B1 blogcsalád



A Népszabadság csak útban volt Orbán új oligarcháinak

2016. október 10. - nickgrabowszki

nsz_1.jpgAz első tévedés - legyünk jóindulatúak, és használjuk ezt a szót a rosszhiszeműség helyett - a jobboldalról érkezik: eszerint pusztán gazdasági okai lettek volna a Népszabadság bezárásának.

  • Esett a példányszám.
  • A lap veszteséget termelt.
  • Tetszettek volna előfizetni rá.
  • Miért nem tartották el az olvasók.
  • Miért nem vette meg egy baloldali pénzember.
  • Nem bírta a versenyt a piacon.

Először is: azt soha nem fogjuk megtudni, hogy valójában mekkora volt a Népszabadság üzemi vesztesége; könyveléstechnikai-adóoptimalizálási okok miatt a beszámolókban lévő veszteségből érdemi következtetéseket nem lehet levonni.

Másodszor: azért nem tartották el az olvasók, amiért - nagyon kevés kivételtől eltekintve - egyetlen orgánumot se tartanak el az olvasók.

Az egy mítosz, hogy a lapokat az olvasók tartják el. 

A kimutathatatlan példányszámú Magyar Időket vagy Magyar Hírlapot, az elenyésző nézettségű állami tévét, Echo tv-t, a súlyosan veszteséges Tv2-t, a csak a masszív jobberek és utálkozni vágyó ballib intellektuellek által látogatott 888-at és Pesti Srácokat, az ingyen osztogatott Lokált talán az olvasók tartják el?

Nem: ezeket kizárólag Orbán lélegeztetőgépe tartja életben.

A lapokat mindenütt a piac tartja el, de Magyarországon nincs szabad médiapiac, amit a saját törvényei irányítanának. És azért nincs, mert Orbán nem akarja, hogy legyen.

Ezért az is tévedés, hogy a Népszabadság felszámolásával az Orbán-kormány a sajtószabadságot akarta volna korlátozni. Nem. Orbán számára a szabadság a tulajdonos szabadsága. A lapokat tehát a tulajdonosaikon keresztül lehet megfogni

Ha egy orgánum nincs fideszes oligarcha kezében, de nem tőkeerős külföldi, hanem magyar a tulajdonosa, szép lassan, de inkább előbb, mint utóbb kiszárad, elsorvad magától. Illetve dehogy magától. Mert afelől azért ne legyen kétségünk, hogy

a Népszabadság  - és általában a kormánytól független sajtó - sorvadásának Orbán tudatos médiapolitikája az oka. 

(Ez nyilván éppúgy a sajtószabadság korlátozása, csak rafinált, indirekt módon. Mert az él meg, akinek a kormány ad pénzt, és csak annak ad pénzt, aki nem bírálja. Mert azt Orbán se szereti, ha a saját pénzén őt kritizálják. Pici probléma, hogy Orbán az állam, a köz, mindannyiunk pénzét tekinti sajátjának.)

Bármilyen különösen hangozzék is, a Népszabadság megszüntetése (illetve a Mediaworks feltehető közeli felvásárlása) abba a sorba illeszkedik, mint

  • a vasárnapi boltbezárás,
  • a banki különadó
  • vagy Paks II.

Egy hónapja a bankszféra. az energiaügy és a kiskereskedelem mellett a médiát nevezte olyan stratégiai ágazatnak, amelynek magyar kézben kell lennie.

A lapokat, tévéket és rádiókat jellemzően akkor tudja egy magyar tulajdonos finanszírozni, ha

  1. előzőleg kitömték állami megrendelésekkel,
  2. az állam beszáll szükségtelenül elhelyezett hirdetésekkel.

Baloldalinak (nemjobboldalinak vagy nem eléggé kormánypártinak) tartott lap állami hirdetéseket, baloldali pénzember állami megrendeléseket nem kap. Olyan, hogy tőkeerős baloldali tulajdonos, ma Magyarországon nem létezik. Olyan biztosan, aki egy közepes méretű lapot középtávon finanszírozni tudna.

Vagy merne. Mert ha mégis jut neki megrendelés a közpénzjelleg elveszítését célzó mutyiszférából, azt azonnal elveszítené, amint kitudódik, hogy egy nemkormánypárti lap mögött áll.

(Az Orbán által a temetésén mondott beszédben hű katonának titulált Szalai Annamária 5 éve azért vétózta meg a Ringier és az Axel Springer magyarországi fúzióját, mert akkor a Népszabadság továbbra is egy tőkeerős külföldi tulajdonos kezében maradt volna. De az akkori hírek szerint megszüntetni nem állt szándékában, elsorvad az majd magától, ha magyar tulajdonos kezébe kerül vissza. Persze olyanéba, akit a kormány nem töm ki állami hirdetésekkel.)

2010-11 körül talán szándékozták jogi represszióval megfékezni a nekik nem tetsző nyilvánosságot, de miután a médiatörvény legdurvább passzusai nemzetközi nyomásra elbuktak, nem próbálkoztak médiát felszámolni. Kivásárolni igen (Origo, TV2 pl.), de megszüntetni nem.

Lehet, hogy az volt titkos gondoltuk, amit Németh Szilárd kimondott, hogy

épp itt az ideje, hogy bezárjon a Népszabadság váratlanul.

Alig bírta utóbb a kormánykommunikáció tompítani. Ezzel a Fidesz alelnöki szinten húzta magára a botrányt, ezt a rezsibirkózónak nem fogják megköszönni. 

Orbánnak semmi sem hiányzott kevésbé, mint egy újabb botrány,

amelyik azt mutatja, hogy nemhogy a demokrácia nagy bajnoka lenne, de éppen Erdogan és Putyin epigonja az Európai Unióban. Hogy a fő célja az ellenzék teljes felszámolása, a kritikus hangok elnémítása, hogy a 38 százalék valóban 100 százaléknak tűnjön.

Ha nem tartott volna volna a skandalumtól, akkor semmi nem akadályozta volna meg, hogy valamelyik oligarchájával közpénzből fölvásároltassa a Mediaworks tulajdonjogait, és aztán vele zárassa be a lapot. De nem tette: profiltisztítottan akartak hozzájutni a céghez, a Népszabadsággal meg csináljon aki és amit akar.

(Csak ne kerüljön külföldi tulajdonoshoz. Kerülhetett volna akár a szocialistákhoz is, vagy valamelyik baloldalhoz kötődő magyar tulajdonoshoz - ha volna olyan. Az MSZP-nek mint pártnak viszont nem kellett: se megvenni nem volt pénzük - a Ringier nem gondolta komolyan az egyeurós ajánlatot -, se működtetni-fenntartani nem tudták volna. Ráadásul vagy ismét pártlapot csinálnak belőle, és akkor azzal végképp tönkreteszik, vagy pedig meg kellett volna hagyni a függetlenségét, de akkor meg róluk se csak jókat írtak volna a Népszabadságban. És a szocialisták is emberek: nemigen szeretik, ha saját pénzükön bírálják őket.)

sl_1.jpgAz persze nyilvánvaló, hogy Orbán egyik oligarchája éppen készül fölvásárolni a Mediaworksöt.

Amikor 2013-14-ben azonban a Ringier a fúzió érdekében nemcsak a Népszabit, hanem 8 megyei lapját és a Világgazdaságot is kiszervezte egy már akkoriban is csak átmenetinek nevezett tulajdonoshoz, akkor már lehetett sejteni, hogy Fidesz- és Orbán-közeli kezekbe kerülnek a lapok.

Ha más nem utalt volna erre, az mindenképpen, hogy a portfólióhoz hozzácsapták a Nemzeti Sportot is, amelyik nem volt veszteséges, politikai tekintetben nem sok vizet zavar, ellenben Orbán ezen nőtt fel, ma is ezzel kezdi a napot, Lévai Anikó időnként még kis vasalja neki, hogy megfelelően ropogós legyen.

Egy éve Simicska tulajdonképpen el is ismerte az Átlátszó újságírójának, hogy ő lett volna a kijelölt tulajdonos:

készen álltunk átvenni a Népszabit.

Csak ez a 2014-es összeveszés után tárgytalanná vált. Illetve, ha jobban belegondolunk,

ez lehetett az összeveszés egyik oka.

Akkor ugyanis értelmet nyerne Simicskának és a lajosistáknak az a G-nap után (azaz 2015-ben) hangoztatott állítása, hogy Orbán nem akart olyan médiát, ami akár csak egy kicsit is kritikus.

Ez akkor nagyon viccesen hangzott, hiszen a(z akkori) Nemzet vagy Hír Tv valódi harci sajtó volt: még véletlenül se voltak kritikusak Orbánnal, a kormánnyal vagy a Fidesszel szemben. (Ha időnként - nagyon ritkán - esetleg mégis úgy tűnt, az csak a Simicska üzengetése volt a kormány vagy párt másod-, harmadosztályú szereplőinek; a Főnököt soha nem támadta.)

Az addigi, a jobboldali médiájában nem. De azzal már önálló, Orbánnal vetekedő, sőt, 

Orbán fölött álló hatalmi faktor lehetett volna, ha neki van másik oldali médiája is, amit nem fordít át, nem herél ki fideszessé.

Erre utaltak jelek: a ciklus közepén, 2012 körül Közgép-hirdetések tartották életben például a Népszavát, amelynek a hangneme azonban nem, vagy nem észrevehetően változott.

Simicska kétségtelenül magyar és tőkeerős, neki lett volna pénze átvenni, működtetni és állami hirdetések nélkül fenntartani a Népszabadságot. Ha 2014-ben átveheti a lapot, akkor neki gyakorlatilag tét nélkülivé lettek volna a választások:

  • bárki nyer, ő is nyer,
  • bárki nyer, őt békén hagyja,
  • bárki nyer, neki lehet hálás,
  • bárki nyer, ő sakkban tarthatja a médiájával.

Orbán kétségtelenül tanult az esetből: nem akarja hogy az egyik oligarchája, neki kiszolgáltatott pénzembere a fejére nőjön. Ezt jelzi, hogy bár Habony már legkésőbb 2015-ben szemet vetett a Mediaworksre, a Gazda nem neki, hanem Mészáros Lőrincnek adja (más olvasatban: saját kézben tartja) a céget.

Pedig, ha pusztán a Fidesz pártpolitikai és propaganda szempontjait tekintjük, a Habony-féle felvásárlásnak lett volna értelme, mivel akkor csaknem országossá vált volna a regionális médiabirodalma. Viszont akkor már túl erős lenne.

Kapja csak Mészáros, nem baj, hogy egyáltalán nem ért hozzá.

mlovi.jpgA piac információk egybecsengenek: ha a Népszabadság bezárása miatti botrány nem napoltatja el velük, akkor néhány napon, esetleg héten belül bejelentik, hogy a Mediaworks az Opimus Presshez kerül, amit szegről-végről Mészároshoz köt mindenki.

Ha nem hozzá kerül végül, akkor a Duna Aszfalthoz, mindegy csak ne Simicskához, Habonyhoz vagy külföldihez. Orbántól független hatalmi centrum létrejöttének még az esélyéjét is meg kell akadályozni.

Ebből is tisztán látszik, hogy a dolog inkább szól az állami pénzek kiszivattyúzásáról, a közpénzek ezen jellegének tudatos elveszítéséről, mint a nyilvánosság korlátozásáról.

A nyilvánosság majd korlátozódik magától. 

De aki nincs benne, aki nem elég tájékozott, az könnyen hiheti azt, hogy lám-lám a jobbos média virul, egyre csak bővülnek a birodalmak, biztos azért, mert megélnek a piacról, mert van kereslet arra, amit csinálnak.

Miközben dehogy. Vagy csak alig. Ha volna, akkor nem kellene tovább bővülni. Ha megfelelő lenne az elérés, akkor nem kellett volna einstandolni a piacot, például a Tv2-t vagy Origót is. Akkor nem kellene óriásplakátolni. Akkor érvényes tudott volna lenni a népszavazás.

A Népszabadság ebben a játszmában nem volt tétel. Az egyre inkább falusi és idős Fidesz-tábor eléréséhez nem tud mit hozzátenni, maradék - elkötelezett vagy tudatos - olvasótábora át nem fordítható. A megyei lapok kellettek, a Nemzeti Sport kellett, a Népszabira nem volt szükség.

Mindegy mennyire volt veszteséges vagy mennyire kritikus. Nem Rogán helikopterezése vagy Matolcsy szeretője volt a megszüntetés oka. A Népszabadság egyszerűen cégszerű létezésével útjában volt az új oligarchiák terjeszkedésének.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr10011783073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.10. 14:06:09

A jobboldali média, újságok, és TV-k szűkösen ugyan de megéltek a Gyurcsányi autokrácia alatt is, mikor csak a Népszabi féle ballib szarokat pénzelték.

A Népszabi önnállóan megbukott, olvasói nem olvassák, a hazugságai senkit nem érdekelnek.

Ez van.

pamut 2016.10.10. 14:46:16

Itt a Mediaworks vezetősége, akik a Népszabadság végleges kivégzésével vannak megbízva, és akik folyamatosan hazudoznak múlt héten még költözésről, ma meg hirtelen mind egyszerre "beteg" lett :D

mediaworks.hu/hu/content/vezetoseg

Az igazgató már nem a Rónai, ő nem vállalta a mocskos melót, kilépett, de a többi szarházi ott van és keni a szart.

Külön érdemes megemlíteni a felső vezetésből Madarász János nevét, ő a fideszmaffia politikai tisztje.

Madarász korábban Habony egyik cégében volt igazgató, tavaly év végén ejtőernyőzték be a Népszabi kiadójának vezetésébe, és látom szépen teszi a dolgát: nemhogy kivégezte a Népszabit, de a nol.hu is megszűnt, az eddigi tartalmak sem elérhetőek.

Na ezt nevezem TOTÁLIS cenzúrának, nem hogy kitörölnek lapokból infókat, sőt nemhogy az egész lapot kitörlik, de még a múltját is eltörlik :D

A múltat végképp eltörölni, igaz ugye Orbánbolsik? :D

Gyűrött Papír 2016.10.10. 14:46:36

@Ballib cenzúrázók réme 18:
"olvasói nem olvassák"
Ennek fuss neki még egyszer te kis tautológus. :)

Tibi !! 2016.10.10. 15:31:56

@Gyűrött Papír:

Igaz.. Olvasói sem/nem veszik lett volna a helyes kontextus.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.10. 15:47:47

@Ballib cenzúrázók réme 18: "A Népszabi önnállóan megbukott, olvasói nem olvassák, a hazugságai senkit nem érdekelnek."

Nem kellene annyi fogalmazás gátlót szedned! Elég a IQ szinted alacsony voltából való akadályoztatás.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.10. 16:47:00

@pamut:

"Külön érdemes megemlíteni a felső vezetésből Madarász János nevét, ő a fideszmaffia politikai tisztje. Madarász korábban Habony egyik cégében volt igazgató, tavaly év végén ejtőernyőzték be a Népszabi kiadójának vezetésébe, és látom szépen teszi a dolgát: nemhogy kivégezte a Népszabit, de a nol.hu is megszűnt, az eddigi tartalmak sem elérhetőek."

Javaslat az anarcho-liberàlis oldalnak: àt kell venni a fenti ötletet! Be kell ejtőernyőztetni, mondjuk a Magyar Idők vagy a Magyar Hirlap kiadójahoz, tulajdonosi kórébe egy, a balliberalis oldalnak elkötelezett szemelyt, azzal a feladattal, hogy végezze ki az újságo(ka)t! Ha ez sikerül, akkor le a kalappal az illető előtt! Ha nem, aminek igen nagy valószínűséget adok, el kell gondolkodnia az anarcho-liberális oldalnak, hogy hol hibáztak!

SuperTölgy 2016.10.10. 16:48:40

Szerintem a megszűnésének valódi oka a sikertelensége. Akik érdekeit próbálta kiszolgálni, úgy ítélték meg, hogy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

hidroponi 2016.10.10. 17:53:03

@Ballib cenzúrázók réme 18: tudod miert maradtak eletben a fideszujsagok az mszp 8 eve alatt? mert az mszp betartotta a torvenyt es az allami hirdeteseket mindket oldali sajtoban kozzetette. nah ezert, te idiota troll.

pamut 2016.10.10. 18:27:59

@atomic power 1986DucaDuca: ugye azt hitted ez vicces lesz? :(

pamut 2016.10.10. 18:31:41

ÚJ HÍR!!!!

Közben kiderült a nyáron lejelzálogozták a Népszabadság nevét + logóját is! :D nehogymár bárki is tovább tudja vinni, ha egyszer ők ki akarják nyírni...

Ez egy régóta tervezett és tudatosan végigcsinált akció volt. Most már nem lehet tagadni (persze azért a trollok fogják ;))

A rühes anyátokat újkomcsik....

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.10.10. 18:44:43

@Ballib cenzúrázók réme 18: "A jobboldali média, újságok, és TV-k szűkösen ugyan de megéltek a Gyurcsányi autokrácia alatt is, mikor csak a Népszabi féle ballib szarokat pénzelték."

Ezeket akkoriban a fidesz hátországa, vállalkozók (pl Simicska is) tartották el. Aztán ezek a vállalkozók a fidesz hatalomra kerülése után tartották / tartják a markukat túlárazott közbeszerzéseken keresztül. Érted?

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.10. 19:06:26

@pamut: "ugye azt hitted ez vicces lesz? :("

Nem tudom, sírjak vagy nevessek! Ezzel a Népszabadsag lapbezárással kapcsolatos ellenzéki fellepés is szamomra azt bizonyítja, hogy az ellenzék mennyire forditva ül a lovon és ahelyett, hogy magaba nézne, másokat vádol! Ahelyett, hogy felvállana hibáit, ismet csak másokban keresi a hibát! Ahelyett, hogy bűnösöket keres folyamatosan, el kellene kezdeni a tisztesseges ellenzéki politizálást és nem mindent tagadni, ellenezni és szembe menni a nemzeti érdekekkel!

2016.10.10. 19:08:18

@hidroponi: "mert az mszp betartotta a torvenyt es az allami hirdeteseket mindket oldali sajtoban kozzetette. nah ezert, te idiota troll. "

hihihihihi....... nap vicce.

Sir Gombóc 2016.10.10. 19:35:52

@atomic power 1986DucaDuca:

A fideszről írtál (ha eltekintünk az ellenzéki jelzőtől, akkor ez mind ül...)?

koala kóla 2016.10.10. 20:11:44

A népszabadság nem közügy.

Az olvasók, vagy az MSZMP, vagy a SOros, vagy a szerkesztőség akármikor megvásárolhatja. Tegyék meg a téteket vagy kussoljanak.

koala kóla 2016.10.10. 20:26:32

@pamut: 'Közben kiderült a nyáron lejelzálogozták a Népszabadság nevét + logóját is! :D nehogymár bárki is tovább tudja vinni, ha egyszer ők ki akarják nyírni...'

ez tvsértés?

vagy a jelzálogot nem lehet kivásárolni?

morpho 2016.10.10. 20:50:57

@koala kóla:
Támaszthat a bank olyan feltételeket, hogy nem lehet. De ezt te is tudod jól, csak úgy csinálsz, mintha nem tudnád.

Zsoltbacsi 2016.10.10. 20:58:33

@hidroponi:
"mert az mszp betartotta a torvenyt es az allami hirdeteseket mindket oldali sajtoban kozzetette. nah ezert, te idiota troll"

Széles körben idézik, hogy Horn Gyula annak idején megmentette a Magyar Nemzetet, azt viszont nem teszik hozzá, hogy a szocialisták bosszújától mentette meg. Arra meg végképp nem akarnak emlékezni, mi történt Medgyessy alatt: a Magyar Nemzet nem volt veszteséges, mégis, a MeH kezelésben lévő Magyar Hivatalos Közlönykiadó az évi 1.2 milliárd forintos üzlet (!) és a nyereség ellenére felmondta a Magyar Nemzet nyomdai munkáira vonatkozó szerződést, egy nem létező, egy hetes fizetési késedelemre hivatkozva. Az ÁPV Rt. körlevelet adott ki az irányítása alá tartozó cégeknek, amelyben valamennyi céget beszámoltatta a Magyar Nemzet kiadójával fenntartott kapcsolatáról, egyúttal előírta az (akkor még liberális) Magyar Hírlap, a Napi Gazdaság és a Népszabadság című napilapokban történő hirdetést. Tetszettek volna akkor tiltakozni!

Csillagszemű Juhász 2016.10.10. 21:02:27

Egy igazi fideszes barmi aron vedi a partot. Nem tudom minek kene tortennie, hogy egy halvany kritika megfogalmazodjon bennuk. Gondolom a sok oreg kommunistanak tetszik amit lat. Harc a nyugat ellen, allamositas, felulrol vezerelt media.

Zsoltbacsi 2016.10.10. 21:11:53

@Csillagszemű Juhász:
Épp fordítva!

Az MSzP-nek nem kellett volna eladnia a jogokat a kapitalistáknak. Akkor most nem szűnt volna meg a N.
De eladták és ezzel hitet tettek a kapitalizmus mellett.
Ha most ordibálnak a bezárás ellen, akkor kétségbe vonják a kapitalizmus létjogosultságát -irány vissza bolsevizmus felé.

Csillagszemű Juhász 2016.10.10. 21:16:46

@Zsoltbacsi: azt te se hiszed el hogy a piac zarta be a lapot. Elobb magadat gyozd meg errol, de te is tudod, hogy ez nem igaz. Csak veded a rendszert kritika nelkul. Engem nem zavar, ha neked jo, hogy magadnak is hazudsz, a te dolgod.

Zsoltbacsi 2016.10.10. 21:19:24

@Csillagszemű Juhász:
Ha igaz lenne a mese, és tényleg aranytojást tojó tyúk volt a lap, akkor minek szabadultak meg tőle? Ennyit érnek az elveik...

Zsoltbacsi 2016.10.10. 21:25:28

@Csillagszemű Juhász:
Egyebkent de, a piac zarta be. Valami nagyon el lehett ott kefelve, ha meg a szoci kormanyzas alatt is evi tobb100 milliot buktak, pedig igazan ki volt tome...

Csillagszemű Juhász 2016.10.10. 21:29:14

@Zsoltbacsi: es ha anyagi okai voltak a bezarasnak, akkor azt igy kell levezenyelni? Hm? A Magyar Idok szerinted, de oszinten mennyire lenne nyereseges a beletolt allami penz nelkul? Ne vitazzunk, nem akarlak meggyozni, nem is tudnalak. Tudom hogy kapasbol meg tudod vedeni barmely intezkedest (Paks, Manyup, trafik, TV2, stadionok stb). Jo ejt.

Zsoltbacsi 2016.10.10. 21:40:11

@Csillagszemű Juhász:
Csak szolok, hogy ez mindenhol igy megy, mert egyebkent szetlopkodtak volna. Marpedig az adatok a Nepszabadsag tulajdonai! Meg gondolom az is megfordult a fejukben, hogy ha elkezdenek hoborogni a munkatarsak, akkor nem nezne jol ki, ha a rendoroknek kell kidobni oket. A magyar idoket nem tudom, de ok legalabb nem vesztesegesek tudtommal, mert ha nem vetted volna eszre a szoci eraban duplan is a te penzedbol volt fenntartva az ujsag. Mindegy, menj nacizni a tobbiekhez

Csillagszemű Juhász 2016.10.10. 21:47:37

@Zsoltbacsi: na bedobtad a nacizast... no comment. Tenyleg menthetetlenul primitivek vagytok. :):):)

Csillagszemű Juhász 2016.10.10. 21:49:34

Kicsit meg ballibsizzel is, idiota, de magadban, mert en mar nem fogom olvasni.

Zsoltbacsi 2016.10.10. 21:50:11

@Csillagszemű Juhász:

Epp olvastam tgm-et onnan jutott eszembe.

Egyebkent ha vsn ismerosod nagyobb multinal, akkor megkerdezheted, hogy a rendszergazdat hogy rugjak ki. Megsugom, pont ugyanigy. Igy jar az, aki kemyes adatokkal dolgozik

pamut 2016.10.10. 21:59:44

@koala kóla:

Ha a képmutatás fájna, üvöltenél.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.10.10. 22:20:51

@Ballib cenzúrázók réme 18: Nézd meg, hogy a rendszerváltás utáni kormányok mekkora állami pénzeket költöttek el hirdetésre és előfizetésre egyes újságoknál és mikor borult fel teljesen az addig is jobbra-balra lejtő arány...

@Zsoltbacsi: A piac miért nem zárta be a jobboldali újságokat, amikre szintén nincs előfizető?

glinolid 2016.10.10. 22:23:30

Aham;
Szokásos vállalkozói eredmény
2008: -397,922 millió (gyurcsány éra)
2009:-1.177,856 millió (bajnai éra)
2010: -694,974 millió
2011: -916,535 millió
2012:-593,709 millió
2013:-1.425,178 millió
2014: -480,343 millió;
2015: -401,689 millió + valaki beletolt 551 milliót (rendkívüli bevétel)
Gondolom az osztrák tulajdonosok fizettek be, hogy az eladás előtt jobban nézzen ki menyecske. Hát így jött ki a tavalyi nyereség.

e-beszamolo.im.gov.hu/oldal/kereses_megjelenites?b=o6SYSFfBC09%2bt8hMnFmHng%3d%3d&so=1&o=AVuoPAWsDuTp6FtfsYgXeA%3d%3d

Figyelemfelhívás
Felhívjuk a figyelmet a kiegészítő melléklet 3.5-ös pontjára, amely bemutatja, hogy a
felhalmozott veszteség következtében a Társaság saját tőkéje egymást követő két üzleti évben
alacsonyabb, mint a jegyzett tőke kétharmada.
A tulajdonosok kötelesek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:189.§-ának 2.
bekezdésében előírtaknak értelmében intézkedéseket tenni a tőkehelyzet rendezése érdekében.
Továbbá a 3:133. § értelmében, ha egymást követő két üzleti évben a Társaság saját tőkéje nem
éri el az adott társasági formára kötelezően előírt jegyzett tőkét, és a részvényesek a második év
beszámolójának elfogadásától számított három hónapon belül a szükséges saját tőke
biztosításáról nem gondoskodnak, e határidő lejártát követő hatvan napon belül a gazdasági
társaság köteles elhatározni átalakulását. Átalakulás helyett a gazdasági társaság a jogutód nélküli
megszűnést vagy az egyesülést is választhatja. Véleményünket nem korlátozzuk ennek a
kérdésnek a vonatkozásában.

Zsoltbacsi 2016.10.10. 22:43:08

@Online Távmunkás:

"A piac miért nem zárta be a jobboldali újságokat, amikre szintén nincs előfizető?"
Be akarta zarni 2002 es 2010 kozott, csak a tulajok nem adtak el az elso lehetosegre....

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.10.10. 23:21:48

Nincsen neki már Simicskája, de van neki már Simicskója!
Nem ugyan az ám!
Majd észreveszi!

Komoj László (törölt) 2016.10.11. 00:59:09

2016.10.11. 01:26:15

@Ballib cenzúrázók réme 18: jó, de a Magyar Időket se olvassa senki, a TV2 folyamatosan veszít a nézettségi versenyben, a köztévé meg a lőtéri kutyát sem érdekli.
A Népszabadságot valószínűleg többen olvasták (bár a korábbialhoz képest persze kevesebben), mint jobber lapokat összesen.
Nem azt mondom, hogy jajdekár érte, csak azt, hogy ha a piacról élnének a médiák, akkor bizony nem lenne 888 meg Magyar Idők se.
Lenne Kiskegyed, Nemzeti Sport meg Blikk. Nekem nem fájna ez se.

2016.10.11. 02:00:45

@pamut: igen, a legpenetránsabb bolsevista húzás múlt eltörlése, felülírása. Az odáig elfogadható számomra, hogy politikai okokból lenyomják az ellenzéki lapokat (ilyen az illiberális demokrácia, elvégre Törökországban se írkálhatnak mindenfélét a lapok), de hogy egy lapnak a múltját is el akarják törölni, az példátlan.

koala kóla 2016.10.11. 03:05:23

@morpho: támaszthat. és?

minek adták el?

miketbeszéltek 2016.10.11. 07:56:21

@Ballib cenzúrázók réme 18: Emlékeim szerint Horn Gyula a Magyar Nemzetet állami támogatással mentette meg a csődtől. Azután következett a Nemzet Fideszes megszállása. A Népszabadság soha sem volt az MSZP-nek olyan pártlapja, mint a hatalomátvétel után a Nemzet, jócskán voltak benne kritikus cikkek. (Már amikor ritkán belenéztem, ezt tapasztaltam.)

Zsoltbacsi 2016.10.11. 08:45:44

@miketbeszéltek:

"A Népszabadság soha sem volt az MSZP-nek olyan pártlapja, mint a hatalomátvétel után a Nemzet, jócskán voltak benne kritikus cikkek."

Annyira nem volt partlap, hogy az mszpnek jokora reszesedese volt benne :)))

Masreszt nyilvan voltak kritikus cikkek, mert akkora a volt a felhaborodas, hogy gondolom kiszamoltak, hogy tobbet vesztettek volna a szokasos terelessel, mintha nagyon finoman es kimeletesen "megemlitik".

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.11. 08:52:30

1. A Magyar Nemzet, Hír-TV és a többi jobboldali média, túlélta a Gyurcsányi időszakot, igaz szűkösen, mikor a ballibek csak a Népszabi, HVG, index szintű ballib szarkupacokba ölte a világ összes pénzét.
A Népszabinak ez nem ment.

2. A Népszabadságot a tulaj szüntette meg, mert veszteséget termel.
Szinte bizonyos, hogy az 5 milliárdos adósság átvállalásával együtt odaadja az egész Nésozabadságot tokostul, ha lenne rá jelentkező.

Miért nincs ?
Bérrettegni és hisztizni jobb, mint egy feneketlen kútba pénzt hordani ?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.11. 08:53:50

@miketbeszéltek:

A Népszabadság, HVG és Index a leggusztustalanabb ballib seggnyalók.
Sokkal inkább behódolnak a Soros féle migránsseggnyaló őrületnek, mint a Magyar Nemzet vagy 888 a Fidesz kampánynak.

Azért nem érzékeled ezt, mert a racionalitás már rég nem sajátja a ballib szavazóknak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 09:02:39

@Zsoltbacsi: "a piac zarta be."

Nem értesz a piachoz. A piac nem zár be egy nagy példányszámú lapot egy nagy látogatottságú weboldallal. Átalakítja, hogy nyereséges legyen, vagy eladja. Sokan meg is vennék. A politika zárja be, akinek semmi se drága. (Pontosabban a mi pénzünk nem drága neki.)

Zsoltbacsi 2016.10.11. 09:09:36

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

A peldanyszam semmit se jelent, sot! Az nem jutott eszedbe, hogy a csod egyik oka az volt, hogy magas volt a peldanyszam,de kozben senki se vette?
Az en maganvelemenyem az, hogy az egesz egy penzmosoda volt egy valamikor jonevu brand moge bujva. Mondom, egyebkent nem lehetett volna sulyosan veszteseges meg a szoci idokben is!

pamut 2016.10.11. 10:13:04

@karandash:

"Az odáig elfogadható számomra, hogy politikai okokból lenyomják az ellenzéki lapokat"

:DDDD

látod, ezért vagy te egy bolsi fasz. és még csak fel sem fogd....

Zsoltbacsi 2016.10.11. 10:30:08

@pamut:

Elmagyarazod nekem a tudatlannak, hogy miert adta el az mszp, ha annyira nyereseges volt ahogy mostanaban allitjak?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 11:05:40

@Zsoltbacsi: "A peldanyszam semmit se jelent, sot! Az nem jutott eszedbe, hogy a csod egyik oka az volt, hogy magas volt a peldanyszam,de kozben senki se vette?"

Hondolod, ennyira hugyagyúak vezették? Akkor csökkentik a kinyomtatott példányok számát, ha kevesebben veszik. Óvodás matematika. Ha eimatt volt veszteséges, secperc alatt lehetett volna javítani ezen, nem kell eladni.

Nemtom, az őskorban pénzmosoda volt-e vagy mi. Azt tudom, hogy értéke volt, piaci alapon eladták volna, de politikai okból bezárták. Pont. Hiába vergődsz.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 11:20:57

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Te vergodsz, nem veszel tudomast a tenyekrol. A kutya se vette mar. Csodalkoznek, ha a mostani tiltakozok nagy resze az elmult evben akarcsak 1 peldanyt is vettek volna...

Es igen, hugyagyuak vezettek. Te mivel magyarazod, hogy akkor is tobb100 millios veszteseget csinaltak, amikor a szoci kormanyok rendesen tomtek oket???

Egyebkent egyaltalan nem lennek meglepve, ha kiderulne, hogy a szocik megprobaltak 1 eve eladni barki masnak, csak a kutyanak se kellett....

króm nickel 2016.10.11. 11:26:56

Igaz az, hogy a Népszabi nagyobb példányszámú napilap (volt) mint a Magyar Idők+Hírlap+Nemzet együttvéve?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 11:43:10

@Zsoltbacsi: "A kutya se vette mar."

Áh, eh, áh! Ez nagyon gyenge próbálkozás volt, tudsz te jobbat. A legnagyobb példányszámban eladott (MEGVETT!) föggetlen országos (politikai is) napilap volt.

"Csodalkoznek, ha a mostani tiltakozok nagy resze az elmult evben akarcsak 1 peldanyt is vettek volna..."

Te csak magadból tudsz kiindulni? Nem érdekből papolunk! Én pl. sose vettem, onlány is csak ritkán olvastam. Ha a Kiskegyedet taposták volna el a fideSS csizmák, akkor is felemelném a szavam a diktatúra ellen.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 11:44:50

@Zsoltbacsi: "tobb100 millios veszteseget csinaltak"

Ha veszteséges, akkor átalakítom vagy eladom. Nem pedig még nagyobb veszteséget generálva bezárom. Ha ezt nem érted, akkor semmihez nem értesz.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 11:46:32

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Erdekes, amikor a jobboldali ujsagokat vereztettek ki, akkor valahogy nem voltatok ennyire finnyasak. Akkor nem volt vege a sajtoszabadsagnak... Emlekszem meg Medgyesi meg gyurcsotany cinikus mondataira: "Ha nincs mediatok, vegyetek!" "A piac dont"

Zsoltbacsi 2016.10.11. 11:49:27

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Valahogy eddig mindig a magantulajdon szentseget mantraztatok! Hagy dontse el a KULFOLDI tulajdonos hogy mit csinal a sajat penzevel! Az nem lehet veletlen, hogy mostanra unta meg? A balfaszok szerint nyereseges volt, pedig latszik a cegadatokbol, hogy nem igaz, csak az osztrak tulaj beletolt egy valag penzt, hogy szebben nezzen ki, amikor eladja...

Meg kene tanulni, hogy a kapitalizmus nem csak akkor jo dolog, amikor jo penzert el lehet adni valamit....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 11:52:33

@Zsoltbacsi: "amikor a jobboldali ujsagokat vereztettek ki"

Nem tudom, miről beszélsz. De én azt se szeretem, ha egy újság az én világnézetem irányába hajlik el. Ne legyen jobbos se! Akkor már inkább a Kiskegyedet olvasom.

Szívesen veszem a példákat, ha tudsz ilyeneket, és nem csak a levegőbe beszélsz megint.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 11:55:02

@Zsoltbacsi: "Valahogy eddig mindig a magantulajdon szentseget mantraztatok!"

Ez stimmel.

"Hagy dontse el a KULFOLDI tulajdonos hogy mit csinal a sajat penzevel!"

Ez is stimmel.

És ne az orbán döntsön, hogy melyik pártatlan mádiát tapossa el.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 12:03:19

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Ok, bizonyitsd be, hogy koze volt hozza, es szivesen elhiszem neked. De egyelore a mendemondakon kivul csak sejtelmes elmeleteid vannak.

Ja es az atv meg 444 nem er!

Nephazugsag partatlan? Teller Ede levele megvan? Epp veletlen akkor hoztak le a levelet, amikor meghalt, persze csak azert hogy meg veletlenul se tudja cafolni....
DE rengeteg ilyen ugyuk volt. Akkor volt partatlan, amikor a kurucinfo!

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2016.10.11. 12:17:44

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: tehát akkor legitim a mostani népszavazás is, hisz soha ennyien nem szavaztak meg semmit nálunk

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.11. 12:27:17

@Zsoltbacsi:

A népszabadság, index, hvg, 444, ... a legvérmesebb tollú ballib seggnyaló média szarkupac.

És hogy mi, és ki tehet a bezárásról:

vs.hu/gazdasag/osszes/eladta-az-mszp-alapitvanya-nepszabadsagban-levo-reszesedeset-0602
ELADTA AZ MSZP ALAPÍTVÁNYA NÉPSZABADSÁGBAN LEVŐ RÉSZESEDÉSÉT

www.lokal.hu/2016-10-elfogyott-a-turelem-bezart-a-nepszabadsag/
A Mediaworks közleménye szerint a Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal, azaz 100 ezer példányt meghaladó mértékben csökkent, aminek következtében a lap 2007 óta több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt, és idén is szintén jelentős veszteséget halmozott fel – közölték, hozzátéve: a jelenlegi üzleti modell működtetésével a Népszabadság a teljes cégcsoport eredményeit negatívan befolyásolja, és ez várhatóan hosszú távon így maradna, amennyiben működése nem kerül teljesen új alapokra. “A cégcsoport és több mint ezer munkavállaló hosszú távú jövője, valamint a cégcsoport kiadványai a szerkesztőségeken, az olvasókon és a gazdasági sikerességen múlik” – fogalmaznak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 13:22:03

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: Orbán csinált magának egy versenyt, egyedül indult, a szabályokat ő írta, durván doppingolt, és a második helyet sikerült is megszereznie. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 13:24:55

@Zsoltbacsi: Neked még ahhoz is további bizonyítékok kellenének, hogy orbán strómanokon keresztül birtokolja a sokszázmilliárdos vagyonát. Reménytelen eset vagy.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 13:32:50

Meg a munkaspart szerint is megerdemelte a Nephazugsag a sorsat!

munkaspart.hu/mi-ti/1157-nepszabadsag-foloslegesen-zavartkelto-nem-szep-dontes-de-megerdemeltek.html

Egyre szimpatikusabb nekem a Thurmer :)

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 13:37:44

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Ki szerezte meg az első helyet? Ha egyedül indult, hogy lehet második? Ez valami új elmélet a kvantumfizikában?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.11. 13:42:15

@atomic power 1986DucaDuca:

Szimpla ballib matek.

Mivel a kvóta ellen "CSAK 3 millió 400 ezren szavaztak", így a világ lakosságának többi része utálja Orbánt, és bármikor leszavaz a több mint 7 milliárd ilyenformán, a parlamentből kivonuló Gyurcsány Ferencre.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 13:43:06

@Zsoltbacsi:

"Egyre szimpatikusabb nekem a Thurmer :)"

Ha ő azt mondja magáról, hogy baloldali, nem szakad le az ég!

Zsoltbacsi 2016.10.11. 13:48:42

@atomic power 1986DucaDuca:

Nem erre gondoltam, mond o sokmindent. Peldaul leszokhatna igazan az eszak Korea imadatarol, vagy a Kadar nosztalgiarol.
De azt igenis becsulni es tisztelni kell benne, hogy eddig sosem valtoztatta meg a velemenyet, kitart az elvei mellett. Neki kvotaugyben nem derogalt kiallni Orban mellett...

Egyebkent sose fogok ra szavazni, de ertekelendo, hogy a jobbikon kivul o volt egyedul hajlando felulemelkedni a napi politikan...

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 13:49:20

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Az anarcho-liberális ellenzéknél még az egzakt matematika is felbolydul!

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 13:52:33

@Zsoltbacsi: Az őszintesége és a kiállasa a migránsválsagban a nemzeti edek mellett megbecsülendő. Az anarcho-liberalis ellenzék ebben tanulhatna Tőle !

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 14:05:45

@atomic power 1986DucaDuca: Nem adták ki az első díjat, nem volt értékelhető teljesítmény.

Valójában a gondolkodó 6% értelmiség nyert, akik faszt rajzoltak orbánnak a hazug gyűlölködő szavazólapjára. orbán csapnivaló politikus, de elsőrendű tolvaj, hazudozó és manimpulátor. Sebezhetetlennek gondolta magát, de megtört a varázs. Valahogy nem tudok sírni miatta.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 14:10:37

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Az a 6% inkabb csak a fele, mert 70-80ezer mindig elrontja...

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 14:15:50

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

"Valójában a gondolkodó 6% értelmiség nyert, akik faszt rajzoltak orbánnak a hazug gyűlölködő szavazólapjára."

Érdekes önkifejezési módja az ertelmisegi létnek! Akkor milyen lehet a többi!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 14:24:27

@atomic power 1986DucaDuca: A többi rezignált, beletörődött, és simán otthonmaradt, nem vett részt a bolhacirkuszban.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 14:27:39

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Miert nem utazol el Venezuelaba? ott pontosan a neked valo rendszer van.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 14:30:19

@Zsoltbacsi: ??? Nekem nincs szükségem kábítószerre. Illetve akkor lenne, ha olyan gőzős gondolatokat szeretnék, mint neked vannak.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 14:30:23

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Most az alkotmanymódositasnal feltehetik a pontot az "i"- re, azzal, hogy nem szavazzak meg!

Zsoltbacsi 2016.10.11. 14:32:43

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Nem arra gondoltam, hanem arra, hogy ott van pontosan olyan anarchia, mint amit a faszrajzolok kivannak. Mar a keszpenz se ertelmezheto fogalom arrafele. Megnyalnad mind a 10 ujjadat szerintem. Ja, hogy meg wc papir sincs? Nem szamit...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 14:51:03

@atomic power 1986DucaDuca: A gránitszilárdságú kőbevésett alkot... alaptörvényünk hetedik módosítására gondolsz? Arra, ami teljesen felesleges és értelmetlen? Amiről nem is lehet népszavazást tartani? Amit a népszavazás miatt módosítgatnak?

Fasságok helyett elkezdhetnének kormányozni, mert megy tönkre az ország.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 14:52:27

@csentecsa: "VESZTESÉGES volt"

Akkor eladják, te túlművelt. Sok vevő van most is. Pl. a volt szerkesztőség is megvenné azonnal.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.11. 15:24:05

@atomic power 1986DucaDuca:

"Érdekes önkifejezési módja az ertelmisegi létnek! Akkor milyen lehet a többi!"

De most ténylegmiért kell, ezzel így szerencsétlent szembesíteni ?

Ezidáig semmi nem utalt rá egész életében, hogy köze lenne az értelmiséghez, és végre lerajzolt egy péniszt a szavazólapra, ami okán bekerült a ballib elitbe !

Erre te lelombozod itt !
Van neked szíved ?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 15:28:42

@csentecsa: "Aha, és mégis miből finanszíroznák a működést?"

Túl sokat aggódsz, meg fog ártani. Majd megoldják, ne törődj vele.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 15:42:54

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

100 szazalek, hogy a szocik megprobaltak elpasszolni valakinek a haverok kozott, csak mindenki beintett nekik!

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 15:51:08

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

"Fasságok helyett elkezdhetnének kormányozni, mert megy tönkre az ország."

Legelőször a mostani köztársasági elnök mondta a 2010 előtti kormanyfőnek, hogy ideje lenne kormanyozni! Akkor volt is alapja. Jellemző az ötlettelensegre, hogy az anarcho-liberalis ellenzek átveszi politikai ellenfeleinek korabbi nyelvezetét és visszafordítja, visszarevolverezi a jelenlegi kormanypartra!

Most azt kell mondani, hogy "megy tönkre" az ország, mert 2010 előtt "sikerült" gazdasagi szükséghelyzetbe lavirozni az orszagot az akkor hatalmon levőknek.

Mikor az Alaptörveny elkészült, még nem lehetett tudni, hogy a migránsválsagot nem fogja megfelelően kezelni az EU. Az az állítas, hogy felesleges a módosítás, csak a következőképpen értekelhető:

1./ Mindig az ellenkezőjét kell mondani, cselekedni, mint a kormanypart.
2./ Kibúvót kell talani, hogy miert nem szavazzuk meg a módosítást.
3./ Probálkozas arra, hogy feloldjuk azt a nem pici ellentmondast, hogy korabban azt allítottuk: felesleges a nepszavazas, anelkül is lehet módosítani az alkotmanyt es azt támogatni fogjuk!
4./ Kibúvó a népszavazas jogi ervenytelensegere való hivatkozas, hogy ezert nem lehetseges a módosítas.
5./ Jogalkotasi kötelezettséggel valóban nem jár, de aki félti hazaja maradek függetlenseget, annak ez nem akadály.

Konklúzió: ismételten lábon lövi az anarcho-libertarianus elenzek sajat magát. Az viselkedik így sajat nemzetével, aki lemondott annak jövőbeni vezetéseről.

Tegyük fel, hogy az említett ellenzeknek igaza van. Nincs kötelező kvóta és nem tervezikaz Brüsszelben. Nem igaz, de tegyük fel. Felelős ellenzéknek akkor is meg kellene szavaznia a módosítast, ha a nemzeti érdekek védelme fontos a szamara azon az alapon, hogy :

1/ A migránsválsag elejen vagyunk és nem tudjuk, hogy ez hova fejlődik, mit hoz a jövő. Hosszú tavon ez biztosítek lehet barmilyen varatlan, kaotikus helyzetre. A mai vilagban egy ilyen módosítasnak helye van.

2/ A módosítas körültekintő módon megy vegbe, mert figyelembe veszi az EU alkotmanyat és az alapszerződést. Ennek kimunkalasaban sem hajlandó reszt venni az anarco-libertarianus ellenzek. /5 párti konzultácio ajanlata a kormany reszeről/

Mindebből mi következik?

Csak azt a konklúziót tudom ebből megallapítani, hogy az említett ellenzek az Európai Egyesült Államok megvalósítasaban erdekelt es nem a nemzetallamok fennmaradasaban. Egy olyan EEÁ-ban, ahol a brüsszeli központból hataroznak meg mindent:

- kit és hany főt, mennyi ideig fogadjunk be

Hosszabb tavon:

- milyen legyen az adó-és penzügy politikánk, költsegvetesúnk, gazdasagi-es tarsadalmi politikank am blokk, stb.

Ez az amire a magyar nep nem lesz vevő.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 15:53:36

@csentecsa: "Nem oldják meg"

Akkor nem oldják meg. Ne ezen görcsölj!

Ybl 2016.10.11. 16:00:07

Ócska, mihaszna népszabi... Csak ilyen pamut nevű testi és szellemi nyomorékok sóhajtoznak utána.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 16:00:24

@atomic power 1986DucaDuca: "elnök mondta a 2010 előtti kormanyfőnek, hogy ideje lenne kormanyozni"

Pedig épp a libajnai volt az, aki az átvett romhalmazből egy év alatt egy valahogy működő országot hagyott magaután.

"Mikor az Alaptörveny elkészült, még nem lehetett tudni, hogy a migránsválsagot nem fogja megfelelően kezelni az EU. "

Semmi köze a menekülteknek az alkot... alaptörvényhez.

Az alkotmány 90%-át ki kell húzni, felesleges, a maradékot meg át kell írni álkeresztény ömlengésből egy épelméjűre, amit minden oldal el tud fogadni.

Nem ezzel kéne foglalkozni, hanem az ezer másik bajjal, ami a körmükreég. Évente ezrek halnak meg kórházi fertőzéstől, mert gumikesztyűre sincs pénz, és nincs elég ápoló.

miketbeszéltek 2016.10.11. 16:01:40

@Ballib cenzúrázók réme 18: "Azért nem érzékeled ezt, mert a racionalitás már rég nem sajátja a ballib szavazóknak." Mivel én egy polgári konzervatív szavazó vagyok, aki -jobb híján Orbánra szavaztam- így nem értem, miért befolyásolnának engem a ballib szavazók....Értékelem, hogy nem gyűlölködően fogalmaztál, de szomorú, hogy ezek a harcias antikommunisták nem is a Kádár korszakot hozták vissza (aki nincs ellenünk, az velünk van), hanem a Rákosi kort: aki nincs velünk az ellenünk van, sőt ellenség. És mindenki ballib, aki nem ért mindennel egyet kételkedés nélkül....

Zsoltbacsi 2016.10.11. 16:01:41

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Akkor ne sirjanak mint a furdos kurva, es ne keltsek a hangulatot, es ne moszeroljanak allandoan.

En gyulolom a Klubradiot, de azt el kell ismernem, hogy amikor szarban voltak, akkor megtalaltak a megoldast, es a hallgatoktol tarhaltak ossze a penzt.

Ha az mszp olyan komolyan vette volna, akkor kitalalt volna valamit, ahelyett, hogy eladja, a penznek orul, aztan meg elkezd mindenkit fikazni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 16:05:23

Az elnépszavazott tízmilliárdokból hány gumikesztyűt lehetett volna venni, és hány nővérkét jól megfizetni, hogy megmentsük tízezer magyar életét? Sokkal többet, mint ahány menekültet önszántunkból befogadunk az elkövetkezendő tíz évben.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 16:07:10

@Zsoltbacsi: Mi sírunk, mint a fürdős kurvák, jobboldali pártnlküliek a sajtószabadság újabb bástyájának elvesztésén. Leszarom az emeszempét.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 16:08:29

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

A tobbseg meg azt mondja, hogy nem kar erte. Mindegy, sirj tovabb, ha neked attol jobb...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 16:12:45

@Zsoltbacsi: Ha mindegy neked, nem kár érte, akor miért öröm?

Olvasd csak a habonymédiát, úgyis csak az marad, az való neked.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 16:13:31

@Ballib cenzúrázók réme 18:

"Van neked szíved ?"

Az 1-3 éves gyermekekre jellemző a kéz mozgatásanak es nyomhagyasanak öröme. Erre a korra jellemző a "lengőfirka" és a "gomolyfirka", krumpliszerű alakzatok és nyulvanyszerűsegek rajzolasa.
Lehet, hogy megbántottam szegeny gyermekeket?

miketbeszéltek 2016.10.11. 16:15:17

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Őszintén kíváncsi lennék, hogy szerinted mi az alternatíva a "gyűlölködéssel" szemben, illetve mi az az európai migránspolitikai alternatíva, amely megoldást hozna, és amiatt Orbánnal szemben annak kéne szurkolni....

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 16:19:54

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Nem a 2010 előtti utolsó kormanyfőnek mondta, hanem az utolsó előttinek!

miketbeszéltek 2016.10.11. 16:19:59

Orbán Viktor óriási hibát követ el most. A kicsinyes belpolitikai bosszúállás most komolyan rontja a külpolitikai esélyeit, muníciót ad az ellenfeleinek, és azok össze tudják mosni a magyar védelmi törekvéseket a diktátorsággal. Most inkább gesztusokat kellett volna tennie, hogy a népszavazásból tőkét tudjon kovácsolni......

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 16:26:18

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

"Az elnépszavazott tízmilliárdokból hány gumikesztyűt lehetett volna venni, és hány nővérkét jól megfizetni, hogy megmentsük tízezer magyar életét? Sokkal többet, mint ahány menekültet önszántunkból befogadunk az elkövetkezendő tíz évben."

Tartok tőle, hogy egy felsőhatar nélküli, menedek kerelem elbíralasara hazankban "ideiglenesen" allomásoztatott, szebb szóval "relocalt" migránstömeg sokszorosan többe kerülne, mint a népszavazas költsege.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 16:30:29

@miketbeszéltek: "mi az alternatíva a "gyűlölködéssel" szemben"

A nemgyűlölködés.

"az európai migránspolitikai alternatíva"

Először is nem kellett volna a segélyeket csökkenteni, akkor el se indultak volna. Helyesen csinálták, hogy bár elég későn, de segítették pénzzel Törökországot, hogy ellássa a menekülteket.

A NATO-nak be kéne mennie Szíriába, Irakba, és szétcsapni az ISIS pofáját. Nagyon bonyolult, sok szervezést és politikát igényel, és kurva drága, de csak ez hozhat végső megoldást.

Addig is a menekülteket el kell bírálni, és ideiglenesen elszállásolni.

"Orbánnal szemben"

1. őrizni a csengeni határt, nem átengedni magunkon minden ellenőrzés és regisztráció nélkül tízezrével a menekülteket és a migránsokat, ahogy orbán először tette.

2. nem viszatoloncolni, megrugdalni, vízbefojtani, hónapokig nyomorban tartani a menekülteket, ahogy orbán most teszi. A nem zetközi szerződésben vállaltaknak megfelelően méltányosan elbírálni a kérelmeket, és azokat, akiket oltalomra érdemesnek találunk, ellátni, nem kidobni az utcára szállás és pénz nélkül, ahogy orbán most teszi.

3. szolidaritást vállalni az összes EU tagországgal. Ha túl sok menedékkérő jön hozzánk, akkor a felesleget átadni másoknak, ha túl kevés érkezik hozzánk, akkor meg átvenni, az ország lakosságának és teljesítőképességének függvényében.

4. nem uszítani ellenük, hanem elmagyarázni a lakosságnak, hogy ezek is ugyanolyan emberek, csak kibombázták őket a lakásukból, hazájukból, és ideiglenesen az oltalmunkra szorulnak.

5. stb.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 16:34:45

@atomic power 1986DucaDuca: "migránstömeg sokszorosan többe kerülne, mint a népszavazas költsege."

A menkülteknek semmi köze a népszavázshoz. Nem lesz tőle se eggyel több, se eggyel kevesebb menekült. Te is bedőltél a hazug orbáni propagandának.

miketbeszéltek 2016.10.11. 16:40:42

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: A "józan és nem xenofób" Európának semmi érdemi válasza, koncepciója sincs a problémára.
-Az, hogy a bevándorlók nem állnak meg az első biztonságos helyen (ami a menekültstátusz feltétele), hanem Európa legmagasabb életszínvonalából akarnak részesedni, ez egyértelműen gazdasági bevándorlássá minősíti a belső mozgásukat. Ha ezt az igényüket méltányoljuk, akkor milyen akadálya lenne a további milliók bevándorlásának, akár komplett új térségek -pld. Afrikai régiók megindulásával, veszélyeztetettséget előidéző fegyveres konfliktus akad ott is bőven. Az is kiderült, hogy a személyazonosságukat letagadó migránsok jelentős részénél derült ki, hogy valójában Afrikától Afganisztánig terjednek a kiinduló országaik, tehát a szíriai válság csak áttörte a gátat, de az ottani helyzet rendezése a többi migráns elindulásának az okát nem szünteti meg.
..Már abból a szempontból sincs semmilyen megalapozott információ, higgadt kutatás, hogy mennyi bevándorlót bír el Európa, és hány millió után kell az újabb milliók elé kitenni a "Megtelt" táblát-bár sokak szerint ezt Európa nem is teheti meg....Viszont példa nélküli, hogy Európa olyan embertömeget engedett/enged be ellenőrizetlenül, amelynek a kultúrája más, sőt alapvetően ellenséges a nyugatival, úgy akar részesülni a nyugati javakból, hogy a nyugati kultúrát lenézi, megveti, ellenségként kezeli. Ennek a megnyilvánulásait a kormányzati propaganda fókuszba állítja, nagyítja; a migrofilek viszont bagatellizálják, sőt eltitkolják. A bejövők Allah akbar kiáltása szimbolikus... Ha el is tekintünk az aktív terroristák beszivárgásától (bár érthetetlen számomra, hogy a korábbi években nyilvánosságra került, Európa legyőzését célzó forgatókönyvet pontosan követő események nyomán miért nem szólal meg a vészcsengő), azonban a nyugati életszínvonalra számítók csalódása elkerülhetetlen, így óhatatlan a radikalizálódásuk. -A veszélyeztetettséghez visszatérve: az sem mindegy, hogy egy ártatlan polgárt űznek el a hite miatt, vagy egy rivális gyilkos csoport bosszúja elől menekül a"harcos". -A demokrácia évszázadok alatt megtanult, átvett játékszabályok mellett működik. Európa ezt a kényes, értékes belvilágát védelem nélkül hagyta….A kijózanodás, illetve az ismeretlen személyazonosságú tömegek rendpárti átrendeződést idéznek elő.
-Történelmi eseményeket élünk át. Már évekkel (évtizedekkel ezelőtt) lehetett olvasni a gazdasági/társadalmi tudósok jóslatait a nyugat felé meginduló 100 milliókról. És „íme ez előttünk teljesedett be”. Van erre bármilyen megalapozott, tudatos "ballib" válasz? Európai konszenzus? Dehogy! Ad hoc, belpolitikai, pártpolitikai, ballib polkorrekt beidegződésekből származó kommunikáció, intézkedésecskék, mialatt a történelem már át is robogott felettünk….Egyedüli józan, és jogos eljárás lehetett volna: Európai területen kívül elhelyezett menekülttáborokból egyéni, azonosítás utáni eljárással engedni be korlátozott számú menekültet, próbaidőszakkal, antiszociális viselkedés esetén kiutasítással...Ha a titkosszolgálatok, a nemzeti kormányok és európai testületek a kötelességüket tették volna, akkor nem érte volna ilyen váratlanul őket a probléma-jogos kérdés a felelősség megoszlása. Érdekes módon Orbán korábban már előjelezte ezt. Lehet persze mondani, hogy paranoiából, de veszélyhelyzet esetén a paranoid bizonyul realistának; józan gondolkozásúnak....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.11. 16:45:30

@miketbeszéltek: Kár, hogy nem olvastad el, amit írtam, ha már kérdeztél.

Öntöd ide nekem ezt a betanult szöveget féligazságokkal, önellentmondásokkal és teljes tévedésekkel.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 16:47:22

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

A kormány 90% -ban úgy csinált mindent, ahogy kellett és lehetett ilyen helyzetben. Ennel jobban csak az USA és Ausztrália csinalja. Brüszel viszont 90%-ban nem azt csinálja, amit kellene es amit lehetne. Ez mar törtenelem.

Zsoltbacsi 2016.10.11. 16:55:15

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Frocsoges helyett irsz valami konkretumot is, hogy miketbeszeltek hozzaszolasaban hol voltak a "féligazságokkal, önellentmondásokkal és teljes tévedésekkel. " reszek?

Ezt birom bennetek libsikben, hogy az tudjatok mondani, hogy minden szar, de persze eletkepes koncepcio sose hagyja el a szatokat. Fikazni konnyu....

miketbeszéltek 2016.10.11. 16:57:12

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: Valóban egy korábbi írásomat másoltam be, de ha nem is pontokba szedve, de megtalálhatóak benne az állításaidra a válaszok. -A gyűlölködéssel nem értek egyet, én nem a kampány miatt, hanem annak ellenére szavaztam nemmel. -Semmit nem betanulva írtam, de talán kifejtenéd, hogy mi benne a féligazság, önellentmondás és teljes tévedés. -Az, hogy Orbán Viktor minden cseppjét kicsavarta a helyzetnek, az nem vitatéma, de emellett is tartom az állításaimat!

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.11. 18:28:17

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

"őrizni a csengeni határt, nem átengedni magunkon minden ellenőrzés és regisztráció nélkül tízezrével a menekülteket és a migránsokat, ahogy orbán először tette."

Ez egy nagy csúsztatas. Azert nem lehetett őket az első időszakban teljes körűen regisztralni, mert mem a legális belepesi pontokon, hanem a zöld hataron jöttek be. A hatarzar ezert valt szüksegesse, amihez Brüsszel még erkölcsi támogatast sem adott.

"nem viszatoloncolni, megrugdalni, vízbefojtani, hónapokig nyomorban tartani a menekülteket, ahogy orbán most teszi. A nem zetközi szerződésben vállaltaknak megfelelően méltányosan elbírálni a kérelmeket, és azokat, akiket oltalomra érdemesnek találunk, ellátni, nem kidobni az utcára szállás és pénz nélkül, ahogy orbán most teszi."

Az USA nagykövet látogatast tett a tranzitzonakban. Nem emelt kifogast az ott látottakkak kapcsolatban. Ők pedig nem kimelnek minket, ha kritikarol van szo! A Helsinki Bizottsag pedig tudatosan felremagyarazza a menekúlt statusz fogalmat. A vizbefojtasra meg varom a bizonyitekot!

"szolidaritást vállalni az összes EU tagországgal. Ha túl sok menedékkérő jön hozzánk, akkor a felesleget átadni másoknak, ha túl kevés érkezik hozzánk, akkor meg átvenni, az ország lakosságának és teljesítőképességének függvényében."

Szolidaritasból hozzajarulunk a menekülttaborok infrastruktúrajanak anyagi tamogatasahoz, de nem itt, hanem a hazajuk közeleben. Segítünk nekik pénzügyileg az ujjáepítesben a konfliktusok utan.

"nem uszítani ellenük, hanem elmagyarázni a lakosságnak, hogy ezek is ugyanolyan emberek, csak kibombázták őket a lakásukból, hazájukból, és ideiglenesen az oltalmunkra szorulnak."

Nem volt itt semmilyen uszitas, Konrad György, Kertesz Imre ennel kemenyebben fogalmaztak a radikalis iszlamrol!

Ezt csak azok nem ertik meg, akiknek az IQ -ja azon a szinten van, hogy nemi szerveket firkaljon a szavazólapra!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.13. 16:04:04

@atomic power 1986DucaDuca: "a zöld hataron jöttek be."

Az ukrán cigarettacsempészek is. :)) Csak azok nem ülnek fel tucatjával a szegedi vonatra, honnan röhögve ösze lehet őket szedni. Tájékoztlan vagy, nem kéne ezen vitatkoznod.

Az összes érved ugynilyen gyenge.
süti beállítások módosítása