem volt a történelemben, hogy ilyen óriási többség változást akar, és ez nem termelte ki a változást levezénylő vezért, már 6. éve.

Talán a változást akarással van inkább a baj, szerintem. Jóval kevesebben vannak az elvárt mennyiségnél. Vezérből nem lenne hiány, sőt, túlkínálat van.
Szerintem.

A többi sima önfelmentés.

6.Lenin 2017.04.01. 13:10:59

@Pop40:

"Buknak Nyugaton az Orbánt fikázók?
Nocsak, ez új :-)"

Renzi, Faymann, felkészül Hollande, Merkel mutti... nem hallottál róluk?

Pop40 2017.04.01. 13:19:21

@6.Lenin: Renzi egy alkotmánymódosítás miatt bukott. Fayman egy idióta volt, akinek kormányra se lett volna szabad kerülnie, Hollande népszerűsége 0, az is volt évek óta, de a Vityát ajnározó Le Pen-nek esélye nincs kormányra kerülni, Merkel meg ugyan nem fog megbukni, de ha meg fog, azzal Vitya csak rosszul jár, ugyanis az a Martin Schultz váltja majd, akinél Orbánt kevesen rühellik jobban Európában, Merkel hozzá képest sehol nincs ilyen téren.

Egyéb?

morpho 2017.04.01. 13:22:47

@Pop40:

Renzi megmutatta, hogy egy demokrata lemond, ha elbukja az általa kezdeményezett népszavazást és alkotmánymódosítást. Orbánnál hogy is volt ez?
Hollande nem fog megbukni, mert el sem indul, úgy meg nehéz.

6.Lenin 2017.04.01. 13:24:15

@Pop40:

Kit édekel, hogy miért buktak, buknak, és ki jön utánuk?
Eltüntek, aki bíráltak az meg a helyén, sőt a jelek szerint marad is.
Csak ennyit írtam.

Pop40 2017.04.01. 13:25:55

@6.Lenin: Ugyan nincsenek kevesebben. Ha lenne egyetlen ellenzéki opció (azaz fel lehetne tenni úgy a kérdést, hogy Vitya maradjon, vagy menjen) a tolvaj Geci meg a bandája holnap már börtönben ûlne.

Nyilván amíg minden 2%-os kispárt hatalmas öntudattal önállóan akar indulni, addig erre nem kerül sor, de ez nem a sok millió, változást akaró hibája.

Az ő hibájuk maximum az, hogy nem büntetik kőkeményen azokat a pártokat, akik ostoba önállóskodással veszélyeztetik a kormányváltást.

6.Lenin 2017.04.01. 13:30:24

@Pop40:

Viccs magyarázataid vannak. Ezeknél már csak morpho magyarázatai szoktak elvétve viccesebbek lenni, de szerinten gyenge kifogások.

Miért is 2%-os 1 párt(ocska)?
Csaknem azért, mert több támogatója nincs?
Ki hinné?

Pop40 2017.04.01. 13:32:05

@6.Lenin: Amit írtál, abból az következett, mintha azért buktak volna meg, mert bírálták Vityát, vagy olyan irányba mentek volna, ami zsákutca. Ez Faymanra még ráhúzható, de ő se azért bukott, mert bírálta Vityát, a többinél meg ez fel se merült.
Renzi, ahogy morpho írja, demokrataként lemondott, Merkel bukásáról értekezni meg per pillanat a röhej kategória, pláne, hogy az egyetlen esélyes kihívója egy pohár vízben megfojtaná a tolvaj Vityát.

Önmagában meg az, h eltűntek, pont semmit nem jelent.
Demokráciákban néha cserélődnek a vezetők, csak a Vitya által bálványozott diktatúrákban ugyanaz a diktátor évtizedekig.

morpho 2017.04.01. 13:33:18

@Pop40:

Azért a fidesz is dolgozik rajta, hogy sok kispárt veszekedjen egymással. Pártfinanszírozási törvény, választási törvény, kampányfinanszírozási törvény... Ezeket ezért hozták, hogy így maradjon. ja és ehhez jön hozzá a Habonymédia és a profi karaktergyilkosság. Ennyi, itt a mese vége. Amúgy nem új a cucc, Putyin pont ezt csinálja. Csak ott a karaktergyilkosság helyett valódi gyilkosság megy, de Magyarországon erre nincs szükség. Kell másfél millió szavazó és a fidesszel szemben sok ellenjelölt. Ez meg is van, úgyhogy maradnak ezer évig. Leválthatatlanná tették magukat. Csak akkor esik szét az egész, ha Orbánnal történik valami, de akkor nagyon.

Pop40 2017.04.01. 13:34:00

@6.Lenin:
Sőt, É-Koreát meg a Kim-dinasztia vezeti évtizedek óta.

Akkor a te logikád szerint ők a legjobbak, mert Renzi már neked nincs hatalmon, ők meg még igen?

6.Lenin 2017.04.01. 13:36:25

@Pop40:

Tegnap bementem a csehoba, ahol voltak vagy nevenen.
Elordítottam magam, hogy mostantól mindenki azt csinálja, amit mondok.
Néhányan mosolyogni kezdtek.
Erre még keményebb felszólítást tettem.
Kidobtak. A francba, káposztafejűek ezek mind.

Szerinted is ez a helyzet?

6.Lenin 2017.04.01. 13:40:12

@Pop40:

É-Koreát az unióhoz hasonlítani elég meredek, szerintem, de a te dolgod.
Szerintem ne égesd magad ilyen 1xű magyarázatokkal, arra ott van morpho, ő már megszokta, hogy jobbat képtelen kipréselni magából.

Pop40 2017.04.01. 13:41:55

@6.Lenin:

Nem teljesen értem az analógiát.

Amennyiben azt ordítottad volna be, hogy ég a csehó, és amennyiben nem csinálják azt, amit mondasz, megdöglenek, hidd el, jobban odafigyeltek volna.
Kevésbé kiélezve, de ez a helyzet Mo-n.

morpho 2017.04.01. 13:44:06

Nekem, nyugati demokrataként azért gyanús lenne, ha 25 éve ugyanaz az ember vezetne egy pártot úgy, hogy közben összesen 3 parlamenti választást veszített el. Ilyen egy demokráciában elképzelhetetlen. Az meg külön aranyos, hogy ez a szent ember közben mások hataloméhségéről, meg a demokráciáról mantrázik, a centrális erőtérben a nemzeti együttműködés rendszerében, jelentsenek ezek bármit is.

Pop40 2017.04.01. 13:45:56

@6.Lenin: Nem tudom, feltűnt e, de ez pont a te hülye felvetésedre volt válasz.

Vagy nem te írtad, "eltűntek, akit bíráltak, az meg a helyén"?

Nos, ha ennyi nálad a minőség kritériuma, hogy az illető a helyén van e, mutatok én neked Vityánál sokkal jobbakat is. :D

Ha hülyeséget beszéltél, azt ne máson kérd számon.
Épp, hogy a tied volt az eredeti felvetés.

6.Lenin 2017.04.01. 13:47:23

@Pop40:

Nem azért buktak az urak, mert Orbánt bírálták, hanem a választóik elküldték oda, ahová valók. A választóik döntöttek. Orbán esetében is. Az 1-2 %os pártok támogatottságának esetében is ők döntenek így.
Ez nem úgyműködik hogy: Szeress B+.
Szerintem, szerinted + igen.

Pop40 2017.04.01. 13:48:13

@morpho:

Ez így igaz.

Tegnap Vitya nekiállt a rádióban arról hadoválni, hogy Mo-n a milliárdosokra is vonatkozik a törvény(persze Sorossal kapcsolatban.)

És nem sült le a hazug pofájáról a bőr, bár Mészáros azért biztos csuklott.

Pop40 2017.04.01. 13:52:06

@6.Lenin:

Ezt sztem már túltárgyaltuk: igen, demokráciákban a vezetők jönnek-mennek.

Valszeg azért, mert ott a kormányok nem saját aktuális érdekük szerint irkálják át a választási rendszert, nem csak a kormánypropaganda dől mindenhonnan, nem kizárólag csókosokkal van tele minden (elvileg) független intézmény, nem akadályoznak kigyúrt kopaszok népszavazásokat kormányzati hátszéllel, stb stb stb.

Ilyen körülmények között valóban kicsit nehezebb hatalmon maradni.

6.Lenin 2017.04.01. 13:52:38

@Pop40:

Nem égett a cseho, normál üzemmódban működött.

Én szerettem volna, hogy másként működjön, egyedül. A bentlévők nem szerették volna.
Ez volt a lényege, d ezek szerint nem esett le nálad. Pont ezért tévedsz másban is.
Ne olyasmit próbálj belemagyarázni, amiről szó sem volt.

Vagy nem te írtad, "eltűntek, akit bíráltak, az meg a helyén"?

Ebben hol van az, hogy miatta? A választóik döntenek ilyen kérdésekben, és ők döntöttek is.

Pop40 2017.04.01. 13:56:13

@morpho: Ezzel is teljesen egyetértek, kivéve a "ha Vityával történik valami"-részt.

Ez nem szükségszerű. Az ilyen maffiabandák, mint a fidesz, előbb vagy utóbb mindig megbuknak, elég, ha csak az egyik dalolni kezd, az összes többi azonnal követi, hogy mentse a bőrét.
Nézd meg Kadhafit: egyik pillanatban még teljhatalmú diktátor volt, pár hétre rá meg vascső állt ki a seggéből.
De Csau a szomszédban is viharos gyorsasággal bukott meg.

6.Lenin 2017.04.01. 13:58:31

@Pop40:

" igen, demokráciákban a vezetők jönnek-mennek."

Igen, ha a választók úgy ítélik meg, hogy menniük kell. Nálunk még ez így működik most is.
18-ban eldől. Ha Orbánt elküldik, akkor mennie kell, hiszen tagja vagyunk 1 szövetségnek is, ahol nem engednék meg, hogyy ne így legyen.

De ne máshol, mások dönthessenek. Vagy 1 kisebbség, a többség ellenében.

Pop40 2017.04.01. 13:59:45

@6.Lenin:

Ez a csehó viszont, amit Mo-nak hívnak, a fideszes tolvajokat meg a káposztafejű híveiket kivéve kb mindenki szerint ég.
Oktatás, eü rohad szét, hosszú tömött sorokban megy mindenki külföldre, a korrupció meg már olyan mindennapos, mint a levegővétel. Mellesleg eus pénzek nélkül valahol Albánia szintjén vegetálnánk.

A csehós példa meg úgy hülyeség, ahogy van, mert semmi köze egy pártokkal működő demokráciához annak, hogy a kricsmiben az ember egyedül akar e inni, vagy sem.

morpho 2017.04.01. 14:02:42

@Pop40:

Azért Kadhafival és Ceaușescuval is "történt" valami :)

Pop40 2017.04.01. 14:05:17

@morpho: Persze, de az már a folyamat vége volt.

Azért történt velük valami, mert már előtte elindult egy tisztulási folyamat, s nem pedig fordítva! :-)

morpho 2017.04.01. 14:08:32

@Pop40:

A mérhetetlen korrupció valóban bedarálhatja a fideszt, de ha Orbán valamiért kiválik, akkor nyomuk sem marad. Ez egy egyszemélyes tekintélyuralmi diszkópárt, nem egy valódi alulról szerveződő demokratikus néppárt.

Pop40 2017.04.01. 14:09:32

@6.Lenin: A választók hiába ítélik meg úgy a jelenlegi ellenzéki rendszerben.

Ha az ellenzék kap 30*2%-ot, Vitya meg 1*20%-at, akkor ő nyer, akármennyire is kisebbségben van..

Mondjuk ez nem kizárólag magyar sajátosság, Trump is úgy van hatalmon, hogy kevesebb szavazatot kapott, mint Hillary.
De a magyar rendszer aztán pláne arra van kihegyezve, hogy a fideszt hatalmon tartsa.

morpho 2017.04.01. 14:10:57

@Pop40:
Egyébként a párt nbem is nagyon kell, csak ha választási év van. Mikor hallottál utoljára olyat, hogy komolyan összeült a fidesz "elnöksége" és eldöntött valami lényeges kérdést? Az alelnököket is teljesen súlytalanná tették. A "párt" mint olyan tulajdonképpen nem is létezik, mindenről egy személyben Orbán dönt. Még arról is, hogy ki legyen a Videoton edzője...

6.Lenin 2017.04.01. 14:11:50

@Pop40:

Most jutottunk el oda, hogy tényleg nem érted, mit is írsz. Kevered a dolgokat, de nem csak te. Pont ezért van az ellenzék is azon a szinten, ahol. Nem a tényekkel foglalkoznak, hanem megpróbálnak hamis érvek mentén magyarázkodni, ami eleve csak hamis eredményre is vezethet. Ez van.

Egy demokráciáben nem néhány ember dönt, hanem a többség. Ez nem jelenti, hogy jól is döntöttek, de azt sem, a kisebbségnek lenne igaza. Ez a gyakorlatban fog eldőlni, akkor se mindig, pláne rövidtávon, de hosszútávon se biztos egyik félnek sem az igaza.
Ezen baszaxik az emberiség már jó ideje, és fog is még sokáig.

morpho 2017.04.01. 14:14:17

@Pop40:

Ebben a rendszerben a fidesz sem 90-ben, sem 94-ben nem jutott volna be a parlamentbe. 98-ban is jelentéktelen párt lett volna és Horn marad kormányon, mert a kisgazda jelölteket nem lehetett volna visszaléptetni, lévén nem lett volna második forduló.

Pop40 2017.04.01. 14:14:38

@morpho: Miért, ha összeülnek, akkor mi van?
Változtat valamit, hogy személyesen tudják meg Orbántól a véleményüket, vagy telefonban?:D

De a másik véglet se jó, ami az ellenzéknél van.
Ott meg annyira nincs egy "központi mag", annyira önálló mindenki, hogy huszan mennek harmincfelé.

6.Lenin 2017.04.01. 14:19:36

@Pop40:

"Ha az ellenzék kap 30*2%-ot, Vitya meg 1*20%-at, akkor ő nyer, akármennyire is kisebbségben van.."

Akkor próbálj elgondolkodni azon, hogy mit is jelentene 1 ország kormányozhatóságának, ha 30 drb 2 %-os pártokból állna kormány, vagy 1 egységes 20 %-os azonos értékrend szerinti kormányból. Ez a lényege ennek a választási törvénynek.

Sehol nincs benne az, hogy ki lehet az az 1 20 %-os. Azt a választók döntik el, nem a törvény. Hány párt képviselői vannak ma a Parlamentben? Kik juttaták oda őket?

sőőtnagyonis 2017.04.01. 15:34:44

@Pop40: "Ott meg annyira nincs egy "központi mag", annyira önálló mindenki, hogy huszan mennek harmincfelé."
Ez csak a látszat. A valóságban ezek a pártok valamikor a hatalom birtokában is a közszolgálati médiára hagyatkoztak, nem törekedtek médiahatalomra. Ma az ATV, és a hírtévé látszólag ellenzéki, de azt megosztójelleggel használják fel a tulajdonosok.
Miközben az egyszerű ember azt várja mint te is, ezek a hírgyártók szépen lecsipegetik azokat a tartalmakat ami érdekeik ellen való. Ne várj ezektől olyat amit az MSZP képvisel, és olyat sem amit a DK. A komédia szolgáltatás is inkább hányingerkeltő.

Abba viszont tévedsz, hogy nincs aki leváltsa orbánt? Dehogy nincs, aki hajléktalanként bujkál a városban, az sem tenne több kárt mint orbán, és egyetlen miniszter, vagy államtitkár sem okosabb, mint aki az aranykalászos akadémiát elvégezte, vagy a kisegítő iskolák valamelyikében.
Nem kell keres ni senkit itt él közöttünk, aki alkalmas rá te, vagy én, vagy bárki!

sőőtnagyonis 2017.04.01. 15:39:37

@6.Lenin: "Azt a választók döntik el, nem a törvény. " Akiket eláraszt az agymosás, a hazudozó tévékben, és rádiókban. Választhatnak az emberek a mocsokból, ami szennyezi a közéletet.

6.Lenin 2017.04.01. 16:17:01

@sőőtnagyonis:

Én feltételezem rólad is, hogy képes vagy dönteni, mások is, de az ne zavarjon, hogy mások másként döntenek. Mindenki más szempontokat vesz figyelembe. Szerencsére nem vagyunk 1formák, sem fizikai valónkban , sem gondolkodásban.
Vannak köztünk terézanyuk, sorozatgyilkosok, vannak akik a nőket szeretik, vannak, akik a fiúkat, vannak, akik ezt is elintézik saját maguk, vagy a hasonló műszerek esetében is. Ez van. Ilyenek vagyunk.
Van, aki gondolkodik, annak mind1, hogy mit mond KOlga, tud dönteni, van, aki még akkor sem. Nem ez a lényeg. A lényeg, hogy döntsön és ne csak pofázzon, hogy most szar. Lehet, hogy pont azért szar, mert ő nem ment szavazni, azért nyert a Patás.

El kell tudni hitetni a káposztafejűekkel, hogy én vagyok a fasza gyerek, szavazz rám. Ha elhiszik, nyertél, ha nem, mehetsz Angliába mosogatni, vagy a Szaharába homokot szitálni.Ez ilyen 1xű. Nem a választók a hibásak, nem tudod meggyőzni őket, te vagy a balfácán.
Szerintem.

Aki nincs velünk az SOROSBÉRENC 2017.04.02. 03:36:17

@Pop40: ha peldaul az angol rendszert vettuk volna at, akkor kb 90 szazaleka lenne a fidesznek, mert ott nincs lista.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.03. 01:08:31

@conchita wurst: "hogy Soros a marxista popperista céljaihoz használja a lóvét, már vagy 40 éve."

Fogalmatlan vagy. Soros György következetesen a magyar demokráciát támogatja több, mint 30 éve. A bolsevik orbánra gondolhattál. Bár neki semmilyen elvei nincsenek a p;nzen és hatalmon kívül.
süti beállítások módosítása