B1 blogcsalád



Még Kínában is magasabb az átlagbér, mint Magyarországon

A kommunista Fideszt előzi balról a(z elvileg) piacpárti ellenzék

2016. augusztus 23. - B1blog

havi-berek-eu-444.png

Szakmányban írják az okosok az elemzéseket a honi munkaerőhiányról és az elvándorlás megfékezésének lehetséges módozatairól. Legutóbb a Policy Agenda állt elő a maga tisztességgel összerakott dolgozatával.

Nagy kár, hogy marhaság az egész.

Nem nagy újdonság, hogy legalább 200 ezer munkáskéz (az esztergályostól a programozóig) hiányzik a munkaerőpiacról. Nem igényel különösebb fantáziát e folyamatot összekötni százezrek kitántorgásával Londonba, Berlinbe, vagy csak a szomszédos Bécsbe. (Ma már több magyar dolgozik Ausztriában, mint török.) A megoldási javaslatok kidolgozásakor azonban a jelek szerint már szárnyalt a képzelőerő. A fentebb említett tanulmány – ahogy a legtöbb – három receptet vesz végig:

  1. külföldiek behívása,
  2. járulék- és/vagy adócsökkentés,
  3. fizetésemelés.

És amire jutnak:

  • a migránsellenes hangulatban a kormány nem engedheti meg magának, hogy külföldiek tömegét szabadítsa a magyar munkaerőpiacra - meg amúgy se lenne jó, hisz az még lejjebb nyomná a kereseteket. (De csitt! Már itt spoilereznek az írók, mit tartanának üdvözítőnek.)
  • A 2-es megoldás – amelyre hajlana a kormány – sem járható, mert nem a munkavállaló, hanem a munkáltató zsebében hagyna több pénzt. A szemét kapitalista pedig – mármint a munkáltató – naná, hogy inkább lenyeli a zsozsót, mintsem a kizsákmányolt munkásának adná.
  • Vagyis az egyetlen járható út a 3-as ajtó mögött rejtezik: fizetésemelést, de azonnal. Akkor aztán maradna a seggén a magyar, nem rohangászna külhonokba pincérkedni, gyereket vigyázni, feltalálni vagy programozni. De a szemét kormány – bár módja lenne rá – még ezt sem teszi meg. Úgyhogy abcúg Orbán.

Rögzítsük: ez ugyan az a szellemi kör, amelyik – joggal – vért hányt a magánnyugdíj-pénztári megtakarítások állami ellopásától, hülyének nézi – ugyancsak joggal – az angolokat a Brexitért, és rühelli a minden határon túl terjeszkedő orbáni államot. Az utolsóval kapcsolatos érzületben is tudunk osztozni.

Minden egyszerre, sajnos, nem megy. Talán csak akkor, hogy ha Fidesznek, vagy egyenesen Orbán Viktornak hívnak. Ám ha a politikai haszonszerzés felett csak egy pillanatra is győz a józan ész, akkor kiderül, hogy nem a láb lóg ki, de

az egész ló  nincs a helyén.

A magánnyugdíjpénztár a klasszikus – ha tetszik liberális – piacgazdaság egyik alapvetése. Üzenete – a végletekig leegyszerűsítve –: több pénzt hagyni az állampolgárnál, de nagyobb felelősséget is ruházni rá. Kevesebbet vesz el az állam, de kevesebbet is ad. Ha nagyobbak az igényeid, teremtsd elő magadnak. (Ugyanezen elv mentén az egykulcsos jövedelemadó szintén a liberális gazdaságpolitika alfája.)

Azt pedig fölösleges is különösebben magyarázni, miért nem fér bele a jogállami keretekbe mindaz, ami Magyarországon valahogy mégiscsak belefért a magánmegtakarításokkal kapcsolatban. A magántulajdon szentségének, sérthetetlenségének tiszteletben tartása politikai szekértáboroktól független, minimális elvárás lenne minden párttal szemben. Európában ezt egyedül az underground radikálbal – lásd még: Tamás Gáspár Miklós, mint az irányzat egyedüli magyar képviselője – tagadja vállaltan, újra oltárra emelve a köztulajdont minden mással szemben.

Vagyis: a magánnyugdíj-pénztárak bevezetése egy liberális, piacpárti lépés volt szocialistáktól, míg egy szélsőkomcsi húzás Orbántól a lenyúlása.

e.jpgA brit kilépés – tudjuk, halljuk – a migráció kérdésének európai kezelésén múlt. Ugyanis míg az EU a személyek, áruk és szolgáltatások szabad áramlása mellett tett hitet (4,5 millió brit polgár él szerte a kontinensen ezzel a lehetőséggel), addig a Brexit-pártiak nacionalista, protekcionista alapon igyekeztek volna gátat szabni a Kelet-Európából érkező (gazdasági migráns?) munkavállalóknak. Leginkább az érvelés világcsúcsának számító: "elveszik előlünk a munkát, miközben nem dolgoznak és élősködnek a szociális rendszeren" – logika mentén. Kétségtelen, összesen közel 3 millióan szivárogtak a szigetországba az EU keleti végéből. A Brexit ennek akar véget vetni.

A magyar kormány meglehetősen felemás kommunikációjából végül is az rajzolódik ki, hogy megértik a brit kilépés okait –

még ha hazudnak is róla.

Ez gazdaságpolitikai szemüvegen keresztül megint csak – nacionalista - baloldaliság, bármennyire is konzervatív-jobber párt nyomja ott és itthon is. Elzárkózni a piaci verseny elől, állami szabályozókkal megmondani a tutit a bizniszben. Aki ez ellen szót emel, az óhatatlanul hitet tesz a piacgazdaság, a kontrollált verseny és a szabadságjogok mellett.

Vagyis: a Brexitet támogatók a protekcionista baloldali populizmust képviselik a piacpárti, liberális felfogással szemben.

És amikor megmerevedni látszanak a frontok, akkor hagyja el mindenki korábbi állásait – és a józan eszét.

Akik eddig következetesen képviselték a szabályozott piacpártiságot, azok hirtelen TGM oldalán találják magukat, amikor azt követelik, hogy a kormány azonnal avatkozzon be a munkaerőpiacon, és addig tornázza fel a fizetéseket, amíg el nem érjük a jussunk: a nyugati életszínvonalat. (Ahhoz, hogy nominálisan beérjük Ausztriát, kereken a duplájára kellene emelni a béreket. Sok sikert.)

Piacot, szabadságjogokat, józan észt feledve követelik, hogy Orbán avatkozzon be ott, ahol az államnak semmi keresnivalója 1989 óta. (Az bezzeg mennyire nem tetszett, amikor az állam ott avatkozott be, ahol semmi keresnivalója, és cimboráknak újraosztotta a dohánypiacot, meg az útépítést, no és a lámpabizniszt – a sor sajnálatosan hosszan folytatható.)

Mert, ugye,

Magyarországon aztán minden a legnagyobb rendben, csak a fizu kevés kicsit.

Ezzel szemben a kormány – mintha jobbik eszére hallgatna – inkább a ténylegesen kiugróan magas járulékokból, vagyis a munkaadói (vállalkozói) terhekből faragna. Sajnos azonban ennek köze sincs a józan észhez – nem lévén ilyenje, a "habonyizmus" csak szavazat- és haszonmaximalizálást ismer. Mégis, első ránézésre ezúttal a mindeddig TGM-i értelemben vett szélsőball kottájából játszó Orbán-kormány védelmezi a piacot az ugyancsak politikai haszonszerzést remélő ellenfelektől.

Elmebaj.

De sajnos még nincs vége.

Az, hogy a magyar bérek alacsonyak, nem újdonság. Mi lettünk Kelet-Európa Kínája. Sőt! Az egész világ Kínája, ugyanis

még Kínában is magasabb az átlag órabér, mint nálunk.

Ez persze nem a turáni átok vagy az ezredéves balsors miatt alakult így. Ez az Orbán-kormány elemi érdeke.

  • Ha drágább lenne a magyar munkaerő, nem itt szereltetne az Audi és a Mercedes, de talán még a Suzuki is szedné a sátorfáját. Ez így több mint a GDP 10 százaléka.
  • Ha még az uniós forrásokat is kivonnánk a rendszerből – ahogy az 2020 után meg is történik majd –, közel 14 százalékos mínuszban lennénk, miközben idén jó, ha legfeljebb 2 százalékkal bővül a gazdaság.

nettober-pb.jpgA fentiek nélkül 12 százaléknyi lenne a visszaesés. Ekkora még a globális válság éveiben sem volt.

Magyarország nem versenyképes.

Ezernyi okból. Egyetlen egy ok ellensúlyozza ezt az ezret: a nevetségesen alacsony bér.

Nincs az a kínai kommunista pártvezető, amelyik meg ne nyalná mind a tíz ujját egy olyan rendszerért, mint Orbáné. Ott azonban – legnagyobb sajnálatukra – a piaci törvények kiverekszik maguknak a jussukat. Nálunk a NER könnyedén visszanyesi ezeket a próbálkozásokat.

Vagyis: a fejlesztések, az információ-technológia, a start up világ ellensége, az Orbán-kormány a legrosszabb kínai kommunista hagyományokat követve, tudatosan tartja mélyben a béreket, míg ellenzéke az eddiginél is agresszívebb befolyásra akarja rávenni a piac rovására.

Aki balról előzi a kommunistákat, az hol van?

Az senkinek nem jut valahogy eszébe, hogy a kontrollált piacgazdaság képes egyensúlyban tartani a kínálatot a kereslettel – akkor is, ha a bérekről van szó. (Csak halkan tesszük hozzá: egy hirtelen, nagy arányú béremelés azonnal meglódítaná az inflációt, vagyis a több pénznek nem lenne magasabb a vásárlóértéke. De milyen jól hangzik, hogy ezer milliárd millpengő a napi fizetésem! Ja, nem is hangzik jól.)

Valós gazdasági és társadalmi problémák megoldását teszi lehetetlenné, hogy a kormány semmiféle konzekvens ideológiát nem képvisel, csupán a habonyi népszerűséget figyeli, miközben az ellenzék a szélsőjobbtól a szélsőbalig terpeszkedő polgári középet igyekszik valahonnan beelőzni – ugyancsak népszerűséghajhász célzattal.

E hosszadalmas írás elolvasása alatt a fenti vita nemhogy dűlőre nem jutott, de egyre vadabb elképzelések és követelések látnak napvilágot. Ugyanezen idő alatt két tucat magyar fiatal repülőjegyet vett Londonba, Berlinbe,

bárhová, csak el innen.

Nem kizárólag a fizetés miatt. Sokkal inkább a problémák megoldatlansága és megoldhatatlansága miatt.

ashwood

(Képek: 444, Privátbankár)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7810424502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 05:58:52

A kínai átlagfizetés a magyar kb, 70 %-a.

A nyugatnál alacsonyabb fizetés oka pedig az, hogy a nyugat kisíbolja az ország által megtermelt hasznot, azaz a magyar dolgozó tartja el a nyugatot.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 08:53:47

Azért van bőr az MSZP-s blogger pofájn meg kell hagyni.

Azután hogy az MSZP elkúrta és hazánkat a Szlovákok elötti pozícióból, az Eu utolsó helyére degradálta, hogy végig az EU legszarabb gazdasági mutatóit produkálta, még nekik áll feljebb.

2010 óta minden gazdasági mutató javult, és az elmúlt 2-3 évben a reál bérek nálunk emelkedtek a legtöbbet a Keleti blokkban.

A kivándorlás pedig alacsonyabb nálunk arányaiban, mint a Cseheknél, Lengeyleknél vagy Románoknál.

Szóval pont az elkúrók istenítőitől, azoktól akik Magyarországot a padlóra tették, több türelmet várhatna el az ember.

http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp
GDP arányos hiány:
----------------------
2002:
Eu-s átlag: 60%, Magyarország: 54%

2010:
Eu-s átlag: 78%, Magyarország: 82%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alat az EU-s átlaghoz képest is romlott, 28% adósság növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 87%, Magyarország: 77%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 5% csökkenés.

http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+unemployment
Munkanélküliségi ráta:
-------------------------
2002:
Eu-s átlag: 8,9%, Magyarország: 5,5%

2010:
Eu-s átlag: 9,6%, Magyarország: 11,2%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alatt az EU átlaghoz képest is jelentős romlás, 5,7%-os növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 9,8%, Magyarország: 7,5%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 3,7% csökkenés.

TBone 2016.08.24. 09:00:44

Valahogy pont ezt támogatja a kormány politikája. Az alacsony bérekkel idecsábítják a külföldi befektetőket, akik persze utána kiviszik a hasznot.

Flaggx 2016.08.24. 09:09:49

"A 2-es megoldás – amelyre hajlana a kormány – sem járható, mert nem a munkavállaló, hanem a munkáltató zsebében hagyna több pénzt." - Pediglen ez lesz a járható út. Nem, nem fog a munkáltató zsebében maradni a pénz, mert különben nem marad dolgozója. A Tesco lassan csődközeli állapotban, már a nagyobb áruházakban is tetten érhetőek a "munkanélküli" polcok, mert nincs aki elhozza a raktárból az árut és nincs, aki kirakja azt a keveset, ami átjutott. Közben más áruház láncok emelnek ész nélkül,
Viszont az egész viszi is magával szépen lassan a többi ágazatot: ahol tavaly még jónak számított a diplomás mérnök bruttó 300-a, az most "elértéktelendett". Brutál felelősség, diploma, nyelvtudás, napi akár 12-16 óra meló, annyiért, amennyit egy pénztáros megkeres? Ne vicceljünk. Ismerősömnek két hónapja a médiában nettó 160-at ajánlottak, körbe röhögte a menedzsert, mert a jelenlegi munkahelyén 50-el többet kap kevesebb melóval és felelősséggel.

Flaggx 2016.08.24. 09:23:58

@Ballib cenzúrázók réme 18: Szép számok, csak épp a valóságot nem adják vissza. A munkanélküliségi ráta pl. sokkal nagyobb, csak most már "okosba" számolják. Lehet velük takarózni, de amikor van 300.000 közmunkás munkanélküli, ugyanakkor nincs, aki dolgozzon a "munka-alapú társadalomban", ott valami nagyon el van k**va. 1-2 éven belül itt akkora gáz lesz, hogy az egész unortodox-rendszer magába roskad.

high up! 2016.08.24. 09:32:36

@Ballib cenzúrázók réme 18:

höhöhö, te beteges hazudozó, annyira hülye vagy te még a természetes számokhoz is, mint más az immagináriusokhoz.

A nagy lemaradást az vila´gtól az illib beteg Orbakszku gazdid hajtotta végre. 2010-től napjainkig az EU leggyengébb növekedéseit produkálta a Hibbant Gyurikája útmutatása alapján, ennek eredményeként a bizonyítványa az lett az EU 28-ak között, hogy:

GDP/ fő alapon 2010-ben még 8 ország volt Magyaro mögött,
2014-ben már csak 4.
A helyzet azóta is romlik.

Bóvlisztánt tehát csak a balk´áni bulgár-román nyomortelepek nem előzték le, de azon kívül mindenki. Bóvlisztán ma a kádári 35 éves lecsúszás útját járja újra, azzal a külöpbséggel, hogy az MSZMP 35 év alatt nem lopott annyit, mint a fidesznácik 5 év alatt.

FOLYTASSUK!

BiG74 Bodri 2016.08.24. 09:38:10

@Flaggx:
Pont ezen gondolkodom én is, ha a 100 ezres fizetésű helyeken nincs elég ember, sok helyen 2 hét alatt egy pávián is betanítható, akkor miért is toljuk a közmunkás baromságot?

high up! 2016.08.24. 09:41:45

@Ballib cenzúrázók réme 18:

A fideszkomcsijaid vóttak ugye azok, akik 2002-ben teljes frakcióval szavazták meg a 100 napos programot, majd a 13. havi nyugdíjat, ami miatt az ország teljesen eladósodott? 54%-ról 81%-ra?

Hibbant Vikid 2006-ban meg még 14. havi nyugdíjat is ígért, meg további 100 milliárdos osztogat´ásokat, ha ez a gazdasági troll akkor hatalomra jut, akkor a 2008-as válság után csak hamu maradt volna Bóvlisztánból.

FOLYTASSUK!

Pan Modry 2016.08.24. 09:44:33

@a BircaHang Média szerk.:

Meszaros Lorinc is fos fizetest ad az embereinek, pedig nem hinnem hogy a MEszaros cege mogott a nyugati illuminatusok/chemtrailezok allnanak.

Pan Modry 2016.08.24. 09:45:48

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Azt kell tamadni aki kormanyon van, ha az MSZP oket, ha a Fidesz oket!!!

Rwindx 2016.08.24. 09:46:12

Ekkora ökörséget.
1. elég egyértelmű hogy nem
2. már miért ne? Főleg hogy már foglalkoznak a dologgal.
3. a fizetéseket nem Orbánnak kell emelnie, hanem a foglalkoztatóknak. Eszednél vagy?

Arról nem beszélve, hogy van képed 2013-as grafikonokkal jönni? Meg ideböffenteni valami hülyeséget a kínai bérekről?

Flaggx 2016.08.24. 09:53:18

@BiG74 Bodri: Akkor el tudod képzelni, hogy azok a közmunkások milyen értelmi színvonalon mozognak. Nagy részük fél vagy teljesen analfabéta és az oktatási rendszerünket elnézve ez maximum csak rosszabb irányba fog változni.

Jazo 2016.08.24. 10:15:08

Ennyiben össze lehet fogni a lényeget: "bárhová, csak el innen."

A kormánynak felesleges megoldási javaslatokat gyártani, mert ellenérdekeltek a "megoldásban". Nekik anyagilag rossz helyzetben lévő zsarolható, befolyásolható "nulla" IQ-s állampolgárra van szüksége, akiknek a szépirodalmat a Blikk jelenti.

Orbánnak pont jól jön, hogy az eszesebb, merészebb, tenni akaró emberek elmennek, mert az olyan folyamatosan csak gondolkodik és beleüti az orrát mindenbe. Nekik engedelmes jobbágyokra van szükségük.

Addig kell elmenni, amíg nem kezdik el ásni a felcsúti olimpiai csarnok alapjait.

Mérnork 2016.08.24. 10:23:25

@Flaggx:
"Nagy részük fél vagy teljesen analfabéta és az oktatási rendszerünket elnézve ez maximum csak rosszabb irányba fog változni."
Kb. 80%-uk cigó, akinek az anyja annon végig piálta/cigizte a terhességet, aztán ő is 7-8 éves korától ivott/szipuzott/bagózott. A nyóc átalános úgy van meg nekik, hogy 5 első meg 3 második. A közmunka korszak előtt soha nem dolgozott, mer kapta a segílykét/faszpénzt a szociktól. Az ilyen "embereket" normális melóhelyen semmire se lehet használni.
Abban egyet értek, hogy a helyzet csak romlani fog, de nem az oktatás hiányosságai miatt, hanem mivel még midíg ez a réteg szaporodik a legjobban.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 10:23:43

@high up!:

Prekoncepcióiddal, feltételezéseiddel szöges ellentétben, a tapasztalat azt mutatja, hogy szigorúan az elkúrók alatt csúsztunk le gazdasági mutatók tekintetében, alattuk adósodott rommá az ország és az emberek is devizában.
Alattuk lett legnagyobb amunkanélküliség, és csökkentek a reálbérek.

A Fidesztől bizonyosan lehet jobban kormányozni.
ÁM alattuk emelkedtek a reálbérek, csökkent az eladósodottság, csökkent a kamat, az infláció, a rezsi költség, az államadósság, a munkanélküliség.

Szóval a feltételezéseidnek némikéeppen ellentmondanak a tények.

SOHA TÖBBET BALLIB ELKÚRÓKAT !

pamut 2016.08.24. 10:25:43

@Ballib cenzúrázók réme 18:

hehe, szokásod szerint bemásolod a standard hazugságodat amiből épp csak a lényeget hagyod ki: minden eredményt, CSAKIS az óriási EU-segélyeknek köszönhet az ország. (Na meg annak hogy most nincs világláság.)

Ez közismert, triviális tény, még a jobboldai közgazdászok sem merik letagadni.

EU nélkül itt recesszió lenne, ahogy volt is recesszió idén az első negyedévben, majdnem 1%-os (3 hónap alatt!!!!!) amikor kicsit belassultak az EU-kifizetések. Nem leálltak, nem megszűntek, csak kicsit belassultak, és már ettől recesszió lett Magyarországon.

De a maffiakormány olyan kurva szar hogy még a töménytelen EU-segély mellett is folyamatosan CSÚSZIK LE Magyarország még a régiós versenytársaihoz képest is :

www.napi.hu/magyar_gazdasag/magyarorszag_csunyan_lemaradt_mit_mutatnak_a_szamok.619286.html

- "Idén mindenki elhúz mellettünk."
- "az idei második negyedévi 1,7 százalékos magyar dinamika még az 1,8 százalékos uniós átlagtól is elmaradt."
- "Magyarországot a régiós országok mindegyike látványosan előzi"

@high up!: mi van, te sem veszed blogger géjza ezredik kamunikkjének hazudozásait? :) nahát! :D

2016.08.24. 10:26:25

@a BircaHang Média szerk.: ne röhögtess.. a kínai átlagmunkásnak lassan már annyi pénze van, hogy nem tudja hova tenni, sorra szaporodnak a kínai milliárdosok, milliomosok. Annyi pénz van kínában az embereknél (és emellett pénzügyileg annyira alulképzettek), hogy a saját tőzsdéjüket döntik be, mert boldog-boldogtalan nem tudja hova tenni a pénzt. Beérett a bérmunka, és igen, jobban keresnek, akik tényleg dolgozni akarnak, SOKKAL jobban.

pamut 2016.08.24. 10:27:50

@Rwindx:

mesélj légyszíves kinek is kének szerinted emelnie pl. az agyondolgoztatott, túlterhelt, kizsigerelt ápolók és ápolónők fizetését ha szerinted nem Orbánnak?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 10:28:09

@Mérnork:

Nem beszélve arról, hogy a 2012-es katasztrofális PISA teszt, éppen a Magyar Bálint féle ballib reformokról állított ki bizonyítványt.
Hisz ezek a gyerekek voltak az elsők, akik alatt eltörölték a buktatást, az osztályzást, megalkották a 4-6-8 osztályos katyvaszt, privatizálták Gyurcsány haverjának a tankönyvkiadót, elkezdődtek a tanárverések, elvették a tanárok jogait, százával zárták be az iskolákat.

Ezen szerencsétlen gyerekek akiket 2012-ben mértek nyomták le tanulmányaik első 7 évét az MSZP-SZDSZ kormány alatt, és minösszesen 1 avagy 2 évet a Fidesz alatt.

Mérnork 2016.08.24. 10:28:52

"Vagyis az egyetlen járható út a 3-as ajtó mögött rejtezik: fizetésemelést, de azonnal. Akkor aztán maradna a seggén a magyar, nem rohangászna külhonokba pincérkedni, gyereket vigyázni, feltalálni vagy programozni. De a szemét kormány – bár módja lenne rá – még ezt sem teszi meg. Úgyhogy abcúg Orbán."
Hahó, csaxólok, hogy át teccett aludni minimum 26 évet, már nem az állam bácsi adja a fizetéseke, mint kádár alatt... ;-))

pamut 2016.08.24. 10:28:59

NAPI FIDESZBŰNÖZÉS:

"A tárca egyik háttérintézményében, a jövő évben megszűnő Herman Ottó Intézetben viszont 26 fő szorult stresszkezelési és vezetői tréningre. Az egynapos képzés nettó 690 ezer forintba került. Ez bruttó 873 ezer forintot jelent."

Egy napos képzés = 873.000 Ft.

Mocskos tolvajok....

pamut 2016.08.24. 10:29:51

@Mérnork:
tőled is kérdem, kinek is kéne szerinted emelnie pl. az agyondolgoztatott, túlterhelt, kizsigerelt ápolók és ápolónők fizetését ha szerinted nem Orbánnak?

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 10:30:41

@pamut:

Az EU-hoz 2004-ben csatlakoztunk.

ÉS ennek ellenére kúrták el a kedvenc elkúróid. Való igaz a pénzek lehívásában is a legszarabbak voltak, nem csak az összes többi gazadasági adatot tekintve, de erről is csak az elkúrók tehettek egyedül.

pamut 2016.08.24. 10:34:13

@Ballib cenzúrázók réme 18:

"Az EU-hoz 2004-ben csatlakoztunk."

WOW!!! Életed első igaz mondatát írtad le!

Na és amúgy ez mit számít most?

A fizetések érdemben 2009 körül kezdtek nőni, pont a világválsággal egy időben.

És akárhogy gyurcsányozol te szerencsétlen hazug orbáncsicska, TÉNY hogy a kibaszott maffiakormány olyannyira elkúrta hogy még a töménytelen EU-segély mellett is folyamatosan CSÚSZIK LE Magyarország a régiós versenytársaihoz képest is!!!

EU-segély nélkül itt recesszió lenne, ahogy volt is mér idén amikor lassultak a kifizetések! Orbán csak lopni tud, de azt nagyon.

Tudod, annak a rohadt szemnét EU-nak köszönhető hogy nincs recesszió amit annyira gyűlöltök.....

Barbaarb 2016.08.24. 10:35:37

Honnan veszed, hogy Kínában magasabb a reálbér? Mert erre vonatkozó adatot nem sikerült közölnöd. Ellenben közöltél egy 2013-as medián adatot, ami ehhez édeskevés.
És persze azt sem kell elfelejteni, hogy jó ideje, jelentős mértékben nőnek a reálbérek. Hogy annyi, amennyi, arról elsősorban nem ez a kormány tehet, nem reális elvárás, hogy egyik napról a másikra megduplázza a reálbéreket, de az évenkénti 3-6%-os növekedés erős.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 10:36:37

@pamut:

Érdekes lenne összevetni, hogy mennyi a vezetői tréning átlagára, egy főre lebontva, nem gondolod ?

Barbaarb 2016.08.24. 10:39:26

@Flaggx:

Így van! Lehet, hogy a blogolás itt kezdődik, de ha ilyen alacsony színvonalon megy, akkor hamar véget is ér(hetne).

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 10:40:05

@pamut:

A tényeket vizsgálva azt látjuk, hogy az MSZP.SZDSZ alatt:

- Drasztikusan nőtt a munkanélküliség,
- Drasztikusan nőtt az államadósság,
- Nőtt az infláció
- Nőtt a rezsi (Az Eu legdrágább rezsije volt)
- Nőtt banki alapkamat
- AZ EU legszarabb gazdasági mutatóit produkáltuk GDP növekedéstől kezdve mindenben

A Fidesz alatt eközben:
- Csökkent a munkanélküliség
- CSökkent az államadósság
- Nincs infláció
- A rezsi az EU-ban az egyik legolcsóbb
- Alig van alapkamat : 0,9%
- Az EU középmezőnyében vagyunk gazdasági adatokat tekintve

---

A többi az csak a szokásos fizettt Gyurcsnyista gyűlöletkeltő propaganda duma,ami leszarható.

Barbaarb 2016.08.24. 10:40:52

@Flaggx:

A munkanélküliség azét csökken a közmunkások nélkül is, ez fontos. A közmunka arra való, hogy onnan már könnyebb lehet értékelhető munkaerőt átemelni, mint a segélyes posványból.

Mr. Waszabi 2016.08.24. 10:41:51

Nem értek egyet azzal a demagóg állítással, hogy a járulék csökkentést a munkaadók benyelnék. A munkáltató magas bérterhek mellett azért nem emel fizetést, mert nem tudja olyan mértékben motiválni a dolgozó teljesítményét, hogy több bevételt/profitot termeljen, mint amennyi költséget az emelés jelent a munkaadónak. Pont azért, mert az államnak fizet ilyenkor a munkáltató. Tehát, e kettő arányán pont az állami overhead csökkenése tudna javítani, amiként kezdettől ettől dögledezik a magyar piacgazdaság.
A munkáltató nem nyeli le a járulékcsökkentést, - ahogy az adócsökkentést sem tette zsebre -, csupán megspórolja a béremelést. Ez viszont a cég pénzügyi egyensúlyát javítva hozzájárul a munkahelyek megtartásához és a versenyképesség javításához. Tehát a járulékteher csökkentése pozitív változást hozna. Tulajdonképpen mindegy, minek nevezzük, a lényeg, hogy az állami terhek csökkenjenek a béreken, mert jelenleg iszonyatosan magasak. Mondjuk, az egésznek akkor van értelme, ha az állam elkezdi karcsúsítani magát kiadási oldalon - nem az EÜ ellátás és az oktatás területén, hanem saját rezsi és dologi kiadásain. Annak semmi veleje nincsen, ha ugyanazt a pénzt másutt veszi el a dolgozóktól vagy a munkáltatóktól - a végeredmény nem változik. A kulcsszó: kevesebbet kell elvenni és azt hatékonyabban felhasználni.

Barbaarb 2016.08.24. 10:43:10

@high up!:

A költségvetési hiány stabilan 2-2,5%, miközben erősen emelkednek a reálbérek. Ez kb. mindent elmond, de akinek kevés, az utána nézhet az államdósságnak is. 2010-2012 között nagy volt a kínlódás, de arra sajnos szükség volt a megelőző kormányok hagyatéka miatt.

Barbaarb 2016.08.24. 10:44:11

@BiG74 Bodri:

Egy közmunkás bármikor átszerződhet a 100 ezres fizetésért, így aztán a közmunkának ehhez nem sok köze van.

pamut 2016.08.24. 10:44:31

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Nosza vesd össze, kollaboráns fideszbűnöző :D

De nem tudsz annyit csalni, csúsztatni félrebeszélni, hazudni hogy ebből ne orbitális lopás jöjjön ki (persze azért kiállsz a lopás mellett így is).

Ismét:
NAPI FIDESZBŰNÖZÉS:

"A tárca egyik háttérintézményében, a jövő évben megszűnő Herman Ottó Intézetben viszont 26 fő szorult stresszkezelési és vezetői tréningre. Az egynapos képzés nettó 690 ezer forintba került. Ez bruttó 873 ezer forintot jelent."

Egy napos képzés = 873.000 Ft.

Fidesz = MAFFIA

Józsi01 2016.08.24. 10:46:17

Szponzorálta és fizette a sorosgyuribácsi kisnyugdíjas és fajtája!!!

Gratulálok!!!

Mérnork 2016.08.24. 10:47:35

@pamut:
Az agyondolgoztatott, túlterhelt, kizsigerelt ápolók és ápolónők vajon miért is nem lépnek a reálszférába?
Talán mert ott még jobban ki lennének zsigerelve operátori szinten amihez elegendő a képességük és még a betegek se tolnának a zsebükbe pénzt?
Amúgy meg épp most emelnek nem is kicsit az egészségügyi béreken...

pamut 2016.08.24. 10:47:44

@Ballib cenzúrázók réme 18:

A TÉNYEK:

1. Magyarország bármifeél gazdasági eredményeket CSAKIS az óriási EU-segélyeknek köszönhet

2. Ez közismert, triviális tény, még a jobboldai közgazdászok sem merik letagadni.

3. Most nincs világválság.

4. EU nélkül itt recesszió lenne, ahogy volt is recesszió idén az első negyedévben, majdnem 1%-os. 3 hónap alatt közel 1%-os visszaesés !!!!! Csak mert kicsit belassultak az EU-kifizetések....

5. Még így is CSÚSZIK LE Magyarország még a régiós versenytársaihoz képest:

- "Idén mindenki elhúz mellettünk."
- "az idei második negyedévi 1,7 százalékos magyar dinamika még az 1,8 százalékos uniós átlagtól is elmaradt."
- "Magyarországot a régiós országok mindegyike látványosan előzi"

Ezek a tények, amiket NEM TUDSZ CÁFOLNI.

pamut 2016.08.24. 10:50:19

@Mérnork:
A cinizmusod, az aljas áldozat-hibáztatásod nem érdekel, csak téged minősít. Bár belőled azt is kinézem hogy az se zavarna ha anyádat nem lenne aki elássa a kórházban mert minden nővér elment máshová.

Feltettem neked egy kérdést. Magyarul. Nem érted a magyar nyelvű szöveget, vagy nem mersz rá válaszolni?

Kapsz még egy esélyt, ezt kérdeztem tőled, hátha másodjára összeszeded magad:
tőled is kérdem, kinek is kéne szerinted emelnie pl. az agyondolgoztatott, túlterhelt, kizsigerelt ápolók és ápolónők fizetését ha szerinted nem Orbánnak?

pamut 2016.08.24. 10:52:02

NAPI FIDESZBŰNÖZÉS:

"a Fazekas Sándor irányította földművelésügyi minisztérium hét vezetőjének kommunikációs képzésére 15,2 millió forintot költöttek el. Ennek része volt a hatékony kérdezéstechnika, önérvényesítés és az aktív hallgatás gyakorlása is."

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 10:53:47

@pamut:

www.hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=16117
A kancellária 2008-ban közel hétmilliárd forintot költött külsős megbízási/vállalkozási szerződésekre; ezek döntő részben tanácsadásról, kommunikációról, tanulmányíratásról szólnak. A kedvezményezetti oldalon hemzsegnek a politikusok, elemzők és a visszadolgozó minisztériumi exvezetők.

...

A legkisebb tétel ennyi az Elkúrók alatt.. :DDD

pamut 2016.08.24. 10:54:40

hahahahaha, ez megvolt fiúk?:

"A Bayer Zsoltot kitüntetésre állítólag felterjesztő Gulág-emléktársaság elnöke nem ért egyet Bayer Zsolt kitüntetésével"

"– Egyetért a kitüntetéssel?
– Nem értek vele egyet. Bayer Zsolt szerintem semmiképpen sem méltó állami díjra.
– Miért nem?
– Egyrészt az olykor rasszista jellegű írásai miatt nem. Másrészt azért nem, mert – amennyire a munkásságát ismerem – a cikkeivel egy olyan orosz rendszert támogat, amely nem néz szembe a sztalinizmus bűneivel, igyekszik bagatellizálni és relativizálni azokat. Pont a Gulág áldozatainak emléke nem engedi meg, hogy egy ilyen újságírót kitüntessenek."

Akkor ismét:
"Pont a Gulág áldozatainak emléke nem engedi meg, hogy egy ilyen újságírót kitüntessenek"

$pi$ 2016.08.24. 10:55:13

A cikk címe átlagbérről szól, a grafikon medián bért mutat. A cikk orbánékat fikázza, a grafikon 2013-as adatokat mutat. A grafikon nem tartalmazza amértékegységet, ami dollártól kezdve eurón keresztül bármi lehet.

Ráadásul arról beszélni, hogy a kormány hogyan teljesített anélkül, hogy egy idősort látna az ember elég gyalázatos dolog. Alacsonyak a fizetések? Igen. Nőnek? Igen. A másik kormány alatt nőttek? Nem? Akkor?

pamut 2016.08.24. 10:56:21

@Ballib cenzúrázók réme 18: hunhír? :D miért nem mindjárt egyenenesen a KGB orosz nyelvű oldalról idézel? :D

és amúgy ki érdekel mi volt akkor, hiába írod le ezerszer a szocik lopásai nem hatalmazzák fel magyargyűlölő hazaáruló maffiádat a még több lopásra!

pamut 2016.08.24. 10:58:44

ja még ez is:

"Pintér Jolán szerint Bayer a Gulággal kapcsolatos kutatásaival és írásaival érdemelte ki az elismerést.
-Nem vitatom, hogy Bayer Zsoltnak ilyen irányú tevékenysége is van, de én nem ismerem. Pedig nekem ez szakterületem."

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 11:00:41

@pamut:

AZ MSZP-s tolvajoktól mindenki jobb.

valasz.hu/itthon/gyurcsany-szetey-recept-szazmilliok-szemelyisegtesztekre-26486/
Ám a nyelvi és szakmai továbbképzésnek legalább van értelme; a különféle személyiségteszteknek viszont talán kevesebb. Lapunknak több mint egy tucat felháborodott tisztviselő jelezte, hogy egynapos (részben csoportos) kompetenciafelmérés és -értékelés címén stábtagonként 240-300 ezer forintot utal át a MeH annak a Develor Zrt.-nek, melynek tulajdonosai a ’90-es években Szetey Gábor későbbi személyügyi államtitkárral (cikkünk nyitó fotóján) és Gyurcsány Ferenc majdani kormányfővel működtettek közös cégeket. A kancellária 2008 végén nettó 240 millió forintra szerződött a Develorral - mely összeg a duplája annak, amit a MeH a személyenkénti két-háromszáz órás nyelvi „csomagok” után fizet ki két oktatócégnek.

BiG74 Bodri 2016.08.24. 11:02:31

@pamut:
Bocs, nem akarok nyeltannáci lenni, de megtetszett, remélem a feleségem valójában nem sírásó, hanem ápolónő.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 11:03:22

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Tehát a szocik alatt egy nap 240-300 ezer per fő volt, a Fidesz alkatt 26 főnek volt 800.000 Ft a képzés.

Azaz a kedvenc elkúróid több, mint tízszer annyiért képezték az embereket, mint a Fidesz.

$pi$ 2016.08.24. 11:04:46

@pamut: "3. Most nincs világválság."

Jah, 2006-ban sem volt. :D A zorbánt fikázod, hogy 3% Eu támogatásból tartja fenn az országot, miközben a kedvenc eltársaid 2006-ban csak hiányból 9,5%-ot nyomtak bele a gazdaságba. El is értek vagy 4.5% GDP növekedést. A mostani eredmények ezeknél *sokkal* jobbak! Sokkal!

Pamut, amúgy arra válaszolj: volt gázáremelés? Volt? Volt gázáremelés? Nem volt. Nem volt gázáremelés. :D

Azt a a butaságot meg, hogy itt valaki gyógyszerfelírási díjat akar bevezetni el lehet felejteni!

És...

El lehet menni innen kérem! Itt lehet hagyni minket!

rigolya2 2016.08.24. 11:11:53

@a BircaHang Média szerk.: A birkák már csak eddig jutnak: "a magyar tartja el a nyugatot"...

A nyugat nélkül itt versenyképes termék alig volna... Mily szép gazdasági példát is ad Venezuela?!

A multi exportálja a magyar melós által összeszerelt termékek túlnyomó többségét:
ERGO: a főleg külföldi piacról származó bevételből fizeti a főleg külföldi tulajdonú vállalat a magyar átlagbérnél nagyobb fizetéseket, és természetesen profitot termel... amit ha akar, ki is visz, hisz az övé.

Egy gyárat max. 2 év áthelyezni minden velejáró ügy lezárásával.

Ha nincs gyár, nincs munkahely.

A magyar melós vígan dolgozik a jobb fizetésért, s nem érdekli, hogy az őt jól megfizető főnöke vagy a tulajdonos mit csinál a jövedelmével, profitjával.

pamut 2016.08.24. 11:13:33

@Ballib cenzúrázók réme 18:

:DDD

És továbbra is mániákusan sulykolod hogy a szocik miatt szabad a maffiádnak lopni :DDD

Már annyira elrohadt a személyiséged az egész gondolkodásod, hogy fel sem fogod hogy a szocik lopásai nem jogosítják fel a maffiád arra hogy még többet lopjanak, de te ezt fel sem fogod agyilag :DDD

már annyira szervilis talpnyalóvá formáltad magad, annyira kollaboráns vagy az orbánmaffia totális bűnözési hullámaival hogy fel sem fogod hogy nem jogalap sem jogilag sem erkölcsileg sem sehogyan sem másokra hivatkozva lopni! :DDD

te ilyet Bayer- féle rohamosztagos habzó szájú fidesztálib vagy, már annyira fideszessé züllöttél hogy nem hogy nincs kapcsolatod a valósággal, de nem emlékszál rá hogy az milyen....

rigolya2 2016.08.24. 11:13:58

@Ballib cenzúrázók réme 18: orbánia alatt csak a közmunkaprogram lódult meg, s felezte meg a munkanélküliséget.

A közmunka viszont csak nyeli a pénzt!
De csak úgy mulat a magyar, ha pazarol!

rigolya2 2016.08.24. 11:15:05

@TBone: Mit csábított ide orbánia?!

De csak olyat kéretik felsorolni, ami nem emútnyócév alatt ideédesgetett gyár beszállítója!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 11:17:19

@$pi$: "2006-ban csak hiányból 9,5%-ot nyomtak bele a gazdaságba. El is értek vagy 4.5% GDP növekedést. A mostani eredmények ezeknél *sokkal* jobbak! Sokkal!"

Nézd, a fasz gyurcsányi szarul csinálta, de ez nem ok arra, hogy az orbán még szarabbul csinálja. Az akori hiányt párizsi formájában megették a nyuggerek, fizetni majd te fogsz, meg a gyerekeim. Ami most jobb, az egyedül a hiány, MINDEN más SOKKAL szarabb. Lezüllik minden ebben a szomorú országban, a béka segge alatt a gazdaság. Megint sikerült negatív növekedést produkálni. (Ami egy hónapban nem lenne baj, de ilyenek sorozata van.)

pamut 2016.08.24. 11:18:38

@$pi$:
"Jah, 2006-ban sem volt. :D"
valóban nem volt, 2008-9-ben volt. Ki mondta hogy 2006-ban volt?

"zorbánt fikázod, hogy 3% Eu támogatásból tartja fenn az országot"
3%? :DDDDDD

neked sincs lila gőzöd se a valóságról gondolom a fideszes hazugságsajtóból informálod te is magad ugye? :D
nesze a valóság: több mint 6, sőt tavaly már több mint 7%!
www.portfolio.hu/img/upload/2015/12/mnbkifizelore151218-20151220.png

"kedvenc eltársaid"
óóó, látom a fideszbeteg szokásos hazudozásokba menekül amikor már nem tudja védeni a maffiájét :)))

"volt gázáremelés? Volt? Volt gázáremelés? Nem volt. Nem volt gázáremelés. :D"
Te miért teszed fel ugyanazt a kérdést többször?
Van fogalmad róla hogy hogy alakult a gáz világpiaci ára?
Egyáltalán hogy jön ez ide???
Eszednél vagy?

"El lehet menni innen kérem! Itt lehet hagyni minket!"
Oké, menjél. Félmilliót már elüldöztetek.

rigolya2 2016.08.24. 11:20:05

@Mérnork: Ha ön szerint a közmunkások olyan rossz minőségű munkavállalók, akkor miért is költünk rájuk havi 120.000-nél is többet, amikor a segély 22.800 lenne összvisz?!

pamut 2016.08.24. 11:20:22

@$pi$:

". A mostani eredmények ezeknél *sokkal* jobbak! Sokkal!"

Ja ezt a hülye hazugságot már cáfoltam fentebb, de akkor neked ismét:

Minden eredményt, CSAKIS az óriási EU-segélyeknek köszönhet az ország. (Na meg annak hogy most nincs világláság.)

Ez közismert, triviális tény, még a jobboldali közgazdászok sem merik letagadni.

EU nélkül itt recesszió lenne, ahogy volt is recesszió idén az első negyedévben, majdnem 1%-os (3 hónap alatt!!!!!) amikor kicsit belassultak az EU-kifizetések. Nem leálltak, nem megszűntek, csak kicsit belassultak, és már ettől recesszió lett Magyarországon.

De a maffiakormány olyan kurva szar hogy még a töménytelen EU-segély mellett is folyamatosan CSÚSZIK LE Magyarország még a régiós versenytársaihoz képest is :

www.napi.hu/magyar_gazdasag/magyarorszag_csunyan_lemaradt_mit_mutatnak_a_szamok.619286.html

- "Idén mindenki elhúz mellettünk."
- "az idei második negyedévi 1,7 százalékos magyar dinamika még az 1,8 százalékos uniós átlagtól is elmaradt."
- "Magyarországot a régiós országok mindegyike látványosan előzi"

rigolya2 2016.08.24. 11:21:50

@Ballib cenzúrázók réme 18: A GDP-t a pfújmultik termelése növeli.

De az államadósságunk rekordokat döntöget!

Alig 25%-kal nőtt a nominális államadósság: kb. 20.000 mrd-ről 25.500 mrd-re.

Vélemény?

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 11:24:42

@$pi$: "El lehet menni innen kérem! Itt lehet hagyni minket!"

Így van! Az orbán mindent meg is tesz ennek érdekében, hogy csak a szervilis birkák maradjanak, akik mindig megszavazzák, és korlátlanul lehet tőlük lopni. Félmillió ember már kitántorgott.

rigolya2 2016.08.24. 11:24:48

@Ballib cenzúrázók réme 18: A kamatok és infláció külső sokkok miatt csökken(hetet)t!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 11:29:18

@pamut: "EU nélkül itt recesszió lenne"

Ezt ilyen sarkosan nem merném kijelenteni. Az EU pénzek 90%-át ellopják, offshore bankszámlákra mennek, nem játszanak szerepet a magyar gazdaságban. A maradék 10% torzítja a versenyt, mert nem az arra érdemesek kapják, hanem a szolgalelkűek, hozzá-nem-értőek. Nem lennék nagyon meglepve, ha a kutatók azt hoznák ki, hogy az EU pénzek negatívan hatnak csak a gazdaságra.

Talán a közmunka is növeli a GDP-t, pedig értéket ritkán termel.

rigolya2 2016.08.24. 11:30:43

@Ballib cenzúrázók réme 18: Most sincs buktatás alsóban... ez miért is emútnyócéves hiba???

2015 decemberében jönnek az idei PISA-eredmények elemzései. Szerintem nem fognak javulni a 2012-eshez képest. Az kinek a hibája lesz?

2016 szeptemberében (röpke másfél hét múlva!) a szakgimnáziumi és szakközépiskolai (tudja, hogy ezek mit jelentenek ma?!) képzések olyan törvény alapján fognak történni, amit még nem fogadtak el, pedig már 2016 tavasza óta ezen törvények alapján készítik a dokumentumokat.

Netuddki. 2016.08.24. 11:32:48

Hozzá akartam szólni, de látom megint a közismert, fasszopó tolvajfidesztroll etetés megy, így nem teszem...

rigolya2 2016.08.24. 11:33:33

@atpijkamo116: Az EU pénzek 10%-ából és a saját erőből épülnek azok, amik?!

Ennyire ne m.arhuljunk!

Az is növeli a GDP-t, ha ma kiásom a gödröt, holnap meg betemetem... csak hivatalosan csináljam.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 11:34:22

@rigolya2:

Ha a nyugat nem vinné el az ország termelte hasznot, rosszabb lenne szerinted?

high up! 2016.08.24. 11:35:01

@Ballib cenzúrázók réme 18:

hehehe udvari bolond, a sok semmirekellő mini-sikeradataid mellett benézted a legnagyobb és legfontosabb adatot:

GDP/ fő alapon 2010-ben még 8 ország volt Magyaro mögött,
2014-ben már csak 4.
A helyzet azóta is romlik.

Szóval a Takonyárpi-Bloggergéza agyrém brossúráidnak némiképpen ellentmondanak a tények.

SOHA TÖBBET FIDESZ ELKÚRÓKAT !

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 11:35:16

@rigolya2:

"A magyar melós vígan dolgozik a jobb fizetésért, s nem érdekli, hogy az őt jól megfizető főnöke vagy a tulajdonos mit csinál a jövedelmével, profitjával."

Az egyszerű melósnak mindegy, de az országnak nem az.

rigolya2 2016.08.24. 11:36:15

@Mérnork: Hahó, csak szólok: 4,2m foglalkoztatottból csak 700+200e a közfoglalkoztatott... s az állami tulajdonú vállalatok összes foglalkoztatottja ebben benne sincs!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 11:36:41

@Ballib cenzúrázók réme 18: "csökkentek a reálbérek"

Ezzel a "rosszabbul élünk mint 4 éve" szöveggel már 2006-ban is csúnyán beégett az orbán, nem kéne emlegetned.

"csökkent az eladósodottság, államadósság"

Nem nagyon. Ha a kifosztott nyugdíkasszát is hozzáveszem, akkor nőtt. Az adósok becsődöltek, szóval mondhatjuk, hogy csökkent az eladósodottság. Ismi fizetett pár milliót, forintosították, és többel tartozik, mint ami hitelt felvett.

"csökkent a kamat, az infláció"

Csökkent a világban a kamat és az infláció, de nem orbán miatt, inkább csak ellenére.

"a rezsi költség"

:)) Relatíve nőtt. A gázár jobban csökkent. Te minden szart elhiszel?

"a munkanélküliség."

Nőtt. Tényleg minden szart elhiszel.

Netuddki. 2016.08.24. 11:36:51

@Tibi !: Azt szerettem volna kifejteni, hogy miért köszönhetjük a rekord alacsony béreket és rekord magas adókat a rendszerlopás utáni magyar kormányoknak és a diplomájukat és a doktorijukat az ecserin vásárló politikusainknak és a rokoni, haveri tanácsadóiknak. De további jó szórakozást!

rigolya2 2016.08.24. 11:41:26

@a BircaHang Média szerk.: Ha a nyugat nem hozott volna ide gyárakat, akkor nem lenne itt eladható termék.

De látom, eddig nem jutott el a következtetésekben.

A nyugat innen nem visz el olyan hasznot, ami nélküle is meglenne!

rigolya2 2016.08.24. 11:42:41

@a BircaHang Média szerk.: Az országnak is mindegy, mert ha nem lennének multik, itt rekordnagyságú munkanélküliség lenne!

Ahogy azt láttuk a rendszerváltás után, amikor alig 30%-nyi, 1,5m munkahely párolgott el a versenyképtelenség megszűnésének oltárán.

Midnight Run 2016.08.24. 11:44:03

A járulékokat kéne csökkenteni. Ráadásul nagyon, legalább 7%-kal a szociális járulékot (most 27%) és mondjuk eltörölni a szakképzési hozzájárulást (1,5%). Ez ütne 500 milliárdos lukat a költségvetésbe.

A probléma az, hogy a költségvetés nem csökkentene kiadást ennek megfelelően. Ez nem fér bele a Fidesz filózofiájába, mert ők az állam mindenhatóságában hisznek, meg egyébként is, az a jó, ha mi osztjuk vissza a zsét, persze főleg akinek mi szeretnénk. A gond az, hogy ha jön a recesszió - ez a kapitalizmusban mindig jön - akkor kiadáscsökkentés nélkül ismét hiány lesz. Ez pedig úgy foltozza be az állam, hogy visszaemeli ezeket a járulékokat.

Szóval kiadáscsökkentés nélkül oda kerülünk 5 év múlva, mint ma - sőt rosszabb, mert a szereplők szerint megbízhatatlan és kiszámíthatatlan az állam.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 11:46:25

@rigolya2: Hát valdemort nagyúr projekjéhez még a 10% se kellett. Átlagot mondtam.

"Az is növeli a GDP-t, ha ma kiásom a gödröt, holnap meg betemetem"

Pont ezt mondtam.

rigolya2 2016.08.24. 11:47:11

@Midnight Run: Ha a szocho csökken, akkor az nagy lyukat üt a nyugdíjrendszerben...
Hogy lenne orbániának képe ezután ahhoz, hogy "megvédték a nyugdíjakat"???

Most is csak azért van enyhe szuficit a nyugdíjrendszerünkben, mert a nem csökkenő létszámú, nyugdíjkorhatár alatti rokkantakat kiszervezték onnan.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 11:48:37

@Midnight Run: "ütne 500 milliárdos lukat a költségvetésbe."

Visszahoznák a kétkulcsos SZJA-t, mindjárt megvan az a hiányzó 500 milliárd. Plusz még a társadalmi különbségek is csökkennének, ami jótékonyan hat a gazdaságra.

rigolya2 2016.08.24. 11:48:39

@atpijkamo116: Egy EU-s pályázat visszacsorgatott pénzét hasonlítja a pályázat bekerülésébe?!

pamut 2016.08.24. 11:56:30

@atpijkamo116:

90%-ot nem tudnak ellopni, csak kb 50-60%-ot, mert az Eu-nek el kell számolni, még iszonyatos túlárazással is csinálják.
Persze van ahol 90%-ot lopnak el, Voldemort is ennyit kért vissza, de mondjuk egy utat tényleg nem lehet csak 10%-nyi pénzből felépíteni, a lenyúlt lóvé legalább harmadát kénytelenek rákölteni hogy na az átadás napján csak pár évvel később szakadjon be.

Az már bizonyított tény hogy EU nélkül recesszióban lenne az ország, idén az első negyedévben lelassultak az EU-kifizetések (nem megszűntek, nem leálltak, csak lassultak!) és azonnal 0,8%-os recesszió lett belőle, egyben az egész EU legrosszabb teljesítménye:

Az EU-segély összege sok éve folyamatosan nő, tavaly már több mint 7%-át adták a magyar GDP-nek:
www.portfolio.hu/img/upload/2015/12/mnbkifizelore151218-20151220.png

Arról hogy Magyarországon gyakorlatilag a fű se nőne az EU nélkül, erről kb. közmegegyezés van, még jobboldali közgazdászok is elismerik:

Chikán Attila:
"Az EU-ból érkező pénzek gyakorlatilag pótolhatatlan erőforrást jelentenek. E pénzek nélkül nem lenne növekedés a magyar gazdaságban, illetve csökkenne a bruttó hazai termék. "
index.hu/gazdasag/2016/02/15/chikan_interju/

Mellár Tamás:
"ha az EU-támogatásokat és a külföldi tulajdonú járműgyártó multik teljesítményét kivesszük a hazai gazdaságból, akkor egyáltaláűn nem marad semmi növekedés, sőt, inkább visszaesik a gazdaság többi része."

pamut 2016.08.24. 11:57:38

@atpijkamo116:

Nem mellesleg Orbánék valszeg csalnak a GDP-számokkal is. Mellár Tamás közgazdász, a KSH elnöke is volt, tehát ért hozzá, Ő ezt mondja:

"az ország évente 300 milliárd forintot fordít a közmunkaprogramra, ami a statisztikákban GDP-növekedésként jelenik meg, és még egy csomó munkanélkülit is eltüntet, miközben tudjuk, hogy ezek a közmunkások semmilyen valódi értéket nem termelnek."

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 11:59:59

@rigolya2: A valdemort nagyúr pályázatában 0% volt a valós bekerülés. Az Öveges programban 10% pénzből készültek az osztálytermek. Biztos volt olyan is, ahol akár a 10%-ot meghaladta a nem ellopott pénz, azért írtam átlagnak 10%-ot.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 12:00:34

@rigolya2:

Ha anyugat nem tette volna tönkre a meglévőt, nem kellett volna idehozni semmit, ill, amit idehoztak volna, az kiegészítés lett volna.

Rwindx 2016.08.24. 12:00:48

@pamut:
Az ország csak ápolókból állna? Ha így lenne, akkor veled is tudnának foglalkozni.

amúgy: online-kalkulator.hu/egeszsegugyi-beremeles-bertabla-20162017-ennyivel-tobb-penzt-kapnak-az-orvosok-es-az-apolok/

pamut 2016.08.24. 12:01:14

Ja, most gondolok csak bele....

Tavaly, 2015-ben 2,9%-nyi GDP növekedést sikerült kicsiholni (kösz autógyártók!) úgy, hogy az ország közben több mint 7%-nyi segélyt kapott az EU-tól...

Tehát még fele annyi növekedést sem sikerült elérni mint amennyi lóvét ránk öntött az EU. Micsoda borzalmas elkúrás folyik itt?

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 12:01:44

@rigolya2:

Erre a válasz ugyanaz, mint az előző megjegyzésedre.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 12:04:15

@pamut:

A gazdaságpolitikai adatok ballib kommentelésének fő szabályai:

Ballib kormány alatt növekszik a gazdaság:
– bravó, kormány!

Ballib kormány alatt csökken a gazdaság:
– ezek nemzetközi folyamatok, a kormány nem hibás!

Fideszes kormány alatt növekszik a gazdaság:
- ez csalás, hamisítás, egyébként is nem a kormány érdeme!

Fideszes kormány alatt csökken a gazdaság:
– a rohadék kormány a hibás!

pamut 2016.08.24. 12:05:55

@Rwindx:

ki mondta azt hogy az ország csak ápolókból állna?

idéznéd az illetőt?

és azt amit tőled kérdeztem azt képes vagy felfogni? ezt kérdeztem:
"mesélj légyszíves kinek is kének szerinted emelnie pl. az agyondolgoztatott, túlterhelt, kizsigerelt ápolók és ápolónők fizetését ha szerinted nem Orbánnak?"

átfogalmazzam, túl hosszú neked két sor?

amit belinkeltél, az egy sokadik blöff amivel be akarják fogni az ápolónők száját.
majd, egyszer... majd.. hamarosan.... ezt hazudják évek óta.... persze neked ez nem fáj, téged nem érdekel a magyar ápolónők sorsa....

balrad.files.wordpress.com/2015/05/nc591v.jpg?w=640&h=480

-- "Becsapták az orvosokat, elmaradt a béremelés"
-- "Sem az emberi erőforrás tárca, sem a miniszterelnöki kabinet nem teljesítette az egészségügynek tett ígéretét "
www.napi.hu/magyar_gazdasag/becsaptak_az_orvosokat_elmaradt_a_beremeles.609768.html

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 12:06:03

@pamut: "egy utat tényleg nem lehet csak 10%-nyi pénzből felépíteni"

Példa:
Projekt A - kamu konferencia, 0 bekerülés, 80 milliárd.
Projekt B - útépítés, 20 milliárd, eből 10 milliárd a bekerülés, és csak a felét lopták el.

Összesen 100 milliárd EU-s pénz, ebből valós költség 10 milliárd, tehát a 90%-át ellopták. Pedig útépítés is volt benne.

rigolya2 2016.08.24. 12:07:09

@a BircaHang Média szerk.: Mit tett tönkre a nyugat???

A vas és acél országunkat?
A rendszerváltás után csődbe ment buszgyártást?

Mit???

jah kérem, ha orbánia új oligarchái inkább eladják felfuttatott cégeiket a multiknak (ld: Fornetti, IND, NNG, Szentkirályi), vagy a felfuttatott cégeket inkább kiviszik (ld: Jasmin.com) külföldre, mint hogy itthon birkózzanak a bürokráciával?!

Tessenek kiszámíthatóan, szakértelemmel és 1-2 piaci szereplőt megkérdezve objektívebben törvénykezni! Máris lenne magyar kkv-szektor burjánzás... a 6 éve tartó agónia helyett!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 12:10:07

@rigolya2: Van abban igazság, hogy az EU-s csatlakozással nem csak nyert, hanem vesztett is az ország. Persze itt nagyságrendi különbségek vannak.

pamut 2016.08.24. 12:10:59

@atpijkamo116:
oké, de 80 milliárdos konferenciát nem szoktak rendezni, ekkora lopást - egyelőre - még nem mertek megengedni maguknak.

tutid hogy borzalmas lopások vannak, sőt 100%-os lopások is vannak kamu tanácsadásokra, kamu tanfolyamokra, stb., stb., de az infrastruktúra-építés elég anyag- és munkaigényes dolog, és az EU-nek be kell mutatni aő pénzükből épített kész utat, a felépített iskolát, stb, szóval a rengeteg milliárdnak csak a 60-70%-át tudják ellopni, valamennyit kénytelenek produkálni is - már csak azért is hogy az újabb lopás-projektet is zökkenők nélkül el tudják kezdeni.

amúgy szerintem ezeréves rekord amit ezek összelopnak, olyan szinten megy a dáridó, a harács, amire talán nem is volt példa a történelemben.

rigolya2 2016.08.24. 12:11:26

@a BircaHang Média szerk.: 2015-ben napi 5,5 mrd HUF EU-támogatásból, összesen a GDP 7%-nyi EU-s megtámasztásából orbánia 3% GDP-növekedést sem ért el.

Valahogy az EU-s hátszelet mindig kihagyja, ami 2012-től indult be igazán.

Valahogy a 2008-2009-es válságot mindig kihagyja, ami külső sokk volt.
Valahogy a 2013-ig növekvő energia- és üzemanyagárakat mindig kihagyja... ahogy az azóta lezuhant mértéküket is.

De: hallelujah orbánia, hogy a kőolaj és földgáz világpiaci árát leszorította 75%-kal?!

Tudja: kilóg a birkaláb!

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 12:13:29

@rigolya2:

Azaz komolyan hiszed, hogy csak a nyugati tőke tulajdonában képes bármi is létezni? Nos, ez gyarmati szolgai gondolkodás.

Sok ágazat persze, hogy el volt maradva, De ez olyan, mint egy elavult lakás. Felújítani kell, nem lerombolni, majd átadni a szomszéd tulajdonába,

Orbáni ligarchák nem léteznek. A leggazdagabb állítólagos magyar "oligarcha" is koldus a nyugati nagytőkéhez képest. Mo-on oligarchák sosem voltak, ellentétben mondjuk Oroszországgal, ahol ez a kategória tényleg létezett, mielőtt Putyin letörte a szarvukat.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.24. 12:14:11

@rigolya2:

Pont ez igazolja: az EU támogatása fikció, a valóságban nem ér semmit.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 12:16:14

@pamut: "80 milliárdos konferenciát nem szoktak rendezni"

Akkor 800 százmillióst. Mittomén, nincs statisztikám a lopásokról.

Jó, legyen 60-70% a lopás. 1% is túl sok lenne.

rigolya2 2016.08.24. 12:17:27

@a BircaHang Média szerk.: Bruhahahahhahhaaaa!!!

mészáros mrd-i nem oligarcha-vagyon.
vajna mrd-éi sem.

Persze...

rigolya2 2016.08.24. 12:20:00

@a BircaHang Média szerk.: A magyar tőke se akar kis hazánkban létezni, csökken az utóbbi években a vállalkozói kedv is!

ennyit ért el orbánia!

A nyugati cégek hatékony termelési kultúrát és technológiát bárhová visznek.

Kérdés, át tudjuk-e venni ezeket???
Mivel 2010 óta se hallottam ilyesmiről, így kijelenthető: nyugati cégek nélkül a magyar gazdaság jókora része fabatkát sem ér.

A mezőgazdaságunkból már alig 4%-nyi magyar él. Az nem lesz húzóágazat!

pamut 2016.08.24. 12:22:41

@atpijkamo116:

Azt kéne felfogni, hogy ilyen, hogy Magyarországra kívülről éveke át ráöntenek óriási pénzeket, ilyen ezer évig nem volt, és könnyen lehet hogy újabb ezer évig nem lesz.

Fel kéne fogni hogy ez egy rendkívüli, kivételes, meseszerű helyzet, egy soha vissza nem térő kivételes alkalom.

A történelem általában arról szól, hogy az országok minimum versenyeznek egymással a javakért de gyakran még háborúznak is egymással. Most meg? Valamiféle idealisztikus, meseszerű megfontolásból nyugati országok úgy döntöttek hogy a saját állampolgáraiktól adó formájában beszedett pénz egy részét nekünk adják.

Nem lesz ez sokáig, és iszonyúan fogja majd bánni az ország amikor nem lesz, hogy hagyta így szétlopni a támogatásokat, ugyanis ez egy kivételes, történelmi lehetőség lett volna az ország érdemi fejlesztésére, de az orbánmaffia egyszerűen ellopja a nagyját a lóvénak. Ez történelmi bűn.

Rwindx 2016.08.24. 12:44:25

@pamut:
Valóban ezt írtad, de ha nem gondolod hogy mindenki ápoló, akkor teljesen érdektelen és irreveláns volt a hozzászólásod. Ennyit erről.

nemecsekerno_007 2016.08.24. 12:53:54

Akik szerint alacsonyak a bérek Mo.-on, az menjen el vállalkozónak. Ha nem akar vállalkozni, akkor menjen Kínába dolgozni.

nemecsekerno_007 2016.08.24. 12:56:25

@pamut: "Nem lesz ez sokáig, és iszonyúan fogja majd bánni ....."

Akkor hülyeségek kommentelése helyett, talán készülhetnél azokra az időkre. Ez valami perverzió? Annak örülni, hogy 2020 után sokkal kevesebb pénzt kapunk az Eu-tól??!!!
Nem a Fidesz fog kevesebb pénzt kapni te szerencsétlen?!!

Amúgy valóban lenne mit fejlődni, de ennek nem a mostani ballib ellenzék lesz a motorja az biztos. Azok a 70-es évek TSZ gyűlési szintjén vannak.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 12:58:47

@pamut:

Világosan látszik, hogy a kedvenc elkúróid több, mint 10-szer annyit loptak pl a képzéseken is.

Abban igazad van, hogy a Fideszt nem jogosítja fel, GYurcsány és az MSZP 8 évig tartó szabadrablása.

Viszont olyan kormányt, éppeszű ember nem hoz vissza, aki nem csak tízszer annyit lopott, pl a képzéseken, hanem még el is Kúrta, az államadósságot egekbe növelte, munkanélküliségi rátát megduplázta, az országot az EU utolsó helyére pakolta.

Hidvégi Mihály 2016.08.24. 13:04:25

Nem kéne attól félni, hogy a járulékcsökkentésből maradó pénz a vállalkozások maguknál tartanák, ha ez a szar Orbán nem alakította volna úgy a törvényeket, hogy a munkavállalók nem tudják az érdekeiket érvényesíteni. Tehát ismét ott vagyunk, hogy ez a marha bajt bajra halmoz, s mi pedig malmozhatunk hogyan is maradjon talpon Magyarország.

ciooo1 2016.08.24. 13:19:12

Kitűnő írás.
Szomorú látni - itt is - , hogy a kommentelők milyen kis %-a érti is amit olvas, illetve a gazdasági helyzetet. (És persze nyomatják a politikai sárdobálást.)
A munkaerőhiány/gazdasági versenyképesség probléma komplex ahhoz, hogy pár sorban ki lehessen fejteni. Az egyetlen üdvözítő gazdasági megoldás: növelni az ország gdp-termelő képességét. Magyarán több magyar hozzáadott értéket kell termelni. Ez modern oktatással, kiszámítható (alacsony járulékos és adószintű) gazdasági környezettel lehetséges.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 13:23:12

@pamut: Nem szabad csak az EU pénzek ellopására fókuszálni. Igaz, hogy az orbán gazdagodása nagyrészt ennek köszönhető, de az ország ezer másik sebből is vérzik.

- EU-s pénzek ellopása
- az EU-s pénzek ellopása következtében a gazdaságban kontraszelekció
- oktatás lezüllesztése, a jövőnk elvesztése
- gazdasági szereplők elijesztése visszamenőleges, ötltszerű törvényhozásaal, büntetőadókkal
- társadalom szétverése, félmillió munkavállaló elüldözése
- egészségügy lerohasztása, minden lerohasztása, hogy az egykulcsú szja által ütött 500 Mrd.-os lyukat befoltozzák
- munkanélküli tömegek kegyelemkenyéren tartása fejlesztés helyett
- cigányok elhanyagolása (ez minden kormány nagy bűne. és hülyék is, ha utálják a cigányokat, minek húzzák magukkal koloncnak, ahelyett, hogy megtanítanák "halatfogni".)
- földek, trafikok, stadionok, kaszinók... ezer felé folyik szét a pénz

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 13:49:43

@BiG74 Bodri: "2 hét alatt egy pávián is betanítható, akkor miért is toljuk a közmunkás baromságot?"

:)) Viccesn hangzik, de igaz.

rigolya2 2016.08.24. 13:57:40

@filmcézár: Sőt, azt is kihagytam, amikor orbánia potentátjai kezdték el harsogni: államcsőd!!!

Aztán csodálkoztak, hogy bedöntötték a HUF-ot és tényleg órákra vannak attól... persze utána 3 évig hazudtak róla.

Vagy arról se ejtsünk szót, hogy orbánia szándékosan 2010-2011 között minden EU-s pályázatot leállított, hogy 2013-tól felpörgesse a GDP-t velük.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 13:59:58

@Hidvégi Mihály:

Mennyivel jobb is volt az élet a kétkulcsos adó alatt, vállalkozói szempontból ugyi ?
Mikor minden vállalkozó szigorúan vagy minimálbéren, vagy a második kulcs elött jelentette be a munkavállalót kivétel nélkül.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 14:01:53

A sok fasz mit hasonlítgatja a gyurcsányt az orbánnal? A szart a kakával? Nem lesz tőle a másik jobb!

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 14:02:18

@rigolya2:

Nem árt megjegyzeni hogy az Elkúrók alatt is járt már 320-nál az Euró.

Ahogyan arra sem árt emlékezni, hogy 2001-ben a szocik még az erős forintot fikázták egyként.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 14:04:32

@atpijkamo116:

Az MDF óta csak és kizárólag az MSZP-SZDSZ-es Elkúrók, és a Fidesz kormányzott eddig.

Ha majd jön egy harmadik variáció, mint lehetőség, akkor majd nem lesz értelme összehasonlítani.

De amíg az Elkúrókat hoznák a GYurcsnyista gyűlülködők vissza, addig minden gazdasági adatot, minden statisztikát az orruk alá dörgölök.

Mert az Elkúróktól szarabb kormány, és károsabb nem volt az országban eddig.

2016.08.24. 14:15:05

Az a baj, hogy a kormány továbbra is a munkáltatói és nem a munkavállalói járulékokat csökkenti. Ebből viszont fizuemelés nem lesz, csak nagyobb palota a tulajnak.
A munkavállalói járulékokat meg azért nem csökkenti, mert így is szarban van az egészségügy, így is szarban van a nyugdíjrendszer.

Persze a jelenlegi kormánynak, mint korábbi kijelentései is mutatják, az olcsó szakképzelten munkaerő a célja, hiszen ezekre lehet kínai példák alapján összeszerelő üzemeket idehozni.

@Ballib cenzúrázók réme 18: "Mert az Elkúróktól szarabb kormány, és károsabb nem volt az országban eddig."
Igazad van, eddig nem volt, de most már van.

n3spr3ss0 2016.08.24. 14:22:22

@Ballib cenzúrázók réme 18: Legalább egyszer ne hazudozzál.Az államadósság kb.7 ezer milliárd forinttal több mint 2010-ben,pedig beletolták a 3000 milliárd magánnyugdíjt,a közmunkásokat nem kellene foglalkoztatottnak nevezni,hiszen segélyért ácsorognak naphosszat a lapát mellett,a mostani kormánytól menekültek százezrek nyugatra.Az autógyárakhoz semmi közünk,tehát nincs is eladható magyar termék amihez közünk lenne.A mezőgazdaság bevételeinek 70-80%-a az uniótól kapott pénz.Akkor mire örömködsz,hisz a jövőt éljük föl.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 14:26:15

@Ballib cenzúrázók réme 18: Ne rettegj már annyira gyurcsánytól! Aki mellé áll, annak vége. A szerelmetes orbánod legerősebb támasza. Mármint az uszítás utáni második legerősebb. Amíg erre gyurcsány rá nem jön, és eltakarodik, addig a hazaáruló orbán kényelmesen hátradőlve pusztíthatja a magyarságot.

rigolya2 2016.08.24. 14:50:21

@atpijkamo116: @Ballib cenzúrázók réme 18: Mégis 2012-ben volt 327 HUF/EUR.

2010-ben meg 265-ön adták át a stafétát.

rigolya2 2016.08.24. 14:52:27

@Ballib cenzúrázók réme 18: Mégis 2012-ben volt 327 HUF/EUR.

2010-ben meg 265-ön adták át a stafétát.

2010 óta meg orbánia a HUF-ot gyengíti a pfújmultik érdekében.
Pedig erős HUF mellett a devizahitelek forintosítása sokkal olcsóbb lett volna... Persze akkor nem lett volna potya 260 mrd-je az MNB-nek, amit el akart stiklizni az alapítványaiba.

rigolya2 2016.08.24. 14:54:26

@Ballib cenzúrázók réme 18: A TAO most is kétkulcsos adó!

2010-ben 6m éves kereset felett jött be a második SZJA-kulcs...

6m éves jövedelme még a mai átlagkeresetűeknek sincs 2016-ban!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 14:59:51

@rigolya2: "327 HUF/EUR"

Igen. A Fékezhetetlen Agyvelejű matolcsi javasolhatta, hogy gyengítsék a forintot. A devizhiteleseknek szar lesz, de az állam gazdagszik, el lehet majd tapsolni a "hasznot".

2016.08.24. 15:05:13

@rigolya2: Akkor most pontosan mi is a problémád? Akkor a csőd miatt lett szar minden, most meg a csőd után nehéz talpraállni! Hol a hiba? Amúgy hol és mikor döntötték be a forintot kis pénzügyi zseni? Ez érdekel? Írd már le!

A forint árfolyama az eurohoz van kötve. Az euro és a frank paritásba került, ergo ha egy euro 278 ft akkor ne csodálkozzunk ha egy frank is 278 ft lesz! De te igazi pénzügyi zseni vagy. Tanulj meg olvasni!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 15:07:07

@filmcézár: "a lecsúszás 2010 előtt kezdődött"

Éljen, éljen, éljen! Nem csak az orbán a hibás, hanem a gyurcsány is. Őt is kössük hozzá, mikor a Dunába lökjük!

2016.08.24. 15:11:40

@atpijkamo116: Jó ötlet! Én már régóta ezt mondom, hogy ezt a fidesz-mszp és klónpártjaik bagázst úgy ahogy van ki kell a fenébe takarítani ebből az országból! :D :D :D :D

Ettől függetlenül ez a világvége felfogás, hogy minden szar ez soha nem fog megszűnni, még 50 év múlva is mindenki sírni fog, hogy milyen szar!

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 15:23:57

@ariskerase:

Ha valaki ezt akarja tenni ahoz csatlakozom én is.

Ha viszont valaki Gyurcsányt és az MSZP-t akarja visszahozni, akkor bármit megteszek hogy ne sikerüljön a terve.

Akár még a Fideszre is szavazok.

És a közvéleménykutatások alapján még nagyon sokan vannak így ezzel.

Akár tetszik a ballibeknek akár nem.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 15:25:40

@ariskerase: "hol és mikor döntötték be a forintot kis pénzügyi zseni?"

A kis pénzügyi zsenik rögtön a 2010-es kormányváltás után elkezdték gyengíteni a forintot. Nézd vissza kósa, matolcsi és társaik idióta nyilatkozatait.

rigolya2 2016.08.24. 15:33:25

@ariskerase: Mégis mivel volt gondja?!

Írta egy birka: 320 volt a HUF/EUR az emútnyócév-ben.
Írtam: volt 265 is a végén.

Sőt, 2012-ben megpuszilta a 327-et.

Mást nem írtam...

Mit képzelgett mindebbe?!

2016.08.24. 15:35:55

@atpijkamo116: Bocs, de ha már idézgetsz tőlem, azt pontosan tedd.

Én ilyet sehol nem írtam, ez csak egy kiragadás a részedről:

Mert én ezt írtam:

"Akkor most pontosan mi is a problémád? Akkor a csőd miatt lett szar minden, most meg a csőd után nehéz talpraállni! Hol a hiba? Amúgy hol és mikor döntötték be a forintot kis pénzügyi zseni? Ez érdekel? Írd már le!

A forint árfolyama az eurohoz van kötve. Az euro és a frank paritásba került, ergo ha egy euro 278 ft akkor ne csodálkozzunk ha egy frank is 278 ft lesz! De te igazi pénzügyi zseni vagy. Tanulj meg olvasni!"

A forint meg nem dőlt be, nézz utána pontosan, igaz ingadozott az árfolyam, aminek okai között részben a nemzetközi helyzet és részben a hazai kormányváltás idézett elő anomáliákat, pár nyilatkozat meg nem dönt be árfolyamot, főleg ha nem is felelős gazdasági vezetők teszik. Az árfolyam 2011ben szállt el tartósan, és nem a 2010es nyilatkozatok miatt, azok átmeneti ingadozásokat okoztak, viszont az SNB árfolyamgátat eltörlő lépése óta elég sokat visszaerősödött a forint. Aminek legfőbb oka a nemzetközi helyzet és a viszonylagos gazdasági stabilitás hazánkban.

www.mnb.hu/arfolyam-lekerdezes

rigolya2 2016.08.24. 15:38:21

@ariskerase: 2011-ben bármikor megszólalt egy fidesznyik, a forint zuhant.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.24. 15:39:40

@atpijkamo116:

Azt mondták, hogy az Elkúrók a Görögökkel egy szintre züllesztették le a gazdasági mutatók alapján az országot.
Szarrá adósították, szétlopták, munkanélküliségi rátát megduplázták, közműveket bagóért eladták, ...
És igazuk volt.

Az más kérdés, hogy azóta a Görögök csődbe mentek, mi pedig 0.9%-os alapkamaton is tudunk hitelt felvenni, mert a Fidesz részben sikerrel korrigálta Gyurcsányék megbocsáthatatlan elkúrását.

2016.08.24. 15:42:21

@rigolya2: De nem dőlt be a forint és nem volt államcsőd, azt meg ne feledd, hogy 2011-2012 az euroválság és a görögválság csúcspontjai voltak. Tehát nem kell csodálkozni a 327-en! Te kis pénzügyi zseni. Tehát akkor amit fentebb írtam továbbra is nem tudod cáfolni. Köszönöm!

2016.08.24. 15:44:28

@rigolya2: És 2011ben volt a görög és euroválság. Az euro majdnem paritásba került a frankkal! Amit csak az snb lépése állított meg, azóta azt is feladták és eljött a paritás kora vagyis az eurot és a frankot 1:1 arányban is váltották!

Ez a fidesznyikezés csak a butaságodat, az elvakultságodat és a szubjektivitást bizonyítja. Közben pedig felszámolták a devizahitelt!

rigolya2 2016.08.24. 15:48:23

@ariskerase: 2010-2011-ben ha a megszorításokat nem átszervezésnek nevezik, ha nem dumáltak volna az EU ellen, ha nem állítják le az EU-s pályázatokat, ha nem dumáltak volna meggondolatlanul a HUF ellen, semmi gond se lett volna!

rigolya2 2016.08.24. 15:50:35

@ariskerase: Hol is írtam én HUF bedőléséről?

Én rákerestem az oldalon a "dönt" és "bedől" szavakra, de árfolyammal kapcsolatban csak maga vizionálta ezt a szót.

rigolya2 2016.08.24. 15:58:43

@ariskerase: A devizahitelek felszámolásához néhány fidesznyik lépés kellett:

- 2001-ben orbánia fidesznyikjei engedélyezték a devizahiteleket
- 2002-2003 folyamán volt egy 3%-os MNB alapkamatemelés, majd azt is továbbvive 12,5%-ra vitte egy járai nevezetű fidesznyik-kinevezett az alapkamatot
- 2006-2010 során főleg fidesznyik önkormányzatok vettek fel sok-sok devizahitelt... 2008 után valszeg már azt is tudták, hogy ezeket államosítani fogja az új orbánia
- 2011-ben azért Hódmezővásárhely még vett fel devizahitelt
- a devizahitelesek főleg a 2010-es "kedves" fidesznyik nyilatkozatok miatt kezdtek kellemetlen helyzetbe kerülni
- a 2/3 birtokában seperc alatt végbemehetett volna a devizahitelek kiváltása, ha azt orbánia fidesznyikei akarták volna...

De fontosabb volt orbánia fidesznyikeinek néhány száz más törvény... még azok is, amiket 1 hét alatt írtak, vagy amelyeket 10x módosítottak.

Köszönjük orbániai fidesznyikek!

rigolya2 2016.08.24. 15:59:14

@ariskerase: Hol is írtam én HUF bedőléséről?

Én rákerestem az oldalon a "dönt" és "bedől" szavakra, de árfolyammal kapcsolatban csak maga vizionálta ezt a szót.

rigolya2 2016.08.24. 16:03:25

@Ballib cenzúrázók réme 18: Volt a görögöknél egy pénzügyileg igen veszteséges olimpia is, amit orbánia fidesznyikei is kergetnek mostanság...

Különben 2010-2011-ben orbánia fidesznyikei hasonlították kis hazánkat válságban lévő országokhoz, mint Görögország... S nem az ellenzék!
Ezek után nem csodálkozunk, ha balfax kuszaszemnek sikerült is elérnie majdnem a csődig!

2016.08.24. 16:05:00

@rigolya2: ATV.hu ez aztán a hiteles forrás! :D :D :D :D :D Gazdasági oldalakat nem találtál csak balos propagandaanyagot!

Tehát nem volt államcsőd, még a közelében sem voltunk, beszélj inkább gazdasági szakemberekkel, minthogy az agitációt olvasod!

Ami meg a 2010-11 magyar csodát illeti, hát hogyne az eurozóna majdnem felbomlott a eu-eb-imf trojka öntötte a pénzt a görögökhöz, sorra minősítették le a mediterrán térséget, de mi kis eus pénzzel, meg megszorításokkal mindent gondot megoldunk, csak azt nem értem, hogy 2006 és 2010 között csak nőtt az államadósság, 2010 óta stagnál, sőt valamennyit csökkent is és a hiányt is sikerült tartósan 3 % alá levinni!

Bocs, de te egy buta agymosott okoskodó vagy, akinek fingja sincs a gazdasági folyamatokról, olvasol valami szart és ahelyett, hogy utánanéznél mi igaz belőle, tolod itt mint valami tényt.

Bődületes marhaságokat írsz le. Az amerikai gazdaság fizetésképtelen volt, és emelni kellett az adósság plafont, de mi kis eus pénzzel, amikor az euro mélyponton mindent megoldunk.

A megszorítások hatástalanok voltak.

rigolya2 2016.08.24. 16:11:34

@ariskerase: "A miniszterelnök beszédéről készült hangfelvétel"

De tényleg, csak a köz-szenny-média lehet a leghitelesebb vagy az mti...

Még valami böfögés az ön részéről?!

2016.08.24. 16:12:10

@rigolya2: Akkor menjünk sorba! Pontosan melyik törvény melyik paragrafusa engedélyezte a devizahitelezést?

Tehát, azt állítod, hogy volt egy ilyen törvény, amiben bennevolt, hogy innentől lehet Magyarországon devizahitelezni? Ha igen melyik volt az a törvény?

rigolya2 2016.08.24. 16:12:28

@ariskerase: orbán ismerte el, hogy az államcsőd közelében voltunk...

Saját szavaival...

Ez nagy beégés az ön részéről!

2016.08.24. 16:13:30

@rigolya2: "Sőt, azt is kihagytam, amikor orbánia potentátjai kezdték el harsogni: államcsőd!!!

Aztán csodálkoztak, hogy bedöntötték a HUF-ot és tényleg órákra vannak attól... persze utána 3 évig hazudtak róla.

Vagy arról se ejtsünk szót, hogy orbánia szándékosan 2010-2011 között minden EU-s pályázatot leállított, hogy 2013-tól felpörgesse a GDP-t velük."

Ezt te írtad!

2016.08.24. 16:14:10

@rigolya2: "Sőt, azt is kihagytam, amikor orbánia potentátjai kezdték el harsogni: államcsőd!!!

Aztán csodálkoztak, hogy bedöntötték a HUF-ot és tényleg órákra vannak attól... persze utána 3 évig hazudtak róla.

Vagy arról se ejtsünk szót, hogy orbánia szándékosan 2010-2011 között minden EU-s pályázatot leállított, hogy 2013-tól felpörgesse a GDP-t velük."

EZT TE ÍRTAD!

2016.08.24. 16:16:16

@rigolya2: EZ NEM BEÉGÉS, MAX NEKED BEÉGÉS, HOGY MINDEN SZART BENYELSZ, AMIT EGY POLITIKUS MOND.

Magyarország legközelebb államcsődhöz, 1996 ban volt, de még akkor is nagyon távol volt ettől, mint mondjuk Argentína, ugye akkor volt egy Bokros csomag.

Tehát szépen beégtél, egy politikus túloz, viszont én a gazdasági mutatóknak hiszek. Azok nem ezt mutatják!

2016.08.24. 16:19:16

@rigolya2: A kamatot meg nem egymaga Járai dönti el, ekkora hatalma egyik jegybankelnöknek sincs, hanem van egy monetáris tanács, ami dönt a kamatokról. Bocs, de ez öngól a részedről!

Attika77 2016.08.24. 16:20:10

Annyira jó ilyen megalapozott cikkeket olvasni. Van egy lista amin Mo. az utolsó. Persze a listáról ki van "tiltva" minden ország ami alattunk végezne. A szerző nem is állítja persze, hogy minden ország, de azért erősen befolyásoló.
Aztán persze itt vannak a nyilvánvaló tények az átlagbérrel kapcsolatban. Nyilván Mo.-on nagyobb az átlagbér mint Kínában, a pontos összeg 2015-ben USD-ben: Mo.: 1.374 Chine: 656. source: 1-million-dollar-blog.com/average-monthly-salary-for-72-countries-in-the-world/
Nyilván van a szerzőnek egy alap elfogultsága, ráadásul sok mindenben igaza is van, csak könyörgöm miért a hangulatkeltés és nettó hazugság. Miért jó ez????

rigolya2 2016.08.24. 16:20:46

2001. évi XCIII. törvény a devizakorlátozások megszüntetéséről...

rigolya2 2016.08.24. 16:22:39

@ariskerase: Az eb nem bank, az ecb igen...

rigolya2 2016.08.24. 16:24:10

2010 óta 25%-kal nőtt az államadósság: 20.000 mrd HUF-ról 25.500 mrd-re...

Jó orbániai fidesznyik módjára hiszi, hogy ez csökkenés...

2016.08.24. 16:25:52

@rigolya2: Ami pedig a devizaárfolyamokat illeti javaslom az atv.hu helyett a hitelesebb forrást az mnb honlapját ott 25 évre napra pontosan meg lehet nézni. A nyialtkozatok okoztak némi ingadozást de nem dőlt be a forint, és arról nem is beszélve, hogy a mélypont pont a 2011-es görög válsággal volt egyidőben. Mivel a forint az eurohoz van kötve ha bukik az euro akkor bukik a forint. De ne zavarjon!

2016.08.24. 16:28:10

@rigolya2: Bravo és mely paragrafus engedélyezi a devizahitelezést? Amúgy megsúgom a baj nem ezzel van, mert ezt az unióhoz való csatlakozás tette szükségessé, amit a balos kormányok is kénytelenek lettek volna tudod konvertibilis forint. Viszont 2003-óta az mnb figyelmeztette a kormányt nem egyszer, hogy a devizahitelezést szabályozni kellene! Tehát az igazság, nem olyan egyértelmű, mint ahogy te azt bemeséled magadnak.

2016.08.24. 16:31:51

@rigolya2: Te elárulok egy titkot, SOHA NEM FOG CSÖKKENNI AZ ÁLLAMADÓSSÁG ÖSSZEGE! AZ MINDIG NŐNI FOG, DE EZ NE ZAVARJON! AZ MINDENHOL NŐ! A GDP-HEZ VISZONYÍTVA CSÖKKENT AZ ÁLLAMADÓSSÁ, HA MAGAS A GDP NÖVEKEDÉS, AKKOR CSÖKKEN A LEGJOBBAN AZ ÁLLAMADÓSSÁG. TE PÉNZÜGYI ZSENI! NE ÖSSZEGEKKEL GYERE, NÉZD MEG AZ USÁT, SŐT 2002-2010 KÖZÖTT HÁNYSZOR IS CSÖKKENT AZ ÖSSZEG EGYSZER SEM! HADD NEVEZESSEM VÉGIG. HA 45 AZ ADÓSSÁG ÉS 50 A GDP AKKOR 90 %, HA 100 AZ ADÓSSÁG ÉS 150 A GDP AKKOR 60 % HA 250 A GDP ÉS 170 AZ ADÓSSÁG, AKKOR HÁNY SZÁZALÉK ÁLTALÁNOS ISKOLA! TE ÉSZ!

rigolya2 2016.08.24. 16:32:20

@ariskerase: pszáf is figyelmeztetett sokszor...

De nem nagyon hallottam, hogy a fidesznyikek ne vettek volna fel devizahitelt, vagy ellenzékből csak 1 szót is ejtettek volna a korlátozásukról 2008-ig!

rigolya2 2016.08.24. 16:33:29

@ariskerase: Elárulok egy titkot: az államadósság összege csökken, ha az állami költségvetés szuficites!

Manapság ezt nem is lenne olyan nehéz elérni...

2016.08.24. 16:34:36

@rigolya2: HA ÁRFOLYAMRÓL ÉS KAMATRÓL VAN SZÓ OTT AZ MNB, ANNÁL NAPRAKÉSZEBB NINCS! AZ ATV MEG ATTÓL NEM LESZ HITELES, MERT A KÖZMÉDIÁT TE LEKÖZSZENNYEZED! DE HA TE INNEN SZEDED AZ INFÓIDAT, AKKOR ÉN KÉREK ELNÉZÉST. A SAJTÓBAN MEG ALAP, HOGY CSÚSZTATNAK, TÚLOZNAK, HAZUDNAK, BAGATELLIZÁLNAK, ÉPPEN MI AZ ÉRDEK, DE EZ SE ZAVARJON, EZ BALRA JOBBRA IGAZ!

2016.08.24. 16:36:25

@rigolya2: Hát ezt akkor kérd számon a fideszen, ne nekem mond. De elmondhatjuk, hogy se a kormányt, se az ellenzéket, a figyelmeztetések ellenére nem érdekelte a devizahitel. És még valamit, a mostani ellenzék is csak fityfaszügyekkel foglalkozik, amiből politikai tőkét tud kovácsolni, a nagy dolgokat leszarja, vagy az eunak nyal!

Attika77 2016.08.24. 16:39:41

@ariskerase: Az államadósság tud csökkenni, amennyiben szuficit van. Sőt igazából még szuficit sem kell hozzá, elég ha a hitelek folyamatos törlesztés mellett lejárnak és nem újítják meg őket, vagy nem vesznek fel újabb hitelt a visszafizetésükre.
Mellesleg Magyarországon 2016-ben pont ez fog megtörténni ha minden igaz. Emellett nagyon fontos a hitelek szerkezete (deviza/EUR; hosszú/rövid lejárat), ami szintén kedvezően alakult az elmúlt 5 évben.
Ami a devizahiteleket illeti én részt vettem egy Gazdasági Minisztérium/PSZÁF/Bankszövetség szakmai kerekasztalon mint szakértő a devizahitelekkel kapcsolatban 2007-ben. A bankszövetség kérte a PSZÁF-et, hogy szabályozza ezt a terméket, mire a Gazdasági Minisztérium közölte, hogy azt nem lehet, mert bedönti az építőipart. (ebben amúgy igazuk is volt, később be is dőlt). Az egész devizahitelezés a 2003-ban indult és gyakorlatilag minden szakember látta, hogy hibás a koncepció, de senki nem akart rajta változtatni. Ez minden kormány hibája, leginkább az MSZP kormányoké...

2016.08.24. 16:43:39

@rigolya2: Egy szóval sem mondtam, hogy bank! De a kedvedért: www.europarl.europa.eu/news/hu/top-stories/20140110TST32314/vizsg%C3%A1lat-a-trojka-munk%C3%A1j%C3%A1r%C3%B3l ez gondolom, nem fidesznyik forrás! :D :D :D

2016.08.24. 16:46:22

@rigolya2: Hallod, ha ez ilyen pofonegyszerű, keresd fel obamát, renzit, merkelt de legfőképp a görögöket és mond el nekik! :D :D :D :D :D :D :D

Arról nem beszélve, ha a GDP nő, akkor lényegtelen és elhanyagolható!

Sőt infláció sem kell! Fúj minek! :D :D :D

Javaslom kevesebb ATV, Klubrádió, RTL Klub, Hír és Echo tv és több szakirodalom!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 16:56:35

@ariskerase: "forint meg nem dőlt be"

Nem mondtam, hogy bedőlt. sokat romlott az orbán demagóg- és gazdaságpolitikája nyomán. Csak klrdezz meg egy devizahitelest, ha nekem nem hiszel. :))

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 17:03:35

@Ballib cenzúrázók réme 18: A görögökkel most vagyunk egy szinten. Illetve kissé már alatta. 6 évbe telt ide zülleszteni az országot.

gada00 2016.08.24. 17:08:47

Járulék csökkentése el a bejelentett fizetés+zsebes pénz aránya változik csak, illetve több lesz az szja bevétel.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 17:09:37

@ariskerase: "SOHA NEM FOG CSÖKKENNI AZ ÁLLAMADÓSSÁG ÖSSZEGE! AZ MINDIG NŐNI FOG"

orbán nem élhet örökké. Ha lesz végre egyszer egy épkézláb miniszterelnökünk, az majd csökkenti az államadósságot. Százalékos- és abszolút értelemben is.

2016.08.24. 17:28:22

@Attika77: Egy szóval sem mondtam, hogy nem lehet csökkenteni, ebben természetesen igazad van, csak nem fog csökkeni. Te elég derülátó vagy, én azt nem tartom relevánsnak, hogy ténylegesen csökkeni is fog, arányaiban lehetséges, a további csökkenés azt nem tartom kizártnak.

Ami a devizahiteleket illeti, abban nagyrészt igazad van, az ormányok felelőssége és nem lehet egyetlen egy emberre legyen az gyurcsány vagy orbán kizárólag rákenni.

Az építőiparban is igazad van, ez dilemma, bár szerintem akkor is célravezetőbb lett volna a szigor a családok és a háztartások szempontjából, de ez az én magánvéleményem.

2016.08.24. 17:32:10

@atpijkamo116: Legyen igazad, bár a jelenlegi felhozatalban én nem látom azt a miniszterelnököt.

És ha már idézel egyszer elmondtam.

Én ilyet nem írtam, ez puszta kiragadás a szövegkörnyezetből:

""SOHA NEM FOG CSÖKKENNI AZ ÁLLAMADÓSSÁG ÖSSZEGE! AZ MINDIG NŐNI FOG""

Mert sok minden mást is írtam, és lényeges dolgokat hagysz figyelmen kívül.

Én ezt írtam:

"Te elárulok egy titkot, SOHA NEM FOG CSÖKKENNI AZ ÁLLAMADÓSSÁG ÖSSZEGE! AZ MINDIG NŐNI FOG, DE EZ NE ZAVARJON! AZ MINDENHOL NŐ! A GDP-HEZ VISZONYÍTVA CSÖKKENT AZ ÁLLAMADÓSSÁ, HA MAGAS A GDP NÖVEKEDÉS, AKKOR CSÖKKEN A LEGJOBBAN AZ ÁLLAMADÓSSÁG. TE PÉNZÜGYI ZSENI! NE ÖSSZEGEKKEL GYERE, NÉZD MEG AZ USÁT, SŐT 2002-2010 KÖZÖTT HÁNYSZOR IS CSÖKKENT AZ ÖSSZEG EGYSZER SEM! HADD NEVEZESSEM VÉGIG. HA 45 AZ ADÓSSÁG ÉS 50 A GDP AKKOR 90 %, HA 100 AZ ADÓSSÁG ÉS 150 A GDP AKKOR 60 % HA 250 A GDP ÉS 170 AZ ADÓSSÁG, AKKOR HÁNY SZÁZALÉK ÁLTALÁNOS ISKOLA! TE ÉSZ!"

Azért vannak benne lényeges dolgok.

És az abszolút csökkenésnek nem igazán van realitása, lényegtelen. De ha még csökken is, akkor sem lesz soha nullszaldós az államadósság, a hiány megszünhet és átmehet többletbe, ami erős tartalékképzéshez vezet, vagy kiadások növeléséhez, beruházásokhoz, de soha nem lesz nullszaldós.

2016.08.24. 17:37:22

@atpijkamo116: Ember hányszor mondjam neked, hogy ne ragadj ki sorokat. Én is elkezdek kiragadni tőled szavakat. Pl: "élhet örökké" - örökélet nincs. Látod ennek semmi értelme.

ÉN TUDOM MIT ÍRTAM, DE HA MÁST NEM VISSZAOLVASOK.

Ilyet nem állítottam: "forint meg nem dőlt be"

Hanem ezt írtam: "Bocs, de ha már idézgetsz tőlem, azt pontosan tedd.

Én ilyet sehol nem írtam, ez csak egy kiragadás a részedről:

Mert én ezt írtam:

"Akkor most pontosan mi is a problémád? Akkor a csőd miatt lett szar minden, most meg a csőd után nehéz talpraállni! Hol a hiba? Amúgy hol és mikor döntötték be a forintot kis pénzügyi zseni? Ez érdekel? Írd már le!

A forint árfolyama az eurohoz van kötve. Az euro és a frank paritásba került, ergo ha egy euro 278 ft akkor ne csodálkozzunk ha egy frank is 278 ft lesz! De te igazi pénzügyi zseni vagy. Tanulj meg olvasni!"

A forint meg nem dőlt be, nézz utána pontosan, igaz ingadozott az árfolyam, aminek okai között részben a nemzetközi helyzet és részben a hazai kormányváltás idézett elő anomáliákat, pár nyilatkozat meg nem dönt be árfolyamot, főleg ha nem is felelős gazdasági vezetők teszik. Az árfolyam 2011ben szállt el tartósan, és nem a 2010es nyilatkozatok miatt, azok átmeneti ingadozásokat okoztak, viszont az SNB árfolyamgátat eltörlő lépése óta elég sokat visszaerősödött a forint. Aminek legfőbb oka a nemzetközi helyzet és a viszonylagos gazdasági stabilitás hazánkban.

http://www.mnb.hu/arfolyam-lekerdezes"
AZÉRT NEM MINDEGY

2016.08.24. 17:39:27

@atpijkamo116: ÉS SOHA SEM MONDTAM, HOGY ORBÁN ÖRÖKKÉ ÉL, A FORINT ÁRFOLYAMA MEG A KÜLSŐ ÉS BELSŐ FOLYAMATOK EGYÜTTES HATÁSÁTÓL FÜGG, OLYAN NINCS, HOGY ORBÁN, MEG NYILATKOZAT MEG HASONLÓK.

Az ország erősen függ a külföldi tőkétől és a multiktól, vagyis a gazdaságunk bedolgoz. Hiányzik a hazai nagytőke!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 17:44:05

@ariskerase: csaucseszku lenullázta az államadósságot. (Persze nem érdemel érte dicséretet, mert sok szenvedéssel fizetett érte a népe.) Csak hogy lásd, nincs elméleti akadályz a csökkentésnek.

Egy hitelt akkor érdemes tartani, ha a kamat kevesebb, mint a tőke hozama. lehet erre is példát mondani. Ellenkező esetben elemi érdek a visszafizetés.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.24. 17:46:54

@ariskerase: "SOHA SEM MONDTAM, HOGY ORBÁN ÖRÖKKÉ ÉL"

Azt mondtad, soha nem fog csökkenni az államadósság összege. Ez viszont csak akkor lehetne, ha örökké ez a rosszindulatú Bonsai Duce ülne a nyakunkon. Ha orbán feldobja a pacskert, lesz rá esély, hogy épkézláb miniszterelnököünk legyen.

A CAPS-LOCK-ot javítsd már meg, mert mindent nagybetűvel írsz. Nem vetted észre?

2016.08.24. 17:51:54

@atpijkamo116: AZÉRT ÍROK NAGYBETŰVEL, MERT NEM ÉRTED AMIT ÍROK. NE RAGADJ KI TŐLEM, VAGY IDÉZZ PONTOSAN, VAGY ÍRD LE AMIT AKARSZ, DE EZ A KIRAGADSZ GONDOLATOKAT HAGYJUK. SZÓLTAM TÖBBSZÖR.

És akkor én is kiragadok:

" mindent nagybetűvel írsz" - nem írok mindent nagybetűvel. Te ezt nem vetted észre? Csak kértelek, ne ragadj ki egy szót egy félmondatot a szövegkörnyezetből. Tudom mit írtam, nem vagyok fogyatékos, de te neked ezek szerint problémád van a szövegértelmezéssel.

2016.08.24. 17:55:18

@atpijkamo116: Na hallod, te micsoda zseni vagy? És állítottam olyat, hogy van elméleti akadálya? Ha igen hol és mikor? Olvasd már el mit írtam. Igen lehet csökkenteni, csak ha megnézed a nagyobb államok költségvetését példaként, ott sem csökken az összeg, sőt az utóbbi időben mint relatíve mind abszolúte növekszik. Az USÁt már nem is hozom példának. Tehát ne bizonygass nekem olyat, amit nem tagadtam. Elméletben csökkenthető, csak gyakorlatban nem szokás. ÉRTED? És az elmúlt 27 év kormányainak nem is volt nagyon erre igyekezete, mert ekkora adósság nem 2 év alatt jött össze! Szóval ezt kár tovább forszírozni, mert eltérünk az eredeti témától, amire nem is válaszoltál. UGYE?

rigolya2 2016.08.24. 18:16:26

@ariskerase: Ha a közmédia objektív lesz, többet fog érni a kereskedelmi adóknál.

Ma hivatalosan se az!

atlatszo.hu/2013/06/05/onok-kertek-hogyan-lett-a-kozmediabol-propagandagepezet/

rigolya2 2016.08.24. 18:29:24

@ariskerase: Jah, hogy a GDP-től függ az államadósság jósága???
Ohh, akkor Venezuelában sincs gond, hisz a GDP már ugyanakkora, mint 2011-ben...

Most is csak 60% körül lehet az arány...

axisoflogic.com/artman/publish/Article_66099.shtml

www.tradingeconomics.com/venezuela/government-debt-to-gdp

Nem is értem, miért kell a szegényeknek ott határt átlépniük, hogy kaját vehessenek.

2016.08.24. 22:27:44

@rigolya2: Én nem nézek közmédiát, sem retek klubot, sem tv2-t, sem atv-t, sem hír vagy echo tv-t, tulajdonképpen 5 éve kikapcsoltam a tv-t, ha hírek érdekelnek, vannak portálok és oldalak és olvasgatok, sokkal hasznosabb, mint a buta retek klubot nézni, ahol 10 percenként reklmám van, ha meg film kell ott a torrent. Tehát ezt szerintem ne nekem írd. Ja és rádiót meg alapból nem hallgatok, mert azt még a tv-nél is jobban rühellem! Kielégítő volt a válasz? HA PEDIG ISMERET KELL, AKKOR NE AZ ATV.HU, MEG AZ ÁTLÁTSZÓ.HU-T HOZD NEKEM. Hiába küldöd eeket a linkeket, el sem olvasom, meg sem nyitom, mert annyira hiteltelenek a számomra. :D :D :D De küldözgesd csak. Ez azért szép pofon volt, rendesen belerohantál! :D :D

2016.08.24. 22:31:55

@rigolya2: Bocs, - KÖCSÖGORBÁN- ostoba emberből - KÖCSÖGORBÁN- ennyi elég volt. - KÖCSÖGORBÁN- Ha majd esetleg - KÖCSÖGORBÁN- értelmes beszélgetésre - KÖCSÖGORBÁN- is képes leszel, - KÖCSÖGORBÁN- akkor keress - KÖCSÖGORBÁN- meg agyilag - KÖCSÖGORBÁN- okkant és szellemileg - KÖCSÖGORBÁN- fogyatékos agymosott - KÖCSÖGORBÁN- balos liberidiótákra már így is túl sok időt pazaroltam. - KÖCSÖGORBÁN- Na menj - KÖCSÖGORBÁN- és puszild meg - KÖCSÖGORBÁN- a falon fletoka - KÖCSÖGORBÁN- fényképét, ja és lefekvés - KÖCSÖGORBÁN- előtt mondjál el vagy 30 köcsögorbánt! :D :D :D

- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-
- KÖCSÖGORBÁN-

EZ 31 VOLT! MEKEM A NAPI - KÖCSÖGORBÁN- MEGVOLT! :D :D :D :D

2016.08.24. 22:45:08

@rigolya2: De, hogy válaszoljak a kérdésedre. 100 forintnak a 60 % 60 ft. 100 ezernek a 80 %-a 80 ezer. Na akkor, és most jól figyel. Kinek van több pénze? Annak aki 100 forintot keres naponta és ebből 60 ft-ot tartozásra költ, vagy az, aki száezret keres naponta és ebből 80 ezret de legyen 95 ezer adósságra költ? Akinek 100 ból 40 forintja marad, annak 100 nap alatt lesz 40 ezer forintja. Akinek 100 ezerből marad ötezerje, az egy nap alatt többet keresett, mint az előbbi 100 nap alatt. De ha nem megy a számolás, menj és kérdezz meg egy általános iskolai matektanárt, talán ő jobban és szemléletesebben el tudja neked magyarázni ezt a pofon egyszerű feladványt.

Ja és természetesen - KÖCSÖGORBÁN-

rigolya2 2016.08.25. 10:26:13

@ariskerase: Aki azt hiszi, hogy a GDP a magyar állam bevétele, az legalább gazdaságilag zokni...

Egyébként kis hazánk az utóbbi 3 évben még a növekvő GDP-je mellett is egyre nagyobb újraelosztással rendelkezik... ami 2015-ben 51,5% volt kb.

De hallelujah, hogy GDP-arányosan egyre kisebb a rekordmagasságú államadósságunk!

(Micsoda m.rha, aki ezt vallja?!)

2016.08.25. 12:28:37

@rigolya2: Én sehol sem írtam neked, hogy a magyar állam bevétele a GDP, szóval ezt rossz helyre címezted, ezt azzal beszéld meg, aki ezt vallja. Újraelosztásról, meg végképp nem beszéltem, ezt te hoztad fel, ezt is beszéld meg azzal, aki esetleg ebben mást állít mint te.
süti beállítások módosítása