B1 blogcsalád



Lázár János 500 évvel eltájolta magát: minden gyerekből jó keresztényt akar nevelni

2016. november 26. - Mr Flynn Rider

Amikor a miniszterelnökséget vezető miniszter az egyházakat nevezi az oktatás legfontosabb szereplőinek, ott már a baj nem kicsi. Európában ugyanis már Luther Márton idején kezdett divatba jönni a szekularizáció, 1517-ben. Az állam és egyház szétválasztását VIII. Henrik idején kezdték el Európában – vagyis azt, hogy, hogy az egyház ne szóljon bele az állam működésébe. Ezt most a Fidesz visszacsinálja. 

korkomm_1.jpeg

Ma Magyarországon nem ez történik: a Fidesz és a „történelminek” nevezett egyházak szövetségéből olyan torzulások származnak, hogy

  • a gyerekeket erővel tanítják hittanra, vagy

  • nem tudnak világnézetileg semleges iskolában tanulni.

2015-ig a különböző felekezetek által fenntartott oktatási intézmények száma 614-ről 909-re növekedett. Ez pedig nem azért történt, mert egyre több a hívő az országban és nem is a szülők szeretnék így. A kivéreztetett önkormányzatok ugyanis inkább lerázták magukról az oktatási intézmények fenntartásával járó pluszterheket, így az utóbbi években számos intézmény került egyházi fenntartásba. (Ezzel egyébként számos faluban, kisvárosban sérül a tanulók semleges világnézetű oktatáshoz való joga). 

Nagyot fordult a Fidesz a rendszerváltás óta, akkor még liberális és antiklerikális pártként működött. 1994-től a párt és az egyház – főleg a katolikus egyház – szövetségesekké váltak. Azóta a Fidesz (és a KDNP) számos alkalommal a választóik tudtára adta, hogy nem hisz a szekularizációban. 

Balog Zoltán – Orbán Viktor egyházügyi tanácsadójaként is működik - szerint

a Fidesz a politika felől közelít a valláshoz, a KDNP a vallás felől a politikához.

A kapcsolat kezdetben nyilvánvalóan a szavazatmaximálás érdekében épült fel: a Fidesz remekül használja fel a hívőket arra, hogy rá is szavazzanak. Ezért cserébe pedig az egyes egyházak (a „történelmi egyházak”) kiemelt elbánásban és vaskos állami támogatásban részesülnek. Mostanra azonban minden főbb fideszes komolyan veszi, hogy vallásos. Ahhoz képest, hogy Orbán Viktor annak idején állítólag azt kiabálta a Parlamentben, hogy „Csuhások! Térdre, imához!”

Az egyházakkal fenntartott „bimbózó kapcsolatnak” egy újabb szép állomása Lázár János legújabb beszéde Mezőtúron, a református kollégium felújított ókönyvtárának átadásán.

A beszéd – ezek után érthetően és nyilvánvalóan -

két lábbal tiporja a szekuláris állam alapelveit.

Nézzünk néhány csemegét:

  1. A mai magyar állam meggyőződése, hogy az oktatás legfontosabb szereplői az egyházi fenntartású intézmények;
  2. Lázár szerint a munkájuk során kiemelt figyelmet szentelnek annak, hogy ezeket támogatni is tudják és nagy megtiszteltetésnek érzi, hogy Mezőtúron is hozzájárulhattak a református kollégium működéséhez;
  3. A kormány meggyőződése szerint a legtöbb, amit egy diáknak adni lehet, hogy jó keresztényt, illetve keresztyént és jó magyart nevelnek belőle;
  4. Ez tartotta meg ezer éve az országot és a jövőben is ez fogja;
  5. A kabinet ehhez a nevelési elvhez remél szövetségest a történelmi egyházakban, ennek rendeli alá az új alaptantervet és a magyar oktatáspolitika megszervezését is.
  6. Lázár „a magyar nemzeti jövő zálogaként tekint az egyházi oktatási intézményekre”;
  7. Minden ilyen intézmény növekedését támogatni fogják, hiszen az elmúlt ezer év tapasztalata szerint a nemzet ezeken keresztül erősödik.
  8. „A nemzet jövője és a történelmi egyházak oktatási rendszere elválaszthatatlan egymástól.”

Vajon nem érzi a miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy a XXI. századi Európában meglehetősen kínos már mindez? Vagy az a pár szavazat megéri ezt a rengeteg pénzt és fáradtságot? Muszáj-e a gyerekekre ráeröltetni a vallást?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6112000120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rasztaszív 2016.11.29. 14:35:09

@maxval bircaman BircaHang szerk: egy biztos : olyan kritériumrendszer nincs,ami szerint a színház az lenne.márpedig most ez a kérdés.csak hát ennek a belátásához kellene az a fikarcnyi tisztesség...

rasztaszív 2016.11.29. 14:49:28

@maxval bircaman BircaHang szerk: az,hogy nincs olyan kritériumrendszer,egy érv.tehát megint csak kidomborodott az apró hiányosságod...

látjátok feleim szümtükkel 2016.11.29. 17:33:41

@maxval bircaman BircaHang szerk:

Elég birka vagy, ha ezt olvastad ki az eddigiekből. Legyen, de ne vallási alapon kezdjék osztályozni a gyerekeket a jó katolikus magyarok kategória bevezetésével. A nem katolikusok is fizetik az adót, nekik is vannak jogaik. Vagy szerinted nekik nem jár jog csak az adó fizetéséhez?

Attlass 2016.11.29. 20:36:05

@maxval bircaman BircaHang szerk: Az ateizmus jelzőnek nem sok értelmét látom. Ebből a szempontból amilyennek születtem olyan maradtam. Nem lettem egyik kitalált istennek sem a követője.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 05:09:23

@Engler Attila:

Minden ember hívőnek születik, csak aztán van, aki átképzi magát ateistává.

látjátok feleim szümtükkel 2016.11.30. 07:31:25

@maxval bircaman BircaHang szerk:

Ne terelj, nem kutya vagy te, hanem ember! Egyszer próbálj meg arra válaszolni, amiről más írt!

látjátok feleim szümtükkel 2016.11.30. 09:00:29

@maxval bircaman BircaHang szerk:

Mondjuk arról, hogy aki nem hívő keresztény, az már nem is lehet jó magyar ember? Mert Jani haverod erről beszélt.

Attlass 2016.11.30. 09:50:29

@maxval bircaman BircaHang szerk: "Minden ember hívőnek születik, csak aztán van, aki átképzi magát ateistává. "

Ekkora butaságot már régen olvastam. Én úgy gondolom, hogy te is tudod jól, hogy most ökörséget írtál. Ugyanakkor nem lepődöm meg azon amit írtál, mivel már megszoktam, hogy a vakhit valóban ezt hozza ki a hívőkből. Kár tovább beszélgetni veled. Kár az időért, kár az energiáért.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 09:52:33

@Engler Attila:

Ez nem butaság, hanem alapvető tény. Az ember egyik sajátossága, hogy szükséges van hitre, ez a természetes vallás. Nincs nép vallás nélkül.

Attlass 2016.11.30. 09:55:09

@maxval bircaman BircaHang szerk: "Azaz a színházbajáró a nagyobb áldozat, nem? Megfizettetik vele az agymosást! "

Kezdek hinni neked. Azaz kezdem elhinni azt, hogy a hívők talán valóban agymosásnak tartják a művészetet, tudományt, és minden olyan tant amit nem a templomban adnak át.

Attlass 2016.11.30. 10:05:10

@maxval bircaman BircaHang szerk: Nos akkor elmagyarázom, habár tudom jól, hogy szándékosan nem fogsz megérteni. Elsőként leszögezem, hogy a hit és a vallás nem ugyanaz.
A vallásokat (több mint 5000) az ember találta ki. Nem velünk született attitűd. Vallásos hite egyetlen csecsemőnek sincs. A bölcsődében, óvodában egyetlen gyermek sem mondja azt, hogy hisz egy felsőbb hatalom létezésében és egyetlen gyermek sem mondja azt, hogy féli az istent. Minden ember egészen addig vallástalan, mígnem a környezetében lévő emberek által meg nem tér a kitalált sok-ezer isten valamelyikéhez. Nem szükséges egyetértened velem, mert attól függetlenül is így van.

látjátok feleim szümtükkel 2016.11.30. 10:25:29

@maxval bircaman BircaHang szerk:

Akkor miről? Fordíccs, mert nem értek fideszmagyarul.

rasztaszív 2016.11.30. 10:26:57

@Engler Attila: egyébként nagyon jellemző a moráljukra,ahogy nem a saját agymosásaikkal foglalkoznak,hanem kennék a szarukat mindenkire,hogy hiszen még a színház is olyan...
meggyőződésem,hogy azért ilyenek,mert erre nevelik őket.és ez mindent el is mond róluk.az ilyeneket nemhogy nem lenne szabad a gyerekek közelébe engedni,de szeneslapáttal kellene elhajtani őket onnan.

látjátok feleim szümtükkel 2016.11.30. 10:28:32

Persze vannak emberek, akik nem tudják, hogy a formállogika szerint vannak állítások, melyekkel mást állításokat tagadni lehet. Pl. Ki a jó magyar ember. Lázár János előadásában. De nem színháziban, csak a templomban adja elő magát. Ottan akad rá -ingyen- vevő.

Attlass 2016.11.30. 11:02:59

@rasztaszív: Megmondom, hogy engem mi bosszant a leginkább, a legjobban a vallásokban: a hittérítés!
Valójában nem sok gondom lenne a vallással és tiszteletben is tudnám tartani a vallásos hívőket. De nem tudok így tenni mert okot adnak az utálatomra azzal, hogy engem is, a családomat is, a gyerekeimet is olyanra akarják formálni amilyenre őket is formálták annak idején. Minden nap ezzel foglalkoznak és mindenhol ezt teszik. Nem csak az erre kijelölt helyen, nem csak a templomban és a hitgyülekezetben, hanem közénk trolkodnak. Hit-térítenek a médiában, az iskolákban, az óvodákban, az utcán és nem átallanak még az otthonunk ajtajában is ezt tenni. Nem elégszenek meg azzal, hogy ők elhiszik valamelyik isten létezését. Nem, ó nem. Ez nekik kevés. Nekik mindenki kell! Nos... ne várják el tőlem, hogy így tisztelni tudjam a hitüket, illetve a viselkedésüket. Lázár se várja el, hiszen kijelentette, hogy az én gyerekeimből is vallás károsultat akar csinálni. Ha megteszi, akkor én pedig halláskárosultat fogok belőle csinálni.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 12:02:37

@Engler Attila:

Pont ellenkezőleg: nincs nép vallás nélkül. Az csak modern izé, hogy tagadjuk a vallást.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 12:03:25

@látjátok feleim szümtükkel:

Olvasd el szövegét ballib indulat nélkül! Melyiik mondatával van gonod?

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 12:04:05

@rasztaszív:

Engem konkrétan nem neveltek hívőnek, szüleim ateisták.

Attlass 2016.11.30. 12:13:49

@maxval bircaman BircaHang szerk: "Pont ellenkezőleg: nincs nép vallás nélkül. "

Én nem ezt vitattam. Mi lenne, ha megpróbálnád értelmezni is a válaszaimat. Az, hogy nincs nép vallás nélkül, nem igazolja azt, hogy az ember vallásos hittel születik. Nincs nép matematika nélkül, de ez nem azt jelenti, hogy minden ember úgy születik, hogy tudja a szorzótáblát. A matekot és a vallást is később sajátítja el minden ember.

rasztaszív 2016.11.30. 12:14:17

@maxval bircaman BircaHang szerk: ilyennek senki nem születik,mint te.a legtöbb emberben születésétől megvan a tisztesség szikrája.téged a papok tettek ilyenné.

rasztaszív 2016.11.30. 12:15:07

és nagyon nem szeretném,hogy másokat is ilyenné tehessenek!

Attlass 2016.11.30. 12:21:58

@maxval bircaman BircaHang szerk: "Miért zavar, hogy szólásszabadság van? "
Más a szabad véleménynyilvánítás és más az, ha minden vallásos ember formálni akarja a véleményemet. Mert akarja, nagyon is akarja. Minden nap megtapasztalom. És ha ellenkezek, akkor közülük sokan (nem mind) agresszívvá válnak. Ez bizony zavar, nagyon is zavar! Ti kitaláltátok a blaszfémiát, az eretnekséget, a vallásgyalázást, de ha én gyakorolni akarom az általad említett szabad véleménynyilvánítást és szemtől-szembe mondom, hogy az isteneket nem léteznek mert azokat az emberek találták ki, akkor azonnal felszínre bukik, hogy részetekről a szabad véleménygyakorlás egyoldalú fogalom, aminek a gyakorlására, csak nektek van jogotok, mert minden más blaszfémia, valláskáromlás, vallásgyalázás.
Köszönöm, de ebből nem kérek!

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 12:25:52

@rasztaszív:

Mit értesz tisztesség alatt?

Mit tettek velem a papok, s mikor?

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 12:27:02

@Engler Attila:

Minden szólásszabadság lényege a véleményformálás. Jogod van nem elfogadni azt, amit hallasz. Mi a bajod?

rasztaszív 2016.11.30. 12:28:37

@maxval bircaman BircaHang szerk: számodra ez nyilván egy teljesen idegen fogalom.különben nem akarnád elmagyaráztatni.

rasztaszív 2016.11.30. 12:29:49

@maxval bircaman BircaHang szerk: a gyereknek az iskolában is joga van nem elfogadni,amit hall?!mert erről van ám itt szó!

Attlass 2016.11.30. 12:45:11

@maxval bircaman BircaHang szerk: A matematika nem tárgyi tudás. Ugyanúgy tanítják mint a hitet: oktatással. A hitet is ember adja át embernek, akárcsak a matematikák. Tehát a hasonlat tökéletes.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 12:51:54

@Engler Attila:

Keverni világnézetet természettudománnyal abszurdum.

rasztaszív 2016.11.30. 12:54:59

@maxval bircaman BircaHang szerk:
"Keverni világnézetet természettudománnyal abszurdum. "

na,ezért is takarodjatok az iskolákból.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 13:14:06

@rasztaszív:

Azaz ki a nyelvvel, irodalommal, történelemmel, stb. az iskolákból?

rasztaszív 2016.11.30. 13:18:03

@maxval bircaman BircaHang szerk: miért is?mert hülye vagy,és félrebeszélsz?

Attlass 2016.11.30. 13:23:34

@maxval bircaman BircaHang szerk: "Jogod van nem elfogadni azt, amit hallasz. Mi a bajod? "
Az a bajom, hogy ebbe a jogomba nem tudnak beletörődni a vallásgyakorlók. Ezerszer és milliószor jártam már úgy, hogy hiába mondtam egy hívőnek, hogy amiben hisz, véleményem szerint tévedés. Összeveszett velem és személyeskedett. Tehát a véleményszabadságomat képtelen elfogadni. Te most itt korrekt vagy, mert nem személyeskedsz hanem kulturáltan vitatkozol velem, de ez a legtöbb esetben nem így van.
A másik gondom pedig a hittérítés. Más dolog ha valaki gyakorolja a szabad véleménynyilvánítást és más ha valaki a véleményt másokra karja erőltetni. A kettő közel sem ugyanaz. Az óvodákban tartott hitoktatás NEM véleménynyilvánítás! Az már a vélemény másokra erőltetése. És ez egy sunyi, etikátlan viselkedés. Szerencsére amikor az én lányaim jártak óvodába, akkor még nem volt ez divat, akkor még nem tolakodott be az óvodákba az egyház, illetve egyéb hit-gyülekezett. De most már a pici lurkók védtelen elméjét sem kímélik.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 13:27:19

@rasztaszív:

Nem az az akaratod, hogy ideológiamentes legyen az iskola?

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 13:28:07

@Engler Attila:

"ebbe a jogomba nem tudnak beletörődni a vallásgyakorlók"

Igen, vannak agresszív hívők. Ahogy agresszív ateisták is.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 13:29:09

@Engler Attila:

"Az óvodákban tartott hitoktatás NEM véleménynyilvánítás!"

De az. A szülő joga viszont olyan óvodát, iskolát választani, ahol ateista szellemiség van.

Attlass 2016.11.30. 13:31:17

@maxval bircaman BircaHang szerk: "Keverni világnézetet természettudománnyal abszurdum. "

Te írtad fentebb, hogy minden ember vallásosként születik. Azaz Te mondtad, hogy minden ember vallásos világnézettel születik. Erre hoztam ellenpéldának a matekot amit (ha hiszed ha nem) ugyanúgy sajátít el az ember mint a világnézetet. Ebben a formában pedig tökéletes a hasonlat. A folyamat hasonló, nem a kettő fogalom.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 13:43:14

@Engler Attila:

Írtam már: a matematika nem veleszületett, ezt tanulni kell. Vannak ma is természeti népek, melyek NEM számolnak.

Attlass 2016.11.30. 13:43:48

@maxval bircaman BircaHang szerk: "De az. A szülő joga viszont olyan óvodát, iskolát választani, ahol ateista szellemiség van. "
Nem, nem az!!!
Te tényleg nem vagy képes értelmezni a véleménynyilvánítás és a véleményterjesztés közötti különbséget?! Tényleg nem, vagy csak nem vagy hajlandó?

Az óvoda közintézmény, a vallás magánügy, nem pedig közügy és ez miatt közintézményben nincs helye! Számos hely létezik a hit gyakorlására és oktatására, de közintézményben nincs helye!!! Vannak olyan falvak és kisebb városok ahol mér minden óvodában van hitoktatás, tehát a vallástalan szülök számára nincs biztosítva az, hogy a gyerekeiknek ne keljen találkoznia a vallással. Erről cikkek is kerültek az internetre. Rettentően felháborító ez a helyzet. Aljas, etikátlan, sunyi módszernek tartom azt, hogy az egyházak ilyen erkölcstelen eszközökkel akarják biztosítani, hogy a jövőben is legyen elég hívő ember akik majd eltartják őket.
Ha más nem is, de a gyerekek ártatlan, védtelen személyiségét igazán megkímélhetnék és várhatnának addig a hittérítéssel amíg a gyermek személyisége már lesz olyan fejlett, hogy önállóan dönteni bír világnézeti kérdésekben. Ez tulajdonképpen a gyermekek megerőszakolása, ami nem a testüket hanem a személyiségüket érinti.

Attlass 2016.11.30. 13:45:35

@maxval bircaman BircaHang szerk: "a matematika nem veleszületett, ezt tanulni kell."

Amire pedig írtam, hogy a vallás sem velünk született tulajdonság.

rasztaszív 2016.11.30. 13:47:11

@maxval bircaman BircaHang szerk: de.és?hogy jön ehhez ez a hülyeség,hogy ne legyen nyelv,irodalom,történelem?!

rasztaszív 2016.11.30. 13:49:46

@maxval bircaman BircaHang szerk:
"A szülő joga viszont olyan óvodát, iskolát választani, ahol ateista szellemiség van. "

és persze te nem is hallottál olyanról,hogy erre nincs lehetőség,mi?elképesztően amorális vagy.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 13:51:03

@Engler Attila:

Vedd észre: a vallást kizáró közoktatás UGYANÚGY nem semleges, mint a vallást befogadó közoktatás. Azaz bármelyiket választod, valaki elégedetlen lesz.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 13:52:14

@rasztaszív:

Ezek humán tárgyak, azaz nem oktathatók eszmesemlegesen.

rasztaszív 2016.11.30. 13:53:57

@maxval bircaman BircaHang szerk: dehogynem.ahhoz kell a tisztesség.azért nem tudjátok ezt elképzelni,mert nektek olyanotok nincs.

Attlass 2016.11.30. 13:59:57

@maxval bircaman BircaHang szerk: "De igen, minden ember természetes hívő. "

Nos akkor a véleményedet támaszd alá érvekkel, bizonyítékkal, különben, csak jelentéktelen vélemény marad.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 14:06:22

@rasztaszív:

Ezt már megbeszéltük: eddig se tudtad megválaszolni, mit értesz a szó alatt.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 14:07:49

@Engler Attila:

Nem találtak sose még emberi közösséget vallás nélkül.

rasztaszív 2016.11.30. 14:10:25

@maxval bircaman BircaHang szerk: a legtöbben tudják.ezt csak nektek kell elmagyarázni...ilyenek csak ne menjenek gyerek közelébe!

Attlass 2016.11.30. 14:11:31

@maxval bircaman BircaHang szerk: Ez hol bizonyítja azt, hogy az ember vallásosnak születik?

rasztaszív 2016.11.30. 14:13:05

@maxval bircaman BircaHang szerk: na persze.ha mással esik meg,az pech,ha veletek,az vallásüldözés.újabb adalék a katolikus etikáról...

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 14:35:01

@Engler Attila:

Ha egymástól elszakított emberi kultúrákban kialakul ugyanaz, joggal lehet feltételezni, hogy ez a dolog magából az emberi természetből ered. Kereket pl. nem talált fel minden emberi kultúra, pénzt se, de pl. magántulajdont és vallást igen

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 15:07:07

@rasztaszív:

Mindenkinek pech, függetlenül a személytől.

Amikor voltak iskoláskorú gyerekeim Mo-on, én pl. peches voltam, az én vallásomat nem oktatta egyetlen iskola se.

rasztaszív 2016.11.30. 15:09:19

@maxval bircaman BircaHang szerk: ja,meg a beszédet is.nem találtak sose még emberi közösséget beszéd nélkül. mégsem tud senki rögtön beszélni,ahogy megszületett.

Attlass 2016.11.30. 15:11:02

@maxval bircaman BircaHang szerk: "Ha egymástól elszakított emberi kultúrákban kialakul ugyanaz, joggal lehet feltételezni, hogy "

Csakhogy nem ugyanaz! Sok vallás hanyatt-homlok különbözik. Olyannyira, hogy a történelem során a különböző vallású népek egymást gyilkolták.

rasztaszív 2016.11.30. 15:11:13

@maxval bircaman BircaHang szerk: az enyémet se,de én nem is várom el.ez köztünk a különbség...

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 15:13:59

@Engler Attila:

"Sok vallás hanyatt-homlok különbözik."

Az alap mindegyikben ugyanaz, vedd észre ezt.

rasztaszív 2016.11.30. 15:30:20

@maxval bircaman BircaHang szerk: és pont ugyanúgy tanulja mindenki,mint a vallást.

Attlass 2016.11.30. 15:32:35

@maxval bircaman BircaHang szerk: " Az alap mindegyikben ugyanaz, vedd észre ezt.
Ha az lenne, akkor nem ugranának egymás nyakának a különböző vallásúak.
De ez mindegy is. Marad a véleményem, nem tudtál meggyőzni. Minden ember vallástalanul születik. Számomra ez abszolút logikus.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 15:37:59

@rasztaszív:

Nem, a NYELVET tanulja, nem a beszédet. Láttál már kisgyereket?

A párhuzam: a természetes vallás és az intézményes vallás.

látjátok feleim szümtükkel 2016.11.30. 15:38:11

@Engler Attila: "Ez hol bizonyítja azt, hogy az ember vallásosnak születik?"

Ejnye no, nem tudtad, hogy ősünk már a fáról is kereszttel a kezében jött le? Az sem baj, hogy a fejében még csak velő volt, tudat nem annyira.

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 15:40:21

@rasztaszív:

Mi a gond pontosan? Nyilván nem várom el, hogy ahol 100 gyerek van egy iskolában, s ott 2 gyerek x vallású, legyen ott x hittan. De ha 30 gyerek x vallású, már teljesen normális igény ez.

rasztaszív 2016.11.30. 15:40:52

@maxval bircaman BircaHang szerk: tök mindegy,hogy nyelvet,vagy beszédet,aki még beszélni sem tud,annak vallása sem lehet.

rasztaszív 2016.11.30. 15:42:18

@maxval bircaman BircaHang szerk: akkor most elvárod,vagy nem?ne cigánykodj,döntsd már el!

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 15:42:37

@Engler Attila:

A vallások ritkán ugranak egymásnak, a világtörténelem háborúiból 1 % a vallási alapú.

De nem is erről van szó! A természetes vallás azonos, de az intézményes vallások nagyon eltérőek, így nincs ellentmondás itt. Lásd a keresztény felekezeteket, van hogy minimális az eltérés a tanításban, s mégis viszály van.

rasztaszív 2016.11.30. 15:46:38

@maxval bircaman BircaHang szerk: tehát szerinted a beszéd képessége nélkül is létezhet vallás?

rasztaszív 2016.11.30. 15:52:44

@maxval bircaman BircaHang szerk: tehát szerinted egy gyerek már azelőtt vallásos lehet,hogy megtanul beszélni,gondolkodni?melyik lenne ez a vallás...?:)
biztos nem csak arról van szó,hogy ti már akkor is igényt tartotok rá...?

rasztaszív 2016.11.30. 16:05:08

@maxval bircaman BircaHang szerk: összeszámoljam,hány kérdést nem válaszoltál meg eddig?és hányszor próbáltad másokra kenni ezt...?

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.11.30. 16:21:40

@rasztaszív:

Mindere válaszoltam, de ha van kérdésed, tedd fel bátran.

látjátok feleim szümtükkel 2016.11.30. 18:10:37

@rasztaszív:

Nem hazudik, csak nem tényeket állít. Kúrija döntése szerint.
Egyébként meg birka ésszel nehéz is felfogni, hogy itten nem kérdezgetjük egymást, bircát főleg nem, csak felvetünk témákat, és beszélünk róla. Ő is, de mindig mellé. Egyenesbe nem megy neki.

sorbacsillag 2016.12.03. 13:16:11

@maxval bircaman BircaHang szerk: A templomba ingyen? Minden egyházat az állam támogat az adómból

sorbacsillag 2016.12.03. 13:26:08

@maxval bircaman BircaHang szerk: MInden kisgyerek nagyon vágyik a templomba. Majd beszarik úgy menne oda a játszótér helyett.

sorbacsillag 2016.12.03. 13:26:58

@maxval bircaman BircaHang szerk: nézz meg egy kisgyereket - ez egy vallás? Ismerősnek tűnik

maxval bircaman BircaHang szerk · http://bircahang.org 2016.12.03. 16:20:39

@sorbacsillag:

Az egyénnek ingyenes, míg a színház nme az, pedig azt is támogatja az állam.

Jakab.gipsz 2016.12.07. 09:35:52

Kinek jó a szekularizált állam, az ateistákon kívül. Senkinek sem!

egysmás 2016.12.07. 17:37:58

@Jakab.gipsz: meg azoknak a hívőknek, akik nincsenek hatalmon.
Pl. a reformátusoknak, ha katolikus a góré, vagy a katkóknak, ha unitárius, meg ilyesmi.
süti beállítások módosítása