B1 blogcsalád



Érvénytelenül nincs kényszerítőbb ereje a népszavazásnak, mint egy közvélemény-kutatásnak

2016. október 02. - B1blog

nszpl.png

Érvénytelen lett a népszavazás. Persze a kedves vezető nyert. Hogy is lehetne másként? Ő ugyanis nem vesztett még soha. Ha nem győzött, akkor sem vesztett, csak kicsavarták kezéből a győzelmet. Pedig nem történt vasárnap más, mint

minden idők legdrágább közvélemény-kutatása.

  1. A Fidesz először vetette be mindent elsöprő kommunikációs arzenálját (a kézivezérelt köztévétől Vajna TV2-jén keresztül Habony minden médiumáig) - kevésnek bizonyult.
  2. A teljes államapparátust mozgósították a siker érdekében. Köztisztviselőkkel hívogatták a Kubatov-listán szereplőket, Nemzeti Választási Bizottság, TEK, és ami még belefért, minden a kampányt szolgálta - kevésnek bizonyult.
  3. A 2014-es országgyűlési választásokon a Fidesz és a Jobbik összesen 3,3 millió szavazatot kapott – ezt a számot nem tudták növelni.
  4. A kampányra hozzávetőleg 12 milliárd adóforintot költött el a kormány. Bár a 2018-as kampányba is keményen beszáll majd a kabinet, de ennyit akkor sem fog tudni elszórni a Fidesz, főleg törvényesen nem.
  5. Megbukott Orbán kedvenc kampánytémája, a menekült-kérdés - ezzel 2018-ban bizonyosan nem lehet mozgósítani, választást nyerni.
  6. Lelepleződött a Fidesz álszentsége: nincs B terv, bármi is történjék, az fog történni, amit Orbán akar. Nincs tekintettel semmire és senkire, ha nem jön be a színjáték, akkor anélkül hajtja végre terveit. Ha ehhez saját, néhány nappal korábban kimondott szavait is kell meghazudtolni, az sem nagy ár. Ha ő maga ennyire becsüli a kijelentéseit, nekünk miért kellene jobban?

A népszavazásnak kb. annyi értelme volt, hogy ezek kiderültek. Így,

érvénytelenül ugyanis nincs kényszerítőbb ereje ennek a referendumnak, mint egy századvéges közvélemény-kutatásnak.

Igaz, az sem sokkal olcsóbb.

A Fidesz és személy szerint a kedves vezető természetesen győzött - ez a sorsa neki. Hisz győztek a nemek, milliók járultak az urnákhoz, úgyhogy a kormánynak kötelessége figyelembe venni a magyar emberek döntését. Mert aki nem ment el, az másokra hagyta a döntést, úgyhogy 100 százalékos a részvétel, hisz mindenki ott volt, aki elment. Az ellenzék, ugye, az hazaáruló, de a magyar emberek megmutatták, hogy nem kérnek Brüsszelből.

A hülyeség-generátort bármeddig lehetne még túráztatni, de akkor sem jön ki majd belőle más, mint kényszeredett magyarázkodás.

Ha bármely ügyben egy népszavazás nem érvényes, akkor a parlamentnél marad a döntés joga, miután az országgyűlését általában 60 százalék fölötti részvétellel választják meg, ezért nem egy túlzott kritérium, hogy legalább 50 százalék fölötti legyen a részvétel, ha a polgárok egy-egy döntés jogát visszaveszik az országgyűléstől.

Ezt mondta 2013 decemberében az ATV-nek Gulyás Gergely. Épp azt magyarázta, miért kell 50 százalékra emelni az érvényességi küszöböt a népszavazásoknál. Ha korábban is a fidesznyik szabályozás lett volna érvényben, az EU-ba sem lépünk be - akkor 45 százalék jelent meg.

Gulyás szerint tehát a polgárok nem vették vissza a döntés jogát, az marad a parlamentnél. Ahol eddig is volt.

Csak azt a 10 milliárdnyi adóforintot nem fogják visszavenni Habonytól, Vajnától, Garancsitól.

Megérte? Nekik biztos.

ashwood

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9611760785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.03. 08:51:49

A szavazók 98%-nak akarata azért elég ütős gondolom.

Nem beszélve arról, hogy a ballibek által visszasírt régi alkotmányban 25% volt az érvényességi küszöb.

Jelenleg 40%-os a "NEM"-ek aránya.

TÉnyleg leszarható ennyi ember akarata a ballibek szerint ?

Melyik népszabazási kérdést támogattak többen a múltbaj, vagy fognak támogatni többen 40%-tól a jövőben ?

Elment minden ballib esze ?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.03. 08:55:11

"Ha korábban is a fidesznyik szabályozás lett volna érvényben, az EU-ba sem lépünk be - akkor 45 százalék jelent meg."

Ha érvénytelen a szavazás, akkor az nem jelent kötelezettséget a kormányra.

Viszont az a kormány, vagy párt, amely az emberek elsöprő többségének akaratát lesöpri erre (az érvényességre) hivatkozva, az nem lesz hosszú életű.

Tehát hazudsz, mert jelen szabályozással is beléptünk volna az EU-ba. CSak nem kötelezte volna semmi erre a kormányt, hogy megtegye.
De tekintve hogy az emberek, és minden párt is ezt akarta, megtörtént volna.

pamut 2016.10.03. 09:00:59

MOST JÓ MAGYARNAK LENNI! :)

NEM sikerült hiszterizálni a magyarok többségét.

- másfél év uszítás ellenére,
- másfél év hazudozás ellenére,
- másfél év anti-keresztény izgatás ellenére,
- másfél év félelemkeltés ellenére,
- másfél év gyűlöletkeltés ellenére,
- másfél év totális, egyoldalú pártpropaganda ellenére,
- másfél év göbbelszi pszicho-terror ellenére,

...szóval mindezek ellenére: a magyarok, a drága honfitársaim többségét nem tudták megőrjíteni, bevonni a gyűlölködésbe, az tömegpszichózisba. A magyarok többsége megőrizte józan eszét és szívét, megmaradt embernek, nem vett részt a sunyi, hazug kutyakomédiában, a gyűlölet-népszavazásban.

Köszönöm magyarok, nagyon szép volt, büszke vagyok rátok! :)

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.03. 09:04:25

@pamut:

Ez így van.

2018-ban is otthon maradással tiltakozzatok a fasizsta diktatúra ellen, ahogy a demokraták megmutatták hogyan kell ! :DDD

morph on deer 2016.10.03. 09:16:27

@Ballib cenzúrázók réme 18:
Ezzel a gondolatmenette csk az a baj, hogy bár így van, haogy mondod, de a törvény nem erről szól!
Azaz, ha van érvényességi küszöb, (ami van) és a részvételi arány nem éri el ezt a küszöböt (mert nem érte el) akkor a törvény szerint a népszavazás érvénytelen.
Attól függetlenül, hogy minél volt jobb, mint akármi, vagy valami más.
Ja igen: és az eredmény senkinek nem 'kell' figyelembe vennie!

Ezt lehet hímezgetni, ameddib tetszik, ez van!

Azaz a magyar miniszterelnöknek egy milliméternyit sem nőtt a tekintélye emiatt sem az EU-ban, sem máshol, sőt!
Jogi értelemben pedig pontosan ugyanannyi eszköz áll a rendelkezésére, mint fél évvel ezelőtt - semmi változás!

De ezt most már legalább biztosan tudjuk!
Azért az is valami, nem)

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.03. 09:28:02

@morph on deer:
"Jogi értelemben pedig pontosan ugyanannyi eszköz áll a rendelkezésére, mint fél évvel ezelőtt "

Persze.

De nem is azért csinálták a népszavazást, hogy plussz eszközt kapjanak.

Hanem azért, hogy a ballibek beálljanak a migránsseggnyalásba büszkén és önként vállaltan, ami hosszútávon lehetetleníti el őket.

Viszont a 98% az olyan eredmény amire akkor is hivatkozhatnak, ha egyébként olyan törvényeket hoznak, amit egyébként mindenképp megléptek volna.

Dupla haszon.

gyurmicsek 2016.10.03. 09:34:02

@Ballib cenzúrázók réme 18: Ha valóban igazi körmányunk lenne nem a FDESZ székházból mondta volna a beszédét, hiszen ő az ország miniszterelnöke nem a jobbosoké. Ez nem egy választás volt, hanem állítólag egy komoly ügyben kérdezte meg az ország lakosságát. Ebből látszik, hogy Viktor nem egy államférfi csak egy szánalmasan vergődő senki, aki mindent beáldoz a hatalma megtartásáért.
A fiatal Viktor, aki megjelent a rendszerváltáskor és akire én is szavaztam anno szembeköpné mai önmagát.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.03. 09:42:07

@gyurmicsek:

Rossz hírem van számodra.

Nincsennek álamférfiak a politikusok között sem, csak legfeljebb olyanok akiknek jó a PR-ja.
Sehol.

És minden választás mindenhol pusztán politikai célt szolgál.

Azt hiszed pl hogy van igazi tétje, hogy Trumpf vagy Clinton nyer ?

Hogy a Mátrixból idézzek:
"Azt hiszed levegőt lélegzel ?"

pamut 2016.10.03. 10:14:47

:D

"A fidesznek olyan versenyen sikerült második helyezést elérnie amelyen csak egyedül indult."

morph on deer 2016.10.03. 10:30:23

@Ballib cenzúrázók réme 18:
"Viszont a 98% az olyan eredmény amire akkor is hivatkozhatnak, ha egyébként olyan törvényeket hoznak, amit egyébként mindenképp megléptek volna.

Dupla haszon."

Minden fillért megért, ugye?
Tehát tizenöt milliárdért ugyanott tartunk, ahol előtte, és azok kívűl, hogy telehányták az országot gusztustalan, hülye és ronda plakátokkal, semmi egyéb látható eredménye nincs ennek az egész felhajtásnak..!

Ezúton is had gratuláljak!
Meg a népnek, amelyik hagyja, hogy hülyét csináljanak belőle, és boldogan fizeti a számlát!

"Köszönjük, ó Viktorunk, hogy már megint sikerült elbasznod a pénzünket teljesen feleslegesen! Amen!"

Netuddki. 2016.10.03. 11:18:01

@Ballib cenzúrázók réme 18: Mocskos, századvéges hazug, tolvaj fidesznyik, szégyelld magad!

élhetetlen 2016.10.03. 11:21:36

@Ballib cenzúrázók réme 18: „A szavazók 98%-nak akarata azért elég ütős gondolom.”. Ha csak ketten mentek volna el szavazni, és mind a kettő nemet jelöl, az a szavazók 100 %-a lenne, az még ütősebb, gondolom.

Netuddki. 2016.10.03. 11:22:27

@pamut: Ja.
És akkor idejön ez a tetü @Ballib cenzúrázók réme 18: verni a nyálát. Egyszer és mindenkorra ki kéne vágni ezeket a fidesztrollokat a csába a blogokról! Veszíteni nem tudnak, hazudnak, terjesztik az igét. Fszom se kíváncsi rájuk!

Netuddki. 2016.10.03. 11:25:59

@gyurmicsek: Ja. Amikor fizetni kell a kampánycehhet akkor azt fizesse a kormány. Amikor meg "learatni kell a babérokat" akkor az a fidesz érdeme. Most már csak azt kellene megkérdezni mégis mire büszke a tolvajok fejedeleme? Ez körülbelül a dedó szint amikor az ovodában megállapodnak a játékszabályokban, aztán a pistikének amikor vesztett akkor az egész nem is ér...

Netuddki. 2016.10.03. 11:27:25

ÜZENTÜNK AZ orbánnak A TÁVOLMARADÁSSAL, DE NEM ÉRTI. VERJÜK BELE AZ ORRÁT A SAJÁT PISZKÁBA, HOGY Ő IS MEGÉRTSE?

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.03. 21:39:04

Tegyük érvényessé a választást, utólag!

Tegyük fel, hogy 70% elmegy a tegnapi nap szavazni - ez kb. 5,6 millió fő. Bőven az érvényesseg felett.

Tegyük fel, hogy a 3,3 millió nemmel szavazó mellett a fennmaradó választótömeg mind igennel szavaz. / nagyon kicsi az eselye, de tegyük fel! /. - 2,3 millió igen szavazat.

Ebben az elképzelt, a nemek szempontjabol legrosszabb esetben a nem szavazatok aranya 58,9% , az igenek aranya 41,1 % lenne!

Jogilag érvenyes lenne ebben a szélső esetben a népszavazas, de a politikai ereje jóval kisebb lenne, mint annak , ami tegnap megvalósult!

Olyan nagy arányú volt a nemek aránya, hogy a legszélsósegesebb peremfeltetelek eseten is a kötelező kvótát ellenzők győzelmét hozta volna.

Mivel a népszavazast a kormany írta ki és az a szándekai szerint alakult, érvenytelenseg eseten is hozhat törvénymódosítást!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.03. 22:40:47

@atomic power 1986DucaDuca: "Tegyük érvényessé a választást, utólag!"

:)) Hát sokféle választási csalást alkalmazott a fideSS, de ez nem jutott eszükbe.

"Mivel a népszavazast a kormany írta ki és az a szándekai szerint alakult, érvenytelenseg eseten is hozhat törvénymódosítást!"

Bármikor hozhat törvénymódosítást a fideSS, emiatt nem kell népszavazást kiírni, húszmilliárdot eltapsolni, és fél évig óriásplakátokon és minden más lehetséges módon uszítani és zsarolni.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.04. 09:04:30

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

A népszavazas költségeit növelte, hogy az anarcho-libertarianus ellenzék nem állt a nemzeti ügy mellé és bojkottálta azt. Mi az a FideSS?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.04. 10:47:46

@atomic power 1986DucaDuca: A népszavazás költségeit csökkentette, hogy az anarcho-libertarianus ellenzék nem lopott el húszmilliárd forint közpénzt, hogy a választásra és a haverok gazdagodására költse.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.04. 10:57:11

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:

Az anarcho-libertarianus ellenzék mélysegesen szégyeĺlheti magát, hogy bojkottálta a népszavazast egy, a magyar nemzet számara meghatarozó kérdésben!

A függetlenségünkért harcoló történelmi hőseink forognak a sírjukban!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.04. 11:02:37

@atomic power 1986DucaDuca: "egy, a magyar nemzet számara meghatarozó kérdésben! "

Te se értetted meg, miről szól a népszavazás, mi? :)) Isten barmai kifürkészhetetlenek.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.04. 12:34:41

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Megertettem! Arról sźólt az ellenzék szamara, hogy mindenaron betartani a nepszavazas sikerenek, hogy ezzel elősegítsék a kormanyfő bukásat! Ez fontosabb cél volt, mint az, hogy érvenyes legyen a kvótaellenes népszavazas. Ezzel az ellenzék bojkottot tamogató resze hosszú időre kiírta magat a hatalomból!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.04. 13:16:29

@atomic power 1986DucaDuca: Ha megértettd volna, nem mondasz helyette hülyeséget.

Érvénytelen népszavazással még nem buktattk meg senkit.

Sőt, népszavazással se. A 2008-as népszavazás se buktatta meg gyurcsányt, ő saját maga buktatta meg saját magát az öszödi beszéddel.

atomic power 1986DucaDuca 2016.10.04. 14:43:59

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: Én nem írtam ilyet, hogy a népszavazas megbuktatja a kormanyt! Olvasd el mégegyszer!
süti beállítások módosítása