B1 blogcsalád



Az egyszeri budapesti küzd a parkoló- és illemhelyért

2016. október 10. - Mr Flynn Rider

„Fantasztikus volt a 2015-ös jubileumi, harmincadik alkalommal megrendezésre kerülő esemény, ahol összesen 27860 nevezőt számláltunk. 2016-ban sem lesz ez másként, ismét sok ezer futót várunk Magyarország legnagyobb futóeseményére. Ne hagyd ki te sem, készülj, és legyél ott a rajtvonalnál.” 
budapest-spar-maraton.jpg

Így hirdeti fennen a 31. Spar maratont a futanet.hu. A sportesemény

fővédnöke Tarlós István

(aki szereti a friss levegőt, hiszen harcosan küzd az autók és a fakivágások ellen),

védnöke Szijjártó Péter

 (az igazi sportember) és az összes többi miniszter is, akit még össze tudtak szedni.

A gyönyörű szép esemény honnan máshonnan indulna, mint a megtépázott, agyongyötört és hamarosan beépített Városligetből. (A térkő hatalma mindenekfelett.)

Vasárnap reggel, a rajt előtt tehát megérkezik 30 ezer ember a Városligetbe, ahol már várják őket a pr- és reklámanyagok, némi öltözési és pisilési lehetőség.

Extra parkolóhely: nulla. Honnan lenne?

Hát mit csinál az egyszeri budapesti?

  • Parkol a fűre.
  • Üvölt az arra sétálókkal.
  • Üvölt a kutyásokkal.
  • Üvölt a többi autóssal.

Mit csinálnak a felvonuló mentők, szervezők és rendezők? Szintén a fűre parkolnak. 

Mellékszál 1: A hét közben szorgalmasan büntető közteresek ilyenkor rejtélyes módon nincsenek sehol. Pedig mit lehetne kaszálni! Az éves bevételt össze lehetne szedni egy reggelen. Ott nézik a kamerával a Dózsa György utat és a Felvonulási teret, meg az 56-osok terét és röhögnek a sok szerencsétlenen, ahogy egymást próbálják kitúrni a maradék parkolóhelyekről.

Mellékszál 2: Vajon tisztában vannak-e azzal, hogy amennyiben a Liget projekt megvalósul, ahogy jelenleg tervezik, a Felvonulási teret beépítik és alá csinálnak egy mélygarázst. A parkolóhelyek száma az ötödére csökken, az ingyenes parkolás megszűnik a téren hétköznap. Mert nem lesz tér. 

Vasárnap reggel 9-kor a Városliget, „Budapest tüdeje”, úgy néz ki, mint egy összeszart autóparkoló.

Mert nem csak parkolóhely nincs, de elegendő wc sem. Mit csinál tehát a friss levegőre vágyó budapesti, miután beparkolt a dízellel a fák közé? Odakuporodik a bokorba. Néha morog, hogy a sok mocskos hajléktalan mit fekszik itt a bokrok között.

Aztán boldogan megy futni a friss levegőn. Kezében a szatyor pr- és reklámanyaggal, amit hazafelé aztán szépen kihajint az autó ablakán.

Mindezért az egyszeri budapesti fejenként fizet 5000-től (legkisebb táv, hónapokkal előtte nevez) 30000-ig (legnagyobb táv, pár nappal az esemény előtt nevez) terjedő nevezési díjat, kap érte sok reklámot, parkolhat és szarhat a fák közé, meg üvölthet a többivel. És lezárják miatta a fél várost.

A hülyének is megéri.

Nincs azzal baj alapvetően, hogy az emberek futnak Budapesten, meg a fél várost lezárják vasárnap. Azzal van baj, hogy a rendezvény szervezői a maximális haszon – minimális befektetés elvén, a rövid távú érdekeket szem előtt tartva szervezik meg az egészet. (Ahogy pl. Budapest vezetése bánik a Városligettel is.) Senki nem gondolja végig, hogy mi történik a Városligettel, ha egy reggel megjelenik 30 ezer ember, akinek futás előtt parkolnia kell és el kell végeznie a dolgát.  

De ugyanezt elmondhatjuk ám az összes sörfesztiválról, meg az egyéb rendezvényekről a Liget környékén.

A lényeg: a szervezőknek megvan a pénze, hogy utánuk mi marad, arra magasról szarnak. Szó szerint.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8811785375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása